Taisi olla tähän astisen elämäni (= 46 vuotta) kallein naudanlihaostos

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Liha lautasella ei ole vain joku köntti, vaan sillä lihalla on takana elämä. Keittiönoidalle :flower: .
Kiitos =) Ja sillä lihalla on tosiaan takanaan elämä. Mitä parempi elämä, sen parempi =)

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
höh, ja jotkut pitää mun majoitusta kalliina, 35e/vrk/aikuinen sisältäen aamupalan.. mä en varmasti oo ikinä syönyt nii hyvää lihaa (tai ruokaa yleensä) ku mitä sä Noita laitat :) No, anopin käristys ja lintupaisti on kyllä hyvää jos se ei laita tuplasuolauksia :)
Mutta eikö tuottaja ois tuonnu lihaa kotia saakka? Kyllähän ne hyvän asiakassuhteen eteen luulisi tekevän pienen ajomatkan :)
Keittiönoita, mitä tykkäät poron kuivalihasta? ootko maistanut?
Tollanen kotiintoimitus olisi ehkä onnistunutkin, jos olisin tilannut tukkumäärin sitä lihaa. Mutta meitä on vain kaksi tässä perheessä, joten päivittäinen lihankulutus ei ihan hirmuista ole. Tosin junnu kyllä syö vaikka kilon lihaa per ateria, jos sille antaa siihen mahdollisuuden :D

Mitä tulee lihan hintaan yleensä, niin lauantaina katselin Myyrmannin Cittarin pakastealtaassa sellaista about miehen nyrkin kokoista poron sisäpaistia, joka olisi maksanut 34 euroa. Että kallista se on porokin.

Lisäys: Poron kuivalihaa en ole maistanut, mulla olisi - kiitos erään palstailijan . hirven sellaista nyt pakkasessa. Mutta pitää ottaa ajan kanssa, että alkaa kehittelemään reseptiä ja kokeilemaan.

 
Ei olis pitäny tätäkään ketjua avata kun tuli ihan vesi kielelle |O :p Mä olen aika käsi ruoanlaitossa kun tosiaan monta vuotta en ole mamman luota poissa asunut, olen 20 ja noin viitisen vuotta sitten muutin pois. Ja koskaan en varmaan opi kokkaamaan kuten mun äitini, on muuten mestarikokki! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Ei olis pitäny tätäkään ketjua avata kun tuli ihan vesi kielelle |O :p Mä olen aika käsi ruoanlaitossa kun tosiaan monta vuotta en ole mamman luota poissa asunut, olen 20 ja noin viitisen vuotta sitten muutin pois. Ja koskaan en varmaan opi kokkaamaan kuten mun äitini, on muuten mestarikokki! :heart:
Äidille oppiin vain :) Minustakin on tullut ihan kohtuullinen vaikka en olisi uskonut...harjoittelua se vaatii ja perehtymistä ja paljon olis vielä oppimista, mutta on se muute tosi mukava huomata sitten kun onnistuu että tulipa hyvää :p
 
öttismönkiäinen
quote]


Lisäys: Poron kuivalihaa en ole maistanut, mulla olisi - kiitos erään palstailijan . hirven sellaista nyt pakkasessa. Mutta pitää ottaa ajan kanssa, että alkaa kehittelemään reseptiä ja kokeilemaan.

[/quote]

Kestäisiköhän tuo postittamista, lähettäis sulle maistiaisia..? isäntä on joskus ruukannu ostaa kuivalihaa ja minä + muksut ei sitä syödä. Ja isäntä taas ei ole usein kotona, joten meillä jää kuivaliha syömättä helposti. Anopille sitä ei viitsi antaa, kun se tekee kuivalihavelliä, ja sitä ei saata syödä kuin pakolla (en oo minäkään oppinut hyvän päälle.. ) jos sitten isäntä ei oo vihdoinkin lakannut ostamasta kuivaalihaa, en muista viimekeväästä oliko meillä sitä.. tosin en muista siitä ajasta mitään muutakaan
Mut kyllä siitpä puukolla siivuja vetelee ja syö silleen, muttei älyttömiä määriä (mä turpoilen herkästi, nytkin jalkapöydät aivan turvoksissa)

