Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

Me ajettiin eilen 450 km anoppilasta kotiin, matka kesti yhdellä pysähdyksellä noin 6 tuntia ja tyttö nukkui alkumatkasta 40 min ja loppumatkasta 15 min..joten meillä ei noi autounet ilmeisesti enää kovin kummoisesti onnistu..aikamoista kitinää oli koko matka..

Meillä ollaan nukuttu alusta asti omassa sängyssä, 3 kk:n iässä muutti jo omaan huoneeseen. Päiväunet on nukkunut vaunuissa, mutta ei kovin hyvin. Aloitin just tänään "koulutuksen" , jotta nukkuis päikkäritkin sisällä...15 min huusi pää punaisena kunnes nukahti ja nukkui huimat 40 min..

Muutenkin on nyt sellainen kitinä vaihe tytön elämässä..en oo varma onko se jo sitä eroahdistusta..Ei saisi lähteä tytön luota minnekään, heti alkaa itku ja huuto..hetken leikkii lattialla mielellään, mut jos vahingossa kävelenkin ohi niin alkaa kitinä ja pitää päästä syliin ja seurustelemaan..Isäkään ei kelpaa vaan äidin pitää ottaa syliin..On aina ollut sellainen sylikissa, mutta viikon ajan tää on ollut normaalia pahempaa..Esikoisen kanssa ei ollut mitään tällaista niin tuntuu niin omituiselta..toisaalta lapset ovat muutenkin olleet ihan erilaisia...

Meillä syödään aamu- ja iltapuuro, lounas ja päivällinen soseina. Välipalan oon pitänyt vielä maitoateriana, meillä syödään pullosta korviketta...Hyvin menee kiinteät, maito upposi välillä vähän huonommin, mut nyt sekin on taas alkanut maistumaan..6 kk neuvolassa mitat olivat 8250 g ja 66 cm..esikoinen oli tässä vaiheessa jo kymmenkiloinen jässikkä..



 
Voih! Voitaispa mekin ajaa noin pitkiä matkoja autolla, mutta ei... Hyvä jos voidaan edes mennä 40 km päähän anoppilaan. Matkat pitää aina ajoittaa niin, että tyttö nukkuu.

Elmi: Meidän vauva nukkuu kyllä yöt nykyisin tosi hyvin sängyssään. Lempeän unikoulun ansiosta tyttö nukahtaa itse omaan huoneeseensa omaan sänkyynsä. Ennen hän tykkäsi nukkua myös meidän välissä, mutta nykyisin vain omassa sängyssä saa parhaat unet.
Päikkärit onki sit ihan toinen juttu. Mä en enää edes viitsi yrittää saada tyttöä nukkumaan päikkyjä sängyssään, vaan laitan hänet pikku unillekin suosiolla omiin vaunuihinsa ja ulos. Vielä pari kuukautta sitten hän suostui nukkumaan illan minipäikkärit omassa sängyssään jotenkuten, mutta ei todellakaan enää.
 
Kaikilla vähän päikkyongelmia. Meillä ei oo ku iltapäikkä ongelma. Niille eu suostu nukahtamaan millään, mielummin huutaa pää punasena. Usein sitten lähdetäänkin vaunuilemaan, kun ei muuten nukahda. Eilen kun ei millään jaksanu, ni sain tytön nukahtamaan syliin ja siinä sai nukkua 45min =)

Mutta meillähän on ollu yöt hyviä.... Viime yö meni huutaessa.... Enkä edes tiedä mitä. Nukku 4h ja sitten aloitti, eikä hiljentyny millään. Kokeilin pierujumppaa, ei tulosta, nostin pystyyn röyhtäsemään, ei tulosta, huusi vaan. Sitten otin viereen sänkyymme ja silittelin ja hyssyttelin siinä ja annoin huutaa (koska ei huutamatta ollu mitenkään). Sitten nukahti ja heräs tunnin päästä uudestaan huutamaan. No taas nukahti ja heräs puolentoista tunnin päästä, tällöin klo oli 3:30 ja annoin sitten tissiä... Siitä sitten nukku aamu kuuteen. Tyttö joka on nukkunu ihan täydet yöt, ni mikä ihme tuli.....

