***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

snodgrass
Huomentapäivää!

Ja onnea kaikille vauvautuneille! :flower: :heart:

daydreams sulle piti vastata (pienellä viiveellä ) et mulla käynnistettiin koska vettä oli alkanut tulla. Vähän vastaava tilanne kuin Hilbertillä nyt..

käynnistyksestä oon kans kuullut kaikenlaisia kauhutarinoita, mut luulen et riippuu paljon siitä onko paikat yhtään valmiina etukäteen. Mulla käynnistys ei ollut paha kun ne pari cytoteciä hoiti homman, ja olin siinä vaiheessa jo sormelle auki. Jos pitää ihan alusta asti kypsytellä, et on kanavaa kovasti jäljellä jne, niin silloin se kai voi vähän haasteellisempaa ollakin.

Tonne vauvapuolellle kertoilinkin meidän sairaala-ajasta, mut tähän nyt vielä nopsaan tiivistetysti: keltaisuus tosiaan pitkitti meidän sairaalassaoloaikaa, kun neiti joutui valohoitoon, ja senkin jäkeen arvot lähti vielä uudestaan nousuun juuri kun luultiin et päästäis kotiin. Sen lisäksi lääkäri huomasi silloin sunnuntaina ennen synnytystä ultrassa, et vauvan toinen munuaisallas oli toista isompi. Parin päivän ikäisenä ne munuaiset ultrattiin sit uudestaan, ja näytti kuulemma jo normaalilta. Huomenna on silti vielä kontrolliultra. pissanäytteitä otettiin ensin kaks pissapussilla, ja niiden mukaan olis tulehdusta, mut sit tehtiin vielä rakkopunktio, eli otettiin pissaa suoraan rakosta, ja sen tulosta ei vielä tiedetä. Varmuuden vuoksi on kuitenkin antibioottikuuri päällä. Toivoisin et tulehdusta ei oliskaan, koska jos se on, niin ultran lisäksi joudutaan vielä röntgen-varjoainekuvaukseen.

Taivaannasta tsemppiä odotteluun!

Katjuska en tajua kuinka jaksoit niiden lasten kanssa, hatunnosto sinne!

Jaksuja kaikille loppusuoran vaivoihin ja tympivään odotteluun!!

snodgrass ja neitonen 11 vrk
 
Onnea vauvaantuneille :flower: ja vaivasille tsemppiä.
Meillä iso vesivahinko viime yönä ja nyt sit alkaakin vakuutusyhtiön mukaan n2kk kestävä remontti eli me 4 kohta 5 ihmistä 2kissaa ja koira asutaan nyt sit 2h keittiö yhdistelmässä.. kun 2mh ja wc menee täysremonttii...vit** :'( :'( :'( Tää ei voi olla todellista...

nawi ja väinö 38 poks :headwall:
 
Snodgrass kiva kuulla kuulumisia!kuin on arki muuten lähtenyt kahden lapsen kanssa käyntiin?kiitos vastauksesta, niinhän se olikin.
Toivotaan ettei pikkuisella olis kuitenkaan mitään tulehdusta...

elohiiri kiitokset synnytyskertomuksesta, nopeasti se eteni kun vauhtiin pääsi!

Zucchero toivotaan että olis väärä hälytys, onneks kuitenkin pääset heti ultraan niin ei tarvii kauaa asiaa hermoilla!

Taivaannasta nyt vauvelille potkua persaukseen että alkais tuleen jo ulos että pääsette omaan kotiin!

meripihka ja R iikka eihän se kivaa oo täällä olla "yksinhuoltajana", ukko menee pojan kanssa samaan aikaan nukkumaan siinä kasin jälkeen niin eipä me juur nähä kun sit kun kotiutuu niin mun täytyy yrittää tehä kouluhommia...mutta kun ei tosiaan kehtaa valittaakaan kun meitähän se ajattelee tuolla rahan hamstraamisellaan.Ärsyttää vaan et onks nyt näin paljon pakko painaa kun saavat kuitenkin ite päättää kuin paljon tekevät vai tekevätkö ollenkaan.

