Taas näitä outoja juttuja...

Eilen illalla 6-vuotiaat oli menossa nukkumaan (kerrossängyssä nukkuvat) ja yhtäkkiä molemmat alkoi hysteerisenä itkemään, joku oli ravistanut sänkyä niin, että heiluivat sängyissä puolelta toiselle : / Yövalo oli heilunut reilusti, vaikka se on tukevasti seinässä kiinni. Ja lapsia kyllä uskon, ei ole ensimmäinen outo tapaus... eikä ensimmäisessä asunnossa, vaan näitä on tapahtunut monien vuosien ajan :|
 
No hyi hitto!!! Jos oikeesti tapahtunu tuommosta, pakkaisin kamani samantien ja häipyisin!!! :O
Mut helppohan se täältä on huudella...En tiiä mitä tekis jos omassa kodissa ois tilanne päällä.. Eikös täällä ollu joskus pitkä ketju aiheesta ja siinä oli aika monella näitä kokemuksia?
Moni oli saanut apua kodin siunaamisesta jne..
 
"..."
Jos tuo jatkuu kodista toiseen, miettisin eka onko huonekaluja jotka ovat nähneet enemmänkin elämää ja vaihdattaisin ne,, jos tämäkään ei tehoa epäilisin lasten sairastuneen :/
 
No hyi hitto!!! Jos oikeesti tapahtunu tuommosta, pakkaisin kamani samantien ja häipyisin!!! :O
Mut helppohan se täältä on huudella...En tiiä mitä tekis jos omassa kodissa ois tilanne päällä.. Eikös täällä ollu joskus pitkä ketju aiheesta ja siinä oli aika monella näitä kokemuksia?
Moni oli saanut apua kodin siunaamisesta jne..
Ja kun näitä on tapahtunut kolmessa eri asunnossa, nyt tosin ensimmäistä kertaa niin, että lapset huomaavat ja suurin osa tapahtumista liittyy jollainlailla lapsiin. Välillä kuuluu paljaiden varpaiden tassuttelua olkkariin ja lastenhuoneen ovi on auki, mutta molemmat lapset nukkuu. Välillä joku piti lastenhuoneen ovea kiinni, etten saanut sitä auki... ja monesti on myös mies ollut vieressä, eli molemmat ne on nähnyt.
 
Eli siis ei voi olla lasten keksimä juttu, kun ootte itekkin nähneet tilanteita? Ja olet varma ettei lapsista jompikumpi pitänyt ovea kiinni?
Minä varmaan soittaisin jollekkin asiantuntijalle ja pyytäisin käymään kotona ja jututtamaan lapsia.. Kuitenkin järjestää semmoinen normi kylässä piipahdus, lapsethan saa hepulin ja elinikäiset traumat jos aletaan isoja rituaaleja toimittamaan..
 
Eli siis ei voi olla lasten keksimä juttu, kun ootte itekkin nähneet tilanteita? Ja olet varma ettei lapsista jompikumpi pitänyt ovea kiinni?
Minä varmaan soittaisin jollekkin asiantuntijalle ja pyytäisin käymään kotona ja jututtamaan lapsia.. Kuitenkin järjestää semmoinen normi kylässä piipahdus, lapsethan saa hepulin ja elinikäiset traumat jos aletaan isoja rituaaleja toimittamaan..
Tuo oven kiinni pitäminen sattui vuosia sitten lapset taisi olla silloin 2-3-vuotiaita. Huoneesta kuului lapsen itkua, olin menossa huoneeseen, niin kahva heilui todella nopeasti ja yritin avata ovea, niin se ei auennut millään ja kun sain oven auki, niin molemmat lapset nukkuivat sikeästi sängyissään.
 
"harmaa"
No joo..
Mäki sain lapseni uskomaan et hällä on pissatulehdus.
Höpötin siit varmaan 2kk, jonka aikana vietiin monta purkkia labraan.
Ei tulehdusta, mutta mä jatkoin höpötystä.

Verikokeiden ym jälkeen oli jo viimein uskottava, ja myönnettävä et pissailut johtuu jostain ihan muusta.
Niin loppui turhat pissailut,, ja se kirvely, josta tyttö oli ollut niin varma höpötykseni ansiosta..

Että silleen.
 
Mä saan nyt varmaan ikuisen pöpin leiman, mutta mutsi kuoli kun olin hätinä 18, oman käden kautta.
Sit se kehtas viel jäädä kummittelee, lapset näki hänet ja pari kaveria jotka tuns mutsin sanovat monesti että tuntuu ku se ois paikalla.

