***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Hille Ehkäpä se vauva löytää kohta oikean tulosuunnan :D :LOL: ;)

Katjuskalle Tsemppiä... josko nyt!!?

Masu78 Perheelle onnea :heart: :flower: Kuullostaa menneen synnytyskin hyvin!! tai tuplahyvin...

Cora Kiva kuulla sinustakin!!

Nuppu Ehkäpä sinunki vuoros on lähellä?!?

Eipä tässä sitte tämän kummempia... Vatta-apina kiikkuu kylkiluuissa prkl... on vaan niin vaikea liikkua |O Eikä vielä oikeen oo aika ootella syntyväks :/ Ehkäpä tämä tästä

R iikka
 
Katjuskalta väliaikatietoja Supistelut jatkuu mutta ei ole tehnyt kohdunsuulle paljon mitään, kahdelle sormella auki. Ovat vielä sairaalassa, voi olla että joutuvat vielä kotiin...Ilmoittelen kun tiedän enemmän :D
 
Toivotaan, että Katjuskan käärö päättäisi tulla eikä tarvitsisi edestakaisin suhailla. Täällä pihatöillä koitin vauhdittaa Eskon matkaa, saa nähdä auttoiko. Naapurit patistivat huilaamaan kun kyykin tuolla kukkapenkkien laidoilla. :) Ihania ihmisiä! Rouvat ovat oikein joukolla innostuneet muistelemaan omia synnytyksiään, kuka 35 kuka 45 vuoden takaisia kokemuksia. Ihan lystiä kuunnteltavaa. =)

Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että supparit saavuttaisivat kaikki niitä odottelevat!

 
Voi kun se Katjuska sais kunnon supparit ja käynnistettyy homman siellä. Pääsee taas sit päivittää meitin listoja ja kertoo synnytyskertomusta :) :heart: Ettei tarttis pitkään kärvistellä.

Täällä on helpottunu olo aamusta huomattavasti. Mulla on edelleen toi pirun harjotussupistus ku on päällä melkeen kokoajan, mutta nyt oon tuntenu paremmin noita liikkeitä taas että mieli on kyllä paljon parempi. Puuh. Sisko oli sitä mieltä että meidän murmeli syntyy huomenna ku oon nyt 2 päivää ollu tässä harkka supistuksessa hih. Muisteli että itellään kans synnytys menny niin että ens oli masu pinkeenä pari päivää ja sit tuli pahaolo ja sitten lähti käyntiin. Noo mä siihen vaan totesin että "ei mulla oo tollasta tuurii" :LOL:

Ihku synnytyskertomus kaksosista, ihana kuulla että kaikki on jälleen mennyt yhdellä synnyttäjällä kuin oppikirjasta.

Nyyttimyy
 
Nyt oikein paljon tsemppiä Katjuska!!! :wave: :D :heart:

Muillekin joilla lähtö on lähellä niin kovasti supistuksia! Toivon mukaan itsekin pääsis asian, ainakin ole yrittänyt tänään saunan ja seksin voimin vähän hätyytellä pentusta, seuraamme tuloksia!

Masulle tupla ONNITTELUT!!! todellä jännä kuulla miten kaksosten synnytys oli mennyt!!

Nyt katsomaan töllöä ja muhimaan luonnon omia synnytyksen käynnistys eritteitä :D :whistle: (huomaa että on perjantai, hieman levotonta mielen liikettä havaittavissa )
Koiruus jälleen...
 
Katjuska Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tuolla "keskenmenon jälkeen plussanneiden" puolella pidämme sulle peukkuja. :flower:
Muillekin kärvistelijöille paljon tsemppiä loppu metreille. :heart:

NullPoints ja Tirri 23+1 (päivitämme tuolla...)
 
vuh
Katjuskalle myös täältä suuresti onnea saliin!! (Joopa, ihan kun hän kävis välillä täällä lukaisemassa...! :D )

Masu78 Tosi mukavaa, että kaksossynnytys oli mennyt noin hienosti! :flower:

Jouskari Kyselit tekemistä viikonlopulle. Mulla on suunnitelmissa leipoa ihan urakalla ja siivota auto. En edes uskalla ajatella, että lähtisin vauvan tekoon, kun merkkejä ei ilmassa (eikä mahassa, hah-hah) ole ollenkaan!

