Täikysymys!

Mä olisin jo matkalla apteekkiin hakemaan täishampoota ja Linicinin suihketta.

Ja tekisin kotona suursiivouksen.

Naapurissa oli juuri täitä. Pysyteltiin hitokseen kaukana heistä jokunen päivä, koska mä en kestä mitään tuomoisia ötököitä, enkä niitä meille halua.

Kerran (vai olisikohan ollut kaksi...?) niitä meillä on ollut, kun on ilmeisesti koulusta tulleet (koko naapurustolla oli, ainoa yhdistävä tekijä oli koulu, koska lapset eivät olleet leikkineet keskenään) ja voi jösses miten ällöjä ne on. Mulla ei ole ollut, mutta mun pää kutisee silti suunnilleen vieläkin, kun asiaa edes ajattelen.

Mun mielestäni on tärkeää katkaista kierre ja jopa ehkäistä sitä. Kun syksy taas saapuu, aloitan lasten hiuksioen Linicin-suihkutuksen...tuolla koulussa kun näyttää olevan ihan jopa sääntönä se, että joka saakelin syksy siellä täiepidempia pyöriii.

Ihmettelen vain, että mistä niitä täitä oikei tulee? Ja aina siis syksyllä. Miksi ei vaikka helmikuussa?
 
Ookoo. Ette siis "varulta" pesseet?

Oon nyt kerännyt talon kaikki vuodevaatteet pesuun ja mietin pitääkö sitä shampoota lähtee ostamaan...lapsi oli just tosiaan yökylässä kaverin luona ja tuli sieltä ilmoittaen, että täitä oli kamulta löydetty. Pikku paniikki :saint:
 
"nanna"
Oletteko tietoisia, että tolla Linicin suihkella saattaa olla se vaikutus, että täikanta muuttuu vastustuskykyisemmäksi jo olemassa oleville täishampoille ym. Siks niitä ennaltaehkäiseviä tuotteita ei suositella käytettäväks.
 
Parasiitti
Apteekista saa täishampoita jotka toimii "mekaanisesti" hukuttamalla eikä vastustuskykyistä täikantaa voi siis syntyä.

Itse pesisin tällaisella shampoolla koko perheen päät ja kampaisin metallisella täikammalla. Pienempi vaiva verrattuna suursiivoukseen kun täiongelma leviää.

Samaa neuvoisin kihomatoepäilyjen yhtydessä. Kihomadot ovat yleistyneet selvästi, koska ihmiset ovat alkaneet viimevuosina laiminlyömään esimerkikisi käsienpesua ennen ruokailua.
 

Yhteistyössä