Huomenna tulee 6kk täyteen =)
 
meilläki viimeyö oli melkosa kitinää, itki pri tuntia ja heräili tunnin välein :/ sai elämänsä ekan antibiootikuurin se taitaa vähä ottaa mahaan..

vauveli nukkuu vieressä yön, ei olla vielä edes hommattu hälle sänkyä. ajattelin nukuttaa vieressä n 9kk ikäseks. nukahtaa illalla nätisti syötön jälkeen itekseen. ja normaalisti herää kerrn yössä

päikkärit onki tääl ongelma jos ei päästä siihen aikaan ulos :headwall:
 
Yleensä iltaisin ennen nukkumaanmenoa syötän tissiä ja sitten nostan omaan pinnasänkyyn nukkumaan. Kyllä tyttö itekseen sitten osaa nukahtaa sänkyynsä ja joskus on jopa nukkunut omassa sängyssä koko yön yli heräämättä. Mutta viime yönä taas kävi niin, että yöllä tyttö heräsi nälkäänsä ja otin hänet viereen syömään ja siihenhän se jäi sitten loppuyöksi. Monesti nukahdan imettäessä enkä jaksa sitten viedä tyttöä enää omaan sänkyyn.

Viideltä aamulla heräsin siihen, kun neiti veti minua hiuksista ja jutteli kovaan ääneen. Luulin, että kello on varmaan jo kahdeksan ja hän haluaa herätä, niin ei kun viisi. Onneksi nukahti tissiä syötyään uudestaan...

Meillä nämä yöheräilyt alkoivat uudestaan, kun aloitettiin kolme viikkoa sitten kiinteiden syönti. Tytöllä taitaa olla taas vatsa kovana ja herää aina siihen. Eilen illallakin miehen kanssa naurettiin, kun pinnasängystä kuului tasaisin väliajoin kunnon piereskelyä :LOL:

Ensimmäiset päiväunet nukutaan 10-12 aina parvekkeella. Vien tytön vaan ulos vaunuihin niin sinne nukahtaa itekseen. Muutenkin tykkää olla tosi paljon rattaiden kyydissä. Ja melkein aina nukahtaa niihin, kun lähetään lenkkeileen tai jonnekin ulos. Toiset päiväunet nukutaan yleensä sisällä ja ne ovat kestoltaan lyhyemmät.

Täytyypä nyt alkaa laittamaan tätä meidän neitiä päikyille..alkaa jo sen verran kitisemään, että taitaa väsyttää..
 
Tänään tuli sitten tasan 6kk täyteen. Puol vuotta jo, huh huh, mihin tää aika on kadonnu? Ja missä se mun pikkuvauva on?

Viime yö meni taas loistavasti. 2 tutin nostoa, ei muuta. Ainoo mikä inhottaa, on kukonlaulunaikaan nousu. Tänäänkin 6:15. Tää äiti haluis nukkuu vielä vähän kauemmin :LOL: No joo, oon kyllä tyytyväinen kun tytsy menee iltaisin kasin pintaan nukkumaan.

No mutta täällä ei tänään sen kummempia. Toivottavasti taas hyvä yö tulossa.
 
Viime yö meni loistavasti.
Viideltä yks tutin nosta, ei muuta. Sitten 5:45 ylös, huoh... siirrettäispä kelloja jo, ni jos saatais nukkua tunti pidempään.

Vaikka meillä on vaan yksi lapsi, ni kyllä mua silti väsyttää nää heräämiset. Olin eilen illalla niin väsyny, että pistin itteni pitkäkseni piikkimatolle (siis semmonen rentoutusmatto) klo 21:30 ja nukahdin siihen. Heräsin 21:50 ja menin sänkyyn. Kuulin kun ukko tuli kymmeneltä kotiin, oli pelaamassa sählyä, mutta evääni jaksanu enää liikuttaa.

Tunnen suusta myötätuntoa äideille jotka valvovat vauvan kanssa myös öisin :hug:
 
Heips kaikki! Kyllä se vaan on puoli vuotta mennyt vauhdilla, eikö? B)

Mitenkäs teillä on tuo nokkamukista juominen? Meillä ei suostu siitä oikein maistamaankaan. Onnessaan kyllä pyörittelee mukia käsissään. Ja tuttipullosta siis osaa juoda.

Saara09 voisikohan teidän vauva olla jo valmis siirtymään kaksiin päikkyihin kun on noita iltapäikkyongelmia? Meillä vähän aikaa sitten siirryttiin kaksiin. Ja tyttö jaksaa ihmeen kauan valvoa illalla, n. 4h! Meni hetki, ennen kuin tajuttiin, että tyttö jaksaa valvoa jo pitempään eikä siksi halua niin aikaisin yöunille kuin me yritettiin laittaa... Nyt menee siis mukavasti sekä yöt että kahdet päikkärit. Päikkärit kyllä nukutaan aina ulkona, sisällä nukkumista en ole aikoihin edes yrittänyt.
 
