Taaperon hampaiden pesu

Poika on 1v 10kk hampaiden harjaus on mennyt ihan mahdottomaksi. Alkuun poika harjasi itse hampaansa. Nyt ei suostu harjaa suuhunsa laittaa. En ole missään vaiheessa poika pakottanut harjauksen suhteen. Olen yrittänyt satuilla ja jutella hammaspeikoista, olemme pesseet yhdessä hampaita, mutta mikään ei ole auttanut. Poika ei vain harjaa suuhunsa halua. Harjalla kyllä pestään lattiaan ja pottaa mutta suuhun se ei päädy.

En enään tiedä mitä asian kanssa tekisin. Mietin jo että pitäisikö pitää pieni tauko harjaus yrityksistä?
Onko kellään hyvä neuvoja??
 
meilläkin on tullut noita kausia välillä. mut menneet aika nopeaa ohi. kannattaa ehkä vain jatkaa samaa rataa eikä näyttää lapselle,että on itse vähän hermostunut. periksi ei lapselle ainakaan kannata antaa. hampaat harjataan ja piste. muuten lapsi alkaa pompottamaan joka asiassa.
 
Meillä on tällä hetkellä vaihe isi-pesee-hampaat. Siis jos ollaan molemmat kotona ja sitten isi ne pesee. Jos ollaan kahdestaan niin yleensä antaa ihan nätisti pestä. Kai niitä vaiheita tulee ja menee, mutta on ne kyllä rasittavia :/
 
Meillä ei koskaan oo hampaiden harjauksesta tingitty,eikä kyllä oo enää pahemmin hanttiin pistänytkään...joskus reilu 1v pisti hanttiin joka ilta,mut siinähän ne olikin helppo pestä kun huus kitalaki vilkkuen;)
Oon vaan selittänyt että kuuluu niihin asioihin mitkä on pakko hoitaa ja hampaat on harjattava...poika tietää etten anna siinä asiassa periks ja siks ei nykyään juuri ees yritä vastustella. Jos on tavallista väsyneempi tms. niin suoriudun hommasta vähän nopeammin. Herralla ikää nyt 2v7kk,ja tosiaan jostain 1,5vuotiaasta antanut jo suurimman osan aikaa suosiolla harjata.

Mulla on lähipiiristä tiedossa yks kolmevuotias kellä hampaissa jo reikiä ja yks alle 2v jolla ientulehdusta,et se on saanut mun pysymään hyvin tiukkana ton harjaamisen kanssa. Ei nyt mitään väkivaltaa tietenkään,mut en oo luovuttanut ennenkuin se harja on suussa käynyt vaikka siihen sit olis aikaa mennyt ja porua tullut:)
 
Meillä 1v8kk ja samanlaisia vaiheita aina välillä. Olen ratkaissut asian myöskin niin, että hampaat pestään, ei neubotella. Eli siis pakottanut. Aika nopeasti ne on harjattu, ja poika saa luvan sen ajan itkeä ja kiemurrella.
Muistathan, että aikuisen tulisi harjata lapsen hampaat n. 9-vuotiaaksi asti!
 
Meillä keskimmäinen ei antanut laittaa hammasharjaa suuhunsa n. 1½ vuotiaana. Annoin asian olla, koska pakottamaan en ala, enkä myöskään taistelemaan. Asiasta juteltiin hänelle usein, kunnes asia alkoi kiinnostaa. Parin kuukauden päästä alkoi itse harjata, jonka yhteydessä sain sipaistua vähän myös. Tästä kuukausi niin homma alkoi sujua. 2 vuotiaana pestiin jo innolla aamuin illoin. Hammaslääkärin kanssa asiasta myös juttelin ja hän oli samoilla linjoilla, että aikalisän voi ottaa. Ei lasten kanssa nyt ihan niin mustavalkoista ole, että jos jostain joskus lipsuu niin peli on lopullisesti menetetty :)
 

Yhteistyössä