SYYSMASSUT '07 elokuussa

Musta oli myös oikein mukava tapaaminen =) Ja ehdottomasti uudestaan, saa nähdä ehditäänkö ennen vaavien syntymää:)

Edelleenkin vaan hiki valuu ja koko ajan tekisi mieli mennä kylmään suihkuun ;)
(täytyy kuitenkin vähän toppuuttaa ettei tuu kauhean iso vesilasku) :/

No eipä muuta kuin kai sitä täytyy yrittää lähteä nukkumaan, mieskin kohta palailee töistä..Jos tässä helteessä nukkua pystyy.

Torstain neuvolaa odotan jo..

Inka&vaavi 36+5 :heart: :heart:
 
Huomenta!
Kasassa ollaan (valitettavasti) täälläkin.
Oon nyt parina yönä herännyt neljän-viiden aikaan ja pyörinyt sängyssä pari tuntia. Sama tänään..puoli kuudelta nousin ja keittelin miehelle puuroo aamupalaks. Nyt alkaa uni painaa, taidan mennä sohvalle koittamaan, jos sais vaikka nukuttua |O
Paveliina ja Jooseppi 36+6
 
Nuo yöheräilyt olivat tuttuja täälläkin. Nyt olen neljä yötä nukkunut hyvin, ainoastaan kerran vessassa yöllä käynyt. Täytyy nauttia ja kerätä voimia nyt kun unta saa.
Ensimmäisiä menkkamaisia tuntemuksia on tuntunut viime päivien aikana. Ilm. kun vauva on nyt kiinnittynyt niin hänen painonsa saa aikaan jotain kohdun suulla. Yhtään supistustahan ei ole tullut koko raskauden aikana.
Mutta eikun liikkeelle vain. Näin aamusta on kova tarve venytellä paikkoja ja päästä lenkille, varsinkin kun nyt ilmakin on viileämpi.
Eilen pesin saunan ja nyt olisi eteisen kaappien vuoro. Ihmeesti sitä keksii kaikkea tekemätöntä työtä, kun on aikaa. Nautimpa myös tästä kun vielä on sitä aikaa puuhailla omiaan.

Oikein hyvää keskiviikkoa syysmassuille.

Ainoska ja Kullannuppu 37+
 
Hyvää huomenta :)
Kylläpä ukkonen jylläsi yöllä, ainakain täällä Vantaalla. Onneksi meni nopeasti ohitse eikä tarvinnut pidempään valvoa.

Tosiaan kiva oli eilinen Stokkalla pidetty tapaaminen, ja aika meni kuin siivillä!! Kyllä tosiaan katseita kerättiin :D

Varasin juuri hammaslääkäriaikaa. Hämmästyin kun täti sieltä saneli että "sullahan on laskettuaika 1.9".. johon korjasin että eikun 24.9.. aloin miettimään että jaahans, mitähän jos kaveri tuleekin 3 viikkoa etuajassa. . En ymmärrä mistä olivat tuon 1.9 päivämäärän sinne napanneet ..

Huomenna ensimmäinen perhevalmennus =)

JOs hakisi lehden laatikosta ja tekisi viimein aamupalaa..

 
tup
Huomenta! Nyt olin varma, että täällä olis jo jotain vauvauutista, koska viime yönä oli niin mieletön ukonilma ainakin etelässä. Eikös se joidenkin uskomusten mukaan vaikuta synnytyksen käynnistymiseen? Tosin ei kai sairaalasta noin vaan laiteta tänne viestiä. Mun kaveri, jolla oli laskettu aika 1.9., sai tänä aamuna pojan, oli syntynyt tosi nopeasti, melkein ambulanssiin. Supistellut enteilevästi joku viikko sitten, ja siinä oli kohdunsuu auennut jotain 3 cm ja vauva oli aivan laskeutunut.

Onko muilla vaikeuksia päästä aamulla sängystä ylös? Mulla menee vasemmalla kyljellä nukkuessa selkä ja vasen kylki niin kramppiin että tarvitsen vetoapua ja parasetamolia. Parasetamolihan on ihan ok, mutta silti harmittaa vetää mitään nappeja.

