taas uusi "vanhus" kuumeilee

Heippa vielä! Meillä mkava ilta miehen kotiuduttua, ruuan olin tehnyt valmiiksi. Sitten lepoa ja tietenkin vähän muutakin! :heart:

Lähdimme pienelle motska ajelulle asioita myös toimittamaan, kivaa oli! =)

Kenzie ihana tuo sinun Mitja poikasi, suloinen! :heart: Toivottavsti meilläkin sellaiset pienet suloisuudet joskus on sylissä! :heart:

Hilleville hirmusti Onnea torstaille, ja taas jännäilemme sinun kanssasi suunniilleen samaan aikaan saammeko plussaa? Toivotaan sitä lujasti molemmat! :D :saint: :heart:

heippa taas! :heart: :wave:
 
Täällä hereillä tähän aikaan :eek: , minula alkoi niin hirmut oviskivut jo illalla nukkumaan mennessä, nukahin noin 22.30 ja heräsin taas kipuihin 1.00 jälkeen! Irtookohan montakin munasolua, tälläisin kivuin? Onneksi tiedän, mitä aikaa eletään, muuten luulisin, että olen kovinkin sairas. :D Toivottavasti en kuitenkaan kotona herätä muita valvomisellani :ashamed: No ehkä hetken ylhäällä olo helpottaa oloa ja sitten takasin nukkumaan. :saint: Tälläistä kipua oli viimeksi marraskuussa, kun sitten raskauduinkin, jospa tässäkin kierrossa sama juttu!? :saint:

Kauniita unia kaikille! :flower:

Yömiettein Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Rva Pikkumyy,

Ikäviä noin kovat kivut, mutta jospa vaikka useampi munis olisi nyt liikkeellä. Ei kun pupuilemaan!
Olishan se upeaa kun meidän ikäiset plussaisivat :heart:

Kuudesta munasolustani viisi oli hedelmöittynyt ja huomenna siirretään kaksi, jos vain ovat jakautuneet ja elossa...

Aurinkoista kevään jatkoa kaikille!
Hillevi
 
Heippa hillevi ja paljon Onnea sinulle huomiseen siirtoon, siirretäänkö 1 vai 2 alkiota? :heart:

Kivut tosiaan helpottaneet ja vielä varmistelimme illalla, urakalla olemme tässä kierrossa touhuilleet, mutta silti on oikein mukavaa ollut! :heart: :saint:

Minnii tulehan kertomaan aamulla heti testaus tuloksesi, toivon, että plussaa ilmestyy! :flower:

Ja hillevi yritetään mekin se plussa saada testeihimme , samoin iik ja annastiina! :flower: :flower: :flower: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

ja hillevi tule kertomaan tuntemuksiasi, sinulla ilm myös luge tukena, minulla alkaa pe iltana ja sitten tulee kauhiasti oireita, oikeita ja kuviteltuja ainakin minulle! :ashamed: :saint:
 
Niin, Luget kyllä antavat ihan raskausoireet, paitsi palelua. Minulla on lugeja vastaavat kapselit, joita riittää kun tunkee sisuksiinsa kerran päivässä. Eivät myöskään niin valu ulos - mutta ovat järkyttävän kalliita, Crinone nimeltään.

Toivottavasti saisimme lisää plussia tähän ikänais-pinoon. Paljon onnea kaikille toivoville minunkin puolestani :heart: :heart: :heart:

Myy, kyllä kaksi alkiota siirretään. Tänään alan tukilääkkeen.

Nyt saunaan :wave:
Hillevi
 
En vielä tänään testannut (kirjoittelin vähän väärin aikaisemmin). Tänään siis odottelen, että josko menkat alkaa ja sitten huomenaamulla voisin testata jos ei ole alkaneet.

Vähän masusta nyt nippailee, että jotta ei tiedä mitä ajatella....
 
