***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Katjuskalle kiitos lohdutuksen sanoista.... Tuli vaan eilen ajateltua vähän huonolta kantilta noita asioita. Siis sydämmen syke näky ja kohtu oli kasvanu viikkoihin 7 nähden normaalisti. Olin vaan niin pettyny ku viikkoja oliki niin "vähän", mutta kuten kirjottelin niin esikoiselta oli sama juttu. Eivät vaan sillon siirtäneet sitä laskettua aikaa mihinkään ja rakenne ultrassa koko vastasiki jo aika lähelle viikkoja. Jotenki lääkäri tätistä jäi sellanen olo et kaikki ei ole kunnossa, vaikka mitään siihen viittavaa ei sanonu...
La vaikuttaa varmasti se, että olen nyt tullut raskaaksi heti pilleireiden lopettamisen jälkeen, kuten esikoiselta.... tartte ku nähä miehen kalsarit niin on jo raskaana =)
Ehkäpä ne on ne hormoonit mitkä pistää pään pyörälle :D

Eipä siitä sen enempää 2 viikon päästä ollaan taas viisaampia.

Ja Coralle ONNEA ultrakuulumisista :D

Meillä puhuttiin esikoisen aikaan ihan vaan vauvasta, vauvan tavaroita sai vasta viikkojen 25 jälkeen ostaa tai hankkia meille. Mun äiti oli ostanu salaa jotain bodeja ja toi ne sitte vasta sairaalaan. Sängyn kerkee pedata ku tulee laitokselta :) Jos jotain sattuu meneen pieleen niin eipähän ainakaan tavarat "kummittele". Mä taidan olla aika pessimistinen raskauksieni suhteen. :/ Pitäs oppia olemaan realistisempi...

Viikonlopuksi lähetään pojan kans mökille, joten sunnuntaina oon sitte varmaan täällä seuraavan kerran...

Hyviä vointeja kaikille!!!

R iikka
 
vieläkö joukkoon mahtuu mukaan uusia..olen jonku aikaa taustalla seuraillut ja nyt päätin kirjautua sisään..olen 23 vuotias kahden lapsen äiti ja rv10 tuli tänään täyteen. la on 18.9 eli kolmatta odotellaan. raskausoireita ei minulla ole vielä ilmennyt, ei sitten minkään laisia..no ehkä pientä vihlontaa vatsan seudulla vähän..sydänäänet kuului neuvolassa tiistaina mutta vähän kuitenkin mietityttää sinne ultraan meno kuitenkin koska tänään alkoi alaselkää juilia todella inhottavasti...onko kenelläkään mitään tietoa onko se ihan normaalia vai pitäiskö olla huolissaan...aikasemmissa raskauksissa ei juilinut tosiaan ku ehkä ihan loppumetreillä joka on ihan normaalia.ultra on vasta kolmen viikon päässä ja mietityttää kyllä kovasti.
 
snodgrass
Coralle onnea ultrasta! Ihanaa, että sait vihdoinkin rauhan tässä asiassa!

Pikkuisten masunimiä on kyselty:
1. Tiiti(äinen)
2. Kirppu (km 07)
3. Neponen

Tää vika on ainut mistä mieskin on halunnut osallistua nimen valintaan. Olin jo miettinyt tekonimeä, mut se oli miehen mielestä liian lälly. Hänen ehdotuksiaan olivat mm. norppa ja morris mini (no tästä jälkimmäisestä kyllä oikeastaan pidinkin). Seuraavana aamuna keksin kuitenkin tuon neposen, josta koko perhe tykkää (on siis pikku kakkosessa), ja sen mieskin hyväksyi.

Kävin isää katsomassa tänään sairaalassa, hän vaikutti jo paljon pirteämmältä, vaikka tietty leikkaushaava vaivaa. Ilmeisesti leikkaus oli mennyt hyvin, eikä pitäisi pidempiaikaisia haittoja ilmetä. Syöpäkasvain myös saatiin kokonaan pois, joten voisi toivoa, että tämä olisi nyt tällä hoidettu.

