***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Hei.
Mihin se aurinko hävisi? Oli niin ihana viikonloppu, joka me kyllä vietettiin sisätiloissa, kun poika on kiikuinkaakuin sairastumisen rajalla.
Jouskari, Mä en noista verenpaineista oikein tiedä. Viimeks oli 105-120/60-70. Nyt oli 110/64. Eli aika samoissa mennään. Silloin oli kyllä alkukunto paaaaljon parempi ja huomaan sen nyt jo alkaneina selkäsärkyinä ja hengästymisenä, kun esim. vauhdilla työnnän vaunuja. Tätä ei siis tapahtunut ennen. Mulla on jonkinmoinen kuntokuuri edessä, kunhan tää öklötys helpottaa. Ja on onneksi näyttänyt pieniä helpotuksen merkkejä, pikkuhiljaa.
Saaramanta, jätin kahvinjuonnin aika alkuvaiheessa ihan omasta tahdosta. Ihan pari kuppia oon sen jälkeen juonut, lähinnä esim. isovanhemmillani, etteivät vielä epäile mitään. Haju ei tee pahaa, mutta ei kyllä mielikään juoda kahvia. Vesilinjalla mennään.
Syysmama, Mulla masu näkyy kyllä jo. En tiedä onko turvotusta, syömisestä johtuvaa vai ihan aitoa vauvamasua, mutta siltä se ainakin näyttää. Kotona on äippäpöksyt jalassa ja luulen joutuvani ihan piakkoin siirtymään myös muissa housuissa niihin. Kerrottiin nyt viikonloppuna miehen sisaruksille, jotka kyllä nauraa hekottivat, että he tiesivät jo. Olivat keskenään ynnänneet eri "oireita/merkkejä" ja olleet ihan satavarmoja. Ensi viikolla mulla on opinnäytteen väliseminaari ja joudun sen esittelemään 50 hlön edessä auditoriossa. Mitä ihmettä mä sinne pistän päälle, jottei ihan selkeästi näy...
Katjuska, kivoja ultrakuulumisia sulla. :flower: Voi kun itsekin jo pääsisi. Just löysin vanhan ultrakuvan, kun kaivoin noita verenpaineita tuolta äitiyskortista. On ne vaan niin söpöjä pieniä ihmisenalkuja!
Unensieppaaja, me mennään myös np-ultraan, mut ihan vaan katsomaan sitä ruutua, muuta tietoa me ei sieltä kaivata. Jos nyt tulee jotain ylimääräistä tietoa, niin otetaan se ja sitten sopeudutaan, mutta ei se mihinkään silti varmasti kantaamme muuta. Tai helppohan se nyt on sanoa.
Sisu, meillä jatketaan varmaan samoilla vanhoilla rattailla.. on vuoden 96 Emmalljungat käytössä (yhdistelmä) ja olen niihin vaihtanut kankaat. Meidän isompi on niin vähän enää rattaissa, että en usko että niitä tarvitaan hänelle enää. Jostain kun vielä löytäisin sopivan seisomalaudan, niin se olis varmaan ihan hyvä lisä.
Jkoo, tervetuloa mukaan.
Niinalle vielä täältäkin jaksuja. On se vaan niin väärin.
Ja äippä0806, kiitos sopivasta muistilistasta, otin kaikki kommentoitavat tällä kertaa sulta. :D :wave:
Hyviä vointeja!
K ja kaveri 10+2 (neljäsosa takana, enää 30vkoa jäljellä :LOL: , tosi lohduttavaa)
 
Kahvi maistuu ainakin mulle =) En kyllä hirveesti sitä litki, ehkä kupin kaks päivässä.

Verenpaineista.. Mulla on semmonen ongelma, et paineita ei saa niin millään neuvolassa mitattua. Jännitän ihan sikana. Viime neuvolassa paineet oli 152/104 :eek: Ja sanoin, että voin mittailla kotona (niinkun viime raskaudessakin jouduin). Kotimittauksen on olleet joka päivä 125-128/70-78, elikäs varsin normaaleissa mitoissa. Mittailen nyt kuitenkin joka päivä kerran seuraavaan neuvolaan saakka, niin tuskinpa täytyy jatkaa kotimittailua enää. En vaan tajua, miten neuvolassa on alapainekin voinut olla yli 100. Tosin pulssikin oli sellasta luokkaa siellä, et ihan ku ois kunnon lenkin vetässy :LOL:

jkoo :wave: Tervetuloa mukaan!