nawi voi ei!!! :hug:
 
Kiitokset tsemppauksesta, huoli ohi! :D Pääsin jo aamupäivästä ultraan ja alhaallahan se pää oli. Huh! Neuvolan täti soitteli aamusta sitä aikaa ja koitti rauhoitella, et älä turhaan huolestu, tarkistetaan vaan tilanne. Helpommin sanottu kuin tehty, kuten voitte kuvitella =) Raivostuttaa toisaalta, et turhaa paniikkia ja huolta tuli, mut toisaalta hyvä et tarkistettiin. Neuvolan täti on kuitenkin jo kuudenkympin kieppeillä ja varmasti ammattitaitoa löytyy, mut vähän jotenkin hajamielisen ja poissaolevan oloinen toisinaan. Et suoraan sanottuna en aina oikein luota sen sanomisiin, vaikka varmasti kokemusta löytyykin.
Muuta siellä ultrassa ei sitten katsottukaan, tsekattiin vaan pään paikka ja vähän selkärankaa ja peppua. Ja mitäs siellä pepun alueella näkyikään: kaksi pientä palleroa!!! :kieh: Ja mulla kun on ollut koko ajan niin tyttö-olo! Enhän voi tietty varmaksi sanoa, oliko siellä pikkuruiset pallit killumassa, mutta vahvasti siltä näytti ;)

Nyt jo vähän toisaalta nolottaa oma huolestuminen :ashamed: Mutta kai kuuluu asiaan... Ehdin jo kuvitella kääntämisyritykset ja sektiot yms. yms...

Paremmalla mielellä siis jatketaan päivää ja alkoihan se aurinkokin paistaa! B)

 
Paikalla ollaan ja neuvolassa käyty...

Rv 39+1
paino +1,2kg
turvotus +
RR 119/81
pissa puhdas
Hb 146 (nousee vaan kokoajan )
Sf 35,5 (ja tämä laskee... )
lapsivesi norm.
lapsen koko norm.
RTsyke 155
liikkeet ++

Neuvolan täti oli sitä mieltä ettei kauaan mene kun päästään pentusta tikistämään ja kyllähän noita fyysisiä merkkejä siitä on. Viime yön ja oikeestaan tämän päivän olen valvonut ihan onnettomilla unilla, ei edes kovasti väsytä. Kukas täällä kyseli sukkapuikkokivusta? noh mulla tälläkin hetkellä tuikkii tuonne alapäähän ja olen antanut itselleni kertoa että se on merkki kohdunkaulan muutoksista. Muutama napakampi supistus on ollut ja yöllä välistänsä semmoinen epämääräinen tukala olo, saas nyt nähdä että innostuuko tuo pentunen syntymään vai kiusaako vaan äiskää ja iskää... :D

Kaikille tasapuolisesti tervehdyksiä ja tsemppejä!!!
Laitetaas tämmöinen hepulin nostattaja:

 
Iltapäivää... meni päikkäritkin ketulleen, kun pojalla ollut maha vähän sekaisin täs jo parina päivänä ja tottakai oli löysät taas tullut unien aikaan vaippaan ja keskeytti sit meidän kaikkien unet :kieh: Et me ollaan nyt oikeen kremppa-poppoo täällä :whistle:

Taivaannasta Sais kyllä pikkuinen jo tulla ulos sieltä, jotta kotiin sitte yhessä pääsisitte... mutta varmasti se fiilis, kun astuu kotiovesta sisään nyytin kanssa sitten, on jotain aivan mahtavaa noin pitkän poissa olon jälkeen. =) jaksuja sinne :hug:

Nawi Sinne rutkasti hermoja ja voimia :hug: Voi että minkä lykkäs teille viel tähän väliin :(

Elohiirelle Kiitos synnytyskertomuksesta :heart: Nopiaan oli tyttö sitte päättänyt ulos tulla =)

Snodgrass Toivottavasti ei pikkuisella tulehdusta ois :hug: Mua aina niin kylmää, kun ajattelenkin tuota suoraan rakosta näytteen ottoa :x Tytöltä kerran otettu ja ei ollu kiva kattoo sitä kauheeta neulaa :$

