***SYYSMASSUKAT 2008 maaliskuussa***

vuh
Janelle täältäkin paljon tsemppiä sinne pohdiskeluihin. Ei kannata panikoitua - helpommin sanottu kuin tehty mutta kuitenkin. =)

Salmiakista joku kyseli. Ei kai siitä muuta vaaraa ole kuin verenpaine. Eli jos on alhainen paine, sen syömisestä ei pitäisi olla haittaa? Korjatkaa heti, jos olen väärässä!!

Kiva kuulla myös iloisia neuvola- ja sykekuulumisia. Mulla on huomenna np-ultra Rovaniemellä. Ja aloin oikein miettiä tätä älyttömyyttä. Mä lähden täältä aamulla klo 8 bussilla, olen Roissa joskus klo 12 jälkeen, ultra on klo 14.30, joten en ehdi klo 15 bussiin takaisin. Lähden sieltä klo 17 bussilla kotiin ja oon kotona klo 21.15!!!!!!!!! Multa menee 13 tuntia ja työpäivä tietty yhteen vartin ultraan, AAAARGGGGHHHHH tätä älyttömyyttä!!!! Kiittäkään onneanne kaikki, ketkä asutte maailmankaikkeuden rajojen sisäpuolella! :D Ja ainakin kunnon eväät ja lukemiset otan bussiin mukaan! :p
 
Olet kyllä harmillisesti jo matkalla. Mä ymmärrän, että toi tuntuu toisaalta älyttömälle, mutta toisaalta: Ajattele, saat käyttää tuohon ihanaan asiaan koko päivän! Kuten sanoit, jotain namia dösään mukaan, hyvää lukemista, sitten toivottavasti ihanat näkymät ultrassa (jospa kestäisi pidempään kuin vartin!) ja sitten ehdit vielä pyörähtää kaupungilla ja ostaa itsellesi jotain kivaa. Kotimatka taittuu varmaan kivasti ultrakuvia katsellen! Nauti!
 
Huomenia.

Onnitteluja taas hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Kamiliyalle pikaista paranemista :hug: ja pissahädästä...usein on, mutta ei koko ajan sentään. Samallahan sekin varmaan kannattaa tarkistaa kun lääkäriin meet, ettei sitte vaan tulehdusta oo.

Vuh:lle mukavaa ultrareissua =) Kuulostaa kyllä hurjalle, että vartin homman takia tuollainen reissaaminen. :D No mitä sitä ei tekis näiden pienten eteen ;)

Päätin nyt sitte elellä tuon 3.9 mukaan, koska np-ultrakin meni lähemmäs sitä....

katjuska ja vilpertti 15+1 :heart:
 
snodgrass
Huomenta!
Ehdin jo käymään aamutuimaan neuvolassa. Sydänäänet kuului oikein hyvin :heart: ja terkkari sitä hämmästelikin et ne kuului jo nyt niin hyvin. Hauskaa oli myös, ettei pikkuisen syke ollut enää niin mahdottoman korkea, vaan n. 150. Hemppa oli laskenut, se oli enää 114, mutta onneksi ei vielä tarvi alkaa sitä rautaa syödä. Painoa oli tullut n.600g/viikko sen suositellun puolen kilon sijaan.. :( no, tiesinkin kyllä että se oli odotettavissa. Täytyy nyt tässä vähän tsempata, kun ei ole ihan niin kiireistä et ehtii syömään järkevämmin. Suklaamunat on tosin pääsiäisen lähestyessä paha houkutus.. :D

Hurjalta kuulostaa vuh tuo ultramatka! Mutta parasta siis ottaa siitä kaikki irti.
Kamiliya , kyllä on ruvennut pissattamaan useammin. Ei nyt vielä pahasti, mutta useammin joutuu käymään kuin ennen.

Hauskaa päivää kaikille!
Snodgrass ja neponen 14+6
 
Aamupäivää!

Toipumista flunssailijoille! Kyllä flunssa taitaa eniten odottajaa rasittaa, tuskin pikkuisella mitään hätää. Luulisi, että odottava äiti olisi supervastustuskykyinen, mutta näyttäisi olevan päinvastoin. Minä ainakin olen imuroinut pojan päiväkodista flunssat ja vatsataudit, joihin en yleensä sairastu. Nuha ja yskä tuntuu olevan vielä normaalia sitkeämmässä, nyt ties kuinka monetta viikkoa. Mutta näin oli muistaakseni viime raskaudessakin.

