***SYYSMASSUKAT 2008 maaliskuussa***

Tulin juuri ultrasta ja siellä oli kaikki hyvin..pikkuinen vastasi viikkoja 12+6 ja nyt kuukautisten mukaan siis 12+2, noh, kuitenkin jo riskiajan hyvällä puolella!!Mies oli aivan ihmeissään ja töllötti ruutua monttu auki, mä aloin vaan hihittää ihan hervottomasti kun se tyyppi alkoi heiluttaa käsiään ja jalkojaan, tai en tiedä oliko se itkua vai naurua, olo oli niin uskomaton mitä ei ikinä ole vielä kokenut =)niin..ja np oli 1.3, eli normaali...nyt yritän jatkaa töitä.. :p
 
Kiitos kaikille, jotka vastasivat! Se veristely jäi onneksi toistaiseksi siihen ja nyt taas elämä hymyilee. Puhuin äidinkin kanssa ja muisteli, että hänellä oli molemmista pikkusiskoistani oikein lorahtavia vuotoja, ja molemmat onneksi temmeltävät terveinä kotona. :)

Koiramamma olen joo kertonut jo töissä, kun pomo alkoi kesälomia suunnittelemaan kyselemään toivomuksia, niin pakko oli sitten... ja oikein hyvin otti, kun meiltä jo monta onkin äippälomalla :) mutta kyllä mä silti kaapuihin pukeudun, kun tosiaan näytän vaan normisti lihonneelta eikä ulkopuolinen tajuaisi mun olevan raskaana. ja itseäkin häiritsee tämä vaihe, saisi pukata jo selvästi esiin tuo masu! :)

Jees, mutta taas iltavuoroon käypi tieni...huoh...
 
:wave:

Tervetuloa uusille
Onnea ultrakuulumisista!!

Ystävistä: Harmillista jos ne raskauden takia katoavat :ashamed:
Itse sain esikoisen odotusajaksi yhden hyvän ystävän, mutta hän sitte katosi kun poika synty (kärsii myös lapsettomuudesta). Muuten kaikki tosi ystäväni on kyllä pysyny oli tilanne mikä hyvänsä. Ehkä se johtuu siitä että suurin osa tosi ystävistä on joko minun tai puoliskani sukulaisia. Toinen osa ystävistäni onki sitte työkavereita tai vanhoja työ/koulukavereita.
Itse olen iältäni nyt 24 vuotias ja kasperin sain 22 vuotiaana. Suurin osa kavereistani on myös minua vanhempia tai sitte itse perheellisiä. Sisu Ehkäpä ystäväsi olivat turhan lapsellisia... Vanha koulukaverini sai esikoisensa 18 vuotiaana ja kakkosen 20 ja kolmatta odotteli sitte minun kanssa kaverina, Edelleen ollaan todella hyviä ystäviä, vaikka taukoa oli teini-iässä. Tulipa nyt päläpälä...

Vatta on iltasin niiin turvonnu että eilen kattelin peilistä ja näytti siltä ku olis kuudennella kuulla :) Mutta aamulla taas farkut jalkaan ja menoks. Kotona pidän kyllä mielelläni gollege housuja tai farkun nappeja auki. Muutenki tota ylipainoo sen 10 kg niin ei kukaan oo kehdannu kysyä mitään, vaikka töissä vähän pömpöttäski. Töissä ne on kyselly mun kaverilta et ootanko, aattelin kertoo vasta sitte ku kysyvät multa iteltä :D Ehkä jos pomo on nätisti niin kerron sille aikasemmin :LOL: Kolme hyvää työkaveria tietää (kaksi niistä on puoliskani sisko ja sen mies) Tietty aion oottaa vielä ensviikkoon np ultraan, et varmistuu asiat ja ne riskiviikot on sitte varmasti täynnä.

Asiaa olis vaikka kuinka mut nyt on vähänenki verbaalinen lahjakkuus hukassa
Päikkäreille!!

