SYYSMASSUT '07 elokuussa

Yhtään päivää enää olo on niin |O |O |O
tää raskaus on todellakin raskas :/ esikoisen kanssa olin niin pirtee ...
nyt ei pysty mihinkää enää keskittyy muuta kun miettii synnytystä ja näitä kipuja kestää |O
VALI VALI :ashamed:

Kävely on sellasta ankan vaappumista tai pingviinin niin kui mies sanoi :/ nyt sekään ei oikee onnistu,helvata mitä tästäki tulee :headwall: :headwall: :headwall:
 
Laa
et onko mahdollista yhtäkkii synnyttää, vaikkei ollut ennen kipeit suppareit...? eli periaattees ei ois mitään ennakoivii supistuksii ennen oikeit...vai supistaako aina pari päivää tai viikkoo ennen synnytystä? vai onkse yksilöllistä?menipäs taas vaikeeks, toivottavast joku tajusi mitä tarkoitan :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laa:
et onko mahdollista yhtäkkii synnyttää, vaikkei ollut ennen kipeit suppareit...? eli periaattees ei ois mitään ennakoivii supistuksii ennen oikeit...vai supistaako aina pari päivää tai viikkoo ennen synnytystä? vai onkse yksilöllistä?menipäs taas vaikeeks, toivottavast joku tajusi mitä tarkoitan :ashamed:
Kyllä mä luulen että se on mahdollista siis että ensimmäiset supparit tulee kun synnytys on käynnistynyt
 
Tuli tänään käytyä siellä äippäpolilla sitten. Mahdollinen kääntöyritys mielessä mutta tää meitin pikku hurrikaani oli sitten pyöräyttänyt itse itsensä raivotarjontaan =) Jeejee B) Toivon mukaan myös pysyy näin päin.... :whistle:
Painoa pikkuisella oli arvion mukaan 2840g ja viikkoja mulla kasassa tällä hetkellä siis 36+3. Jos tätä rataa kasvaa ja syntyy ajallaan niin painoa tulee vauvalla olemaan n.3400-3700g... Ihan keskitasoa onneksi... :)
Istukka toimii niinkuin pitää ja lapsivettäkin normaalisti! Kohdunsuun/kaulan tilanne ennallaan ja juurikaan ei supistele joten taitaa meikäläisen raskaus pamauttaa viel yliajalle :eek:
Jokohan se mam84 on saanut nyytin kainaloon?
 
Ei niinkään tän raskauden kanssa vaan meijän auton kanssa!! Mies korjas siitä just viime viikolla laturin ja nyt olin tulossa kaverilta Keravalta kotiin päin niin, niin se vaan hajos ja heitti hihnat pois paikoiltaan!! |O |O
Siis kyllä ottaa päähän.. :kieh: Sain sen nyt ajettua Vantaalle Korsoon asti ennen kuin lämmöt nous liikaa..pitäis lähteä se sieltä hinaamaan kun mies pääsee puol kakstoista töistä.. :ashamed:
Miks kaiken pitää aina hajota sillon ku vähiten toivois? :/

Noh onneks meillä on vielä toinen auto niin pääsee ees liikkumaan..
Huomen aamulla neuvola ja toivottavsti siellä kuulee jotain hyvää..Joten palailen huomenna kuulumisia kertomaan.

Inka&vaavi tasan 38vko :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laa:
et onko mahdollista yhtäkkii synnyttää, vaikkei ollut ennen kipeit suppareit...? eli periaattees ei ois mitään ennakoivii supistuksii ennen oikeit...vai supistaako aina pari päivää tai viikkoo ennen synnytystä? vai onkse yksilöllistä?menipäs taas vaikeeks, toivottavast joku tajusi mitä tarkoitan :ashamed:
Mulla ei juuri tullut kummastakaan tytöstä odotusaikana sen suurempia supistuksia, molempien synnytykset lähti käyntiin kun vedet meni, sitten vasta alkoi supistaan ja kunnolla...
 
Huomenissa olis neuvolassa käynti ekaks ja sitten pitäis ajella lekurin luokse viimeseen "tarkastukseen". Siellä sitten selviää millaisessa tarjonnassa meitin vuokralainen on. Palailen huomenissa kertoilemaan kuulumiset sekä neuvolasta/lekurista, jos vain ei toi rade iske, tms.

Tänään just yks kaveri kyseli, et voiko he viel tulla lähiaikoina käymään kylässä vai onko jo kriittiset ajat kysymyksessä. Mie siihen vastasin et tulkaa vaan, mut soittakaa/viestitelkää ennenkuin tuutte, jottei tuu yllätyksiä puolin tahi toisin. ;)

Onx kukaan tietonen mam84 tilanteesta? :attn:

Huomiseen!