Me olemme harjoitelleet nokkamukia nyt runsaan viikon verran, eikä ainakaan vielä ole tapahtunut mitään kehitystä. Välillä tyttö yrittää juoda mukista, mutta lopulta hänellä menee hermot ja sitten kelpaa vain tuttipullo. Onko tää muilla näin pitkäkestoista ja hankalaa?
 
Tyttö nukkui mukavasti kolmen tunnin päiväunet parvekkeella, niin itse olen saanut täällä siivottua ja leivottua. Nyt on sämpylät uunissa ja pullataikina odottaa käsittelyä seuraavaksi. Päätin aamulla, etten avaa nettiä kuin vasta iltapäivällä, että saa jo aamusta jotain aikaseksi eikä jämähdä "vahingossa" istumaan netin ääreen :ashamed:

On kyllä mennyt puoli vuotta tosi nopeaa. Tyttö senkuin kasvaa ja kehittyy..vaikka kyllä se on vielä äitin pieni vauva :heart: Pari päivää sitten katselin tytön kuvia synnytyssalista muutaman tunnin ikäisenä ja laitoksella olosta. Kyllä toinen oli silloin niin pieni..Painoa 2975 g ja pituutta 47 cm. Nyt on jo kolminkertaistanut painonsa ja pittuutakin on tullut vähän yli 20 cm lisää.

Minä olen juottanut nokkamukista nyt pari päivää ja ihan hyvin on onnistunut. Eilen syötiin ekaa kertaa lihaa. Tein broileri-perunasosetta tytölle ja ihan hyvin maistui :)

Minä olen kans onnellinen, etti minun tarvi öisin valvoa tytön kanssa vaan nukkuu yöt hyvin. Ite olisin varmaan päivät aika pahalla päällä :ashamed:, jos en saisi öitä nukuttua kunnolla. Nyt keväällä on tuntunut, että siltikin meinaa joskus väsyttää vaikka saakin ihan hyvin nukuttua..

Joo, mutta pitääpä tulla myöhemmin kirjoittaan lisää, kun tytöllä kakat vaipassa ja pullataikina tulee kulhosta jo yli...

 
Citrus Eipä oo valmis kaksiin päikkäreihin vielä. Huutaa kurkkusuorana väsymystään illalla, mutta ei vaan halua mennä nukkumaan. Autossa tai vaunuissa saa hyvin nukkumaan. Tänäänkin lähdettiin kauppaan, ni sai nukkua autossa =)

Meillä on nokkamukista juotu jo kohta 2kk. Hyvin sujuu, välillä menee vähän väärään kurkkuun, mutta ei se tyttöä haittaa. Mutta varmaan paljon vaikuttaa jos on tuttipullo käytössä, ni nokkamukistahan tulee ihan erillailla. Meillä kun ei oo tuttipulloa ollenkaan käytössä.

Lauantaina lähdetään kylpylään. Ollaan siellä yö. Vähän pelottaa tuo noro ja rs-virus, mutta toisaalta jos jäädään kotiin rypeemään tautien pelossa, ni hulluksi tullaan. Ja saatiinhan me sikainfluenssakin ihan jostain lähikaupasta, missään ei käyty.

Huomenna olis 6kk neuvola. Tuun sitten kertomaan mitat =)

Tänään tuli ihan uus juttu. Tytsy otti vastaan kun meinas istueltaan kaatua sivulle. Hassun näköstä, kun oli tottunu että menee ihan mukkelismakkelis jo pääsis kippaamaan.

Mutta nyt pitää mennä iltapuuhille ja sitten tyttö nukkumaan.



 
Meillä nokkamukista juotu vettä kk verran ja koko ajan alkaa sujua paremmin. Alkuun ei muuta tehnyt kun purrut sitä nokkaa :LOL:

Joo mä kans mietin sitä et miten tää aika on mennyt niin nopeasti.. 3kk päästä loppuu jo äitiyslomakin ja pitäis palata töihin, tai no mul on sellanen tilanne et oli määräaikainen soppari ja pitäis ettii uus työpaikka. No mä kyl aattelin et jos ois vuoden loppuun asti kotona..

