***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Tinnii: pitäkää Adalla pipoa päässä laivalla.. vaikka kypärämyssyä. Ettei ilmastointi pahenna tilannetta. 71:llä pääsee kaupunkiin Vikingin terminaalin vierestä ja siis vain toinen maksaa. :) Skanssen (69 tais olla bussi keskustasta) oli ihan kiva vaunuilla kuljeskella. Isompien lasten kanssa tutut on käyneet Junibackenissa mutta meillä ei ole sieltä kokemuksia.
 
Vapusta ja laivareissusta selvinneenä... =)

Meilläkin on neidillä nuha jota jatkunut ehkä vajaan vkon verran.

Seisomaan opittiin täälläkin ja kaikki vaan mitä vasten voi yrittää nousta pystyyn ni käytetään hyväksi sillä seurauksella että jokin heppoinen jakkara ei kestäkkään ja neidin tasapaino pettää ja harvasen päivä kuuluu kopsaus kun muksahtaa millon minnekkin.

Aikamoista kohellusta ollut!

Yöt menee mukavasti ja päiväunet myös.Yöt nukkuu 21.00-7.00.

Aika samankuullosia rytmejä on ku teil muillakin.

Toivotaan että "räkänokat" alkais pikku hiljaa paranemaan päin ni pääsis nauttimaan näistä ihanista kevätkeleistä =)

Meillä 8kk neuvolalääkäri vasta vajaan 2 vkon päästä.

Syödäänkö monilla jo 2 liha-ateriaa päivässä??

Meillä vaan 1,enkä oo viel kokeillut 8- kuisten soseitakaan.

Puuroa on alkanut kelpaamaan noista tavallisistakin hiutaleista tehtynä-ei siis pakko oo olla semmosta vauvanteollispuuroa enää..

Mukavaa alkavaa viikkoa ja malttakaas tulla tänne palstaileenki välillä!!!

Jouskari&Ranja (perjantaina 8kk)

 
Hei kaikille!

Kamalan paljon juttua tullu tänne!! Me ollaan rempattu taloa niin ei oo kerinny netissä paljon surffaileen...

Älkää suotta hyvät ihmiset omanapaisuutta anteeks pyydelkö, mun mielestä ainakin on kivaa kuulla miten muilla menee. Pystyy "vertailemaan" miten meillä ja muilla menee! =)

Meiän neiti istuu tukevasti ilman tukea, mahalleen kun menee/laittaa ni tätä nykyä silllä menee hermot välittömästi kun ei pääse mihinkän suuntaan... Muutenkaan ei käänny kuin selältään mahalleen ja taas menee hermot... Saas nähdä milloin äitillä menee hermot.

Edelleen meillä syödään hyvin, puurot menee normaali hiutaleista tehtynä.
8kk "palaruokia" ollaan jonkin aikaa syöty, ja oon myös ite jättäny vähän isommaks jo soseita tehdessä.
Joku saattaa tuomita mut, ollaan jonkin verran syöty viiliä, rahkaa ja maustamatonta jogurttia. Myös maitoa oon omasta lasista hörpyttäny ja Anni tykkää kaikista ku hullu puurosta! Varsinki viiliä syödessä suu on auki kuin linnun pojalla!!! =)

Yskä oli pääsiäisen aikaan, mut sekin meni 4:ssä päivässä ohi. Muuten on ollu terveenä.

Yöt on menny hulinaks ja oon ollu ite sen verran väsy, et oon antanu maitoa kerran tai kaks yöllä ja saanu sit itekkin nukuttua kun neiti nukkuu paremmin. Nooh, jospa alkais helpottaa kun saadaan neiti omaan huoneeseen nukkumaan... Ei voi tietää...

Mut nyt tuolta kuuluu hihkuntaa joten on taasen mentävä!!

Liiko ja Anni viikon päästä 8kk
 
Mäkin laitan hengissä ollaan merkkausta!

Meillä mies oli lomautettuna pari viikkoa niin ei ole kauheesti kerennyt koneella istumaan, lukenut olen kuulumiset. Meillä alkoi tokokisakausi sunnuntaina koiran kanssa ja työ palkittiin, oltiin oman luokan neljänsiä ykköstuloksella ( 170pistettä / max 200p ) :D äitienpäivänä sitten takaisin kisakentille ja toivotaan että menestystä tulisi myös silloin!

Topi kääntyilee myös, aina ei ihan mahalta selälleen pääse mutta yrittää kovasti. Pyörii kuin hyrrä ympyrää ja pakittelee ties minne, jonkin verran menee etiä päin mutta vain vahingossa.

Syömätouhut ovat ihan entisellään, pikkasen olen vähentänyt kiinteitä kun on maitomäärä laskenut kuin lehmän häntä, omat tissit tuntuu vaan nykyään kuivilta ketun korvilta joten jonkin verran on pulloon tarttuttu ( eikä vähiten siksi että kyllästymisen merkkejä alkaa olla ilmassa! ).

Me myös ollaan rempattu ja pihaa laitettu joten hommaa on riittänyt, kevät on niin pirullista aikaa näiden pesänrakennus viettien kanssa :D haluja olis tehdä enemänkin mutta taas tulee tuo pirun raha vastaan johonka sitten kaikki kiva tyssää :whistle:

Meillä ollaan myös jonkin verran oltu kipeinä, lähinnä ollaan oltu nokka ongelmissa eli nenä vuotaa, muuta oiretta ei oikeestaan ole ollut pikku yskää lukuun ottamatta.

