Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

Meillä unirytmi menee suunnilleen näin:

n. 8 herätään
n. 10:30 ½ tunnin tirsat
n. 13:30 1-2 tunnin päikkärit
n. 18 ½ tunnin tirsat
n. 21 yöunille

Minusta tuntui, että kun opetin neitin nukahtamaan ilman tisua unille (päivä- sekä yöunille) että helpotti itseäni kummasti. Nyt ei tarvitse olla itseni aina tisun kanssa siinä, kun tyttö nukahtaa, vaan isäkin voi hänet laittaa nukkumaan.
Vaikka tosin en ole vielä mihinkään juurikaan lähtenyt tunnin lenkkejä ja paria kampaajareissua lukuunottamatta.

Meillä ongelmaksi muodostui tisulle nukutamisessa se, että päiväunet olivat hyvin rikkonaiset, hän heräsi puolen tunnin välein vaatimaan tisua, nyt nukkuu sen pari tuntia heräämättä =)

Meillä pukkaa nyt toista ylähammasta, alhaalla on jo kaksi ja ylhäällä yksi. Samoin täällä ruokahaluttomuutta sekä kärttyisyyttä ilmassa kyllä on hampaiden puhkeamisen yhteydessä :| Ja itse olen huomannut, että neiti pulauttelee hampaiden tulon yhteydessä, muuten ei juuri ollenkaan ????
 
Me nukutamme tytön niin, että hän juo iltamaidon pullosta omassa huoneessaan hämärässä. Hän hieroo silloin kovasti silmiään, mutta ei kuitenkaan nukahda. Sitten siirrämme hänet omaan sänkyyn, jossa hän nukahtaa itsekseen heti - 15 min kuluttua. Ennen päikkyjä häntä ei syötetä.

Mielestäni on parasta tehdä niin, kuin itse parhaaksi näkee. Meillä omassa huoneessa nukkuminen ja itsekseen nukahtamaan opetteleminen on helpottanut yöunia suunnattomasti. Mutta jos vauva nukkuu muutenkin koko yön putkeen ihan helposti, mitä niitä omia tapoja muuttelemaan. Toisaalta vois ajatella, että mitä vanhemmaksi vauva tulee, sitä hankalampaa tavasta on "kouluttaa" pois.

Meillä ollaan normaalsiti nukuttu nyt näin:

n. 7 herätys
n. 9 päikyt n. 2 h
n. 13 toiset päikyt n. 1,5 h
n. 17 puolen tunnin päikkärit
n. 20 yöunille

MUTTA nyt muutaman päivän verran tuo tyttö on nukkunut vain puolen tunnin päiväunia. En tajua!! Nyt vauva on taas nukkumassa ja puoli tuntia on tullut täyteen. Toivon niin paljon ettei hän vielä herää, koska sitten koko päivä menee kitinäksi. Tiedä sitten tuleeko hampaita vai onko tää taas jotain uuden rytmin hakua. Meillä ei ole vielä yhtään hammasta.

Pulautteleeko muuten teidän vauvat paljon. Mielestäni meidän tyttö on alkanut pulautella paljon enemmän, kun hänestä on tullut liikkuvaisempi. Kai se johtuu siitä, että hänen iso masunsa on koko ajan edessä! :LOL:

Ja nyt se heräsi.... Mur...
 
Tulimme juuri tytön kanssa lentokentän tullipostista..Tilasin Hongkongista rasvoja ja ne tulivat siis tullin kautta. Onneksi virkailija ei ottanut tullausmaksua ollenkaan :) Mutta olipa se aika pitkä reissu bussilla ja lentoaseman alue on sen verran tuntematonta mulle, että aluksia ihan eksyksissä. No onneksi selvittiin kunnialla reissusta ja tyttökin istui kiltisti vaunuissa koko bussimatkan ajan :)

Millaisia vaunuja/rattaita teillä muuten on? Oletteko ostaneet uutena vai käytettyinä ja oletteko olleet tyytyväisiä? Meillä on Emmaljungan duo edget 2010 sport-rungolla. Väriltään ne on Candy-pinkit ja niissä on kova koppa. Tilattiin ne tuolta pohjoisesta, kun sieltä sai pari sataa euroa halvemmalla kuin täältä Helsingistä. Ollaan oltu niihin tosi tyytyväisiä..Niissä on vielä teleskooppi- työntöaisa eli sitä voi säätää haluamalleen korkeudelle , kun mun mies on minua 30 cm pitempi.

