***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***


Hei vaan kaikille!

Aktiivisesti olen käynyt lukemassa täällä mutta harvemmin kirjotellut. Nyt joudun kuitenkin poistumaan keskuudestanne sillä viime perjantaina alkoi vuoto ja tänää ultrassa varmistui keskenmeno. Tällä hetkellä olen kuitenkin jo ihan hyvillä mielin, oli kuitenkin viikonloppu aikaa valmistautua näihin huonoihin uutisiin ja nyt vain toivon että tää olis pian ohi (kivut ja vuoto) ja voisi jatkaa elämää. Ja onhan tuosta esikoisestakin ollut paljon apua ja iloa tässä tilanteessa ja ehkä hänestäkin vielä isosisko tehdään kun tästä vähän palaudutaan!

Nyt toivon vain ihanaa odotusta kaikille ja aurinkoista kevättä! :)
Sazu
 
Sazulle iso hali ja komppaan edellistä - onneksi jaksat ollan noin elämänmyönteinen kuitenkin asian suhteen :hug:

Täällä ei mitään uutta.. pahoinvointi, pahoinvointi ja pahoinvointi. Työkaveri just kysy (hän on viikolla 28 raskaana) että eikös ole ihanaa olla raskaana?! Mietiskelin sitten vaan että en kyllä ole vielä saanut ainuttakaan päivää nauttia raskaana olemisesta, oksentamisesta ainoastaan :kieh: Olis paree tulla muutosta kohta, että pääsisi oikeasti nauttimaan raskausajasta!! On kyllä rapissu kaikki unelmakuvat onnellisesti raskaana olevista mammoista :D Josko se minunkin kohdalle pian osuisi :whistle:

Tinii Piti kysymäni, mikä on linea negra? :whistle:
 
Adette, se massuun muodostuva tummempi viiva joka voi olla napaan asti tai sitten joillain ihan koko massun yli eli rintoihin asti. Kaikillehan tätä ei tule, mutta itsellä näkyy alhaalta napaan asti oleva viiva, vielä ei kovin tumma mutta selvästi näkyvissä :)
 
snodgrass
Tuli tosta tummasta viivasta mieleen: Esikkoa odottaessa neuvolantäti oli joka kerta näkevinään mulla sellaisen, vaikka kuinka yritin selittää, että se on vaan sukkisten sauman painauma. Vaan niinpä sitten kesämmällä kun oli lämpöiset kelit ei mitään viivaa enää näkynyt! :D (mut silloin se täti oli jo itsekin äippälomalla, sai siis pitää harhaluulonsa..)
 
Sazulle pahoittelut menetyksn johdosta :hug:

Ja kaikille niille onnittelut joilla asiat masussa paremmin kuin hyvin :heart:

Me oltiin koko päivä tuon pojan kanssa sairaalassa, kun tuubit laitettiin. Hyvin meni kaikki ja nukutuksen jälkeen poika oli pikaisesti taas oma itsensä ja söi aivan mahdottoman paljon :D Nyt lepäilemään :wave:

katjuska ja vilpertti 12+3 (11+4)
 
Vauvalla masussa kaikki hyvin :heart:

Tänään oli ultra ja niinhän sieltä löytyi meidän pikkainen :heart: Ei ollut kahta niinkuin mua peloteltiin :D Toinen oli vähän väsynyt, mutta suostui sit alkaa pyörimään ja potkimaan ku lääkäri vähän tuuppaili, koko vastasi viikkoja 11+5 eli l.a pysyy samana.
Torstaina sit tavallinen neuvola, jossa toivottavasti kuulen ekaa kertaa sydänäänetkin
:heart:

äippäskä ja syltty 11+5

 
Hei vaan ystäväiset!

Sisu
mä arvasin että siellä on kaikki ihan kunnossa, oli vain sellainen fiilis!

Äippäskä81, Dior, Dream83 ja muut onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Sazulle pahoittelut pikkuisen menetyksestä!