Meilläkin on alettu nousee aikasiin yleensä siinä 7 aikaan, no neiti menee kyl klo 20 jo nukkuu eikä yleensä herää yöllä syömään, mut vois sitä silti nukkuu pidempään.
 
Meilläkin onneksi nukutaan yöt, tuttiakaan ei tartte muuten käydä laittamassa kun oppi senkin itse tekemään =)
Kävin ostamassa lapsien huoneisiin pimennysverhot..Aamut alkaa olemaan niin valoisia jo, että esikoinen haluaa nousta jo puoli kuuden aikoihin ja tyttö heräs eilen 4.45..äiti ei noin aikaisin suostu heräämään...esikoisella oli aikaisemmin pimennysverhot huoneessaan ja ne kyllä auttoivat vauvana päiväunille nukahtamiseen ja unien pidentämiseen aamulla..Päivät tuntuvat tosi pitkiltä ja rankoilta jos noin aikaisin pitää herätä joka aamu, itekään kun ei pysty nukkumaan päiväunia kun nukkuvat eri aikaan..Yksiä päiväunia odotellessa..

Meillä nokkamukia vaan pyöritellään käsissä..en oo vielä ees yrittänyt siitä tarjota mitään juomista..

Me ollaan kanssa käyty ihmisten ilmoilla aika paljon, vaikka kaikenlaisia tauteja on liikkeellä..kerhoissa, kaupoissa ym. missä oikein pöpöt jyllää..terveinä ollaan onneksi pysytty..Jotenkin tuntuu, että pitää päästä pois välillä kotoa, muuten tulee hulluksi..vaikka muuten ollaankin miehen kanssa sellaisia kotihiiriä...

 
Ihanaa, meijän tyttö on oppinu itekseen kääntymään takaisin selälleen ja kyljelleen myös öisin. Meillä on nyt noin viikon verran nukuttu mahallaan. Laitan kyllä nukkumaan kyljelleen, mutta kääntyy heti masulleen ja nukkuu pylly pystyssä. No nyt oon saanu kerran pari yössä kääntää neidin takaisin selälleen kun ei oo halunnu olla enää masullaan. Ja siitä on johtunu noi meijän pari "tutin nostoa" yöllä. Tytsyhän on osannu jo pari kolme viikkoa kääntyä masultaan selälleen leikkiessään ja kieriikin ympäri meijän kämppään, mutta öisin ei oo sitä tajunnu. Paitsi nyt =)

Joo meki ollaan kyllä tosi kotihiiriä. Mä oon jo useamman vuoden ihan vaan viihtyny kotona. Baarissahan mä oon käyny viimeksi vuonna 2004, jos ei laivan baareja oteta mukaan. Viinaahan mä en juo ollenkaan (rupeen voimaan pahoin jo parin siiderin jälkeen, sukuvika). Joten kotona tulee viihdyttyä. Mutta tykkään ihan älyttömästi käydä kylpylöissä, laivalla, hotelleissa jne. Muutaman kerran vuodessa pitää päästä jonnekkin. Nyt tosiaan kun Saara on jo puol vuotta, ni ajateltiin lähteä kylpylään. Saas nähä miten onnistuu ja jänskää myös se että miten tytsy nukkuu vieraassa sängyssä. Saadaan huoneeseen joko pinnis tai retkisänky, en tiedä kumpi. Ja miten ylipäätään suostuu menemään vieraassa paikassa nukkumaan... Toivottavasti hyvin, ettei mee ihan lörinäksi koko reissu. Ollaan treenattu nyt kuukauden verran suihkussa käyntiä ja se sujuukin tosi mallikkaasti, ei siinä oo mitään koskaan ollukkaan. Huomenna tosiaan mennään yhdeksi yöksi. Kävin eilen ostamassa uimavaippoja, kun caribialla semmosia tulee käyttää.

No mutta nyt on tunti aikaa valmistautua neuvolaan, joten ->
 
Minäkin odotan Saara09 että meidän tyttö oppisi myös kääntymään myös vatsaltaan takaisin selälleen. Niin ja ryömimisen oppimistaitoa odotan myös..sitten ehkä viihtyis paremmin yksikseen lattialla, kun pääsis liikkumaan eteenpäin ja vähän samalla tutkimaan paikkoja.

