***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

heippa, ja terveiset lääkäristä!

vastaanotto oli myöhässä noi.25min ja stressasin, että olenkohan väärässä paikassa tai onko mut muuten vaan unohdettu... kun vihdoin pääsin sisään, meinasi itku tulla jo siitä, kun lääkäri sanoi, että nyt sitten kuullaan sydänäänet...kun olen odottanut ja stressannut sitä kuin kuuta nousevaa. Sitten ryhdyttiin hommiin ja noin puolen minuutin "etsinnän" jälkeen kuului niin ihana ääni, että en voi sanoin kuvailla... lääkärin mukaan hieno ja vahva syke 153 :heart: ja itkuhan siinä sitten tuli, kun jännitys laukesi.

Nyt aion alkaa nauttimaan raskaudestani! Viikonlopuksi päästään kotipaikkakunnallemme miehen vanhempien luo lepäilemään :)

Mukavaa viikonloppua jokaiseen masuun!

suhveli 12+2 :heart:
 
kamiliya ja suhveli, onnittelut teille hienoista ultra- ja sydänäänikuulumisista!
Tiinuliini Mulla on kans flunssa, kuumetta ei kuitenkaan ole. Pikaista paranemista sinulle. Niin ja tsemppiä ensi tiistain ultraan, kyllä on tuttua tuo jännitys kun pitää odottaa.

Aurinko paistaa, ajattelin lähtä koiran kanssa lenkille. Huomasin että tienvarren pajuissa oli jo pikku kissoja, pajunkissoja siis! Jospa poimisin muutamia oksia tulppaanien sekaan.. :flower:
Mutta ennen ulkoilua pitää tiskata, imuroida, mopata ja pyyhkiä pölyt. Ähh.
Iltapäivällä meille tulee kolme pientä hiihtolomalaista. :)
Hyvää alkavaa viikonloppua!

syysmama 12+2 (12+6) :heart:
 
ail
T'h'n asti kaikki hyvin,lukuunottamatta 'lyt;nt' pahoinvointia,ja nyt sitten verta vessassa k'ydess'.Ei mitenk''n paljon ja aika haaleaa mutta verta kuitenkin.K'vin neuvolassa ja syd'n siell' sykki vaavelilla kovasti.Olen tuossa hoitanut hiivan alkuviikosta ja mietittiin neuvolatadin kanssa josko hiiva olisi arsyttanyt limakalvoja.Silti pelottaa.

ail-Pipsa 13vko
 
Onnea taas kaikille, jotka ovat päässeet näkemään tai kuulemaan pientään :heart:
Mä oon jotenkin vaan niin väsy koko ajan, että tuntuu kirjoittaminenkin olevan työn takana.
Kaipa se on vaan stressiä tai jotain, kun eilen kävimme sitten solmimassa monien vuosien liiton pankin kanssa asuntolainan muodossa :kieh: Ja viel ois muuttoa sitte ens kuun aikana edessä ja sitte oli nuo pojan korvat ja miehen valmistuminen ja ja ja...vois varmaan jatkaa lopputtomiin :whistle:

Paranemisia niille jotka sairastelee :) :flower:

taas tekis mieli mennä nukkumaan, mutta eihän se onnistu millään kun ukko iltavuorossa ja minä pojan kanssa täällä kahden, eikä toista vois vähempää nukkuminen just nyt kiinnostaa :kieh:

katjuska ja vilpertti 13+0 tai 12+1 :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa,

Oon käyny lukemassa palstaa melkein joka päivä, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitettua mitään.
Pahoittelut menetyksen kokeneille :hug:

On myös ollut paljon ihania ultra kuulumisia, joten onnea niistä :heart:

Moonlight: ihmettelin itsekseni tuota aikaista ajankohtaa NT-ultralle. Täältä löytyy raskauskiekko, jossa tietoa niskaturvotuksesta. Mittauksen pitäisi tapahtua aikasintaan rv 10, mutta paras mittaus tulos saadaan rv11-13.