Kävin tänään ostamassa HenkkaMaukalta kolmet äitiyshousut, en tiedä teinkö tyhmästi? Yritin kovasti mallailla housuja sillä tavalla että sopisivat sitten loppuvaiheessakin. Mitään havaintoa näin esikoista odottaessa ei masun kasvusta ole :whistle: näillä täytteillä ainoastaan yhdet istui kauniisti, muut löpsötti vielä. Tilanne oli kuitenki se että sunnuntaisen vaatekaappi inventaarion tulos oli tasan yhdet housut. housut ei olleet kovinkaan edullisia mutta nyt täytyy toivoa että valinta oli hyvä. Ostin farkut, mustat "paremmat" suorathousut sekä reisitaskumalliset.

Vartalo on tehnyt temput :LOL: mulla ei ole vyötäröä enää olemassakaan. Jotenkin muutenkin olen kummallisen mallinen, tuntuu että lanteet on lössähtäneet tai jotain?! Noh tämä ehkä kuuluu asian. Olo on muuten taivaallisen ihana, pientä kiusaa kuten jatkuvaa päänsärkyä lukuun ottamatta. Totaalinen väsymys ja oksettava ällöolo on historiaa ja tuntuu olo niin ihanan energiseltä! Olen jaksanut lenkkeilläkin jo koiran kanssa, mikä on ihanaa kun aurinkokin on ruvennut paistamaan.

Nyt takaisin sorvin ääreen!!! Voikaa massukat paksusti!

Koiruus ja pentunen rv 11+6
 
Toivottavasti minä olen sitten viimeinen...

Olo on tällä hetkellä ihan hyvä, oikeastaan "normaali" =) Kerkesihän tähän henkisesti valmistautua 3 viikkoa. Eli mulle tuli sitten keskenmeno lopullisesti lauantaina. Vuotohan se alkoi jo viikko sitten perjantaina, päivä päivältä lisääntyi. Kipuja ei ollut. Sitten lauantaina käytiin ostoksilla ja kotiin tullessa alkoi alavatsassa kouristelut. Siitäpä sitten olikin menoa... Sunnuntaina vielä vähän kouri, mutta vuodot alkaneet jo vähentyä, tänään ei oo vielä tullu ollenkaan. Torstaina sitten ultra, et katotaan onko jäänny mitään. Todellakin toivon, et ei. Se olis jo vähän liikaa, jos kaavintaan joutuis.

Mutta olo on siis nyt hyvä, itkut on itketty jo tuossa kolmen viikon aikana (, ja vähän lauantainakin). Että hyviä vointeja teille kaikille, enköhän tuossa syyskuussa käy kurkkimassa mikä on tulos ollut =)
 
Suuret halaukset Juhlamokka ja Sazu81 kovasti jaksuja teille molemmille.
onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille! Sisun puolesta täällä jännäsinkin, onneks kaikki oli kuitenkin hyvin!
Puhetta on ollut linea negrasta, mulla sitä ei viimeks ainakaan tullut, enkä usko että nytkään tulee.Tosin kauniit arvet on vanhasta napalävistyksestä, viimeks kun alko maha kasvaa, otin korun pois ja sain huomata kuin kauniiks ne lävärireiät venyy, jättäen semmoset kivat arpiviivat jotka varmaan nyt taas kasvaa :kieh:
onneks ei oo muutenka mikää esittelykelponen maha :)
Musta jotenkin tuntuu et välillä tää raskausaika menee tosi hitaasti, sit taas jossain vaiheessa havahtuu et onkin joku pari viikkoo menny, et kyl se aika vaan kuluu vaikka ei siltä aina tunnukaan.
Nyt omaa napaa loppuun sen verran että tänään oli np-ultra, NT oli 1,0 eli hyvä, vauva oli kova liikkumaan ja huitomaan joten mittaaminen oli vähän hankalaa, syke kuultiin ja muutenkin kaikki vaikutti hyvältä.Nyt noiden mittojen mukaan LA olis 7.9.08 mut ultraaja ei sitä kuitenkaan viä vaihtanu koska oli tosiaan sen verran hankalaa, et katotaan sitä sit seuraavassa ultrassa paremmin.Kuviakin saatiin 5kpl ja oli tosi mukava nainen!Viimeks oli karmee ukko jonka puheesta ei saanu mitään selvää.Nyt hymyilyttää :)
Aurinkoista päivänjatkoo kaikille!!

