taas tuli epämukava ylläri

  • Viestiketjun aloittaja kyllä taas veti surun puolelle
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kannattais varmaan suunnitella sitä omaa elämää hiukan pidemmällä aikavälillä, ap on asustellut jo puolitoista vuotta mettässä, joten eiköhän siinä ajassa ennätä miettiä miten ja millä kulkee koulussa. Lapsien iätkin kun on tiedossa, niin ihan lyhyen lyhyelläkin matikka pystyy päätteleen milloin kotihoidontuki loppuu ja tarvii mennä takas kouluun tai töihin. Mielestäni kyse ei todellakaan ole yllättävästä tilanteesta.
 
Kuka on taas kateudesta puhunut?
Mä ennemmin kustantasin kotiäidille työkkärintuen lyhyelle ajalle, kuin alkoholistille loppu elämäks.
?

No en ihmettele tuota mielipidettä. Kouluttamaton tuon ikäinen, noin monta lasta.. olet tainnut olla koko elämäsi yhteiskunnan tulojen varassa? Ehkä kesätöissä pari kesää?

Muoks. Ja unohdat tai et tajua sitä, että kukaan ei synny juoppona. Alkoholismi iskee vähitellen. Se elämäntaparapajuoppo ketä niin halveksit on todennäköisesti tehnyt vuosikymmeniä töitä, ja tienannut tukensa mitä sairautensa takia tarvitsee.
 
Viimeksi muokattu:
No keneltä se olis sitten pois, jos ei meiltä? Rahapuusta? Pankkiautomaatista? Valtion taika-arkusta?
Jos saisin tttukea 4kuulta niin mistä olisit jäänyt paitsi?
Tai jos saisin työkkärintuen niin mistä jäisit paitsi?
MItäs olet saanut, kun en ole saanut edellä mainittuja tukia?

Kuinka minun 4kk työttömyysajan tuet vaikuttas teikäläiseen?
Seuraavana varmaan sanot, että mun pitäis mennä kouluun heti lapsen synnyttyä, koska on häpeällistä olla noin kauan kotona tai että sulla on parempi paikka mun saamalle äippärahalle kun mun tasku? Tai että sä et saanut äippärahaa tai ettet halunnut ottaa sitä vastaan?
 
rietas
Kuka on taas kateudesta puhunut?
Mä ennemmin kustantasin kotiäidille työkkärintuen lyhyelle ajalle, kuin alkoholistille loppu elämäks.
Edelleen puhuttiin näistä, joita ei vaan huvita mennä töihin (kun asuukin niin kaukana eikä ole korttia ja vaikka oliskin niin eihän pimeässä korvessa uskaltaisi ajaa, jne jne) eikä kotiäideistä yleisesti.

Hyvä, jos se äiti hakee oikeasti työtä ja sitä saa. Silloin hetkellinen tuki on ok. Mutta ei sitten, jos se äiti ei edes yritä, vaan kuvittelee saavansa kuukausitolkulla olla vaan kotona ilman, että ketään kiinnostaisi -ja jos työkkäri keksii passittaa kurssille, alkaa itku siitä, kun ei ole lapselle hoitopaikkaakaan.

Minulla ei ole kotiäitiyttä vastaan yhtään mitään. Mutta työtön työnhakija ei ole kotiäiti. Kotiäidille on kotihoidontuki, ja jos aikoo kotiin jäädä pidemmäksi aikaa lasten kanssa, äiti voi ja hänen pitääkin keksiä "rahoitus" siihen jostain ihan muualta kuin työkkäristä!
 
Minulla ei ole kotiäitiyttä vastaan yhtään mitään. Mutta työtön työnhakija ei ole kotiäiti. Kotiäidille on kotihoidontuki, ja jos aikoo kotiin jäädä pidemmäksi aikaa lasten kanssa, äiti voi ja hänen pitääkin keksiä "rahoitus" siihen jostain ihan muualta kuin työkkäristä!
Olen samaa mieltä.
Elämäntapa-kotiäitiyttä ei pidä veronmaksajien rahoilla kustantaa.
On joko kotiäiti tai työtön. Molempia ei voi olla.
 
rietas
Jos saisin tttukea 4kuulta niin mistä olisit jäänyt paitsi?
Tai jos saisin työkkärintuen niin mistä jäisit paitsi?
MItäs olet saanut, kun en ole saanut edellä mainittuja tukia?

