Tässä teille mammavartalon mallia!

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
"wieräs"
Aina se silti jaksaa yllättää, miten katkeria mammat voivat olla tuntemattomalle ihmiselle.
Aika hukassa olet, ihmisrukka, jos oikeasti kuvittelet muiden olevan kateellisia ja katkeria toisen alipainosta. Lähinnä säälittää nuori tyttö, kun on ollut syömishäiriötäkin, eikä varmaan nytkään oikeasti voi kovinkaan hyvin.

Minullakin oli syömishäiriö teininä ja silloin tunsin kateutta, jos joku kaverini oli minua laihempi. Olin silloin SAIRAS, ymmärrätkö? Nykyään en ensinnäkään tunne kateutta, mikään mitä jollain toisella on, ei ole minulta mitenkään pois. Toiseksi, olen myös oppinut arvostamaan terveyttä laihuuden sijaan. Ei minun silmääni vieläkään ylikilot miellytä (omassa varressani varsinkaan), mutta ihanteeni on aidosti muuttunut. Nyt noin laihaa tyttöä katsoessa tulen vain surulliseksi ja huolestuneeksi. Itse pidän kauniina sellaista treenattua (ei pumpattua, vaan treenattua, fit) kehoa ja ennen kaikkea terveyttä: terveellinen elämäntapa, ruokavalio yms.

Didem, jos luet tätä, älä ota haukkuja itseesi. Tunnustele kuitenkin hieman, että voitko oikeasti hyvin vai onko "hyvinvointisi" vain iloa laihuudesta, sellaista jäännettä syömishäiriöstä...? Kaikkea hyvää!
 
Omanlainen otus
Painoindeksilaskuri: Paino 48kg, pituus 168cm = Painoindeksi on 17,0. "Merkittävä alipaino."

Minä ihailen normaalipainoisia, sopusuhtaisia vartaloita. Sellaisen haluaisin itsellenikin.

Joku viihtyy BMI 17 vartalossaan, joku toinen BMI 38 vartalossaan. Mutta älköön kukaan väittäkö, etteikö he olisi laiha ja lihava ;)
 
enjummarra
kristus, miten paljon didem jaksaa nähdä vaivaa että hänestä "heräisi keskustelua" ympäri ämpäri internettiä? ilmeisesti rahat tiukilla, kun ei aika mene shoppailemiseen.
ihan kiva vartalo tosin on, kannattaa nyt vaan pitää siitä huoli että tuollaisena pysyy, tietäähän miehetkin että niitä nuorempia, timmimpiä, kauniimpia misuja on maailma pullollaan ;)
 
höm höm
Mä jään aina miettimään miten kaikki sisuskalut ( suolet, maksa jne..) mahtuu nuihin laihoihin ihmisiin :LOL:
Minä taas ihmettelen, miten ne sisäelimet mahtuu lihaviin ihmisiin. Ja eihän ne oikein meinaa mahtuakaan, kun ravaa kertyy sisäelinten ympärille ja aiheuttaa vakavia terveyshaittoja.

Vai meinaatko että sisäelimille tulee jotenkin enemmän tilaa, kun kehoon lisätään reippaasti rasvaa? Eihän se ruho ilmasta pullistu, vaan rasvasta, ja ahtaammaksi käy olo sisuskaluilla. Ja kun rasva vähenee, niin mitenkäs se tila elimiltä vähenisi?
 
160/48
Ooh, ihanan rikas äijä!! Ja sillä on viis lasta (?!)

Oon kateellinen ainoastaan tuosta rikkaasta miehestä.

Ei, en olekkaan. Haluaisin olla rikas itse. Omilla, itse ansaituilla rahoilla.
 
"Vierailija"
Hypoteesini oli, että kun postaan tuon tänne, alkavat mammat kiireesti selittämään, että "ruma on", ja "oma vartaloni on parempi". Ja näinhän siinä kävi. :D
Kuinka niin? Ei kai kukaan kehunut omaa vartaloansa paremmaksi, totesi vain kyseisen henkilön olevan liian laiha. Ihan kuten hän onkin, alipainoinen. Ei ole terveellistä olla noin laiha.

Mutta tosiaan, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Asenne ja itsetunto ratkaisee eniten, ei jokainen kilo tai niiden puute :)
 
Knk
Mä en vaan ymmärrä: yks menee kauppaan ja tekee siitä ison tarinan blogiinsa, jossa kymmenkunta samanlaista keikistelykuvaa huulet mutrullaan..ja vielä ihmettelee, että mää siis vaan menin kauppaan TÄMÄN näköisenä.. Millainen on tällaisten ihmisten normaalia elämää?j
 
Vierain
Puhtaan rakkauden sisäänkävelyklosetti.

Laiha nainen ja ... No voihan se itšensä ja vaatteiden esittely olla jollekin elämänsisältö vai mitä tää nainen tekee työkseen?
 