Pidän kovasti peukkuja sinulle edelleen minni, masuahan nippailee myös silloin kun onkin raskaana, alussa luulin koko ajan , että menkat alkaa, vaan eihä ne alkaneet! Kovasti peukutuksia sinulle täältä minni! :wave: :wave:

Samoin hilleville, että plussaa tulee! :heart:

Ja unohtamatta iiikiä, annastiinaa ja minua! :flower: :flower: :flower:
 
Meinasin kaivaa vanhan pinon jossa olin kirjoitellut aiemmin jotta kertoilisin vähän kuulumisia, mutta täällähän on samaa porukkaa kuin siinäkin, niin ei varmaankaan haittaa jos sitten tänne kirjoittelen.

Onnea vaan vauvoista kaikille jotka ovat synnyttäneet ja plussa-onnea niille jotka sitä tarvitsevat. Ihan haikeena muistelee sitä kuumeiluaikaa, vaikka silloin olikin välillä kärsimätön olotila. Ja toivottavasti nämä punktio-operaatiot tuottavat toivotun tuloksen! Hävisi äsken kaikki mitä ehdin kirjoittaa, joten kiireesti nyt uutta ennen kuin poika vaunuissa herää...

Poikahan täytti tiistaina jo puoli vuotta, ihan pikkuvauva-aika on sitten ohi... Mutta touhukas pikku-kirppu on tullut tilalle. Oli myös neuvola syntymäpäivänä, lihotuskuuria suositeltiin. Poika oli 66 cm pitkä ja 6635 gr painoi. Mutta kirjoitti että "motorisesti hyvin aktiivinen poika", joten ehkäpä paino ei sen takia ole niin paljon noussut. Ja pituutta oli viiden viikon aikana tullut 2 cm. En ihan ymmärrä miksi lasta pitäisi öljyn avulla lihottaa, edellinenkin poika onhoikkasorttinen, ja sanoisin että harvinaisen terve lapsi ollut, tykkään että jos hänen ruokailu olisi ollut jotenkin liian heppoista, ei hän niin terve olisi ollut. On vaan hoikkasorttinen, niinkuin minäkin olen ollut, äitini aina kutsui minua "tikuksi". Mitenkähän laiha tämä poika olisi nyt jos olisin noudattanut lääkärin kehoitusta ja täysi-imetyksellä tähän puolivuotiaaksi asti ruokkinut.. Nyt hän on kaksi kuukautta kiinteitä syönyt, menee yksi kasvisateria ja yksi liha-ateria päivässä. Luumua kovaan vatsaan ja puuroa ollaan nyt viikon verran yritetty maistella, mutta se ei ole oikein maistunut. No, jospa stä painokin aisoissa pysyisi, laitoin kyllä eilen toiseen ruokaan teelusikallisen öljyä mutta en kyllä joka ruokaan sitä rupee tunkemaan.

Kovasti on poika tosiaan touhukas, kääntyy selältä mahalleen ja toisinpäin, mahallaan ollessa uteliaana kyttää joka puolelle ja pyörii paikallaan siihen suuntaan mistä jotain mielenkiintoista löytää. Eteenpäin olisi kova halu, enkä ihmettele jos sen lähiaikoina hoksaakin miten se tapahtuu. Raajojaan vahvistaa sätkimällä ylöspäin niinkuin vauvat tossa iässä tekevät. Ja kovasti seuraa kaipaa, hermostuu jos kauemmin viltillä yksin meinaa joutua olemaan. Arvatkaapa saanko mitään kotona sitten aikaiseksi... Ulkona onneksi on hieno ilma ollut, nytkin periaatteessa pitäisi lenkillä olla, kun poika nukkuu, hän kun ei hereillä ollessa vaunuissa viihdy. Se vähän hankaloittaa mutta kohta se varmaan istuu paremmin joten sitten helpottaa, kun saa sen vaunuihin istumaan, viihtyy sitten paremmin.

Nyt taitaa heräillä kirppunen, äsken jo kertaalleen heräsi, mutta nukahti sitten uudelleen kun kävin heiluttamassa vaunuja.