 
ei jaksa kirjautua
monet täällä kauhistelee lihan hintaa, mutta ajatelkaapas vaikka kuinka paljon maksaa baarireissut tms.? tai joku reimatec puku kun halvemmallakin saa yhtä hyvän? jokainen haluaa maksaa niistä asioista mitkä kokee itselleen tärkeiksi ja turha siinä kauhistella että voi kun kallis en minä raaskiksi, kun se kauhistelija saattaa laittaa rahaa johonkin muuhun ap mielestä tosi turhaan asiaan.....kaikki tavallaan ja ap:lle oikein herrkullista iltaa *slurps* :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa kirjautua:
monet täällä kauhistelee lihan hintaa, mutta ajatelkaapas vaikka kuinka paljon maksaa baarireissut tms.? tai joku reimatec puku kun halvemmallakin saa yhtä hyvän? jokainen haluaa maksaa niistä asioista mitkä kokee itselleen tärkeiksi ja turha siinä kauhistella että voi kun kallis en minä raaskiksi, kun se kauhistelija saattaa laittaa rahaa johonkin muuhun ap mielestä tosi turhaan asiaan.....kaikki tavallaan ja ap:lle oikein herrkullista iltaa *slurps* :D
Kiitos =) Ja kyllähän ne on pitkälti valintoja, mihin rahansa käyttää. Mulla tietenkin katto pään päällä - Suomen olosuhteissa - on se numero 1. Seuraavana tulee ruoka. Kosmetiikkaan mulla menee noin 40 euroa vuodessa. Vaatteisiinkin aika vähän.... tänäänkin olin asiakastapaamisessa kirpparilta 50 centillä ostettu puuvillaneule päälläni :D

Meile luomu on terveydellis-eettis-kulinaristinen valinta =)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
quote]


Lisäys: Poron kuivalihaa en ole maistanut, mulla olisi - kiitos erään palstailijan . hirven sellaista nyt pakkasessa. Mutta pitää ottaa ajan kanssa, että alkaa kehittelemään reseptiä ja kokeilemaan.
Kestäisiköhän tuo postittamista, lähettäis sulle maistiaisia..? isäntä on joskus ruukannu ostaa kuivalihaa ja minä + muksut ei sitä syödä. Ja isäntä taas ei ole usein kotona, joten meillä jää kuivaliha syömättä helposti. Anopille sitä ei viitsi antaa, kun se tekee kuivalihavelliä, ja sitä ei saata syödä kuin pakolla (en oo minäkään oppinut hyvän päälle.. ) jos sitten isäntä ei oo vihdoinkin lakannut ostamasta kuivaalihaa, en muista viimekeväästä oliko meillä sitä.. tosin en muista siitä ajasta mitään muutakaan
Mut kyllä siitpä puukolla siivuja vetelee ja syö silleen, muttei älyttömiä määriä (mä turpoilen herkästi, nytkin jalkapöydät aivan turvoksissa)

[/quote]

kenen tekemää lihaa se on?nimittäin jos se on k alkavan yrityksen niin ei kannata tarjota.maistuu vain vakuumille.itse tehty on kaikkein paras.ja nyt on aika jolloin kuivalihaa tehdään.meillä isä laittoi eilen kuivumaan lihat.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Ei olis pitäny tätäkään ketjua avata kun tuli ihan vesi kielelle |O :p Mä olen aika käsi ruoanlaitossa kun tosiaan monta vuotta en ole mamman luota poissa asunut, olen 20 ja noin viitisen vuotta sitten muutin pois. Ja koskaan en varmaan opi kokkaamaan kuten mun äitini, on muuten mestarikokki! :heart:
Mun likka täyttää kesällä 22 ja muutti pois kotoa vuosi sitten. On kyllä saanut tarvittavat opit kotoa, mutta kyky kokeilla kaikkea ja se "oikea hyppysellinen" ei ole vielä ihan hanskassa. Ja yhdelle ihmiselle on toki hankalaa tehdä, kun kauppojen pakkauskoot on joko suurperheille tai 150 kiloisille.