"Neiti"
Onpa todella hoikka nainen. Toivottavasti myös terve, harva pystyy tuolla painolla välttämään osteoporoosia :/. Mutta lohduttavaa sinänsä, että hänelläkin vatsasta näkyy, että on synnyttänyt. Kyllä raskaus jättää jälkensä, eikä siinä mitään vikaa ole, sehän on kaunista, että on uutta elämää saatu aikaiseksi.
 
joku muu
ihan kaunis vartalo oli. Parempi mielestäni kuin monella suomalaisella naisella. Ei tosin vastaa täysin omaa ihannettani, mutta en rumaksi menis sanomaan. Hienoa että hän pitää omasta varatalostaa ja hyväksyy sen sellaisena kuin se on.

Itse en mikään keijukainen ole, mutta normaalipainon rajoissa. Käytän muuten kokoa L/Xl usein, varsinkin housuissa/hameissa. Ja tosiaan en ole ylipainoinen, kun tuolla joku aikaisemmin väitti, että M kokoa käyttävät ovat ylipainoisia. Ja ostan kyllä ihan oikean kokoisia vaatteita, enkä verhoa itseäni säkkiin. Ruumiinrakenne ja pituus vaikutta hirveän paljon tässä asiassa.
 
hyoh
No viel reilu vuosi sitten olin samoissa mitoissa, jopa hetken rimpulampikin.. Ja sympatiat täten tuolle naiselle. Moni unohtaa "tytötellessään" ettei se kiloja katso, naiseus meinaan. Tämä minun mielestäni pätee molempiin suuntiin.. Vaikka joillekin ne ylikilot vain "naiseutta" kasvattaa. :)
Itselläni ei syöm.häir. ollut vaan kilpparin liikatoim. Ja suolisto-ongelmia. Se on kivaa kuulla suoranaista haukkumista, etenkin kun mieskin siinä osansa sai. Homottelut, pedojutut ym.. Argh!
Harva täysjärkinen ihannoi alipainoa, ei munkaan mies mutta eihän halu, välittäminen kiloist kii ole.
Sallittakoon jokaisen olla tyytyväinen omaan kroppaansa. Jos on taipumusta alipainoon luonnostaan niin yhtä tuskaa se on niitä kiloja yrittää kerätäkkin. Ettei tarvitsis lähimmäisten kärsiä sivussa päänaukomisia..
 
"viola"
Muksulla oli kiva kelta-musta paita :D..Mä myös alipainoinen enkä tiedä onko siinä mitään kivaa kun aina on kylmä eikä tosi monet vaatteet istu päälle vaan roikkuu omituisesti :p
 
.....
[QUOTE="viola";29718539]Muksulla oli kiva kelta-musta paita :D..Mä myös alipainoinen enkä tiedä onko siinä mitään kivaa kun aina on kylmä eikä tosi monet vaatteet istu päälle vaan roikkuu omituisesti :p[/QUOTE]

Ei varmasti ole kivaa ja rumannäköistäkin alipaino on. Minä en viitsi kärsiä alipainosta.
 
Huutelen puskista
Olipa harvinaisen vinoutunut aloitus. Tässä teille mammavartalon mallia ja sitten kuvia nuoresta, selvästi (BMI:nkin mukaan) alipainoisesta äidistä. Täytyy olla aika sisällyksetön elämä, jos joka kauppaan lähtöä ennen pitää filmata itseään ja tikkujalkojaan monesta eri kuvakulmasta. Btw, blogin nuorella naisella on ollut bulimia ja vaikka sanoo parantuneensa, se ei välttämättä ole totuus. Miksi muuten kuvaisi noin paljon ja julistaisi koko maailmalle painoaan?

Lukekaas muuten pari viikkoa sitten ilmestyneen Me naiset -lehden artikkeli kateudesta, jota bloggaajien "täydellisen elämän" seuraaminen aiheuttaa. Eihän sinne blogiin oteta kuvaa sotkuisesta keittiöstä, kaveri-illasta verkkarit jalassa, herkkuillallisen jälkeen pömpöttävästä mahasta tai omasta itsestä meikittömällä naamalla. Blogataan vain se, mitä halutaan muiden näkevän (=kiiltokuvaelämä) ja jätetään kaikki epätoivottu pois.
 
peesaaan
Perjaatteeni on, etten hauku kenenkään ulkonäköä, joten yritän ilmaista asiani mahdollisimman diplomaattisesti. Mielestäni alipaino ei ole tavoiteltava tai ihailtava asia. Käsite "mammavartalo" viittaa mielestäni aikuiseen naiseen ja aikuisella naisella soisin olevan lantiota ja massaa enemmän, kuin teinitytöllä. En tiedä linkin takaa löytyvän tytön ikää tai lapsilukumäärää, mutta tuon postauksen perusteella on vaikea kuvitella hänen olevan kovinkaan kypsä tai aikuinen ihminen. Lisäksi pidän itse lihaksikkaamasta vartalomallista.

Ap, oletko kenties itse tuo bloggaaja? Mitä haet tällä aloituksella?
peesaan
 
Huutelen puskista
Alkuperäinen kirjoittaja Mä tykkään enempi;29718915:
Naisella pitää olla hieman pyllyä siis ei pelkkä lankku niinkuin blogin kirjottajalla. Itse arvelisin äkkiseltään et olisko syömishäiriötä?
Kyllä, bulimia. Tai no, sanoo parantuneensa.
 

Yhteistyössä