Keväisiä terveisiä täältäpäin kaikille, nautitaan tästä keväästä ja tulevasta kesästä!
T: Pömppöli & Kirppunen
 
Ullukka täällä taas kirjoittelee pitkän tauon jälkeen. Olen käynyt lukemassa palstaa, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Olen ollut hieman tai ehkä vähän enemmänkin alamaissa. :ashamed: Poika, jolle lapset on antaneet nimen Eikka, liikkuu kovasti ja potkii ulospäin niin, että koko maha heiluu. Hyvin on kasvanut ja kaikki on kunnossa. Viikko sitten tiistaina kävin sairaalassa päivystyksenä, kirvelevien alavatsakipujen vuoksi, niin pojan painoarvio on 1100g. Kasvaa yläkäyrällä ja lääkäri sanoi, että jos sokerirasituksessa on jotain poikkeavaa, niin sitten täytyy vielä viikolla 37 mennä vauvan painoarviokontrolliin. Kävin nyt tämän viikon tiistaina toisessa sokerirasituksessa, mutta en ole vielä saanut tuloksia. Ensimmäinen oli helmikuussa ja se oli normaali. 29. päivä minulla on neuvolalääkäri ja silloin vastaus on varmasti tullut. Olen ollut sairaslomalla 4 viikkoa ja tuo 29. päivä on viimeinen sairaslomapäivä. Sit olis kaksi viikkoa töitä ja alkaisi kesäloma. Edelleenkin minulla on jatkuvaa pahoinvointia. Iltaa kohti voimistuu ja tulee sellainen levoton olo.
Se miksi olen ollut alamaissa, on avopuolisoni. Hän ei ole kertaakaan kysynyt minulta millainen vointi minulla on tai miten jakselen. Kerran on kokeillut vauvan liikkeitä. Se oli 1.4. ja silloinkin hän oli juovuksissa. Ja läheisyys puuttuu kokonaan. Kolmeen viikkoon ei ole edes koskenut minuun. Seksi ei kiinnosta häntä minkään vertaa. Halauksia ja suukkoja en ole saanut. Kun mainitsin hänelle, ettei hän ole kysynyt vointiani, niin hän sanoi, että kyllä hän kuulee, kun kerron jollekin puhelimesta voinnistani :'( Ei se ole kuitenkaan sama asia!
Jotenkin tuntuu, niinkuin odottaisin yksin tätä vauvaa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Muuttaako vauvan tulo parisuhdetta todella näin paljon? Minun mielestäni pitäisi elää elämän tavallaan onnellisinta aikaa, kun vielä tässä iässä (heinäkuussa 44v) tulee raskaaksi. Se kun ei ole nuoremmillekaan ihan itsestäänselvä asia, että vaan tullaan raskaaksi. Kaikki raskaudet on ihmeitä! Se uusi elämä! Synnytykseen olisi tulossa mukaan, tai ainakin alunperin niin oli suunnitelma. Nyt en kuitenkaan ole enää varma, haluanko sitä.
Ja ihmeellisistä asioista on tullut sanomista. Kun silloin viikko sitten tiistaina oltiin menossa sairaalaan päivystykseen (oma lääkäri laittoi lähetteellä terveyskeskuksesta), niin tyttäreni 12v rehtori soitti matkalla ja sanoi, että Emma saa käydä 6 luokan samassa koulussa, missä nyt on. Olisi joutunut vaihtamaan koulua asuinpaikan takia, kun muutimme hiljattain. Anoin kuitenkin lupaa käydä viimeinen luokka tutussa turvallisessa koulussa, jossa on eka luokasta lähtien ollut. Rehtori sanoi kuitenkin, ettei he voi järjestää koulumatkoja. Minä sanoin, että olen itse kotona ja kotoa järjestyy kyyti tarvittaessa. Nyt Emma kulkee jo pyörällä, kun matkaa on vain 3 kilometriä. Ja autolla sitten, jos on huono keli. Sanoin puhelun jälkeen, että eikö ollut hyvä uutinen, ettei tarvitse vaihtaa koulua, johon mies totesi, etten oikein tiedä, kun tarvitsee kuskata kouluun ja takaisin. Mitäs jos hän tarvitsee autoa, kun käy vuorotyössä. Hän on vuorokauden töissä ja 3 vapaalla! Eikä tarvitse autoa töissä. On palomiehenä. Sanoin, ettet tarvitse autoa töissä ja voin aina viedä ja hakea hänet töistä. Matkaa työpaikalle on n.5km. Hän sanoi, jos hän ei halua mennä pyörällä tai moottoripyörällä vaan autolla. Että se osaa joskus olla lapsellinen. Koskaan ei ole jäänyt töihin menemättä, aina on ollut kyyti. Sanoinkin hänelle, ettei nyt viitsitä murehtia sitä, murehditaan vasta sitten, jos on tarvis, kun se on ajankohtaista. Ja minulla on täällä lapsien mummu ja pappa, jotka auttavat tarvittaessa kyyditsemisessä. =) Siihen se sanoi, että tarvitsee varmaan ostaa toinen auto, että pääsee liikkumaan niinkuin tahtoo. Just syksyllä hän halusi, että vaihdetaan kaksi autoa yhteen autoon, niin säästetään kuluissa. Aina kun hän saa tahtonsa läpi, niin se ei olekaan hyvä asia. :'( Hänen täytyy saada viimeinen sana joka asiassa ja päätöksessä. Sanoin, että justiin tehtiin, niinkuin sinä halusit ja vaihdettiin vaan yhteen autoon. Yrittäis nyt päättää jo mitä haluaa, eikä oikuttelisi.
Nyt sille on sitten vielä tullut ilmiö minun lapset ja sinun lapset. Hänellähän on 2 lasta ennestään ja minulla 4. Kun hänen poika tai tytär soittaa ja kysyn, mitä heille kuuluu, niin vastaus on, että mitäs niille! Ei se koskaan kerro, mitään heidän kuulumisiaan. :( Ja kuitenkin kun lapset on täällä, niin meillä on ihan normaalia perhe-elämää. Silloin kuulun mukaan, mutta muuten en. Kaikista vaikeuksista huolimatta yritän huom. yritän nauttia raskauden etenemisestä, vaikka välillä onkin vaikeaa. Parhaita hetkiä on, kun olen yksin ja vauva potkii tai kun lapset tunnustelevat vauvan liikkeitä. :hug: Anteeksi, että meni tällaiseksi valitteluksi, kun vihdoinkin jaksoin tulla kirjoittamaan kuulumisia. Toivon kaikille yrittäjille pikaista raskautumista. Ja kaikille odottajille onnea odotukseen. Olen hengessä mukana, vaikken aina kirjoittelekaan palstalla. :hug: Rakkain terveisin Ullukka
 