R iikka viikkoja 11 tai jotain
 
Heips,
Täällä ollut oikeen kunnon päänsärky viime torstaista asti eli viidettä päivää viedään.. Perjantain olinkin sairaslomalla kun en saanut edes kivuilta nukuttua yöllä, silloin oli oikeen kunnon migreeniä, nyt tällasta tyhmää jomottelua..

Toinen kiusa on minulla alkaneet kunnon kipuilut molemmin puolin vatsaa.. uskon että nää on just niitä kiinnikkeiden venymisiä yms vastaavia koska eivät sinällään tunnu pahoilta mutta ikäviltä! Näin hyvän asian eteen antaa kipuilla :D
Päänsärky on sitten toinen juttu.. saa nähdä miten pärjään töissä, toistaiseksi ainakin ollut niin paljon tehtävää etten edes uskalla ajatella lisää sairaslomaa :headwall:

Vaunuja ollaan kovasti kattellu ja mä oon peräänkuuluttanut laatua ja kestävyyttä ja että hinnasta ei tingitä mutta nyt näyttää siltä että päädytään sittenkin lähes edullisimpaan vaihtoehtoon eli http://www.vaunula.fi/f7.htm
Kaiken maailman emmaljungat ja ora ja jovit on puhki pähkäilty mutta lopulta luettuani positiivisia kommentteja näistä olen alkanut pohtimaan josko silti rahaa voisi säästää isot määrät ja silti saada hyvät ajokit :)

Muita hankintoja ei olla vielä kauheesti pohdittu ja jäänevätkin todennäköisesti kesämmälle, paitsi pikkuisia vaatteita alkaa varmasti pikku hiljaa löytymään nurkista kun alkaa jo pikku hiljaa tuntua turvallisemmalta.

Jos jatkaisi taas töitä hieman kun aurinkokin kivasti pilvenreunasta pilkistää!

Jaksuja massukoille :heart:

Tini+Pingu rv 14+5
 
vastailempas pikana ennen ruuan laittoa, Tinii mäkin harkitsin noita vaunuja kun ostettiin pojalle nää uudet vaunut ja on varmaan kyllä ihan hyvät nuo.Meillä vaan se tuli esteeksi noihin että toi tavaratila on tosi pieni, hyvä kun kauppakassi just ja just mahtuu.Löydettiin sit samaa hintaluokkaa olevat (320e)Bora Kombit lastentarvikeliikkeestä,ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä.Niissä erona toi kova kantokoppa ja isompi tavaratila. kantsii tutustua!
Kavereistakin on ollu juttua, mulla paremmat kaverit kyllä säily koko pojan vauva-iän mut nyt kun poika on isompi niin nekin on aika paljon kaikonnu...yhen kaverin sain vanhempainvalmennuksesta ja noi kerhot ei oo oikein mua varten. Nyt yks mun yläaste- aikanen kaveri on raskaana joten sen kans ollaan enemmän alettu pitään yheyttä.Se on tosi kurjaa että kaverit kaikkoo lasten tultua, mäkin olin 21 kun sain pojan ja nyt vieläkin tuntuu et samanikäset (23v) kaverit on enemmän kiinnostunu baarielämästä kun perhe-elämästä.Mut onneks pari kaveria on silti säilyny vaikka heillä ei itellä ookaan vielä lapsia.
jkoo onnittelut ultrakuulumisista!
eipä kai muuta tältä erää, nyt ruuanlaittoon!

Daydreams ja pipana 14+6
 
Taivaannasta: et taida ihan vielä ens viikolla saada laitettua sitä ä-pakkaushakemusta, sillä raskausviikkoja pitää olla kasassa, olikohan nyt 22, että sen todistuksen saa raskauden kestosta. Siinä samalla taidetaan laittaa se ä-lomahakemuskin. Tajusin, et mullakin on muuten ens viikolla lääkärineuvola. Jaiks, joutuu sinne ronkittavaks..