Zucchero Hienoo, että terkan epäilyt jäi vaan epäilyksi :D

Täällä kans välillä supistelee, kunnes sitte taas lopahtaa...mä oon ihan varma, että kohta en osaa enää ees lähtee mihkään vaikka ois tosi kyseessä, kun kipeitäkin noi on ja välillä säännöllisiäkin, kunnes sitte loppuvat. :kieh: Kaipa sekin päivä sit sentään joskus tulee eteen kun ne ei lopahda ja silloin ois aika hyvä, jos tajuis lähtee sairaalan suuntaan. :whistle:
 
Iltaa

Onnea kaikille vauvaantuneille!

En lähtenyt sinne äippäpolille, vaan päätin katsoa että jos tulee pahempi olo/ näköhäiriöt palaavat. Eipä ole näkynyt... Tänään neuvolassa kaikki kunnossa ja hemoglobiini oli vihdoin ja viimein noussut 122. Jei. Nyt sitten yritetään pitää sitä siellä vain yhden rautatabletin voimin. Viimeksi lähti laskuun, mutta toivotaan että pysyy nyt paremmin.

Taivaannastalle kovasti jaksamista. Varmasti on päivät pitkiä kun ei voi ees kotona tuskailla ja odotella.

Nawi varmaan v*tuttaa ihan kohtuuttomasti. Että voikin valita surkean ajan vesivahingolle (jos nyt koskaan mitään hirveen hyvää aikaa sellaiselle olekkaan). Mistä vesi on päässyt valloilleen?

Zucchero Nopeesti sitä ehtii huolestumaan, mutta onneksi tällä kertaa ei ollut mitään aihetta. Se on harmi, jos terkka alkaa olemaan hajamielinen vaikka ois kuinka osaava muuten.

Daydreams toi on varmasti tosi rasittava tilanne, kun ei voi olla edes vihainen kun toinen teidänkin takia kumminkin raataa.

(.) Mä valitan taas :kieh: mutta on ollut ihan surkea päivä tänään. Nukuin yön tosi heikosti ja aamulla oli kumminkin pakko herätä sinne neuvolaan. Neuvolan jälkeen olo on ollut väsynyt, huimaava ja huonovointinen. Jotenkin pää ihan pumpulia, en oikein osaa selittää. Nukuin pari tuntia puolenpäivän aikaan ja muutenkin olen ollut pitkältäni koko päivän. Kun jotain saa suusta alas pakotettua tulee oksettava olo. Ärsyttää :kieh: Tänään mulle tuli ekaa kertaa semmoinen ajatus mieleen, että mahtaisko se nyt ollakkaan niin kamalaa jos tää pikkuinen syntyis jo kohtapuoliin. Taitaa mun pitkämielisyyteni lopahtaa ennen kuin päästään edes lähelle laskettua aikaa :LOL:

Feli 36+4

(edit) Hippopotame yv:tä laitettu sulle!
 
V*tuttaa kyllä aivan suunnattomasti. Wc pöntön joku putken liitin on ilm lorotellu ihan rauhassa herraties kuinka kauan seinän sisään ja viime yönä pamautti sit lattiat irti. Nyt pojan huone tyhjä ja poika nukkuu olkkarissa huomenna tytön huone tyhjäks ja tyttökin olkkariin nukkuu sit ma mennessä pitäis olla tyhjänä ja purettu kumpiki huone niin kuivurit päälle n 4vkoks ja herra ties mitä... katotaa mis vaiheessa vakuutusyhtiö sanoo että jeps ja he ei maksa tätä... koska tappelematta ne tuskin tätä maksaa... Nyt toivon että "väinö" pysyis masussa siihen laskettuun.. muuten menee jo kyllä yli tää... voi jeesus. en ees tiiä mitä tässä nyt sanois. nii ja putkimies ei ehtiny tulla sulkee tota putkea niin ollaan nyt sit kokonaan vielä ilman vettä... :headwall:

nawi ja väinö 38poks
 
vuh
Onnea taas uusille vauvoille ja heidän perheilleen tietysti!!