Mulle neuvolassa riemuittiin, että paino on lähtenyt mukavasti nousemaan. Tuohon riemunaiheeseen pitää vähän totutella...:)
 
Täällä myös saikulla koko loppu viikko...
Jännityspäänsärkyä lukee todistuksessa ja plaah! Särkenyt päätä jo yli viikon putkeen ja ei siis mitään pientä jomottelua.

Lääkäri oli sellanen lähes 60-vuotias nainen joka pisti mua kyllä niin 6-0...
Sano että nyt on otettava järki käteen ja pidettävä huolta itsestä ja vauvasta töiden sijaan.
Ihan oikeassa on ja pitäisi ottaa rauhallisemmin mutta jos töissä on oltava niin on siellä hommat tehtävä.. monimutkaista :headwall:

Olo on vihdoin ollut hyvä ja massu senkun kasvaa :) pari viikkoa enää niin pääsee jo rakenteeseenkin!

Mut juu jospa lähtis käymään kaupungilla ja tuun sitten taas tänne vakoilemaan :)

Tini+Pingu rv 15+1
 
Tere!
Täällä onkin paljon flunssailijoita, toivottavasti ei itselle tulisi.. :| Parantumisia kaikille!!Juokaa paljon ja levätkää :)
Joku kyseli pissaamisesta, mulla ainakin tullut tarve käydä useasti vessassa, yölläkin joudun käymään 3-4 kertaa, on niin kova hätä että herään siihen ja tuntuu kuin ois pidätellyt montakin tuntia..rasittavaa :kieh:

jkoo + pikku-vesseli 12+5
 
Hei, koittakaahan kaikki parantua ja jaksella!

Mä oon aina ennen ollut sellanen, että oon sairastanut flunssan monta kertaa vuodessa ja joskus monta kertaa peräkäinkin, varsinkin tähän vuodenaikaan... mutta nyt oon terve kuin pukki! koputan tietysti puuta... mutta ei vaan oo viel ainakaan iskeny, vaikka jo tammikuun lopussa odottelin, kun kurkku oli vähän kipeä... mut kai se vielä iskee, viimeistään ens viikolla thaimaassa :headwall:

jep ja täällä myöskin vessassa käynti on ihan hirmu tiheetä! yöllä herään ainakin 2-3 kertaa ja pissahätä ei silloin oo mikään pieni vaan kiirettä pitää, että vessaan ehtii! :) eli samanlainen tuntemus kuin sinulla jkoo.

Piti kysellä tuosta, että kuinkas siellä neuvolassa, ottavatko tosiaan sinne kuuntelemaan sydänäänet ihan tuosta noin vaan? Kun musta tuntuu, että meidän neuvola on niin kiireinen ja ylibuukattu, ettei ne ehdi ylimääräsiä ääniä kuuntelemaan... varsinkin te muut tamperelaiset, onko kokemuksia?

suhveli rv 14+1
 
:flower: Onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista!
Katjuska, vaihdatko mulle kuitenkin synnytyssairaalaksi OYS. Meidän kunnasta saa mennä sekä KAKSiin että OYSaan, ja meinasin että mentäis Kajaaniin, mutta tässä tuli ihan vasta kamala juttu tuttavapiiristä meidän tietoon, mitä KAKSssa oli sattunu, ja siis lähdemme mieluummin isompaan, yliopistolliseen sairaalaan synnyttämään, kun siihen kerta on mahdollisuus.

Minä sit tilasin jo ne matkarattaat, kun niitä pähkäilin aiemmin, että joko tilaan vai ei. Mutta 30euron alennus on minusta sen verran iso raha, että päätin ottaa riskin ja tilata jo. Tämmöset sit pitäis tulla.