Liikkeistä on ollut puhetta. Mä tunsin ekasta joskus rv 18-19 ja tokasta rv 15-16. Odottelen innolla, että tämäkin tyyppi rupeais kasvamaan ja heilumaan niin, että tuntuisi =)

Mun pitää sit 2kk ennen ä-loman alkua soitella töihin, että en palaakkaan elokuussa töihin, niin kuin olin suunnitellut. Vähän jo jänskättää. Pomo ei ollut juuri mitenkään iloinen, kuulleessaan viime syksynä, että jään vielä hoitovapaalle :kieh:

Onks teillä lähipiirissä raskaana olevia? Täällä tuntuu kyllä tulevan syysvauvoja kuin sieniä sateella =) 4 kaveria saa vauvan heinä-elokuun aikoina ja sit serkulla on la päivä mun jälkeen =) Sikiävää sakkia...

rv 11+5
 
:attn: Tinii!
Minä olen kans bora kombien puolesta puhuja!! Ehdottomasti hyvät, kestää raskaammankin lapsen, ja toi kova kantokoppa oli ehdoton jo esikoiselle kun syntyi talven kynnyksellä, että sopii ainakin vaatteiden kans kopan sisälle. Meillä koppa oli myös 7 kk ikäiseksi varavuoteena mummoloissa, missä ei muuta sänkyä ollu.
Itseasiassa, yks mun hoitolapsista lopetti ulkona nukkumisen viime keväänä vasta, ja nukkui noissa meidän kombeissa ratasosassa. Tuo lapsi on TOSI isokokoinen ja ikää viime keväänä hällä oli 2v 4kk... :whistle: Että aika pitkään mahtui nukkumaan!
Noista saa hyvät vaunut suht edullisesti!
 
trisomiaseuloista

Surffasin netistä, kun itsekin olin tänään seulassa, ja tässä Tyksin sivuilta kopioituna:


Ensimmäisen raskauskolmanneksen trisomiaseula äidin verinäytteestä

Niskaturvotustutkimukseen voidaan yhdistää äidin verinäytteestä tehtävä seulontatutkimus. Verinäyte otetaan 11 - 13 raskausviikolla, ja siitä määritettyjen merkkiaineiden (HCG ja PAPP-A) sekä niskaturvotustutkimuksen tuloksen perusteella lasketaan 21-trisomian riskisuhde. Laskennassa otetaan huomioon myös äidin ikä. Seulan raja-arvo on asetettu siten, että noin 5 % kaikista äideistä saa positiivisen tuloksen. Tällä tutkimuksella löytyy 80-90 % Downin oireyhtymää sairastavista sikiöistä. Jos seulatulos on positiivinen, on tarjolla sikiön kromosomitutkimus (ks. edellä). Seulontatutkimusta ei voida käyttää, jos kyseessä on monisikiöraskaus.

Toisen raskauskolmanneksen trisomiaseula äidin verinäytteestä

Toisen raskauskolmanneksen seulassa äidiltä otetaan 15 - 16 raskausviikolla verinäyte, josta määritettyjen merkkiaineiden (HCG ja AFP) ja äidin iän perusteella lasketaan riskisuhde, joka kuvaa sikiöllä olevan Downin oireyhtymän todennäköisyyttä. Tulos on riippuvainen näytteen oton oikeasta ajoituksesta, joten ultraäänitutkimus raskauden keston määrittämiseksi ennen näytteen ottoa on suositeltava. Myös tässä seulassa raja-arvo on asetettu siten, että noin 5 % seulotuista saa positiivisen tuloksen. Seulan avulla voidaan löytää 60-70 % Downin oireyhtymää sairastavista sikiöistä. Positiivisen tuloksen saaneille on tarjolla sikiön kromosomitutkimus lapsivesinäytteestä (katso edellä). Seulontatutkimusta ei voida käyttää diabetesta sairastavilla äideillä eikä monisikiöraskauksissa. Sitä ei suositella myöskään esim. koeputkihedelmöityksellä alkaneissa raskauksissa, koska näissä saadaan helposti vääriä positiivisia tuloksia.