Seulonnoista vielä, meillä ei siihen seulontajuttuun ees kuulu np-ultraa. Pelkkä verikoe vaan. Yhen ultran kunta tarjoaa, mut se on vaan sitä varten, että saadaan oikea laskettu aika sekä tarkastetaan montako vauvelia masussa köllii.

rv 9+1
 
Kaiza ja äippä0806 sen verran tuosta matkarats-asiasta tarkennusta, että meilläkin on kyllä yhdistelmät käytössä (esikon vanhat ) mutta tarvitaan lisäksi matkarattaat ehdottomasti, koska mm. molemmat mummolat on eri paikkakunnilla, ja olen sen verran vanhan aikanen että lapsi nukkuu pienenä ilmojen salliessa päiväunet ulkona. Niin lähinnä siihen nukuttamiskäyttöön ne tulis reissussa, kotona tietysti käytettäis yhdistelmiä. Vaatimuksena tietysti olis, että ne menis pieneen tilaan kun meidän auton kokokin on rajallinen, ja kun sinne meidän ihmisten lisäksi survoo meidän isot yhdistelmät ja 2 koiraa niin voi sitä riemua, kun matkustetaan koko porukan voimin lomalle... |O Mutta noissa jovi ioissa on vakiona jalkapeite, mitä ei muissa vakiona ole (mitä olen siis vertaillu ) ja olishan se hyvä olla kun talvellakin nukuttaa ulkona. Mutta pitää tässä vielä vertailla. (Ja sit löysin yhdet aivan ihkut disney-matkarattaat... :p Suloiset nallepuh-kuvat ja kaikki :heart: )
Sisu
 
Heippa kaikille, ja :hug: suru-uutisia saaneille :'(
Käyn täällä melkein päivittäin lueskelemassa teidän juttuja, mutta harvemmin ehdin kirjoitella mitään tähdentävää. Eipä oikein ole olotilassa ollut muutoksia ja jännitän jo keskiviikkoista ekaa neuvolakäyntiä. Kävin koiran kanssa lenkkeilemässä viikonloppuna ja tarkastamassa mistä se oikein löytyy =)
Joku kyseli kahvin juonnista, ennen ei päivää saanut käyntiin sitten millään ilman kahvia, mutta nyt ei kyllä maistu ollenkaan! Joskus todella harvoin kylässä saatan juoda puolikkaan kupillisen.
Nyt on muuten aika monet hajut tehneet pahaa, esimerkiksi koiralle valmistamani ruoat, yök :x yleensä ällötys iskee vasta illalla, mutta viime päivinä on ollut tasaisesti koko päivän pientä pahaa oloa.
Masukka ei mielestäni ole kasvanut, turvoksissa vaan. Ummetustakin on esiintynyt jonkin verran.
Nyt odottelemaan sitten sitä keskiviikkoa =)
Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Sisu Mistä löysit disney-rattaat? Kuulostaa ihanilta!
Katjuska Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mullakin säärikarvat tuntuu rehottavan normaalia enemmän. En oo ajatellu, että se liittyis raskauteen ennen kuin nyt, kun luin sun kirjotuksen.
Näin viime yönä unta, että alkoholinkäytöstä raskauden aikana oli tehty uusi tutkimus, jonka mukaan yhdet kunnon kännit olis sallittu. :LOL: Joo-o, enpä tiiä mistä moinen uni tuli, kun ei oo kyllä yhtään tehny edes mieli juoda...Viikonloppuna join yhden alkoholittoman oluen ruoan kanssa, joten kai se siitä sitten jotenki tuli uniin..Mieskin on siirtynyt nyt alkoholittomien juomien puolelle, jota arvostan todella paljon!
Maha näkyy ihan pikkusen, minä ja mies huomataan, mutta tuskin kukaan muu vielä. Täällä odotellaan torstaita, jolloin ensimmäinen lääkärikäynti.
Mukavaa viikkoa!

Eikku ja Pekko 11+2
 
ai niin...täällä myös säärikarvat kasvaa paljon...kasvoi myös tuosta pojastakin paljon.

Meillä käytössä -06 vuoden gesslein merkkiset vaunut siis yhdistelmät jota en anna pois,mutta ostan kaksosten matkarattaat että sit kun johonkin menee niin esikoisen saa myös teljettyä :kieh:

ollaan oltu pojan kanssa tänään 4tuntia ulkona... toivottavasti nukahtaa =)

pieni 12+0
 
Olen kyllä käynyt silloin tällöin lueskelemassa kuulumisianne, mutta ymmärtänette varmaan, ettei hirveästi ole omia kuulumisia huvittanut kirjoitella.