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=37

toivottavasti siitä olisi jotain hyötyä. Jaksamista ja toivoa on aina :heart:

Omat jutut: Olen kertonut vauvasta jo kaikille ystävilleni ja esimiehelleni. Joudun/saan käyttää jo mamma vaatteita joka päivä, sillä vatsa on pullahtanut tosi ulos, eikä ole mitään toivoa saada vanhoja housuja kiinni :LOL: Linea negrakin näkyy jo.
Vuoto on onneksi loppunut kokonaan *koputtaa puuta*

Odottelen malttamattomana ensi viikon torstaita ja NT-ultraa. Joskin vauva on jo luultavastikin liian iso turvotuksen mittaamiseen, mutta saadaan ainakin nähdä pikkunen.

Olen laskenut viikkoja viimeisimmän ultra koon mukaan, eli LA olisi 2.9.08

Nyt vetäydyn lukemaan huomiseen tenttiin..... iloista kevät viikonloppua massukoille! :wave:

Neppis & Nööti 13+3
 
Kiitos kaikille vastauksista ja tuesta..
Olen nyt siis tosi ihmeissäni, kun tuolta luettuna ymmärrän että viikoilla 4+6 turvotus saa olla 1.6 ja meillähän oli 1.7 eli ei mitenkään hirveetä turvotusta.
Kävin yksityisellä turussa ultrassa ja ultraaja oli kyllä kokenut kätilö.. kaippa antoi sillä mulle aika tiukasti vihkosia käteen kun huomasi minunkin olevan aika realistinen asian suhteen ja en voisi oikeesti ajatella tähän vaiheeseen alkaa hoitamaan sairasta lasta jos sen tietäisin koko raskauden ajan, että sellainen pienoinen olisi syntymässä..koska minulla on kuitenkin 9kk pieni vauva joka tarvitsee minua myöskin todella paljon.

Minulla on maanantaina lääkärille aika ja siellä lääkäri laittaa lähetteen uuteen ultraan. Tottahan se on, että noin alhaisilla viikoilla ei vielä tulos ole oikea ja sitä saisi oikeasti mitata vasta viikoilla 12-14,.. mutta näin ultraaja kuitenkin ilmoitti, että jos JO näin alhaisilla viikoilla turvotusta on noin paljon, siis heidän taulukon mukaan noilla viikoilla turvotus pitäisi olla Alle 1mm... niin todennäköisesti seuraavan kahden viikon aikana turvotus vain lisääntyy ja pyysi siis meitä miettimään jo valmiiksi seuraavaan ultraan mennessä mitä tahdomme tehdä..
näin siis on nyt asiat ja pitää odotella maanantaihin, että tiedän mitä toinen lääkäri on mieltä.

Mutta hyvää viikonloppua ja vertaistukea kaikille muille yhtä pahaa oloa kärsiville kuin minä..nyt sekä henkisesti että fyysisesti.

Moonlight
 
Moonligth voi hemmetti mihin tilanteeseen olette joutuneet. Kaikki varmaan tiedostavat nämä riskit kun rupiaa vauvaa toivomaan, tilanne on kuienkin varmasti aivan eri kun se napsahtaa omalle kohdalle. Suurta voima halausta täältä lähettelen :hug: Parin viikon päästä olemme viisaampia, toivon kuitenkin että kyseessä olisi väärä hälytys!

Neppis mulla myös tilahousut käytössä. On suurin osa iltaisin masussa on turvotusta ja ihrasta, sen verran vauva maha taitaa kaiken alla olla ettei enää samalla tavaalla vatsaa vedetä sisään kuin ennen :LOL:

Painon noususta oli puhetta, mulla ekassa neuvolassa paino oli noussut 4 kiloa sitten marraskuun, lieko tupakoimattomuus nostanut painoa?! :/ Kauhulla odotan ensiviikon lääkärineuvolaa ja puntari-paholaista :kieh: Muutenkin jännittää, meidän vauvalla on mahdollisuus saada erittäin harvinainen verisairaus ja täten olemme lääkärin painajaisia (pääsee tonkimaan tsiljoonia sivuja ennen kuin asiasta mitään tietoa tulee löytämään) :p Kyseessä ei ole mikään hengenvaarallinen vaan eräänlainen verenvuototauti, suurin ongelma on nenäverenvuodot. Tämä tauti/syndrooma periytyy 50% todennäköisyydellä. Lisäksi minulla on atooppinen iho josta ollut riesaa koko ikä, nytkin sormet auki. Atopia on myös erittäin periytyvä Onko muilla periytyviä sairauksia odotettavissa? Olisi "kiva" jos tässä asiassa olisi vertaistukea...