Muuten tänne Belgiaan (sitäkin joku kyseli muinoin, mutta oon ollut niin huonovointinen, etten oo saanut kirjoitettua) ei kuulu kummempia. Raskautta seurataan oikein olan takaa, ja verikokeitakin on otettu jo kahteen kertaan. Tänään oli niskapoimu-ultra, ja kaikki näytti olevan ok. Seulatuloksia joutuu vielä odottelemaan. Ultraaja arveli vaavin olevan tyttö, mutta itse katselin, että näillä viikoilla ei vielä pitäisi näkyä varmasti. Saa nähdä :)

T:Hiuko ja (.)12+1
 
Hei kaikki!
Nyt minäkin viimein uskallan tulla mukaan kirjoittelemaan, kun np-ultrassa on käyty ja kaikki hyvin. Taidan olla sen verran taikauskoinen, etten aiemmin kyennyt tänne ilmoittautumaan... :ashamed:
Toinen lapsi on tulossa (LA 11.9.), esikoistyttö täytti 2v. vuodenvaihteessa. Ite oon 32v., Tampereella asutaan. Mulla ei oo ollut oikeestaan mitään raskausoireita, joten helpolla oon päässyt ainakin toistaiseksi. Välillä en ees muista olevani raskaana: kun anoppi kysyi joskus pari viikkoa sitten, että joko maha on kasvanut, niin mä häkellyin aivan täysin, kun en tajunnut mistä puhutaan! :whistle:

Nyt pitää vielä hetkeksi palata töiden pariin, jotta pääsee joskus kotiinkin.
Hyviä vointeja koko porukalle!

t. rastinalle rv 13+4
 
Kävin np-ultrassa ja turvotusta oli 1,3 eli normaali.
Kävin just ostamassa ensimmäiset mamma housut ja täytyy kyllä myöntää että nuo tuntuu erittäin mukavilta päällä...ei purista eikä oo mistään liian tiukat. =)

Menkkojen mukaan on 12+0, mutta ultran mukaan 12+5 :heart:
 
daydreams mullakin kohtu todella taaksepäin kallellaan ja istukka takaseinässä nimenomaan edesauttaa liikkeiden tuntemista varhain ja jos istukka olisi etuseinässä se voisi "vaimentaa" alkuun liikkeiden tuntemista...näin minulle sanottiin...jokatapauksessa esikoisesta tunsin vkolla 17 ja tästä 100% varmuudella jo parisen vkon ajan ja sanoivat että täysin mahdollista!Esikoisestakin tunsin näin jälkikäteen tod.näk.jo aiemminkin mutten vaan tajunnut että se oli sitä! =) Jokatapauksessa yksilöllisiä nuo tuntemukset ja pääasia että kaikki tuntee sen jossain vaiheessa ennemmin tai myöhemmin!Kaverini oottaa nyt kolmatta ja tunsi ensimmäiset 12+jotain... :D ja välillä menee päivä tai kaksi itselläkin kun ei tunnu mitään...!
Jouskari-80 &15+3
 
Jouskari-80 hassua miten mulle esikkoo oottaessa ultraaja sano et voi just vaimentaa liikkeiden tunnistamista :kieh: oli kyllä niin kesseli ukko muutenkin et ei tainnu ees tietää mitä jutteli!Ihanaa että oot päässy jo tunteen pienen liikkeitä!Täytyykin tästä torstaina neuvolassa kysellä...ja mäkin oon kuullu et jotkut on tosiaan tuntenu jo rv 13 et eiköhän se vaan mahdollista oo!Kuis sulla muuten, missä vaiheessa sun alko maha viimeks näkyä?se sama ultraajaukko vaan sano että kun on se kohtu taaksepäin niin voi kestää kauankin ennen kuin maha alkaa näkyyn...enkä ikävä kyllä oikein muista koska viimeks alko näkyyn mut lähemmäs rv20 kuitenkin!
 