Ensinnäkin :hug: kaikille suru-uutisia saaneille. Ja tietysti mukava, että tulee iloisia uutisia =)

Meillä asiat ei ole niinkään hyvin. Kävin perjantaina siinä kontrolli-ultrassa. Kohtu on kasvanut edellisestä kerrasta ihan normaalisti. Mutta se masu-asukki... jotain sieltä löytyi, jotain joka oli kasvanut viimeisen kahden viikon aikana ihan kunnolla. Mutta selviä sydänääniä ei vieläkään saanut, välillä näytti kuin sydän olisi sykkinyt, kahdessakin kohtaan. Eli tällä hetkellä eletään tilanteessa 0-2 vauvaa. Ja seuraava ultra olisi sitten puolentoista viikon päästä. Sen verran selvisi, ettei viikkoja ole läheskään niin paljon kuin menkkojen perusteella olisi kuviteltavissa. Vois olla syynä sit siihen, et vasta kaksi viikkoa siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa alkoi tuntumaan, et voisin olla raskaana.

No, sieltä lähtiessä lääkäri sanoi, et nyt ainakin näyttää valoisammalta kuin viimeks. Joo, näytti iltaan asti, sit kävin vessas, ja huomasin että verta vuotaa. Nyt onkin koko viikonlopun ja tän maanantain tiputellut. Ei mitenkään suuria määriä, pikkuhuosunsuojaan tosi pieniä määriä, mutta verta kumminkin. Minkäänlaisia kipuja ei oo ollut. Soittelin tänään neuvolaan, mut lääkäri sanoi, et ei tarvii tulla. Tietää, et ei oo kohdunulkopuolella. Et jos tulee kipuja ja vuoto kovenee, niin sit heti päivystykseen.

Että Cora, voin sanoa, et tiedän miltä sinusta tuntuu. Välillä tuntuu, et alkais nyt kerralla se vuoto, jos on kerta kesken mennäkseen. Tämä on tosiaan hermoja raastavaa ja stressaavaa. Mulla on sellaisia ylävatsapolttoja, lääkäri sanoi, että voi pahetessaan tulla vatsahaava. Onneks neuvolalääkäri on tosi ihana.

Mutta tämmöistä tällä erää. Katotaan nyt, toivottavasti seuraavalla kerralla, eli sitten ultran jälkeen puolentoista viikon päästä on mullakin ilmoitettavana hyviä uutisia. Hyviä vointeja itse kullekkin, nauttikaa aurinkoisista kevätpäivistä ja pakkasista, jos niitäkin on tullakseen.

 
JuhlaMokka Sinulle nyt oikein roppakaupalla voimia! Hermojaraastava tilanne todellaki. Toivottavasti vuoto loppuu. Tiedän tuon tunteen, että tulisi nyt kerralla pois jos on tullakseen. Itselläni oli todella tuskallisia kipuja muutama päivä tuossa ja ajattelin vain, että jos on keskenmeno tulossa niin saisi sitten tulla nopeasti! Odottaminen, jatkuva asioiden pyöritteleminen päässä ja epämääräinen toivosta epätoivoon ailahteleva olo ovat henkisesti kova painolasti. Nyt kaikki toivo sinne puolentoista viikon päähän. Monenlaisia tarinoita täällä on saanut lukea, sellaisia missä tuntuu kaikki toivo olevan mennyttä, ja kuitenki loppujen lopuksi ultrasta on löytynyt hyvinvoiva pikkuruinen ihmisenalku. Toivotaan tällaista sinunkin kohdallesi. :heart:
 
Huomenta ja tervetuloa Jkoo ja Äippäskä ja onnittelut teille :heart: :flower:

Juhlamokalle paljon voimia...varmasti piinaavaa tuollainen epäselvä tilanne :/ Mutta toivotaan nyt parasta aivan hirveästi, jotta hyviä uutisia sulta saatais sitte puolentoista viikonpästä :hug:

Täällä taas viime yönä tuli verta kun kävin vessassa...oikein sellainen vana tippui :x Enpä tajunnu siinä hötäkässä gyneltä eilen kysyä, että mistä ne vuotelut mahtaa oikein johtua, kun mulla oli tuo poika mukana, niin piti tehä silleen rivakasti se ultra. Tuli pikaisia muutoksia ja mulla ei sitte ollut hoitajaa pojalle...onneks ottivat vastaan kuitenkin.
No mulla on lääkärineuvola perjantaina...joskos silloin kysyis, että mistä nää vuodot mahtaa tulla.

