taas tuli epämukava ylläri

  • Viestiketjun aloittaja kyllä taas veti surun puolelle
  • Ensimmäinen viesti
Ala leiki tyhmaa. Ap.tuskin on ainoa suomalainen jolla on elamanhallinta hukassa.
Kerro sitten mikä ajattelu tavassani mättää?
Kun olet saanut kotiäiti statuksen, niin ainut ja oikea vaihtoehto on tehdä palkallisia töitä? (mihinkäs minä lokeroidun tulottomana työttömänä työnhakijana, ilman viinaa tai toimeentulotukea?)
Kotiäitejä enemmän olisin huolissani pitkäaikaistyöttömistä, juopoista yms jotka tekevät suuremman loven valtion pussiin.

Ajatellaan vaikka minua, tuloton, (4kk) jäämässä äitiyslomalle, 4lasta, sairastava mies joka kuitenkin käy töissä, niin olisiko suuri häpeä ja paljon sinulta pois, jos nostaisin tuolta ajalta toimeentulotukea? JOS se pelastaisi meidän taloudellisen tilanteen? Voit väittää että olisi häpeä ja kokisit suurta vääryyttä veroeurojasi kohtaan, mutta mitä sitten. Jokaisella on mielipiteensä. Minusta on hienoa, että yhteiskunta on rakentanut "tukisiltansa" heikoimmille niin ettei ne syrjäydy kokonaan elämän menosta.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, maximillianna, ne tuet on tosiaan tukisilta heikommille. Mitä heikkoa on työttömässä, kouluttamattomassa ihmisessä?
No mitä heikkoa on työttömässä koulutetussa ihmisessä jolla ei halua työllistyä?

Kuten sanoin jo aiemmin, tässä tuskin on kyse niin heikko tuloisesta ihmisestä.

Muoks. Ap landelle muuttanut, niin varmasti oman asunnon perässä. Joten tuskin niin heikkotuloisesta kyse.
 
Viimeksi muokattu:
rietas
Ja toistan kysymykseni maximilliannalle: kumman ottaisit töihin, jos olisit työnantaja: kotiäitinä viime vuodet viettäneen vai alkoholistin, jonka viimeiset 5 vuota ovat menneet lähinnä viinalla läträten?
 
Kerro sitten mikä ajattelu tavassani mättää?
Kun olet saanut kotiäiti statuksen, niin ainut ja oikea vaihtoehto on tehdä palkallisia töitä? (mihinkäs minä lokeroidun tulottomana työttömänä työnhakijana, ilman viinaa tai toimeentulotukea?)
Kotiäitejä enemmän olisin huolissani pitkäaikaistyöttömistä, juopoista yms jotka tekevät suuremman loven valtion pussiin.

Ajatellaan vaikka minua, tuloton, (4kk) jäämässä äitiyslomalle, 4lasta, sairastava mies joka kuitenkin käy töissä, niin olisiko suuri häpeä ja paljon sinulta pois, jos nostaisin tuolta ajalta toimeentulotukea? JOS se pelastaisi meidän taloudellisen tilanteen? Voit väittää että olisi häpeä ja kokisit suurta vääryyttä veroeurojasi kohtaan, mutta mitä sitten. Jokaisella on mielipiteensä. Minusta on hienoa, että yhteiskunta on rakentanut "tukisiltansa" heikoimmille niin ettei ne syrjäydy kokonaan elämän menosta.
Sä väität että itseaiheutettu "heikko" tilanteesi on verrattavissa esim. pitkäaikaissairaaseen, vanhukseen tms? Siis kuka tahansa joka ei vaan viitsi opiskella tai tehdä töitä on ihan yhtä "heikko" kun nämä esimerkit? Minua ei haittaa pätkääkään, että verojani menee esim. lastensuojeluun, vanhustenhoitoon, vammaisten hoitoon ja vastaaviin. Minua haittaa se, että terveet ihmiset eivät viitsi itse tienata rahojaan, vaan istuvat perseellään ja lisääntyvät, ja odottavat yhteiskunnan kustantavan oman laiskuuden.
 