Mulla jatkuu supistelut, jotka on siis alkanu jo viikolla 18. Nykyään tuntuu supistusten aikana kipua alavatsassa ja juuri selässä. Kerran säteili viikonloppuna jalkoihinkin, kun oli supistellut jo tunnin 3 min välein. Voiko ollakin niin, että ne supistukset ei itsessään ole niin kivuliaita (siis maha menee vaan pinkeeksi), mutta se säteilevä kipu juuri selkään jne on se kivulias juttu siinä? No joka tapauksessa selkäkivut alkoivat siis tästä viikonlopun supisteluepisodista ja nyt on vain lähes kroonistunutta jäykkyyttä. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan vielä tulisi, viikkoja on tänään tasan 34 ja lääkäri ja neuvola vasta viikon päästä.

Miltä se tuntuu, kun vauva on laskeutunu? Alavatsassa on kyllä sellaisia kuukautiskivun tuntemuksia ja nyt ne tuntuu tosi selkeesti esim. sillon kun vaavi liikkuu kovasti. Ja äiti ja mies molemmat kommentoi sen supistelukohtauksen jälkeen että kylläpä maha näyttää valtavalta ja terävältä, ihan kuin olisi muuttanut siinä päivässä muotoaan. Musta se ei näytä suoranaisesti laskeutuneen, en tiedä. Katsoin tuossa Cassyn profiilia, ja mun maha näyttää suunnilleen samalta. Onko se nyt sitten alhaalla? Tosin henkeä ei ahdista, mutta välillä ne vaavin jalat on ojennettuna niin jumalattoman ylös että sattuu aivan tajuttomasti.

Gynekologi sanoi muutama viikko sitten, että laskeutumisen tuntee häpyluun päältä. Jos käden pystyy painamaan siitä vaivatta alas muutaman sentin, vauva ei ole laskeutunut. Nyt kun yritän, niin en kykene painamaan kun sattuu kovasti, mutta voi johtua liitoskivuistakin. Enkä halua järkyttää vaaviakaan..

 
Täällä myös heikohkosti nukuttu yö takana. Veskissä pitänyt ravata läpi yön. Mulla on nyt kahtena iltana tullut yhtäkkiä huono olo siis tehnyt häjyä/oksettanut, mutta mennyt ohi makoilemalla...En tiedä sitten mistä lie johtuu.

Voin kuvitella, että ootte siellä Stokkalla keränneet katseita, iso lössi masukkaita! =)

Taidanpa tästä lähteä Ainoskan tapaan lenkille, kroppa kun on tottunut siihen ja vaatii liikuntaa, samoin pääkoppa.

Iltapäivällä synnärille...

Lilia + Pallero 37+0
 
Täälläkin yhtenä kappaleena. Yhtään supistusta ei mullakaan oo ollut koko raskauden aikana, eikä ollut esikoiseltakaan ennen varsinaista synnytksen käynnistymistä, nyt on kyllä sitä menkkamaista jomotusta ollut aina silloin tällöin viikon ajan. Iltapäivällä neuvola, joudun ottaan esikoisen mukaan, saa nähä miten menee...

Minäkin lähden Ainoskan ja Lilian tapaan lenkille ja otan koiran ja poitsun mukaan...Onneks ei oo taas kuuma, mittari näyttää nyt jo yli 20 astetta varjossa...huhhuh...Eikö tää helle kohta lopu???? :eek:

minttu-82 ja TaimiMainio 37+0 =)
 
Aku
Juu täälä Helsingissäkin jytäs oikeen kunnolla viime yönä.Tunnin verran sätkin sängyssä kun kuulosti siltä että parvekelasit tulee sisälle :eek:
Mutta kyllä helpotti sen jälkeen,uni tuli paljon paremmin kun ei ollut enää niin painostava ilma.

Liekö pikkuinenkin hiukan säikähtänyt jyrinää kun koko yön oli jotenkin hassu tunne kohdun suulla.Ei oikeen osaa kuvailla mutta jotain siellä tapahtuu...Huomenna vika lääkärikäynti niin selviää sekin että onko tapahtunut mutoksia sitten viime kerran.

Kyllä olikin tosiaan mukava höpöttää muiden tulevien mammojen kanssa ja ehdottomasti otetaan uusiksi jos vaan kaikilla vointi antaa periksi :)

Nyt taidan lähteä Jumbossa käymään.Niistä neppareista kun oli eilen puhetta.Ajattelin käydä niitä metsästämässä ja kattoa josko mussakin heräis jonkinlainen käsityö ihme :LOL:

Vointeja kaikille!