Nawi Ihan kamala tilanne, en voi edes kuvitella oikeastaan että miten kamala! :hug: :hug: :hug: :hug: Toivottavasti vauva pysyy vielä sisässä edes vähän aikaa.

Nimistä Pojalle on koko nimi keksittynä, tytön nimi on vielä vähän hakusessa... Hei, tietääkö kukaan, että jos joutuu hätäkastamaan vauvan, onko nimi lopullinen vai voiko sitä vielä vaihtaa jälkikäteen?? Toivottavasti ei tällaiseen tilanteeseen jouduta, mutta tulipahan vain mieleen... Huoks, väsyttää, lähdenpä yllättäen nukkumaan tähän aikaan vuorokaudesta. t. tylsimys ja mahanen =)
 
Höpöti
Tyttelille onnittelut prinsessan johdosta :heart:

Elohiirelle kiitokset synnytyskertomuksesta =) kyllä oli nopeasti hoidettu :D
Snodgrassille myös kiitokset synnytyskertomuksesta
:heart:

Nawi kylläpäs oli kurja juttu.. ei varmasti just tähän saumaan olis kaivannut moista... :( mutta jaksamisia sinne remontin ja kuivureitten keskelle... :hug:

Tänään oli neuvola ja eipäs sielä ihmeitä... kaikki ihan mukavasti... sf-mitta vaan jatkaa kovin hurjaa nousuaan... :/ 41,5cm mitta näytti tänään... :eek:
Sain huomiseks onneks ajan vielä yhteen ultraan kun sanoin etten suostu tätä kohta synnyttämään jos kovin pitkään vielä saa jatkaa kasvuaan... sen verran suurta ne on kaverista veikkaillut... Toivottavasti huomenna sais sitten jotain lopullista päätöstä.... :)
Tämä kun ei ainakaan ulos tule vaikka mitä tekis... :D
On kokeiltu kaikki mahdolliset ja mahdottomat...

Nyt telkun viereen hetkeks =)

Höpöti ja matkaaja 37+5
 
nawi voi ei miten huono tuuri!!! Toivotaan että vauveli pysyy vielä masussa, jaksamista sinne kaiken keskelle :hug:

zucchero helpotuksen huokaus, että vaavi oli oikeinpäin :)

Manduca-kantoreppua testattu ja hipelöity, vaikuttaa oikein hyvältä ja paljon on säätövaraa!
Nyt minäkin menen soffalle, tekee taas mieli jotain ruokaa... :wave:
 
Ilmottaudun ilta-huutoon! :wave:

Nawilla aivan kamala tilanne kertakaikkiaan!!! :eek:

Onnittelut uusista vauvauutisista !

Mun 2 kaveria on nyt sitten jakautunut,toinen eilen ja toinen tänään... :kieh: :kieh:

Mutta meikäläinen täällä porskuttaa tasaiseen...

Se kaverin muksujen rokko osottautui parvorokoksi ja mä olen sen sairastanut.

Mulla ja vuvalla ei siis hätää mutta mies jos sen nyt saa kun ei muista onko sairastanut sen vai ei,ni ei sitte pääse synnärille ollenkaan,eikä tietty poikakaan.

Vauvakin voi sen saada synnyttyään mutta ei ole kuulema vaarallinen rokko ja paranee nopsaan.

Mutta itämisaika on tosi yksilöllinen 4pvästä-27 pvään joten sitä ei tarvitse kuitenkaan meidän pelätä tai varoa ja elää ihan normaalisti.

Ja voihan se olla ettei ees saatu mitään tartuntaa.

Neuvolassa tänään käyty ja kaikki ok.

Mun paineet matalat ja vauvalle tasaiset 140

sf-mitta vaan mietityttää kun se on kohta kk ajan ollut sen saman 32,että kasvaako se vauva siellä ollenkaan..

Kun se on nii alhaalla ja laskeutunut ni se ei terkan mukaan enää kasva se mitta ja
lapsivettä oli hyvin jäljellä eikä mitään poikkeavaa.

