***SYYSMASSUKAT 2008 heinäkuun helteissä***

cora Munki käsitys on et isännöitsijäl suap valittaa...Tosi rasittavii tollaset naapurit...Onneks pääsette pois sieltä! :hug: ja jaksamisii sinne...
Synnytys pelkosille isot isot :hug: ja tsempit. Hyvin se menee, siellä on niin paljon osavii ihmisii ympärillä. Vaikkakin itteeniki pelottelee aina tasasin väliajoin toi tuleva synnytys, tai ei se synnytys mut se ponnistusvaihe...Jos yhtä pitkä ku esikoisesta ni en tiä jaksanko...Toivotaan et lyhenis...
Mulla oli eilen neuvola viikkoi on 32+3 tänää eli eilen 32+2 ja sf oli 28,5...
Tuli tänään siivottuu saunaki, oli tosi kivaa käydä puhtaas saunas taas vaihteeks =) Välil tarvi istuu ja levätä hetki ku alko vihloo ja pistää ja vähä supisteleenki mut ohi meni ja taas jatkettii:)
Nyt loppuviikonloppuja masut!!! =)
elohiiri0608 ja 32+3
 
Raskauspäiväkirjasta piti tulla kommentoimaan, että minä olen kommentoinut ajatuksiani jonkin verran julkisessa blogissani www.jatkuva.vuodatus.net kategoriassa Sataviiskyt lasissa :) Sinne tulee muutenkin omat ajatukset kirjattua niin tuntui luontevalta pohtia päällimmäisiä ajatuksia raskaudestakin. Jonkin verran olen kirjoittanut myös omaan, salaiseen yöpöydänlaatikkopäiväkirjaani, mutta vähemmän. Siellä on ne synkimmät ajatukset :D

Mulla on neuvola tiistaina ja jännittää oma painonnousu, että mitähän tällä ruisleivän mätöllä on saatu aikaan. . . :ashamed: Odotan myös, että neuvolassa alettaisi jutella enemmän synnytyksestä ja sen jälkeisestä ajasta - nyt ne on ruvenneet tuntumaan ajankohtaisemmilta. Minulla ei myöskään ole vielä tietoa mistään tutustumiskäynneistä. Kaksi lasta saanut kaverini kävi viikolla kylässä ja sain häneltä kyllä kysyttyä kaikki urpoimmat kysymykset, juuri ne, mitä en olisi kehdannut kysyä neuvolassakaan :LOL:

Jos jotain erityisen hyvää, niin oma mielenala on vähän tasoittunut ja miehen kanssa ei ole tullut kahnattua joka ikisestä asiasta kuten vielä pari viikkoa sitten... ehkä hormoonit ovat pikkuisen asettuneet aloilleen - tai jotain.

Tämmöistä tähän hetkeen.
 
No niin loma on alkanut...hieman tuntuu oudolta ettei sinne nyt sitten mennä seuraavaan kahteen (?) vuoteen...Eilen oli pullakahvit asiakkaille ja kovasti toivat kukkia ja vauvalle kaikenlaisia nuttuja :heart: sitten jäin vielä yksikseni siivoilemaan paikkoja ja pakkasin kaikki henk.koht kamat mukaani-ja kyllähän siinä tippa linssiin tuli...mä oon vähän hassu tiedän mutta toi työ on mulle semmonen "henkireikä" ja mun oma "juttu" ja ikävä tulee työkavereita ja asiakkaita.

Nyt sitten yritän sopeutua taas kotiäidin rooliin ;)

hempasta ei täälläkään oteta joka kerralla sitä.

Ja meillä ei esitietolomaketta täytetä-enkä kyllä todellakaan tiedä mitä siihen keksisin laittaa...

Huomenna pitäisi hakea sitten poika taas kotiin vkon mummolassa olemisen jälkeen-voitte kuvitella että hiljasta on ollut tässä kämpässä!

Koko vko on mennyt löhötessä mutta tänään vihdoin sain aikaseksi ja siivosin koko kämpän lattiasta kattoon;imuroin,puistelin matot,pesin lattian ja osan ikkunoista ja pyykkäsin ja pyyhin pölyjä.On sitten mukavaa kun on siistiä kunnes huomenna taas poika tulee ja räjäyttää koko huushollin :kieh:

Illaksi sitten oli treffit tyttökavereitten kanssa ja oltiin syömässä ja terdellä!