Mulla on muuten pahoinvointi alkanut helpottaa, ei ole ollut nyt muutamaan päivään sitä huonoa oloa juuri ollenkaan. Tavallaan kiva, tavallaan tietty varsinkin aluksi mietti onko kaikki nyt hyvin.. Mutta eiköhän siellä kaikki ihan kunnossa ole, kun kerran tiistaina ne sydänäänetkin kuului. =)

tsemppiä kaikille!

Snodgrass ja neponen 12 (*POKS* - jee!)
 
ei vaan pitäis miettiä turhia kun hyvältä kuitenkin näyttää muuten..hyvällä ystävälläni vaa niin huonoja kokemuksia ollut tässä vuoden sisällä kolme että itsekkin panikoi sit ihan turhaan =)
meillä on pikkuiset ollu ihan perinteisiä masuasukkeja kaikki =) mut ehkä tälle tulevalle vois keksiä jonku uuden..
jane85 ja masuasukki 10+1
 
Tere!! Onnea uusille tulokkaille ja joukkoon mukaan vaan! :wave: :flower:
Gallupiin tietysti pitää vastata eli tyttöä odottaessa puhuttiin vaan tylsästi vaavista, ja tästä vielä salamyhkäisesti uudesta tulokkaasta. Mutta pitänee keksiä tulevan isosiskon kans tälle tekonimi kunhan uskalletaan kerta esikolle vauvasta.
Hankinnoista täällä oli myös kyselty, eli niitä matkarattaita olen siis jo metsästäny, mutta en vielä ostanu. Ja sitten ostettavien listalla meillä on lisäksi semmoset kun pinnasänky, mitä ei kylläkään tarvii ennen vauvan syntymää hankkia, koska ekana sänkynä meillä on miehen vanha kehto vauvalle. Ja toinen hankittava on sitteri. Ja kauheasti mulla tkis mieli ostaa uusi turvakaukalo, mutta jos me vielä tuollla esikon entisellä kuitenkin eteenpäin mentäis. Sitten kunhan on sukupuoli tiedossa (jos saadaan tietoon se! ) niin sitten vasta niitä vaatehankintoja teen. Mutta voihan se olla, että jos jossain näkee esim. suloisen bodyn niin ei sitä malta olla ostamatta...
Omaan napaan ei kuulu muuta kun ilmavaivoja ( :x ) ja vellovaa oloa. Ja nälkää. Ja turvonneita maitorauhasia. Ja unisuutta. Ensi viikolla olis neuvola sitten torstaina.
Tässäpä taas pikaisesti.
Sisu ja toukka 11+2 :heart:
P.S. Mulla olis sit lauantaina se maaginen 12+0 menkkojen mukaan! :D Joko uskaltaa iloita enemmälti tästä??
 
tervetuloo uusille ja onnea plussasta!
onnee myös hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille, mullakin ultra sit tiistaina, saas nähä mitä siellä näkyy...
työnimistä oli puhetta, meillä poika oli pökäle/apina (tosi "hellittelynimiä" :D ) ja tää tulokas on nyt sit pipana.mies ei oo vielä kutsunu muuta ku vauvaks, hänen mielestään pipana viittaa liikaa tyttöön :)
Täällä alkaa jatkuva (10-20 kertaa päivässä ) oksentelu jo vähän hellittää, joka päivä edelleen oksennus tulee mutta eilenkään ei onneks kun vaan 3 kertaa et oliskohan tää sit jo hellittämässä vähitellen.ONNEKS.
Hankinnoistakin oli puhetta niin meillä tosiaan ton esikon jäljiltä vielä kaikki tarvittava, muutamia uusia vaatteita varmaan tulee ostettua ja pojalle tarvis hommata seisomalauta vaunuihin.Niin ja kantoliina, rintareppua en enää jaksa käyttää kun viimekskin tuli hartiat sen kans aina niin kipeiks.Muuta sit ei tarviikkaan mut saas nähä mitä kaikkee silti tulee ostettua :)
snodgrass jaksamista ton sun isän tilanteen kanssa, toivottavasti paranee hyvin ja olis kerralla hoidettu. Toi on yks mun pahimpia pelkoja et omalle isälle sattuis jotain, onneks sulla tilanne näyttää kuitenkin jo hyvältä.
Dior täälläkin tunteet välillä melko herkkinä, muuten en itke ikinä mut nyt on pari kertaa noussu kyyneleet jostain ihan hölmöstäkin jutusta...
Nyt täytyykin lähtee lämmittään pojalle eilistä lasagnee, hauskaa viikonloppua kaikille!!