Pömppölillä varmaan ihana pojan vesseli! :heart: Tulehhan kertomaan taas aina välillä kuulumisiasi! :D

Hei Ullukka, sinua olenkin kaivannut ja kuulumisiasi! :hug: :flower: ..Voi sentään , kun miehesi "hankala" ihanan raskausajan aikana! :hug: Jos hän kokee itsensä ulkopuoliseksi, jotkut miehethän "tavallaan ovat mustasukkaisia" vauvasta joka vie "heiltä tilaa", en ossaa selittää paremmin mitä tarkoitan. Muistaakseni Roseah joskus mainitsi, että kaipaisi raskauden aikana läheisyyttä, ja ei sitä oikein saanut. Voi olla, että muistan väärinkin! :ashamed:

Meille mieheni jo niin iloitsi muuttuneesta muodostani(siis pieni muutos) silloin kuin nyt raskaana olin. Kehui, että on niin kaunista, kun pieni vatsan alku jo näkyi. ja hyvin minut otti huomioon, kaikessa, läheisyydessä, kauppakassejen kannossa, kaikessa. Arvostan häntä kyllä siinä! :heart: ja seksiäkin oli suht normaalisti ihan alkuraskauden jälkeen .

Toivotaan, että asianne selviävät Ullukka! Sama minulla kun muutimme yhteen poikani sai luvan käydä toisessa kaupungissa asti koulun viimeisen luokan ja muutti vasta 7:llä luokalla tänne yläasteen kouluun. Ja minä hänet kuskasin aina työmatkoillani ja hain isänsä luota töistä päästyäni.