Yllättävän hyvin meni vaikka suuta toki hieman kuivasi...join sitten kiltisti coca colaa... :whistle:

On se kesäinen Helsinki vaan niin kaunis-tunnelma ja ihmiset,kaikki jotenki "herää henkiin" talven jälkeen...

Sain samalla kysyttyä parhaalta kaveriltani tulisiko hän sylikummiksi tälle vauvalle ja hän suostui ilomielin! :heart:
En tiedä jotenkin jännitti kysyä kun mun mielestä kummiudesta saa kieltäytyä enkä haluais ittekkään olla "väkipakolla" kenenkään lapselle...itse otan tuon roolin "vakavasti" ja harmittaakin kun jo nyt on välit hiipuneet ja homma ei alkuunkaan mennyt miten piti oman kummilapsen kohdalla kun tuli riitaa vanhempien kesken-kaikki ei aina mene niinkuin suunnittelisi...

Hehkutinkohan mä jo täällä kun kävin vkolla katsomassa sitä kaverin vauvaa joka viime sunnuntaina syntyi että voi herran jestas se oli pieni!

Pidin sitten häntä sylissä tovin kun äitinsä kävi laittamassa meille kahvit ni koko ajan aattelin vaa että älä ala nyt itkemään tai en tiedä mitä pitää tehdä..oli ihan "käsi-fiilis"...nopeasti se unohtuu miten pieniä nuo vauvat ovatkaan...ja niin meistä riippuvaisia pieniä "otuksia"...mutta oli se ihana
:heart:

teistä moni pohtii synnytystä mä pohdin enempi sitä kotiintuloa ja sitä varsinaista vauva-elämää.Synnytyksestähän kaikki vasta varsinaisesti alkaa.Ja miten kaikki sitten menee;onko vauva terve,onnistuuko imetys,nukkuukohan vauva yönsä,miten isoveli suhtautuu,miten arki rullaa jne jne... :eek:

Nyt palsta-tilaa muillekin!
Jouskari&"Inkku-pinkku" 33+2











 
Heipsan taas :) Tässä ehtii pari riviä taas kirjoitella ennen kuin vieraita tulee. Pitäs kyllä vissiin jotain vaihtaa tän yöpaidan tilallekin :whistle:

Raskauspäiväkirjasta Eipä oo tullut kirjoitettua missään raskaudessa,mutta sitte sitä taas kaipais aina kun raskaana on, että ois edellisellä kerralla laittanut jotain muistiin. :xmas:

Jouskari Mua kans mietityttää välillä kovasti se, että mitäs sitte kun se uus nyytti on sylissä. Mietin just, että miten muut mukelot tulokkaaseen suhtautuu ja miten sitä saa sen arjen rullaamaan. Oma jaksaminen kans mietityttää, kun pitäähän tässä vauvan lisäks huolehtia monesta muustakin ihmisestä ja asiasta...
Synnytyksessä mua mietityttää eniten se, että milloinkohan käynnistyy ja ehditäänkö viemään muksut hoitoon niin, että ukkokin ehtii synnytykseen mukaan ja sitte se kuinka täällä pärjätään sillä aikaa kun mä oon sairaalassa ja sitte on se tylsä pelko,että jos kaikki ei menekään synnytyksessä hyvin. :ashamed:

Kai sitä pitäis mennä laittamaan ne vaatteet päälle, etten sitte oo vieraita vastaanottamassa tää yöpaita päällä. :kieh:

Katjuska ja Vilpertti 31+3 :heart:
 
Huomenia!

Ah, eilen syötiin hirven sisäfileetä ja ai että oli hyvää. En muistakaan että oltais näin herkuteltu viimeisen puolen vuoden aikana. Sulatettiin pakastimet, siksi tehtiin löytöjä. Pitäis vielä keittää muutamia annoksia karpalokiisseliä.