Tämä päivä on mennyt ihan arkiaskareissa. Vähän juilii selästä niin kuin menkkojen aikaan, mutta siinäpä se. Voimia raihnaisemmille, ihanaa yötä kaikille. :hug: t. vuh ja mahanen 38+6
 
Onnea kaikille vauvelin syliinsä saaneille!

Ehdin lukea elokuun pinon loppuosan, sitten pakko hypätä tänne kirjoitushommiin, kun ei tiedä milloin vauva parahtaa yösyötölle. Kotiuduimme maanantaina sairaalasta. Olimme yhteensä 8 vrk, joista 4 vrk perhehuoneessa, se oli kivaa aikaa, muutoin nukkuminen ei oikein luonnistunut, kun naapurin vaavi oli ns. lapsentahtisen imetyksen linjalla, eli kirkui nälkäänsä yökaudet, kun äidillä ei vielä ollut noussut maito. Mehän olimme lisämaidolla armoitetut, koska poika oli 3 vk ennenaikainen ja alle 3 kg. Tosin se piti itse ostaa Äidinmaitokeskuksesta 59e/ltr hintaan!!! Mutta pakko oli niin tehdä, koska sairaalassa annetiin vain ensimmäiset 4 syöttökertaa äidinmaitoa ja sitten oli vaihdettu vastikkeeseen (sanomatta mulle, siitäkös minä reimastuin...!). Kiitokset ystäville, jotka raahasivat maitoa pakastekassissa sairaalaan...!

Sairaalareissu venyi, koska mun leikkaushaava tulehtui vähän ja tiputettiin muutama päivä antibioottia suoneen. Siitä huolimatta olen mielestäni toipunut yllättävän nopeasti. Kävin tänään näyttämässä haavaa kirurgille ja hän totesi sen oleva nätti ja crp ekaa kertaa puoleen vuoteen alle 10! Jihuu tulehdukset menneen talven lumia!!!

Jatkoimme maanantaina matkaa suoraan sairaalasta Treelle, jossa asutelemme muutaman kuukauden äitini luona, josta onkin PALJON apua! SIIS MANSEN MAMMAT, OLISKO JOKU JOLLA OLIS AIKAA VAIKKA LÄHTEÄ KAHVISEURAKSI TAI VAUVAMUSKARIIN TMS. SITTEN KUN VAUVAT MUUTAMAN VIIKON KASVAVAT ENSIN KOTONA?

Vauva - pieni enkeli antaa ainakin toistaiseksi nukkua 2X4h yöunet, joten ainakaan toistaiseksi täällä ei ihan tukka sekasin haahuilla. Muutenkin vauva on ihanan ei-kranttu, ruoka käy tisusta rintakumilla tai ilman ja pullosta samaten. Pepun pesu on suuri nautinto, vaikka vesi ei aina olisikaan perfect lämmintä. Ihanan iloinen kaveri, ei ole baby-bluesia, päinvastoin tekee äidinkin onnelliseksi, kun tuntee onnistuneensa vauvan hoidossa alkemetreillä.

Kaikkia ihania lahjoja sateli sairaalaan, vaaville mm. Conversen siniset koristossut, kokoa 18 ja mamille kiloittain karamelleja imetysöitä varten. Nytkin kyllä ihan mamin oma vika että valvotaan, mutta kohta varmaanki syömme ja sitten otamme taas 4 tunnin unoset yhdessä.

Hyvää yötä! Siirryn sitten seuraavaksi vauvan saaneiden puolelle! Kiitos Katjustka kun avasit sivuston!!!

PS.

Vielä, että olipas Hexalla outo menettely sairaalan puolesta - mun mielestä ainakin, kysyitkö perusteluita miksi päästettiin noin pitkälle normaalina synnytyksenä?

