Taas näitä outoja juttuja...

hyiiiii
hyii että... ei tällasta.... nyt pelottaa ihan pirusti :/
KERRAN elämässäni oon pimeessä keittiössä ollut näkevinäni varjo hahmon vilahtavan HYIIIIIIIII se oli ihan hirveää, nytkin tätä kirjoittaessa tuli kylmät väreet.

Ja oon vielä MIES
 
"Lania"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielikuvitusyst%C3%A4v%C3%A4

"Mielikuvitusystävät saattavat seurata lasta aina murrosikään ja joskus aikuisuuteen. Mielikuvitusystävillä on usein korostettuja persoonallisia piirteitä ja tapoja. Vaikka lapsista ne näyttävät kovin todellisilta, tutkimukset ovat osoittaneet, etteivät lapset pidä niitä todellisina."
 
"Lania"
hyii että... ei tällasta.... nyt pelottaa ihan pirusti :/
KERRAN elämässäni oon pimeessä keittiössä ollut näkevinäni varjo hahmon vilahtavan HYIIIIIIIII se oli ihan hirveää, nytkin tätä kirjoittaessa tuli kylmät väreet.

Ja oon vielä MIES
No sillä ei liene väliä oletko mies vai nainen. Mitä Hyi? Ota asia rauhallisesti ja yritä nähdä ensi kerralla paremmin :). Minä en usko mihinkään vainoaviin henkiin...
 
[QUOTE="Lania";23609737]Minkä ikäiselle olet sitten selitellut mummo-juttuja? Minulla kohta 4v. näkee myös henkilöitä, muttei tulisi mieleenikään sanoa, että on joku kuollut sukulainen. Lapsen mielikuvitushan kehittyy koko ajan ja hänellä voi olla mielikuvitusystäviä vielä hyvin myöhäisellä iällä, joten ei ole ollenkaan väärin selittää asioita mielikuvitukseksi.[/QUOTE]

Esikoinen oli varmaan neljä kun ensimmaisen kerran alkoi puhumaan kunnolla näistä asioista. Meillä tosiaan istui lastenhuoneessa tuolilla hyvin pitkään naishahmo. Itse näin vain "varjon" mutta tytär näki hänet selvästi. Aluksi yritin painaa asiaa villaisella ja puhuin siitä miten pimeys saa näkemään kaikenlaista.... on vain mielikuvituksen tuotetta yms... ja ettei tarvitse pelätä. Mutta tyttö alkoi pelkäämään tuota hahmoa. Tai huusi minut aina huoneeseen kun hahmo ilmestyi tuolille istumaan, ja koki sen pelottavana. Sitten joku kerta vaan puhuttiin asiasta enemmän ja varovasti ehdotin, että se hahmo tai täti kuten tyttö sanoi, saattaisi olla mun kuollut mummo. Tytär ehti näkemään hänet vain pari kertaa.. tämä selitys rauhoitti tytön . Ei enää pelännyt, muisti mummoni mukavana ja lämpimänä ihmisenä. Eikä toi esikoinen ole koskaan pelännyt sen jälkeen pimeetä, hahmoja, varjoja tms...

lisään vielä, että itsekin koin niihin aikoihin, että mummoni kävi meillä. Tunne katosi ja tyttökin sanoi ettei täti enää istu huoneessa. :)
 
Viimeksi muokattu:
"joku vaan"
Ettei nyt äiti vaan kärsis jostain mielenterveysongelmista? Skitsofrenia?
Kannattaa hakea apua noihin juttuihin, kun ovat hoitamattomina aika tuhoisia lapsille ja rankkoja myös itellesi..
Jos sinä ihan oikeasti uskot tuommoiseen, niin vika on silloin päässä eikä todellakaan asunnossa. Ja jos tuommoisesta hysteroi kotona, niin lapsirievut on varmaan kauhuissaan :(
 
"Vieras"
Mutta kun ne ei ole hyväntahtoisia vainajia jotka tuota tekee vaan pahoja henkiä, siis silloin kun ei ole kysymys mielikuvituksesta joka selittää osan tapauksia. Helpompi olis toki uskoa että vainajat noin tekee. Mutta ei totta, ja miksi vainajat pelottelisivat lapsia? Suosittelen kyllä että kutsutte papin siunaamaan kodin.
 