Tällä hetkellä meillä myös 1 auto ja motska on myös, mutta sillä vain mies voi ajaa, en minä uskalla kuin istua kiltisti kyydissä! :D Jos raskaus alkaisi ja jatkuisi hyivin loppuun asti, niin sitten mietimme tarvitsemmeko 2 autoa, meillä kun matkaa noin 5km lähimpään pieneen kauppaan. :/ Kyllähän se vaunujen kanssakin sujuu, mutta aina miettii mitä jos vauva herrääkin esim nälkäänsä, missä sitä syöttäisi. Hassua kaikkea sitä miettiikin tässä kuumeilussa! :LOL: :heart:

Hyvää vointia teille molemmille suunnattomasti toivotan ! :flower: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Minni- 07! :hug: No toivotaan , että saatte apua lapsettomuushoitojen puolelta, mutta se on hyvä, kun teillä kuitenkin tärppäsi, se antaa uskoa, että plussaakin vielä tulee! :heart:

Tule kertomaan mitä gynellä sanottiin siellä?

T Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Lauantai iltaa kaikille! Mitä teille pinolaiset kuuluu? Aurinkoa on ollut ihanasti!
Iiiik tulehan kertomaan kuulumisiasi!? Minä tyhmänä tein jo tänään rtestin kp 24/31 ja negaahan se oli! Veti mielen vähän matalaksi! Koskakohan opin , etten testaile liian aikaisin vaan vasta oletettuna pvnä! Sama pää minulla kesät-talvet! :headwall:

Ihanaa kesäisen lämmintä vkloppua kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Tein päivityksen, kun mun kohdalla oli vähän viilaamista

serufiia...............rv36+4...........la..31.5.-08/5.lapsi
kriisi...................rv 36+4.......... la 31.5.08/5. lapsi /2.yht.
Karpalo-67........ rv 34+2............la.16.06.08/3. lapsi, 1. yht
Lutuliini..............rv 34...........la 16.6. / 2. lapsi / 1. yht.
Ullukka...............rv28+6 ..........la 23.7.08/5.lapsi/1.yhteinen.
Rosamunde........rv 25+4................la 15.8/3.lapsi,1. yht
äiti-66................rv 24+6................la 20.8/4.lapsi
Helistin-64........rv 23+4.................la29.8./3.lapsi/1.yhteinen /?




Syntyneet:


kenzie64 Mitja poika 19.2.-08
Rosaeh poika 25.2.-08

sabaka tyttö 26.3.08

Haaveissa

Minni-07........../2.lapsi/kp 12/28
Rva Pikkumyy......4.lapsi/1.yhteinen/km 02/08 ,kp27/30
iiik...................kp33/28
Hillevi..............13 vrk 2:n alkion siirrosta
vekara
annastiina....../6.lapsi,mies 4.lapsi/1.yht /km03/08
 
...aurinkoisista säistä olemme Mitja-vauvan kanssa nauttineet! Meillä oli rankka vappuaatto, kun opetimme poikaa pullolle, kun hän ei osannut tai halunnut muuta syödä kuin rintaa. Paino ei ollut kohonnut ja maitoa ei enää ollut ihan tarpeeksi ja minun työhönpaluu lähestyy, joten oli aloitettava pulloharjoittelu. Mitja on myös kovin allerginen kaikillle korvikkeille, joten meillä on nyt erityiskorvike käytössä ja aika Allergia-sairaalaan. Vappuaattona aloitimme pullolla viideltä ja yhdeltätoista poika alkoi imemään ja syömään vihdoinkin. Suurimmat itkut tuli pojalta siihen mennessä koko elämänsä aikana ja minä olin melkein tarjoamassa rintaa. Kyllä tuli kyyneleet silmiin, kun poika sitten oppi syömään ja on nyt kasvanut viikossa valtavasti ja vahvistunut myös. Nauravainen hymypoika hän on jo ollut pitkään. Nyt hän on oppinut myös monta uutta asiaa ja viihtyy rintarepussa ulkona hyvin samoin kuin matkarattaissaan ja osaa syödä tuttiakin välillä. Me olemme kiertäneet merenrantaa ja Töölönlahtea ja kaikkia ihania leikkipuistoja ja haaveilleet, koska pääsemme pojan kanssa potkimaan palloa!
Profiilissa ihan tuore kuva Mitjasta isosiskon kanssa. Mitjaa naurattaa aina oma kuva peilissä! Välillä poikaa naurattaa äidin hassut ilmeet ja äänet ihan ääneen ja koko kehu hytkyy naurusta.
Pian tähän pinoon onkin tulossa lisää vauvoja ja toivottovasti plussia myös! Testausonnea Pikkumyylle, olet kyllä palstan helmi ja käyn usein kurkistamassa sinun kuulumisia ja niin olen hengessä mukana ja toivon sinulle plussaa todella kovasti!
 