Päänsärystä piti vielä sanomani että olin tänään 1 1/2 tunnin selkä/hartia/pään hieronnassa ja teki tosi hyvää!!!Suosittelen lämpimästi!Kun siitä panadolista ei ainakaan meikäläiselle ole juurikaan apua tällä hetkellä.....makasin hieronta pöydällä alkuun sillai melkein vatsallaan eli kylkimakuulla tyynyin tuettuna ja hyvin pysty hieroo myös alaselän!

Ja täälläkin "repii" alavatsaa urakalla kun nousee sängystä/tuolista tai tekee äkkinäisiä liikkeitä,ei varsinaisesti satu mutta tuntuu ilkeelle...
 
snodgrass
Onnea jkoo ja dream83 ultrista!
Tervetuloa mukaan rastinalle ja onnea :flower:

vuh mäkin havahduin tässä jokin aika sitten siihen, et jos ei oo vähään aikaan käyny vessassa ja tulee aivastus, niin pitää olla aika skarppina... Aloinkin sit heti treenaan :D tuntuu se myös jo vaikuttaneen.

Mä olin 27 kun meidän esikoinen syntyi, ja siihen mennessä vain yhdellä kaverilla oli lapsi entuudestaan. Kuitenkin on ystävät pysyny aika hyvin. Silloin ihan vauva-aikana tuntui toiset ystävät vähän kaukaisemmilta, kun ei ollut paljon yhteistä juteltavaa, mutta myöhemmin ollaan taas lähennytty uudestaan. Se oli myös hauskaa kun yksi miehen kautta tullut kaveri odotti ihan samoihin aikoihin kuin minäkin, ja me itse asiassa nähtiin sitten synnärillä.. Naapuritaloissa asutaan. Neideillä vaan on niin erilaiset tempperamentit, et ainakaan tähän mennessä yhteiset leikit ei ole kovin hyvin sujuneet. Äidit kyllä viihtyis juttelemassa hyvinkin!!

illanjatkoja!
Snodgrass ja neponen 14+3
 
Daydreams joo siitä just puhuttiin että vauvamasu ei tule niin nopsaan esille kun kohtu kallellaan taaksepäin ja mulla sen huomaa kun tunnustelee neuvolassa vatsan päältä tai ultraa ni ei meinää tuntea kohtua päältä päin alkuun eikä ultraa ainakaan vatsan päältä voi tehdä kun vasta 18-20vkolla..ja ekat äippähousut esikosta ostin 18-20 vkol mut nyt joutunu jo ottaa käyttöön... =) Mun "maalaisjärki" ainaski sanoo että jos istukka on edessä ja vauva tavallaan potkii sen "takana" sitä päin ni se istukka vaimentaa sen potkun tehokkaasti kun että kun istukka on tuolla takana ni koko etuosa on "tyhjä" ja tilaa potkia ja tuntea se herkemmin...mutta en ole mikään asiantuntija ja voin puhua vain omasta puolestani! =)

Entäs itselläsi nyt,näkyykö masu jo..? =)
 
Huomenta vaan täältä suunnalta :) Tervetuloa mukaan Rastinalle ja onnittelut kaikille, jotka ovat ultrassa pienensä nähneet tai kuulleet sydänäänet :heart: :flower:

Tuohon istukka asiaan, niin viimeks kun mulla oli istukka edessä, niin liikkeet tosiaan tunsin vasta myöhemmin kuin esikoisesta, jolloin mulla taas oli istukka takana.