Miina81 Meillä tyttö nukahtaa joko itekseen omaan sänkyynsä tai sitten nukahtaa tissille, josta nostan hänet omaan sänkyynsä. Minusta on kans aivan sama mihin nukahtaa, kunhan vain nukahtaa :)

Dad Meillä kans on ongelmana tissinsyönti eli tyttö suostuu syömään tissiä muualla kuin kotona tosi huonosti. Saattaa pari imaisua ottaa hyvässä lykyssä muualla, mut siihen se jää. Kotona syötän yleensä aina makkarissa makuultaan, niin on kai sitten tottunut siihen, joten ei ala muuten oikein syömään. :(

Pulauttelu on meillä vähentynyt kiinteisiin siirtymisen myötä, mutta kyllä sitä pulautusta silti vielä joka päivä jonkin verran tulee...

Niin ja Muikkunuun tytölle paranemisia, jos hän on vielä kipeänä :hug:

Mutta minun täytyy nyt alkaa pakkaamaan viimeiset tavarat, että päästäisiin tuossa neljän aikaan lähtemään. Meillä pitkä ajomatka edessä..Toivottavasti tyttö laittais just silloin toisille päiväunille, niin nukkuisi ainakin sen alkumatkan!

Aurinkoista pääsiäistä kaikille syyskuisten vauvoille ja äideille :flower:
 
:headwall: :headwall: :headwall: Soitin tänään neuvolaan ja tiistaina päästään ottamaan tytöltä hb... Mutta kuinkas ollakkaan, tänään päikkäreitä tuli kuin tulikin vain 3h ja 15min. Kokonaisvuorokausiuni oli siis 13h 15min. Tyttö oli tänään päivällä 4h hereillä putkeen. Mikä meillä on ihan käsittämättömän pitkä aika. Mutta hyvin oli hereillä kyllä.
Ihan turhaa selkeesti stressaan. Tyttö on selkeesti iltaisin hirmu väsyny. Tänäänkin heräs vikoilta päikkäreiltä 18:30 ja yöunille kävi vähän ennen kasia.

Mä annan nukahtaa rinnalle iltaisin. Aamu-unille saa nukahtaa syliin ja päikkäreille sitten vaunuihin. Mutta iltaisin tissille... Aina ei nukahta siihen ja sitten makoilee sylissä ja nukahtaa hetken päästä. Siitä sitten kannan sänkyyn.
Meijän neuvolatäti sanoi, että jos nukkuu tissille nukahtamisesta huolimatta hyvin, niin se on ok. Mutta jos herää vähän väliä sen takia että on kannettu sänkyyn nukkuvana, niin sitten pitää opettaa nukahtamaan itsekseen.
Tosin meillähän tyttö osaa myös nukahtaa itekseen. Voin siis viedä sänkyyn ja nukahtaa sinne 0-15min päästä. Mutta jotenkin on vaan niin ihanaa pitää tuota pikkusta nyyttiä sylissä, vielä kun voi =)
 
Hyvää pitkäperjantaita kaikille ! =)

Mielestäni on tosi yees että ylipäätänsä se vauva nukkuu...kun olen lukenut että vois olla niinkin että oppivat vasta nukkumaan 2v ikäisenä, joten tosiaankaan EI kannata niin kirjaimellisesti oottaa niitä neukkulan neuvoja...ne ei elä sen vauvan kanssa ja tiedä mikä on parasta juuri sinun vauvallesi...joten siis nukkuu vaikka kainalossa koko yön, kuhan nukkuu, että äiti saapi levätä... :hug:

Meillä tyty opetettu nukkumaan omaan sänkyyn jo ihan pari kuukautisena ja omaan huoneeseensa ja siellä tyytyväisenä nukkuu läpi yön...yleensä 10h putkeen :p
Pidetään sitten päivällä paljon häntä sylissä, jotta se läheisyystarve tulee tyydytettyä... :heart:

Oltiin eilen reissussa koko päivän ja yhteensä matkustettiin noin 6h autossa. Likka alkuun kyllä viihtyi, mutta kun matka vaan jatkui, niin rupesi käntsäämään että eikös tästä istuimesta pääse pois ollenkaan...mielestäni vähän liian pitkä matka yhteen suuntaan 3h paikallaan ja kun vielä on niin ettei nukkunut kuin menomatkalla noin 1h ja loput oli hereillä...niin eipähän heti ainakaan taas reissuun lähdetä... :attn:

Tosi ihan tunne, kun tytsy sylissä ollessa kasvot minuun päin laittaa päänsä mun rinnalla ja jokeltaa tyytyväisenä, ihan kuin hakisi turvaa ja lohtua :heart:
Miten voikin rakastaa omaa lastaan NIIIIIIIN paljon että sydän ihan pakahtuu :heart: :heart:

Meidän päivärytmit nukkumisien suhteen menee seuraavanlaisesti;

herää 07.00
nukkuu 09.00-11.00
nukkuu 13.00-13.30-14
nukkuu noin 16 tai 17-18
yöunille noin 20.30

Meillä emmaljungan yhdistelmät ja nyt käytössä ollut jo jonnin aikaa vaan ratasosa, missä ollut tuo jääkarhun pussi...joka muuten osoittautunut todella käteväksi ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saara09:
:headwall: :headwall: :headwall: Soitin tänään neuvolaan ja tiistaina päästään ottamaan tytöltä hb... Mutta kuinkas ollakkaan, tänään päikkäreitä tuli kuin tulikin vain 3h ja 15min. Kokonaisvuorokausiuni oli siis 13h 15min. Tyttö oli tänään päivällä 4h hereillä putkeen. Mikä meillä on ihan käsittämättömän pitkä aika. Mutta hyvin oli hereillä kyllä.
Ihan turhaa selkeesti stressaan. Tyttö on selkeesti iltaisin hirmu väsyny. Tänäänkin heräs vikoilta päikkäreiltä 18:30 ja yöunille kävi vähän ennen kasia.

Mä annan nukahtaa rinnalle iltaisin. Aamu-unille saa nukahtaa syliin ja päikkäreille sitten vaunuihin. Mutta iltaisin tissille... Aina ei nukahta siihen ja sitten makoilee sylissä ja nukahtaa hetken päästä. Siitä sitten kannan sänkyyn.
Meijän neuvolatäti sanoi, että jos nukkuu tissille nukahtamisesta huolimatta hyvin, niin se on ok. Mutta jos herää vähän väliä sen takia että on kannettu sänkyyn nukkuvana, niin sitten pitää opettaa nukahtamaan itsekseen.
Tosin meillähän tyttö osaa myös nukahtaa itekseen. Voin siis viedä sänkyyn ja nukahtaa sinne 0-15min päästä. Mutta jotenkin on vaan niin ihanaa pitää tuota pikkusta nyyttiä sylissä, vielä kun voi =)

Ootko ajatellut, että liityis jotenkin mahdollisesti tuo likan paljon nukkuminen tuohon kuuluisaan ikäkehitykseen/kasvamiseen...?
Meillä ainakin välillä on sellaisia päiviä, että tuntuu että vallan nukkuu vaan koko ajan.... :)
 
Saara on tykänny nukkua aina tosi paljon. Keskivertoa enempi on koko elämänsä vedelly hirsiä =) Huolestuin tosiaan jo sen takia, kun unen määrä joka päivä oli tuon 16h. Paitsi nyt sitten eilen. Ja nyt on nukkunu viime yönä 10h, ekat päikkärit vaan vajaa 30min ja tokat 2h 15min. Saas nähä miten nyt on sitten hereillä. Mutta nyt on varttia vajaa 13h täynnä =)
 
