Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

pikkutoive Meillä ihan sama "auto-ongelma". Taas tänään hirveet kilarit autossa :( ei oo kivaa....
Mä kans oon miettiny tuota pyöräilyä, että siitä neiti voisi tykätä, täytyy vaan hankkia tuo istuin.

Meillä on kans ens vkolla 7 kk neuvola, 6kk neuvolassa neiti oli 8200 g ja 70,3 cm pitkä.

Täälläkin otetaan hyviä autoilu vinkkejä vastaan... ;)
 
dad
Meillä on vaunuina Gessleinin kolmipyöräiset Visionit pehmeällä kantokopalla. Kovasti olen tykännyt noista. Ovat lenkillä kätevät isojen ilmapyöriensä ansiosta, mutta kolmipyöräisenä ovat näppärät myös kaupungissa. Meillä poitsu mahtuu vielä nukkumaan vaunuissa ja niistä saa tarvittaessa nostettua selkänojaa pystympään.

Meillä kanssa vauva nukkuu kahdet päikkärit sisällä ja yhdet vaunuissa (yleensä tuolloin ollaan lenkillä ). Imetän vauvaa aina meidän sängyssä. Tissittelyn jälkeen annan tutin ja siihen nukahtaa unirätti kasvoilla melko pian jos nukkuu sisällä. Muuten tissittelyn jälkeen puen ensin vauvan, joka odottaa lattialla kiltisti kunnes äitikin on ulkovaatteissa. Sitten käyn laittamassa vauvan vaunuihin ja haen koiran sisältä. Yleensä vauva nukkuu jo kun tulen koiran kanssa verannalle. :)

Meillä on kahdelle isommalle lapselle ostettu Tripp Trapit. Kuopus lainaa niistä toista kun isoin lapsista voi jo istua tavallisellakin tuolilla. Mitä tarkoitatte että tuoli pitää purkaa? Meillä ei tarvitse ottaa kuin kaari pois jos haluaa istuinpehmusteen pesuun. Muuten pehmuisteissa on tarrat. Musta niitä tuoleja on helppo säädellä aina kylään tuleville lapsillekin sopiviksi. Eikä tarvitse pelätä että lapsi kaatuu tuolilla, on tosi tukeva.

Meillä terkkari kysyi haluanko 7 kk neuvolaan ja halusin mennä. Meilläkin 8 kuukauden ikäisenä on lääkärineuvola. Huomasin muuten just, että meidän vanhempi poika on painanut vuoden ikäisenä saman kun tämä "pikku" kolmonen puolen vuoden ikäisenä ja ollut silloin 10 centtiä pidempi. :whistle:

Meilläkin on lisätty neljäs kiinteä ruoka, aamupuuro. Sitä menee aika vaihtelevasti, kun poika kuitenkin yöllä syö tissiä ja vielä aamullakin kerran. Mutta jos ei anna niin sitten vinkuu nälkäänsä jo ennen klo 11.

Joo mäkin tykkään kun pikku kolmonen nukkuu kunnon päikkäreitä. Vanhempi poika kun veteli usein 15 minuutin päikkäreitä pitkin päivää. Ei siinä kyllä paljon mitään ehtinyt kotihommia tehdä eikä ollut todellakaan aikaa esikolle. :(

Kyllä tohon nukkumisen sujumiseen varmasti luonne vaikuttaa eniten ei aina noi rutiinit niinkään. Meillä on tyttö koliikkinsa takia nukkunut varmaan eka kolme kuukautta mun ja miehen masun päällä. Ja tämän jälkeen joko vieressä tai omassa sängyssään, joka meidän sänkymme vieressä. N. kolmen vuoden ikäisenä siirtynyt omaan huoneeseen eikä ole koskaan halunnut meidän viereen sen jälkeen. Poika taas aina nukutettu omassa sängyssään ja aika pienestä jo omassa huoneessa. Aina kuitenkin kaivannut meidän viereemme ja yleensä aamuyöstä viimeistään tullutkin vaikka jo koululainen. Nyt kun vauva alkoi nukkua välissämme on ruvennut nukkumaan vihdoinkin omassa huoneessaan.