Oli kyselty tästä että onko lähipiiriin tulossa paljon vauvoja, ja eipä ole tänne oikeastaan hirveästi, yks tuttu odottaa syyskuun lopulle syntyväksi, ja parilla kaverilla on nyt huhti-toukokuun vaihteessa la:jat, mut muutenpa ei ole tulossa kovin suurta ryysistä.
Voikaahan, rouvaset, paksusti!
Sisu ja toukka 14+1 :heart:
 
Tänää aamulla olin ensin sokerirasituksessa ja sit heti perään neuvolassa, oli pikkasen nälkä kun viimein kotiin pääsin.... :eek: Onneks mies meni tänää vast iltaan ni ei tarvinu jätkää mukaan ottaa, ei olis ollu pinnaa varmaan yhtään kun mulla toi nälkä tuppaa pistämään hermot aika kireälle... :whistle:
Neuvolas kaikki ihan ok, painokin oli tippunu 800g mut en tosiaan ollu siin kohtaa syöny yli 14 tuntiin mitään... ainut mikä jäi harmittamaan oli ettei sydänäänet vieläkää kuulunu (viikkoi kuitenki jo 14+2), näky siis siin laitteessa se syke muttei kuuluviin tullu... :| Sano neuvolatäti ettei tarvi huolestuu yhtään, on toinen todennnäkösesti vaan niin hyvin mun lantioluiden suojassa... laitto kuitenki seuraavan ajan jo kahen viikon päähän jos sit sillon jo kuuluis...

Kyselen nyt teiltäkii kun ei osannu tuo meiän neuvolatäti suoraan vastata (lupas kyl selvittää ja soitella mulle samalla kun tuon sokerirasituksen tulosta soittelee...)
onko samarinissa mitään kiellettyä? siis voiks sitä näin odotusaikana ottaa närästykseen? mie kun en yhtään tykkää renniestä, jättää minust jotenki tosi tunkkasen olon... :x :whistle:

Nyt tarttee vissiin vääntäytyä jätkän kans pihalle, lupasin et käydään ettimäs pajunkissoja ja huomenna sit kerhon jälkee askarrellaan virpomavitsoja... :D
 
ail
Siis mihin kaikki taito on mennyt.Mulla tulee ikäeroa nuorimmaisella ja tulokkaalla melkein 7v ja nyt kun lukee äitipalstoja huomaan etten muista mitään.En tiedä vaunumerkeistä mitään,en muista unirytmejä,en kehitysvauheita (no mitä nyt neuvolakorteist lunttaan).En rokotuksista en mistään.Millanenkohan äiti miust oikein tulee.Uusavuton?Apua

ail ja Pipsa 14+6
 
Paranemisia kaikille nuhanenille :snotty:

Miukka...toivotaan, että parin viikon päästä sitten kuulet jo äänet. Nää pienet vaan osaa oikeesti leikkii sitä kuurupiiloa välillä :kieh: Itsellä siis neuvolassa kans ihan pienen hetken kuului äänet ja sit ei enää löydetty.

Ail...mulla tuli esikon ja kakkosen ikäeroks 7v2pvä ja samaa aattelin, että mitään en enää muista ja osaa ja paljonhan on taas suositukset sun muutkin muuttuneet ja rokotusohjelmakin on uus ;) Mutta kummasti ne kaikki vaan alkoi muistua mieleen kun sai käärön syliin :D
 
Lekurissa käyty, diagnoosina angiina. Tylsää on se, että mulle tuli illalla kasvoihin sellaista ihmeellistä ihottumaa, vähän kuin sellaisia pieniä täpliä. Lääkäri piti epätodennäköisenä, mutta mahdollisena parvorokkoa. Käski ottaa yhteyttä neuvolaan, sieltä on kuulemma nopeampi kanava äippäpolille. Sanoi, että kaikkia lääkkeitä, MYÖS PANADOLIA, pitäisi välttää. Olen kyllä joutunut päänsärkyyn ottamaan panadolia - nytkin päätä särkee, uskallanko ottaa? Sain kuitenkin mega-penisiliinikuurin, 4 tablettia päivässä kymmenen päivän ajan! Olo on kyllä kaikin puolin kamala, kurkku tosi kipeä, päätä särkee, väsyttää palelee. Ja huoli pikkuisesta päälle.
 