Kuinka minun 4kk työttömyysajan tuet vaikuttas teikäläiseen?
Seuraavana varmaan sanot, että mun pitäis mennä kouluun heti lapsen synnyttyä, koska on häpeällistä olla noin kauan kotona tai että sulla on parempi paikka mun saamalle äippärahalle kun mun tasku? Tai että sä et saanut äippärahaa tai ettet halunnut ottaa sitä vastaan?
Sinä, sinä, sinä!!!!!

Miksi sä kuvittelet, että se olis VAAN sinä ja VAAN SUN 4 kk?! Entäpä, kun tuhannet muut samankaltaiset keksii saman? Miten sä siihen reagoit? Kuinka voisit kieltääkään, koska itse teet samaa, mutta kun tuhannet muutkin heittäytyy samaan jamaan, hups vaan, ei raha riitäkään enää kaikille. Ei sullekaan.

Voi helvetti, maailmassa on muitakin kuin sinä ja ap.
 
"vieras"
Peruskoulu, ikää 27v. Kotiäitinä viimeiset.. öö.. 8-9vuotta.
Just just. Ajattelitko tehdä elämässäs joskus muutakin? Eli sä oot koko aikuisikäs ollu kotona,tekemättä mitään muuta kuin lapsia. Mun mielestä,HUOM,mun mielestä ne toimeentulotuet kuuluu ihmisille jotka on jostain syystä työkyvyttömiä tai todella pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa kaikesta yrityksestä huolimatta.

Tämmöset pullamössökermaperseet menköön jakamaan lehtiä,joiden asenne on valmiiks jo "mutku mutku emmä haluu en viitti en osaa en jaksa ei huvita yhyy". Suoraan sanottuna vituttaa tommoset "aikuiset" loiset joilla ei oo sen vertaa järkee päässä että osais miettiä asioita tätä päivää pidemmälle. Ai niin,mutku aapeeta on kiusattu koulussa. No ehkä se vois olla hyvä syy hakee toimeentulotukea loppuelämäks kun eihän nyt tommosen jälkeen voi enää elää normaalia elämää tai poistua kotoaan.

Ihan tiedoks vaan että jos ei tiedä mitä haluaa isona tehdä,niin siihen asti tekee sit jotain muuta millä kustantaa oman elonsa tällä pallolla ja alkaa sit toteuttaa itseään kun se valaistumisen aika koittaa. Tuskin kukaan suunnittelee lapsena että hei,musta tulee varamiespalvelu-ihminen mutta joskus ne asiat vaan menee niin että JOSTAIN SE LEIPÄ ON PÖYTÄÄN REVITTÄVÄ.

Ap on terve,työkykyinen ja parhaassa iässä oleva nainen,jolla on viittävaille valmis ammattitutkinto. Tämmösillekö se viimekäden toimeentulon takaavat rahat suunnataan,niinkö?! Voi jumalauta.
 
?

No en ihmettele tuota mielipidettä. Kouluttamaton tuon ikäinen, noin monta lasta.. olet tainnut olla koko elämäsi yhteiskunnan tulojen varassa? Ehkä kesätöissä pari kesää?