Mä kävin viime viikolla auttamassa likkaa suursiivouksessa - likka kun on vammainen eikä yksin pystuy kaikkea tekemään. ja oli jotenkin liikuttavaa huomata siinä hellan vieressä muistilehtiö, mihin likka oli kirjoittanut savulohi-pinaatti-pastan ohjeen. Ohjeen,, jonka oli kirjoittanut siihen paperiin soitettuaan ensin mulle =) Joka kerta, kun likka omaan huusholliin muuttamisensa jälkeen on täällä meillä käynyt syömässä, on syönyt meillä kuin norsu ja sen veli. Mutta niin minäkin tein aikoinaan, jos mutsi kutsui sunnuntaipäivälliselle. Söin napani niin täyteen, ettäopiskelijana saattoi huoletta olla 2 päivää syömättä :D

Mä olen käynyt muutaman kerran likan luona kokkailemassa, mutta olen kokkallut siten, että likkakin oppii. Olen myös - uudestaan ja uudestaan - rohkaissut kokeilemaan erilaisia makuyhdistelmiä. Yleensä kaikki sopii kaikkeen, tavalla tai toisella. Poikkeuksen muodostaa Muumi-keksit ja keskiolut. Niitä ei kannata edes yrittää yhdistää :x

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
No mä en ala tässä asiasta sen enempää väittelemään,miksi sitä ostan,ostaa sitä muutkin ihmiset kuin minä,ei sitä muuten tänne tuotaisi.
Tämä on hyvin yleinen näkemys. Miksen minä kun kaikki muutkin? Ja jos autojen polttoainetta alettaisiin tuottaa sukupuolensa vuoksi abortoiduista tyttösikiöistä, ei menisi kovinkaan kauaa, kun Toyotaansa käynnistäessään kukaan ei enää miettisi, mistä se polttoaine siihen masiinaan tulee. Kaikki muutkin kun käyttää sitä sasmaa gasoliinia.

Kymmenet, jopa sadat tuhannet suomalaiset pistävät mieluummin silmänsä kinni ja ostavat halpaa. Enkä minä heitä kritisoikaan. Kukin tekee niinkuin omatunto sallii. Mä maksan siitä vajaan kolmen kilon lihaköntistä pikkasen yli satasen ja se on mun valintani. Mun omatuntoni ei ole vieläkään "puhdas", mutta puhtaampi kuin jos olisin jonkun pahasti kidutetun eläinen lihaa ostanut.

Mutta hei...ihan sama monessa muussakin asiassa. Voin maksaa Nugya Nagimbwalle 200 euroa siitä, että se kuskaa mun Helsingistä Orlandoon. Tai sitten maksan vajaat 1000 euroa siitä, että Lufthansa kuskaa mut Helsingistä Orlandoon. Voin myös ostaa 5 eurolla maton, jonka on kutonut 5 v bangladeshilaislapsi. Tai saman maton 200 eurolla, jonka on kutonut suomalainen ammattikouolutettu henkilö. Elämä on valintoja ja valinnnat tehdään omantunnon ja elämäntilanteen mukaan.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja utsija:
ootpas aika kallis nainen.
Tuskinpa sentään =) Tuo 140 erkkiä on asiakkaalta laskuttamani tuntihinta, mutta harvoinpa mulla on asiakkaalta laskutettavaa kuin 4 tuntia päivässä. Muu on sitten kaikenmaailman meileihin vastaamista, palavereja jne. Ja tuosta 140 eurosta otetaan ensin alvit pois, siitä 30% firmalle ja loput mulle. Maaliskuu näyttää tosi huonolta, koska mulle on buukattu siihen 4 sellaista päivää, joista ei voi asiakssta laskuttaa eli ilmaisia työpäiviä, sitten olisi 4 päivää pääsiäsivapaata (jota mulla ei ole varaa pitää vaan on pakko tehdä töitä) ja 26.3. lähden työmatkalle, palkatonta sekin ja reissu maksaa noin 2000 euroa plus käyttökulut. Jos pitäisin ensi kuussa "lakisääteiset vapaat", bruttopalkkani olisi pikkasen yli 1000 euora. Nettona ei riittäisi edes asumiskuluihini. Joten....viikonloppu, pääsiäinen...mitä ne on? Jotain syötävää vai? :D 140 euroa voi kuullostaa hurjalta, mutta eihön mulle tosiaan siitä summasta kovinkaan montaa erkkiä jää. Ja mitä enemmän teen töitä, joista ei voi laskuttaa asiakasta lainkaan, sitä pienemmäksi mun "tuntiliksan"i putoaa.