Täällä ollaan edelleen ihan flunssan kourrissa :snotty: inhottaa tällaiset taudit :headwall: Pojalla viel korva ja silmätulehduskin päällä...no ens viikon maanantaina pitäs tulla tuubit korviin hänelle, jos vaan ei oo niin räkäinen ettei leikkaussaliin huolita. Risat otetaan kans ehkä pois. Jos vaikka loppuis toi korvatulehduskierre. Lokakuussa oli eka ja sen jälkeen on ollut joka kuukausi :kieh:

jeps jeps...jos menis viel lepäilemään :wave:

katjuska ja vilpertti 11+4 (10+5) :heart:
 
snodgrass
Huomenta!
Tervetuloa Jkoo ja äippäskä! :flower: Ja jaksuja JuhlaMokalle! Pidetään toivoa yllä.

Mulla oli tänään nlalääkäri. Oli mukava uusi ihminen se lääkäri siellä, ja mukava oli käyntikin. Paino oli hiukan tippunut :eek: mikä on kyllä ihmeellistä, koska en ole oksennellut ja samaan tahtiin oon koko ajan syönyt. No, ehkä vaa'oissa on eroa (oli eri huoneessa kuin viimeksi) tai sit viimeksi oli niin paljon turvotusta.
Mut mikä parasta, sydänäänet kuului :heart: Mulle se ehkä jopa konkreettisempaa kuin ultra, se tuntuu tulevan ikään kuin suorempaa sieltä kohdusta =) Eihän tässä mitään järkeä ole mut siltä se vaan tuntuu. Nytpä siis lähdenkin hyvillä mielin metsästämään siistejä tummia mammahousuja - ja jos joku nätti paita tulisi vastaan, niin en ehkä pysty vastustamaaan kiusausta.. ;)

Aurinkoista päivää kaikille!

snodgrass ja neponen 11+5
 
Liityn tähänkin pinoon jos vielä mahtuu ;) :wave:

Eilen oli ultra ja sen mukaan viikkoja tänään 8+2 joten LA on 29.9. Kirjottelen myös tuolla lokamasuissa mutta mielellään liityn teidänkin seuraan kun virallisesti tänne kuulun :p

Yritän lukea illemmalla teidän juttuja vähän paremmin joten tiedän missä mennään mutta nyt on pakko laittaa esikoinen päikkäreille ja siivoilla sen aikaa :kieh:
 
SadButTrue : Hmmm minulla kanssa 8+2 ja LA 28.09. Outoa! :D

Sairaalasta en ole vielä varma.
Ei kysytty ees ???
Mutta eipäs tässä nyt vaihtoehtoja kätilöopisto tai naistenklinikka.
Luultavasti jälkimmäinen.

Taidan mennä päikkäreille, väsyttää paljon.
 
Heippa!
Mitäs tänne kuuluu??taas töissä tylsää, joten aikaa kirjotella...Ajattelin jo että oon päässyt oksentelusta, mutta ei, eilen taas illalla jouduin halailemaan ruhtinaallisesti wc-pyttyä :x taas se sitten alkaa, se kunnon pahoinvointi.. :kieh:
Ikävä juttu Juhlamokalla, tää alku on tällästa pirun jännäilyä ja odottelua..mutta toivottavasti sullakin kaikki olisi hyvin!Voimia sinne!!
 