Muoks. Ja unohdat tai et tajua sitä, että kukaan ei synny juoppona. Alkoholismi iskee vähitellen. Se elämäntaparapajuoppo ketä niin halveksit on todennäköisesti tehnyt vuosikymmeniä töitä, ja tienannut tukensa mitä sairautensa takia tarvitsee.
Kahden lapsen kanssa olin tttuella yyhoona.
Mutta mitä sitten, yhdeltäkään palstalaiselta se ei ollut pois.
Omakotitalolainoja meillä päin ei saa toimeentulotuella. :stick:

Voin kertoa että tuntemani elämäntapajuoppo ei ole nostanut persettään sohvasta viimeiseen ainakaan 2kymmeneen vuoteen, ikääkään ei ole kuin himpun päälle 40. Samasta porukasta tuntemani ihmiset eivät ole sen kummoisempia. Onko se sitten halveksuntaa vai mitä, mutta itse sille on jotain tehtävä, jos jotain haluaa tehdä.
 
"poikia3"
Kuka on taas kateudesta puhunut?
Mä ennemmin kustantasin kotiäidille työkkärintuen lyhyelle ajalle, kuin alkoholistille loppu elämäks.
Kirjoitit olleesi kotiäiti 8-9 vuotta, sinä et siis kustanna yhtään mitään!

Ja se alkoholisti on voinut olla vaikka 20 vuotta työelämässä, eli saattaa todellakin ansaita niitä tukirahoja todellakin. Kaikki alkoholistit eivät myöskään ole alkoholisteja loppuelämänsä. Tunnen ihmisen, joka alkoholisoitui, oli tehnyt sitä ennen töitä miltei tuon 20 vuotta, oli poissa työelämästä potkut saatuaan reilun vuoden. Potkut olivat tie raitistumiseen ja sen jälkeen on ollut jo 10 vuotta taas töissä. Onkohan tuollaisessa tilanteessa alkoholisti oikeutettu työttymyystukeen ja toimeentulotukeen? Ja onkohan hän mahtanut tienata ne paremmin, kun ikänsä kotiäitinä viettänyt ihminen?

Kaikki ei ole aina mustavalkoista.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25412872]Kannattais varmaan suunnitella sitä omaa elämää hiukan pidemmällä aikavälillä, ap on asustellut jo puolitoista vuotta mettässä, joten eiköhän siinä ajassa ennätä miettiä miten ja millä kulkee koulussa. Lapsien iätkin kun on tiedossa, niin ihan lyhyen lyhyelläkin matikka pystyy päätteleen milloin kotihoidontuki loppuu ja tarvii mennä takas kouluun tai töihin. Mielestäni kyse ei todellakaan ole yllättävästä tilanteesta.[/QUOTE]
Ei ole yllättävästä tilanteesta, mutta mä tavallaan ymmärrän aloittajaa. Hän on luultavasti olettanut, että voi hoitovapaan jälkeen ilmoittautua työkkärissä työttömäksi ja saa siten joko jotain tukea tai löytyy töitä. Jos ei ole pahemmin joutunut Kelan ja työkkärin kanssa asioimaan, niin ei ole niistä kiemuroista tietoa. Totta, tietoa pitäisi hankkia ennenkuin karvas todellisuus iskee päin kasvoja. Kuitenkin voi olla tuttavia, jotka ovat heti hoitovapaan jälkeen alkaneet saada työttömyyspäivärahaa, ja siten kuvittelee, että omallakin kohdalla on sama tilanne. Nuo tukikiemurat ovat monimutkaisia ja kun vielä ottaa huomioon sen, että Kelan virkailijatkin antavat välillä virheellistä tietoa, niin mä en yhtään ihmettele, jos ihminen oppii asioita vasta kantapään kautta.

Omille lapsilleen kannattaa muuten jo teini-iässä opettaa, että ennenkuin tekevät elämässään mitään isompia päätöksiä - kuten vaikka opintojen keskeyttäminen tai muutto keskelle-ei-mitään - niin selvittäisivät hyvin tarkkaan, mitä se päätös käytännössä tarkoittaa. Ja ennenkaikkea: millä aikoo rahoittaa elämisensä sen jälkeen.
 