Meillä oli myös tänään 6 kk neuvola. Tyttö on kyllä tarkalleen ottaen jo 6,5 kk. Hyvin meni neuvolassa, kiltisti oli. Tyttö sai sieltä mukaansa hammasharjaan ja nyt se tuossa lattialla sitä ihan mielissään syö. Pitää kuuleman alkaa nuita ikenia pesemään jo :LOL: Neuvolatäti kyllä koetti ikenet ja sanoi, että tuntuu, että hammas olis tulossa..

Onko teillä neuvolassa mukavat terveydenhoitajat? Meillä kyllä on. Hän ei ole suomalainen, mutta hyvin puhuu suomea. Aina jaksaa kannustaa ja kehua :) Meillähän nukuttiin noin kuukausi sitten jo täysiä öitä, mut nyt on taas menny takapakkia eli tyttö herää öisin huutaan pinnasangystä eli ilemisesti haluaa meidän keskelle nukkuun. Terkkari käski lopettaa nuo yösyötöt. Eli kun tyttö yöllä alkaa huutamaan niin tarjoaa nokkamukista vaan vähän vettä eikä ota viereen ollenkaan. Sanoi, että pitäisi pärjätä jo ilman yöruokailua. Voisi tuo painonnousukin sillä tavoin tasaantua. Tyttö painaa siis jo 9400 g eli ei mikään keijukainen enää ja pituutta on 67.1 cm. Täyttypä nyt ensi yöstä alkaen alkaa opettaan neitiä pois yösyötöiltä...saas nähä miten onnistuu ja kuinka kova huuto saadaan aikaseksi...

Joudutteko te rasvaileen paljon teidän lapsia? Meillä on koko ajan käytössä essexin ja aqualan plus- voiteet. Rasvaillaan jalkoja ja poskia lähes joka päivä tai joskus harvemmin, riippuu vähän kuivuusasteesta :) Nyt iho ei kuivu enää niin pahasti kuin pahimpina pakkaspäivinä. Tytön oikean jalan iho on kuivempi kuin vasemman, mistä lie johtuu. Posketkin kuivuu nykyisin nopeammin, kun niitä täytyy monesti ruokailujen välissä pestä, kun tuo saa naamansa aina niin sotkuiseksi.

Kylvyn jälkeen tehdään yleensä sitten kokovartalorasvaus. Me kylvetetään neitiä yleensä vain kerran viikossa vaikka tuo varmaan kylpisi joka päivä. Tyttö oiekin nauttii ammeessa polkskuttelusta. Siinä on kylvettäjäkin yleensä yltäpäältä märkä sen jälkeen :) Tyttö on nyt myös hoksannut, että vettä voi taputtaa käsillä, huonoa siinä on vain, että vettä roiskuu silmiin ja se ei ole hänestä niin mukavaa..Meidän pitäisi vain ostaa tytölle jo isompi amme. Suihkussa olen käyttänyt muutaman kerran ja siellä neiti oli vähän ihmeissään.

Mukavaa reissua teille Saara09, toivotaan että yö menee hyvin =)
 
Mäkin odotan kovasti, että lähtisi neiti liikkeelle. Nyt pyörii kyllä kovasti ympyrää masullaan ja työntää suorin käsin taaksepäin, mutta ei vielä eteenpäin.

Meillä vielä syödään kerran yössä, kun nuo puurot eivät oikein kunnolla illalla maistu :(
Mutta muuten yöt sujuu kyllä hyvin. Hampaitakin on puhjennut jo kaksi alas ja yksi ylähammas jo pilkistää esille, kyllä ne ovat kärttyisyyttä aiheuttaneetkin :|

Kiinnostus leluihin kasvaa päivä päivältä ja nyt jo jonkin aikaa maltetaan niitä tutkia. Mutta kovasti vielä lattialla ollessa seuraa ja viihdyttäjää tarvitaan ja jos joku jaksaisi koko ajan tukea käsistä ja seisottaa niin se olisi neidin mielestä todella loistavaa =)

Täältä kanssa hyvät reissun toivotukset Teille Saara09!

p.s. meidän neidin nimi on Minea, jos sen Saara09 päivität tuonne...
 