Meillä poitsu viihtyy autossa mainiosti vaikka joutuu kahdestaankin matkustaessaan olemaan takapenkillä. Yleensä helposti nukahtaa autoon vaikka ei olisi edes päikkäriaika. Nyt kun vähän kasvaa niin täytyy laittaa legon puuhataulu esille niin on katseltavaa ja leikittävää. =)

Tosta nukkumisesta vielä. Mä muistan kun itkin väsymyksestä kun esikko aina vain huusi koliikkiaan ja mun entinen työkaveri itki sitä, että sen vauva nukkui mielestään liian kauan kuin nukkui alusta asti 10 tunnin yöunia. Että tasan ei käy onnen lahjat. Tai kun keskimmäinen lapsi nukkui välillä vain 15 minuutin päikkäreitä pitkin päivää ja mun erään ystävän lapsi nukkui samaan aikaan viiden tunnin päikkäreitä. Että ymmärrätte varmaan että täällä nyt nautitaan hyvin nukkuvasta lapsesta täysin rinnoin. ;)
 
dad
Muuten meidän lapsilla ei oo ollu konttauskypärää. Ja olen kyllä kuullut, että lapsi helposti repii sen pois tai ainakin yrittää repiä. Meilläkin kun laattalattia tässä uudessa talossa että tarvis varmaan nyt jotain kehitellä. :/
 
Pikkutoive: Meillä on kanssa ongelmia autoilun kanssa. Tyttö vihaa istua turvakaukalossa ja sen takia kaikki vähänkin pidemmät ajamiset pitää sijoittaa päiväuniaikaan. Nyt kun ilmat ovat lämmenneet, vaavi viihtyy autossa pikkuisen paremmin, kun ei tarvitse pitää hanskoja ja voi pitää lelua kädessä. Olen myös piirtänyt ison värikkään perhosen, jonka kiinnitin selkänojaan. Sitäkin tyttö katselee joskus, mutta ei se usein kyllä auta. Odotan tosi paljon sitä hetkeä, kun saa ostaa isomman turvaistuimen autoon. Harmi vaan, kun sekin on pakko laittaa selkä menosuuntaan päin.

dad: Nii, ei sitä Tripp Trappia tarvitse purkaa ihan osiin, mutta on kuitenkin löysennettävä ruuveja ym. Meillä on myös aika kovan työn takana saada se kaari paikoilleen. Kai tuoli on vielä kovin utuudenkireä. :)

Ihan kuin olisin tänään kuullut tytön sanovan "äiti". Hänhän oppi viime viikolla sanomaan "ätä", mutta ihan kuin hän olisi tänään sanonut kaksi kertaa "äiti" ja kerran "äittä". Voi silti olla, että nämä ovat jotain omia kuvitelmiani. Mutta eikös se puhe silti lähde tälläisisitä pienistä sattumuksista kehittymään. =)
 
Meillä on nyt kanssa sanottu tota ättä / äittä sanaa... Mutta oletan sen olevan ihan vaan tavujen harjoittelua. Meillä on ollu jotkut mölinäpäivät. Eilen ja tänään on jutellu ihan koko ajan.

Meillä on BeSafe turvaistuin. Siihen sai laittaa jo puol vuotiaana, joten parisen viikkoa on siinä istuskellu jo. On jonkin verran helpottanu, kun ei tartte "maata" kaukalossa ja näkee ikkunastakin ulos.

Mä kävin kattoo just äsken ihan pikkusta vauvaa sairaalassa. Serkun vaimo synnytti eilen illalla. Aivan ihana ja sillä oli enemmän tukkaa kun meillä on ikinä ollukkaan. Sain pitää sylissäkin =) Nopeesti vaan väsähti käsi, kun ei oo tarvinnu tolleen enää pitkään aikaan tukea niskaa. Ihana vauva <3
 
dad
Tänään 7 kk neuvolassa poitsun mitat paino 9510 g ja pituus 70,2 cm. Pituus menee hiukan miinuksella ja paino nollakäyrällä. Poitsun siloista ihoa aina lääkärit ja terkkari kehuvat. Oikea pehmopallero. =)
 
Poikien käyrät on vissiin sitten isommat. Eli siis sen mukaan pitäis olla pidempi. Koska meillähän tyttö oli 6kk neuvolassa 66.5cm ja se oli -1 käyrällä. Ja 7kk neuvolaa meillä ei oo, mutta sehän on selkee ettei oo lähelläkään 70cm :D

On kyllä ihan epistä ku kaikilla muilla näyttää olevan 7kk neuvola, eikä täällä tosiaan sellasta oo ollenkaan. Oisin vaan noi uudet mitat halunnu =) No joo, kyllähän mä punnaan tota tossa meijän normi vaa'alla usein, että se riittäköön. Nyt kun osaa istua, ni pistän tytsyn itte siihen istumaan ja katotaan paino. Toki se näyttää vaan 100g tarkkuudella ja saattaahan se helposti heittää +-100g. Mutta sen mukaan tytsy on nyt 8,2kg. Eli 2vk olis tullu painoa 200g. Hyvin mahdollista.