T.Aku ja pieni 35+5(?)
 
Huomenta vaan kaikille! Kyllä on ollut ahdistava keli, eilen illalla lähdettiin koirien kanssa kävelylle, mutta mies vaati hyvin pian kääntymään takaisin kun salamointi ja jytinä alkoi. Sanoi, että olen liian selvä ukkosenjohdatin aukealla pellolla. On se sitten ihanan suojeleva.
Kiva kuulla, että pk-tapaaminen oli menestys. Toivottavasti pääsen itse ensi kerralla mukaan, ensi viikko vielä töitä ja sitten mammaloma alkaa.
Neuvolakuulumisia
-paineet 99/63, kyseltiin jo eikö huippaa, mutta mulla on aina ollut alhaiset paineet. Nyt vaan lakua kehiin :p
-pissa puhdas, turvotus +/-, saattoi johtua kelistä
-sf-mitta 32 (kuinkahan iso vauvasta tulee,tai sitten on läskiä kunnolla mahan päällä)
-vauvan syke 142 ja liikkeet ++
-edelleen rt
-painoa tullut 933g/vko, pieni shokki, mutta neuvolantäti ei ollut huolissaan painosta. Mulla ollut maha jumissa muutaman päivän ja tämäkin vaikuttaa painoon. Miten te muut olette saaneet mahan toimimaan,alkaa jo tuskastuttamaan. :headwall: Olen syönyt omenoita, luumuja, lakua ja jumi vaan jatkuu.
Pärjäilkää helteistä huolimatta.

Hapsuli (33+3)
 
Yöllä tosiaan oli kunnon ukonilma, miehen kans parvekkeella ihailtiin salamoita :)
Jälleen kerran hyvin nukuttu yö takana, täytyy kyllä olla tyytyväinen ettei ole univaikeuksia ja saa nukkua viel ku se on mahdollista :whistle:
Stokkan tapaaminen oli kyl tosi mukava ja oli tosiaan mukavaa päästä samassa tilassa olevien seuraan! Ehdottomasti uusia tapaamisia!! =)
 
Olipa kamala yö. Ukkonen jyristi pitkään ja antaumuksella ja tuntui että täällä Keravan reunalla se oli ihan päällä. Kolmesti heräsin siihen vaikka yleensä mun herättäminen vaatii vähintään pommin. Liekkö alkaa uni olla herkemmässä lasta varten. Yhdesti ihan samaan aikaan salaman kanssa tuli sellainen järjetön rymisevä jyristys joka sai mut ihan hyppäämään ylös ja ympäri ikkunaa kohden. Enpä olisi uskonut miten näppärästi tämän masun kanssa pääsee piruettia heittämään kun tarve vaatii. :LOL: Meillä molemmat koiratkin reagoi vaikka normaalisti eivät ukkosesta välitä. Itsellä on takaraivossa pieni pelko ukkosta kohtaan, tosin viime vuosina se on vähän hellittänyt. Viime yönä ihan itsekin yllätyin kuinka vahvasti reagoin tuohon päällä / vieressä jylläävään ukkoseen.

Sairaalakassia pitäisi kai hiljalleen alkaa pakata. Mitäs sille pienelle pitää ottaa mukaan? Tarviiko vaippoja varata enemmänkin kuin sen minkä kotimatkalle tarvitsee? Entä vaatteita, pidetäänkö se ne pari sairaalapäivää sairaalan vaatteissa vai otanko jotain omaa mukaan siellä käytettäväksi (kotiintulovaatteitten lisäksi)? Voi miten sitä voikin olla hukassa tämmöisten pikkuasioitten kanssa. :ashamed:

Kiva että tapaaminen meni nappiin. Helsingissähän jossain leffateatterissa pyörii päivällä (kerran tai kaksi kuussa) sellainen näytös johon mammat voi mennä lasten kanssa. Siellä ei kukaan pistä pahakseen syöttämistä ja sitä että vauvaa joutuu kävellenkin rauhoittamaan kesken ohjelman, vaihtamaan vaippaa ja mitä nyt sitten ikinä. Sellaiseen voisi yhdistää tapaamisen sitten kun porukka alkaa jakaantua. En muista mikä teatteri noita järjestää kun niin vähän Helsinkiä tunnen. Mutta kahvittelu ja leffa tai leffa ja syömään johonkin voisi olla ihan kiva. Jos ei siitä tule liian pitkää reissua sitten...