Ohhoh... Oli sunkin vaavin nimeksi tullu Alma =) No ei se mitään. Nyt on korjattu =)

Neuvolakuulumisia, edellinen neuvola oli 3vk sitten, laitan ne tiedot tuohon sulkuihin
Paino 7780g (7550g)
Pituus 66,5cm (65,2cm)
Päänympärys 42,9cm (42,4cm)

Ei oo siis kolmessa viikossa paljon tapahtunu. Paino +5 käyrällä ja pituus -1. Ja vaikka painoa oli tullu aika vähän, niin sanoi ettei se mitään haittaa vaikka painokin olis tuolla minus käyrällä kun pituuskin on. Mutta vielähän tuo + käyrällä meni. Oli vaan kuukauden ikäsenä +20 käyrällä tuo paino. Ni tuntuu ihan hassulta kun ei ollu noussu tuon enempää. Mutta eihän tässä ollu koko kuukauttakaan. Neuvolatäti sanoi että jatka samaan malliin syöttämistä ja että kaikki hyvin. Nyt seuraava vasta 8kk neuvola, ja silloinkin on sitten lääkärikäynti.

Meijän neuvolatäti on vähän tylsä... Ei sillä koskaan mitään asiaa ole, puhuu mitä sattuu. Kertoo kyllä kuinka ihana vauva mulla on, mutta ei sen kummempia.

Vai että hammasharjan sai neuvolasta, ei me mitään sellasta saatu =( Pitäis muuten vissiin soittaa aika hammaslääkärille... Ainakin täällä on puolen vuoden jono niihin ja vuoden ikäsenähän vissiin pitäis viedä ekaa kertaa näytille?!?

Meillä rasvataan joka päivä kerran pari. Itelläni on atooppinen iho ja Saaralla on ainakin tosi kuiva. Atooppisesta ihosta ei voi vielä kuitenkaan puhua. Käytössä on lipolania ja kortisonia tarvittaessa. Ei oo kyllä kortisonia vielä onneks tarvinnu. Ihottumaa meillä on poskissa, leuassa, käsissä ja jaloissa ... Ja joskus masussa. Selkä on ainoa mihin ihottuma ei ole koskaan purru =)

Me kylvetään pääsääntösesti joka toinen päivä. Tuo kylpyöljy tekee iholle tosi hyvää.

Ootko Desa74 mitä puuroja antanu? Meillä nuo jauhopuurot ei oikeen uponnu, mutta tetroissa olevat menee kaikki parempiin suihin =) Ja noi jauhopuurot maistu kyllä munkin suussa kaikki vaan jauholle. Kun taas noi tetra puurot oikeesti puurolle. Puolukkapuurokin maistuu ihan vispipuurolle =)

Kiitos reissuonnentoivotuksista. Ja toivottavasti menee tosiaan hyvin. Huomenna aamulla kurvataa auto kohti Turkua =)

 
Mäkin odotan, että tyttö oppis kääntymään takaisin selälleen. Toisaalta odotan myös ryömimistä, mut luulen, että sitten, kun se taito opitaan, piru on irti! Jo nyt saa koko ajan vahtia silmä kovana, mihin tyttö pääsee napansa ympäri kierimään. :D

Meidän neuvolatäti on ihan kiva. Sen olen vaan huomannut, että eri neuvolatädeillä on täysin erilaisa ohjeita. Kaverini käy täsmälleen saman ikäisen vauvansa kanssa toisessa neuvolassa. Kysymme usein samoja kysymyksiä ja vertaamme vastauksia keskenämme. Usein ovat vastaukset ihan eri planeetoilta. Välillä tuntuu, et ainakin meidän terkkari antaa sellaisia ohjeita, jotka on todennut hyviksi omien lastensa kasvatuksessa.

Me saatiin hammasharja hammaslääkäristä. Täällä kaikki puolivuotiaat saavat kutsun hammashoitajan pakeille. Mut siellä oli aika tylsää. Puhuttiin näistä tutuista jutuista, kuten hampaat pestään 2 krt päivässä ja mehuja ei saa antaa yms...

Me ollaan vissiin alettu lipsu taas tuosta lempeästä unikoulutuksesta, kun viime yönäkin tuttia piti käydä laittamassa muistaakseni ainakin 4 kertaa. Ollaan taas alettu menee tytön huoneeseen heti, kun kuuluu pienikin parahdus... :whistle:

Musta on tullut tosi kova riskien ottaja! Meinaan tänään lähteä ekan kerran tytön kanssa YKSIN kauppaan niin, että hän on HEREILLÄ! :D Jaa'a, katotaan vaan, että mitähän sitäkin tulee. Voin sit ilmoitella myöhemmin, kunhan saan hermoriekaleeni takaisin ruotuun... :LOL: Tekis mieli mennä uuteen, juuri avattuun Prismaan, mutta se tungos ei välttämättä ole paras paikka kokeilla tätä juttua ekaa kertaa..
 
