Tällaisia ovat Hattulan KAUHUHOITAJAT

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
28.6.2008 4:10

Työtoverit uskalsivat kertoa naisten käytöksestä vasta poliisille.

Pakkosyöttöä, retuuttamista, uhkailemista... Siinä vain muutamia keinoja, joilla keski-ikäiset naishoitajat pitivät kokonaista lapsilaumaa pelon vallassa.

Työkavereiden mukaan molemmat hoitajat kannattivat tiukkoja kasvatusmenetelmiä, joihin syliinotto tai helliminen eivät kuuluneet.

- Hän (toinen syytetyistä) oli hyvin tiukka ja saattoi nopeasti tarttua lasta kädestä tai niskasta ja riuhtaista. Sanottuaan kerran "nyt lopeta" hän nappasi melkein heti lasta käsivarsista kiinni, nosti ilmaan ja istutti tosi rajusti tuoliin, eräs työtoveri kuvaili poliisikuulusteluissa.

Työtoverin mukaan syytettyjen turhautuminen ilmeni usein myös kiroiluna tai epäasiallisina kommentteina.

- Kerran kysyessäni häneltä, mennäänkö lasten kanssa ulos, hän vastasi lasten aikana, että "musta on ihan sama vaikka tappaisivat itsensä", työkaveri kertasi.

Niskasta kiinni ja lusikka suuhun

Erityisen vastenmielisiksi muodostuivat ruokailutilanteet, joissa lapset pakotettiin useita kertoja jopa oksentamaan.

- Pakkosyöttäminen oli sitä, että lapsille työnnettiin ruokaa lusikalla suuhun, vaikka lapsi yökkäsi. Molemmat pitivät lasta joko päästä niskan takaa kiinni niin, ettei lapsi pystynyt heiluttamaan päätään tai he pitivät lapsen molempia käsiä omissa käsissään niin, ettei lapsi pystynyt omilla käsillään estelemään syöttämistä. Toinen saattoi lopettaa pakkosyöttämisen, jos lapsi tarpeeksi yökkäili. Toinen sitä vastoin jatkoi lautasen tyhjenemiseen saakka, vierestä seurannut hoitaja kertoi poliisille.

Lue päiväkodinjohtajan kommentit asiaan viikonvaihteen Iltalehdestä.

:headwall:
 
Minkä ihmeen takia työkaveri ei ole aikaisemmin puuttunut tuollaiseen toimintaan jos kerta ovat siitä olleet tietoisia!! Ei tuon pelon pitäisi niin ylitsepääsemätön asia olla, kuitenkin lapset olleet tässä asiassa tulilinjalla
|O
 
Ihmettelen vaan mikä on se että näin on voinut tapahtua ekan kerran jälkeen. Miksi aikuiset ovat antaneet toisten aikuisten käyttäytyä noin lapsia kohtaan. Ei mikään maailmassa riitä selitykseksi miksi tuohon ei puututtu heti kun näin tapahtui.
 
vieras
Mä ihmettelen kanssa sitä että ei oo aikaisemmin puututtu + miksi vanhemmat ei oo huomannut tai kyselly mitään.
Koska omistani voin sanoa et jos laihtuisivat 10 kg, lopettaisivat syömisen, alkaisvat yökastella, eivät haluaisi hoitoon
Niin mä ottaisin kyllä nopeesti selvää mitä on kyse
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tulikärpänen:
Ihmettelen vaan mikä on se että näin on voinut tapahtua ekan kerran jälkeen. Miksi aikuiset ovat antaneet toisten aikuisten käyttäytyä noin lapsia kohtaan. Ei mikään maailmassa riitä selitykseksi miksi tuohon ei puututtu heti kun näin tapahtui.
Samaa mä ihmettelen, kyllä toiset hoitajat olisivat olleet velvollisia puhumaan asiasta!

Ei ole meidänkään lapset missään päivähoidossa ja tämä saa taas miettimään menevätkö lainkaan!
 
tosi surullista mutta valitrettavasti tollasta edelleen tapahtuu, varsinkin nää vanhat lastenhoitajat, joilla ei ole välttämättä edes koulutusta ovat vaan olleet jo kymmeniä vuosia päiväkodissa töissä. mutta kyllä on vastuussa myös se muu henkilökunta, joka ei ole asiaan puuttunut! itse olen LTO ja en ikinä anatis tollasta tapahtua mun päiväkodissa :'(
 
vieras
"Lapseni lopetti syömisen"
27.6.2008 10:09

Päiväkodin hoitajat syöttivät päivisin 2-vuotiasta väkisin.

Toinen hoitajista myös tarttui kovakouraisesti itkeskelevään 1-vuotiaaseen poikaan ja vei tämän pimeään huoneeseen itkemään.


http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806277862637_uu.shtml
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja suru lasten puolesta:
1-3 vuotiaita joille tuota tehty niin vaikea varmaan tunnistaa vanhempienkaan oireita ja kun eivät ole lapset osanneet kertoa.
yksi vuotias ei välttämättä mutta kyllä 2-3 vuotias jo joitan kertoo, ja jos 1v OIREILEE kotonakin niin jossaihan on vika kun päivähoidon aloituksen jälkeen alkaa käytös muuttua.
Kaverin lapsi oli pk:ssa jossa yksi hoitaja ei ollut ihan oikeessa ammatissa ja kun lapsen vei hoitoo ja tämä hoitaja vastassa tämä reilu 1v alkoi huutaa aivan hysteerisesti, en tiedä oonko erikoinen mutta kyllä mä sellaiseen reakoisin.
Siis väärin ja kamalia nää hoitsut oli, mutta tämä pitkä aika ihmetyttää sekä vanhempien että työkavereiden osalta
 
lastenhoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja tuplienäiti:
tosi surullista mutta valitrettavasti tollasta edelleen tapahtuu, varsinkin nää vanhat lastenhoitajat, joilla ei ole välttämättä edes koulutusta ovat vaan olleet jo kymmeniä vuosia päiväkodissa töissä. mutta kyllä on vastuussa myös se muu henkilökunta, joka ei ole asiaan puuttunut! itse olen LTO ja en ikinä anatis tollasta tapahtua mun päiväkodissa :'(
Peesi ja nää vanhat pph
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja lastenhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja tuplienäiti:
tosi surullista mutta valitrettavasti tollasta edelleen tapahtuu, varsinkin nää vanhat lastenhoitajat, joilla ei ole välttämättä edes koulutusta ovat vaan olleet jo kymmeniä vuosia päiväkodissa töissä. mutta kyllä on vastuussa myös se muu henkilökunta, joka ei ole asiaan puuttunut! itse olen LTO ja en ikinä anatis tollasta tapahtua mun päiväkodissa :'(
Peesi ja nää vanhat pph
Miettikääpä, mitä voi tapahtua pph seinien sisällä, jos tällaista pääsee tapahtumaan päiväkodissakin valvovien silmien alla.
 
vieras
lupaan teille äidit, että päiväkotiin minne menen töhin ei tapahdu mitään tuollaista, rakastan lapsianne ja hoidan rakkaudella. Saavat syliä ja haleja, mutta myös olen hellän tiukka tilanteissa missä sitä vaaditaan, luon turvalliset puitteet osaltani mukavalle päiväkotipäivälle muiden koulutettujen hoitajien kanssa. Kunnioitamme vanhempien toiveita ja saatte olla mukana kertomassa lastenne tavoista ja tottumuksista ja niitä käytämme hoidon suunnitellussa tukena ja turvana pienille ja isoillekin. Tämä on lupaukseni teille äidit.
 

Yhteistyössä