Kohdun kasvukivut...jonkin verran niitä on, mutta enemmänkin tuntuu noita repäisykipuja, jos tekee nopeamman käännöksen :kieh:

Täällä pakkailtiin eilen ihan innolla ja illalla kun kellahti sänkyyn niin oli taju kankaalla heti :whistle: No vajaa viikko ja saadaan jo aivaimet omaan asuntoon. Sitte saa alkaa viemään tavaroita. :D

Mutta nyt taas touhuamaan :wave:

katjuska ja vilpertti 14+4 (13+5) :heart:
 
Huomenta vaan kaikille!taas vaihteeksi töissä niin tylsää, että kirjoittelen tänne aikani kuluksi.. ;)
Joku täällä kyseli kaverisuhteista raskauden aikana..mulla ainakin asiat hyvin, kun suurimmalla osalla ystävistä on jo lapsi, ne ystävät joilla ei ole, on kyllä pysynyt silti kaverina, mutta keskustelu-aiheet ovat hiukan eri kuin vaavijutut, koska he ei myöskään ole oikein kiinnostuneita lapsista...no, onneksi parhaimmilla ystävillä on jo lapset. Itse olin lähinnä aikoinaan "välttelevä" heitä kohtaan, koska syksyinen keskenmeno painoi mieltä, eikä oikein huvittanut nähdä pikku vauvoja, sitkeästi silti yritin peitellä sitä.. :(
Sitten vielä: Onko muilla tullut ihoon pieniä kutisevia näppyjä?? Itselläni on tohon rintaan ja yläselkään tullut tosi paljon pientä punaista näppyä, varmaan johtuu hormoneista, mutta miten niistä pääsis eroon?

jkoo + pikkuinen 12+3 :heart:
 
Aamupäiviä syyskuiset!
Aamulla oli neuvolakäynti (rv14+4 tänään). Mun neuvola"täti" on kotoisin samalta paikkakunnalta ja puolituttu lukioajoilta, joten meillä jutut menee aina sivuraiteille ja pääasia meinaa unohtua. Kaiken lisäksi on ihanaa puhua häneen kanssaan omalla itäisellä murteella. Tulipa sitä asiaakin kyllä juteltua. Mulla nimittäin ei ole koskaan todettu vesirokkoa ja nyt sain lähetteen labraan, jossa katotaan vasta-aineet. Olen ottanut tämän raskauden aika rennosti, mutta tuo on semmoinen asia joka on askarruttanut. Ja tietysti pitää selvittää. Kohta 3-v poitsuni on päiväkodissa ja sieltähän vesirokko helposti kulkeutuu kun taloon tulee. Huoh. On tietysti mahdollista, että ole sairastanut sen joskus niin lievänä ettei sitä ole huomattu.

Kuvittelin, että toista lasta odotellessa vatsakasvukivuilta säästyisi, mutta myös mulla on repivää kipua on aikalailla. Eipä ne kyllä menoa haittaa. Viime raskaudessa puolenvälin jälkeen tuli lonkkia viiltäviä liitoskipuja, joten niitä odotellessa... äh, nyt maalailen kauhukuvia, mutta ne oli kyllä ihan kamalia.

Minulta on muuten mennyt ihan kokonaan ohi uutinen, että Tampereellakin kaupunki tarjoaa nykyään kaksi ultraa! Luulin tosiaan tähän asti, että pääsen rakenneultraan kun jo olen -73:nen! :D
 
Voi voi kuuluu takaa ku poika repii pissasia housuja jalasta... Hemmetti ku oppis jo kuivaks.
Eilen oli pissan kanssa tosi huono tuuri, mutta käytiin uimassa ja tuleehan sitä vettä siellä juotua pojan aikalailla!! En olis uskonu et tänään jatkuu sama meno...voivoi!
Pojathan yleensä ottaen oppii hitaammin pöntölle mut olis jo aika pikkuhiljaa opetella. Nyt on jo ruvennu kakkalla käymään potalla/pöntöllä. Kaiketi tuo kuivaks opettelu on tollasta "aaltoilevaa", toisena päivänä pysyy kokonaan kuivana ja toisen ei sitte millään HÖH :|

Tosiaan oli (olis pitäny olla) neuvolalääkäri ja täti sitte kuunteli sydänäänetki ja ne jopa kuulu. Vaikka täti epäili ettei kuuluis jos viikkoja oiski vasta 11, arveli et oiski ihan menkkojen mukaan viikkoja eli sen 12+2. Ei sitte ollu lääkäriä, koska se oli kattonu jo kaikki tarvittavan viime ke ultrassa.