Daydreams ja pipana 13+0 (tai 12+2....miten se nyt sit onkaan!)
 
Tinii Vai massuun ilmestyvä tummempi viiva, mulla on kyllä mennyt ihan ohi tuollainen aihe :whistle: Mun massussa ei taida näkyä muita viivoja kuin painaumia farkuista, on sen verran makkaroita mahan ympärillä :D

Hali JuhlaMokalle . Onneksi pahin on jo kohdallasi ohi ja olet jo positiivisin mielin tulevaa kohti. :hug:

Huomenna poksahtelee viikot! =)

Adette ja Allu 8+6
 
Ihan ensiksi pahoittelut fleur, sazu ja JuhlaMokka :hug:

En olekaan muutamaan päivään kirjoitellut, kun olen odotellut np-ultraa.
Tänään siis ultrassa olin ja siellä pikkuinen sydän jumputti, mutta viikkoja onkin vasta 10+4, vaikka menkoista laskettuna olis 12+3 :heart: :heart: :heart: .
Oli sellainen viiden minuutin pikavisiitti, lääkäri vain totesi että eipä hällä 2 lapsen äidille mitään uutta ole :LOL: Ja että tavataan rakenneultrassa :LOL:

Minullakin alkaa väsymys helpottamaan ja olen jopa saanut kämppää vähän raivattua :D

Ei ole ollut kummassakaan raskaudessa tuota linea negraa

Katjuska vaihdatko mun la:n 19.9 :)

saaramanta 10+4 (vasta)
 
sazu81 Jaksamista! Sinulla on hieno asenne tosiaan, toivotaan että kivut ja vuoto loppuu pian. Kyllä siitä teidän esikoisesta vielä isosisko tulee. :hug:

JuhlaMokalle myös kovasti voimia ja jaksamista. Kunpa kaikki tulisi itsestään pois ettet joutuisi kaavintaan. Hyvää jatkoa sinulle!

Kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille onnittelut, on se vaan hienoa kun saa nähdä ja kuulla että kaikki on hyvin. :)
Mun piti pienten järjestelyongelmien takia perua eilinen lääkärineuvola, siirrettiin aika torstaille. Eipä tuo haittaa, ehtiihän siellä käydä. Odotankin jo kovasti että näen pienen ultrassa. Oletan että kaikki on hyvin. :/

Ah, söin tuossa pitkään (koko raskauden ajan) himoitsemiani kaalikääryleitä, aivan ihania oli! En itse tehnyt vaan kaupasta ostin valmiina, ja tänään pitää kyllä käydä ostaan kaalta sun muita tykötarpeita et saa tehdä niitä itse lisää. On ne niin hyviä!
(Pahoittelen jos aiheutan jollekin pahoinvointia!) :D

Hyvää tiistaipäivän jatkoa!

syysmama 11+6 :heart: (huh, huomenna taas viikot vaihtuu)
 
voi kumpa mullakin menisi tämä ällötys ohi, mutta ei vaan mene... joka päivä vaan enemmän ja enemmän oksettaa..
Huomenna on ultra ja maksusitoomus lappu siihen on hukassa..voih, pitää alkaa etsimään!
nyt on sitten väsykin koko ajan, mutta toivottavasti tämä tästä kääntyy parempaan suuntaan..

Paljon jaksamisia pieniensä menettäneille, se on varmasti raskasta!!

Ja paljon taas vastavuoroin onnea hyvistä ultra uutisista niitä saaneille.

Meillä täällä vähän huonosti nyt aikaa kirjoitella, kun tuo esikoinen vie paljon aikaa päivässä kun on hieman huomion kipeä tässä ikävaiheessa..
Tilattiin lomamatka Thaimaaseen pääsiäisen aikaan, joten sitä sitten odottelen innolla ja toivon että pahat olot olisivat jo siihen mennessä historiaa!

Koiruus; Minäkin ostin viime raskaudessa itselle jo tosi alussa noita housuja ja ainoastaan yhdet jäivät niin etten lihonutkaan niin isoksi kuin olin laskelmoinut ja muutamat kävivät sitten mahan kohdalta aika tiukaksi loppua kohden, mutta pakko oli mullakin silloin, kun mitään vaatteita ei ollut. Nyt on taas se hetki, että en voi mitään housuja laittaa mahan päältä menemään, kun tulee heti paha olo.. eli noilla matalavyötärö farkuilla mennään ja tosi paljon olen onneksi kotona, että voi olla college housut jalassa.