Hei!
Täälläkin on sairasteltu ja nyt meni sit ääni...muksut on tyytyväisiö ja ukko ku mammalta ääni pois ku ei voi komennella... :D
Huomenna ois neuvola...Mulla vain sattunu tosi tympee nla-täti.aivan ku ei tajuais mitään mitä kertoo ja ku kommentoi jotain niin kattoo sen jälkeen aivan ku joku idiootti...noh...hammasta purren huomenna sinne sit...
Olipa muuten kiva nla-lääkäri.... :LOL: koko ajan puhu mulle että esikoista ootan ja monta kertaa korjasin että kolmatta...sitten jo kyllästyin korjaamaan asiaa ja annoin mennä omalla painollaan... :kieh: Kyllä teki mieli antaa lähtiessä palautetta suoraan mutta pidin mölyt mahassa ku on tulevaisuudessaki nla-lääkärinä meillä :whistle:
 
ninnipo oisko sul mitää mahiksii päästä jollekkii toiselle neuvolatädille? Kaveri sai lastenneuvolan puolel vaihettua tätiä kun vaan soitti suoraan toisen alueen neuvolaan ja kysy et oisko mahollista päästä niitten asiakkaaks kun ei nykysen tädin kans tuu toimeen ollenkaa...

Tuli sit jo tänää se odotettu puhelu neuvolatädiltä...raskausdiabeteshän sielt sokerirasituksesta paljastu :headwall: Nyt pitäis sit olla ihan supertarkka syömisten suhteen vaik tarkkana oon ollu tähänki asti kun osasin tätä vähän aavistella...oli nimittäin esikonkin odotusaikana |O No nyt lupas neuvolatäti antaa sit parin viikon pääst mulle sokerimittarin kotii ni on ainaki helpompi seurailla. Ei muuten esikon aikana neuvolassa ees vihjassu et ois voinu mittaria kotiin saada, asuttiin sillon viel toisel paikkakunnal...
Nii ja siit samariinist oli kysyny neuvolalääkärilt joka ei myöskään osannu varmaa sanoa mut oli vaan todennu ettei ainakaan suosittele...siis pakko sitä rennietä sit yrittää... :x
Noh, jos huomeen vaik ois vähä parempi päivä...
 
En oo taas vähään aikaan kirjoitellut mut lukemassa olen käynyt muiden kuulumisia. Pahoittelen silti ihan aluksi, etten varmaan muista kaikille kommentoida.

Onnea taas kaikille joilla hyviä ultrakuulumisia ja voimia niille, jotka joutuvat miettimään vaikeita asioita!

Rytmihäiriöistä oli puhetta. Mullahan alkuraskaudessa oli jonkin verran rytmihäiriöitä, jotka menivät itsellään nopeasti ohitse. Sit rv 8 oli miltei koko päivän kurjan tuntuisia rytmihäiriöitä ja kävin sit lääkärissä mut eihän siihen sydänfilmiin osunut yhtään rytmihäiriötä ja lääkäri totesi, ettei ole vaarallisia tuntuvat vaan ikäviltä. Sen jälkeen ei sitten ole ollutkaan mut tiedän tosiaan miten kurjalta ne tuntuu.

Mä oon saanut kans ravata vessassa pissalla ihan alusta alkaen ja just toi yöllä käyminen on aikas rasittavaa, varsinkin kun ei normaalisti ole tarvinnut öisin käydä. Päivisin kans käyn normaalia useammin, tosin kyllä juonkin nykyään enemmän. Heti on päästävä vessaan kun hätä tulee, kauaa ei kyllä pysty pidättämään.

Ylihuomenna vietetään esikoisen 1-vuotissynttäreitä ja huomenna pitäisi käydä shoppailemassa vielä juhlaan sopivat vaatteet tytölle. Juhlan kunniaksi on nyt sit oppinut kävelemään , vaikka aikas hoipertelua se vielä onkin. Eipä ole enää mikään vauva.

Onpas moni flunssassa. Me ollaan onneksi vielä flunssalta säästytty. Itse en kovin helposti sairastu ja toivotaan, ettei tauti iske nytkään. Toivotaan, että kaikki flunssaiset pian paranevat!