Ihme on tapahtunut!! Kyllä tuo meidän tytär jaksaa aina yllättää. Meidän kahdenkeskeinen kauppareissu meni täydellisesti! Tyttö vain katseli hiljaa maisemia. Takaisintulomatkalla autossa hän päästi pari tyytymätöntä huudahdusta, mutta nukahti sitten. Voi, lapsestani on tullut jo iso tyttö! :heart:
 
Lillemi Hienoa, siitä se lähtee.
Me ollaan täällä kylpylässä. Tuolla allasosastolla Saara vierasti kaikkia... Ei siis oikeen tullu hommasta mitään. Mun serkku 4v oksensi sinne altaan viereen... Että hyvä reissu ollu :D
Nyt ollaan huoneessa ja täältä ei poistuta. Saarakin menee noin 1-1½h päästä nukkumaan, ja toivottavasti tossa retkisängyssä suostuu nukkumaan.
 
Saara09 Just noita tetrapuuroja ollaan syöty. Välillä menee paremmin, yleensä huonommin :/ No pääasia, että kuitenkin jotaina syö ja nuo liharuuathan meneekin ihan hyvin.

Lillemi Kiva kuulla, että teidän kauppareissu meni hyvin, mukava kuulla!
 
Neuvolatäti ehdotti että rupeisin tekemään itte liharuokia, kun tuolle tytylle ei oikeen nuo valmiit maistu. Etin tänään netistä ohjeita, nyt pitäis sitten ruveta vaan touhuumaan niitä. Kattoo miten jaksaa. Toisaalta oon hirmu innoissani niitten tekemisestä, mutta mites se pakastus ja niitten sulatus jne?
 
Mä luulen, että meillä jää ryömintävaihe väliin, niinkuin isosiskollakin. Neiti harjoittelee ahkerasti konttausasentoa, mutta vielä ei edistymistä ole tapahtunut ;)

Hienoa Saara09, että teillä päästään jo eteenpäinkin! Itse ainakin uskon, että sitten meidänkin neiti viihtyy paremmin lattilla, kun pääsee paikkoja tutkimaan.
 
Meillä kans tyttö on nyt pari päivää harjoitellut konttausasentoa oikein kovasti :) Saas nähä milloin hoksaa laittaa tassua toisen eteen, että pääsis liikkeelle.

Me tosiaan ollaan nyt viikonlopun aikana harjoiteltu yösyötöistä luopumista. Ensimmäinen yö (pe-la) oli melko rankka, kun tyttö heräsi kaksi kertaa vaatimaan tissiä. Ei siinä auttanut kuin olla kovana, attei tissiä saa vaikka kuinka itkettää. Miehelle se tais olla rankempi paikka. Hän hermostui täysin ja vaatimalla vaati, että varmasti annat tytölle tissiä..oli meillä melkoinen "tappelu" asian suhteen. Onneksi pidin kantani, enkä antanut. Annoin vähän nokkamukista vettä ja tuttia suuhun. Mies kyllä kävi syöttää neidille pilttiä, kun väitti, että sillä on niin kamala nälkä...voi nuita isiä!!

Seuraava yö (la-su) menikin mallikkaasti ja tyttö nukkui 22-06 syömättä. Itse en kuitenkaan nukkunut kovin hyvin vaan tavallaan olin valmiustilassa, että milloin se tyttö alkaa sängystä huutamaan, mutta ei onneksi huutanut koko yönä vaikka yhdessä vaiheessa olikin hereillä. Toivottavasti ensi yö menisi yhtä hyvin kuin viime yökin :) Olis se aika mahtavaa itellekin kun sais alkaa nukkumaan täydet yöunet.

Tänään oltiin messuilla Pasilan messukeskuksessa ja oli oli ihan mielenkiintoista. Tyttö istui matkarattaissa ja jutteli välillä kovaan ääneen. Jotkut messuvieraat alkoivat sitten tytölle siellä jutteleen ja kyseleen, että onko mukava olla messuilla :)

Saara09 minä olen pakastanut soseita pieniin minigrip-pusseihin ja mikrossa sitten sulattanut niitä. Huono vaan, että meidän tyttö syö mieluummin kaupan soseita..
 

Yhteistyössä