Huomenta Suomessa muuten sanottiin että pahin hellejakso on päättynyt viime öiseen ukostamiseen. Helteen puolelle mennään vieläkin muttei kuulema niin painostavaa ilmaa enää. Uskoisiko... :whistle:


Minna ja Nilvi 34+5 (37 päivää to go)
 
Ihanaa kun sai vihdoin nukuttua kun ukkosen ja sateen myötä vähän hellitti helteet :) Täälläkin nukuttiin osittain säpsähdellen, oli nimittäin melkoisia jyräyksiä ja rankkasade. Masuasukki ei nukkunut myöskään, lieneekö ukkosen jyrinät kuuluneet mahaan asti ;)

Oli mukavaa eilen nähdä teitä pk-seudun syysmassuja. Minä olen mukana myös seuraavassa tapaamisessa ehdottomasti :D
Aku: Mäkin ajattelin tänään mennä jumboon kattomaan niitä neppareita :LOL: Samalla pitää ostaa imetysliivit ja katsoa kaikkea muutakin pikkutavaraa :D Harmi, että pitää odotella miehen kotiintuloa jotta saa auton.. En jaksa vaivautua julkisilla jumboon asti :whistle:

Päivänjatkoja kaikille ja toivottavasti voidaan vähän paremmin kun nuo helteetkin ovat tippuneet pari astetta :D

Elwi ja papuli 33+6
 
Huomenta!
Kädet ei näyttäisi olevan pahasti turvoksissa, mutta niveliä särkee ja sormet on kankeat. Ehkä tuo parin päivän töissä olo vaikuttaa, kun siellä joutui kuitenkin tekemään käsillä koko ajan jotain.

Täälläkin on kai aamulla satanut, mutta minä en ole kuullut mitään. Kaapista löytyi miehen joskus ostamaa nestemäistä närästyslääkettä ja se helpotti niin, että sain nukuttua!! Illalla oli jo valmiiksi närästystä, niin otin sitten pari lusikallista sitä (hirveän makuista) litkua, että pystyn olemaan makuulla.

Kysymys vauvan sängystä: Tuli mieleen, että pinnasänkyhän on niin iso, että sinne mahtuisi monta vauvaa poikittain. Oletteko ajatelleet nukuttaa pientä siinä heti? Meillä ei ainakaan ole mitään kehtoa tms. pienempää sänkyä ihan alkuvaiheeseen. Olisiko vauvalla turvallisempi olo nukkua pienemmässä petissä? Mietin, että voisihan sen äp:n laatikon petata ja laittaa sinne pinnikseen, mutta onko se turhaa..

Tällä viikolla olen päättänyt pestä ainakin osan pikkuvaatteista ja pakata jonkinlaisen sairaalakassin. Ensi maanantaina meillä on se kääntö, jos se on vielä tarpeellinen, ja siihenhän liittyy aina omat riskinsä supistelusta ym. Olisi sitten edes jotain valmiina. Kaikenlaista pikkutavaraa pitäisi vielä ostaa: tuttipullo ja ehkä varalle hiukan korviketta, hoitoalusta, liivinsuojia (ja entäs ne liivit..) jne.

Nyt lähden postilaatikolle ja sitten voisin yrittää vetreyttää sormiani pienen siivoilun merkeissä. Miehen sukulaisia on tulossa illalla kylään..

Joe ja pieni 34+5
 
Pilvi81: Oon kuullut että kannattaa apteekista (tai jostain muualta jos saa) hommata semmonen nenän niistäjä ja se putki jolla voi imeä nenästä. Kuulema alussa saattaa helposti mennä maitoa sinne nenään ja muutenkin jos nenä tukossa niin vauva ei kuulema oikein osaa hengittää suun kautta. En tiiä sitten onko totta, näin mulle on kerrottu. Korjatkaa joku jos oon väärässä..