Daydreams ja pipana 12+3
 
Kiva kuulla välillä hyviäkin uutisia! Onnea kaikille siis ultra-uutisista!! :)
Meidän pikkuisella ei oo vielä mitään vakkari nimeä, isäntä kutsuu nimellä Julius, kun on varma että tulee poika..mulle lähinnä pallopää tai pikku-möykky, tosi söpöä :whistle:
Onkos muilla jo masut alkanut kasvamaan? Itellä niin turvoksissa, että näytän siltä kuin olisin jo paljon pidemmällä... :p

Jkoo + möykky 9+6
 
Tuli tossa eilen illalla miettiessäni mieleen tota galluppii ajatellen että olihan meidän esikkotyttö sillon myös rakkauspakkaus. Niin se muisti tekee välillä tepposen.

Mulla pahoinvointi jatkuu edelleen ja turvotus mutta muista oireistani en valita koska tää pahoinvointi on pahin kaikista. Mulle tuli tossa sellanenkin mieleen että muistin vissiin väärin ku muistin että turvotus ja tiheä pissillä käynti kuuluu vasta loppuraskauteen ku ne vaivaa mua jo nyt vai onko tää kaikki vaan mun päässä?

Meillä oli viikonlopuksi suunnitelmissa että tyttö menee pappalle yökylään ja vietetään ihan kahenkeskeistä aikaa pitkästä aikaa, mut tänään pappa meni sit puihin. Ei voikaan ottaa neitii ni se niistä suunnitelmista. Ehkä sit joskus ku pappa on etelässä käyny. Vanhemmuudesta en ikinä luopuisi mutta joskus olis kiva viettää miehen kanssa ihan kahdenkin aikaa. Onneks sillon tällön onnistuukin =) Vielä kun meidän pappa on niin ihku että hän suorastaan vaatii saada olla tytöntyttönsä kanssa :LOL:

Mitäs muuta, meikä lähtee taas viikkaa pyykkii ja siivoilemaan. Pitäis lähtee Myllyyn neidin kanssa vähän ostoksille tänään, mutta mihinkään en lähe ennen ku se on nukkunu päikkärit meillä on väsykiukku kylässä nyt.
 
Minusta tuntuu että pahaolo on vähän helpottanut. Viime viikonloppu ja sitä edeltävä viikko, eli viikko 9 olivat ihan järkyttävää 24h pahaa oloa. Vahvat hajut (valkosipuli, kissan ruoat ja kissan KAKKA) saavat yökkäilemään kyllä edelleen.

Minulla on eka ultra nyt ensi tiistaina ja mua jännittää ihan hirveästi. On vaan aika pelottavaa, koska mä olen alkanut epäillä että entä jos siellä ei olekaan MITÄÄN . . . :eek:

Maha-asukas on milloin mikäkin. Yleensä kuitenkin vauva, mutta toisinaan myös papunen. Näin noita mahatuubeja netissä ja ajattelin hommaavani sellaisen jossakin vaiheessa (siinä tapauksessa että mahasta ensi viikolla tavataan elämää...) Muuten ei ole mitään vielä hankittu.

Mutta oikein mahakasta viikonloppua kaikille!
 
snodgrass
Heips!
Ihanaa kun aurinko paistaa, aamulla täällä satoi kaatamalla - mukava hiihtoloman alku koululaisille :eek:

Ne masutuubit oli hyvä vinkki. Itse asiassa juuri katselin niitä pari päivää sitten henkkamaukalla, mut en nyt vielä ostanut... Ajattelin pyytää siskoa (joka on ompelija, ite en osaa yhtään) tekemään mulle sellaisen belly button virityksen: eli kuminauhan toiseen päähän nappi, ja sit toiseen päähän muutama reikä eri etäisyyksille - näin saa housuille vähän lisää käyttöikää myös =) Täytyy tosin olla se pitkä paita tai tuubi siinä päällä.