Esikoisesta mitta oli näillä vkoilla 36 ja kasvoi kyllä loppuun asti tasaisesti.

Mutta tämänhän on ennustettu olevan pienempi.

No terkka vaan kiros kun heillä ei neuvolassa ole valtuuksia tehdä sisätutkimuksia että hän kun ois saanut katsastaa tilanteen tuolla ni varmasti ois syntynyt jo ensi yönä... :whistle:

No uusi aika varattu ensi maanantaille ja sit pitääkin soittaa Jorviin yliaikaiskäyntiä.

Terkka sanoi että koita saada ne käynnistämään että jäät jo suoraan sisälle ettei tarvi taas sitä seuraavana pvänä sinne ajella ja kuulema pyytää lääkäriä olemaan "kovakourainen" ni lähtis käyntiin ilman sen kummempia... :D

En tiiä mitä se nyt intoili se terkka...jos mä kuitenki nyt vaan odottelen rauhassa sinne ensi viikon perjantaille asti joilloin se 42 on täynnä...ja jos vaikka syntyis ennen sitä ni aina parempi!

Vkonlopuksi sain kuitenki ohjeeksi juoda jotain % juomaa ja ottaa rennosti ja pöllytellä peittoja...

Juupajuu-eipä auttanu viimeksikään.

Tänään taas reilu tunnin reipas lenkki pojan pyöräillessä, takana mutta eipä tainnu muuta tuottaa ku hyvän fiiliksen ja hien pintaan...mutta kiva se on sekin. =)

Tästä tulevasta vkonlopusta tulee varmasti elämäni pisin ja piinavin mutta ei auta ei..

Huomenna 41+0
 
Täällä ei kans mitään uutta... suppareita oli illalla, mutta taas niille kävi niin kuin muinakin iltoina, eli lopahti. :kieh:

Nyt nukkumaan... lakanat kyllä päivällä vaihdoin, että jos vaikka nyt ne vedet menis, kun on puhtaat vällyt :whistle: joo taitaa olla turha toive tääkin :kieh:
 
nojoo, nyt on eka ilta ikinä ollut, että masussa on tuntunu tukalalta ja tullut säännöllisesti kivuttomia supistuksia! Eli tässä nyt kohta meen nukkumaan, mutta ekaa kertaa sillä mielin, että en tiedä mitä yö tuo tullessaan. Tosin nyt kun teille tästä kerroin, niin ei varmasti yö tuo tullessaan kuin normaalin aamun :D

Eli palaan aamulla astioille, öitä!
 
Onnea tytteli ja perhe pienestä prinsessasta :flower:

Tänään oli neuvola:
paino oli pudonnut -500g ( koko ajalta -3,5kg )
paineet 120/ 70
pissa puhdas
sf-mitta 32
vedenmäärä norm.
tarjonta rt
syke 140-160
liikkeet +++ ( kuulemma hyvin liikkuvainen )


Nawi
Voimia teidän perheelle :hug:

Retrosta:
Mulla on 80-luvun omia vaatteita oottamassa, kun ne froteiset ovat niin ihania! :heart: En ole uudelle tulokkaalle ostanut ku 3 uutta vaatetta (alesta ) :ashamed: On noiden kahen entisiä ja tuovat kuiteskin vieraat sitten lisää ja miten niitä kerkeää pitää... :/

Mietin tossa jokohan kohta alkaa tapahtua...nyt tosi herkullista tekstiä.... tuli semmoinen piiiitkä paksu limavana....yyyyh! :x Ja on supistellut mut en osaa niin siit kivusta sanoo et onko tulossa pahempia. Tietysti kun etenee... Jokaisella on niin erilaisii. Mulla ei ole hajuakaan millon pitää sitten lähtee, et ei syntys matkalla tai joudu takas kotiin oottelee. Ole saanut aemmin niin hyvät kivunlievitykset ( epiduraalin ) ajoissa, et on osaa itse arvioda... :D On mullakin aattelemisen aiheet?!!!