Täällä ei mitään uutta. Edelleen turvottaa ja kohdunsuuta vihloo ikävästi.

perlsos 36+5
 
Terveisiä vaan kaikille, enpä ole ehtinyt tänne pahemmin kirjoitella kun aika on mennyt lähinnä töissä. Mutta tänään siis alkoi äitiysloma, on se kumma juttu kun heti on niin lötkö olo ettei jaksais tehdä mitään, vaikka eilen töissä vielä ihan pirteänä ahersin...

Tässä ketjussa on ihan liikaa sivuja ;) että jaksais kahlata kaikkia läpi, mutta Joe80 kyseli sängystä; meillä on ajatuksena käyttää aluksi äp:n laatikkoa, pinnasänky hankitaan sitten myöhemmin, kunhan ehtii ja sopiva löytyy. Kaverilla pinnasänky oli turha ensimmäiset puoli vuotta, kun lapsi ei siellä koskaan nukkunut...
Monet niistä, joilla pinnasänky on, käyttävät silti äp:n laatikkoa siellä juuri pienentämässä tilaa - tarkoitukseenhan myydään erikseenkin jotain ekstapehmusteita, mutta turha kai niistä on maksaa jos kerran laatikko ajaa saman asian.

Eipä tässä sitten muuta, jatkossa varmaan joutaa enemmän palstailemaankin - tai sitten ei, huomenna lähden viikoksi reissuun, ihana päästä pitkästä aikaa muualle!

Voikaa hyvin!
T:villipilli tasan 35

muoks: hapsuli: Mulla on ollut ummetusta jo vaikka kuinka monta kuukautta, ja mahan olen saanut toimimaan apteekin Vi-Siblin-rakeilla, joita menee nyt mitallinen kolme kertaa päivässä. Vaikka muuten söis kuinka paljon kasviksia ja täysjyvää ja vaikka mitä, niin kiinni on ja pysyy... Mutta noi on siis auttanut, jos oon muistanut ottaa vain aamuannoksen niin kamalat tuskat tulee kun kakka ei kulje!
 
Hei vaan kaikille! Ilmottaudun minäkin tänne, LA syyskuun 26 pvä. Sukupuolta kysyttiin ultrassa, mutta näkyi kovin huonosti joten ei varmaa vastausta saatu!
Raskaus on sujunu hyvin, paitsi nyt alkaa palata aamupahoinvoinnin kaltanen etominen..ja on kömpelö olo massun kans ja turvottaa ja muut perus jutut ;)
Lueskelin ketjua eilen, ja tuntu kyllä mukavalta huomata että samoista asioista täällä puhutaan mitkä omassa päässä pyörii!
Lähden tästä juuri synnytystapa keskusteluun virkeänä hyvin nukutun myrsky yön jälkeen!
Ilosta päivää kaikille!

mustajuuri 34+0
 
Pitkästä aikaa taas jotain ajattelin kirjoitella ja kommentoida. =)

Tup: Musta on tuntunut jo pidemmän aikaa, että aamulla kun sängystä nousen, niin köpöttelen alkuun kuin joku muumio ja joka paikka on jumissa ja särkee. Tuo särky ja jumitus tulee muuten aina kun vähänkään pidemmän aikaa paikallaan olen. Ei yhtään mukavaa.

Joe: Pinnasängyn koosta; olen aikaisemmat lapseni nukuttanut alkuun siihen äitiyspakkauslaatikkoon, kun se pinnis on tosiaan tuntunut niin suurelta. Nyt kun on kaks vauvaa tulossa, niin nukutan ne aluksi samaan sänkyyn.

Vähän omaa napaa: Äippäpolilla kävin maananataina, vauvat olivat kasvaneet tosi hienosti (A=2000g ja B=1800g), Aatuli meinaa jo hätyytellä yksösen keskikäyrää. Vauvat olivat tosi virkkuja ja eloisia, että masussa kaikki muutenkin hyvin. Kohdunsuu oli mulla sormelle auki ja kohdunkaula? pehmennyt, mutta ei ollut vielä lyhentynyt. Aatu on nyt muutaman viikon ollut rt:ssä, että kuulemma alatiesynnytystä pääsen kokeilemaan. Mulla on seuraava käynti polilla kahden viikon päästä, että ei ainakaan mulla nuo käynnit vielä tihene.

Ihanaa, kun ilmat alkavat viilenemään! Oon kärsinyt ihan tosi paljon kuumudesta, vaikkei se mulle turvotusta tai muita oireita olekaan saanut aikaan.