Poikax3 ja taavimaija 35+4
 
Ja mä hajoon kans ku nää mun yöunet on tälläsiä, siis ihan törkeen huonoja. :headwall: Puolen yön jälkeen yritin käydä nukkuu, olen käynny tässä välillä valehtelematta 10 kertaa pissalla ja nyt ku ukko lähti töihin ni ei taas toivoakaan unesta!!!
No täytyy vaan toivoa, ettei tarvis kärvistellä kovin pitkään!

Parempaa päivän alkua muille! :wave:

Hannis 37+4
 
Nyt nukuin edes puol kolmeen asti, sitten tunti hereillä ja takas nukkumaan. Hereilä ollessa ei supannut laisinkaan, mutta nukkuessa on jotain ollunna, kun olen purrut hampaita yhteen niin, että kipeää tekee vasemman korvan lähellä...

Näin muuten hauskaa unta: Mä tappelin Merikukan kanssa Hjalliksen tontista ja lonkeroista. Mä sanoin et mulle ois aivan sama vaikka ne veeitun lonkerot häviäis ja Merikukka huusi mulle, et "Älä viitsi! Tontti on miljoonien arvoinen ja jää sitten nappulalle! Sitä paitsi saaren mukaan on nimetty paita" ja mä repesin, kun mun mielestä crocsit on kengät ja ainoa paitamerkki jossa muista jonkin sen sortin eläimen olevan on lacoste...
Sitten olinkin yhtäkkiä tutkittavana jossakin isoa akvaariota muistuttavassa talossa jossa oli hirveästi päänupin kesyttäjiä...

AI mulla levottomat unet :D

Hannis: Usko pois, vielä se yö tulee, kun saat nukkua! Ja käytä päivä lepuuttamiseen! Mäkin törkeästi makoilen yläkerrassa ja nuorimmainen leikkii viereisessä huoneessaan. Sitten tulee koululaiset kotiin ja voin ajaa ne porukalla ulos.... ja ah´mikä rauha... Enkä kärsi edes huonosta omasta tunnosta :D
 
Laa
täälläkin ollaan hereillä :wave:
Rupes sataamaan nii paljon, ettei oikee saanut enää nukuttua.. Puol kymmeneen aikaan meil ois lastenneuvola, pitäs suunnistaa sinne =)
Oon muuten huomanut, että yöllä tulee herättyä usein samaan aikaan, kolmelt, viidelt ja kasilt.. taitaa olla meidän tulevat yösyöttöjen ajat :D Onko täällä muitakin ketkä herää samaan aikaan yöllä?
 
:wave: Täällä herätty jo kuudelta, esikoinenkin heräs jo puol seitsemän kun odottaa että pääsee polkemaan pyörällä perhekerhoon :) On se niin kiva kun toi vesisade ei näytä hellittävän, mä niin tykkään tossa sateessa kävelystä :kieh:
 
Huomenta kaikki!
Heräsin kanssa kuudelta, mutta luin näin kauan teidän kirjotuksianne!
Onnea Littlepeople ja tervetuloa paukkuliina!

Neuvolakuulumisia keskiviikolta, rv 37+6
paino: -500G! Nyt siis yhteensä +2,5kg =)
RR: 131/78
pissa: proteiini edelleen lievällä plussalla
Hemppa: 118
SF: 36cm
tarjonta: RT
syke: ++ (noin 140)
liikkeet: +
Liikkeet oli siis vain yhdellä plussalla, kun Jooseppi ollut todella hiljainen sunnuntaista asti. Olen saanut ne viisi liikettä puoleen tuntiin, mutta en paljoa muuta. Terkka soitti tyksiin äippäpolille ja ne antoi mulle ajan torstaiksi. Eilen sitten oltiin tyksissä. Puolen tunnin sydänkäyrä oli lääkärin mukaan täydellinen ja ultrassa kaikki hyvin. Painoarvioksi antoi 3200-3300g. Samalla tutki lantiota pariinkiin otteeseen ja sanoi, että toivottavasti mahtuu! APUA!! :/ Kohdunsuu oli kiinteä ja auki sormelle, oli myös kahdessa viikossa lyhentynyt sentin, eli enää on jäljellä 2cm. Mies kyseli taas, että näkyykö sukupuolta ja lääkäri sanoi, että tytöltä näyttää. Viimeksi meille veikattiin poikaa... joten luultavasti sieltä jompikumpi tulee :LOL: :LOL:
Joosepilla siis kaikki hyvin ja tänään on liikkeet tuntunut alkuviikonkin edestä.