Paljon tsemppiä ja terkkuja kaikille!!!

Koiruus ja Topi kohta 8kk
 
Liiko Ilmoittaudun myös tuomittavien joukkoon, kaikenlaista on poika maistellut, eikä jugurtit ole ollut maustamattomia vaan ihan samoja mitä itekkin syödään. Tosin missään isommassa määrin ei vielä ole annettu mutta maistiasia. Lisäksi meillä on maisteltu jo vähän jäätelöä ja juustonaksuja :ashamed:

 
Heipä hei täältäkin!!
On ollut niin hienoja kevätkelejä ettei koneelle oo kerinnyt istahtamaan :D

Täällä istutaan tukevasti ilman tukea ja ryömitään kovaa vauhtia, katsotaan nyt lähteekö neiti konttamaan lainkaan vai rupeeko suoraan tukea vasten nousemaan, kova yritys ainakin on esim. pinnasängyn reunaa vasten.

Ruokailu, täällä ollaan aloiteltu 8kk ruuat, huonolla menstyksellä menee alas! Kun on neidin suuhun liian kökköistä :D
Miten ihmeessä aloitatte ton siirtymisen kokkareiseen ruokaan jos ei se kerran maistu? Annanko muutaman lusikallisen sitä ja jos ei kelpaan, niin ei mitään muutakaan,vai? Kun jos joka kerta kun ei sitä syö niin annan perään niitä soseisempia,niin tottuukohan neiti siihen että saa sitä kivepaa ruokaa kuitenkin...? Nyt oon tehnyt niin että toisen liharuuan päivästä annan 5-6kk ja toisen tota 8kk, että saa edes jotain sinne masuun, mutta tuo 8kk ruoka kyökitään kyllä toooosi huonolla menestyksellä.. :/
Niin ja meillä siis menee jo tuo 2 liharuokaa päivässä.

Hampaita täällä ei vieläkään näy, se yks tonne alakulmaan tuli,mutta näkyy edelleen vaan sellasena valkosena ja puhjenneena,muttei kasva sieltä ylös...muita ei näy.. :/

Juuh, täällä kans ollaan pikkasen annettu maistaa jätskiä ja jugurttia..mutta ihan vaan pikkasen :p

Nyt täytyy mennä, tyttö ei viihdy tossa lattialla...

Paranemisia nuhaisille!!

:wave:

Jkoo+Nella pian 8kk :heart:
 
Moikkelis moi!

Olipas hienot ilmat vapun aikana...eilen tosin oli myös kivaa kun vähän ripsautti vettä :D

Ja eiky äitienpäivää ootteleen :saint: , taidan saada viettää sitä ihan pojan kanssa kaksin...mies lähtee to helsinkiin kuljetusnäyttelyyn ja reippaana su aamuna tulee kottiin :LOL: . Virkistysreissu ;) Taitaa olla hällä naama valkoisena ja heikko happi :saint:
´
Kävinpäs miekkii vappuaattona vähän hummailemassa ja hauskaa oli! Kun harvoin pääsee niin ei ehi kyllästymään B)

Meillä poika täyttää torstaina 8kk niin meillä on vasta 25.5 8kk:n lääkärineuvola :eek: , vähän niinkö tylsää!

Tääl oli kerran juttua unisesta huutokohtauksesta...niin meiläkin niitä tulee aina joskus ja eilen illalla viimeksi...mää luulen että poika näkee pahaa unta johon sitten reagoi huutamalla, se itku tulee kyllä niin syvältä :ashamed: , mutta sitten vähän ajan kuluttua rauhoittuu ja nukahtaa, mut mä kyl luulen ettei edes havahdu sillon ollenkaan hereille.

Meilä syödään 2 liha-ateriaa, ja hyvin jaksaa! En oo vielä kokkareista ruokaa tarjonnu.

Poijalla on kova meno päällä lattialla ollessa, sylissä ei enää viihdy :snotty: , millon se noin isoksi jo kasvoi? Ryömitään ja silleen jännästi kömmitään, ei varsinaisesti kontata, mut silleen mennään ja kovaa ettei maha viistä lattialla, mut ei suorilla käsillä...vaikeasti selitettynä :D

ourati! Nyt jatketaan puuhailua ku poika nukkuu ulkona :wave:

-hile+poika~8kk-
 
Vapun jäkeistä elämää!

Tulin minäkin pikaiseen ilmoittautumaan, että täällä ollaan. Joka päivä käyn lukemassa pinoa, mutta jotenkin tuo facebook on vienyt mennessään (sen mitä nyt ehtii koneella istua).

Meillä edelleen "vaan" ryömitään (käsillä loppua kroppaa perässä vetäen) ja käännytään pelkästään vatsalta selälleen.
Poika istuu jo kohtuu tukevasti ja suoraselkäisesti lattiallakin, mutta en uskalla siihen yksin jättää, ettei sitten kaatuessaan kopsauta päätään lujaa. Tyynyjä tietty vois laittaa vierelle pehmukkeeksi, mutta kun sitten nuo koirat makaa niissä, eikä se ole tarkotus.
Bumbo-tuolin sain lainaan kaverilta ja siinä istutaan saunassa. Saa itsensä sieltä kyllä väännettyä lattialle aika nokkelasti ja sitten kajahtaa pelästyshuuto, joten "kuivalla maalla" käyttöä meillä sille ei ole...