Huomenia kaikille!


En yhtään tiedä, missä vaiheessa kiertoa kukakin on, mutta paljon onnea, että tulisi jälleen myös raskaustesteihinkin plussia!


Innostuimpa eilen vielä pihatöiden jälkeen illalla tekemään vatsalihasliikkeitä ja myös rintalihas, nyt sitten kaikki paikat tasaisesti kipeänä.


Ja nyt näin taas töihin:


ja jo työmatkalla poikkean asiakkaan luo ja


Ihanaa päivää kaiklle!


Täällä jo kp 5/28-29
 
menkat alkoi...joten päivitystä tietoihin. harkitsen tässä syksylle työpaikan vaihtoa...joten pitää harkita tätä haavetta taas uudelleen. Pahus...en vaan pää enää kestä tätä työpaikkaa. Mutta tahtoisin molemmat...siis kaiken =)
 
Onnea plussasta! toivottavasti kyytiläinen pysyy matkassa! :wave: Meidän Ellinora eli tuttavallisemmin lellu kasvaa kovasti ja on sitten todella "pyöreä" neiti. viimmeksi 56 cm ja kiloja oli 5040g. kohta ollaan taas menossa punnitukseen että on taatusti kilot lisäytyneet ja ruoka maistaa :D hyvä niin. Mites kenzien Mitja poika onko sopiva maito löytynyt? entäs Rosaeh? Isoveli lähteekin sitten aikaistettuun eskariin syksyllä. sitä ollaan niin isoa poikaa että! Kesäiset terkut kaikille ja paljon plussa onnea, matkaan ja niitä tarroja. :heart: :flower: :D
 
....minä olen kirjoitellut ahkerasti helmiäideissä ja kerhon puolella varsinkin, tosin tunnen kyllä oloni ajoittain aika vanhaksi sielläl...Tämä palsta on niin hiljainen, että en ole enää täällä paljon vieraillut.
Minulla ei enää vapun aikoihin tullut tarpeeksi maitoa ja Mitjan paino ei enää noussut ollenkaan ja muutenkin oli tyytymätön. Vappuna opetimme häntä syömään pullosta ja helppoa se ei ollut, mutta jo parissa päivässä poika kasvoi silmissä ja on ollut todella aurinkoinen hymyvauva siitä asti. Olimme Allergia-sairaalan maitoaltistus-kokeessa ja siellä poika sai virallisesti diagnoosin, kun oksensi tarjotut korvikkeet ja meni todella huonovointiseksi. Minä surin imetyksen loppumista, mutta poika on todella tyytyväinen ja saa vain Almiron Pepti-erityiskorviketta. Mitään kiinteitä tai muuta ei ole neuvolan mukaan hyvä vielä aloittaa ja täytyy niiden kohdalla olla sitten varovainen.
Melkein loppui oma palstailuni, kun huomasin millaisen reaktion helmiäideissä aiheutti minun työhönpaluuni. Minä olen nyt viikon ollut töissä ja mies on meillä koti-isänä. Kävin äsken lukemassa keskustelua kotiäiti/työäiti aiheesta Mitäs nyt? palstalla ja se masensi vielä lisää. Valtavan voimakkaita reaktiota tämä herättää myös joissain ystävissä. Meidän perheessä miehellä on todella pieni palkka, ehkä neljäsosan palkastani ja meillä ei ollut muuta taloudellista mahdollisuutta. Olisi tietysti ollut mahdollisuus myydä asunto ja muuttaa pois Helsingistä.....Kovasti olen nyt saanut palautetta itsekkyydestäni ja kuinka menetän vauva-ajan. En koe asiaa näin ja minusta on hienoa, että mies saa kokea koti-isyyden. En koe menettäväni vauva-aikaa, kun olen töissä ja kyllä meidän pieni ihmeemme saa kaiken huomion ja rakkauden!
Mitja on suloinen vauva ja todellakin olen joka päivä hänestä äärettömän kiitollinen. Puhuimme juuri samanikäisen odottavan ystäväni kanssa kuinka tässä iässä kyllä kypsyydessä voittaa paljon, jos vaikka olisi fyysisesti väsyneempi mitä en tunne olevani. Me jopa puolitosissaan haaveilemme vielä toisesta iltailtatähdestä, mutta ehkä en jaksaisi enää henkisesti sitä pelkoa. Raskaudesta en osannut nauttia, synnytys oli ihana ja vauva-aika ainutkertaisen ihanaa. Profiilissa Mitja kahden kuukauden vanhana. Mitjan mitat kolmekuukautisena olivat 61 cm ja 5,9 kiloa. Mitja nukkuu yöt hyvin ja päivisinkin vielä pitkiä päiväunia ja hereillään on hyväntuulinen poika ja nauraa paljon ääneen. Nyt kyllä huomaan, että hän vähän vierastaa ja tuntuu, että äidille, isille ja siskolle suodaan ne isommat hymyt ! Kiva olisi kuulla Rosaehistakin ja pojasta...
Onnea Minnille plussasta ja Serufiaalla suuren suuret onnittelut tyttövauvasta. IHANAA!
Olisi ihana lukea enemmän synnytyksestäkin, teidän tytöllä oli melkein samat mitat kuin Mitjalla. Täytyy nyt kurkata tätäkin palstaa, sillä juuri mietin, että nämä lasketut ajat lähestyivät ja Rosaehin ja Sabakan vauvoista olen oikein kaivannut kuulumisia....
 