 
Limatulppa?? Tulee vaaleenpunaista limaa, mahtaako olla limatulppaa?? Juu ja on ihan saakelin pahaolo (oksettaa oikeen) juu ja eka kipee supistus tullu 4.40 ja toinen 5.20 ja mä mitään nukuttua saa! Taas sattuu kun kello 5.50. Saa nähä oliko sisko sittenkin oikeessa että murmeli syntyy tänään!!!
 
nyyttimyy taitaa olla sulla lähtö eessä!!Tsemppiä kovasti!

katjuskalle ja iskälle onnea pikkuisesta pojasta!ei ollutkaan tyttö vaikka taisin sitä veikata :whistle:

Mitzy ihan ihmeellinen toi sairaalan imetys/maito-menetelmä, ja minkä hintasta!!kiitos kun jaksoit kertoa kuulumisia.

mulla eilen illalla alkoi kaupassa supistella, lähdettiin sitten kauppareissun jälkeen vielä 5km lenkille jollon supparit sai vähän vauhtia.Illallakin suppaili vielä mut aika epäsäännöllisesti. Mentiin sit vaan nukkumaan ja yön aikana supparit sit laantukin..
saa nähä jos sais tänään ne vauhtiin taas nii josko pääsis hommiin :D tosin ukko meni taas töihin että josko ainakin siihen asti pidättelis sit et se pääsee kotii :LOL:

ainiin, piti vielä mainita että uudessa vauva-lehdessä oli juttu synnytyksen kivunlievityksestä ja ajasta lapsivuodeosastolla jos joku on kiinnostunut...

d. ja pipana 40+4(39+6)
 
Voihan Katjuska :eek: :heart: :flower: Kävipä se nopsaan!!! Onnea koko perheelle pojan syntymän johdosta!! =) :D ( ei voi lakata hymyilemästä!! )

Nyyttimyy Kuullostaa siltä, että siskosi oli oikeassa!?! :whistle: =) :wave: Huhuu!!

Mitzy Kiva kuulla vähän tein kuulumisia =) Ja olipas aika hintaista maitoa... Tuo ei mulla mene kaaliin et lasta huudatetaan "lapsentahtisella" imetyksellä! Ei kai se lapsi jaksa siinä rinnallakaan sitte hermostuksissaan roikkua. Ja mun mielestä luodaan äidille turhaa stressiä ja väsymystä heti synnytyksen jälkeen :| Ei voi ymmärtää... En nyt tarkota sitä että heti lyödään pulloa suuhun, mut sellasia voimaa antavia hörppyjä voi pienelle antaa. Vaikka imetyksen jälkeen tms... Maito ei vaan heti ekana tai tokana päivänä välttämättä nouse. No tulipa taas vuodatusta!

Nyt tää mamma lähtis ikeaan!! :wave: :wave: Morjettes!!

R iikka 36+1
 
Epäsäännölliset supparit jatkuu ja tekee kipeää. Sen verran epäsäännöllisii on vielä että mietin täällä ehdinkö käydä viel Turun Toys R Us:issa hakemassa siskonpojalle huomiseksi synttärilahja. :) Mietin vaan että kun tota vaaleanpunaista limaa tulee että sit mul käy kumminkin niin että menee vedet, ei siellä kaupassa/kassalla vaan autossa ja menee penkki pesuun :LOL: huolensa kullakin. Nyt on kyllä sellanen olo että jos tämä jätkä ei tämän tai huomisen päivän aikana synny ni tuo ukkokulta ei kyllä järvenpäähän maanantaina lähde. :)

Nyyttimyy ja murmeli 38+4 (pidän ajantasalla jos jotain tapahtuu ja ilmotan jos Tyksiin lähden)
 
Huomenta!

Paljon onnea kaikille synnyttäneille.
Täällä jo usko kohta loppuu..syntyyköhän tämä meidän vauva ikinä? Verenpaine on muka nousussa, joten sain mittarin kotiin. Nyt sitten viikonlopun seurailen verenpaineita ja pissaa kotona. Ei täällä kotona ne verenpaineet ole korkealla. Aika alkaa käydä pitkäksi, kun mitään ei oikein jaksa tehdä, kun supistelee. Ei kuitenkaan niin paljoa, että pääsisi tositoimiin.
Sikäli tämä on hassua, että olen ollut sairaslomilla jo toukokuusta ja nyt kun sais syntyä, niin ei mitään.. :kieh: Anteeksi nyt tämä omanapainen valitusvirsi.