Ruokasoseista joku kyseli, että joko jo 2 liha-ateriaa. Niin juu, meillä on syöty jo monta kuukautta kaksi liha-ateriaa päivässä. Ja välipalat sekä 2 kertaa puuroa päivässä. Meillä onkin ongelmana tuo maito, kun sitä ei uppoa ihan niin kuin pitäisi. Joka ruokailussa annan sitä, mutta silti päivän maitomäärä on max. 120ml. Puurot teen kyllä maitoon kaikki sekä muusin ja välipalajogurtit on tietty maitoa, mutta silti.... (piilona siis semmoiset 5dl)

Laivareissulaiset Miten teillä on matkat menny? Nukkumiset? Syömiset? Vaunutko mukaan? Mun tekis mieli lähteä JONNEKKIN tai tuun mökkihöperöksi, mutta kun en oikein uskalla. Josko osaisitte tsempata..... :D

Muista maistiaisista Nostan kädet ylös myös, ollaan annettu pullaa ja kakkuja sekä jädeä (semmoisia pieniä murusia ja tilkkasia) kahvipöydässä ja nyt sitten tänään Ikeassa kahvitellessani kaverin kanssa, katsottiin minua vaunuista murhaavasti, kun en antanutkaan prinsessakakkua herralle.....

Kuulumisiin!
Mamitus2 ja päikkäreitä vetelevä Nappula kohta 8kk
 
Heip. Tulin tänne valittamaan, kun en keksi mihin muualle valittaisin,Heh.
Reissu meni hyvin. Mut mulla on nyt kauheet kivut, synnytyksestä jääneitä vaivoja. Pitää hankkiutua läkäriin jotenkin huomenna. Tulin tänään kotiin ja olen tosiaan niin loppu ja sen verran kipee, että en jaksanut lähtä kauppaan, eli dieettiä pukkaa mulle, lapsella on tietty evästä. Nikille piti aloittaa tuo Nutrilon Soija, mut hän ei suostu sitä juomaan. En keksi enkä jaksa mitän temppuja, miten saan alas tuon maidon.
Onko jollain kokemusta kyseisestä tuotteesta, kun vesi pitää keittää ja sit jäähdyttää ja sekoittaa tuo jauhe, niin voiko vettä keittää ison määrän, ja sit sekoittaa jauhe huoneenlämp. veteen? Vai pitääkö joka kerta keittää uusi vesi ja jäähdyttää kädenlämpöiseksi? (siis mä en suoriudu tästä.....)

Niki nousee seisomaan tukea vasten,konttaa ja heittelee voltteja(nostaa kontillaan ollessa toisen käden ilmaan ja keikahtaa nurin ja lyö päänsä täysiä siis lattiaan), nousee kontilta polvilleen ja katuu sitä selälleen suorilta jaloilta. Nousee esim tuolia vasten seisomaan ja hups! irrottaa kädet ja kaatuu. Loukkaa itsensä vaikka on konttauskypärä hankittu. siis tää on entistä vaikeempaa.en voi jättää poikaa sekunniksikaan.pinnasängyssä nousee seisomaan ja kaatuu pinnoja päin.

Miten tästä kaikesta voi ihminen selviytyä? Yöt on entistä menoa, heräillään ja ylös nousu on ollut viime ajat 5-5.30. Oon kohta oikeesti jossain lataamossa. Ja varsinkin nyt kun on itsellä kipuja. Tietäs ees miten sinne lääkäriin huomenna pääsee, en jaksa edes soittaa kelleen ja ruinata apuja.

En ehtinyt lukea kenenkään juttuja,anteeksi että tulin vain valittamaan. luen sit kun tää elo tästä taas jotenkin lähtis kulkemaan.

Niki tänään 7kk.
 
Jimi tässä ajelee jaloissa Gracon autollaan ja yrittää vuoroin kaataa syöttötuolia ja vuoroin nostella uunipeltejä laatikosta. Miten voi 8 kk olla noin voimakas? Siks se nenäimu onkin vaikeeta, jopa kahden pitäessä kiinni...

Eli siis aasinsilta siitä sairasteluasiaan, meillä on huomenna taas lekuri! Jätin tänään soittoppyynnön lekurille, koska kolme kertaa viime yönä heräsin siihen, että Jimi potki ja sätki eikä meinannu saada ilmaa keuhkoihinsa, kun kurkunpää on niin limassa ja piti äkkiä napata se pystyasentoon. No nyt sit alotettaan luultavasti taas kortisoni, kuten rs:n aikaan :( lekuri sano et tod näk uhkaa uus korvatulehdus heti perään, jos ei limailu ala loppua, en epäile... Ja lisäks taas otetaan koneellisesti limaa kurkunpäästä, koska ei se nenäfriidalla edes onnistu...


Et nyt ihan omaa napaa, mutta kiva Nikin emo kuulla sinusta ja muistakin. Todettiinko Niksulla maitoallergia? Me on koko ajan käytetty veteen sekoitettavaa vastiketta. Oon keittänyt eka suuremman määrän vettä vedenkeittimellä ja sit lämmittänyt sitä aina hiukan seuraavaan annokseen. Jos on tullut liian kuumaa, nythän voi jo lisätä ihan kylmää kraanavettä joukkoon. Oon kokenut jauhemaisen helpoksi siksi, että sitä on helppoa ottaa mukaan esim kyläreissuille eikä tarvi raahata litroittain nesteitä! Joo tuo Nutrilon soija ei varmaan ole ihan herkkua, meillä käytössä paksuuntuva Nutrilon Comfort ja se on ihan Ok makuista.
 
Heipatihei!