Vitsi pikkunen on jo 6½kk... Mihin tää aika on mennykkään.... ?!?!
 
Mä kirjotan itteni perään ... No ei se mitään.

Meillä on nukuttu yöt tooosi hyvin semmosen kuukauden-puoltoista. Mutta viimeyönä, tytsy heräs klo 23, juttelmaan. Sängystä kuuluu vaan öppä öppä ja vauvau... Hän myös meni ympäri sänkyä, ja pää kopsu sitten pinnoihin. Jatkuvasti kääntelin oikein päin nukkumaan. Välillä tuli itku ja otin syliin ja hyöri ja pyöri siinä silmät kiinni. Ei nukahtanu millään syvempään uneen. Noh klo 1 sitten nukahti onneks ja pääs itekkin nukkumaan. Mutta kyllä oli huomattavasti rankempaa nousta aamulla ylös sängystä, kun on jo tottunu nukkumaan hyvät yöunet taas.

Käytiin eilen ulkona vauvakeinussa ekaa kertaa. Saarahan osaa jo istua tosi hyvin, ni uskaltauduin kokeilemaan. Isi anto vähän vauhtia ja tyttö ihmetteli kyydissä. Välillä vähän hymyilyttikin. Odotan jo innolla että päästäis hiekkalaatikolle ja keinumaan päivittäin.
 
APUA! On nää meidän pikkuiset jo isoja, kun pian voi viedä hiekkalaatikollekin! Meidän Alma sai eilen kirjeen kaverini lapselta, jossa häntä pyydettiin tarrakerhoon. :heart: Aika menee niin nopeasti.

Mä kanssa odotan Saara09 kauhulla noita öitä, jolloin lapsi alkaa pyöriä sängyssä ja liikkua unissaan. Tosiaan, juuri, kun on tottunut tähän autuuteen, että saa nukkua yöt rauhassa, niin pian sekin on ohi...

Ei meilläkään ole 7 kk -neuvolaa, mutta kyllä sinne saisi ajan varata, jos haluaa mennä punnituttamaan. Meillä on siitä ihana neuvolatäti, että hän muistuttaa joka kerta soittamaan heti, jos tulee vähänkin jotain kysyttävää. Alussa käytiinkin siellä joitakin ylimääräisiä kertoja, kun terkkari niin ehdotti.

Se pari päivää sitten ostettu syöttötuoli muutti meillä muuten koko syömistapahtuman. Tyttö alkoi koko ajan tunkea kättään lautaseen ja halusi väkisin ottaa itse kädellään ruokaa. No, nyt hänellä on sitten myös oma lautanen ja lusikka, joita saa hakata ja katsella. Ne ovat niin kiinnostavia, että tyttö oikein tärisee, kun pitelee niitä! =) Tuo syöttötuolissa syöminen on paljon suttaavampaakin, kun tyttö tykkää levittää sitä ruokaa pöytään. En osannut varautua tähän sotkuun! :LOL:

Oletteko muuten antaneet vauvallenne vielä isoja ruokapaloja imeskeltäväksi? Me ollaan annettu ruisleipää, mutta siitä saa niin helposti sen verran isoja paloja irti, että pelkään tytön tukehtuvan. Juuri eilen hän alkoi vähän kyökkiä leivänpalasta. Tänään annoimme imeskeltäväksi omenalohkon.
 
Meillä sormiruokana on lähinnä maissinaksut. Kerran annoin banaanin palan kouraan, se oli sottasta, mutta tytön mielestä kivaa ja hyvää =) Muuta en oo uskaltautunu antamaan. Tuntuu että tukehtuu. Joku päivä varmaan annan kurkkua kuorittuna.

Mutta meillä opetellaan kahta asiaa. Kontilleen on päästy, mutta siinä nylkytellään ees taas ja pinsettiotetta. Ruvennu nypläämään pikkuroskia lattialta ja jotkut jopa saanu suuhun saakka.... Imuri siis vielä aktiivisempaan käyttöön.