Tänään taas viikot vaihtuvat ja eipä enää montaa yötä ultraan. Harmi vaan kun mies lähtee työreissuun eikä siis pääse mukaan. Tiistaina siis ultra on.

Nenna ja siskoveli 13+0
 
miukka ei oo mahdollista kaupungin säästötoimien vuoksi... :headwall:
mutta kaipa tuon tätin kans pärjää sen mitä tarvii...

Jos lähtis koiruutta ulkoiluttaan ja sit ootteleen ukkoa töistä ja kullan kainaloon nukkuun... |O
 
snodgrass
Iltaa!
Tinii onni että sait sitä saikkua! Kyllähän se niin on, että vaikea on töissä ruveta löysäilemään kun hommat on siinä nenän edessä ja niillä on tietenkin kiire... Nauti nyt siis ansaitusta levosta! =)
Suhveli kyselit neuvolaan pääsystä muilta tamperelaisilta. Olin ekassa raskaudessa eri neuvolassa kuin nyt, ja siellä oikein sanoi se täti, että jos tulee jotain huolta, niin kyllä tässä voi poiketa ne sydänäänet kuuntelemassa. Nykyisessä tuntuu olevan vähän nihkeämpää, eikä varmaan ihan pienestä otettaisi, mutta silloin kun mulla epäiltiin keskenmenoa (joka se sitten olikin), niin kyllä lopulta pääsin sitten kuunteluttamaan ne.
Tsemppiä miukka tuon rd:n kanssa! Itsellä ei ole siitä kokemusta, mutta ei se varmaan mitään kivaa ole.

Kävin tänään pitkästä aikaa kävelyllä, ja tuntui että alussa varsinkin alkoi heti tulla harjoitussuppareita... En nyt ihan vielä niitä olisi kaivannut kävelylenkkieni iloksi. Mutta eihän niistä kai mitään vaaraa pitäisi olla.

öitä!
 
vuh
Kamiliya kyllä mun mielestä panadolia saa ottaa? En tajua lääkärin suosituksia? Oon itekin ottanut panadolia päänsärkyyn. Outoa. :eek:

Miukka koeta kestää diabetes, ei se herkkua tähän päälle varmaan ole. Ja muutkin flunssaiset ynnä muut kipeät, jaksamisia paljon!

Itellä kerrankin iloista kerrottavaa! Eilinen Rovaniemen matka meni tosi mukavasti: luin ja nukuin bussissa, kävin kaupungissa syömässä ja ostoksilla ja rikoin karkkilakonkin niin, että loppumatkasta tuli autossa jo paha olo amerikanpastillien vetämisestä!! :D Tärkeintä oli kumminkin se, että niskaturvotusta ei ollut! =) Mulla oli aluksi aloitteleva ultraaja tekemässä ultraa ja sain olla pöydällä varmaan yht. 40 minsaa ja nähdä vauvan joka kulmasta, kun se ei tuntunut saavan omasta mielestään hyvää otetta asiaan. Päivän kivaksi huipuksi luin bussissa lastennimikirjaa ja löysin superihanan tytönnimen sieltä! :heart: En uskaltanut edes vielä ehdottaa sitä miehelle, kun en kestä, jos se tyrmää sen suoralta kädeltä... :D Mutta tällaista täältä tänään, mahankantoiloa kaikille!
 
Vuh, olipa ihanaa kuulla sun ultrapäivästä! :heart:

Sorry omanapaiset kirjoitukset, mutta olo oli tosiaan kaikin puolin kamala eilen. Soitin vielä illalla äippäpolille tuosta panadol-asiasta ja siellä käskivät ottaa saman tien kaksi, kun oli niin huono olo. Parempi ottaa lääkettä, kuin kärsiä huonoa oloa - jos äiti voi huonosti, vauvakin voi huonosti.

Toi parvorokkokin nyt huolestuttaa. Soitin neuvolaan, sieltä laitettiin lähete labraan. Täti ei tuntunut olevan asiasta kovin huolissaan, mutta sanoi, että otetaan varmuuden vuoksi. Sanoi, että älä lue nettijuttuja... No mähän olen lukenut ne jo kaikki!

Mites muut saikkulaiset voi?