Phuuh, oli onneksi joku muukin antanut jo monta kk kahta liha-ateriaa päivässä... Joku toinen kun kyseli asiasta, nin olin jo aivan varma, että olen tehnyt jonkin perustavaa laatua olevan virheen, kun olen niin paljon lihaa syöttänt. Herkkuryhmään en ilmoittaudu. Ei ole itseasiassa tullut edes mieleen antaa maitotuotteita tahi herkkuloita.

Voi Nikin emo! Kaikki sympatiat on kyllä sinun puolella! Sinulla on selkeästi kaikessa hurmaavuudessaan todellakin vaativa poika ja elät asian kanssa yksin. Lähetän sinulle roppakaupalla virtaalisia voimakuormia! Tilanteesi on varmasti tosi raskas. Voi kun nyt alkais pian helpottamaan!!! :hug:

Meillä on poikasella huomenna hammastarkastus. Eli siis hampaaton tarkastus, kosk eihän hällä edes yritä tulla hammasta mihinkään suuntaan. Taitaavat olla jääneet rakentumatta kokonaan!

Liikkuminen on meillä ryömimistä ja kovasti olisi jo halu päästä ylemmäksi eli yrittää käsillä vetää itseään kaikkea vasten pystyasentoon, muttei saa kroppaa yhteistoimintaan. Konttausasento on ihan utopiaa hällen. Selältä mahalleen on kääntyilty jo kuukausia, mutta mahalta selälleen mennään edelleen vahingossa ja silloinkin hyvin joutuin poika korjaa tilanteen ja kääntyy takaisin mahalleen. Hää istuu hyvin jämäkästi, mutta paljaalla lattialla en ole istutellut, vaan syöttötuolissa, rattaissa ja kaupan ostoskärryssä sekä vauvakeinussa. Hyvin pitää näissä ryhdin ilman tukea, mutta jos paljaalle lattialle pistää, nin pitäis olla tyynyt ympärillä, kun keikkaa hetken päästä nurin.

Tykkää aiheuttaa kaikella ääniä eli kaikkea pitää rummuttaa ja rapistaa ja sitä rataa. Lattialla möllöttelevät kosketinsoittimet on lempparijuttu ja tänään soitti kaverini lapsen ksylofonia vallan oikeaoppisesti sillä kapulalla. Ilmiselvä tuleva muusikko. :LOL:

Poika on myös ruvennut kutiamaan todella herkästi ja kainaloiden kutitus saa hersyvän naurun aikaiseksi.

Ja omaa tahtoa on alkanut löytyä! Aivan hurmaavaa, kun ihan kyyneleihin saakka pitää parkua, jos jokin mieleinen otetaan kädestä pois (pitää vaikka saada käsi hihaan ja siksi aikaa otan lelun pois ) tai jos ei saa omaan käteensä juuri sitä lusikkaa, jolla häntä syötetään. Jostain syystä kieltämisestä ei saa kilareita eli jos hää esim. puree johtoja (onko meillä vauva vai koira...? ) ja siitä kielletään ja haetaan pois, nin tämä ei aiheuta kilahdusta. Ainoastaan sen, että hetken päästä saa hakea taas pois...

Syömisestä vielä sen verran, jotta poikanen syö kaikkea hyvällä ruokahalulla, oli se sitten itse tehtyä, kaupan pöperöä, ihan sosetta tahi kokkareisempaa, ja äidin maitokin kelpaa oikein hyvin. Ruokamäärät ovat lisääntyneet viime aikoina eli jonkin sortin kasvupyrähdys on varmaan menossa. Välillä kun tuntuu, että poika söisi ja söisi vaan eli meidän aikuisten on vaan päätettävä, että nyt on kyllä syöty jo ihan tarpeeksi. Kulutuskin on ilmeisesti sen mukaista, koska varsin hoikka vauva hää meidän mielestä on. Tai sellainen normaalivartaloinen ;)

Siinäpä päälimmäiset tällä kertaa. 8kk nla on ensi viikolla, lisää kuulumisia silloin!

Lizard & poitsu, reilun viikon päästä 8kk
 
Hei!
Hyvin nukkunut äiti ilmoittautuu. Meillä oli vain 3 herätystä viime yönä, edellisinä niitä on ollut 7-9. Annoin Piipiäiselle iltaruoan yhteydessä vähän nakkia, jota hän sitten mutusteli ja antoi koirallekin. Siinä voisi olla syy tähän onnen ja autuuden tilaan! Toki ruokailu näyttää parantuneen ja nyt kun annetaan 3 kertaa päivässä päärynäjugurttia (vauvojen) saadaan purkillinen syötyä kolmessa päivässä. Piipeys jopa avaa suunsa nyt lusikalle nelisen kertaa syömisen aikana.

Silloin kun esikko oli 'tämän ikäinen' niin hänenhän jo olisi pitänyt syödä samoja ruokia meidän kanssa. Eroa lasketuista ajoista kun on vain se 1,5kk.
Kyllä tuo lonkkalasta on vaikeuttanut liikkumista, kohtahan Piipe on 9kk eikä vielä konttaa kun konttausasennossa jalat tuppaavat leviämään siihen sammakkoasentoon. Tosin eilen näytti, että hän osaisi muutaman vedon edetä niin ettei masu ota maahan. Pystyyn hän pönkee vain mua vasten, ei huonekaluja tai hyllyjä.