"vieras"
Olen samaa mieltä.
Elämäntapa-kotiäitiyttä ei pidä veronmaksajien rahoilla kustantaa.
On joko kotiäiti tai työtön. Molempia ei voi olla.
Niinpä. Työtön menee töihin silloin kun työtä tarjotaan,sillä hän on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Ne rahat on sitä varten että niillä eletään jos vapaita työpaikkoja ei ole. Ei se ole mikään kotiäitien lomakassa mistä nostetaan huvikseen liksaa vaikka ei oo aikomustakaan mennä töihin. Ne joille sopii eläminen puolison tuloilla jääköön kotiin ikuisesti. Ne joille se ei riitä,menevät töihin.
 
"vieras"
Kahden lapsen kanssa olin tttuella yyhoona.
Mutta mitä sitten, yhdeltäkään palstalaiselta se ei ollut pois.
Omakotitalolainoja meillä päin ei saa toimeentulotuella. :stick:

Voin kertoa että tuntemani elämäntapajuoppo ei ole nostanut persettään sohvasta viimeiseen ainakaan 2kymmeneen vuoteen, ikääkään ei ole kuin himpun päälle 40. Samasta porukasta tuntemani ihmiset eivät ole sen kummoisempia. Onko se sitten halveksuntaa vai mitä, mutta itse sille on jotain tehtävä, jos jotain haluaa tehdä.
Miksi sä vertaat itseäsi kokoajan juoppohin ja työkyvyttömiin ihmisiin? Haetko jotain oikeutusta,että kun nekin niin miks en minäkin? Sullakin ois täydet edellytykset hankkia itselles ammatti ja tienata itse omat rahas,mut anna kun arvaan;kotona on niiiiiin paljon kivempaa. Ja saahan ne juopotkin olla kaikki päivät kotona,epistä.
 
rietas
Sitä paitsi, tuo "ei oo sulta pois"-höpötys ei ainakaan saa uskottavuutta yhtään lisää siitä, ettei hallitse yhdyssanoja pätkän vertaa :headwall:

Et todellakaan taida olla oikea henkilö puhumaan talous- ja tukiasioista mitään.
 
Edelleen puhuttiin näistä, joita ei vaan huvita mennä töihin (kun asuukin niin kaukana eikä ole korttia ja vaikka oliskin niin eihän pimeässä korvessa uskaltaisi ajaa, jne jne) eikä kotiäideistä yleisesti.

Hyvä, jos se äiti hakee oikeasti työtä ja sitä saa. Silloin hetkellinen tuki on ok. Mutta ei sitten, jos se äiti ei edes yritä, vaan kuvittelee saavansa kuukausitolkulla olla vaan kotona ilman, että ketään kiinnostaisi -ja jos työkkäri keksii passittaa kurssille, alkaa itku siitä, kun ei ole lapselle hoitopaikkaakaan.

Minulla ei ole kotiäitiyttä vastaan yhtään mitään. Mutta työtön työnhakija ei ole kotiäiti. Kotiäidille on kotihoidontuki, ja jos aikoo kotiin jäädä pidemmäksi aikaa lasten kanssa, äiti voi ja hänen pitääkin keksiä "rahoitus" siihen jostain ihan muualta kuin työkkäristä!
Kyllä. Eli toinen puhu seipäästä ja toinen aidasta.
En olettanut ap:n olevan elämää vieroksuva.

Ja mä olen työkkärin käytettävissä eli listoilla, vaikken itse töitä tai harjoittelua hakenutkaan (vaikka siihen olisi ollut mahdollisuus).
 
"vieras"
Sinä, sinä, sinä!!!!!

Miksi sä kuvittelet, että se olis VAAN sinä ja VAAN SUN 4 kk?! Entäpä, kun tuhannet muut samankaltaiset keksii saman? Miten sä siihen reagoit? Kuinka voisit kieltääkään, koska itse teet samaa, mutta kun tuhannet muutkin heittäytyy samaan jamaan, hups vaan, ei raha riitäkään enää kaikille. Ei sullekaan.

Voi helvetti, maailmassa on muitakin kuin sinä ja ap.
Hei,mä just tajusin että mua ei huvita mennä huomenna töihin! Mitäs jos jäätäis kaikki kotiin vaikka hmm...seuraavaks kymmeneks vuodeks ja haetaan vaan toimeentulotukea? Oisko hyvä idea? Käsi ylös ketkä on mukana!
 