Ihania uusia äitiysvaatteita oli tullut itiksen henkalle ja maukalle, käytiin viikonloppuna..joten sieltäkin tarttui sitten matkaa ajatellen aika kivasti mukaan..heh.

Mutta nyt itkuhälytin pärisee, joten palataan ja voikaa hyvin ja raskaasti ;)

Moonlight
 
Juhlamokalle myös pahoittelut :hug: Nyt kyllä sais ihan oikeasti nää ikävät uutiset jo loppua :/

Linea negrasta oli aiemmin puhetta, niin ei oo aiemmissa raskauksissa tullut, joten tuskin nytkään sitten.
Muuten kyllä jotenkin huomaa jo, ettei tuota palloa saakaan vedettyä sisälle vaikka kuinka yrittää :LOL: liekö pulskan ihmisen kompleksi yrittää vetää sitä sisään, kun ei kuitenkaan selkeeltä vauvamahaltakaan vielä näytä :kieh:

katjuska ja vilpertti 12+4 (11+5) :heart:
 
Käytiin tänään ensimmäistä kertaa ultrassa, eli jännityshän oli hirmuinen. Täälläkin on ollut niin hurjia kokemuksia, että mietin viime päivät jo tosissani, josko siellä ei olekaan mitään :eek: No, oli siellä :) Sydän näkyi sykkivän ja mittaa oli 37.7mm. Niskaturvotusta ei ollut kuin jotain puoli milliä. Voi että, ihanan helpottunut olo.

Niin, en tiedä olenko laskettua aikaa ennemmin ilmoittanutkaan, 16.9 lisäännymme siis :)

Pienpapunen 10+5. Tai +6.
 
Hei vaan kaikille!

Tänään oli meillä lääkärineuvola ja se olikin yllätyksiä täynnä. Kävi nimittäin niin että lääkäri ultras masuvauvan jota luultiin iältään olevan 9+4... mutta siellä oli terhakka pieni mönkijä, jonka tarkka ikä onkin nyt sitten 13+6

Elikkä alkujaan laskettu aika 26.9. muuttuikin sitten 30.8. ja np ultraan met ei sitten päästäkään kun vaavi sinne jo liian vanha.

Niin että yksi kuukausi hujahti ohi ihan huomaamatta... hmmm.,, jännä on kyllä olo.

mut omista hyvistä uutisista huolimatta aina tulee mieleen myös ikävät asiat ja pienokaisensa menettäneet. Voimia kaikille surun kohdanneille ja iso :hug: :'(

Taivaannasta ja "ei mikään möykky enää" 13+6
 
Moikka täältäin!

Eilen oli eka lääkäri ja samana päivänä oli eka ultrakin. Noskaturvotus ultraa täällä ei saa, kun ei ole osaavaa lääkäriä :headwall: Mutta siis kaikki hyvin.
Sydänäänet saatiin kuulumaan doplerilla ja sitten tietty näkyikin ultrassa se pieni ihminen. Ja kaikki hyvin.
Laskettu aika aikaistui muutaman päivän, mutta pidetään se tuossa missä se on ollutkin, kun ei ole suurta heittoa.

Voimia kovasti pienokaisensa menettäneille!

Mutta nyt tämä lähtee yhden lapsen kanssa 6vee neuvolaan.
 
Tänään eka ultra, jee :wave: Vähän kyllä jänskättää, kun on tullut niin paljon huonoja uutisia muilta.
Saadaan sit varmuudella tietää laskettu aika, koska voipi käydä juuri niin kuin Taivaannastalla. En nyt muista, että oonko kertonut siitä, että tein jo joulukuussa positiivisen testin, että onko sitten tullut keskenmeno sillon vai onko raskaus jatkunut siitä joulukuusta kuitenkin. Mutta päällimäinen toive on tietenkin, että kaikki on hyvin olipa viikkoja mitä tahansa =)

