tahtoo vauvan...

  • Viestiketjun aloittaja mantariini
  • Ensimmäinen viesti
mantariini
Mulla on ihan kauhee vauvakuume...Oon pitkään jo "lämmitelly" miestäni ajatukselle ja nyt se on alkanu vähän suostumaan....Mutta ongelma on se,että mulla on vielä 1½ vuotta koulua jäljellä ja ku mä ehdottomasti haluun käydä koulun loppuun, ukon pitäs jäädä sit kotiin hoitaan sitä...mutta ei jaksais kituutella niin pienillä rahoilla...En kyllä tiiä miks minä tätä täällä ruikutan... :ashamed:
Minä vaan niin kovasti haluaisin vauvan...olla raskaana, synnyttää, hoitaa pienen pientä ihmistä....Mitä ihmettä minä teen, järki sanoo että ei pitäs nyt rueta mutta minkäs teet ku kuume on niin kamalan kova,että pää kohta leviää...
 
rita18
itse aloin haluta vauvaa vaikka koulu oli yhtä paljon kesken ku sulla,nyt odotan vauvaa viimesillään,puoli vuotta jää koulusta kesken,mutta se ei mua haittaa voin jatkaa koulun loppuun ku äitiys loma loppuu,en ole ensimmäinen meän koulusta tällänen tapaus vaan meän luokalta löytyy 4muutaki,ja tiedän myös muista kouluista,ja jos käyt koulua äitiys lomalla,saat opinto tuen ja äitiys päivä rahan lisää.. mutta tilanne on sun ja ratkasu myös. itsellä tuli vauva kuume viime talvena ku seurassiskon raskautta,miehen lämmittelyyn meni vaan kk:si,ja yrittämiseen 3kk,touko kussa plussasin ja tammikuussa la.. :wave:
 
mantariini
Niin kyllähän sitä koulua voi käydä vaikka vauva oiskin, nykyään on niin paljon mahdollisuuksia...mutta meille ehkä järkevin ratkaisu ois se että mies jäis lasten kanssa kotiin (siis meillä 2v9kk poika)ja minä kävisin koulun loppuun.Se vaan huolettaa että raskinko sitten kuitenkaan jättää pientä vauvaa päiviksi kotiin..haluisin imettää jos maitoa riittää, kyllähän sitäki sit vois aina aamulla pumpata, mutta en tiiä...Minkäpä tälle teet ku kauhee kuume iskee eikä se lopu ennenku oon saanu sen mitä haluan...Ja nyt tämä vaan on pahentunu ku mieskin sanoi tänään että seki haluais...pyörii vaan kaikki ihanat raskausjutut mielessä..
 
mantariini
tottakai mä ite mieluummin jäisin kotiin, mutta en halua jättää koulua kesken...elikkäs luultavasti minä nyt joudun vaan kuumeilla vielä vuoden, sitten kyllä en enää odottele...tällanen on kauheeta kidutusta! Melkein itkua väänsin tänäänki ku juteltiin miehen kanssa toisesta lapsesta...No, onneksi meidän kavereilla on vauva ni saan sitä aina hoidella, vähän lievitystä.vaikka ei se kyllä mitään lievitä, pahentaa vaan vauvakuumetta. :heart:

Juuh ehkä mä nyt kuitenkin pidän järjen päässä ja jatkan pillereiden syöntiä... :ashamed:
 
mantariini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 21:16 silja kirjoitti:
vautsi, mukava että se sinun "ukkelisi" on kans lämmenny... :D
mitäs se tuumaa siitä että se jäis hoitamaan lapsia? suostusko se siihen?
Kyllähän tuo sano että vois jäädä.... :D Mutta se rahahan siinä ongelma ois...kyllähän se liiton rahaa sais, mut ei se oo ku n.1000e/kk...
 
silja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 21:25 mantariini kirjoitti:
silja käviks se siun kultas siellä lekurilla?mittee ne sano?
sillä on huomenna aika sinne..elikkäs en tietä vielä.
höh, teijän pitää nyt rueta tekemään sitä vauvaa!!! helpottas sitte vuorostaan minun vauvakuumetta!
ja jos kerran ukkelisikin ois jäämässä kotio...minä tekisin varmaan heti jos meillä tuo yks jäis kotiin.
 