Voi olla, että tämä Piipen ruoan vastustaminen johtuu soseesta. Keskoskamuissa on paljon sellaisia, jotka eivät voi sietää suussaan sosemaista ruokaa. Pitää kai vain sitkeästi alka työntää neidolle kalafilepalaa käteen ja toivoa, että hän siitä jotain saa suuhunsa ennen kuin tuo puna-ahmio iskee. Ruisleipäähän me on syöty jo pitkä aika kun Piipeys ei oikein tykkää noista maissinaksuista. Ai niin, esikoinenhan meillä rupes noita vauvasoseita syömän vasta kun sinne pantiin suolaa. Sitä ennen hän oli napannut (aina kun voi) suolapurkin käteensä ja nuoli siitä suolaa. Nakkien yms suhteen osaan suunnilleen ulkoa finellin taulukot ja lasken koko ajan mikä on turvallinen määrä proteiinia näin pienelle lapselle, kuinka paljon sitä on ruoka-aineessa ja kuinka paljon vauva sitä syö. Esikon peruja. Laskettiin hänelle sekä excelillä itse tehdyistä ruoista näitä ravintoarvoja että sitten myöhemmin päässä päivittäinen ruokamäärä ja tarvittavat ravintoaineet.
Mutta nyt aamupuuron keittoon

Hexa ja Piipeliipe 8+kk
 
En vain ymmärrä tuota maitoasiaa(kysyin siis myös aptk.)...että miksi ensin pitää keittää,sitten jäähdyttää ja sitten mahdollisesti lämmittää.että mikä pointti tuolla keittämisellä on.kokeilin ja jauhe ei sekoitu huoneenlämp veteen. eli jos esim yöksi keitän valmiiksi vettä, sit lämmitän sen mikrossa ja sit sekoitan jauheen.miksi sitä ei voi vaan lämmittää suoraan mikrossa kädenlämpöiseksi. ja kraanavettähän täällä juodaan muutenkin,et en mä sitä pelkää.mut en vaan tajuu tän lämmmityksen-jäähdytyksen-ja taas lämmityksen politiikkaa.
ihan sama, tuo laps ei juo tota soijaa.oon kokeillu silleenkin et puolet nannia.sit tein tohon soijamaitoon tänä aamuna riisipuron, ei syö. täytyy soittaa sille lääkärille.enhän mä nyt tota nälässä ala pitään, ei riitä rahkeet. ja tänäkin aamuna....hirveetä säätöä ja tiskin määrää,miljoonat pullot ja sekoitukset ja syöttöyritykset.
viime yön nukkui hyvin, heräs vaan puol neljä,valvoi puol tunti ja nukkui siitä kuuteen.annoin täs kohtaa maitoa.oisin yrittäny tota soijaa,mut kokeilin sitä sekoittaa sihen keitettyyn,jäähtyneeseen veteen ja se meni ihan kökköiseksi.se jäi sit siihen.

ite hieman valvoskelin kun näitä vaivoja.plus mulla taitaa olla hiusmurtuma jalkapöydässä, kaaduin yhtenä yönä vellipullon kans,kun törmäsin sänkyyn.jalka meni alta,jalassa on mstelma polvesta nilkkaan sti ja haava,mut kävi varpaaseen niin kipee etten edes huomannu tuota.no isovarvas ollu kamalan kipee,mut nyt jalkapöytä,viikon jälkeen, en tajuu.yöllä en pystynyt edes astumaan jalalla.
pitäskö tässä itkee vai nauraa?
 
Nikin emo: Niitä maitoja juo myös ihan pienet vauvat, joille vesi täytyy keittää...esim ei mekään enää aina sitä keitetä...sitä paitsi lukeehan se veden keittoohje myös ihan kaupasta saatavissa "normaali" maitojauhepurkeissa...

ei sais hehkuttaa omaa napaa, mutta nyt kun flunssasta on selvitty ja refluksi lääke ja allergiamaidon yhteispeli on ollut jo kuukauden päällä niin meillä on nukuttu 4 yötä yhdellä heräyssyötöllä =) no nyt kun sen kerroin täällä niin ensi yönä tietysti huutaa taas koko yön...

niin ja me saatiin ensimmäinen hammaskin viime viikolla, joten sekin on kai voinu silloin valvottaa...

miiak ja poika äitienpäivänä 8kk
 
vappu menikin railakkaasti miehen osalta (onnistui nostamaan kuppia aika tiuhaan tahtiin) , ja minä sit aikas vihaisena siitä :kieh: nyt onneksi jo kotiin ja normi-arkeen palattu mökiltä!

Nikin emo lle aivan suuren suuret :hug: ja paljon jaksamista! Ja kaikille muillekin flunssaisille ym. kipeille. Meillä on nyt flunssasta parannuttu onneksi!

Eilen vihdoinkin poitsu kääntyi eka kerran selältä mahalleen! Toisin päin on kääntyillyt jo pidemmän aikaa, ja nyt on viikon verran yrittänyt päästä ryömimään ja konttaus-asentoon. Mulla on kaveri jolla on 2 pv vanhempi poika kun meillä. Hän kertoili kun oli pojalla kahdessa päivässä tullut hammas, oppinut istumaan ilman tukea ja lähtenyt konttaamaan!

nyt jäikin lyhyeksi juttu kun ukko heräs :wave:
 
Nikin emo - joo tuon keittämisohjeen täytyy koskea alle 6 kk vanhoja! Mä nyt keitän edelleen kun se vedenkeittimessä on niin helppoa ja sit uudelleen napsauttamalla hetkeks päälle lämmittää seuraava satsi. Ei sekoa tuo meidänkään kylmään veteen. Mutta todella kurjaa jos se ei Nikille kelpaa! Siis oliko maitoallergia? Sttenhän on se Almiron Pepti, johon sais reseptin ja Kela-korvauksen, jos allergia todettu! Siinä siis maitoproteiinit pilkottu - ei sekään kyllä ihan kaikille sovi. Mutta maku ok, me käytettiin 2 ekaa kk sitä, kun en uskaltunut antaa naneja tai tutteleita mahakipujen pelossa. Sen refluksin kanssa oli tarpeeksi työstämistä.