Onks muilla väsymystä? Mua nukuttais vaikka kuinka paljon. Semmosta suoranaista väsymystä ei ole, vaan kun aamulla ei jaksaisi nousta ja useasti nuokahtelen sohvalle, kun muksut nukkuu yhtä aikaa. Ja sitten ei oikein jaksais tehä mitään. Ja vaikka olis yöunet nukkunut jotainn 10h ja päivällä nukkunut 2h lasten kanssa, niin uni tulee heti kun päänsä kallistaa jotain vasten... Menis jo ohi tää, kun ei oikein sitten mitään saa aikaseksi. Sillon kun on muksut nukkumassa, niin tulee tehtyä kaikkee semmosia hommia, mitä ei oikein voi tehdä/kerkeä niiden ollessa hereillä niin nyt jää nekin hommat tekemättä, kun pitää nukkua |O

rv 10+3
 
Moonlight-80 Lomamatka Thaimaaseen, ihanaa! Mä haluan kans.
Pienpapu, Taivaannasta, miia teillä oli hyviä uutisia ultrasta, onnea! :flower:

Eilen oli ihana auringonpaiste ulkona, nyt vähän tirkistelee vain tuolta, jospa alkaisi paistamaan kunnolla tänäänkin. Lämmitti eilen jo melko mukavasti kun koiraa käytin kävelyllä, oli jotenkin ihan keväistä. Kyllä se tästä, mä en oo mikään talven ystävä joten kevät otetaan riemumielin vastaan!

syysmama rv 12+0 VIHDOINKIN! :heart:
 
Ensinnäkin, Juhlamokka, Fleur ja Sazu, pahoittelut :hug:

En ole juurikaan ehtinyt kirjoitella, on ollut töissä ja elämässä muuten kiirettä. Yritämme saada asuntoa myytyä, muutto uuteen on edessä toukokuussa ja takaraivossa jyskyttää jatkuvasti roikkuva gradu.. Töissäkin on ollut paljon tekemistä, joskin työmotivaatio on ollut ajoittain hukassa... Toisaalta olen myös yrittänyt pitää vielä hiukan matalaa profiilia, koska np-ultra on vasta perjantaina. En tiedä muistatteko, mutta mähän kävin ultrassa jo kerran, kun neuvolassa sitkeästi laskivat viikot menkoista, vaikka sanoin, ettei se pidä paikkaansa. Silloinhan ultrassa epäiltiin ensin tuulimunaa.. kunnes pienokainen lopulta löytyi. Sen vuoksi, ja täältä luettujen lukuisten huonojen uutisten vuoksi, perjantainen ultra jännittää ihan älyttömästi.

Onko teillä paino noussut? Mulla on ylipainoa ennestään n. 10 kg, jota en sitten saamattomuuttani saanut ennen raskautta pois. Ajatuksena on ollut syödä ja liikkua nyt sillä tavalla järkevästi, että vauvalla ja itsellä olisi kaikki hyvin, mutta paino nousisi mahdollisimman vähän. Järkytys olikin valtava, kun kävin aamulla vaa'assa - paino on noussut jo kaksi kiloa! Ja viikkoja siis 11+1. Maha ei erotu vielä vauvamahaksi, vaan on se ihan oma läskilöllykkä.. Mutta jotkut vaatteet kyllä tuntuvat jo epämukaville. Nyt mulla onkin onglelma, koska lähden ensi viikolla työmatkalle, jonne tarvisi siistit vaatteet. Yksi iltatilaisuus ja päivä kansainvälisillä messuilla. Uudet vaatteet pitäisi ostaa, vanhat ei ole tarpeeksi siistejä, mutta mitä ihmettä nyt kannattaa ostaa? Kävisiköhän iltatilaisuuteen mustat suorat housut ja joku juhlavampi tunikatyyppinen paita? Messupäiväksi täytyy kai laittaa jakku päälle. Mulla on kyllä myös yksi mustapohjainen mekko, jonka ehkä voisi laittaa iltatilaisuuteen. Se on sen mallinen, että saattaisin vielä mahtua siihen.... Mutta ei oikein nyt huvittaisi ostaa esim. housuja, koska joutuu luultavasti jo ostamaan hiukka isommat, jotka on kohta pienet... ja toivottavasti taas aikanaan liian isot. Mulla on kyllä viime kerralta yhdet mustat mammahousut, mutta ne on varmaan vielä isot. Täytyy kokeilla illalla.