Kiitos mielipiteistä :)
Jotenkin rauhoituttuani tulin siihen tulokseen, että aletaan pikku hiljaa harjoittelemaan itsestään nukahtamista. Tänään sitten sitä testailtiin ja voi että kun tuli paha mieli kun toinen itkee, että missä se tissi on.. Se ois vaan jotenkin niin ihanaa kun toinen nukahtais hyvillä mielin äidin kainaloon, eikä itkun kanssa.
Kauemmin siinä tulee menemään ja itkua tulee varmaan aluksi, mutta ehkä se on sitten tässä vaiheessa helpompi opettaa..
Ja joo noitten terkkareiden neuvot on kyl aika vaihtelevia, et kyl se loppujen lopuks on parempi kuunnella omaa vaistoaan..

Meillä Teutonia fun yhdistelmävaunut, pehmeällä kopalla. Vielä ei olla kokeiltu rattaissa istuttamista, mutta toisaalta varmaan onnistuisi jo koska syöttötuolissa istuminenkin onnistuu. Pehmeä koppa alkaakin kohta puoliin jäämään pieneks. Et sit varmaan nukuttaa ratas osassa ja pistää sinne makuupussin/peiton..

Hyvää pääsiäistä kaikille
:flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saara09:
Saara on tykänny nukkua aina tosi paljon. Keskivertoa enempi on koko elämänsä vedelly hirsiä =) Huolestuin tosiaan jo sen takia, kun unen määrä joka päivä oli tuon 16h. Paitsi nyt sitten eilen. Ja nyt on nukkunu viime yönä 10h, ekat päikkärit vaan vajaa 30min ja tokat 2h 15min. Saas nähä miten nyt on sitten hereillä. Mutta nyt on varttia vajaa 13h täynnä =)

Onko se sitten vaan niin että toiset nukkuu enemmän ja toiset vähemmän... :p
Kirjoitit tuon 16h? Paljonkos se sitten pitäisi olla niinku tuon ikäisen unentarve? Kyselee kun ei tiedä... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miina81:
Kiitos mielipiteistä :)
Jotenkin rauhoituttuani tulin siihen tulokseen, että aletaan pikku hiljaa harjoittelemaan itsestään nukahtamista. Tänään sitten sitä testailtiin ja voi että kun tuli paha mieli kun toinen itkee, että missä se tissi on.. Se ois vaan jotenkin niin ihanaa kun toinen nukahtais hyvillä mielin äidin kainaloon, eikä itkun kanssa.
Kauemmin siinä tulee menemään ja itkua tulee varmaan aluksi, mutta ehkä se on sitten tässä vaiheessa helpompi opettaa..
Ja joo noitten terkkareiden neuvot on kyl aika vaihtelevia, et kyl se loppujen lopuks on parempi kuunnella omaa vaistoaan..

Meillä Teutonia fun yhdistelmävaunut, pehmeällä kopalla. Vielä ei olla kokeiltu rattaissa istuttamista, mutta toisaalta varmaan onnistuisi jo koska syöttötuolissa istuminenkin onnistuu. Pehmeä koppa alkaakin kohta puoliin jäämään pieneks. Et sit varmaan nukuttaa ratas osassa ja pistää sinne makuupussin/peiton..

Hyvää pääsiäistä kaikille
:flower:
Saanko kysyä, että miksi muutat tapoja...eikö vauveli nuku hyvin öitään?

 
En Miina sinuna välttämättä kuuntelis niinkään tarkkaan neuvolatätiä... Ite tykkään illalla nukuttaa syliin, jos ei nukahda tissille. Haluan vaan olla mahdollisimman lähellä pikkusta, ennen pitkiä unia :heart:

Saatiin mun äipältä tumman sininen laskosverho. Ekana yönä Saara heräs monta kertaa, vissiin "pelkäs" pimeetä. Mutta kaks seuraavaa yötä on nyt nukkunu kokonaan taas ja joppa 6:30 saakka. Melkein tunti saatiin aamuihin lisää tuolla verholla =)

Kävin eilen ekaa kertaa synnytyksen jälkeen ratsastamassa, vitsi että oli kivaa. Nyt vaan pitäis päättää haluanko käydä kerran viikossa jatkossakin ja jättää Saaran pariksi tunniksi hoitoon... Nyt mun mies pystyy hoitamaan, kun on kotona, mutta luultavasti kohta sitten mun äippä hoitais sen pari tuntia. En tiiä vielä, haluanko jättää pikkuseni ja lähteä harrastamaan...
 