Meillä on menty tää vuosi nukkumaan klo 20. Kerran-kaks klo 21. Eilen nukahti vasta 21:30 ja mitä vielä 5:15 nousi ylös... Huoh... Onneks tuli mentyä kympiltä itekki nukkuu.
 
dad
Sormiruokana täälläkin on maissinaksut. Eilen kokeilin vadelmia, mutta olivat aika suttaavia. Minäkin olen aika arka antamaan mitään, koska vanhempi poika aikanaan meinasi melkein tukehtua paprikanpalaan ja isompana omenanpalaan. Ideana olisi että annan vaan sellaista minkä tiedän hajoavan ei enää mitään kovaa.

Meilläkin osataan aika hyvin toi pinsettiote ja todellakin kaikki pienet roskat löydetään lattialta. Samoin sylissä ollessa tutkitaan kaikkea pientä kuten vetoketjuja jne. =)

Meilläkin poika yleensä heräilee aamulla kuuden ja seitsemän välillä. Varsinkin nyt viikonloppuna olisi kivempaa jos nukkuisi pitempään. Muutaman kerran olen tissitellyt niin on nukkunut vielä yhdeksään. Silloin vaan helposti menee päivärytmi sekaisin. Mutta ehkä parempi että herää aikaisin niin menee iltaisin aikaisemmin nukkumaan niin jää illasta omaa aikaa. Ainoastaan toi kyläily on jäänyt aika vähälle koko perheenä kun nuorin menee nukkumaan noin aikaisin.

Meillä on kotona kyllä oma vauvapuntari ettei välttämättä sen takia tarvitsisi neuvolaan mennä, mutta onhan se kiva päästä vähän juttelemaan vauvasta kun ei mun kavereilla oikein ole näin pieniä lapsia ja heidän kanssaan ei jaksa jauhaa näitä vauvajuttuja.

Minäkin olen nyt aloittanut taas juosulenkit. Zumbaamassakin olen käynyt nyt muutaman kerran muiden jumppien ohella. Joten eiköhän se sixpack saada kesään mennessä. :D
 
Huomenta uuteen viikkoon ja aamuun =)

Tulipahan sitten poljettua likka kyydissä eilen vähän yli 20 km...kyllä nyt tietää polkeneensa |O Peffa huutaa hoosiannaa ja muutenkin vähän räjähtänyt olo...onneksi on ohimenevää sorttia :LOL: Tytsy viihtyi tosi kivasti. Loppumatkasta rupesi vähän käntsäämään ja olikin jo unien aika, eikun hamax sleepy "uniasentoon" ja tytteli nukahti kivasti taakseni.... ;)
Edelleen suosittelen lämpimästi kaikille aktiivisille liikkujille tuota sleepyä :)

Kokeilin huvikseni äsken tuota "ns" pinsettiotetta likalla... :p Laitoin oman korviksen lattialle hänen silmien eteen ja voi sitä ähellystä kun yritti sen sormiensa väliin ujuttaa...lopulta sai sillai sen pyöreän korviksen, että oli kourassa, mutta ei pinsetti otteella saatu vaan sillai kahmaisten lattialta ja suuhunhan se oli menossa tietty ;) Testing**

Meillä sormisuokailua on testattu siitä lähtien kun jtn on kädessä pysynyt. Kurkkua, omenaa, leipää, jne...name it =) Tuntuu tykkäävän :heart:

Meillä päätettiin herätä sitten viime yönä 05.15...siihen saakka nukkui juuri inahtamattakaan, mutta viideltä tosiaan vaan mölötti ja jodlas omassa pinniksessä...lämmitin pikaisesti maidon ja otin viereen isoon sänkyyn ja röyhtäyksen jälkeen sammahti kuin saunalyhty ja nukkui kunnes mies tuli yövuorosta, aamupuolkasiin...ihan yes.... :attn: Tähän päivään asti on ollut ihania nuo yöunet, jopa parhaimmillaan kellon ympäri nukkua tohottanut...taitaapi joku kehityskausi olla meneillään NYT :heart:

Hienoa ilmaa ovat lupailleet täksi päiväksi, joten eiköhän myö likan kanssa startata aamupuuron jlk pienelle kävelylle raittiiseen kevätilmaan ja sitten pihaa laittelemaan :wave:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa =)