Sinä, sinä, sinä!!!!!

Miksi sä kuvittelet, että se olis VAAN sinä ja VAAN SUN 4 kk?! Entäpä, kun tuhannet muut samankaltaiset keksii saman? Miten sä siihen reagoit? Kuinka voisit kieltääkään, koska itse teet samaa, mutta kun tuhannet muutkin heittäytyy samaan jamaan, hups vaan, ei raha riitäkään enää kaikille. Ei sullekaan.

Voi helvetti, maailmassa on muitakin kuin sinä ja ap.
Kaikki heittäytys työttömäks?
Niin moni tekeekin ja siltä ajalta saavat toimeentulotukea. Sinne minutkin ohjattiin työkkäristä.

Mutta kuten vastasin riettaalle, puhuttiin seipäästä ja aidasta..
 
Kahden lapsen kanssa olin tttuella yyhoona.
Mutta mitä sitten, yhdeltäkään palstalaiselta se ei ollut pois.
Omakotitalolainoja meillä päin ei saa toimeentulotuella. :stick:

Voin kertoa että tuntemani elämäntapajuoppo ei ole nostanut persettään sohvasta viimeiseen ainakaan 2kymmeneen vuoteen, ikääkään ei ole kuin himpun päälle 40. Samasta porukasta tuntemani ihmiset eivät ole sen kummoisempia. Onko se sitten halveksuntaa vai mitä, mutta itse sille on jotain tehtävä, jos jotain haluaa tehdä.
Sun tuntemat juopot= kaikki juopot?
Käsketkö myös halvaantuneen vaan tehdä asialle jotain? Entä mielisairaalle? Sängystä ylös vaan ja lenkille!

Alkoholisti on sairas, työkyvytön kuten muutkin eri sairauksista kärsivät voivat olla.Monesti alkoholistilla on taustalla vaikea lapsuus, hyväksikäyttöä, väkivaltaa ja vastaavia asioita, joita on alkanut oireilla juomalla. Juominen vie henkisen kivun pois, ainakin hetkeksi. Kuntoutus on todella pitkä ja vaikea tie.
Sinä ja ap olette terveitä, päättäneet vaan jäädä kotiin yhteiskunnan tuille.
 
[QUOTE="vieras";25412967]Just just. Ajattelitko tehdä elämässäs joskus muutakin? Eli sä oot koko aikuisikäs ollu kotona,tekemättä mitään muuta kuin lapsia. Mun mielestä,HUOM,mun mielestä ne toimeentulotuet kuuluu ihmisille jotka on jostain syystä työkyvyttömiä tai todella pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa kaikesta yrityksestä huolimatta.

Tämmöset pullamössökermaperseet menköön jakamaan lehtiä,joiden asenne on valmiiks jo "mutku mutku emmä haluu en viitti en osaa en jaksa ei huvita yhyy". Suoraan sanottuna vituttaa tommoset "aikuiset" loiset joilla ei oo sen vertaa järkee päässä että osais miettiä asioita tätä päivää pidemmälle. Ai niin,mutku aapeeta on kiusattu koulussa. No ehkä se vois olla hyvä syy hakee toimeentulotukea loppuelämäks kun eihän nyt tommosen jälkeen voi enää elää normaalia elämää tai poistua kotoaan.

Ihan tiedoks vaan että jos ei tiedä mitä haluaa isona tehdä,niin siihen asti tekee sit jotain muuta millä kustantaa oman elonsa tällä pallolla ja alkaa sit toteuttaa itseään kun se valaistumisen aika koittaa. Tuskin kukaan suunnittelee lapsena että hei,musta tulee varamiespalvelu-ihminen mutta joskus ne asiat vaan menee niin että JOSTAIN SE LEIPÄ ON PÖYTÄÄN REVITTÄVÄ.