Pääsiäistä kaikille..

Ei johtunut tytön kitinät vieläkään ylähampaiden puhkeamisista..Kävin eilen tytön kanssa lääkärissä ja korvatulehdushan se oli..Torstaina tuli mieleen että josko oireet liittyisivät korvatulehdukseen (nuha,yskä ja jatkuva valitusvirsi..), mutta ajattelin että ei kai..pe-la yö oli sitten sellaista huutoa että heti aamun valjettua lähdettiin käymään lääkärissä..onneksi käytiin..Tänään jaksoi jo lattialla taas leikkiä, on viihtynyt vain sylissä torstaista lähtien..ja mikä helpotus korville kun kuulee naurua pelkän kitinän sijasta..Nyt nuhatauti tarttui sitten isoveljeen..toivottavasti itse pysyisi terveenä..

Aika monet nukkuu vielä kolmet päikkärit, meillä on menty kaksilla päikkäreillä jo monta kuukautta..Normaali päivärytmi menee seuraavasti:
n. 7-8 herätys
aamupäiväunille menee sitten kun on ollut noin 3 tuntia valveilla heräämisestä. Kestävät 40 min - 2 h.
Iltapäiväunet riippuvat siitä miten pitkään edelliset kestivät, jaksaa olla hereillä 3-4 tuntia. Nukkuu 2 tuntia jos nukkui aamupäivällä lyhyet unet ja toisinpäin..kerran on tainnut nukkua kahdet pitkät päiväunet..Yöunille meno yleensä 19.30 aikoihin..Venytän hereillä oloaikaa aina niin että rytmi ei vain mene sekaisin, joskus tietenkin on pakko vähän joustaa mutta aika hyvin se näin on mennyt..Nukkuu siis noin 11 h yössä ja päiväunet max 3 tuntia..

Meilläkin mennään yöunille kuten Lillemillä, iltamaito omassa huoneessaan, ei nukahda siihen vaan hetken aikaa hakee unta itse sängyssään..päiväunilla annan maidon samallalailla, koska nukkuu nykyään sisällä ne päikkärinsä..onnistuisi kai se ilmankin, mutta yhdistääpä senkin sitten siihen että on päiväuniaika..

Saara09 meilläkin auttoi ne viikko sitten ostamani pimennysverhot pidentämään molempien lasten aamuja..nyt ei esikoinenkaan ennen seitsemää herää ja tyttökin nukkuu aamulla pidempään ja päikkärienkin nukkumiseen sisällä ne auttoivat.. =)
 
Heips =)

Tänään mennään ekan kerran kokeilemaan hianoa, uutta hamax sleepy istuinta...saas nähdä mitä likka tykkää vauhdin hurmasta.... ;)

Meillä on vissiinkin nyt vähän räkiksen jälkitautina silmätulehduksen oireita. Olen yrittänyt omia simiäni keitetyllä vedellä putsailla ja olla tosi varovainen noiden käsien pesun kanssa kun ymmärtääkseni se tarttuu kuin kulovalkea... :eek: Likalla kuitenkin kanssa jotain pientä rähmimistä ja hieroskelee pikkusimmujaan melkein kokoa ajan...HÖH :$

Muikkunuun unirytmit kuullostaa tosi hyviltä...vois ruveta tuollaista kokeilemaan...meillä on vaan ollut jo monena aamuna kun heräilee, niin haluaa jo heti melkein parin tunnin sisällä takaisin omaan sänkyynsä ja sitten veteleekin parhaimpina päivinä peräti 2,5h putkeen vaikka justiinsa ois nukkunut yöllä 10h putkeen...kasvukausi meneillään...sanon ma :p

Olen Miina Saaran kanssa samoilla linjoilla tuon nukuttamisen suhteen, että kannattaisi kuunnella omaa sydäntä eikä niitä neukkulan terkkareita...sinä varmastikin tunnet lapsesi parhaiten... :hug:
 
Mekin hankittiin pimennysverhot ja niiden avulla tyttö on nukkunut aamuisin paremmin.