 
Viblsp
Ohhoh. :) Mutta hienoa, että kun varaa on, ostetaan luomua. Mikä siinä luomussa muuten maksaa? Kalliimpaa eläimen ruokkiminen? Ite olen kasvissyöjä, mutta muut perheessäni syövät lihaa. Tulisi hemmetin kalliiksi luomulihan ostaminen täällä. :/ Etenkin sitten kun muksut teini-iässä. Tällä palstalla kun olen saanut käsityksen, että teini-ikäiset pojat syövät PALJON. :D
 
Mä oon aina miettiny miksi lähi- ja luomuruoan verotusta ei alenneta. Jos nyt pitkällä tähtäimellä ajatellaan niin eikö ole aika hullua että Espanjasta asti tuotavat tomaatit ovat halvempia kuin porvoosta tuodut. Tätä mä en käsitä, ymmärränhän mä toki sen että siellä kasvatetut ovat halvempia, mutta mitä järkeä on kuljettaa sellaisia kasviksia kaukaa mitä saa meiltäkin? Kun samalla puhutaan siitä miten ihmisten pitäisi vähentää autoilua ym saastuttavaa.
 
Hurjaa Keittiönoita, missä välissä sun tyttö on 22-vuotiaaksi hurahtanut??? *miettii kuumeisesti* Ollaan me pari vuotta tunnettu? :D Mun mieleen on iskostunut sun sanat silloin joskus kauan sitten että tavoite on se ettei ruokakaupassa tarvitsisi tinkiä. Ei vielä hetkeen mahda toteutua mutta aina välillä saadaan ensimakua pikkasen...

*vetelee suklaarusinoita aamupalaksi*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Laadusta kyllä kannattaa maksaa, mutta en kyllä maksaisi noin paljon :whistle: Ostan itsekin luomulihaa mutta ei sen kilohinnassa ole ollut eroa "tavalliseen" kuin pari euroa korkeintaan. Tosin ostanki jotai perus jauhelihoja ja paistinsuikaleita, ja niitäkin ehkä kerran viikossa, jos sitäkään.
Meillä kuluu sika-nautaa ja nautaa jauhelihana, porsaan kylkisiivuja, porsaan sisäfilettä, porsaan ulkofilepihvejä ja naudan paistisuikaleita. Siis luomuna kaikki. Mutta junnu alkoi kaivata kunnon pihviä ja pakko sanoa, että niin minäkin :D
Oletko muuten kysellyt Reinin Lihasta Hakaniemen hallista? Niillä on aika hyvä ihan normaalivalikoimakin. Suurin miinus on lähinnä sijainti, ne kun on Hakaniemessä :) Aiemmin kun asuin ihan siinä hollilla niin tuli paljonkin asioita Hakaniemen hallissa, sielltä todella hyvät valikoimat luomutuotteita ja lähiruokaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukaste:
Hurjaa Keittiönoita, missä välissä sun tyttö on 22-vuotiaaksi hurahtanut??? *miettii kuumeisesti* Ollaan me pari vuotta tunnettu? :D Mun mieleen on iskostunut sun sanat silloin joskus kauan sitten että tavoite on se ettei ruokakaupassa tarvitsisi tinkiä. Ei vielä hetkeen mahda toteutua mutta aina välillä saadaan ensimakua pikkasen...