Ollaan oltu yli viikon lomareissulla ja eilen kotiuduttiin takaisin Helsinkiin. Mies piti pääsiäisen jälkeen viikon isyysloman. Nyt olis sitte isyyslomat pidetty ja seuraavaksi onkin kesäloma...eli sitä odotellessa B) Olipa kyllä mukava tulla kotiin. Tyttökin oli ihan tohkeissaan, kun pääsi leikkimään omilla leluilla ja nukkumaan omaan pinnasänkyyn. Meillä meni lomalla vähän takapakkia nuiden yösyöttöjen suhteen, kun tyttö nukkuin meidän keskellä ja tietenkin yöllä heräsi ja halusi tissiä. En viitsinyt huudattaa vieraissa yöaikaan ja annoin sitten imeä. Mutta viime yön nukkui kotona taas koko yön heräämättä ja siitä olen onnellinen :)

Täällä oli puhetta autossa istumisesta. Me matkustettiin eilen autolla noin 7,5 tuntia. Ja kyllä tyttöä välillä kyllästyttti istua kaukalossa. Pakko oli välillä ottaa syliin istumaan vaikka se ei kovin turvallista olekaan. Meillä kans oli leluja mukana ja kovasti yritin keksiä viihdykettä neidille. Meillä olisi pari lastenlaulu cd:tä mutta aina ne unohtuu ottaa autoon mukaan ja sitten saa itse hoilata tytölle, hän kun tykkää kuunnella lauluja :)

Pikkutoive mikä se hamax sleepy on? Onko se joku turvaistuin pyörään...? Vai? Minä haluaisin ostaa pyörään turvaistuimen tytölle. Olisi kiva käydä pyöräilemässä..Dad minunstakin olisi kiva päästä kesäksi hyvään kuntoon..Kävin pääsiäisenä juoksemassa ystävien kanssa 10 km. Ensin ajattelin, etten varmaan jaksa juosta sellaista matkaa, mutta hyvin meni. Täytyy aloittaa juoksuharrastus taas uudelleen, kun tietkin alkavat sulaamaan lumesta.

Lillemi meidänkin neiti joskus oikein tärisee, kun on innoissaan jostakin asiasta tai haluaisi jonkin esineen käsiinsä. Se on niin huvittavan näköistä, kun toinen niin innostuu :heart:

Me ei olla vielä annettu tytölle sen kummempaa sormiruokaa. Hänellä ei ole vielä edes hampaita, mutta kyllä kai sitä saa ikenilläkin jonkin verrän jyrsittyä. Kaapissa meillä on maissinaksuja ja nehän sulaavat suuhun :) Minulla kans pelottaa, että jos tuo tukehtuu liian isoihin paloihin...

Meillä kiinteitä ruokia syödään aamulla ja illalla puuro ja lounaaksi ja päivälliseksi sosetta.

Meidän neiti harjoittelee parhaillaan istumaan tuetta. Vähän on istuminen vielä horjuvaista mutta kyllä hän yrittää kovasti tasapainoa etsiä. Syöttötuolissa jo istuu selkä suorana.

Tyttö nukkuu jo kolmatta tuntia parvekkeella..täytyypä välillä käydä vilkaisemassa, joko olisi heräämään päin =) Tässähän tulee jo ihan tyttöä ikävä :heart: No on mullä kyllä ollut hommaa, kun olen laukkuja ja tavaroita purkanut ja järjestellyt, että ihan hyvä kun on nukkunut!

Elmi ja neiti 7 kk ja 2 päivää.
 
Heippa B)

Kylläpä on ollut keli =) Tulipahan sitten haravoitua oikein kunnolla, noin puolikkaan futiskentän kokoinen alue nyt haravoitu ja vielä olis vähän jälellä...täytyy huomenissa jatkaa...jos vaan kelit sallii...Likka istui tyytyväisenä rattaissa auringossa ja jutteli kärpäsille ja mulle :LOL: Osan aikaa nukkui...olen kyllä henkeen ja vereen kesäihminen ja kevät saa mut aina touhuamaan kaikenlaista ja taas syksyllä meinaan masentua.. :(