Täällä toiset toivovat, että nukkuisivatpa vauvat vähemmän päikkäreitä. Mä olen vissiin vähän erilainen siinä suhteessa, että mun mielestä on kivempaa mitä pidempiä päikkyjä vaavi vetää. Silloin jää itellekin omaa aikaa ja ehtii tekemään asioita. :D Toisaalta menemisiä noi kolmet unet haittaa...

Meillä on Brion Happy -vaunut. Vaihdoin ratasosan vaunuihin muutama viikko sitten ja nyt on kivaa, kun voi käydä lenkillä vauvan ollessa hereilläkin. Eikä nyt haittaa, vaikka vauva heräisi kesken lenkin, kun hänet voi nostaa katselemaan maisemia. =)
 
Eipä löydy uikkaria, kun ei oo vauvauinnissa käyty...
Mutta 70cm löytyy jo kesäksi =)

Kuinka paljon te muut syötte jo kiinteitä? Neiti tuntuu olevan koko ajan nälissään, joku kasvuvaihe päällänsä. Vähän jo lisäsinkin ruokia, mutta että lisäisköhän vielä enemmän.. Tiedä häntä. Meillä menee nyt aamulla 1dl puuroa, päivällä purkki liha/kana ruokaa, välipalalla purkki hedelmä/marjasosetta ja illalla 1½dl puuroa. Sitten tissit päälle ja tossa välipalan ja iltapuuron välissä on kanssa tissi.

Saaran hb oli 123, eli pirun hyvä =) Käytiin tänään se mittauttamassa. Jos rupee nukkuu vielä enemmän, ni sitten sano neuvolatäti että varataan lääkärille aika. Tai jos mua rupee huolestuttamaan ni sitten kanssa. Ni sitten voidaan kattoa enemmän verikokeita. Mutta nyt ei huolestuta, joten eipä tartte.

Meillä ei oo taas päivissä mitään rytmiä. Tänään nukku aamupäikkärit 1½h, päikkärit ½h ja nyt on sitten unilla. Saas nähä kauan nukkuu =)
 
Meillä syödään kiinteitä vasta kolme kertaa päivässä, koska tyttö on sen verran pulska, ettei tarvitse vielä lisäenegiaa. :heart: Aamulla menee 170 ml maitoa. Lounaalla syödään kasvis-lihasosetta. Sose on itsetehtyä ja sitä menee vähän vajaa pieni pilttipurkillinen. Päivälliseksi syödään kasvissosetta, jota on hieman vähemmän kuin lounaalla. Välipalana maitoa n. 170 ml. Iltapalana on puuroa, jonka olen tehnyt 0,5 desistä hiutaleita. Seassa on vielä jokin hedelmä raastettuna. Ennen nukkumaanmenoa vielä maitoa n 150 ml.

Eikös Saara09 teidän tyttö kuitenkin liiku jo sen verran paljon, että energiankulutuskin on varmasti kovaa. Meillä kun ei vielä olle niin edistyneitä kuin teillä. =)

Me ostettiin eilen tytölle Tripp Trapp -syöttötuoli. Meinattiin illalla kirota tuoli alimpaan maanrakoon, kun koottiin sitä. Olisi luullut, että sen hintainen syöttötuoli olis helppo koota, mutta ei! :headwall: Jos ne pehmusteet haluaa pestä, tuoli pitää purkaa, jotta ne saa irti. No, jokatapauksessa tyttö oli kuitenkin ihan intoa piukassa, kun pääsi tänään aamulla äidin ja isin kanssa saman pöydän ääreen. Syöttämistä kokeilen nyt lounaalla. =)
 
Heips!