Tuli muuten mieleen Tinii , joko olet kertonut siellä töissä? Päättykös se sun koeaika tässä jossain? On vaan jäänyt mieleen että jännäsit kuinka siellä suhtaudutaan. Toivottavasti loppua töissäoloaikaa ei sentään sulle vihoteltais :)
 
Snodgrass,
Juu kerroin keskiviikkona iltapäivällä np-ultran jälkeen, ensin jahkailtuani monta tuntia että miten saan sanat suustani! Pelkäsin kovasti suhtautumista sillä koeaikani tosiaan päättyi tiistaina, mutta sitä ei edes otettu puheeksi.

Pomoni on vanhempi mies ja pelkäsin kovasti hänelle tästä tulevaa stressiä mutta hän itse sanoi että aivan turha minun stressata että tämä on meille todella hieno juttu ja elämää.

Kaikki meni siis paljon paremmin kuin osasin odottaakkaan!!

Kiitos kysymästä :heart:


Eilen kävin shoppailemassa ja h&m:stä tarttui mukaan toiset mammafarkut ja pari mammapaitaa B) tyhjensin myös kaapista kaikki pienet vaattet ja sinnehän ei tosiaan paljon jäänyt.. kirpparille lähtee 3muovikassillista ja varastoon kaksi! Mies oli lityytyväinen kun vihdoin raivasin tuota kaappiani..

Töissä puurretaan tänäänkin ja illalla pitäis vielä jaksaa siivota.. huomenna tulee miehen siskon lapset yökylään ja siinä sitä rumbaa on sitten taas vaikka muille jakaa!


Jaksuja massukoille :heart: :heart:
 
Pitkästä aikaa. En ole pitkään aikaan netissä pyöriny ni luin tosta pari viimeistä sivua.

Kaikille menettäneille paljon jaksamista ja uusille onnea!

Nonni ja meille saa sit vaihtaa LA:n syyskuun toiselle päivälle. Siellä se vauveli masussa tanssi. Hurjan näköstä! :) Täällä onnelliset vanhemmat odottelee esikoistaan innolla.
 
Moikka!

Täällä ei masuasukilla mitää nimeä...ainakaan toistaiseksi.

Pahoinvointi vaan jatkuu ja väsymys, olispa jo pian tiistai ja pääsee vihdoin ultraan.

Tänään sain sokerirasituksen tulokset ja niin on, että mulla on raskausajan diabetes, nyt sitten ruokavalio ja verensokerien mittausta pitkin päivää. Siis ajatelkaa nyt herkut kiletoon!!!!! Eipä ole vielä koskaan ollut tätäkään vaikka kuudes raskaus onkin jo menossa.....

Mutta nyt tarttis tehdä kotihommia, ei vaan jaksa....
 
Hei kaikille!
Tinii Oli shoppaillut mammavaatteita, mullakin olisi tarkoitus huomenna kävästä kaupungilla ja yrittää jotain äitiysfarkkuja löytää. Tilanne on se, että yhdetkään housut ei mahdu enää kiinni. Tai hetkinen, yhdet oikeen joustavat kyllä mutta se nyt ei paljon auta asiaa.
Masutuubin ostan ehdottomasti siskon kehuttua sitä, ja muualtakin olen kuullut hyviä kokemuksia.
Ja Tiniille vielä, hienoa että pomosi suhtautui positiivisesti raskauteesi. :)

Lääkärineuvola olis maanantaina, siellä ultrataan taas. Jipii, kiva päästä näkemään miltä pikkuinen nyt näyttää. Kunhan kaikki vaan olisi hyvin..

Kaikille pahoinvoiville tsemppiä. Itse odotan sitä "ihmeaamua", kun ei enää olekaan huono olo. Niin mä oon monelta kuullu et sitte se pahoinvointi häviää ihan yhtäkkiä. Onko se noin, te joilla on kokemusta?