Elmi tuo hamax sleepy on pyörään kiinnitettävä istuin pienelle vauvalle. Voihan sitä toki käyttää vanhemmatkin muksut aina 22kg saakka, mutta siinä on hyvänä ominaisuutena selkänoja, jonka saa aika kallistuvaan asentoon, jotta tuollaista 7kk ikäistäkin, joka ei osaa vielä istua, voi huoletta kuljettaa mukana... ;) Tosi hyvä ostos meidän liikkuvaan perheeseen... :wave:
 
dad
Meidän poitsu oppi tänään ryömimään eteenpäin. Innoittajana toimi kukas muu kuin koira ja koiran luu. Alkoi ryömiä koiraa kohti ja otti luusta kiinni. Onneksi meidän koira on niin kiltti että katseli vain hämmentyneenä kun vauva otti luun. Sain juuri kiinni kädestä ennen kuin ehti pistää luun suuhun. =)

Tänään on arska tosiaan paistanut. Ja tuli kauhea ongelma mitä pukea vauvalle päälle kun lähdettiin päivällä pitkälle lenkille. Katsoin vielä ennen lähtöä että varjossakin oli kymmenen astetta ja vähensin vieläkin vaatteita. Mutta on se ihanaa kun tulee kohta kesä. B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja dad:
Meidän poitsu oppi tänään ryömimään eteenpäin. Innoittajana toimi kukas muu kuin koira ja koiran luu. Alkoi kontata koiraa kohti ja otti luusta kiinni. Onneksi meidän koira on niin kiltti että katseli vain hämmentyneenä kun vauva otti luun. Sain juuri kiinni kädestä ennen kuin ehti pistää luun suuhun. =)

Tänään on arska tosiaan paistanut. Ja tuli kauhea ongelma mitä pukea vauvalle päälle kun lähdettiin päivällä pitkälle lenkille. Katsoin vielä ennen lähtöä että varjossakin oli kymmenen astetta ja vähensin vieläkin vaatteita. Mutta on se ihanaa kun tulee kohta kesä. B)
Siis täh? Oppi ryömimään ja konttas kuitenkin? Nyt meni multa jotain ohi? :)
 
Helou! :wave:

Juu, ilma on tosiaan mitä ihanin, mutta mä olen sen verran kovassa flunssassa, että päätin pysyä tämän päivän sisällä. :( Eilen olin vaunuilemassa tytön kanssa niin, että hän oli koko lenkin hereillä. Olin tosi yllättynyt, kun tajusin, että neiti on istunut vaunuissa 40 minuuttia mukisematta! Hän oli tosi söpö, kun istui niin coolin näköosenä rattaissa aurinkolasit päässä! B)

Mäkin olen ajatellut, että vois ostaa istumen pyörän taakse. Mulla on ollut vaan aina ihan kamala kauhukuva siitä, että mitä jos kaadun pyörällä, kun lapsi on kyydissä.

Pikkutoive: Suostuuko teidän vauva siis istumaan hereillä rattaissa kiltisti ja katsomaan haravointia? :eek: Kai munkin täytis testata, onhan tää meidän tyttö yllättänyt mut positiivisesti viimeaikoina monta kertaa! Mä ajattelin ottaa tässä joku päivä taas uuden riskin ja lähteä tytön kanssa ihan kahdestaan kaupungille kiertelemään niin, että hän on hereillä. :LOL:

En ole käynyt vuoteen salilla ja erosinkin sieltä tammikuussa. Tänään olen menossa tutustumaan uudelle salille. Olen niin rapakunnossa, että on pakko alkaa tehdä jotain. Ja onhan se hyvä, että molemmilla on joku harrastus, kun miehellä on golf.

On muuten pitänyt kysyä, että minkä ikäisiä te äipät olette? =) Minä olen 28 v.

Ai niin, onnittelut dadin vauvalle!!
 
Meidän neiti on sen verran vilkas tapaus, ettei kyllä paikoillaan jaksaisi niin kauaa olla, että haravoitua saisin ;)

Tänään kaupungilla jaksoi kyllä ihan hyvin reilun tunnin rattaissa katsella, mutta liikettä pitää olla miltei koko ajan ;)

Meillä pikkuinen aloittelee konttausta, pari "askelta" jo eteenpäin otetaan. Taitaa jäädä tuo ryömimisvaihe kokonaan väliin.

Ikää minulla 35v.
 
Dadin pojalle onnittelut uudesta taidosta :) Kyllä minäkin odotan kovasti milloin tyttö "älyää" sen konttaamistaidon..Harjoittelee kyllä kovasti niinkuin Desan vauvakin.