Jokos teillä on pahoinvointi helpottanut? Mulla ei sitä ole ollutkaan, muutaman ohikiitävän hetken pieni kuvottava olo, mutta ei muuta. Välillä olen ihan unohtanut olevani raskaana!
 
Täällä taistellaan duuni juttujen kanssa niin että ollaan kaulaa myöten suossa. Tekee varmasti hyvää verenpaineelleni jo muutenkin jo aivan liian korkea.. Lääkäri käski ottamaan rauhassa ja kielsi stressin, helpommin sanottu kuin tehty!

Eilen saapui jo kovasti kaivattu ihana angels sounds kotidopplerimme.
Kovasti jännitti että saanko vielä mitään sydänääniä ja 5minuttia massua skannailtuani vihdoin kuului pieni jumpsutus :heart:
Isukkikin sai ensimmäistä kertaa kuulla pingumme sydänäänet ja oli ihan haltioissaan.

Eilen tilasin netistä itselleni sen lääkärin määräämän verenpainemittarin ja pian päästäänkin mittailemaan huimia lukemiani.. sairasloma odottaa jos ei parannusta arvoihin ole näkyvissä..

Hienoa että vihdoin on hyviäkin uutisia tupsahdellut pinoomme ja onnea kaikille ihanista ultra uutisista :heart:

Jospa täällä nyt jatkettaisiin töitä.. motivaatio NOLLA!

Jaksuja massukoille :)


Tini+Pingu rv 13+0
 
kamiliya Mä muistan sinut tuolta vauvakuume puolelta :) Eli oikeassa olit etkä ollut niin pitkällä kun neuvolassa väittivät? Toivottavasti kaikki menee hyvin np-ultrassa, niin kuin varmasti meneekin :heart: Tunikat on muutenkin muotia nyt joten jos et halua vielä muille paljastaa niin tuskin huomaavat. Mulla ne muutamat mitkä omistan on ahkerassa käytössä ;) Mun mielestä mustien suorien housujen kanssa on varmasti tarpeeksi juhlava.

Painoa mulle on tullut jo 4 kg :ashamed: Esikoisen kanssa meni samoin, että alkuraskaudesta tuli heti reippaasti painoa sitten tasaantui. Hoikka olen muuten joten pari lisäkiloa on ehkä hyvä asia ;) Ja tietysti hyvän asian takiahan tässä painoa tuleekin :p

Tinii Varmasti hyödyllinen laite tuo kotidoppleri. Voi aina varmistaa, että kaikki on hyvin jos epäily hiipii mieleen. Tosin, mä olen niin onneton kaiken elektroniikan kanssa, että en osaisi sitä käyttää ja tulisi monta turhaa reissua neuvolaan kun en saa sydänääniä kuuluviin :ashamed: Parempi etten sellaista osta :snotty:


Taivaannasta Sullahan raskausaika menee nopeesti ohi! :D Oliko ihan täysi yllätys vai osasitko vähän aavistaa että saattaisit olla jo pidemmällä? Mua ei haittaisi yhtään vaikka tänään olisi 9+3 sijaan 13+3 :whistle:

Hirveästi onnea hyvistä uutisista ultrassakävijöille! Lisää näitä uutisia eikä enää niitä surullisia :|

SBT ja kirppu 9+3
 
Moonlight-80 mekin lähdetään pääsiäisenä thaimaaseen! Onkohan sama suunta...:)

Täällä odotellaan malttamattomana perjantaita, että pääsisi sydänääniä kuuntelemaan ja saisi tiedon, että kaikki on rääpäleellä hyvin. Ennen sitä en oikein osaa vielä hengähtää, vaikka täälläkin tänään poksahti rv 12+0. Nyt tuntuu todella aika matelevan :kieh: mutta ainakin miehen kanssa halutaan uskoa, että kaikki on kunnossa...

Tinii mekin on mietitty tuon dopplerin hankkimista! On varmasti hyvä laite. Hinnat vaan tuntuu olevan aika korkeita, paljonko jouduitte siitä pulittamaan?
 

Yhteistyössä