Vape ja Kerttu 40+5
 
Katjuskalle ja Isille paljon onnea pojan maailmaan tulemisesta! :flower: Nauttikaa paljon pienestä tuhisevasta kääröstä! :flower: :flower: :flower:

Terv NullPoints (+Tirri) ja muut tuolta km jälk. plussanneilta :heart:
 
Paljon onnea uusille vauvoille!! :flower: Katjuskalla meni kyllä nopiaa! :)

Tänä aamuna olin jotenkin NIIN pirun pettynyt, että heräsin taas vaan normaaliin aamuun...plaah. Mutta vielä jos keskiviikon LA:n jaksais sen suuremmin valittamatta. Ja ennen kaikkea toivon vauvoja teille, jotka olette LA:nne jo ylittäneet! Vauvatuulia teille!
On kyllä nyt vaihteeksi taas todella kypsä olo tähän odotteluun... eniten v***ttaa, että muutama kuukausi sitten lääkärissä ja neuvolassa povailivat ennenaikaista vauvaa ja saivat mut osittain asennoitumaan siihen. Olisivat hiljaa, jos eivät osaa varmaksi sanoa. Mulla ei siis ole merkkiäkään, että vois lähiaikoina synnyttää, että enköhän mäkin yli puksuttele tasaisen varmasti. Mua hajottaa sekin, että lähisukuun syntyi eilen vauva, vaikka la olisi ollut vasta 17.pv..

Nojoo, valivali, sorisori.

Viikonloppuja!
 
snodgrass
Onnea masu78 ja Katjuska!! :flower: :heart:
Oli kiva lukea kuinka käy kaksosten synnytys. Katjuskalla tuntuu lopulta käyneen aika nopsaan myös toimitus.

Onkohan daydreams päässyt jo hommiin?

Mitzy Ihanaa että teillä on vauva-arki lähtenyt sujumaan noin hyvin.

Me käytiin eilen pikkuisen kanssa siinä munuaisten kontrolliultrassa. Sen jälkeen haahuiltiin ympäriinsä kyselemässä että kuka päättää lapsen hoidosta (kun eihän se ultraava lääkäri ota hoitosuunnitelmaan mitään kantaa). Pienen kyselykierroksen jälkeen asiat selvisi hiukan, kävi ilmi että tulehdusta pikkuisella ei ole, munuaiset näyttävät ihan hyviltä muuten, paitsi että toinen on hiukan toista isompi vaikka onkin normaalirajojen sisäpuolella. Niinpä tää lastenlääkäri ei uskaltanut antaa lupaa lopettaa antibiootti ennen kuin on varmistanut asian munuaislääkäriltä, joten sitä tuomiota nyt vielä odotellaan maanantaihin asti. Mutta näyttäisi kait muuten siltä, että mitään muita jatkotoimenpiteitä ei tulisi.

Muuten meilläkin vauva-arki on sujunut rauhallisissa merkeissä, kun toi mieskin on vielä isyylomalla. Pikkuneiti pääasiassa syö ja nukkuu, nyt jaksaa välillä jo olla hiukan hereilläkin. Ne vähäiset ilmavaivat mitä on ollut on entisestään vähentynyt kun lopetin teenjuonnin. Aamuisin on ihanaa kun mies nousee esikon kanssa seiskalta, ja minä saan vauvan kanssa (tai ilman, parina aamuna hän on killitellyt miehen ja tytön seurana) nukkua vielä pari tuntia. Vähän on huono omatunto et liian vähän ehtii/jaksaa esikoisen kanssa leikkiä, mutta pian tietysti ollaan täällä päivät kolmisin, niin sekin tilanne korjaantuu.

Ai niin, piti vielä laittaa voima :hug: nawille - uskomatonta miten huono tuuri voi joskus käydä! :headwall:

Rentouttavaa lauantaita!
snodgrass ja vauveli
 
Oikein paljon onnea Katjuska ja masu 78 ainakin olikohan muita vauvautuneita joita ei vielä ehtinyt onnitella... Alkaa olee semmonen tahti teillä että ei perässä pysy :)

Täällä ei mitään semmosia tuntemuksia ole et pitäs synnyttää lähtee, oikeastaan olo paranee koko ajan ja kohta varmaa unohdan raskaana olevani..(kantamaan ei toisin pysty mitää) Ainoo että hikoilen ku sika... hiki valuu ja haisen ku "rekkamies"

No täällä purettu nyt pojan huone lattiaa lukuunottamatta ja puolet wc:stä, tänää pitäs sit purkaa toi tytön huoneen seinä ja sit noi lattiat. Vakuutusyhtiö näyttää maksavan ainakin ison osan mutta menee jotai putkien ikävähennyksiä jne jne... mut vaihetaan nyt sit putket omalla rahalla samalla ettei tuu uusia ikäviä yllätyksiä.