Laa mäkin olen huomannut, että yöheräilyt ovat usein samoihin aikoihin. Ja mulla vielä niin hassusti, että heräilen tasatunnein. Heittoa maksimissaan viisi minuuttia..

Nyt olen lähdössä siskon kanssa Raumalle liiviostoksille. Sisko on ihan kypsä, sillä LA oli eilen ja kerran supistanut kunnolla...

Paveliina ja Jooseppi 38+1
 
Täällä alkaa myös maha jo hieman ahistamaan, mutta alan vankasti olemaan sitä mieltä, että yliajalle menee takuu varmasti. :LOL:
Mulla esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla, ennakoivia supistuksia ei ollut, paitsi edellisenä iltana yhden kerran veti mahan kovaksi.
Mä olen kanssa alkanut heräämään tiettyihin aikoihin vessaan eli taidetaan sitten syödä noihin aikoihin, näin oli myös esikolta.
Ei muuta kuin jaksuja kaikille mahojen ja kaikenlaisten vaivojen kanssa.
 
Superheppuli (tai Tarze nykyään..) :) Voithan sinä vielä kokeilla muuttaa tuota nickiäsi Superheppuliksi. Kun tuli vaan mieleen, että jos se ei ollut eilen ns. kerennyt päivittää tuota Superheppuli nimeä pois tästä järjestelmästä ja siksi herjasi, että se on jo käytössä. Kun luulen, että tuskin kukaan on sillä välin kerennyt sitä itselleen nappaamaan. :D

Tämä mamma kävi eilen siellä äippäpolilla. (meinattiin eksyä miehen kanssa Kysille ihan totaallisesti.. :LOL: ) Oli siis aika varattuna mahdolliseen kääntöön, mutta eipä sitä sitten tarvinnutkaan, kun pieni oli kiltisi RT:ssä.. :) Oli kuunnellu minua ja isäänsä, että käännyhän oikeinpäin. :) Pieni ei kuitenkaan ole vielä laskeutunut eikä varsinkaan kiinnittynyt, vaan hyvin sai päätään pyöriteltyä (hyvin näkyi ultrassa.)
Painoarviokin saatiin ja tulos oli 3200g :eek: Minkalainenhan jötkylä mahtaa olla tulossa, jos menee laskettuun aikaan tai jopa ylikin! APUVA! Kun ite oon tämmönen pieni tirppana (155cm), niin ei hirveesti tekis mieli synnyttää mitään lähemmäs nelikiloista tai ylikin.
Kohdunsuu oli peräti lyhentynyt 2 senttiin, mutta oli vielä kiinteä ja kiinni.. Ei siis odotettavissa synnyttämään lähtöä lähiaikoina.. :kieh:

Ja voi vitja, että tuntui ilkeältä, kun lääkäri sisäkautta kokeili lantion, että mahtuuko syntymään. Tuntui, että yrittää vähintään läpi tulla jostain. Yritin olla neurtaalina, mutta väkisin ilme meni aika tuskaiseksi, niin lääkäri pyysi anteeksi kun tiesi, että se ei tunnu kivalta.
Mutta sanoi vaan sitten että hyvä lantio on. :)

Tuon reissun jälkeen kivisti mahaa jonkun pari tuntia. Ja saattoipa kivistykseen olla syynä sekin, kun tuli sitten kaupungilla käveltyä ihan jonkun verran. Ostin parin imetysrintsikat.. Nyt ois sitten kaikki tavarat valmiina sairaalakassiin. :)

Pitäis varmaan mennä vielä nukkumaan pienet tirsat. Olin viime yön kaverin luona, kun mies lähti toiselle paikkakunnalle ambulanssiin töihin, niin oli joku "vahti" minulla JOS olisi sattunut synnytys käynnistymään (toiveajattelua).. Tuli valvottua jonkun verran, kun sai taas vessassa rampata ja sitten kuuntelin kun kaverin hamsteri piti omaa elämäänsä häkissään. Ihan pöhkö eläin, kun kiipesi häkin kattoon ja sitten siitä rumautti tipauttaa itsensä ruokakuppiinsa.. :LOL: :LOL:

Minulta ISO voimahalaus :hug: kaikille, jotka ovat sen tarpeessa! Ei ole enää pitkä aika, niin saadaan tästä yhdeksän kuukauden kärvistelystä se paras mahdollinen palkinto. :heart: :heart:

Mut nyt pienet tirsat.. Zzzzz.... :)

-Bluedrama ja röllykän asukki 37+2 :heart:
 
Te joilla supistelee kipeästi...