Voi himputti sun jalkapöyää! Pakko kai se olis kuvauttaa?

Kiva että MiiaK oli kanssa saanut refluksiin apua! Meille kuuluu tällä erää sen suhteen sellaista, että maidon kanssa sakeutus edelleen käytössä, maitoa annan pari kertaa vrk:ssa enää kuitenkin. Kiinteät pysyvät 2/3:sta päivästä hyvin sisällä. Sitten taas jos oikein mennään autolla ympäriinsä (joko mun tai omallaan ;) ja lapsi muutenkin päättää riehua ja hyppiä kybällä ruokailun jälkeen saattaa pari vaatekertaa mennä vaihtoon yksin tein. Vettä paljon litkittyään kiinteät tulevatmyös helposti samalla ulos. Meillä on kontrolli vuoden iässä Taysissa, jos yhä tarvetta. Luulen, että on...

Jimi puhelee paljon kaikenlaista, tänään harjoittelussa äittä- ja äiti-sanat. Tosin meikälaiseen ei niitä oikeesti vielä yhdistä ;)

Ja taas soudan ja huopaan lekurille menon kanssa, peruin tän päivän ajan, koska viime yö meni ilman limaan tukehtumisefektiä. Jospa se menis tästä ilman kortisonia sittenlkin! No katon ainakin huomiseen...
 
No niin,kiitos,nyt mä tajuun ton vesihomman.en ole eläissäni millään jauheilla pelannut.se apteekin täti oli vaan niin jämpti ja selitti että näin tulee toimia.luulin että siinä on joku juju,että muuten se jauhe ei toimi tms.jos ei aina keitä ja jäähdytä jne.
No mut, hän ei tuota juo.kaikki vippaskonstit on tehty.ei juo edes huutavassa nälässä eikä unitokkurassa. allergiaa ei ole todettu,piti tutkia tämän avulla. nyt on 2pv mennyt ja juonut yhteensä 50ml. pitäs antaa päivässä 8dl, eikä mitään maitotuotteita,mut nannia ja velliä olen antanut,kun en jaksa valvoa tän enempää enkä kuunnella huutoa.että kiville menee nyt tämä kokeilu....
olen myös antanut 2lihasosetta nikille jo kauan!1broileria 1possua. toi mun lapshan ei saa mitään viljoja edes...ainoastaan maissia.eikä muuta lihaa ku noi ed mainitut.ei tulis mieleenkään tarjoilla mitän herkkuja,kun en uskalla edes viljoihin kajota.ois kai pakko laajentaa tätä ruokavalioo.paitsi nyt kun pitäisi olla tää maitokokeilu,niin ei saa uutta antaa.sellaset herkut,makeat,jäätelöt yms.oon aatellu antaa vasta sitten kun hän osaa itse vaatia. teen kyllä hedelmäsoseista mehujäitä, ne on kivoja! auttaa myös ikeniin!

sain vähän lääkettä kipuihin,mut taidan joutua pieneen operaatioon.pe tai ma uus lääkäri,ja katotaan tilanne.sain näitä alatiesynnytysvaivoja,vaik sektioon jouduin,ponnistin aluksi niin kauan. jalkaa ei vielä tutkittu,katsellaan tilannetta...onkin ollut nyt päivällä parempi.mulla on ollut hiusmurtumia tuossa samassa kohtaa, niille ei tehdä mitään,eikä voi tehdä mitään jos varpaat on murtunu (paitsi isovarvas).
kiitos tsemppauksesta kaikille, ja Lizardille halit takas :hug: joskus tuntuu vaan että ei tuu mitään....mut kun on pakko.
onneks äitini kans kaikki sujui mallikkaasti.molemmat varmaan tsemppas.toiv samaa rataa jatkaa hän,ei puhunut mitään turhaa paskaa eikä ollut yhtään ikävää tilannetta eikä syyttelyä. mun isä joka siis asuu yksin, ei nyt sitten nähnyt nikiä vaikka odotti alunperin niin kovin, veti viinaa niin että ei kyennyt ja joutui sit sairaalaan,oli ojasta löydetty.nyt kotona ja kunnossa tuntui olevan ja odottelee seuraavaa vierailuamme.
Mitzylle jaksamista,ihan hirveetä että poika on noin kovin kipeä jatkuvasti!!

Niki lausui viime yönä ensimmäiset jokeltelutavut OKKE sanoi hän, OKKE OKKE. et kaipa hän tuolta kiipeilyltään joskus puhumaankin oppii :heart:
 
Lizard - Meillä kans hampaita 0 ja ikää 8,5 kk. Hampaaton vaari istuu kuin tatti, mutta ei ryömi tai konttaa, sen sijaan hyppisi sylissä aina ja ikuisesti. Seisoo myös aika hyvin tuettuna käsistä. Myös meidän kaveri syö aika usein pari lämmintä ateriaa päivässä, usein toisen lihaa ja toisen kalaa. Palasin takas 6 kk tuotteisiin, sillon kun annan purkkimössöjä, koska hampaattomalle oli 8 kk liian isoja paloja - tuli kakan mukana samaiset palat ulos. Mä olen alottanut Gefilus-Bifilus hapanmaitotuotteiden antamisen, neuvolalääkäristä ainakin se oli ok (mutta sehän ei paljon kerro se). Ennen vanhaan ne aloitettiin tässä iässä kuitenkin anyway. Mutta oletko kuullut, että siitä olisi haittaa / minkälaista?