Ap on terve,työkykyinen ja parhaassa iässä oleva nainen,jolla on viittävaille valmis ammattitutkinto. Tämmösillekö se viimekäden toimeentulon takaavat rahat suunnataan,niinkö?! Voi jumalauta.[/QUOTE]

Tottakai ajattelin, muttei se kai nyt liity tähän?
Vedin tttuen mukaan, jos ap niin huonotuloinen, että tietää käyttää sitäkin mahdollisuutta, ettei tyhjän päälle jää.

ja mitä mun perseilystä?
Mulla on lapsia, ihan kuin on myös elämä autoa myöten käytössä joka päivä. :stick:

Muutaman kuukauden tulottomuuden ajalle en käsitä mitä mun tulevaisuuden suunnitelmat liittyy. Koulutus on vaiheessa ja sen aion jatkaa. 3kymppisenä tuskin oon kuollut käymään koulussa tai tienaamaan?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25412981:
Ei ole yllättävästä tilanteesta, mutta mä tavallaan ymmärrän aloittajaa. Hän on luultavasti olettanut, että voi hoitovapaan jälkeen ilmoittautua työkkärissä työttömäksi ja saa siten joko jotain tukea tai löytyy töitä. Jos ei ole pahemmin joutunut Kelan ja työkkärin kanssa asioimaan, niin ei ole niistä kiemuroista tietoa. Totta, tietoa pitäisi hankkia ennenkuin karvas todellisuus iskee päin kasvoja. Kuitenkin voi olla tuttavia, jotka ovat heti hoitovapaan jälkeen alkaneet saada työttömyyspäivärahaa, ja siten kuvittelee, että omallakin kohdalla on sama tilanne. Nuo tukikiemurat ovat monimutkaisia ja kun vielä ottaa huomioon sen, että Kelan virkailijatkin antavat välillä virheellistä tietoa, niin mä en yhtään ihmettele, jos ihminen oppii asioita vasta kantapään kautta.

Omille lapsilleen kannattaa muuten jo teini-iässä opettaa, että ennenkuin tekevät elämässään mitään isompia päätöksiä - kuten vaikka opintojen keskeyttäminen tai muutto keskelle-ei-mitään - niin selvittäisivät hyvin tarkkaan, mitä se päätös käytännössä tarkoittaa. Ja ennenkaikkea: millä aikoo rahoittaa elämisensä sen jälkeen.
Tottakai voi ja pitääkin hoitovapaan jälkeen ilmoittautua työkkäriin, mutta eihän kukaan voi olettaa kotona istuen, että joku tulee tarjoomaan työtä, niin kuin ap muutamaankin otteeseen manitsi. Elämän suunnittelu on muutakin kuin erilaisten tukimuotojen selvittelyä, esim. se koulutus, kulkuyhteyden, kulku mahdollisuudet, työllistymismahdollisuuden... Tilanne ei tullut ap:lle yllätyksenä, hän tiesi asuvansa jeerassa, olevansa kouluttautumaton, olevansa vailla autoa ja ajokorttia.
Eikä koskaan selitykseksi käy, se että joku tuttu on saanut joskus jotain tukia. Nyt puhutaan kuitenkin aikuisista ihmisistä.
 
[QUOTE="poikia3";25412979]Kirjoitit olleesi kotiäiti 8-9 vuotta, sinä et siis kustanna yhtään mitään!

Ja se alkoholisti on voinut olla vaikka 20 vuotta työelämässä, eli saattaa todellakin ansaita niitä tukirahoja todellakin. Kaikki alkoholistit eivät myöskään ole alkoholisteja loppuelämänsä. Tunnen ihmisen, joka alkoholisoitui, oli tehnyt sitä ennen töitä miltei tuon 20 vuotta, oli poissa työelämästä potkut saatuaan reilun vuoden. Potkut olivat tie raitistumiseen ja sen jälkeen on ollut jo 10 vuotta taas töissä. Onkohan tuollaisessa tilanteessa alkoholisti oikeutettu työttymyystukeen ja toimeentulotukeen? Ja onkohan hän mahtanut tienata ne paremmin, kun ikänsä kotiäitinä viettänyt ihminen?