Mutta Katjuska, pistit pahan asian mietintään. Jotenkin on olettanut, että pikkusisko syntyisi miehen loma-aikana eli tässä parin viikon sisään mutta voipi olla, että päästään sittenkin lähemmäs syyskuuta. Meillä esikko onneksi menee päiväkotiin taas elokuun alusta ja jos synnytys käynnistyy päivällä niin varmaan sitä sairaalaan pääsee taksilla tai ambulanssilla mutta mites tuo mies?! Pitää varmaan vain soittaa sille että tulee suoraan töistä sairaalaan. Illalla / yöllä jos joudutaan lähtemään sairaalaan niin ei muuta, kuin esikko vaunuun ja kiikutetaan hoitoon. Kaiketi? Vaikka naapuriin. Pitää sopia kaikkien naapurien kanssa, että olisivat sitten valmiudessa tulemaan meille nukkumaan vaikka keskellä yötä ellei ykköshoitopaikkaan saada häntä. Onneks naapurit on hyviä ja naapurin naapuritkin vanhoja kavereita, jotka ihan meistä tietämättä muuttivat samaan taloon asumaan. Toivotaan ettei esimerkiksi Taiteiden Yönä ala mitään tapahtua, sillä silloin voi olla hankalahkoa saada kaikki järjestymään.

Kauhulla olen lukenut siitä, kuinka te pesette saunoja! Olen ajatellut, että viikolla 37 (jos sinne saakka päästään) pesen saunan ja keittiön matot. Eikö se saunan peseminen saa aina synnytyksen käyntiin?

Valitettavasti pitää sanoa, että normivauvat ei oikein herätä mussa mitään tunteita. Saa sitten nähdä millaisia tunteita oma vauva herättää. Kun nuo meidän lapsukaiset tähän mennessä ovat olleet niin miniatyyrikokoisia. Mutta jos syliin annetaan pikkiriikkinen ihmisalku, jolla iho on vielä ohut ja punertava niin sydän kyllä sulaa hetkessä.

Raskauspäiväkirjaa meillä ei ole koskaan pidetty. Ehkä on ollut parempi niin. Esikosta sen sijaan on päiväkirja netissä, pari kertaa kuussa tulee päivitettyä. Varsinkin sairaala-aikana se oli tosi hyvä sillä sen kautta sukulaiset ja tuttavat näki missä mennään.

Esikko sanoi eilen, että on kurjaa kun en ole voinut häntä keinuttaa. Lupasin keinuttaa sitten kun vatsaa ei enää ole. Esikkohan on ihan täpinässä pikkusiskosta ja kun hän paijaa ja suukottaa masua olen ihan kauhusta kankeana, jos kaikki ei menekään hyvin niin miten hän siitä selviää. Kai hän jo varautuu pettymyksiin kun lähes jokaisessa leikissä on mukana isä tai äiti, joka on kuollut. Pikkuveljestä ei kerrottu, oli tarkoitus kertoa vasta kun hänen viikkonsa olisi ylitetty, mutta siis ei ehditty. Nyt kun päiväkodissa toisillakin lapsilla oli sisaruksia tulossa oivalsi esikko jo 'liian' aikaisin mitä on tapahtumassa ja kertoi meille uutisen ennen kuin me hänelle.

Hexa ja pikkususko, 32+1 (!!!)
ps. tavoiteviikot meillä on olleet 25, 28, 32 ja sitten 35 eli kohti vikaa etappia!
 
VAS:is laitetaa vauvan kaulaa koru mis on numero ja sitä pidetää si siihe asti ku sielt päästää kotia. Eli nimi pysyy salas :) Tosin se koru on tosi epäkäytännöllinen...Tuntuu et koko ajan sitä saa korjailla ja mulla oli ainaki esikoisest sellane paniikki et se viel menee liian tiukalle sen kaulaa :(
Saunan pesusta Voi se kai synnytyksen käynnistää jos sen saunan pesee sillee riuhtomalla yms. Mäki ku pesin ni otin rauhallisesti sen homman kaks tuntii sain aikaaki siihe menee ku normaalisti siihen ei kyl menis sitä kahta tuntii mut välil ku istuskelee ja huilailee ja juo ni aikaa saa menee runsaammi =)
Mä oon miettiny kans tota kotii tuloo ja siit etiäppäi menevää aikaa et miten se mahtaa toimii, aluks tietty kaikki on iha päälaellaa, mut kauankoha siin menee et esikoinen tulee sinuiks vauvan kans et se jää tosiaan tänne eikä lähe mihkää, ja sit noi yöt mua pelottaa ehkä kaikkein eniten...Esikoinen kun oli tosi itkunen öisin ensimmäiset 7 ja puol kk et mite tän kans ja sit et saako se esikoinen nukuttuu kummiski.On kyl erihuonees mut aika herkkäuninen tapaus... Ehkä sen näkee sitte sillo, mut olis mielenkiintosta kuulla jos jollain on jo entuudestaa kokemusta vastaavasta et mite ne kotona olevat lapsukaiset on siihe vauvaan suhtautuneet=)
elohiiri 0608 rv:32+4
 