mantariini
onhan se nuille miehille aika iso kynnys jäädä kotiin.Mutta saapahan Peteki vähän kokemusta kotona olemisesta, ei sekää aina niin herkkua ole. Minähän tietenkin automaattisesti odotan,että koti on siisti ja ruoka laitettu ku tulen koulusta kotiin. No joopa joo...ei sentää..Sitte mä voisin heti ostaa ne lappuhaalarit sulta... :D Varmaan pitäsin niitä ihan alusta asti, tunkisin jotain täytettä niihin... =)
 
silja
juu, saat vaikka heti. mä en käyttäny niitä ku peräti kerran. saisko sitä muuten äitiyspäivärahaa, jos sä menisit kouluun ja pete jäis kotiin..saishan sitä, eikö saiski..?ja opintotukee..
pittee miun lähtä käymään tupskalla ja sitte tuutimaan ku porukat tulee aamulla aikasin.
 
mantariini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 21:42 silja kirjoitti:
juu, saat vaikka heti. mä en käyttäny niitä ku peräti kerran. saisko sitä muuten äitiyspäivärahaa, jos sä menisit kouluun ja pete jäis kotiin..saishan sitä, eikö saiski..?ja opintotukee..
pittee miun lähtä käymään tupskalla ja sitte tuutimaan ku porukat tulee aamulla aikasin.
saa ne tuet!kyllähän sitä varmaan pärjäis, mut ei jaksais kituutella....hyvvee yötä...soitellaan!!!
 
silja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 21:46 mantariini kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 21:42 silja kirjoitti:
juu, saat vaikka heti. mä en käyttäny niitä ku peräti kerran. saisko sitä muuten äitiyspäivärahaa, jos sä menisit kouluun ja pete jäis kotiin..saishan sitä, eikö saiski..?ja opintotukee..
pittee miun lähtä käymään tupskalla ja sitte tuutimaan ku porukat tulee aamulla aikasin.
saa ne tuet!kyllähän sitä varmaan pärjäis, mut ei jaksais kituutella....hyvvee yötä...soitellaan!!!
niin..öitä ja soitellaan!!
 
Mii
lisäystä ku kerroit et miehes saa liiton maksuja 1000e kk,ei muuten pidä paikkaansa,jos meinaat koulua käydä äitiys loman aikana,tarvii tehdä selvitys kuka lasta hoitaa ja jos isä hoitaa ni isä saa sen päivä rahan joka sun pitäs saaha,eli siis sinä saat vaan opinto tuen et äitiys päivärahaa!! eli siis miehesi saa isyyspäivä rahan ja sinä opinto tuen!joten kannataa miettiä muutaman kerran että kannattaako töitä sen takia jättää,enpä usko että pelkästään niillä tuloilla tulee pärjään.!!
 
mantariini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 22:10 mii kirjoitti:
lisäystä ku kerroit et miehes saa liiton maksuja 1000e kk,ei muuten pidä paikkaansa,jos meinaat koulua käydä äitiys loman aikana,tarvii tehdä selvitys kuka lasta hoitaa ja jos isä hoitaa ni isä saa sen päivä rahan joka sun pitäs saaha,eli siis sinä saat vaan opinto tuen et äitiys päivärahaa!! eli siis miehesi saa isyyspäivä rahan ja sinä opinto tuen!joten kannataa miettiä muutaman kerran että kannattaako töitä sen takia jättää,enpä usko että pelkästään niillä tuloilla tulee pärjään.!!
Enköhän minä ite parhaiten tiedä miten ME pärjätään...ja tiedän kyllä että tiukkaahan se tekisi ja siksi yritän nyt pitää pään kylmänä tolle vauvajutulle... :attn:
 
silja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 21:55 mantariini kirjoitti:
hei muuten mulla ois vapaapäivä huomenna...tulkaa käymään jos kerkeette...
huomasin vasta nyt ton..me käytiin porukoitten kans kärsämäellä mummoo moikkaamassa. minkäslainen päivä sullon huomenna tai ylipäätäänki tällä viikolla. vois kävästä jos ei oo muuta?
 
