SYYSMASSUT '07 elokuussa

Voit uskoa, että tiedän miltä tuntuu :hug:

Mulla on vaivana myös sen luokan turvotus, että jalat menee alta, kun en tunne omia nilkkojani.... ja se lähtee polvista asti :(
Sormet on kuin hk:n siniset, nakit ei enää riitä kuvaamaan...


http://junkka.irc-galleria.net/b/images00/01/59/25/32/65133429.jpg

Tuossa on HYVÄ hetki menossa...
 
:LOL: soitin miehelleni äsken kysyäkseni että toimiko auto hyvin, niin vastas puhelimeen et joko mennää synnyttämään :LOL: oli kuulemma sellanen olo et soita sille et nyt mennää :LOL: mulla olis tiistaina lääkäri, saas nähä mitä sanoo =) minttu kiva kun muitakin ei tarvitse yksin olla :whistle: :wave:
 
No nyt vois luulla että teillä (Janita, minttu ja PippuriMamma) on jo synnytykseen lähtö lähellä, toivotaan parasta! Minulle kampaaja sanoi alkuviikosta että koska minun huulet on turvoneet ( muuten ei ole turvotusta) hän tietää synnytyksen olevan lähellä.... joten vilkaiskaapa peilin :D
Samainen tyttö epäili minun olevan raskaana ennen kuin itsekään tiesin sitä...

Onko teille annettu ohjeita supistusten tiheydestä ennen lähtöä? Mistä sitä tietää koska lähteä, ettei lähde liian aikasin? :(
Meille kätilö sanoi; "että sitten pitää lähteä kun ei enää pysty kotona olemaan" ----aika vaihteleva käsite.

 
Mulla niin kamala kokemus TYKSistä nyt takana, että en tod. aio lähteä kun kehoittavat uudelleensynnyttäjää menemään jo jos on väli vain 20min!!! Mä menen sitten, kun kroppa antaa tuntemuksia :)

Ja aina voipi soittaa, pääsee sieltä kotiin tai osastolle jos on lähtenyt käyntiin ja etenee hitaasti!
 
meil ei ukko oo uskaltanu pariin viikkoon minneen mennä :) kävi saunaillas ja laitteli viestiä miten voin ilmotin et yks supistus tullu ei hätää, ukko vastas et 15min ni oon kotona :LOL: jäin miettimään kun mulla toi rv vähä hassu juttu, kun menkkojen mukaan olis nyt toi rv36 mut ekas ultras muuttivat lasketun ajan ja sen mukaan olis rv35, neuvola ja sairaala käyttää tota rv 35 mut terveydenhoitaja sano mulle et, ite kannattaa elää sen mukaan et on rv36... :/ älkää siis ihmetelkö jos laitan välil miten sattuu :ashamed:
 
Huomenta!
Täällä samat oireet, varpaat ei näytä omilta. Aivan kun alkupahoinvointi ois tullu takasin, eli massun pitää olla täys koko ajan. Sainki heti alussa 4kg huonon olon takia, taitaa alkaa taas vaaka laulamaan ;) Ja öinen hikoilu! Tuntuu niin oudolta, kun en normaalisti hikoile juuri ollenkaan, nyt valuu hiki helminä!
On tää raskaus mielenkiintonen kokemus!
Tää lähtee nyt neuvolaan, toivoen hemoglobiinin nousseen (ollut 102-107 viimeiset kuukaudet)
Toivottavasti pian saadaan lukea täältä vauva uutisia!

Ilosta päivää kaikille!
Mustajuuri 34+2
 
Mulla kans neuvolakorttiin merkitty, että rv olis nyt 37+3, MUTTA koska kaikki ultrat ovat antaneet(myös itse maksetut) vaihtopäivän tähän perjantaihin, niin sanoi, että eletään sen mukaan vaikka ei vaihdeta korttiin. Vaihtavat vasta jos heittoa se viikko kuulema ja mulla ei ole kuin muutama päivä.
 
Eilisiä neuvolakuulumisia:
RV 37+0
paino: +500g/viikko, yhteensä 3,9kg
RR: 120/81 (alapaine ollut nyt muutaman kerran koholla..)
pissa: valkosolut himmeellä plussalla, johtu kuulemma siitä, että terkka näki pissan joukossa valkovuotoklimppejä..yök...on kuulemma ihan normaalia tässä vaiheessa..
Hb: ei otettu, pyörinyt koko raskauden ajan 120-125 kieppeillä
SF: 36 cm (sentti tullut viikossa lisää)
tarjonta: Rt
:heart: : ++
liikkeet: ++
turvotus; enää vaan yksi +!!! jee!! :D

saatiin samalla tietoa tyksissä olevasta tutkimuksesta, jossa tutkitaan vastasyntyneiden perinnöllisiä sairauksia. Annettiin lupa ottaa Joosepilta kahden vrk:n ikäisenä täpläverinäyte josta sitten katsotaan, onko perinnöllisiä sairauksia. Jos ei ole niin hyvä, mutta jos jotain löytyis, niin hoito aloitettais heti, eikä vasta sitten kun tulee oireita.