:flower: Taidanpa lähteä huomenna s-lomille, nyt vähän tuntus siltä kun tuota kesälomaa en saanut tälle kesälle järjestettyä, koska olin just silloin sairaalahoidossa kun lomat piti lyödä lukkoon, niin ne siirrettiin yhtä viikkoa lukuunottamatta ä-loman jälkeen. Huomenna siis sairaalalääkäri ja kun tuota s-lomaa on ennekin tarjoiltu niin ehkä nyt sitten sen otan...
Että olis sitten seuraavaan 1,5 vuoteen viimeiset 5 tuntia töitä edessä, hip hei! :flower:
 
tänä kesänä ei ole edes ollut helteitä. Ne olivat kesällä 2006 ja oli yhtä tuskaa. Hyvä vain ettei tarvinnut ostaa mitään talvivaatteita. En ostanut kuin yhdet mammafarkut, joita pidin kaksi viimeistä viikkoa.
 
Kiitokset Dior :flower: Harmi ettei ole pelkopolia, vaikkei siitä suoranaista apua olekaan ollut, on edes joku instanssi jonka niskaan voi vyöryttää ahdistusta. Olisiko joku neuvolapsykologi, jolle pääsisit puhumaan? Jos ei ole tai se ei auta, kyllä sullakin on oikeus päästä etukäteen sairaalaan juttelemaan asiasta lääkärille, ei se voi riippua kunnasta. Jos ei muuta, niin mee vaan paikanpäälle ja ilmoita, että olet liian ahdistunut tms. koska synnytysasia mietityttää. Ne ei voi käännyttää sua poiskaan, tulevien äitien mielenterveydestä kuitenkin täällä ymmärtääkseni yritetään pitää huolta, ja liiallinen pelko haittaa normaalia synnytystä. Varmaan kaikki kuitenkin menee hyvin, mutta kannattaa tarttua asiaan ajoissa mun mielestä, jos pelottaa.

Imetyksestä, mä oon ihan varma että sekin lähtee sujumaan kun ei turhia stressaa aisasta. Olen kuullut, että mm. KOS:ssa suositaan pakkoimetystä, mutta ei siihenkään ole pakko suostua. Itse aion pitää pullot kehissä alusta saakka imetyksen ohella, vaikka tiedän että sitä ei siellä suopeasti katsella. Se miksi olen asian näin pähkäillyt on se, että ystäväni, joka on saanut 3 lasta kyseisessä sairaalassa, uskoi ekan kohdalla että muutama tisusta tullut tippa maitoa riittää pitämään lapsen nälän pari ekaa päivää, vaikka lapsi huusi nälkäänsä koko ajan. Siitä seurasi, että lapsi kärsi syömishäiriöistä ja ns. ruuan loppumispaniikista koko ensimmäisen elinvuotensa. Seuraavien kahden kohdalla äiti salakuljetti omat tuttelit sairaalaan ja antoi niitä pari ekaa päivää kunnes maito nousi ja lapsilla ei ole esiintynyt ruokapaniikkeja.

Toinen syy oheispulloruokintaan on se, että usean ystäväni lapsi olisi ihan alkuun ottanut pulloa, mutta kun siihen ei oltu totutettu rintasyömisen ohella, kieltäytyi parin kolmen kk:n ikäisenä täysin pullosta. Seuraavaksi sitten nokkamukista 7-8 kk:n iässä. Itsekkäästi en jaksa tai halua olla niin kiinni lapsessa näin kauaa, niin etten yli kahdeksi tunniksi voi lähteä minnekään tai nukkua yhtä kokonaista yötä toisen hoitaessa.

Hyvällä mallilla Hexa!

Cora - absolutely poliisit paikalle seuraavan kerran kun naapurit bailaa, siitä ne jo vähän säikähtää ja seuraavaksi ilmoitus isännöitsijälle, kolmesta huomautuksesta seuraa ymmärtääkseni toimenpiteitä omistusasunnossa.

