!! ** Tahdomme Laihtua 2011 ** !!

_kristiina_ wau mikä pudotus!!!! :)

tervetuloa myös henrietta :) kiva kun tulit tähän keskusteluun, jos nyt saatais tämä taas käyntiin oikein kunnolla! :)
Suunnitelmissa on alkaa laskemaan itekkin pisteitä, että saisi jonkun kontrollin tähän taas.. siis kun onnistun nyt aikahyvin pitämään painon suht samassa parin kilon heitolla, mut en oo tähän vielä tyytyväinen! ..joten jos jaksais noita pisteitä alkaa laskemaan, niin se varmasti auttais :)

ens viikolla ilmoitan painoni, jos saisin miinusta siihen mennessä :) nää helteet kyllä turvottaa mua, vaikka kuinka paljon joisin.. :headwall:
 
Kiitos toivotuksista:)Mä olen lomalla vielä ensi viikon ja muutenkin tykkään pölötellä,jospa muutkin kirjottelis sitten useammin :)

Tällain helteillä tuntuu et on vaikeuksia saada pisteet käytettyä kun pitäis säännöllisesti syödä ja normaalisti!Kyllähän jätski ja roskaruoka menis tossa pitkin päivää :D


Hyvä fiilis!
 
Oot henrietta ihan oikeessa siinä että jäätelöä kyllä menis tällä kuumuudella :D

mulla viisaudenhammas särkyä ollut jo viitisen päivää, ja sain siihen eilen antibioottikuurin kun ien niin tulehtunut ettei voitu heti poistaa.. tiistaina sit olis se poisto.. ei kyllä kivaa tällaiset säryt :kieh:
 
Viisaudenhammas särky on ihan peestä...itellä kaks leikattu jo ennenkun puhkes ja kaks nyppästiin pois heti puhjettuaan.Mut koita miettiä positiivisesti sillain että eipähän nekään sitten enään särje :)

Tein kasvissosekeittoa joka oli todella hyvää mutta ihan vauvan tissimaitokakan väristä...:LOL: Bataatti on kivaa vaihtelua perunalle!
 
Tervetuloa mukaan Henrietta-80:flower:

Sain viikonloppuna varmistuksen tulevaisuuttani ajatellen...:whistle: Olen haaveillut yhdestä asiasta jo pitkään, mutta neljän pojan äitinä en ole kokenut vielä sopivaa ajankohtaa tulleen. Nyt laihdutus/kuntoiluprojekti on sen verran hyvällä alulla ja nuorinkin lapsi jo melkein vuoden, että voin ihan tosissani alkaa tavoitella tätä yhtä unelmaani.

Tästä saan taas lisää potkua tähän meneillään olevaan projektiin, jolla selvästi pääsen lähemmäksi suurempaa kokonaisuutta.

Että tämmöisiä keskiviikkopäivän pohdintoja:D

Tsempitykset Miiuliini85:lle ja Henrietta-80:lle!!
 
Hyvää torstaita kaikille ja tsemppiä kristiina salaperäiseen projektiisi :)Pisteilyt sujuu hyvin täällä,menkat vaan alkamassa vkl ja turvotus on sen mukainen,vähän masentaa kun muuten oli jo hoikempi olo,mutta tää on ohimenevää :D

Tsemppiä kaikille viikonloppuun!!!
 
Heipsan,
taidanpa minäkin uskaltautua joukkoon. :wave: Joku motivaatio pitäisi jostain repiä, ehkä se olisi nämä tilannepäivitykset. :) Vaikutatte mukavalta porukalta, joten toivottavasti mukaan mahtuu yksi omasta lapsesta haaveileva kolmekymppinen uusperheen 'äitipuoli'.

Olen onnistunut reilun vuoden sisään keräämään "mukavat" 10 kiloa ja alkaa vähän tuskastuttaa kun vaatteet kiristää ja muutenkin on paksu olo. Tuo tavoitepaino tulee ihan siittä, että on kiva sanoa olevansa alle 60-kiloinen :p - ja siittä, että 10 kiloa laihempana kaikki kaapissa olevat vaatteet sopii päälle.

Tavoitteeseen olen ajatellut pyrkiä seuraamalla mitä tulee suuhun laitettua ja lisäämällä liikuntaa. En ole mikään suuri hikiliikunnan ystävä, joten liikuntapuoli on enemmänkin arkiliikuntaa (pyöräillen töihin ja koirien lenkitys) sekä sauvakävelylenkit ja satunnainen muu urheilu.