Toivottavasti kaikilla on ollut mukava pääsiäinen! :)

Meidän unirytmi on jotakuinkin tällainen:

klo 5 - 6 herää
klo 8 päikyt 1,5-2h
klo 13 päikyt 1-2h
klo 19 yöunille

Elikkäs aikainen herätys mutta yöunia kertyy hyvin, kun menee jo seiskalta nukkumaan. Ihan tyytyväinen olen tähän rytmiin. Ihan joka päivä ei kyllä mene tuon mallin mukaisesti. Me ollaan nukutettu yöunille syliin. Oon miettinyt itsekseen sänkyyn nukahtamista, mutta kun se on niin suloista kun vauveli nukahtaa syliin!

Pimennysverhot on meilläkin ostoslistalla. :)

Kiinteitä meillä menee edelleen kolmesti päivässä, mutta määrät ovat kasvaneet, joten pian varmasti lisätään neljäs ateria.

Ai niin, sitä piti kysyä, että ne, kenellä vauva nukkuu päikkärit sisällä, niin nukutatteko jotenkin eri tavalla kuin yöunille? Siis onko erilaisia rutiineja? Meillä nukutaan päikyt pihalla, karseilla pakkasilla nukkui vaunussa sisällä. Nyt oon miettinyt, että miten mahtais onnistua sängyssä päikkyjen nukkuminen.

Haleja kaikille kipeille :hug:
 
Lillemi: meillä tehtiin irtopäälliset siihen Tripp Trappiin ettei tarviis aina purkaa. Outoa kyllä, että niitä ei saa purkamatta irti! :eek:

Muoks: Saara lisäisitkö tuonne listaan mun nikistä puuttuvan r-kirjaimen ja sitten vielä voi lisätä "esikoinen". :)
 
Citrus: Teittekö te ne irtopääliset itse vai teetettiinkö ne teille? Me typerykset ostettiin vielä vaaleanharmaat päällykset, kun tummat oli loppuneet. Veikkaan, että ne likaantuvat jo ensimmäisessä syötössä.

Meidän vauva nukkuu päiväunet aina ulkona vaunuissa. Yritin eilen jälleen kerran nukuttaa häntä pikkupäikyille omaan sänkyynsä, kun oli todella väsynyt, mutta järjetön huutohan siitä tuli. En kyl tiedä, että miten hänet saa nukkumaan sisälle vähän vanhempana. Olisi kyllä tosi hieno juttu, jos vauva nukkuisi päikyt niin sisällä kuin ulkonakin.
 
Citrus Ohhoh, sori ollu tullu kirjotusvirhe paholainen kylään :D

Lillemi No nykyään kun toi tyttö viiihtyy lattialla, ni liikkuu kyllä. Lähinnä pyörimällä, mutta joskus myös ryömimällä.
Raukka kopsautti eilen ja tänään akvaarion jalusta metallireunaan oikeen kunnolla päänsä ja hirmu itku. Oon koettanu miettiä että minkä ihme pehmusteen siihen oikeen keksis...

Meillä nukutaan yhden päikkärit ulkona ja kahdet sisällä. Nukutan niinku illallakin syliin. Annan rievun kouraan ja siihen nukahtaa. Sitten kannan sänkyyn. Hyväksi todettu tapa =)

Mutta eipä kummempia, Saara on päikkäreillä ja mä kattelen nettiä.. Mitään ei jaksa tehdä. Hyvä että ruuan laitoin ja syötiin. Mies sentään imuroi sillä aikaa.
 
Lillemi: anoppi ompeli ne päälliset, se kun on niin näppärä noissa käsitöissä. Tietty voishan sitä myös laittaa syötön ajaksi harson/pyyhkeen siihen tuoliin, niin ei niin pahasti sotkeennu, vaikka ei tietty oo sit niin tyylikäs.