Jotain galluppia oli, meillä ei mitään erityistä nimeä tuolle mahassa majailevalle ole. Itse mielessäni ajattelen häntä "pikkuiseksi", mutta emme ole miehen kanssa edes puhuneet aiheesta. En tiedä onko tämä kylmästi sanottu, mutta mulla ei vielä ainakaan ole mitään erityistä tunnesidettä syntynyt tuohon pieneen, enkä oikeen osaa edes ajatella että tuolla vatsassa joku majailee. Ehkä sitten kun vatsa tosissaan alkaa vauhdilla kasvaa ja alan tuntemaan liikkeet. Ja sitä on nyt vielä niin varovainen kun ei ole noita viikkoja mitenkään hurjasti kasassa.
Nyt tuntuu että tämä jatkuva oksentelu, väsymys, huimaus ja uupumus vievät kaiken voiman ja ajatukset, ja sitä vain toivoo että nämä menis ohi et pääsis nauttimaan raskausajasta. Sit tulee tietenki uudet vaivat. :)

Tulipa sepostus. Hyvää alkavaa viikonloppua, voikaa hyvin!

syysmama 11+2 :heart:
 
Tervetuloa Jane85 ja onnittelut :heart: :flower:

Ja hyviä ultrakuulumisisa oli taas tullut :D Onnittelut niistä :heart:

Mulla oli tänään lääkärineuvola ja otettiin papa siellä...viime raskaudessa vissiin jouduin anelemaan, että ottavat sen, kun epäilin tulehdusta, joten olin vähän haavi auki, kun ilmoitti, että otetaan papa :whistle: Vuodot mulla tulee ilmeisesti kohdunsuulta, kun lääkäri sanoi sen olevan tosi verestävän ja papan jälkeenkin taas vuosin, mutta siis ihan normaalia on. :) Tosin inhottavaa ja mulla teki hirmu kipeetä se papan otto, vaikka ei yleensä tunnu missään :/

Sitte yks asia mistä ainakin oon monttu ammollaan..nuo mun raskausviikot :kieh: Oli juttua siitä etteivät ultrassa aikaa vaihtaneet, koska eroa oli vain kuusi päivää...jos ois ollut viikko, niin sitte ois vaihtunut :saint: noooo....tänään pitäisi siis np-ultran mukaan olla rv 12+0 ja kuukautisten mukaankin se menisi tähän. Alkuraskaudenultrassahan mulla silloin laitettiin tuo 11.9 eli sen mukaan viikkoja pitäs olla vasta 11+1....no tuo lääkäri sitten laittoi korttiin 12+2 :eek: Mistähän sekin nyt sitte repäistiin :kieh: Seuraavaks kyllä kysyn omalta neuvolatädiltä, että minkä mukaan tässä nyt oikein eletään...ois se nyt kiva ees vähän tietää vaikka syntyyhän tuo vilpertti tuolta sitte kun on syntyäkseen =)

Katjuska ja vilpertti viikko ties mikä :whistle:
 
snodgrass
Katjuska, toi on hassua toi ajankohdan määritys! Tarkoitan tuota parin päivän heittoa siinä mitä se korttiin kirjoitti. Mulla nimittäin kävi niin, että molemmilla kerroilla kun olin yksityisellä alkuraskaudessa ultrassa, niin ne laittoi siihen korttiin väärät päivät, vaikka muuten olivat ihan kärryillä missä mennään. Jälkimmäinen jopa korjasi sen ekan merkinnän oikeaksi, mutta laittoi sitten itse kuitenkin pieleen!! :D
Odottelen itse tuota np-ultraa, joka on vasta 3.3., että siellä sitten varmistuu se la.
 
kiitosta vaan ja onnitteluja myös minunkin puolesta kaikille =) hyviä kuulumisia ultrasta näkyy olevan monella..onnittelut myös niistä..meillä vasta 11.3 np-ultra ja kovasti odotellaan sitä molemmat. mietin kyllä jo että jos yksityisellä kävisin kuitenkin vielä ennen sitä oikeaa ultraa mut pakko se on sinne asti jaksaa..ja onhan ne tosin kalliita myös, oulussa olis kyllä yksi yksityinen jossa ultra maksaa vaan 40e..itse en ole kokeillut sitä paikkaa mutta hyvä ystäväni on siellä käynyt ja kehui myös kovasti.
jane85 ja masukki 10+1
 