Mutta jännityksellä nukkuu

Maska82 ja papunen 39+2
 
Mikähän ihme mua vaivaa? :/
Tänäkin yönä mä vaan kuppailen täällä ylhäällä ja on semmoisen epämääräisen epämiellyttää olo. Tätä oloa ei voi kyllä hyvällä tahollakaan sanoa mihinkään "kyllä sen sitten tietää" supistuksiin mutta on vaan niiiiin kummallinen olo. Vatsa ainakin on ihan sekaisin, tyhjennystä ollut läpi yön niin mulla kuin koirallakin jolla on edelleen pakki sekaisin :D onneksi ei tartte yksin ravata p***alla koko yötä!

Jouskari kyllä ansaitsis ne lähtöpassit pikku hiljaa, sen verran alkaa olla aikaa tuosta la:sta *tähtäilee monoa persuuksiin* noin, menehän siitä! :D

Katjuska kylläpä on sitkee sissi sulla masussa!

Suhveli lähettäskö tänään sinne synnärille? ja varokin jättämästä mua tänne... :kieh: :D

Nawi voi ei!!! :eek: :hug: ihan kauhee toi teidän tilanne! Ei käy kyllä kateeks, totta kai vakuutus korvaa, elä nyt höpsi ja yrittäkää pärjätä! Ehkä se vauva nyt ymmärtää pysyä masussa ja sähän voit sitten meille muille lahjoittaa ne supistukset! iso :hug:

Laitetaas aamutuiman gallupia pystyyn:
Kummallas te aloittaisitte mielummin? supistelu vai vedet? Mä varmaan toivoisin että vedet menis niin sitten olis ainakin varma että nyt tapahtuu jotain, supistukset kuitenkin lopahtelee ja kiusaa päivätolkulla hyvällä tuurilla, niin kuin täälläkin eräät on sen huomannut. Vesien menon jälkeen tietää että jotain tapahtuu! Äh... tapahtus nyt piru vie jotain!

Koiruus ja pentunen rv 39+2
 
katjuska voi ei, halit pikkuselle, toivotaan et menis mahavaivat ohi.Meilläkin minimies taitaa olla tulossa nuhaan.

nawi toi on kyllä niin paska tilanne ettei pysty sanoon mitään!toivottavasti vakuutusyhtiö kuitenki korvais.

vuh mun isosisko hätäkastettiin ja nimi olis kyllä kuulemma voitu vaihtaa myöhemmin jos sisko olis selviytynyt.Tuskin käytäntö muuttunut vaikka aikaa tästä jo onkin...

Höpöti kunnioitettava masumitta siellä!!

koiramamma ihana tuo koiran sympatia-kakkaus :D mulla viimeks käynnisty vesien menolla mut ei sekään niin yksiselittäistä ollut kun vettä on vähän ja sekin tulee tihutellen.Enhän mä sitä tajunnut et se on lapsivettä!menin vaan takas nukkuun.Mut "onneks" alko supparit sit parin tunnin päästä niin heräsin minäkin lähtemään :D
Toisaalta toivois että alkais suppareilla, samanlaisilla kun viimeks, niistä ei voinut erehtyä.

Eilen siivosin ja illalla vielä kokeiltiin miehenki kans sitä yhtä ässää mut eipä mitään vaikutusta, pari kipeempää supparia tuli yöllä mut siinä se.
Taitaa mennä mun alkuperänen veikkaus tästä päivästä pieleen, PÖH!
huomenna mennään mun porukoille saunaan, mies sano et laitetaan sauna päälle, sit mä meen sinne siivoomaan saunan ja mies tulee sit lopuks hoiteleen vielä sen viimisen ässän niin josko sit jo jotain tapahtuis.

Ärsyttää että jo kuukausi sitten sanottiin että tää tulee täältä ihan pian ja ei varmana mee laskettuun aikaan, niin jotenki oli sit asennoitunut et se tosiaan tulis jo etuajassa.Ja kun esikoinenkin tuli pari päivää ennen LA.mutta eipä tällä kaverilla näytä olevan kiire mihkään :headwall:

d. ja pipana 40+3 (39+5)
 
Huomenta!

Sateista sellaista....yllätys, yllätys. Ottaa päähän kun aina sataa.