Mukava päivää kaikille,
Päivi ja vaaverot rv34+3

 
Joe80: Minä en ainakaan meinannut laittaa pienelle mitään pienempää petiä aluksi, vaan ihan normikokoisessa pinnasängyssä nukutan alusta asti. Jos ei sitten viereen tule otettua nukkumaan.. :whistle: Meidän sänky on kyllä vaan 120cm levee, niin pakko on pieni opettaa heti nukkumaan omassaan, ettei jyrätä häntä sitten itsemme alle.. :ashamed:

Mies laittoi eilein hoitopöydän ja sängyn paikalleen, niin sain laitettua vaatteet laatikoihin. :) olihan nuita.. :D Ja aloin tuossa pakkailemaan itselleni sairaalakassiakin.
Siis en ymmärrä, kun tuntui että viime kesänä oli joka kaupassa näitä matkakokoisia shampoo ja hoitoaine purnukoita, mutta nyt ei meinaa löytyä mistään! :kieh: Ei viittis raahata isoja purkkeja mukana, kun tuovat painoa ihan turhaan. Ja ei tee mieli rueta pesemään hiuksia niillä sairaalan aineilla, kun muutenkin menee hiukset helposti takkuun.. :ashamed:

Täälläkin oli eilen illalla aivan mieletön ukkonen! Yleensä ei tähän kylän päälle nosta, kun kolmessa suunnassa on korkeampaa maastoa. Mutta eilen kyllä tuntui kuin olisi jostain tykinsuusta tullut laukauksia, kun jytisi niin kovaa. :) Illaksi virkisti mukavasti ilmanalaa, mutta jo tänä aamuna on samat helteet jatkunut mitä aiemminkin. Nyt kyllä sanomalehti lupas viilenevää. toivottavasti pitäisi paikkansa..

Mut nyt pitää lähtee katsomaan oisko viimein tullut H&M paketti. :) Tulipahan tilattua itselle uutta vaatetta.. :D

-Bluedrama ja röllykän asukki 36+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
Kysymys vauvan sängystä: Tuli mieleen, että pinnasänkyhän on niin iso, että sinne mahtuisi monta vauvaa poikittain. Oletteko ajatelleet nukuttaa pientä siinä heti? Meillä ei ainakaan ole mitään kehtoa tms. pienempää sänkyä ihan alkuvaiheeseen. Olisiko vauvalla turvallisempi olo nukkua pienemmässä petissä? Mietin, että voisihan sen äp:n laatikon petata ja laittaa sinne pinnikseen, mutta onko se turhaa..
Me ajateltiin käyttää heti pinnasänkyä. Laatikko ei meillä kauaa ehtinyt hapattua kun äiti vaati sen niille "vierasvuoteeksi". Se kai meinaa ryöstää meidän lapsen alta kuukauden ikäisenä tai jotain... :LOL:

Mutta siis kapalointihan auttaa tuossa ison nukkumatilan pienentämisessä ja sitä meinasin itse kokeilla. Ei ollut hankalan näköistä ollenkaan kun synnytysvalmennuksessa se näytettiin (se nukke ei kyllä yhtään räpiköinyt vastaan ;) ). Vielä ajattelin sairaalassa sitten pyytää että näyttävät ihan kädestä pitäen miten se tulee hyvin. Meillä pitäisi olla täällä valmiina pari kevyttä vauvan vilttiäkin jotka siihen käy, tai sitten käyn ostamassa jotain vielä kevyempää ja mukavan tuntuista kangasta sitä varten.

Lisäksi myynnissä on nukkumapusseja, jotka vastaa kapalointia sikäli että vauva on sellaisessa pussissa jossa sen on turvallinen olo rajatussa tilassa.