Eilen mun mielestä kanssa alkoi vaari osottamaan reippaasti omaa tahtoa, oli muutenkin "kaikki käy" -tyypille erikoinen päivä, oikeastaan mikään ei siis käynyt. Silloin tajusin kuinka raskasta voi olla esim. Nikin emolla jos kaikenlaisista asioista pitää taistella, huoh ja sympatiat!!! Tänään thank's god oli taas oma itsensä. Varmaan tuo nuhanenäisyys alkaa käydä kaverin hermoille (tänään 20. päivä ), mutta en siis edelleenkään tänään vienyt lekurille, koska nyt se kurkunpään limaisuus on muuttunut taas norminuhan tyyppiseksi. Kumpi on sitten parempi uhkaava uusi korvatulehdus, johon tarvittas laajakirjoantibiootit vai kortisoni, jolla limaisuus lähtis, tiedä häntä... Olihan meillä sentäs 6 ekaa kk:tta ihan terve vauveli ja rs:n jälkeenkin ehdittiin 6 viikkoa olla täysin ok, mutta nyt tämä nuha se on tiukassa se... Mitenkähän monilapsisella Miialla, mietin kun siellä oli niitä korvatulehduksia usein kanssa, saikohan nuorinkin putket... No mä vaan toivon kuumaa ja kuivaa kesää, ehkä nuo nuhaitiötkin sitten kupsahtais.

Nikin emo
- on tuo kurjaa kun soija ei uppoa, sekö se on ainut tapa testata maitoallergiaa (I doubt...)? Enta sitten jos allergia ilmenee? Mitähän sitä sit syöttäs...? Toisaalta vuoden iässähän ei tarvi enää vastikkeita annella, ihan kiva jos maitoallergia saadaan siihen mennessä testattua, paljonpa siitä sit olikin hyötyä... kun ne viivytti ja viivytti, jos sitä hiton soijaa tai Almironia olis annettu jo kauan kauan sitten olishan se siihen tottunut...

Hexa - Soitin Hkin neuvolaan, siellä ei siis säästetä Treen tapaan 10 kk tarkastuksesta vaan se on, eli tullaan kesäkuussa ainakin sinne mitoille ;) Onko suolattomia nakkeja kaupoissa? Mielenkiintonen tuo sosejuttu, sehän vois sen syömättömyyden selittää... kyllähän se nyt muuten perin oudolta kuulostaa, luulis että muuten routa niin sanotusti porsaan kotia ajaisi... Meillä on syöminen sujunut tähän asti erittäin siististi, mutta tänään vaari oli sitä mieltä, että lusikka pitäs ottaa omaan käteen, siitä KYLLÄ syntyi sotkua, mutta kai sitä pitäs antaa vaan kokeilla, että oppis ite lusikoimaan. Appelsiinimehun (puristan ite ja syötän hedelmänliha lusikalla) ja veden juotan nyt ihan tavallisesti pienikokoisesta kupista, leuanalusrättiähän siinä kyllä vielä tarvitaan, mutta tuo juomatapa on herran mielestä magee! Maidot ja vellit tietty edelleen pullosta. Ja sit kun ruoka loppuu nopeasti porkkana käteen, niin ei ala lisäruuan vaatimus, ihan kuten Lizardilla, mun pitää päättää mikä on kohtuullinen määrä. Että on meillä vaan kaikilla erilaisia huolia...

HAPPY HAPPY uutinen tuli tänään työnantajalta, äloman jälkisiä edellisen ja tän vuoden kesälomapäiviä riittää syyskuun 20. tienoilla asti. Siin olis sit nuo 13 viikkoa aikaa säästellä normaalipalkasta rahoja hoitovapaalle, olen nyt tullut siihen ajatukseen, että ehkä helmikuulle asti venyttelis töihin menoa... Meksiko oli vähän mietinnässä, mutta nythän tuo sikaflunssa vähän pilas fiiliksiä sen suhteen... toisaalta siellä olis muuten aika ideaali ilmasto ja varaa hoitovapaalaisen elellä 3-4kk kivasti...
 
Kyllä se allergian testaus kannattaa, vaikka 1v ikä lähenisikin...maitoallergiset joutuvat nimittäin sitten syömään kalkkilisiä (ellei sitten ole kokonaan ilman puutostenkin uhalla), koska ymmärrettävästi eivät saa sitä maitotuotteista...eikä allergia välttämättä mene ohi vielä 1v ikään asti, joten itkua voi sit kestää pidempään...Niin ja tuo eliminaatio-altistus on luotettavin testi...toinen on prick, mutta se näyttää vain IgE-välitteiset ja esimerkiksi meillä oireet ovat suolistoperäisiä eli yleensä IgG-välitteisiä, jolloinka meillä prick oli negatiivinen...

Hehkutan edelleen, että taaskin herättiin vain 1 kerta yöllä!!! Tää on siis tosi luksusta tuon ensimmäisen 7 kuukauden jälkeen. Vähän niinkuin olisi uusi elämä alkanu, toivottavasti tämä on nyt pysyvä muutos!