mantariini
vai reissussa olitte.. :)
Huomenna 10-14, loppuviikkoa en nyt muista enkä jaksa lähtee kattoo...revin tänään tapetit makkarin seinästä ja maalasin sen ku tuo meidän termiitti oli sitä repiny ja se oli niin ruman näkönen... \|O
 
silja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 20:01 mantariini kirjoitti:
vai reissussa olitte.. :)
Huomenna 10-14, loppuviikkoa en nyt muista enkä jaksa lähtee kattoo...revin tänään tapetit makkarin seinästä ja maalasin sen ku tuo meidän termiitti oli sitä repiny ja se oli niin ruman näkönen... \|O
no sinähän oot ollu ahkera. millonkahan me saadaan aikaseksi tehä tämä meijän yks huone valmiiksi. siun pittää sannoo sillle termiitille että soosoo.
no muistatkos yjtään että onko pitkiä vai lyhyitä päiviä, ei jaksas möllöttää täällä..
 
mantariini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 20:11 silja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 20:01 mantariini kirjoitti:
vai reissussa olitte.. :)
Huomenna 10-14, loppuviikkoa en nyt muista enkä jaksa lähtee kattoo...revin tänään tapetit makkarin seinästä ja maalasin sen ku tuo meidän termiitti oli sitä repiny ja se oli niin ruman näkönen... \|O
no sinähän oot ollu ahkera. millonkahan me saadaan aikaseksi tehä tämä meijän yks huone valmiiksi. siun pittää sannoo sillle termiitille että soosoo.
no muistatkos yjtään että onko pitkiä vai lyhyitä päiviä, ei jaksas möllöttää täällä..
no minä nyt jaksoin vääntäytyä tuonne keittiöön, torstaina koulua 12-14 ja perjantaina 8-16...sitten alkaa LOMA!
Tulkaa vaikka huomenna käymään?tai jos nyt sattuu että tulen vaikka kipeeksi torstaiksi...hehe, lusmuilua...=)
Arvaas mitä!? Mä sain 5 siitä portfoliosta jonka kanssa hermoilin monta viikkoa ja koko työharjoittelun arvosana nousi neloseks!!! Mä oikeesti odotin siitä portfoliosta enintään kolmosta!! :D
 
mantariini
ei kuule soosoot auta tuolle pojalle!! heti ku silmä välttää ni se on tihutöissään! Prkl,meidän imuri sano tänään sopimuksen irti, nyt joudutaan olla ilman imuria pari viikkoa, tilasin hobby hallista uuden.Saa nähdä millanen sikolätti tämä kämppä kohta on! Noh, onneks on sentään harja ja moppi...
 
silja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 20:22 mantariini kirjoitti:
ei kuule soosoot auta tuolle pojalle!! heti ku silmä välttää ni se on tihutöissään! Prkl,meidän imuri sano tänään sopimuksen irti, nyt joudutaan olla ilman imuria pari viikkoa, tilasin hobby hallista uuden.Saa nähdä millanen sikolätti tämä kämppä kohta on! Noh, onneks on sentään harja ja moppi...
[/qu

meillä on kaks imuria,saatte lainaan jos haluutte. ei kyllä oo mikään paras mahollinen. pitää soitella jos tultasi joku ilta käymään.
 
mantariini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 20:32 silja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2004 klo 20:22 mantariini kirjoitti:
ei kuule soosoot auta tuolle pojalle!! heti ku silmä välttää ni se on tihutöissään! Prkl,meidän imuri sano tänään sopimuksen irti, nyt joudutaan olla ilman imuria pari viikkoa, tilasin hobby hallista uuden.Saa nähdä millanen sikolätti tämä kämppä kohta on! Noh, onneks on sentään harja ja moppi...
[/qu

meillä on kaks imuria,saatte lainaan jos haluutte. ei kyllä oo mikään paras mahollinen. pitää soitella jos tultasi joku ilta käymään.
ooh...sepäs sattui..minä ilmottelen jos meinataan hukkua paskaan täällä...Soitellaan...jos en mee torstaina kouluun niin keksittäskö jotain...?!
 

Yhteistyössä