Matkustelusta - jos vaavi terve, uskon että lähdemme tammikuussa kauas maailman toiselle puolelle vaavin isukkia moikaamaan ja pysymmy siellä pari-kolme kuukautta läpi kylmimmän talven. Se tietenkin edellyttää, ettei vauva tarvitse lääkärin tarkkailua jostakin syystä ja rokotukset on annettu. Ymmärtääkseni 5 kk:n ikäisenä tärkeimmät on. Sinänsä tuossa iässä matkustaminen on kaiketi helppoa, koska rintaruokintaa voi soveltaa ja lapsi on rattaissa tai kantorepussa eikä vielä kiipeämässä itse joka paikkaan. Eniten mua huolestuttaa moskiitot ja hiekkakärpäset, koska ne syö mua itseäni niin kamalasti - ehkä vauvaakin...?
 
moikka moi! tapaamiseen kauppakeskus sellossa 15.7 klo 14 on ilmoittautunut 4 masua "ehkä-varauksella"...huutelenkin tässä nyt sen perään, että olisiko meitä enemmän tulossa ja onko ilmoittautuneet tulossa mukaan vaiko perutaanko pöytävaraus. ilmoitelkaa tänne tai naamakirjan puolelle! =)

sunnuntai-iltaa!

kehäkukka74+pomelo 32+2
 
Pääkaupunkiseudun masujen tapaamisesta!

Facebookiin jo ilmoittelinkin, että olisin tulollaan ja edelleen olisin tulollani, mikäli porukkaa on muitakin. Tulkaapas nyt kaikki joukolla aterioimaan ja juoruamaan!
 
heippa kaikille :flower: meillä voidaan jo varemmin ja kylkiluut kopsuu kun asukki potkii, isikin eilen tunsi vauvan kantapään, kun taas monotti mua kylkiluihin... :)
Mun mielestä tayissa oli ainakin 10v sitten kun esikkoni synnytin molemmat sekä ketju kaulassa että se ranneke. Jos en väärin muista siinä luki mun silloinen sukunimi ja vauvan sukupuoli, tietääkö kukaan mikä on tayssin käytäntö tänäpäivänä kun varmaan jonkun verran muuttunut 10vuodessa. :heart:
Mä kanssa mietin synnytystä tosi paljon ja vieläkun tää on se sokerivauva. Toisaalta pelottaa tosi paljon kun esikon syntymä niin vaikea..kesti yli vuorokauden ja lopuksi tuli kuitenkin imukupilla kun en jaksanut ponnistaa.nyt tekisi mieli pyytää että leikkaisivat, aluksi olikin puhe mahdollisesta leikkauksesta kun vauva oli perätilassa, mut ainakin nyt on raivotarjonnassa ehtii kuitenkin varmaan vieläkin kääntyä. Minustakin todella hassu nimi tuo raivotarjonta, mistähän moinen nimi saanut alkunsa.Mut onko kokemuksia kuinka helposti pelkopolille pääsee??
Se mun lapsen äitpuoli joka löysi mut täälät ja jouduin vaihtaan nimimerkkiä tempaisi taas.. Ostettiin niiltä meille vaunut jotka paljastuivat rikkinäisiksi. ei iso vika mut vika kuitenkin ja mun sisko otti asiasta oikein kunnon siepit ensinnäkin myi meille rattaat vaikka piti myydä vaunut. mun sisko sitten suivaantuneena soitti tälle naiselle ja se sai asian kääntymään omaksi edukseen kertomalla niitä juttuja mitä oli täältä lukenut mun taustoista ja elämäntilanteesta mun siskolle...aarrgghh vbieläkin nousee verenpaine..ja sit vielä värittänyt tarinoita/valehdulle mitä oon muka sanonut hänelle mun äitin ja siskon väleistä...ei silti rehellisyys maanperii mutta olisi ollut kiva saada itse kertioa asia ja niinkuin nen on eikä väritettyionä ja valeihden kera. kehtas sitten vielä väittää että oon puhunut hälle niin..todellakin tiedän mitä oon hänelle puhunut ja näin se luottamus palkitaan tilaisuuden tultua työnnetään puukko kahvaa myöten selkään ja käännetään vielä... anteeksi tää vuodatus.. tuntuu et mä käyn aina vaan oksentamassa kaiken lian tänne.. toivottavasti ette muut palstalaiset koe niin...
aurinkoista heinäkuuta syysmassukoille