"Lania"
Jokainen tietty tyylillään, muttei tulisi siltikään mieleeni selitellä lapselleni, että on joku aito hahmo se, jonka hän näkee. Puhumme mielikuvituksesta. Tietysti ne pelottaa, sekin kuuluu kehitykseen, että alkaa nähdä pelottavia asioita. Yleensähän ne aktivoituu juuri nukkumaan mennessä. Meillä tytöllä myös tätä. Äiti ei saisi uskotella lapselle hahmojen olevan todellisuutta..
 
[QUOTE="Lania";23609808]Jokainen tietty tyylillään, muttei tulisi siltikään mieleeni selitellä lapselleni, että on joku aito hahmo se, jonka hän näkee. Puhumme mielikuvituksesta. Tietysti ne pelottaa, sekin kuuluu kehitykseen, että alkaa nähdä pelottavia asioita. Yleensähän ne aktivoituu juuri nukkumaan mennessä. Meillä tytöllä myös tätä. Äiti ei saisi uskotella lapselle hahmojen olevan todellisuutta..[/QUOTE]

Uskotella? Nojaa, asiaan liittyy paljon muutakin, en halua niistä täällä keskustella ja kertoa. Sanotaanko, ettei kaikki tapahtumat liittyneet vain nukahtamisen hetkeen... Mutta halusin vain tuoda esille näkökannan, että joskus asiasta kertominen auttaa lasta. Poistaa pelon. Meillä tyttö siis lopetti pelkäämisen. Ja tuo esikoinen ei todellakaan näe enää mitään hahmoja missään. Tai sitten ei vaan puhu niistä :) Tärkeintä on ettei hänen tarvitse pelätä.
Lisään vielä, että esikoienn on jo 12vuotias. Että tästä tapahtumasta on todella aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Rollolainen
Uskotella? Nojaa, asiaan liittyy paljon muutakin, en halua niistä täällä keskustella ja kertoa. Sanotaanko, ettei kaikki tapahtumat liittyneet vain nukahtamisen hetkeen... Mutta halusin vain tuoda esille näkökannan, että joskus asiasta kertominen auttaa lasta. Poistaa pelon. Meillä tyttö siis lopetti pelkäämisen. Ja tuo esikoinen ei todellakaan näe enää mitään hahmoja missään. Tai sitten ei vaan puhu niistä :) Tärkeintä on ettei hänen tarvitse pelätä.
Lisään vielä, että esikoienn on jo 12vuotias. Että tästä tapahtumasta on todella aikaa.
Sins kun tapahtuvat NUKAHTAMISHETKELLä, voivat ola ns"unihalvaus". Googlaa ja katso mitä se tarkoittaa. Jos tapahtuu vaika keskellä kirkasta päivää ilma nukahtamista, on nillekkin luonnollinen selitys, ihminen saattaa väsyneenkkin nähdä /kuulla/haistaa outoja juttuja.
Mä edelleenkään en usko tuollaisiin, koska jos haamuja olisi niin täällä ei muta oliskaan kui haamuja. onhan tää entinen sairaala . enneunet voivat olla totta ja esim telepatia, mutta kukaan ei jää tänne kummittelemaan ( itsekin nähnyt enneunia jakoktnut telepaatisia ilmiöitä)
 
Sins kun tapahtuvat NUKAHTAMISHETKELLä, voivat ola ns"unihalvaus". Googlaa ja katso mitä se tarkoittaa. Jos tapahtuu vaika keskellä kirkasta päivää ilma nukahtamista, on nillekkin luonnollinen selitys, ihminen saattaa väsyneenkkin nähdä /kuulla/haistaa outoja juttuja.
Mä edelleenkään en usko tuollaisiin, koska jos haamuja olisi niin täällä ei muta oliskaan kui haamuja. onhan tää entinen sairaala . enneunet voivat olla totta ja esim telepatia, mutta kukaan ei jää tänne kummittelemaan ( itsekin nähnyt enneunia jakoktnut telepaatisia ilmiöitä)
Jokainen saa uskoa miten haluaa. Kuten jo sanoin, asiaan liittyy muutakin. En halua niistä täällä neempää repostella. :)

Nyt on pakko rientää töihin!
 

Yhteistyössä