Ruokailun suhteen olen ennenkin todennut, että kaloreiden tarkkailu auttaa alkuun ja kun ruokahalu hieman pienenee, alkaa napostelukin vähentyä. :) Hitaasti hyvä tulee, kunhan alkuun saa pienen sysäyksen ja alkaa itsekin uskoa, että kyllä se pömppö tosta katoaa.

pituus: 167cm
lähtöpaino: 69kg (14.7.2011)
tavoite: 59kg
 
Mä ajattelin, että torstai olis hyvä mittauspäivä, koska tiedostan olevani viikonloppuisin heikko ihminen ja ehdin sitten alkuviikosta taas olla vähän ruodussa. Ihanku se nyt silti vaikuttais kokonaistilanteeseen.. Mutta toisaalta, ehkä torstain tulos vaikuttaisi viikonloppuun siten, ettei haluaiskaan herkutella jottei pilaa tulevia hienoja tuloksia. :)

Seuraavat kaksi viikkoa on lomaa, joten saas nähdä mitä tästäkin tulee.. Kunhan ny ei ainakaan paisuis lisää. Mut toisaalta ylihuomenna on muutto tiedossa ja sen jälkeen lenkkimaastot entistä lähempänä, jospa sitä vaikka kehittäisi jonkin lenkkeilyrutiinin.

Minkä verran te muut liikutte?
 
Tervetuloa Miamya :flower: kiva kun tulit mukaan keskusteluun! :)

Mun viikon tulos oli hammassärystä ja menkoista johtuen +200g... mutta ei siis paha, ja jos nyt pian sais tsempin tähän elämään takaisin niin olis hyvä :D

Liikunta on täs taas jääny ihan törkeän vähälle, ja tosi huono omatunto siitä :ashamed: päätin että kun mulla viikon päästä alkaa loma, niin sitä pyöräilen joka päivä... tai ainakin yritän!!! :) koska jokainen päivä kun ei liiku, mun pää sanoo että nytkin olis ehtinyt käymään lenkillä tms..

mikäs tuo _kristiinan_ salaperäinen projekti on? en mä utelias oo... :LOL:
 
Jee, täällähän on vallan vilkasta keskustelua=) ku välillä tosiaan oli jo ihan hiljaista....

Tervetuloa mukaan porukkaan Miamya:flower:

Henrietta-80 ja Miiuliini85 en mää uskalla puhua siitä enempää.... vielä:$ liian jännää itsellekin:eek: Etteköhän siitä sitten kuule kunhan saan projektin kunnolla käyntiin;)

Miamya mä käyn kerran viikossa 9km:n pituisella kävelylenkillä, vauhdin yritän pitää rivakkana. Nyt, kunnon noustua, suunnitelmissa aloittaa hölkkä ja siitä päästä lopulta juoksuun. Juoksu olisi todella hyvää liikuntaa painonpudotusta ja -hallintaa ajatellen. Kestävyysliikunta nopeuttaa aineenvaihduntaa ja auttaa kehoa polttamaan rasvaa tehokkaammin.
Kävin myös zumbassa, mutta kesän menojen vuoksi se on nyt jäänyt. Lenkkeileen kun voi lähteä silloin kun itselle sopii:) Muuten liikunta on puhdasta hyötyliikuntaa, lasten kanssa liikkuminen, kotityöt yms.

Huomenna punnituspäivä:| tänään kyllä repsahdin, kun oli vähän rankka päivä ja fiilikset maassa:ashamed:

Miiuliini85 tsemppiä lomasuunnitelmiin tuon pyöräilyn suhteen!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ois yksi joka on ehkä maailman surkein liikkuja...en siis oikein tee mitään:)Työni puolesta askeleita tulee paljon,olen 8 tuntia pv:ssä liikkeessä,mutta se ei kyllä olisi saanut estää mua liikkumasta näin lomalla...mutta onneksi laitoin laihiksen käyntiin loman aikana kuiteskin:)Jotain harrastusta tarttis kehitellä mutta en jaksa stressata asiasta :D
 
pituus: 169cm
lähtöpaino: 77kg (2.7.2011)
paino nyt: 74,7kg
painonmuutos viikossa: -0,9kg
pudotusta yhteensä: -2,3kg
tavoite: 70kg,aluksi,katson miltä tuntuu tuossa painossa.



Kivasti laski vaikka menkat alkamassa:)

Mukavaa viikonloppua minulta myös kaikille!!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa!

Vieläköhän mä mahtuisin joukkoon mukaan. Talvella sain tästä ketjusta huimasti motivaatiota, kun painon pudotusta koitin saada vauhtiin ja nyt kun pienen jumivaiheen jälkeen olisi syytä saada tuo viimeinen 10kg pois, niin sitä motivaatiota todellakin tarvittais.