-----
Muoks
Tervetuloa mukaan Mustajuuri :flower:
 
Oli se kamala ukkonen eilen, meillä lapsetkin pomppasi sängystä ihmettelemään mikä ääni. No tuota sadetta ainakin saisi tulla lisää.
JOE80; kyselit sängystä. Meillä lapset nukkuneet sellaisessa korissa alkuun. Ja välillä alakerrassa äitiyspakkauslaatikossa, kun en ole viitsinyt aina yläkertaan kantaa. Voihan vauva nukkua heti suoraan pinnasängyssäkin, kun ei ne alkuun vielä pyöri siellä. Tai ihan hyvin voi nukuttaa äitiyspakkauslaatikossakin.
PIIPAA;kyselit sairaalakassista. Itselle tietty hygieniatuotteet mukaan. Vauvalle kotiintulovaatteet. Useimmissa sairaaloissa pidetään sairaalavaatteita vauvalla alkupäivinä, mutta ei kai ole kiellettyä pitää omia jos haluaa. Vaipoissa on eroja, jotkut sairaalat käyttää kerta jotkut kestovaippoja. Eli jos haluat pelata varman päälle ota useampi oma vaippa mukaan niin ei tarvitse välttämättä käyttää sideharsoja vauvalla. Ja jos jotain unohtuu niin ainahan voi miestä tai kaveria tuomaan.
TUP; laskeutumisesta. Vaikea kuvata miltä tuntuu; painon tunne alapäässä, kävely muuttuu ankkamaiseksi (mulle jo naapuri huuteli, et enkö meinaa lähteä synnyttämään), ja vatsan muoto muuttuu, se on ikäänkuin alempana.
Hyvät päivänjatkot kaikille!
T:papukaija ja vauva 37
 
Tervehdys syysmassut! :wave:

Hienoa että Helsingin tapaaminen sujui hyvin! :)

Piipaa: Tyksissä ainakin vauvalla pidetään sairaalan vaatteita eli vain kotiutumisvaatteet tarvitsee pakata. Sitä en kyllä sitten tiedä, että saisiko siellä omia vaatteita pitää, jos näin haluaa. Niin ja vaipatkin saa sairaalasta eli eipä niitäkään välttämättä pakata tarvitse =)

Joe80: Meillä esikoinen nukkui alusta asti pelkässä pinnasängyssä eikä mitään ongelmaa ollut nukkumisessa. Näin siis meinataan nyttenkin tehdä. Tyyny vaan pinnasängyn reunaan, mikä vähän sänkyä pienentää ja mitä vasten vauvan saa mukavasti kyljelleen :)

Nyt rauhassa syömään, kun esikoinenkin taisi juuri nukahtaa päiväunille =)

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

-Niiskuneiti ja Helmi 34+5-

ps. Apteekista ostettava NenäFriida on todellakin oikein hyödyllinen hankinta!
 
Kotona ollaan täälläkin

Täällä sitä vielä kärvistellään. yöt ovat aika hirveitä. supistelee todella paljon mutta ei kuitenkaan tarpeeksi että pääsisi synnyttämään.
Kyllä tämä loppuaika on todella rankkaa kun on näin kuuma.
vali vali....!

Ensimmäistä äitiysloma viikkoa vietän. Ihan kiva olla yksin aamupäivät kotosalla kun isommat lapset ovat koulussa. Voi kunnolla levätä.

Saas nähdä milloinka ensimmäinen syysvauva näkee päivänvaloa?

Ansu 35+3
 
Meillä noi isommat on alusta asti nukkuneet pinnasängyssä ja perhepedissä, eikä sen sängyn suuruuden kanssa ole kyllä ollut mitään ongelmaa... hyvin on muksut nukkuneet missä vaan.
Mä olen jo pitemmän aikaa katsellut ihastuneena noita vauvan riippumattoja nettikaupoissa ja pari päivää sitten haksahdin ja tilasin sellaisen! :D Tarkotus on siis virittää se pinnasängyn sisään roikkumaan. Saas nähdä miten toimii... =)
Luultavasti pikkuselle harjotellaan myös kapaloa laittamaan, kun ei siinä riippumatossa voi oikeen peittoa käyttää. Isommalle vois sitten tehdä/hankkia unipussin... :)
 
Elikkäs;

nyt siis rv 37+4
Painoa tullut 440g/vko, eli nyt yht. 10kg :ashamed:
RR 130/78
pissa puhdas
kohdunpohjan korkeus 33
syke 148 ja rt, sekä liikkeet ++

hassu tilanne, masu on kauhean ylhäällä, mutta "pippuri" mokoma on tosi alhaalla. Ei puhunut kiinnittymisestä vielä mitään, joten kai siellä sitten huvikseen pää alaspäin hengailee :)
Ens maanantaina on jälleen ultra vähäisen lapsiveden vuoksi... et sellasta tänne
 

Yhteistyössä