Kun supistus tulee niin liikkuuko teillä vaavi paljon samaan aikaan?
Mulla oli eilen illalla ihan tajuttoman kipeitä supistuksia (?) jotka tuntui alavatsalla ja kohdunsuulla ja samalla pikkuinen alkoi aina liikkua hirmusesti. teki todella kipeää ja sitä tuli noin 10 min välein tai vähemmän välillä tunnin ajan ja sitten rauhoittui.

Nyt mietin että oliko ne oikeasti kipeitä supistuksia vai saiko baby jonkinlaisia spurtti kohtauksia ja siksi sattui alakertaan niin kovasti.

On todella jännä miten sitä on ihan yhtä hoo moilasena tässä raskaudessa kuin edellisessäkin! :eek:

balik ja pikkuinen 38+5

"Only 9 days to go!"
 
tup
Balik: Musta tuntuu, et normaalisti vauva ei hirveesti liiku pienemmissä supistuksissa, mutta jos supistus kestää ihan tosi kauan tai on tosi voimakas, vauva alkaa liikkua rauhattomasti. Musta tuntuu, et sekin hätääntyy. Olen miettinyt, että onko vauvalla lievää hapen puutetta supistuksen aikana? Mielestäni olen jostain tällaisesta lukenut, mutta kun kysyin yhdeltä tutulta lääkäriltä, hän ei ollut kuullut tällaisesta. Tokihan sitten synnytyksessä, kun supistukset on paljon kovempia, hapenpuutetta voi vähän tulla, mutta ilmeisesti vauva kykenee sopeutumaan tilanteen stressiin aika hyvin.
Kauanko teillä kestää normaalisti supistukset? Viime yönä musta tuntui, että ne kesti useita minuutteja. Alkoi kyllä jo huolestuttaa tämä hapenpuute -asia, kun näitä supistuksia ja selkäkramppeja tuli koko yö klo 1-6.30. Ne pari kertaa, kun suht kivuttomia supistuksia on tullu päivällä muutaman minuutin välein, ne on kestäny alle minuutin. Onko teille sanottu, että supistuksen kestolla olisi jotain merkitystä, ajatellen sairaalaan lähtöä? Tarvitseeko siis supistuksen kestoa kellottaa? Entäpä kun supistus alkaa suht voimakkaasti, mutta laantuu niin vähän kerrallaan, että siitä loppumisesta ei osaa sanoa mitään vaan tuntuu että maha on pinkeenä minuuttitolkulla?
Vitsi mä olen niin kade teille, kenellä lähestyy 40 viikkoa!

tup ja vaavi 35+2
 
Soitin aamulla neuvolaan kun nää mun menkkamaiset alavtsakivut ei hellitä yhtään. Terkkari pisti lähetteen labraan, koska sanoi tuon olevan yleensä merkki jostain tulehduksesta. Niinpä ukkokulta sai kiikuttaa aamulla labraan mun pissapurkkeja... :LOL: Kahen maissa saa soitella tuloksia. Terkkari muuten sanoi, että jos kivut kovenee sietämättömiksi, vaikka ei supistelekaan tai jos kuume nousee, niin saa mennä heti suoraan synnärille.

Noh katotaan tuossa kahen maissa kun tulokset on tullut. Lisäksi noita alapään luita särkee niin per.....sti! Oon ku pingviini joka taapertaa eteenpäin...

minttu-82 ja TaimiMainio 38+2
 
Huomenta!
Täälläkin heikosti nukuttu yötakana; kostautui ne eiliset päikkärit. Heräsin kuitenkin kasilta, kun mies hälytettiin töihin, vaikka sillä on iltavuoroa tämä viikko.

Kohta oon lähdössä kaupungille. Pitäis löytää kirjahylly tai vastaava, mihin saatais dvd:t ja kirjat. Nyt meidän varavuodesohva on täynnä noita levyjä ja kirjoja, kun muuttolaatikot piti saada tyhjiksi silloin muuton jälkeen. Tutustuin muuten eilen meidän vastapäiseen naapuriin. EIhän tässä ollakaan asuttu ku kuukausi. No, ystävällinen naapuri tarjosi heti, että heillä olisi paljon pieniä vaatteita jos tarvitaan ja koko ajan jää pieneksi. Heillä on kolme lasta. Tässä lähellä asuu tosi paljon lapsiperheitä eli lapset varmasti saa tulevaisuudessa kavereita. =)

Jaksuja ja :hug: kaikille!