aatumaria08 (32+2) ja äippyli
 
hop!
Tulin vaan pikaseen mainostaan että jos jollain olis vielä tarvetta niin meiltä lähtee myyntiin 2007 syksyllä ostetut Bora Kombi-yhdistelmät, ilmotus löytyy tuolta kirppari-osiosta, laitanpas nyt linkin ihan suoraankin...
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1104069

ihan siis ehjät ja hyväkuntoset, myyn vaan pois kun meillä on noiden yhdistelmien lisäks tuplatkin ja nyt aijon ostaa rattaat.
Myydään noita meidän matkarattaitakin mutta en tiedä oisko täällä ketään kellä olis tarvetta...Emma BMX-merkkiset, lime-mustat.
No, se tästä mainostamisesta :D

aatumaria ihmeellinen eukko kyllä tuo lapses äitipuoli!!!ja kuin ees kehtaa myydä vaikkakin vaan pikkuvikasia ellei kerro asiasta etukäteen...kaikenmaailman emakoita sitä maailmaan mahtuukin.
nyt takas siivouspuuhiin...

 
Kylläpä tänne on tullut paljon tekstiä kun hetkeksi "selkänsä kääntää" :p

Meillä jaksellaan edelleen mainiosti. Vähän on joutunut tahtia hidastamaan, mutta muuten kaikki ihan ok.

Hiplailin tuossa justiin vauvanvaatteita. Pitäis pistää niitäkin pesukoneeseen, mutta jotenkin se tuntuu vielä liian aikaiselta. Parempi se vissiin olis ihan hyvissä ajoin pestä kuin viime tipassa hikoilla niiden kanssa. Meillä onneksi isäntäkin osaa käyttää pyykkikonetta, joten jos tulee äkkilähtö niin se voikin pestä vaatteita sillä aikaa kun olen laitoksella :LOL:

Naureskelin isännälle että meiän naperolla alkaa kohta olla tuota vaatepuolta ihan riittävävästi. Kun pakkauksen mukana tuli, sitten saatiin ystäviltä ja jonkinverran on tullut ostettua netti-ilmoituksista kamppeita. Nyt täytää vissiin vähän hillitä ostamista :xmas:
Toisaalta ompahan seuraavallekkin niin ei tarvitse sitten ostella, kun ei tämä tulokas kuitenkaan ainoaksi jää (toivottavasti).

Vaunut saatiin tuossa viikonloppuna ja toiset on vielä tulossa. Meillä on tarkoitus viedä toiset "mummulavaunuiksi" niin ei tarvitse sitten niitä raahata edestakaisin kun mummulassa käydään.

Että semmosta tänne, heinäntekoilmoja odotellaan B)

Niihu ja masuasukki, rv30+5
 
aatumaria Tosi äryttävän kuulonen muikkeli... Ihme touhuu et täytyy saada jotenki toisten välei huonoo kuntoo. En ymmärrä et saaks jotku siit jotain kiksei...
Meil alkaa noi vauvanvaatteet oleen pestynä ja pallottuna kodinhoitohuoneen hyllyllä, kun ei niitä hemmetin hyllyjä tuu vauvan vaatekaappiin vissii ikinä :headwall: miehet...
Täällä vointi on iha jees, tänää tarvis esikoisen kans vääntäytyy kaks vuotis neuvolaa...Toivotaan et neiti olis si oikein hyvän tuulinen ja reipas siellä... Toivossa on hyvä elää sanoo lapamato =)
Jaksamisii masuille =)
elohiiri0608 ja juniori 32+5
 
Aatumarialle oikein iso sympatia hali, voi jestas mikä muija! :hug:

Coralla oli raivostuttavia naapureita, voi että mä olen onnelinen kun muutettiin tänne missä nyt asutaan. Oli kanssa aika kirjavaa touhua edellisessä paikassa! Onneksi olette pääsemässä pois hyvinkin pian moisesta loukosta. Kannattaa tosiaan ilmoittaa isännöitsijälle mekkaloinnista...