(.) tuonne ei mitään kummallista kuulu :D Sairaslomalla inhottavan flunssan kourissa, ärsyttää! Mä olen ihan outo, aina kun olen kipeä niin mulle tulee "vappuolo", siis ihan kun kohta olis vappu. Tänään jo yllätin itseni miettimästä kuinka lapsen kanssa laitettas ilmapalloja ja serpenttiiniä yms... Mä oon ihan pimee :LOL:
Viimeisenä työyönä tuli taas rytmihäiriöitä ja kauhea syylllisyys kun en jäänyt kotia sairastamaan ajoissa vaikka kroppa niin kehoittikin! Työt itsessään on ihan pyllystä, en niitä rupea tässä enempää tilittämään mutta hermot meni!

Kuka on tietoinen äitiylomasta?! Ymmärsinkö oikein että saa itse valita aloittaako ä-loman 30-50 päivää ennen laskettua? Jos näin on niin ihan varmaa on että valitsen tuon 50 päivää + 4 viikkoa kesälomaa... Nopeesti laskettua jäisin töistä pois jo kesäkuun puolessa välissä!!! :whistle: :D :heart: B) JEE!!! Näyttelen vaan kansainvälistä käsimerkkiä mennessäin :LOL:

Koiruus ja pentunen rv 12+3 :heart:
 
Huomenta massukat!

Osanotto suru-uutisen saaneille :hug:

Ja onnea hienoista ultra- ja sydänäänikuulumisista! :heart: Siellä ne pikkuiset on :D

Meillä on siis kuitenkin Naistenklinikalla se ultra, vaikka ei veriseulaa otetakaan. Kiva, että pääsee. Niin se on siis ensi viikon perjantaina. Jännittää, onkohan siellä elämää vielä... Kauheesti pelottaa, että se pieni oliskin kuollu kohtuun, ku viimeksi ultrassa oli menkoista rv 8+0 ja ultran mukaan vasta 7+3 ja minä tietenki oon päätelly fiksusti, että se on hidastanu kehitystään se pikkuinen ja nyt sitte on asiat huonosti. Onko muilla ollu pienempi mitä pitäis ja silti kaikki hyvin?? Ensi viikollahan se selviää. Ja olo on ainakin niin kauhea, että sen perusteella vois uskoa kaiken olevan hyvin. Liekö tekee hyvää vauvalle tämmönen stressaaminen... *huoh* Kuinka tätä lasta jo rakastaakaan :heart:

Mies tuolla aloitti siivoamaan ja on aika pahalla tuulella :kieh: Pitänee mennä tervehtimään Arabiaa ja rientää avuksi. :LOL: Ihanaista viikonloppua kaikille massukoille! :D
 
Ai niin joo, piti vielä kysyä, onko todellakin nämä kaksi kunnallista ultraa otettava töistä vapaaksi omaan piikkiin? Mulla se tarkoittaa virkavapaata ja tuntuvaa ansionmenetystä, kun koko päivän joutuu ottaan :| No, mieluummin menetän rahaa ku jotain muuta :)
 
koiramamma Mä oon psoriaatikko, toivottavasti lapseni ei sellasta riesaa multa saa...mutta minkäs teet :/
Mä valitsen kans sen 50pvää ja 4-5vkoa kesä/talvilomaa... eli kesäloman jälkeen jään suoraan äippälomalle!

Mayah Meillä on onneks sellainen käytäntö, että työaikana saa käydä lääkärissä, pankissa jne. Koska näitä ei muuten työaikojen takia pysty hoitamaan ;)
 
terveppä piiiiiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa!!en ole moneen viikkoon käyny kirjoittelemassa.olen yksinkertaisesti voinut niin pahoin ja oksennellu aamusta iltaan,joten olen yrittänyt vain levätä ja (oksennella ;) )nyt on muutama päivä menny jo hyvin(koputtaa puuta)ja jopa koneelle kykenen tulla..
olin töissä vielä koe ajalla ja pomo ei halunnut enään pitää minua,joten jätin työt.maanantaina pitäisi aloittaa uusi työ.saa nähdä miten menee täytyy vain toivoa,ettei sama olo tila ala taas.
ihmettelen,ettei minulle ole tullu kutsua siihen ultraan.täytyy ma soittaa neuvolaan.
katjuska-78:laskettu aikani vaihtu 20.9
 
Tervehdys!