Ensi viikolla aion sitte julkistaa raskauteni vanhemmille ja appivanhemille kunhan kaikki on kunnossa np ultrassa. En tiedä sitte kerronko muille mitään (tietty sisaruksille kerrotaan).
Saas nähdä osaavatko jo odottaa.

Esikoiselta muistasin olleen enemmän sitä repivää kipua, mutta nyt en oo kyllä varma. Taisi vaivata yöllä enemmän ku käänsi kylkeä. Vielä kerkee.

Tosiaan olen minäki joutunu lantiopohjalihaksia treenaileen. Pissalla käynnin jälkeen tuli se "ruokalusikallinen" housuun. Ja esikoisen syntymän jälkeen oli melkein vuoden verran hyppiessä tulla pissa housuun (joskus sitä sitte vähän lorahtelikin)

jkoo Kutisevista näpyistä kyselit... Itselläni tuli esikoiselta ns. hormooninäppyjä olka- ja kyynerpään välille, ne ei oikeestaan oo kyllä kutissu. Todella ikävän näkösiä ja ne on siinä vieläki :/ Toiset sanoo että ne näyttäs ihan aurinkoihottumalta tai että olis hikinäppyjä.
Ne näyttää aikas samalta ku vauvoille saattaa tulla kroppaan ja kasvoihin sellasia valkopään näkösiä hormooninäppyjä, Yleensä synnytyksen jälkeen!

Liikeistä on ollu puhetta... Enpä oo vielä edes ootellu niitä. Yks ilta luulin että tuntuu mut sitte tuli valtava pieru :LOL: Taitaa mun olla vielä turhan aikasta ootella niitä.

Pitäs varmaan ruveta päikkäreille...

R iikka ja jos nyt sitte eläis menkoista laskettujen viikkojen mukaaan eli rv 12+2
 
Liitoskipuja ja supistuksia kauhulla odottelen :kieh: kanssa, supistukset on molemmista pojista alkanut joskus 15vko tienoilla ja liitoskivut sitten puolivälistä :$ .

Ystävistä sen verran että kyllä esikoista odottaessa vaihtui lähes täysin ystävät semmoisiin kellä on lapsia, eipä enää tule kutsuja bilettään, enkä kyllä lähtiskään.
Yksi lapsuuden kaveri mikä on lapseton on säilynyt tähän päivään asti, onneksi.

Täällä Tampereen naapurissakin tarjotaan nykyään kaksi ultraa, ihan kiva ettei tarvi maksaa yksityiselle mokomasta :D

Meiltä löytyi kosteusvaurio kylppäristä ja nyt sitten loikitaan pesulla sukulaisilla ja suunnitellaan remonttia :headwall: .

saaramanta 12+4
 
Kiitos R iikka vastauksesta..joo, nää on just tollasia pieniä näppyjä mitä kuvailitkin, epätoivosena toivon et lähtis kesään mennessä, koska muuten en rannalle aio, on niin ikävän näköisiä :)

saaramanta: kosteusvauriot ei oo kyllä kiva juttu, itellä meillä joskus ollut..ja kylppäriremppa venyi ja venyi kaiken maailman syiden takia, mut ei asuta enää siinä..nyt ollaan ite kans laitettu nykyinen kämppä myyntiin ja syvästi toivon ettei siellä oo sit mitään ylläreitä, ei kyllä pitäs olla, koska rempattu täs lähi aikoina.. B)
 

Yhteistyössä