hexalle ja muillekin onnea että olemme päässeet suurin osa taas yhden etapin ohi. Itsellä seuraava on tosiaan rv 35 sen jälkeen ei estellä jos lapsi haluaa syntyä. Meillä tosiaan suvussa aikalailla tätä ennenaikaisuutta, en tiedä onko mitenkä periytyvää mutta olen jo valmistautunut siihen että saattaa tulla jo ensi kuussa. Hah, aatella jos meneekin yliajalle ja on semmoinen jättiläinen :D ehkä sun täytyy sitten herätellä niitä äidin hellyys kohtauksia myös tavallisen kokoisille palleroille! On se vaan rankkaa :laught:

Mitzylle onnea palveluksesta vapautumisesta :D


No koittihan se kesä tännekin B)
Koko viikonloppu on mennyt vähän heikommissa fiiliksissä. Alavatsaa särkee eikä mun mielestä kysymys ole nyt liitoskivuista vaan muuten vaan särystä :/ luut on alkaneet ritistä myös täällä, kun pentu oikeen sopivassa kulmassa potkasee niin lantiosta kuuluu oikein mielen kiintoista ritinää :x :|
Noi palkka hommat on oikeesti niin pyllystä etten teitä jaksa niillä kiusata, kiitoksia kuitenkin ymmärryksestä. Asia selvisi nyt niin että laittavat elokuussa mun tiedot Kelaan, mua vaan kiehuttaa se että siihen ei enää mene mm. jouluna tienatut lisät ( useita satoja euroja kun olin 5 yötä! ). Olen tosiaan ollut toukokuusta asti saikulla joten hyvät on varmaan tulot :headwall: Kaiken tämän huipentuma on se että ilmoitin jo viime kuussa että otan lomani rahana, niin ei niillä ollut kuulemma mitään haisua tästä ja kyselivät että koskas meinasin lomani pitää :kieh: :headwall: :eek: Eli toisin sanoen siihen puolenvuoden tuloihin ei ole tulossa mun lomarahojakaan!!! Voi kertoa etää v****taa aika rankasti! Oho, nyt mä kuitenkin avauduin :D Anteeksi!
Tänään on voinnin kannalta vähän parempi päivä ja heti piti lähteä tarpomaan tunniksi koiran kanssa tuonne auringon paisteeseen, saas nähdä ollaanko kuinka kipeitä illalla. Tarkoitus oli muutenkin vähän hommailla täällä kotosalla :D Noh kerrankos sitä vähän rehkii! Kirjoittelen sitten parin päivän päästä lisää kun käyn kauheen valitusvirren vetämässä neuvolassa keskiviikkona :LOL: Mutta voikaahan hyvin ja paksusti!

Koiruus ja pentunen rv 31+5 :hug: :flower: :D
 
Aatumarialle :hug: täältäkin... meit on ihmisii niin moneen junaan, että välillä oikein hirvittää :kieh:

Koiramamma Ihan vaan rohkeesti päästät ylimääräiset paineet ulos näppikselle :hug: En kyllä yhtään ihmettele v***tuksen tasoasi...kyllä itteä korpeis kans kyllä pahemman kerran tuollainen sähläys :headwall:

Ja aatumaria kans ihan hyvillä mielin purkaa niitä huonojakin fiiliksiä tänne. Sitähän varten me täällä ollaan, että voidaan jakaa kaikki mahdollinen onnen ja surun väliltä ja ne ketutuksetkin. :xmas: Välillä tuntuu itsestäkin siltä, että tulee vaan kremppoja valiteltua :whistle:

Tänne ei mitään kummempaa taas kuulu...yöt on kuumia ja tuuletin laulaa koko yön, jotta saa ees vähän nukuttua.
Makaronilaatikon valmistumista oottelen....

Katjuska ja Vilpertti 31+4 :heart:
 
Heip,

huh huh. Olikin odotettua rankempi viikonloppu. Nimittäin isoisä nukkui pois perjantaina :'(
Toki sairaus oli pitkä ja poismenoa osattiin odottaakin, mutta kolahtaahan se aina, kun oikeasti tapahtuu. Nyt jo mieli parempi koko perheessä, hautajaiset tulee olemaan vielä se raskas etappi.

Masun asukki jaksaa onneksi möyriä ja saa hymyn vanhempiensa kasvoille, kun masun puokkoilua katsellaan :heart: Täällä alettais olla jo niin valmiit ottamaan pieni rakas nyytti syliin, mutta mieluiten maltetaan vielä muutama viikko, että pikkuinen saa vielä kasvaa ja kehittyä.