Meillä tuli ensimmäinen haaverikin. Poika on oppinut pari viikkoa sitten nousemaan tukea pitkin seisomaan ja toissapäivänä hän löi silmäkulmansa kirjahyllyn reunaan. Verta tuli ja minä olin ihan paniikissa. Käytiin sit nopsaan tossa terveysasemalla näyttämässä, mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä. Huono äiti palkintoa voi siis antaa tännepäin :ashamed:
 
Tänne myös sitä huono äiti palkintoa! Viime viikon maanantaina Ada tippui sängystä ja otsaan tuli kuhmu ja sunnuntaina kaatui suoraan naamalleen niin että huuli turposi aivan verestäväksi...

meillä siis noustaan seisomaan aivan jatkuvasti ja mikä 'kauheinta' niin Ada haluaa jatkuvasti myös päästää irti, äitiinsä tullut hurjapää siis selvästikin :headwall: Jatkuvasti pitäis olla silmät selässä...




Eilen kotiuduttiin siis Ruotsin reissulta ja hyvin meni kaikki!
Hyttiin mennessä odotti ihana yllätys kun meillä oli tosi tilava huone jossa oli parisänkykin! Oltiin pyydetty vatkasänkykin hyttiin mutta eihän me sitä sitten tarvittu kun neiti nukkui kainalossa. Matkaa harkitsijoille huomioksi että matkasänky oli vain alle 10kg tarkoitettu.
Uskomatoman hyvin olivat sijoittaneet meidät sinne kun meidän kerroksesta pääsi maihin eli ei tarvinnut jonottaa hisseillä kumpaankaan suuntaan ja kaikenlisäksi taxfree, leikki- ja hoitohuone olivat kaikki samassa kerroksessa. Iso plussa siis viikkarille lapsiperheen huomioimisesta! Onhan se reissailu lapsen kanssa, varsinkin juuri liikkumaan oppineen kanssa, aika rankkaa mutta loppujen lopuksi oli tosi mukavaa :)

Viikko jatkuu mukavissa merkeissä kun isäntä on koko viikon 'talvi'lomalla ja jäävätkin tänään tytön kanssa kahdestaan kun lähden silmälääkäriin ja sen jälkeen töihin yhteen palaveriin.

Joku oli kysellyt hampaista ja meillä on niitä alhaalla kaksi, ylhäällä yksi jo hieman esillä ja toinen jo pilkistää. nuhakin on muuten jo matkan aikana helpottanut!

olipas omanapaista mutta nyt kiiruhdan suihkuun ennenkö lähdetään aamupuurolle, antteksi omanapaisuus :ashamed:
Jaksuja kaikille mammoille, erityisesti Nikin emolle :flower:

Tinii+Ada 8kk+3vk
 
Mulla on tänään "vapaapäivä". Kalle lähti isänsä kanssa "töihin", siis mummun hoitoon. Mies kun käy tuolla kotitilallaan töissä. Nyt on ongelma että mitä tekisin, mun piti ottaa rennosti mutta kun pitäis siivota yms. eihän se oo rentoutumista :p

Tuota Adan kuvaa kattoessa menee kylmät väreet selässä, tuo on siis meillä vielä edessäpäin :eek:
Kiitos Tinii vinkistä, seuraava laivareissu (jos semmoselle joskus vielä päästään) tehdäänkin Vikingillä (jos ymmärsin viikkarin oikein?)

Mutta nyt ihan oikeasti tekemään jotain hyödyllistä (vaikka kattomaan telkkaria :saint: )

Niihu ja Kalle 8kk19pv
 
Jospas sitä täältä taustalta kans välillä kirjoittelis jotain, kun molemmat pojat leikkii niin nätisti tuolla lattialla :)

Nikin emolle ensiksi ihan valtavasti voimia ja halauksia :hug: Tuntuu niin pieniltä omat maito-ongelma murheet, kun lueskelee mitä siellä joudutaan kokemaan.

Mulla siis ongelma se, että Nemo ei oikeen tarpeeks tota maitoo suostu juomaan ja joka puuroon sitte yritän maitojauheet kans laittaa joukkoon, että ees vähänkään lähelle päästäis sitä tarvittavaa 8dl-1L määrää. Tissittelyt ollaan alettu heivaamaan, kun mun on pakko lääkitä tätä allergiaa ja selän takiakin pitäis sellaisia lääkkeitä syödä, jotka ei oikein passaa imkettäjälle ja olkapäässäkin joku tulehdus viel, johon pitäis Voltareneja popsia, mutta alan sitte popsimaan, kun imetys on totaalisesti ohi. Nyt mennään jo niin, että ainoostaan aamulla ja tarvittaessa yöllä tissitellään ja muuten sitte korviketta pullosta. Kaiken järjen mukaan ei kaverin yölläkään pitäis nälkäänsä huutaa, mutta kun se on se helpoin tapa saada toinen uudelleen nukkumaan ja vältytään isoveikan heräämiseltäkin, niin oon sitte antanut. :ashamed:

Täällä keikutaan nykyään jo jonkin verran konttausasennossa ja istuskellaan tosi hienosti. Tuntuu vaan nuo konttausharjoitukset nyt sitte haittaavan unta aikalailla sekä päivällä että yöllä. :kieh: Tukea vasten tykkää kans kovasti seisoskella, mutta itekseen ei siinä kyllä kauaa pysy...

Tuun jatkaa kohta, kun saan Nemon aamupäiväpäikkäreille :wave:
 

Yhteistyössä