*vetelee suklaarusinoita aamupalaksi*
Hei, oletko sä wanhalta?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Mä oon aina miettiny miksi lähi- ja luomuruoan verotusta ei alenneta. Jos nyt pitkällä tähtäimellä ajatellaan niin eikö ole aika hullua että Espanjasta asti tuotavat tomaatit ovat halvempia kuin porvoosta tuodut. Tätä mä en käsitä, ymmärränhän mä toki sen että siellä kasvatetut ovat halvempia, mutta mitä järkeä on kuljettaa sellaisia kasviksia kaukaa mitä saa meiltäkin? Kun samalla puhutaan siitä miten ihmisten pitäisi vähentää autoilua ym saastuttavaa.
Hitsit että veit varpaat suustani.
Luomuruoka on vähän niin ja näin että kuinka tiukasti sitä kannatan, se kun ei välttämättä ole loppujen lopuksi sen ekologisempaa kuin oikein tehty tehokasvatus. Sekä rehu että elukkapuolella löytyy varsin eettisiä tehokasvatuskeinoja, jopa eettisempiä kuin ns. perinteiset tavat (vai miltäs kuulostaa maitonavetta jossa eläin saa kuljeskella vapaasti sisään ja ulos, syödä silloin kun siltä tuntuu ja saada itsensä lypsetyksi silloin kun siltä tuntuu, ihmisen hommana on siivota ja valvoa, muut hommat hoitaa koneet?). Mutta lähiruoka on sellaista jonka arvostusta pitäisi nostaa, monestakin syystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Mä oon aina miettiny miksi lähi- ja luomuruoan verotusta ei alenneta. Jos nyt pitkällä tähtäimellä ajatellaan niin eikö ole aika hullua että Espanjasta asti tuotavat tomaatit ovat halvempia kuin porvoosta tuodut. Tätä mä en käsitä, ymmärränhän mä toki sen että siellä kasvatetut ovat halvempia, mutta mitä järkeä on kuljettaa sellaisia kasviksia kaukaa mitä saa meiltäkin? Kun samalla puhutaan siitä miten ihmisten pitäisi vähentää autoilua ym saastuttavaa.
Hitsit että veit varpaat suustani.
Luomuruoka on vähän niin ja näin että kuinka tiukasti sitä kannatan, se kun ei välttämättä ole loppujen lopuksi sen ekologisempaa kuin oikein tehty tehokasvatus. Sekä rehu että elukkapuolella löytyy varsin eettisiä tehokasvatuskeinoja, jopa eettisempiä kuin ns. perinteiset tavat (vai miltäs kuulostaa maitonavetta jossa eläin saa kuljeskella vapaasti sisään ja ulos, syödä silloin kun siltä tuntuu ja saada itsensä lypsetyksi silloin kun siltä tuntuu, ihmisen hommana on siivota ja valvoa, muut hommat hoitaa koneet?). Mutta lähiruoka on sellaista jonka arvostusta pitäisi nostaa, monestakin syystä.
Me ollaan aloittelemassa lähiruuan ostamista. Kananmunia, valkosipulia, sipulia ja jauhoja ollaan nyt ostettu. Sisko tilas nyt myös lihaa. Kananmunat olivat niin tuoreita että niitä ei kannattanut vielä pariin viikkoon kuulema keittää.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Me saadaan vähän toista euroa kilolta! :eek:
T. Tuottaja
Se on väärin! Joku parempi systeemi pitäis kehittää, että tuottajalle jäis enemmän. Mieluummin maksaisin kasvattajalle kuin kaupalle sen voiton.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukaste:
Hurjaa Keittiönoita, missä välissä sun tyttö on 22-vuotiaaksi hurahtanut??? *miettii kuumeisesti* Ollaan me pari vuotta tunnettu? :D Mun mieleen on iskostunut sun sanat silloin joskus kauan sitten että tavoite on se ettei ruokakaupassa tarvitsisi tinkiä. Ei vielä hetkeen mahda toteutua mutta aina välillä saadaan ensimakua pikkasen...