Aaamuyöstä puoli viiden aikaan alkoi kamalat alavatsakivut ja sitten supisteli epäsäännöllisesti, mutta aika tiukasti. Oletin jo että lähtö on lähellä ja mietin että uskallanko päästää miehen töihin. Sillä kun kestää tulla töistä tunti kotiin. No enhän mä sitä voi täällä varmuuden vuoksikaan pitää. Nyt ei supistele, eikä mahakaan enää niin kipeä ole, vaikka poltteleekin jonkun verran.
Klo 11 on neuvola, mutta tuskin siellä nyt mitään ihmeellistä.

Nawi, kamala tilanne. Voimia sinne!

Ja koiramamman galluppiin. Mä toisaalta toivon, että alkaisi suppareilla. Neljä viidestä on mennyt niin. Kyllä sen vaan jotenkin tietää milloin ne on oikeita....ainakin kuvittelen niin. Sitten kerran on mennyt vedet, mutta suppareita ei kuulunut ja jouduttin käynnistämään. Mua jotenkin pelottaa se vesien meno, jos vaikka ei oliskaan kirkasta, niin vois iskee paniikki, en tiedä.

Kyllä kun aamuyöstä luulin jo pääseväni tositoimiin, niin paniikki nosti taas päätään. Vaikka haluaisi jo päästä tositoimiin, niin pelottaahan se. Tai mua pelottaa se ponnistusvaihe, aina vaan. Vaikka kuinka olisi jo kuudes kerta, niin silti, synntykset on aina erilaisia.

Eipä kummempaa. Jaksamista kaikille.

Miia ja masu 39+2
 
Huomenet vaan taas täältäkin :kieh:

Joka aamu sitä toivois, että ois jo jossain muualla kuin tässä tai sitte paremminkin niin, etä pääsis teille heti aamusta ilmoittamaan, että pääsis hommiin, mutta ei...ei niin ei :kieh:

Mukava kuiteski joka aamu kattoo, että jos vaikka joku muu ois hommiin päässyt :D kun vaihtoehtoja ainakin alkaa olemaan jo koko listan verran :whistle:

Supistukset vai vedet hmmm...aikaisemmin aina alkanut vesien tihkumisella, joten siitä ainakin voisin ymmärtää lähteä :D

Daydreams Samaa vikaa täälläkin tuossa ajattelussa, että kun muutkin on nyt tässä kohin syntynyt, niin tottakai tämänkin pitäis :saint:

Miia Onneks sinuakin jännittää, kun välillä tuntee itsensä ihan höpöks, kun kolmatta kertaa kuitenkin menossa ollaan ja silti jännittää sen kivun kestäminen ja tapahtumien kulku ihan riittävästi ja jotenkin just silloin kun supistelee, niin se paniikki tosiaan iskee. :$

nyt vaipan vaihtoon TAAS...just vaihdoin...ihan on vellit taas kaverilla vaipassa :x

Katjuska ja Vilpertti 39+1 :heart:
 
vuh
Huomenta! Supistumattomissa olotiloissa täällä ollaan yhä... Mä olen ihan takuutvarmasti viimeinen tässä pinossa kirjoittamassa, eikä se enää edes naurata yhtään. Tulis jo!

Toisaalta jaan Miian ajatukset: jännittää. Mä oon öisin valvonut ja jännittänyt kaikenlaista, sairaalaan ehtimistä ja ponnistusta kanssa. Sit ärsyttää se, että se jännittäminen vaan tekee kaikesta entistä vaikeempaa ja kivuliaampaa. Pitäis vaan antautua kivulle - hoh-hoijaa - niin asiat menis varmaan lutvikkaammin. :xmas:

Koiramamma Vaikea sanoa, kumpia haluais ennemmin, supistuksia vai vesiä... Jotain selkeetä merkkiä ainakin! :)

Ässä Mä oon kateellinen kaikille, jotka jaksaa vielä sekstailla. Haluja olis kyllä ainakin joskus, mutta ite tositoimiin ryhtyminen tuntuu ihan älyttömän työläältä :ashamed: . Lähdenpä siis siivoamaan saunan! Paljon ihania vauvoja kaikille täksi päiväksi, ok! t. vuh ja mahanen :heart:
 