Sä väität että itseaiheutettu "heikko" tilanteesi on verrattavissa esim. pitkäaikaissairaaseen, vanhukseen tms? Siis kuka tahansa joka ei vaan viitsi opiskella tai tehdä töitä on ihan yhtä "heikko" kun nämä esimerkit? Minua ei haittaa pätkääkään, että verojani menee esim. lastensuojeluun, vanhustenhoitoon, vammaisten hoitoon ja vastaaviin. Minua haittaa se, että terveet ihmiset eivät viitsi itse tienata rahojaan, vaan istuvat perseellään ja lisääntyvät, ja odottavat yhteiskunnan kustantavan oman laiskuuden.
Kilin vitut oon väittänyt mitään omasta "heikosta" tilanteestani.
Tilanteeni oli esimerkki, mitä se teiltä muilta olisi pois?
En vain ymmärrä miksi kotiäiti statuksen saatua pitää olla rupusakkia, kun edes juoppoa ei syyllistettäisi niin paljoa.

Minulla oli ja on mahdollisuus laittaa lapset päikkyyn ja ilttiin. Korvessa asuminen ilman ammattia ei ole ongelma, jos siitä itse ei tee sellaista.
 
rietas
Tilanteeni oli esimerkki, mitä se teiltä muilta olisi pois?
En vain ymmärrä miksi kotiäiti statuksen saatua pitää olla rupusakkia, kun edes juoppoa ei syyllistettäisi niin paljoa.
No keneltähän sä kuvittelet niiden tukirahojen olevan pois, tosiaan? :D

Ja kerran vielä, jos rautalanka ei auta, niin sitten ei voi mitään: sillä alkoholistilla ei ole ihan samat mahdollisuudet saada töitä ja hankkia itse elatuksensa, kuin sillä kotiäidillä.
 
No keneltähän sä kuvittelet niiden tukirahojen olevan pois, tosiaan? :D

Ja kerran vielä, jos rautalanka ei auta, niin sitten ei voi mitään: sillä alkoholistilla ei ole ihan samat mahdollisuudet saada töitä ja hankkia itse elatuksensa, kuin sillä kotiäidillä.
Kyllä se on alkoholistillakin ihan omasta halusta kiinni nämä asiat. Se on vaan niin helppoa rahaa, että miksi pitäisikään hakeutua hoitoon tai hankkia elantonsa itse kun sen voi tehdä helpomminkin omalta koti sohvalta.

-alkoholistin tytär-
 
Kirjoitin näin; Heh. Sua vaan ottaa aivoon erilainen näkökulma asiaan.
Maksatko meidän asuntolainan, jos heittäydytään toimeentulotuelle?

Tosi vaan on, että tiukanpaikan tullen kuka vaan voi saada toimeentulotuen, jos tulot on niin pienet. Mikä tuskin on ap:n tapauksessa mahdollista, mutta jos olisi, niin yhteiskunta kyllä auttais vaikeimman yli.

Mitä pahaa on kotiäidissä joka nostaa toimeentulotukea verrattuna juoppoihin ja/tai työkkärin listoilla vuosia pyörineisiin ilman tulosta?
Muoks. Se että kotiäiti pystyis sanomaan sen ääneen ilman tunnon tuskia.


Sen jälkeen näin; Kerro sitten mikä ajattelu tavassani mättää?
Kun olet saanut kotiäiti statuksen, niin ainut ja oikea vaihtoehto on tehdä palkallisia töitä? (mihinkäs minä lokeroidun tulottomana työttömänä työnhakijana, ilman viinaa tai toimeentulotukea?)
Kotiäitejä enemmän olisin huolissani pitkäaikaistyöttömistä, juopoista yms jotka tekevät suuremman loven valtion pussiin.

Ajatellaan vaikka minua, tuloton, (4kk) jäämässä äitiyslomalle, 4lasta, sairastava mies joka kuitenkin käy töissä, niin olisiko suuri häpeä ja paljon sinulta pois, jos nostaisin tuolta ajalta toimeentulotukea? JOS se pelastaisi meidän taloudellisen tilanteen? Voit väittää että olisi häpeä ja kokisit suurta vääryyttä veroeurojasi kohtaan, mutta mitä sitten. Jokaisella on mielipiteensä. Minusta on hienoa, että yhteiskunta on rakentanut "tukisiltansa" heikoimmille niin ettei ne syrjäydy kokonaan elämän menosta.


Jep, vedin mukaan toimeentulotuen, koska en ajatellut ap:n olevan töitä vieroksuva yms paskaa oleva ihmisarvoton paskasäkki landen perukoilta.

Oma esimerkkini tilanteestani ja siihen kysymys JOS saisin tttukea, niin mitä se olisi teiltä pois?

Turha alkaa toisten rahkeita arvostella vanhempina vain mielipiteiden ja vähän kauas kantoisemman näkökulman takia.
 

Yhteistyössä