*vetelee suklaarusinoita aamupalaksi*
Hei, oletko sä wanhalta?
Sama vanha mie. :) Pitkästä aikaa täällä käymässä, nyt on kiidettävä hommiin taas mutta yritän jatkossa enemmän täällä viihtyä... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Mä oon aina miettiny miksi lähi- ja luomuruoan verotusta ei alenneta. Jos nyt pitkällä tähtäimellä ajatellaan niin eikö ole aika hullua että Espanjasta asti tuotavat tomaatit ovat halvempia kuin porvoosta tuodut. Tätä mä en käsitä, ymmärränhän mä toki sen että siellä kasvatetut ovat halvempia, mutta mitä järkeä on kuljettaa sellaisia kasviksia kaukaa mitä saa meiltäkin? Kun samalla puhutaan siitä miten ihmisten pitäisi vähentää autoilua ym saastuttavaa.
Hitsit että veit varpaat suustani.
Luomuruoka on vähän niin ja näin että kuinka tiukasti sitä kannatan, se kun ei välttämättä ole loppujen lopuksi sen ekologisempaa kuin oikein tehty tehokasvatus. Sekä rehu että elukkapuolella löytyy varsin eettisiä tehokasvatuskeinoja, jopa eettisempiä kuin ns. perinteiset tavat (vai miltäs kuulostaa maitonavetta jossa eläin saa kuljeskella vapaasti sisään ja ulos, syödä silloin kun siltä tuntuu ja saada itsensä lypsetyksi silloin kun siltä tuntuu, ihmisen hommana on siivota ja valvoa, muut hommat hoitaa koneet?). Mutta lähiruoka on sellaista jonka arvostusta pitäisi nostaa, monestakin syystä.
Me ollaan aloittelemassa lähiruuan ostamista. Kananmunia, valkosipulia, sipulia ja jauhoja ollaan nyt ostettu. Sisko tilas nyt myös lihaa. Kananmunat olivat niin tuoreita että niitä ei kannattanut vielä pariin viikkoon kuulema keittää.
Mä olen miettinyt että saisikohan tässä meidän ympäriltä kerättyä sellaisen ringin joka keskitetysti ostaisi tuottajilta suoraan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Mä oon aina miettiny miksi lähi- ja luomuruoan verotusta ei alenneta. Jos nyt pitkällä tähtäimellä ajatellaan niin eikö ole aika hullua että Espanjasta asti tuotavat tomaatit ovat halvempia kuin porvoosta tuodut. Tätä mä en käsitä, ymmärränhän mä toki sen että siellä kasvatetut ovat halvempia, mutta mitä järkeä on kuljettaa sellaisia kasviksia kaukaa mitä saa meiltäkin? Kun samalla puhutaan siitä miten ihmisten pitäisi vähentää autoilua ym saastuttavaa.
Hitsit että veit varpaat suustani.
Luomuruoka on vähän niin ja näin että kuinka tiukasti sitä kannatan, se kun ei välttämättä ole loppujen lopuksi sen ekologisempaa kuin oikein tehty tehokasvatus. Sekä rehu että elukkapuolella löytyy varsin eettisiä tehokasvatuskeinoja, jopa eettisempiä kuin ns. perinteiset tavat (vai miltäs kuulostaa maitonavetta jossa eläin saa kuljeskella vapaasti sisään ja ulos, syödä silloin kun siltä tuntuu ja saada itsensä lypsetyksi silloin kun siltä tuntuu, ihmisen hommana on siivota ja valvoa, muut hommat hoitaa koneet?). Mutta lähiruoka on sellaista jonka arvostusta pitäisi nostaa, monestakin syystä.
Me ollaan aloittelemassa lähiruuan ostamista. Kananmunia, valkosipulia, sipulia ja jauhoja ollaan nyt ostettu. Sisko tilas nyt myös lihaa. Kananmunat olivat niin tuoreita että niitä ei kannattanut vielä pariin viikkoon kuulema keittää.
Mä olen miettinyt että saisikohan tässä meidän ympäriltä kerättyä sellaisen ringin joka keskitetysti ostaisi tuottajilta suoraan.
Mun sisko kuuluu työkaverinsa kautta tälläiseen rinkiin.

Jos haluat niin voin kysyä siskolta tästä ja antaa yhteystiedot. Nämä tosin toimii Itä-Helsingissä.

 
huh huh!
Hulluutta on monenlaista...

Mutta miksi pitää tulla retostelemaan tänne tuollaisella asialla? Ei, minä en ole kateellinen, vaan minä pidän sinua Keittiönoita aivan pipipäänä kun työnnät tuollaisia rahoja viemäriin.. :/
Anteeksi nyt vaan.
 

Yhteistyössä