Pituus: 158 cm
Lähtöpaino 86 kg (11/10)
Paino nyt: 68 kg
Pudotus viikossa:
Pudotusta yhteensä: - 18 kg

Mä olen tässä koittanut Nutrileteillä tätä painoa pudottaa, parhaimmillaan vaaka näytti 66kg ja välillä taas pomppaa tuonne 70kg:n tuntumaan. Tosiaan vielä sen 10kg ainakin haluaisin pois, mutta kovasti tiukassa tuntuu läski olevan. Mulla on paha tapa käydä vaakaa moikkaamassa joka aamu, mutta viralliseksi puntaripäiväksi ajattelin ottaa tän maanantain, mulla olis tässä nyt tavoitteena, että marraskuussa paino alkaisi vitosella, ei mitenkään mahdotonta, mutta kovaa kuria se vaatii...

Mukavaa laihdutusviikkoa kaikille =)
 
Heippa nöpö ja teretulemast:)Mulla alkoi menkat ja voi jee kun tekee mieli kaikkea hyvää!!!Onneks alkoi tänään työt loman jälkeen ,paljon helpommin menee laihis kun on päivät töissä :)Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon!!!!
 
Kiva nöpö kun palailit tänne :)

Tänään töissä jumpattu muksujen kanssa, ja illalla vielä oman pojan kanssa käyty pyörälenkillä! joten parempi olo kun saa ittensä liikkumaan! nyt en enää keksi mitään tekosyitä sille miksen ehdi liikkua, kun niitä ei ole!

Ootteko naiset kattonu suurinta pudottajaa maikkarilta? mä tykkään sitä katella, pysyy itelläkin terveellisemmät elämäntavat paremmin kun näkee miten toiset (vielä isommat kuin minä) sen tekee :)
 
Mukavaa, että saan edelleen liittyä mukaan joukkoonne =)

Mä tässä mietin, että paljonkohan olen viimesen 15 vuoden aikana vuorotellen lihonnut ja laihtunut yhteensä, jokohan kohta menee 1000kg rikki... Mutta kovasti olis nyt toiveita, että tämä on se vihonviimeinen laihdutuskerta....

Mä olen katsellut tota Suurinta pudottajaa ja tykkään kovasti, siitä tosiaan saa itselleen uutta potkua. Toki moisiin viikkopudotuksiin ei ole mahdollisuutta näin kotioloissa, mutta lähinnä juurikin se, että kuka vain voi onnistua, mikäli sitä todella tahtoo.

Mä olen tässä nyt 3 viikkoa potenut kurkkukipua, juossut lääkäriltä toiselle ja verikokeita on otettu, ihan vaan todetakseen että pielessä on arvot, mutta ei vaan tiedetä miksi... Terveellisistä elämäntavoista ei siis nyt ole tietoa, kun ruokavalio koostuu jäätelöstä, vanukkaista, jugurtista, kurkkupastilleista ja särkylääkkeistä... Mutta ehkä tämä tästä joskus iloksi muuttuu ja sitten varmasti salaatit maistuu oikeen herkulliselta ja noita mainittuja taas en usko syöväni vuosiin....

Näyttää siltä, että päivästä tulee aurinkoinen, joten ehkä suunnataan lasten kanssa rannalle... Sekin on muuten ero viime kesään, silloin en olisi taatusti mennyt uimarannalle, häpesin vartaloani niin kovasti, nykyisin taas käyn ihan mielelläni. Onhan mulla tota läskiä ja roikkuvaa nahkaa edelleen, mutta jotenkin vaan siihen on oppinut suhtautumaan eri tavalla. Toki myös avioero ja siihen liittyneet asiat on opettaneet suhtautumaan asioihin hiukan eritavalla kuin ennen...
 
Jaahas,sitä oltiin eilen sitten vuoden tauon jälkeen miehen kanssa rullaluistelemassa ja arvatkaa vaan kuka kaatui....Mää:)Käsi on aika kipeä,onneks ei pää kolahtanu.

Ollaan miehen kans lähössä kuukauden päästä ahvenanmaalle niin päätettiin eiln kun meillä oli niin kivaa että treenataan siihen asti aina kun voidaan luistelua ja otetaan rullikset mukaan sinne:)

Hei nöpö ootko ajatellut että sun kurkkukipu olisi siitepölyallergiaa?Tai jotain allergiaa?Mulla meinaan alkoi toissakeväänä samanlailla kurkku kipeytymään joka sitten todettiin allergiaksi.Paranemisia lähetän sulle jokatapauksessa!