Tossa isännälle totesin että oon sairaalassa kunnes remppa valmis, et ainakun lääkäri edes yrittää kotiuttaa niin valitan kuinka heikottaa ja kolottaa.... :D

No kaipa tämä tästä, asennoidun täällä siihen pahimpaan eli 2kk kestävään remppaan ja toivon että 1kk selvitään... PLEASE.... :'( No kuhan on purettu kaikki ni loppuu tää pahin pöllyäminen, nyt lattiat ihan valkoset vaikka kuin imuroi ja pyyhkii... AARRGGH :headwall:

tulihan taas sekasta tekstiä.... :ashamed:
 
Ihan ekana onnittelut Masu78:lle ja Katjuskalle! :flower: :flower: :flower: :D

gallupiin sanoisin, että suppareilla. Koska ei vieläkään ole ollut mulla yhtään supparia (ainakaan että tietäisin), niin saattaisin sitten kivuliaat supparit tunnistaa?? =)

Eilen oli jotenkin kipeä olo ja veto pois, oli pakko ottaa yks särkylääke ja nukuttua tuli aika monta tuntia. Tänään onkin sitten jo parempi olo.

Hauskaa viikonloppua kaikille, tää lähtee taas napostelemaan jotain :wave:
 
Onnea katjuskalle, se oli nopeeta toimintaa. Olen niin kade. Ja onnea Masu 78 ja kiitos synntyskertomuksesta.

Suhveli, Mulla oli sama fiilis tänä aamuna. Illalla oli niin outo olo ja suppaili, niin toivoin että yöllä alkais tapahtumaan, mutta ei........

Täällä on siivous ja pyykkäyspäivä. Ja sitten tarttee pojan kanssa ruveta lukemaan luonnontiedon kokeeseen. Sillä on eka ns. oikea koe, kun meni nyt kolmannelle, tietty matikankokeita on ollut ennen, mutta ei tällaisia. Äitiäkin jännittää.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Miia ja masu 39+3

Äsken vein kanoille 5 kottikärryllistä ruohoa ja heinää tarhaan ja mun pitää työntää sitä kärryä mäkeä ylös javein ihan apinan raivolla. Mutta eipä tuntunut mahassa, hiki vaan tuli.
Mä en oikeesti jaksa enää olla raskaana.
 
snodgrass pöh, tääl ollaan edelleen yhes koos |O
pojan kans koitin tossa riehnata, hän on kova jammaileen ja menikin ihan moshpit meinigiks mutta ei mitään vaikutusta!illalla saunaan, josko se auttais kun ei oo kuukauteen ees ollut.
Älä yhtään pode huonoa omaatuntoa, kyllä sä sen esikoisenkin kanssa sit myöhemmin ehit ja joudutkin oleen, nauti nyt vaan kun saat :D
hyvä että pikkuisen munuaiset vaikuttais olevan ok!

suhveli sama hommahan mullakin oli että kuukausi sitten jo varoteltiin että vauva syntyy ihan lähipäivinä ja ainakaan laskettuun aikaan ei mee!juu ei.... :kieh:

koitetaan akat jaksaa! :wave:
 
kiva kuulla, että muillakin on samoja fiiliksiä.. täytyy sanoa, että en ois uskonut, miten tuskasia näistä viimesistä viikoista tuleekaan! Kumminkin on jo 9kk jaksanut oottaa ja koskaan en oo vauvan kuullut masuun jäävän :D eli ulos se on joka tapauksessa tulossa ihan tosi pian. mut jotenkin kyllä ahistaa ihan mielettömästi, huhhuijaa... ihan pelottaa miten mun mielenterveyden käy, kun mennään yli keskiviikon :/ hatunnosto siis teille jo LA:nne ylittäneet!

jaaha, oiskohan jouskari, taivaannasta, nyyttimyy, koiramamma ja hillekin nyt sit päässeet hommiin??

muoksista: aijuu, päivitin profiiliin tän aamuisen masukuvan... ei pitänyt enää ottaa, mutta oli pakko vertailla, kun miehen mukaan masu laskeutunu parin päivän sisällä. jepjep, tosi laskeutuneelta näyttääkin...:D
 

Yhteistyössä