Saara : juu niitä kirjoitusvirheitä sattuu, ei haittaa :saint:
Tuosta Saaran harmillisesta kopsauksesta :/ puheenollen pitäisikin alkaa laittaa kotia lapsiturvallisemmaksi liikkeellelähtöä ajatellen... Tähän asti oon lykännyt sitä ja jos vielä kauan lykkään niin kiire tulee. Tosin vielä meillä ei ryömitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saara09:
Citrus Ohhoh, sori ollu tullu kirjotusvirhe paholainen kylään :D

Lillemi No nykyään kun toi tyttö viiihtyy lattialla, ni liikkuu kyllä. Lähinnä pyörimällä, mutta joskus myös ryömimällä.
Raukka kopsautti eilen ja tänään akvaarion jalusta metallireunaan oikeen kunnolla päänsä ja hirmu itku. Oon koettanu miettiä että minkä ihme pehmusteen siihen oikeen keksis...

Meillä nukutaan yhden päikkärit ulkona ja kahdet sisällä. Nukutan niinku illallakin syliin. Annan rievun kouraan ja siihen nukahtaa. Sitten kannan sänkyyn. Hyväksi todettu tapa =)

Mutta eipä kummempia, Saara on päikkäreillä ja mä kattelen nettiä.. Mitään ei jaksa tehdä. Hyvä että ruuan laitoin ja syötiin. Mies sentään imuroi sillä aikaa.

Mä aattelin että kun likka lähtee konttaamaan/ryömimään...niin hankin sille sellaisen ns. konttauskypärän...saa nähdä ajaako sen sitten asian... ;)
 
Heippistä! B)

Terveiset 7 km pyörälenkiltä. Kylläpä olikin tosi hyvä ostos tuo hamax sleepy. Likka viihtyy tosi kivasti pyörän kyydissä :wave: Sais vaan tulla vähän lämpösemmät ilmat, että ois mukavampi sitten reissata vähän jo pidempiäkin matkoja...eväät vaan mukaan ja menoksi.... B)

Meillä tytsy nukkuu hyvin sisällä. On jo jonkin aikaa ollut nukkumassa omassa huoneessa, jonka saa aivan pimeeksi ja jossa on jonkin verran viileempi kuin muissa huoneissa. Päiväunet parhaimmillaan kestää noin 2,5h...ja hyvä niin jotta äitikin saa hengähtää välillä :)

Miten muilla viihtyy autossa hereillä? Meillä ei juurikaan varttia kauempaa viihdy, kun alkaa kitinä. Olen raahannut kaikenmaailman lelutkin autoon, jotta vois välillä käydä sukulaisissakin...mutta ei viihdy sitten millään...haluaa vaan poies istuimesta ja sen ilmoittaa kyllä hyvin kuuluvasti! :eek: Oisko muilla jtn kikkakolmosia miten viihtyisi paremmin, vai onko tuo vaan ohimenevä vaihe...?

Ens viikolla 7kk neukkula...mielenkiinnolla sinne taas...kun niin kovasti tuota pituutta tuntuu tulevan...mites muilla olikaan nuo vauvojen pituudet? Meillä 6kk 71 cm :heart:
 
Kaveri suositteli lastenmusiikkia autoon. En oo vielä kokeillu kyllä. Pitäis vissiin, kun huuto on välillä aivan kamala siellä takapenkillä.

Meillä ei edes ole 7kk neuvolaa. Seuraava on 8kk neuvolalääkäri. Ja sinne on vielä aikaa puol toista kuukautta. Pikkutoiveella on pitkä vaavi, meillä oli 6kk pituus 66.5cm, miinus yks käyrällä menee. Äitiinsä tullu =)

Meillä on pistokkeissa suojat laitettu ja keittiössä portti paikoillaan, että sinne ei oo mitään asiaa. Ja muutenkin kaikki on aika hyvin reilassa. Todellisuudenhan näkee vasta sitten kun tyttö lähtee tosissaan konttaa pitkin kämppää.

Pitäisköhän käydä ostamassa semmonen kypärä? Kun toi pää kopsuu ihan kokoajan nykyään joka paikkaan. Ja huuto on sen mukanen.
 

Yhteistyössä