Loppui tuossa n. 2v sitten eräänä iltana kun mulla oli tosi paha olla (en osaa selitää mutta tuntui ahdistavan kaikki) illalla sängyssä tunsin kuinka käsi laskeutui olalleni ja tuli äärettömän rauhallinen olo. (kiva todeta ettei se olekkaan ukon käsi, melkein aloin kiljumaan)
tuon jälkeen ei oo oma äiteeni kummitellu, olin siis täällä ääneen jupissu kummitukselle että vois jo laskee irti ja mennä mihin niitten nyt pitääkään mennä kun toisellapuolen häntä odotetaan.
Toisaalta harmittaa kun kolmas lapsemme ei ehtinyt "nähdä" äitiä. :D
 
"Lania"
Mutta sanoit uskovasi lapsia. Sanotko heille siis, että uskot kertomusta vai keskusteletteko, että oli varmasti mielikuvitusta jne...?

Vanhemman rooli on voimakas ja äiti voi saada lapsen uskomaan kaikenlaista...
 
Meidän suvussa esim. mummo näki läheisten kuolemat ennalta ja näki "enkeleitä" ja nykyään täti näkee kaikkien kuolemat ja tiesi äidin uudesta miesystävästä kuukautta ennen, kuin äiti edes tapasi miehen ja silloin mun isä oli "hyväksynyt" uuden miehen :) Outoa, mutta joillekin ihan arkipäivää : /
 
[QUOTE="Lania";23609595]Mutta sanoit uskovasi lapsia. Sanotko heille siis, että uskot kertomusta vai keskusteletteko, että oli varmasti mielikuvitusta jne...?

Vanhemman rooli on voimakas ja äiti voi saada lapsen uskomaan kaikenlaista...[/QUOTE]

En sanonut, että uskon. Selitin, että juuri nukahtamaisillaan voi tuntua, että tärisee (mutta että molemmat samaan aikaan) ja yövalon liikkeen selitin ilmavirralla. Eli mistään yliluonnollisesta ei ole koskaan ollut puhe.
 
"Lania"
Niin juuri :). Minä jo huolehtuin, että annat lapsillekin mahdollisuuden ymmärtää olevan jotain yliluonnollista ja pelottavaa, mikä olisi tietty suuri virhe henkisen kasvun takia.

Muttamutta. Itse tunsin kosketuksen olkapäälläni ja "hahmon" vieressäni, kun siskoni kuoli. Se oli tavallaan todella outo hetki, mutta kuitenkin hyvin luonnollinen.

Näen myös toisinaan varjoja ja hahmoja.

Eli olen itsekin tällainen ;). Lapsellani on kuitenkin myös hyvin,hyvin vahva mielikuvitus, jota moni ihmettelee. Mutta aina selitän asiat mielikuvituksen piikkiin tietysti. :)
 
[QUOTE="Lania";23609646]Niin juuri :). Minä jo huolehtuin, että annat lapsillekin mahdollisuuden ymmärtää olevan jotain yliluonnollista ja pelottavaa, mikä olisi tietty suuri virhe henkisen kasvun takia.

Muttamutta. Itse tunsin kosketuksen olkapäälläni ja "hahmon" vieressäni, kun siskoni kuoli. Se oli tavallaan todella outo hetki, mutta kuitenkin hyvin luonnollinen.

Näen myös toisinaan varjoja ja hahmoja.

Eli olen itsekin tällainen ;). Lapsellani on kuitenkin myös hyvin,hyvin vahva mielikuvitus, jota moni ihmettelee. Mutta aina selitän asiat mielikuvituksen piikkiin tietysti. :)[/QUOTE]

Riippuu varmaan lapsen iästä, mutta jos lapsi selvästi näkee kuinka joku on huoneessa niin on vähän arveluttavaa myös sanoa, että lapsi vain kuvittelee.... Itse olen sanonut, että mitään pahaa ei voi sattua, ei tarvitse pelätä. Ja että meillä käynyt ja lasten unta vahtinut täti oli mun kuollut mummo. Mummolla ei ollut pahoja tarkoituksia, halusi vain vahtia lapsia ja varmistaa että nukkuvat hyvin. Tämä ei pelottanut lapsia. Itseasiassa rauhoitti. Eivät kokeneet huoneessa situjaa enää senjälkeen pelottavaksi tai uhaksi.

Meillä ei ole lapset kokeneet kyllä mitään noin "rajua" kuin sängyn ravistelu. Kannattaa muuten silmäillä niitä omia huonekaluja sillä silmällä.... joskus "huono energia" seuraa tavaroita.
 
"Lania"
Minkä ikäiselle olet sitten selitellut mummo-juttuja? Minulla kohta 4v. näkee myös henkilöitä, muttei tulisi mieleenikään sanoa, että on joku kuollut sukulainen. Lapsen mielikuvitushan kehittyy koko ajan ja hänellä voi olla mielikuvitusystäviä vielä hyvin myöhäisellä iällä, joten ei ole ollenkaan väärin selittää asioita mielikuvitukseksi.
 

Yhteistyössä