Aurinkoista viikkoa!

suhveli 31+5
 
suhvelille voimia suruun :heart:

Tää massukka palas viikonlopun festareilta yhtenä kappaleena ja väsyneenä vaikka päikkäreitä tuli vedeltyä jatkuvasti!

Mukavaa oli ja nyt on hyvä jäädä sitten moisista mammalomalle ja oottelemaan pienen saapumista :heart:


Tulin vaan nopsaan ilmoittelemaan että hengissä ollaan, huomenna varmaan enempi!

Jaksuja massukoille!



Tini+Pingu-Rinsessa 32+5
 
Heipsun keipsun!!

Lomalta on palattu tai siis itse asiassa jo viime viikolla ja vkl:na kävin lukemassa kuulumiset, mutta en ehtiny kirjuuttelemaan ja tekstiä oli niin paljon että nyt tämä hajamielinen muori on jo unohtanu. JOten anteeksipyyntöni etten nyt taida kommentoida yhtään mihinkään.

Tänään oli neuvola ja kaikki ihan ok. Tai no painoa on tullu pikkasen liikaa yli kilo viikossa ( yhteensä 13 kg nyt ) joten sitä vähän seurataan. Vielä ei kuitenkaan oo hätää kun paineet on ok ja pissassa ei näy mitään. Perjantaina sitten kasvu-ultraan ja ens viikolla taas lääkärineuvola ihan sen takia ku loppuu keskiviikkona saikku ja kipeät on paikat edelleen. Ja raivotarjonnassa edelleen onneksi vauveli köllöttelee. Viikkojakin alkaa olemaan ihan kiittettävästi kasassa. Vielä jokunen viikko odotella ja uskaltaa alkaa siivoamaan ihan kunnolla. Myös sitä saunaa... =)

Palataan paremmalla ajalla!!

Ninetsu 30+2
 
Välillä käyn miettimään ihan tyhmiä :$
Tässä esimerkki ei-enää-niin-kovin-fiksusta-ajattelusta: pohdiskelen välillä, että meneekö vauvalla veri päähän, kun se masussa asustaa pää alaspäin.. Hmm, kas siinä pulma. Tietääkö kukaan vastausta.
Mulla oli viime perjantaina sf-mitta 31cm ja rv silloin 32+3. Eli hieman keskikäyrän yläpuolella mennään.. Painoa on kans tässä viime aikoina siunaantunut ihan kiitettävästi, mutta ainakaan toistaseks ei neuvolantädiltä oo tullut sanomista sen suhteen. Yritin hieman parantaa tapojani tuon herkuttelun suhteen, mutta eilen ostamani omena oli homeessa sieltä kodasta. Mutta mä en vielä lannistu, vaan meen heti huomenissa ostamaan uusia :p

Missä vaiheessa ootte muuten saaneet ekan kerran painoarvion vaavista? Jos tokaa ultraa ei lasketa. Musta olis pikku hiljaa ihan kivaa tietää, minkä kokonen minipaviaani tuolla mahassa myöryää..

HemuliHaisuli ja Pikku-Paviaani 32+6
 
Hei kaikki!

Tunnen olevani vähän ulkona keskustelusta kun ei tuu kirjoitettua ite mitään enää, ja luettuakin melko vähän..
Oon ollu sairaslomalla koko heinäkuun ja tuun hyvin tod.näk olemaan loppuun asti, elokuussa alkaa sitten virallinen äitiysloma. Supistelee melko kovastikin, ja levätä pitäisi mahdollisimman paljon. Meillä on melko iso remontti menossa ja valmista pitäisi saada ennenkuin vauva syntyy. Huh, saapa nähdä. Tuntuu ettei EHDI levätä, toivottavasti ei kostaudu niin että vauva syntyy ennen aikojaan.
Kävin ultrassa 3.7, istukka oli onneksi noussut ja saan synnyttää ihan normaalisti.
Vauva liikkuu ja potkii kovasti, vatsa on niin hauskan näköinen kun venyy joka suuntaan.

Suhvelille Osanotto suruun. :hug:

Pitää yrittää lukea useammin kuulumisianne ja sitten kommentoida enemmän, nyt on vähän vaikea kun on ihan ulkona kaikesta. :)
Toivotan yleisesti kaikille syysmassukoille hyvää vointia!

syysmama 31+5 :heart:
 

Yhteistyössä