Joe ja pieni 36+1

Profiilissa kohta uusi kuva masusta
 
Mä kaipailisin myös niitä... Meillä ei pahemmin niitä tule olemaan, kun meinataan pääosin kestoilla. Ajattelin vain, että olisi ihanaa saada sieltä se leikkialusta tälle vaavittimelle :heart:
Toki voisin korvata ne jotenkin...vaikka tarroilla tms ;)
 
Neuvola kuulumisia

eilen RV 37 + 2
Paino yht. tullut 12,1 kg
Turvotus: -
RR: 106/69
Pissa: nyt puhdas, kaksi näytettä olen saanut käydä viemässä labraan...
Kohdunpohjan korkeus: 33 cm ( kasvua + 3cm /2vko:ssa)
Lapsivedenmäärä: normaali
Tarjona: RT
:heart: 154
Liikkeet:++
Kohdunsuu kinteä, ihan vähän auki, ja kaulaa jäljellä 2,5 cm

Lääkäri sanoi että ihan rauhassa saapi vielä odotella. Se tutki myös lantiota, että mahtuuko tulemaan, mutta ei sanonut kyllä sitteen mtään. Enkä hoksannut kysyäkään :headwall:
Painoarviosta ei ole mitään tietoa, koko aikana sitä ei ole katsottu.

Päde
 
Vika työpäivä tänään ja äippäloma alkaa B) Vähän hassulta tuntuu jäädä kotiin, mutta tuskinpa tuo kauaa kestää.

Eilen tuli käytyä lääkärissä, kaikki oli kuten ennenkin paitsi painoa taas oli vähän tullut lisää. Vauveli köllöttelee pääalaspäin ja alkaa vähitellen kiinnittymään. Painoarvio oli tällä hetkellä +/- 2500g ja syntymäpaino 3500-3800g riippuen meneekö yli. Helpotti tieto ettei ihan jättiläistä ole tulossa. Ihmettelen vaan mihin tuo kaikki reilu 11kg on hukkunut kun en ole omasta mielestäni kovasti kasvanut muualta kuin mahasta (eikä mieskään ole kovasti leviämisestä sanonut, yleensä siihen kuitenkin puuttuu omalla luvallani). Mutta eikähän tuo lähde sitten aikanaan.
Kasvatellaan masuja ja toivottavasti saadaan pian lisää vauvauutisia.

Hapsuli (34+5)
 
Ensiksikin neuvolakäynti rv 36+4...

120/60
pissat: - -
turvotus -
hb ei mitattu (edellinen 120)
painoa 1050/vko...hurjaa yhteensä n. 8kg!
syke 150
liikkeet ++
rt (ollut jo rv 30 )

Yhtenä yönä jouduin valvomaan kipeitä supistuksia jotka säteili reisiin...ja mahan kovettumista on ollu...eipä paljon muuta...
maha rupee olemaan jo ihan tarpeeks iso jotta saisi vaikka syntyä jo...yöllä kipuilee alamahan lihakset kun joutuu kylkeä vaihtamaan...ei yhtään kivaa...!
kylkiluut saa öisin kyytiä ihan urakalla...vaikka päivällä vaavi kyllä laskeutuu aika alas jolloin ei häiritse miun ylämahaa....
mutta eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu...pari viikkoa jos jaksais...
 
Eli sellasta teille jotka ootte ollut tuossa painoarviossa....Me kun ei olla kyselty vauvan sukupuolta (viimeinen ultra rv 22), niin näkyykö se selkeästi tuolla painoarviossa, ts. jos pippeli siellä heilahtaa... :LOL: Vauva kun on jo niin iso tässä vaiheessa. Mulla on painoarvio ensi viikolla.

Olenkohan mä ainoa joka on näin pitkällä ilman yhtään supisteluja? Kaveri sanoi että ole vaan iohan onnellinen ja osan kirjoituksista päätellen niin kai pitäis ollakin. Mäkin herään muuten joka yö samoihin aikoihin; ensin kahdelta ja sitten viideltä.

Vointeja viikonlopulle, saadaankohan lisää vauvoja vai poksutaankohan me ihan urakalla samaan aikaa kaikki kun vielä on ollut niin hiljaista
:LOL:

Junnu ja peanut tasan rv 38
 
Neuvolakuulumisia täältäkin suunnalta eli

Hb: 150 (noussut lähes lähtölukemiin..)
RR: 110/70
Paino: -570 g
Tarjonta: RT
Sf: 34 cm (sama kuin viime viikolla)
Syke: 146
Pissa: puhdas
Liikkeet: ++
Turvotusta ei ole

Että näin ...Tuosta painonputoamisesta th sanoi, että yleensä ennen synnytystä pakkaa paino putoamaan..josko vauveli sitten tulisikin pian...


:eek:

Lilia rv 38+2
 

Yhteistyössä