Meirän Ellinora, kasvaa kovasti ja syö todella paljon! :D kutsutaankin välillä leikillisesti "Siiri Angerkoskeksi tai Justiinaksi. Nania menee meillä Tutteli ei käy kun siinä on enemmän laktoosia. Rela tippoja annan iltaisella kun on vähän huono röyhtäsemään. muuten kasvaa kovasti keskiviikkona on neuvola joten laitan sitten uudet "linjat" eli painon ja pituuden tänne :LOL: Minun mielestä se on ihan sama kumpi vauvan kanssa on kotona ja sinun ei pidä ainakaan huonoa omaatuntoa siitä kantaa ja onhan se käytännöllistä jos sinulla kerran on parempi palkkakin. sehän on tärkeää että vauvalla on turvallinen äiti tai isi matkassa. Ja onhan sinulla toki vapaatakin joka päivä ja aikaa vauvallesi. :heart: Kait jotenkin vaan vielä toisissa istuu tämä vanhankansan ajattelu että äiti vaan voi hoitaa mutta sehän on hyvä että miehesikin saa sen todellisen kuvan lastenhoidosta, harva vielä saa sitä. :hug: Tsemppiä teille ja kyllä se teidän päätös on ihan varmasti teille sopivin. minua on moitittu jopa siitä kun en voi jäädä hoitovapaalle äitiysloman jälkeen eli kun Ellu on jo melkeen vuoden. meillä sama että talo menee myyntiin jos jään jollekkin 450 euron rahalla keikkumaan per kuukausi molempien tulot meillä tarvitaan ja oman korteni kekoon kannan mielelläni. ei Juhokaan ole tarhasta kärsinyt meillä kun tuo isäntä on laivalla töissä ja minä taas meillä kannan sen päävastuun lapsista kun on poissa. Niin on monta tapaa :wave: Meillä näyttää tuo meidän lellukka ottavan mitja poikaa kiinni :LOL: on kyllä kova tyttö popsimaan ruokaa :D Hyvä kun mitjalle löytyi sopiva maito se on tärkeintä. yritän tulla kirjottelemaan välillä, hässäkkää tääläkin välillä näitten vauvojen kanssa. terkut kaikille tasapuolisesti ja raskautumis onnea :heart:
 

Yhteistyössä