Mayah Mun mielestä jos ei pysty järjestämään lääkäriä tms työajan ulkopuolelle, ne joutuu käymään "töiden lomassa". Elikkäs työnantaja joutuu maksaan palkan kun käyt ä-neuvolassa tai ultrassa, siis JOS muuta aikaa ei pystytä järjestämään. Elikkäs kun minä teen vuorotyötä, niin tarkotus on saada mahd ä-neuvolat ja muut muuhun kuin työaikaan.
Saiko selvää?...

Juu ja äippäloman saa valita pidennettynä (50) tai tavallisena (30) päivää ennen la. Mutta sehän siis lyhentää sitä äippälomaa sieltä toisesta päästä!!!
Jos kaikki menee hyvin ja vauvaa pukkaa, niin itse aion pitää kesäloman joskus tossa kesäkuun tienoolla ja palata hetkeks töihin... Katsos kun sitte saa lomaltapaluurahat B) HEH!
Ja kun mulla on rankka duuni niin sit tod näk joudun jäämään saikulle, vielä kun kesällä sitä kiirettä todellakin riittää!! Esikoisen la oli 30.10 ja synty 2.11 jouduin saikulle jo elokuussa!
Elikkäs jos tämän la on 21.9-6.10 niin saikullekki joutuu jäädä aikasemmin.... Tietty pitää muistaa, ettei raskaudet oo koskaan samanlaisia, mut toivossa on hyvä elää =)

Mayah Vielä noista viikoista... Esikoiselta siis laskettua aikaa ei koskaan siirretty, mut ultrassa käytiin rv 12 ja koko vastas rv 10, ja minähän olen siis molemmat "saanu" alulle heti e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Ja tässä raskaudessa rv piti olla 9+3 niin ultrassa koko vastasi rv 7 ja laskettu aika tod näk siirtyy lokakuun puolelle. Ens viikon ke on taas ultra missä tarkistetaan alkion koko ja varmistetaan la. Lääkäri sano kyllä et nyt eletään näiden ultran tietojen mukaan ja katotaan sitte myöh uudelleen. Joten Ei hätää kaikki on varmasti kunnossa. Itsellä tämä tieto tarkottaa nyt sitä että km pelkoa saa potea ainakin kaksi viikkoa luultua kauemmin... Elikkäs sinne rv 13 saakka. Jotenki vaan tuntuu uskomattomalta että olisin saanu plussan testiin jo viikko (oletetun) ovulaation jälkeen, haalea se oli mutta plussa kumminki. Siis arvioitu ovis menkkojen mukaan n. 31.12 ja ultran mukaan n.14.1 ja plussa testi 24.1. Hassua, mut onneks ke ultraan ja sitte taas ollaan viisaampia!

Tässä on nyt sitte tullu lueskeltua paljon myös lokamassujen pinoa, jos sitte siirtykin sinne ke jälkeen... Katsotaan!!

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille :wave: :wave:

R iikka rv 8-10 kohta 9-11 :D
 
Hei!

Kysymys luontoinen asia! :attn: Pitäisikö meidänkin pinoutua kuukausien mukaan niin kuin jotkut täällä tekevät? Eli laitetaanko uusi pinkka pystyyn maaliskuun kunniaksi? :attn:

Semmoinen kysymys vielä äitiyslomasta että lasketaanko siihen myös lauantait? kyllä mä tiesin että jos 50 päivää valitsee niin se pätkästään sieltä toisesta päästä :p sanotaanko nyt vaikka näin että ei ole kauheeta kiirettä takasin... katsotaan nämä lapsukaiset ensin eli ehkä joskus 10v päästä! :LOL: Sen verran voin valaista tuota työp****a sotkua että mulla puretaan yökön virka kun olen KOKOAJAN sairaslomalla (tasan kerran aikaisemmin olen ollut angiinan takia saikulla ennen tätä influenssaa!!!) Herneenpalko poikineen on viime aikoina vilahtanut nenään, tämä oli se viimenen tikki. Voi myös olla että 4 vuotta työssä ilman lomia (sijaisena) on vaikuttanut että nyt ei kiinnosta hevonp***aa enää koko työ! :kieh: Onneksi masussa kasvaa "kostotoimenpide"!!! :LOL:

Koiruus ja pentunen rv 12+4

P.S Profiiliin lisätty ultrakuva :heart:
 
Mayah, oletko opettaja kun joudut ottamaan virkavapaata?
Itse joudun myös ottamaan ultraan virkavapaata (olen siis opettaja), mutta en ota kuin sen aamutunnin jonka joudun olemaan poissa. Ainakin Helsingin kaupungilla on tietääkseni sellainen tapa, että jos lääkäri ei ole työterveyden puolella, niin poissaolo on palkaton. Asia kannattaa tietenkin vielä tarkistaa, työterveys kun ei ultria tee...
Koiramamma, lauantait lasketaan äitiyslomaan, tai siis ainakin kelan maksamaa äitiysrahaa saa kuudelta päivältä viikossa. Kannattaa muuten tarkistaa maksaako työnantaja palkkaa äitiysloman ensimmäisiltä kuukausilta. Huomasin nimittäin yllätyksekseni, että saan kolmelta kuukaudelta täyden palkan äitiysloman alettua. Ei hassumpaa.

 
Myöhäistä iltaa täältä :) Täällä tänään kärsitty siitä, että kun tekis jo niin mieli pakata jo vaikka mitä, mutta kun vähän kaikkee tarvii vielä ja varsinainen muutto on vasta noin kolmen viikon päästä. Sitä jo niin haluis päästä uutta pesää rakentamaan sinne uuteen kotiin. :whistle:

Perityvistä sairauksista oli juttua, niin täällä kans yks atoopikko, astmaatikko, allergikko ja sydämen johdinhäiriökin on, mutta sen perityvyys prosentti on aikast pieni.

Sanokaas nyt mielipiteitä tuohon koiramamman ehdotukseen kuukausipinoista...toteutetaan, kunhan ensin asia saa kannatusta :attn: :attn: itselleni ainakin asia on ihan ok =)

katjuska ja vilpertti 13+1 (12+2) :heart:
 
Iltaa! =)

Kiitos vastauksista Tiinuliini, R iikka ja dream83! Helpotti kovasti tuo tieto viikoista ja niiden eroavaisuuksista ultrassa :) Ja Tiinuliini: Olen opettaja nimenomaan :) Ja kun ultra on sopivasti aamupäivällä, en ehtis siinä välissä töihin (Naistenklinikalta bussi-metro-oma auto) ja sieltä taas en millään ehdi takas ennen päivän päätyttyä. Kuuden tunnin paussi siis otettava. Ja ei kai siinä mitään, mutta on se vaan aika epäreilua, ettei tällaisissa tilanteissa saa palkallisesti olla pois, valtion viroissa kuulemma saa olla kaikki äitiysjutut (ei tietenkään mitään ylimääräisiä) ilman ansionmenetyksiä pois töistä. Mutta onhan tämä kunta-ala muutenkin mitä on ;)

Jaksamisia huonojen olojen kanssa ja onnea toiselle kolmannekselle päässeille! Vauvaliimaa edelleen! =)

Mayah ja pikkuinen rv 10+6
 
Iltaa!

Täällä on tänään ollut ärsyttävän huonovointinen, väsynyt ja itkupotku-raivari olo. Miestä on naurattanut kun kaikki on huonosti ja kiukututtaa ku pikkulasta. Nukuin 3 tuntia päivällä niin vähän helpotti.

Periytyviä sairauksia on multa tuo atopia ja molemmilta moninaiset ruoka-allergiat. Muuta periytyvää ei tähän hätään (onneksi) keksitty.

Mielipidettä kuukausipinosta ei oikeastaan ole. Sorry :whistle:

Feli ja pulla 9+6
 
Koiramamman ehdotukseen kuukausipinosta. Mun mielestä ajatus on hyvä, eli kannatan. Vois jotenkin tuntua, et aika menee nopeammin kun aina kuukauden vaihtuessa alkaa uusi pino.

Meillä ei ole mitään periytyviä sairauksia, joten sen suhteen ei tarvitse jännätä, vaikka eihän se sitä sano, ettei jotain voisi silti tulla. Toivotaan kuitenkin parasta, että pikkuinen on terve, niin kuin me kaikki toivomme.