Kaikki ei ole aina mustavalkoista.[/QUOTE]

Vertaamani alkoholisti on ollut lähes koko aikuisikäni tekemättä mitään. Uskon asiasta jotain tietäväni, jos puhun synnyttäjästäni. Elämässä tapahtunut paljon ja ei mitään. Mielestään ei edes alkoholisti. Kaikilla ei toki mene niin perseelleen, ja hyvä niin. Mielestäni en ikääni ole kotona viettänyt vaikka viettäisinkin seuraavat 5v tai sitten olen vain lyhyt ikäinen.
 
[QUOTE="vieras";25413026]Miksi sä vertaat itseäsi kokoajan juoppohin ja työkyvyttömiin ihmisiin? Haetko jotain oikeutusta,että kun nekin niin miks en minäkin? Sullakin ois täydet edellytykset hankkia itselles ammatti ja tienata itse omat rahas,mut anna kun arvaan;kotona on niiiiiin paljon kivempaa. Ja saahan ne juopotkin olla kaikki päivät kotona,epistä.[/QUOTE]

Vaikka niin.
Luulen, että saan viimeisen lapseni kanssa olla kotona haluamani ajan. Vai?
JOs mä hakisin oikeutusta, niin missä on ne mun tuet??

Karu totuus vaan on, että kaikki ei ole valmistautuneita 5kk odotusaikaan. Itse en edes tiennyt että sellainen on olemassa. Nyt tiedän. ja edelleen minulla olisi ollut mahd. mennä harjoittelijaksi, mutten halunnut. So?
 
Ja mä olen työkkärin käytettävissä eli listoilla, vaikken itse töitä tai harjoittelua hakenutkaan (vaikka siihen olisi ollut mahdollisuus).
Oletkin varmaan melkoinen jättipotti potentiaalisille työnantajille. Peruskoulu ja 9 vuotta kokemusta kotona olemisesta sekä asenne, että työ ei kiinnosta, kun jostain sateenkaaren päästä löytyy rahaa. Ihme että ei ole vielä soiteltu ovikelloa.
 
  • Tykkää
Reactions: trolli
[QUOTE="vieras";25413058]Hei,mä just tajusin että mua ei huvita mennä huomenna töihin! Mitäs jos jäätäis kaikki kotiin vaikka hmm...seuraavaks kymmeneks vuodeks ja haetaan vaan toimeentulotukea? Oisko hyvä idea? Käsi ylös ketkä on mukana![/QUOTE]

Ehdottomasti, jos siltä tuntuu.
Vaikka itse jäisin ja suunnittelisin elämäni työttömänä, niin silti en saisi toimeentulotukea mistään. |O
 
Vertaamani alkoholisti on ollut lähes koko aikuisikäni tekemättä mitään. Uskon asiasta jotain tietäväni, jos puhun synnyttäjästäni. Elämässä tapahtunut paljon ja ei mitään. Mielestään ei edes alkoholisti. Kaikilla ei toki mene niin perseelleen, ja hyvä niin. Mielestäni en ikääni ole kotona viettänyt vaikka viettäisinkin seuraavat 5v tai sitten olen vain lyhyt ikäinen.
Joo uskotaan, sä tunnet alkoholistin. Jee. Joku on pahempi tukien hyväksikäyttäjä kun sinä ja ap. Voit tuntea ylemmyyttä kaikkia sairaita kohtaan. Sinä sentään kulutat yhteiskunnan rahoja terveenä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25413058]Hei,mä just tajusin että mua ei huvita mennä huomenna töihin! Mitäs jos jäätäis kaikki kotiin vaikka hmm...seuraavaks kymmeneks vuodeks ja haetaan vaan toimeentulotukea? Oisko hyvä idea? Käsi ylös ketkä on mukana![/QUOTE]
:wave: Pitäs lähtee aamulla työmatkalle Turkuun, joten jäisin paljon mieluummin kotiin :D
 

Yhteistyössä