tervetuloo kaikille uusille taas!! :wave:
:hug: niinalle
JuhlaMokalle jaksamista odottamiseen, toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin! Katjuskalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
En ookaan taas hetkeen ehtiny kirjotteleen ja täällä on puhuttu jo vaikka mistä!Koitan nyt muutamaan vastata...
Sisu meillä on Emman BMX matkarattaat, makso viime keväänä 100e +jalkapeitto 20e.Meilläkin miehen vanhemmilla käydään n. kerran kuussa ja noi ainakin mahtuu hyvin perusfarmarin taa.
Veren paineista kyseli joku, mulla on aina ollu sitä 125/75 luokkaa eikä se raskauksienkaan aikana sen suuremmin oo muuttunu, hb oli viime raskaudessa tosi alhanen (80-90) et täytyy toivoo ettei se nyt pääsis noin alas tippuun tällä kertaa.
äippä0806 kysy noista liikkeiden tuntemisista niin viime raskaudessa en tuntenu kun vasta rv 25 paikkeilla (mulla kohtu tosi paljon taaksepäin kallellaan) et toivoisin et nyt tuntis jo aiemmin.
Joku kyseli myös synnytyksen hinnasta, meillä se tais muistaakseni maksaa yhteensä 160e, oltiin kolme päivää sairaalassa ja perhehuoneessa koko aika niin sen takia makso vähän enemmän.
Siitäkin piti vielä kommentoida et mulla eka raskaus oli tosi helppo ja oireeton, lukuunottamatta loppu ajan närästystä mut nyt onkin sit pahaa oloo ja oksentelua(eilenkin taas 13 kertaa!!!!) mut toivotaan että pian jo hellittäis.Mulle onkin veikkailtu et jos nyt onkin tulossa tyttö kun on heti niin hankalaa :)
Ja mahan näkymisestä, vielä ei oo semmosta mahaa mistä muut osais mitään päätellä, mulla kun on pari makkaraa tossa jo ennestään, toki ite huomaa että masu on jo vähän turvonnu mut muut varmaan vielä ei :)
Nyt poika heräileekin jo unilta, aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!

Daydreams ja pipana 12+0 :heart:
 
Neuvolassa olikin vastassa yllätysultra!

Sieltä löytyi pikku pingumme täysin voimissaan ja viikkoja vastaten :heart:
Kauheasti heilui kädet ja jalat ja kaikki näytti hyvältä.. en voi uskoa tätä todeksi!!
En ole tähän asti uskaltanut kunnolla edes ajatella asiaa mutta nyt oikeasti näyttäisi siltä että meille vihdoin ja viimein tulee se kovasti toivottu esikoinen!

Olen lievästi sanottuna shokissa...

Tini+Pingu rv 11+6

Ainiin ja huomenna sitten se np-ultra. Lääkäri käski heti paikalta hommaamaan verenpaine mittarin sillä arvot huitelee jossain ihan muualla kuin pitäisi ja aikainen sairasloma odottaa jos parannusta ei tule..
 
Tinii Ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin ja lykkyä tykö huomista ajatellen. Meilläkin on ultra ylihuomenna, jokohan voisi alkaa panikoimaan? :D Mä niin toivon että kaikki olisi kunnossa.

).( Tylsästi omaa napaa... Mulla hävis oireet viikonlopun aikana ja taisi täällä olla jokunen muukin jolle oli käynyt samoin. Tietenkin minä olin jo ihan vakuuttunut että tämä oli nyt tässä. Tänä aamuna kuitenkin aloitettiin päivä iloisesti oksentamalla, niistäminen oli nähtävästi tyhjälle mahalle liikaa :p

Torstain ultraa jännäilen... harmittaa kun eivät tee edes niskaturvotusta vaan ihan tavallisen alkuraskaudenultran. Noh, parempi sekin kuin ei mitään...

Koiramamma ja pentunen rv 11 *POKS!* :heart:
 
Hei kaikki,

Meidän pikkuisen sydän ei enää sykkinyt tänään np-ultrassa.
Kehitys oli pysähtynyt 11 viikon iässä, syystä ei tietoa.
Ei päässyt tämä enkeli äidin syliin...
Toivotan sydämestäni parempaa onnea teille kaikille.

Rakkaudella,
Meritähti
 
Voi apua. Eikö nää uutiset ikinä lopu.
Meritähdelle oikein todella paljon jaksamista ja halauksia. :hug:

Onneksi joskus tulee myös niitä hyvä uutisia. Tiniille onnittelut niistä!

Nyt ei oikein osaa kommentoida muuta. Voimia ja hyviä ajatuksia kaikille...
-k-
 
Meritähdelle täältäkin kovasti voimia ja jaksamista! :hug:

Tiniille onnittelut hyvistä ultranäkymistä.

Uusille tervetuloa, taisi olla ainakin pari uutta syysmassukkaa. :flower:

Oma olo ei kehuttava, taas tällainen oksennus koko ajan kurkussa - päivä. Ens maanantaina lääkärineuvola, jossa varmistetaan laskettu aika ultralla. Sen jälkeen pitää varailla rakenneultraa.
Veriseula otettiin neuvolassa viime maanantaina, eikä tullut soittoa tuloksista viikon loppuun mennessä, siinä ei siis näkynyt mitään hälyyttävää.

syysmama 10+6 :heart: (huomenna taas viikot poksahtelee!)
 

Yhteistyössä