Seuraava neuvola-aika on mulla ja siskolla yhteinen :LOL: Siis jos sisko pysyy kasassa siihen asti (LA 23.8.). Kysyin vaan, että onko mahdollista saada edes samalle päivälle, kun pääsis niin kätevästi samalla kyydillä (matkaa neuvolaan noin 18km). Terkka sitten katteli, ettei ole vapaita aikoja samalle päivälle, mutta totesi, että ottaa meidät molemmat sitten samaan aikaan, kun ollaan jo niin pitkällä ja molemmilla menee hyvin.. Pienen paikkakunnan etuja :D

Nyt lähden lenkille ja illalla anoppilaan grillailemaan. Ei tahdo mennä sinne kuuntelemaan typeriä neuvoja ja itsestäänselvyyksiä!!!!! :kieh:

Paveliina ja Jooseppi 37+1
 
Eilen tein taas jälleen kerran suursiivousta... |O
Tuntuu että sellaisen saa tehä 1krt/vk! :kieh:
Alkoi sitten oikein kunnolla tuntua painetta lantiossa ja selkää polttelee,supistelikin...
Mietin sitten kun olin saanu siivottua että nythän ois hyvä lähteä synnyttää kun kotikin on puhdas :D Oon niin neuroottinen ton siivouksen kanssa :headwall:
Yö meni supistelessa ja selkäpolttojen kanssa...mutta siihenhän ne jäi...
aamulla heräsin kun hirveet liitoskivut ja naksumista + supistuksia
Nyt taas alkoi selkää polttelee...no jospa tässä 2vk sisään pääsis tositoimiin,alkaa olla tukalat paikat hirvee hiki ja turvotus :/

Only 19 days to go :eek:
 
Pippurimamma, Janita ja Minttu -onnea tulevaan koitokseen ja toivottavasti ette joudu kauan 'karvistelemaan'...

Mullakin poksuu viikot tanaan tuon 'uuden' merkinnan mukaan eli rv 37 alkoi! Vanhan kaavan mukaan laskettuna oliskin vasta 35+6, mutta katotaan sitten synnytykseen lahtiessa kumpi oli se 'oikea'.
Esikko on syntyny rv 36+6, oli 2490g ja 48cm. Masuneidon pitaisi olla jo nyt suurempi?! Iltapaivalla aattelin menna gynelle ihan 'muuten vaan' tarkastukseen kun turvotukset jaloissa ja sormissa on viidella plussalla! :LOL: Ma saisin jo lahetteen kaynnistykseenkin, mutten viela halua; yritan todella karvistella ihan supistusten alkuun, katotaan sitten mita gyne mielta tanaan... Ja kun haluisin niin paasta yli tuon 23.8 paivamaaran...
Mutta voikaahan hyvin
- levinia ja Hope rv 37 kesakuumasta +35°!! -
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päde:
No nyt vois luulla että teillä (Janita, minttu ja PippuriMamma) on jo synnytykseen lähtö lähellä, toivotaan parasta! Minulle kampaaja sanoi alkuviikosta että koska minun huulet on turvoneet ( muuten ei ole turvotusta) hän tietää synnytyksen olevan lähellä.... joten vilkaiskaapa peilin :D
Samainen tyttö epäili minun olevan raskaana ennen kuin itsekään tiesin sitä...

Onko teille annettu ohjeita supistusten tiheydestä ennen lähtöä? Mistä sitä tietää koska lähteä, ettei lähde liian aikasin? :(
Meille kätilö sanoi; "että sitten pitää lähteä kun ei enää pysty kotona olemaan" ----aika vaihteleva käsite.
No mulle on aika paljon joka paikassa sanottu, että ensisynnyttäjä lähtee tulemaan vesistä tai sitten kun on muutama tunti tullut suppareita 10-15min välein. Uudelleensynnyttäjän ei tartte välttämättä odotella niin kauaa. Sitten viimeistään kannattaa kun tuntuu et tarvii jotain kivunlievitystä.
mun periaatteena on, että minä tulen sitten kun siltä tuntuu. Ja kyllä sieltä sitten takasin kotiin laitetaan jos ei olekaan tosi kyseessä.

Itse menin sairaalaan hyvissä ajoin, koska halusin varmistaa etten nyt ihan syöksysynnytä, ja onhan siellä turvallinen olo kun tietää että apu on lähellä.
 

Yhteistyössä