Lillemille parantumisia flunssasta ja treenamisintoa! Minä olen itse tykännyt ihan käydä salilla ohjatuilla tunneilla ja olen myös miettinyt, että kokeilisin seuraavaksi yhtä toista kuntosalia. Millaiset aurinkolasit teidän pikkuisella on? Itsekin olen ajatellut ostaa neidille aurinkolasit. Ne hyvät lasit taitaa maksaa liikeissä noin 50 ?. Onkohan ne hyvät, joissa on se kuminauhakiinnitys? Pysyyköhän ne paremmin päässä?

Me käytiin tänään päiväkodin johtajan juttusilla siitä päiväkotipaikasta. On vissiin aika täynnä täällä päiväkodit. Mutta kyllähän kaupungin kuuluu järjestää hoitopaikka. Johtaja yritti vähän vihjailla, että kun teidän tyttö on elokuussa vielä niin pieni, että olisko parempi hoitaa kotona yms. No jospa se hyvä hoitopaikka kuitenkin löytyis ja mukava hoitaja sinne.

Minä olen iältäni 26 vuotta ja kesällä täytän 27 v.

Mukavaa päiväjatkoa :flower:
 
Elmi: Meillä on juuri sellaiset kuminauhalla pään yli kiinnitettävät, liilat aurinkolasit ja niissä on 100 prosenttinen uv-suoja. Minusta ne ovat olleet oikein hyvät, koska ne pysyvät päässä hyvin. Ostin ne paikallisestä lastentarvikeliikkeestä 20 eurolla.

Musta tuntuu, että kaikkien muiden vauvat kehittyy kovaa vauhtia tuon liikkumisen suhteen, mutta meidän ei. Tiedän ettei saisi verrata muihin, mutta.... Meillä ei mennä vielä konttausasentoon, ei ryömitä eikä edes osata kääntyä mahalta selälleen. Ainoa missä tyttö tuntuu kehittyvän, on ruokailutaito! :D On kauhean kiinnostunut omasta ja muiden syömisestä ja osaa jo juoda itse nokkamukista yms. Niin, ja osaa hän istuakin hyvin, muttei esimerkiksi sano vielä muita konsonantteja kuin t:n. Toisaalta hän on todella sosiaalinen. Jos hän ei vielä 8 kk -neuvolassa ryömi tai käänny selälleen, aion kysyä asiasta.
 
Lillemi nou hätä... Teillä osataan eri asioita kun sitten taas meillä joiden vauvat liikkuvat/harjottelevat liikkumaan. Meillä ei esim. nokkamukista osata juoda. Ottaa kyllä käteen ja laittaa nokan suuhun, mutta ei ymmärrä kipata sitä. Eli vettä ei tule. Josta alkaakin kauhea kiukku :D

Juu ei meilläkään ovis kuvitellakkaan että laittaisin tytön rattaisiin ja itte haravoisin. Hetken jaksaa kattoa, mutta sitten tulee kiukku. Muuten kyllä tykkää olla rattaissa kun kävellään eteenpäin ja maisemat vaihtuu. Ollaankin nyt kun on hyvät ilmat ni joka päivä käyty pihalla lenkillä.

Meijän tyttö ei huolinu arskoja. Pari saatiin koettaa laittaa päähän, mutta sen jälkeen kun näkikin että jotain on tulossa päähän ni tuli hirvee huuto. Oikeen hävetti liikkeessä. Noh, ei siis ostettu arskoja.

Meillä edelleen nylkytetään konttausasennossa. Ja liikutaan kierien =)

Mä oon 26v muistaakseni :LOL:
 
Heips,

kiva lukea kun jotkut ovat jo päässeet haravoimaankin..meidän takapihalla on vielä kasoittain lunta, vaikka etelä-suomessa asutaankin..on varmaan tämän lähiön ainoa paikka jossa vielä lunta on..muutettiin marraskuussa joten kyllä kiinnostaisi jo päästä mönkimään sinne =) Saa nähdä miten senkin saa tehtyä, ollaan oltu muutaman kerran ulkona ja ei neiti paikallaan pysyvissä rattaissa kovin kauaa viihtynyt..