No, mut eipä muuta taas. Öitä!

Nenna ja siskoveli 11+2
 
Tervehdys taas kaikille pitkästä aikaa!

Täällä on taas koettu paljon surua ja murhetta, siitä osanotot! :hug:
Onneksi on kuitenkin myös hyviä uutisia saatu! Onnea niistä!

Kuukausipinoista kysyttiin, olen niiden kannalla.
Niistä näkee kivasti mitä missäkin kuusa on ollut ajankohtaisia juttuja.

Periytyviä sairauksia on myös meillä, sisäelin-sellaisia.
Nissä mahkuna on 50% periytyvyys.
Ainahan sitä toivoo, ettei se periytyminen toteudu, vaan että lapsi saisi terveen elämän, mutta niihin tuleviin kun ei silti pysty aina itse vaikutamaan.

Omaan napaan... Oireet vähenee ja pelot taas lisääntyy, että onko kaikki hyvin...
Kamalasti odotan, että massussa tuntuisi jo liikkeitä, mutta olen auttamattoman aikaisin liikkeellä.
Viikko 13 alkoi vasta eilen.
Siirryin siis jo sinne toiselle kolmannekselle.

Siitä inostuneena eilen kävin shoppailemassa H&M:llä housut, paidan ja hameen.
Petyin kamalasti, kun kaikki farkut olivat niin kapeita reisien kohdalta, minulla kun on tuota muhkeutta niissä kyseisissä paikoissa...
Ja sitten ne olivat sellaisia kummallisia matalavyötäröhousu-mallisia, joita INHOAN.
Onneksi löysin sentään yhdet hosusut, jotka olivat stretsiä.
Vähän niissä on kasvun varaa, mutta pakko ne oli ostaa, kun enää yhdet vanhat housut mahtuu ylle.
Muillakin oli kait samankaltaisia ongelmia...
:D

Äitiyslomaa olen miettinyt, mutta jotenkin se tuntuu vielä niin kaukaiselta.
Kait se alkaa elokuulla ja kesälomat menee pariin osaan, sillä nuo harrasteet vie mukanaan ympäri Suomen.
Sairaslomaan turvaudutaan, jos ompi tarpeen tuon selän kanssa.
Se kun jo oikuttelee kivasti.

Nyt vaan voimia meille kaikille ja vauvaliimaa sekä onnelisia odotuksen päiviä.
Pääsiäislomaa odotellessa... B)
 
Feliana: Meilläkin on näköjään ihan samat viikot ja päivät! Tänään 10+0 :wave:

Mahtava olo! :D Ei väsymystä, ei pahoinvointia, ei turvotusta! Ihanaa! Tätä on jo odotettu ;) Kestän paremmin loppuraskauden vaivat kuin nämä alkuraskauden :kieh: Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, en tosin halua asiaa stressata kun en sille kuitenkaan mitään voi.

Np-ultra on vasta parin viikon päästä ja seuraava neuvola vasta sen jälkeen. Onko muuten kaikilla ollut mies mukana ultrassa? Meillä mies todennäköisesti ei saa töistä vapaata taaskaan. Ei siis ollut esikoisenkaan ultrissa mukana :/

Koiramamman ehdotusta kannatan minäkin :wave: Todennäköisesti tuota tekstiä tulee muutenkin niin paljon, että kuukauden välein vähintään on uusi pino tehtävä :D

SBT ja kirppu 10+0
 
Kappas vaan SBT niin onkin samat viikot ja päivät. En ollut hokannutkaan, kun tuo la päivä on eri :D

Tänään aamulla ollut parempi olo. Ei kiukutakkaan lainkaan niin paljoa. Tehtiin miehen kanssa myöhäinen aamiaispöytä ja ollaan verkkaisesti aloitettu tämä sunnuntai. 10+0 siis tänään plakkarissa. Np-ultraan se pari-kolme viikkoa, meillä mies on noissa mukana. Ainakin aina kun pystyy. Tosin koska käyn yksityisellä noissa ultrissa niin on mahdollista saada sopivia ilta-aikojakin ja miehellä on pekkasia käyttämättä.

Feli ja pulla 10+0
 

Yhteistyössä