Mun pistelaskimen mukaan alkoi kolmas laihisviikko eilen,hyvin on mennyt mutta kyllä nyt lauantaina ajattelin pitää karkkipäivän kun en mitään hyvää ole syönyt vielä.Kerran viikossa vois olla jatkossakin karkkipäivä:)

Laihistavaa torstaita kaikille!!

Piti vielä lisätä että minä oon kanssa katsonut suurinta pudottajaa,eikö se tule joka päivä?osui silmiin viime viikolla ja nyt oon huomannut että tuleekin joka päivä :)
 
Viimeksi muokattu:
Mahtava pudotus Henrietta-80! Porukka muutenkin tainnut pysyä mukavasti ruodussa. :flower:
Meillä on hivenen hidas nettiyhteys nyt pari viikkoa ja muutenkin puuhaa on asunnon vaihtumisen myötä riittänyt, joten siksi olen vähän vähemmän ollut pulisemassa.

Kovinkaan paljoa en ole mukamas ehtinyt miettiä laihtumisasioita, äsken käväisin vaa'alla ja ehkä 300g vähemmän kuin viime viikolla. Onhan sekin jotain, varsinkin kun on tullut otettua jokunenkin muuttosiideri ja eilen olin vielä päiväristeilylläkin. Ja tänään aamupalaksi lihapiirakka. :ashamed: Mutta yritin korvata tilannetta menemällä metsälenkille koirien kanssa, mutta liian kuumaa on, ei kauas jaksettu taivaltaa. Onneksi nyt voi myös grillata vaikka joka päivä, tulee syötyä enemmän kasviksia ja lihaa.

Suurinta pudottajaa en ole seurannut, taino joskus aikoinaan joo, mutta tällä hetkellä pyöriviä jaksoja ei ole tullut katsottua (ei meillä kyllä ole digiviritinkään kiinni :)). Realityhömpän suuri ystävä kyllä olen, ihan harmittaa kun jäi keskiviikkoinen Unelmien poikamiestyttö näkemättä. Mutta kai tässä hengissä silti pysytään.
 
pituus: 169cm
lähtöpaino: 77kg (2.7.2011)
paino nyt: 74,5kg
painonmuutos viikossa: -0,2kg
pudotusta yhteensä: -2,5kg
tavoite: 70kg,aluksi,katson miltä tuntuu tuossa painossa.

Ihmeen vähän oli lähtenyt vaikka olen pysynyt prikulleen pisteissä...No jospa tän päivän herkkuilu vähän buuttais tätä hommaa eteenpäin :)
 
Voihan apua... Mä olen vielä sairaslomalla, mutta kurkku jo silleen paremmassa kunnossa, että syöminen alkaa onnistua ja lapsoset on isällään... Nyt saa todella laittaa kaiken tahdoinvoiman peliin, ettei homma lähde täysin lapasesta. Sielu huutaa suklaata, sipsejä, pizzaa... Oikeestaan kaikkea muuta paitsi jäätelöä ja kurkkupastilleja =) Luulen, että mikäli mä huomeniltaan asti selviän ilman totaalista repsahdusta, olen aika vahvoilla... Normaalisti olen täyttänyt nää lapsettomat viikonloput työllä niin, että käyn kotona vaan nukkumassa, mutta nyt tää sairastelu sotki suunnitelmat.

Puntarilla piti käydä hieman motivaatiota hakemassa ja onhan se paino hieman alaspäin hiipinyt, ei paljon mutta kuitenkin. Mikäli tää 10kg nyt lähtis vaikka sitä 0,5kg/vko tahtia niin olisin kovasti tyytyväinen, ehtisin tavoitteeseeni marraskuuksi =)

Hentietta: Mulla tähän kurkkukipuun on liittynyt myös sahaava kuume, sekä koholla oleva tulehdusarvo... Sain torstaina vahvemman kuurin ja nyt tosiaan näyttää kuin olisimme voitonpuolella.

Mietin tässä, että mikäli vointi nyt pysyy hyvänä, niin koetan jo maanantaina raahata itseni kuntosalille, ihan silleen kevyesti vaan ensin, mutta jonkinlaista liikuntaa tässä jo kaipaa, kun ennen juhannusta viimeksi salilla käynyt.

Vaan taistelu namihimoa vastaan jatkukoon, josko keittäis vaikka kahdeksannen kupin kahvia tälle aamulle =)
 

Yhteistyössä