Miukka, tsemppiä ton raskausdiabeteksen kanssa! Hyvä, että saat sen sokerimittarin kotiin. On varmaan rasittavaa toisaalta miettiä syömisiä koko ajan, mutta tiedät varmaan sanomattakin, että se on paitsi vauvan, myös itsesi parhaaksi! Saanko kysyä oliko sulla ylipainoa ennen raskautta? Ajattelin vaan, että jos omaksut sen diabetes-ruokavalion ainakin pääpiirteittäin pysyväksi, pääsee sillä varmaan myös ihannemittoihin. Ja terveellinenhän se tietenkin on. Joten tsemppiä sulle!

Ihanaa päivää kaikille syysmassuille!

:heart:
 
Huomenta massukkaiset!

Mä olen kyllä tällä hetkellä niin kypsä yhteen jos toiseenkin asiaan että ei paljon ole raskautta/ vauvaa tullut ajateltua. Kela perii kohtuullisia 5000e palautuksia ja töissä on enemmänkin kuin pa**aa... Tässä ihan paniikissa mietin että jos ei ne pyörrä Kelalla minun osuutta tuosta summasta (noin puolet) niin olen kyllä siinä itsessään... Vielä pitäisi säästellä ettei tarvitsisi ihan heti äippäloman lopputtua raahautua töhin. Kysynpähän vaan että mistä säästettään?

Mites muiten tupakkalakko jakselee? Eikös meidän pinkassa ollut muitakin lopettajia kuin minä. Nyt on takana reilut kolme kuukautta ja hyvin menee :D Kovasti tseppiä asian kanssa painiville.

Sitten toinen kysymys. Onko kellään ollut tiukkaa olla juomatta alkomahoolia? Olenkohan mä ihan alkkis kun mieli tekis aina välillä ja unissa varsinkin olen umpi känässä ja rööki palaa, hyvällä tuurilla vielä olen oikein tunnon tuskissanikin tästä! (siis siinä unessa) :eek: :whistle: Olen ihan nollalinjalla, kauhulla vaan ajattelen kesää ja kärpäsiä, ihania terassikelejä ja saunan jälkeisiä hetkiä mökillä :headwall: masokisti ilmoittaa olemassa olonsa!

Miukka voimia raskausdiabetekseen! Miten se ilmenee? janona? Toivon mukaan se jää vain tämmöiseski väliaika riesaksi! :hug:

Kamiliya... Joo mullekin meinas isäntä jossain vaiheessa napsauttaa nettikiellon kun luin kaikki mahdolliset ja mahdottomat kauheudet. Toivotaan että kyseessä on ihan harmiton hormooni oire! :D Kaikille muillekin kipeille massukoille tsempit! Mulle ne pari viikkoa työterveydessä sanoi ainakin että raskaus helposti pitkittää flunssaa yms. Paljon kuumaa juomista ja lepoa!

Vuh ihanan kuuloinen päivä.:heart: Mä olisin varmaan kuollut linkkiin. Menin toissa päivänä morjestamaan kaveria linkillä ja taas meinas oksennus lentää :x Muuten pahoinvointi on jo aisoissa.

Mulla on kanssa rytmihäiriöitä tai lisälyönejä ollu. Ekan kerran nämä tuli ilmi viime kesänä ja lääkärineuvolassa kysyin tutkitaanko asiaa nyt kun olen raskaana, vastaus oli että ei :/ noh kaipa niistä sitten mitään varaa ole. Lääkäri oli kyllä vähän puoskarin oloinen mutta minkäs teet...

Lähipiirissä ei ole vauvoja ainakaan minun tietoon tulossa ja ainoastaan serkulla on noin 1v poju, jota tällä viikolla itseasiassa käytiin katsastamassa. Söpöläinen oli :heart: Olenkin vähän kuin orpopiru kun en viitsi kavereille kauheasti vauvoista puhua ettei ärsyynny... Kiitos kaikille jotka kerroitte kavereisa, osa ainakin helpotti tätä "menettämisen pelkoa".