Osanottohalit Äippä0806, meritähti ja lemontree :hug: Aivan epistä tuommonen. :'(

Onneksi oli hyviäkin kuulumisia :) Nyt ei enää suruja tänne, menee liian pitkälle... Tsemppiä kaikille! =)

Oma huono olo vaan voimistuu, oksentamaan joutuu monen monta kertaa aamusta iltaan. Toki hyvän asian puolesta :) Monet kertoo raskauden toisesta kolmanneksesta ja sen mahtavasta elinvoimaisesta olosta, eli sitä odotellessa innolla :D
 
snodgrass
Kun alkoi tuntua, että noita suru-uutisia on niin paljon tullut, niin laskin sitten montako prosenttia tällä listalla olleista on saanut keskenmenon.. Sain tulokseksi 12%. Eikös joku keskiarvo keskenmenon yleisyydessä oo joku 20% , kuka tietää? Mitähän muiden pinojen prosentit olis? Eihän tällä tiedolla mitään tee, mutta kiinnosti vaan et onko näitä meille sattunut jotenkin erityisen paljon. Jokaiselle, joka sen kokee, se on tietysti aina suuri suru.

Joo, ehkä mulla on vähän kierot ajankulut täällä. :/

Mutta iloista on se, että mies löysi kellarista kadonneen äitiysvaatekassini, ja siellä olleet farkut sopivat edelleen loistavasti! :D

snodgrass ja neponen 12+1
 
Eilen oli sitten vihdoista ja viimein ensimmäinen lääkäri sekä np-ultra. La muuttui parilla päivällä etiäpäin eli sen voisi muuttaa 5.9. Masukilla oli kaikki hyvin, vaikka pelkäsin niin, kun tuli tuo rankka influenssa sairastatettua. Nyt vain yritetään kasvatella masua ja saada aikaa kulumaan..
 
Huomenta. Taas oli hyviä kuulumisia saatu :D onnittelut :heart:

Me täällä taas aamuvirkkuina, kun tuo poika on alkanut heräilemään taas aikaisemmin. :kieh: Mä oon kyllä miettinyt, että pakko ennen syyskuuta saada ees yks aamu, jolloin sais nukkua niin pitkään kuin vain unta riittää, jotta jaksaa sitte taas ne valvomiset. :whistle: Kyllä täällä välillä hirvittää jo se, että jos lapsukaisten rytmit on aivan erit, että miten sitä sitten jaksaa ja alkuun kun vauvan kanssa ei niin rytmistä ole tietoakaan. :whistle: Siihen vaan luottanut, että onhan ne muutkin selvinneet hengissä jopa useammankin pienen kanssa. :xmas:

Yöllä oli masussa jottain ihme kipuja, mutta ne oli tuolla sivuilla, joten uskon vaan kohdun venymiseen liittyvän. Ekassa raskaudessa ne kivut oli niin kovat, että lähti jalat alta ja päätyivät jo poistamaan umpilisäkkeenkin, mutta eipä siinä vikaa ollut...eli kohdun kasvusta nekin kivut sitten tulivat.

Snodgrass...enpä nyt muista tuota keskenmenojen yleisyyttä. Samaa tullut mietittyä, että onko niitä meidän pinoon osunut enemmän kuin keskimäärin yleensä. Jokainen sellainen uutinen tuntuu vaan niin pahalta ja tuntuu niin väärältä, että yleensäkään kukaan joutuu niitä kokemaan. :/

masutuubeista oli jossain välissä juttua...yks tuolla kaapissa on viime raskauden jäljiltä ja varmaan pitää ostaa lisää, kun tykkäsin sitä kovin käyttää viimeksikin =) Masu ei mulla tuu erottumaan vielä pitkään aikaan vauvamasuksi, koska näitä pehmikkeitä on yli oman tarpeen. :ashamed: No mutta eilen neuvolassa oli kilo painoa tippunut, joten jos niin jatkuu...tuskin :whistle: ...niin hyvä ois ettei ainakaan paljoa lisää tulis. Tytöstä mulla tuli 6 kg ja olinkin kilon kevyempi synnytyksen jälkeen, kuin ennen odotusta...tosin sitte äippälomalla tuli 10 kiloa taks rymisemällä. :| Pojasta paisuin noin14 kiloa ja tuntui ettei laitokselle jäänyt niistä kiloista paljon mitään...no puolet ehkä ja puolet jäi mulle kannettavaksi. Nyt siis toiveissa, ettei kauheesti tulis :xmas: Pelottaa jo kesä ja grillauskausi :LOL:

jahas...vaipan vaihtoon pitää kiiruhtaa :wave:

katjuska ja vilpertti 12+1 (11+2)
 
Ihqli
Lukulinjalla täälläkin ollaan oltu ja seurailtu palstan tapahtumia miltei joka päivä. Yritin joku kerta kirjoittaakin, mutta jostain syystä viesti ei suostunut lähtemään, mrrr. Tunteet tuntuvat tässä joukossa tosiaan heittävän laidasta laitaan... Mutta tosiasiahan on, että me ollaan juuri se ryhmä, jolla on vielä ne kurjat riskiviikot meneillään ja menetyksiä tapahtuu, niin surullista kuin se onkin. Voimia siis surun kanssa painiskeleville ja onnenhalaus taas hyviä uutisia saaneille!!

Itsestäni sen verran, että tänään viikkoja täyttyy tasan 13 ja masu alkaa pikkuhiljaa pullottaa hauskasti. Iltaa kohden aina tietysti vielä enemmän. Eilenkin sohvalla röhnöttäessäni ihan kauhistuin, kuinka isolta se näyttikään!! Eka lääkärineuvola oli toissa viikolla ja np-ultra toissapäivänä. On se vaan jotenkin hurjaa kuunnella ja nähdä masuasukkia, kun eihän hän vielä oikeastaan muuten ole antanut itsestään kuulua. Mitä nyt siis vatsa on alkanut kasvamaan. Kokoa tyypillä oli miehekkäät/naiselliset 6.6cm ja niskapoimut ym. olivat aivan normaalisti kehittyneet. Huh. Ja kyllä täytyy myöntää, että itkuhan se sitten auton ratissa pääsi, kun ajatteli, että siellä on jo ihanoikeesti pieni ihminen, joka on minusta täysin riippuvainen ja jota minä kannan, suojelen ja rakastan koko kehollani ja sielullani :heart: .

No niin, lähdetäänpä tästä päivän touhuihin ja metsästämään kummitytölle synttärilahjaa. Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Täällähän oli monilla surullisia uutisia. Osanottoni :hug:

Täällä eletään nyt jännittäviä aikoja. Np-ultra on maanantai- aamuna ja silloin nähdään miten masussa on asiat. Jännittää kyllä että onko kaikki hyvin..
Masu on kasvanut kovasti ja olenki saanu kuulla monelta taholta että kaksi siellä on ku mahaki jo nyt noin iso :eek: No, siihenki saadaan selvyys maanantaina.
Mutta jotenki en jaksa uskoa että siellä olis kaksoset, ei kait nyt mun mies toisia kaksosia saa (hällä ku on exän kanssa kaksospojat) :D
Pahoinvointi on alkanu hellittää ja nyt voi syödäki taas kunnolla.

rv 11+3
 
Osanottoni pikkuisensa menettäneille :'( Ei voi olla totta, eikö nuo huonot uutiset voi jo loppua :(

Noh, meillä ainakin oli np ultrassa kaikki hyvin. Hyvin oli kaveri kasvanut ja vastasi viikkoja. Eli la sama edelleen. Pikkuhiljaa ollaan alettu salaisuutta paljastamaankin jo ja minun äiti menetti eka yö unensa, kun niin pieni vielä tää ensimmäinenkin. Mutta me kyllä selvitään, onneks mulla on vielä niin ihana mieskin, mikä osallistuu kotona mitä töiltänsä tietty ehtii =) Udemmille tiedoksi, että mulla tulee esikoisen ja kakkosen ikäeroksi n. 11kk :D

äityliini07 ja asukki rv 12+0
 

Yhteistyössä