Liikkeistä kysyisin. Eikö se kuitenkin niin mene että niin kauan kun liikkuu ni ok, vaikka liikkuminen olis hidastunu ja vähentyny vai pitääkö mun nyt soittaa jo äippäpolille. Kyllä tää jätkä täällä liikkuu, mut liikkuminen on tullu tosi paljon vähäisemmäksi. Huolettaa siksi. On kyllä liikkunu ja remunnu enemmän ku laki sallii tähän asti, että siitä on aika paljonkin varaa vähentää, mut en tiiä.. Ei nyt mä kyl soitan neuvolaan, jos kävis tuuri ja täti vastais mulle vaikka ei oo puhelinaikaa.
 
vuh
Nyyttimyy Mun käsityksen mukaan vähäkin tai hidas liikkuminen on hyvä, näin loppuvaiheesta vauva vain liikkuu vähemmän. Mutta käy vaan neuvolassa, jos huolestuttaa, ettei tarvii olla huolissaan suotta! :hug:
 
Huomenta!
Täällä kans yks joka viime yön valvoi peläten juuri sitä ponnistusvaihetta.....
en tajua miten pystyn sen touhun taas alottaan...................................................
Välillä aina on niin positiivinen, että mitäs tuossa kun menee vaan ja puksaus vaan ja vaavi on pihalla. mutta toisina päivinä taas tulee kaikkia mieleen että jos se tuleekin väärässä tarjonnassa ja jää jumiin tai istukkaa irrotettaessa alkaa loppumaton verensyöksy...
noi on ehkä ne pahimmat pelot.
Noh, jospa se siitä kun nyt edes tulis, mutta ei merkin merkkiäkään siihen suuntaan ei supistuksia eikä mitään.

maariankämmekkä 39+6
 
Nyyttimyy:

luultavasti johtuu vain siitä että vauvalla on vähempi tilaa liikkua ja jos on jo kiinnittynytkin niin ei enää liikkeet tunnu niin rajuina. Itsellä ainakin vaimentunut lopussa, kun se ei yksinkertasesti mahdu monottaan niin kovaa.
Ja neuvolasta kysyin liikelaskennasta, niin pieni hipaisukin lasketaan liikkeeksi ja niitä ei tosiaan tarvi tunnissa tulla ku se 10. Hikkaa ei lasketa.
 
Huomenta!

täällä edelleen... :kieh: :kieh: :kieh:

koiramamman potkut persauksiin vastaanotettu-kiitos :D

Mä ainakin ootan niitä suppareita koska luulen tunnistavani kyllä sitten kun on tosi kyseessä...

[/b]Vauvan liikkeistä oon ymmärtänyt että ne liikkeet hidastuu tässä loppua kohti ja muuttuu enempi semmosiks hitaiks "venyttelyiks" kun ei tuo asukki enää mahdu paljon jumppaliikkeitä harjoittelemaan.

Siitä se kait johtuu sekin että vauvan sykkeet laskee loppua kohti.

Mä en oo kyllä koskaan joutunut laskemaan liikkeitä tmv. sen verran tasaisesti kaverit on tuolla masussa liikkuneet molemmissa raskauksissa.

Sitähän väitetään että noin pari pvää ennen h-hetkeä vauva ikäänkuin "hiljenee" tuolla masussa ja rauhoittuu ja valmistautuu tulevaan koitokseen.

No tää masukki ainaki on aamuisin kaikista uneliain ja sit illan suussa vasta virkoaa todenteolla!

Mäkin luulen että kun se lähtö sit ihan OIKEESTI koittaa ni pien paniikki siinä kyl tulee pakosta.

Nyt tää on vaan tätä jossittelua tähän asti...kun ei mitään ole tapahtunut vielä.

Keksikääs mulle nyt jotain
tekemistä vkonlopuks-ihan oikeesti kuppi nurin pikku hiljaa...

Poks 41+0
 

Yhteistyössä