Meilläkään ei olla vielä hoksattu ryömimistä saatikka yrittäisi ees konttausasentoon..taaksepäin menee ja pyörii mutta muuten ei..
Nyt on alkanut huseeraamaan sängyssään..aamulla on aina yllätys miten päin se siellä oikein on..tänä aamuna esimerkiksi oli kääntynyt niin että pää oli jalkapäätyyn päin =) Onneksi ei vielä ole vaikuttanut yöuniin sen pahemmin..kokeiliin unipussia hillitäkseni sitä kääntyilyä, mutta eipä siitä mitään hyötyä näyttänyt olevan, yhtä sujuvasti kääntyi pussin kanssa tai ilman..

Mä olen viikon päästä 31-vuotias (kamalaa!!! )
 
B) Hyvää huomenta naiset B)

Ihanaa ilmaa taas pukkaa =)

Juu siis selvyyden vuoksi, meillä likka normisti kitisee aika useestikin vaikka vaunut liikkuukin ja ois kaikenlaista katseltavaa ympärillä...nyt tosiaan yhtenä päivän yllätti minut todella positiivisesti...haravoin pihaa noin tunnin ajan ja likka vaan olla möllötti auringossa ja tosiaan mölötti ja pölötti kärpäsille ja mulle :LOL: Olin aivan ihmeissäni :)
Iltalenkilläkin kun saattaa vaan protestoida koko 20 minuutin kävelymatkan...vaikka senjälkeen onkin aivan eri sorttia taas ja viihtyy kummasti lattialla omien touhujen kanssa ;)

Juu siis NO HÄTÄ...meilläkään likka ei vielä ryömi eikä mene konttausasentoon...pyllyä vähän nostaa ja ruvenut pyörimään kuin hyrrä lattialla...mahalta selälleen ja heti takaisin mahalleen...välillä ja kellumaan siihen puolitiehen ja laittelee mahallaan ollessaan päätä lattiaan ikäänkuin huilatakseen....ihanan näköistä... :heart:
Jos vaikka vessaan poistuu ja kun tulee takaisin..saattaa tytsy löytyä ihan mistä vaan...että oisko tuo sitten tahallista vai tahatonta ja eihän sillä oikeestaan mtn väliä olekkaan...kuhan menee ja touhuaa.... :D

Yks suosikki juttu on tylleröllä, tuo kävelemisopettelutuoli...kun on jo pitkään seistä jököttänyt ihan itekseen, ihan vaan yhestä kädestä kiinni pitämällä...niin hankittiin tuo tuoli, jotta voi sitten olla ja harjoitella sitä seisomista ilman aikuisen kiinnipitämistä...siinä' on sitten kaikenmaailman härveleitä ja musiikkijutskia siinä tuolissa ja niiden kanssa menee tosi kivasti tovikin.... :attn:

Tuo pimu on nyt sitten hiffanut kiljumisen JALON TAIDON... :eek:
Kiljuu välillä niin että omat korvat meinaa särkyä...ja nauraa tai hymyilee naama korvissa asti, kun saa minut tai miehen pelästymään.... :LOL:

Arskoja kokeiltiin paikallisessa prismassa ja vaikutti tyytyväiseltä..en sitten tiedä että pysyiskö ne tositoimissa päässä vai EI...tässä kuvanäyte testaamistilanteesta..;)



Ikää miulla 35v :eek:

Ja huomenna 7kk neukkulakuulumisia :wave:
 
Ihana kuva, Pikkutoive!

Huh! Hyvä kuulla, että tämä ryömimättömyys on normaalia! =)

Nyt kysymys teille kaikille, jotka syötätte kiinteitä joka aterialla. Mitä siis annatte lapsellenna yleensä välipalaksi? Ajattelin ottaa kiinteän välipalan ja aamiaisen mukaan vaavin ruokavalioon, mutta aloin miettiä, että nouseeko kaloripitoisuus liian korkeaksi, jos annan päivän aikana esim 3 hedelmää. Tyttö syö nykyisin iltapuuron kanssa raastetun hedelmän. Myös aamupuuron kanssa pitäisi antaa jotain lisuketta ja välipalalla varmaan myös hedelmää. Toisaalta ajattelin, että aamupuuron seassa voisi antaa marjoja ja tänään syötin välipalaksi puoli purkkia Piltti-jugurttia sekä maitoa. Tykkäisin tehdä kuitenkin suurimman osan soseista itse. Tuliko nyt tarpeeksi vaikeasti selitettyä? :D
 

Yhteistyössä