Mä olin tuntevinani jotain kummallista yöllä mahassa kun uni ei tullut vessa reissun jälkeen. Voisikohan se olla mahdollisesti potku? Vaikea sitä nyt on kuvailla mutta vähän niin kuin olisi saippuakupla poksahtanut siinä missä kohtu on. Taitaa vielä pieru kiertää ja kiusata :LOL:

Koiruus ja pentunen rv 14+2
 
Huomenta!

Täällä sitä odotellaan ultraa. Jännittää. Puolentunnin päästä alkaa aika ni tässä on tosi höpsö olo. Hih. Kirjottelen kuulumiset sitten ku palaan sieltä. :) Kirjottelen sitten muutenkin enepi, nyt oli vaan purettava vähän tätä jännitystä.

Nyyttimyy ja murmeli 12+6
 
voi ei, muaki alko huolestuttaan toi parvorokko!
Pari viikkoa sitten nimittäin ilmesty kasvot täyteen punaisia laikkuja. Reilun vuorokauden olivat, muuta oiretta ei kyllä ollut. Mutta kävin tietenkin minäkin jo nettisivut lukemassa ja siellä sanottiin että aikuisilla oireet on yleensä vähäiset.
Pitäsköhän tästä asiasta ottaa yhteyttä neuvolaan, vai pitääkö ne mua ihan pöpinä.....
 
Koiramammalle vastauksia kysymyksiin;
Tein tässä yks päivä kauppalistaa miehelle valmiiksi, ja kirjoitin siihen "Sisulle tupakkaa". Sit samassa muistin, et enhän mä enää polta. Ja sit en muistanukaan, että miksi mä en enää polta :ashamed: Mä unohdin koko raskauden totaalisesti!! Jonkun kerran on tehny mieli, mutta ei niin paljon kun esikoisen aikaan. Sillon tein jopa sitä heikkoina hetkinä, että otin miehen askista röökin salaa itselleni, ja laitoin jemmaan odottamaan sopivaa tilaisuutta. Koskaan en kuitenkaan niitä raskausaikana sytyttäny, vaan seuraavana vahvana hetkenä ne lensi aina wc-pöntöstä alas. Ja yks, mikä on pitäny salassa polttamisesta pois on se, että molemmat naapurit tietää mun raskaudesta, ja meidän pihassa ei edes ole semmosta soppea, ettei ainakin toiseen naapuriin, ja heidän ikkunoihin näkyis. :whistle: Niin enpä ole kehdannu lähtee urheilee asian kans. Ja hyvä niin, vaikka ylimääräisiä kiloja olenkin saanu tupakoimattomuudenkin takia.

Alkoholia join ennen raskauttakin niin vähän, että ei ole edes tehny mieli nyt, mutta alkoholittomia siidereitä ajattelin ruveta kesällä viljelee. Olen maistanu mm. kopparbergin omenaa, ja se on oikeasti hyvää!

Mä näin viime yönä niiiiiin omituisen unen, että hohhoijaa :xmas:
Olin siinä täällä kotona, ja synnytys käynnisty. Mies raahasi mut auton takakonttiin ( :LOL: ) pitkälleen makaamaa, nakkasi tytön naapuriin hoitoon, ja lähti viemään mua sairaalaan. No siinä matkalla sitten synnytin tytön... :D Mies toimi kätilönä, eikä puhtaita pyyhkeitä mailla halmeilla, eikä puhtaita saksia, että sais napanuoran katkasta... Sit kovasti mun vanhempien luona (miks siellä ?? ) opeteltiin vauvan kans tissillä olemista, ja se ei koskaan röyhtässy kunnolla! ja minä taas unohdin syöttää sitä vauvaa. (sama pelkoa podin esikoisen aikaan, että entä jos vauvan unohtaa ruokkia, tai jos sen unohtaa vaikka kauppaan... ) Että tämmösiä unia täällä viime yönä nähtiin :xmas:

(.) Olo ihan jees, vaihteeksi. Nukuin viime yönä 10h ja 40min niinkun pikkupossu, enkä ole tienny mm. miehen töihin lähdöstä mitään. Sen aamuyöstä tajusin, että koira hyppäsi mun jalkoihin nukkuu, ja nousin jossain vaiheessa vessaan, mutta muuten on kyllä ollu äly pois koko yön!
Sisu ja toukka 14+2
 

Yhteistyössä