Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet



Nippe............29v..esikoiset..1xinssi, OI........LA 7.8
Jypy..............40v...3.lapsi....4xinssi............LA 20.8...JS
Haaveilija 82..29v..1.lapsi.....3xinssi, 1.IVF.....LA 29.8...
Mirdav...........38v...1.lapsi....3xinssi, luomu...LA 31.8...NKL
Mangu76.......36v...1.lapsi....1.IVF/3.PAS.......LA 30.9...NKL
LadyBlue.......29v...1.lapsi.....2.inssi.............LA 2.10...OYS
mökkelö........26v...1.lapsi.....4xinssi, 1.IVF....LA 7.10...KOS
Ronja R...........?.....?...........2xinssi, 1.IVF.....LA 8.10.....
susirouva......40v...1.lapsi.....1.IVF..............LA.9.10...NKL
Dreamer74.....37v...1.lapsi....1.IVF/1.PAS......LA 11.10...ulkomailla
Albus............35v...3.lapsi.....3xinssi, luomu...LA 11.10...NKL
naapuri........30 v...1.lapsi.....1.IVF...............LA 19.10....NKL
Sartsa00.........?.....?............3.ICSI/1.PAS...................?.....
Jade84...........?
Kebri82.........29v....1.lapsi.....1.IVF..............LA 23.10...SeKS
Tuttava.........?......2.lapsi.....3.IVF/ICSI/PAS............
Lotte10........27v....1.lapsi.....1.IVF..............LA 30.10...TAYS
Areliina........ 29v...1.lapsi.....4xinssi,1.icsi......LA 6.11..TAYS
neulatyyny....38v....1.lapsi.....2.ivf................LA 12.11..TYKS
Tunafish-78...34v...1.lapsi.....2xinssi............LA 19.11..NKL
Uskoa täynnä.........................1xinssi..........LA 24.11
Peppi1981.....30v....1.lapsi....3.ICSI 1.PAS......LA 10.12..OYS
Rödluvan.....30 v...1.lapsi.....1.ICSI 1.PAS.......LA 20.12..TYKS
Alexsandria..35v...2. lapsi....3.IVF..................LA 7.1..LPKS
waninka...............1.lapsi.....3.inssi...............LA 7.1..TAYS


Suuren surun kohdanneet :'(
Scarleth
valoa
Aretha
Hautomo76
luck


:heart::heart::heart:Syntyneet:heart::heart::heart:
6/12 Nippe: tyttö ja poika

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Ajattelin avata uuden ketjun talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneille ja plussaaville :) Kaikki rohkeasti mukaan!

Päivitän omia taustatietoja kun kone toimii paremmin... Nyt meillä on jotain ongelmia tietoliikenneyhteyksissä ja avauksen tekemiseen meni aikaa ikuisuus ;)

Jypy ja Murmeli 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Jypy tän ketjun avaamisesta! :)

Ihan hassua tulla tänne ODOTTAJIEN puolelle. Aikaisemmin oon kirjoitellut lapsettomuuspuolella mm. inssiketjussa. Vielä on tietysti iiiiiihan liian varhaista iloita (mulla siis tänään kokonaista rv4+0 :D ) mutta toisaalta; miksipä ei iloitsisi ihan jo siitä, että ylipäätään sai plussan ruutuun? Eikai aina tarvitse ajatella, että "itku pitkästä ilosta" :) Siis tarkoitan, että tämä porukka jos kuka varmasti tietää, että tässä vaiheessa vielä kaikki on mahdollista...

Jankkasin klinikallekin puhelimessa, että "emmää voi olla oikeesti raskaana kun ei mulla oo yhtään sellainen olo". Hoitaja nauroi melko makeasti, että harvalle se olo tuleekaan kuin nappia painamalla siinä hetkessä kun näkee plussatestin :D

Taustaa: miehellä ja mulla molemmilla tahoillaan aikaisempaa lapsettomuushistoriaa, miehellä kuitenkin pari hoidoilla alkunsa saanutta lasta. Yhdessä kun päätettiin lasta yrittää, marssittiin heti yksityiselle ja loppuvuodesta tehtiin kaksi inssiä, joista ekasta hyvin varhainen keskenmeno tai varmaan jopa kemiallinen raskaus, toisesta ei tulosta. JOulun aikaan oli välikierto klinikan tauon takia, käytössä kuitenkin Clomifenit. Ja kappas, varsinainen ylläriplussa pärähti ruutuun eilen :eek: Olo on niin hämmästynyt kuin olla voi, vielä pöllämystyneempi on mies, joka oli täysin varma että "luomuplussaa" meille ei voi koskaan tulla. Tietysti pelkään koko ajan, että tämä päättyy taas huonosti. Yritän kuitenkin muistutella itseäni, että aika moni raskaus kuitenkin sujuu ongelmitta alusta asti ja onnelliseen loppuun saakka :)

Heh, oireitakin jo on.... väsyttää, ja mahassa tuntuu ihan IHMEELLISIÄ nippailuja. Koko ajan odotan, että hanat aukeaa ja vuotaminen alkaisi. Sen verran läheisesti nuo muistuttaa kuitenkin menkkakipuja. Onko tällainen muille tuttua, eli tarviiko tästä olla huolissaan? Käsittääkseni tuntemukset voi hyvinkin menkkamaisia tässä vaiheessa olla, eli eivät pakosti enteile mitään ikävyyksiä...?
Öisin oon myös tämän viikon ravannut vessassa, aineenvaihdunta lienee siis jotenkin vilkastunut.
 
Moikka Scarleth, kiva kun tuli tänne pinoon kirjoittelemaan :hug: Nuo nipistelyt ovat täysin normaaleita. Mutta tunnustan että itsekin niin pelkään, edelleen vaikka minulla on nyt menossa 9:s viikko. Jotenkin tätä ei vaan meinaa uskoa todeksi :LOL:

Yritän nyt kuitenkin saada kirjoitettua vähän taustoja itsestäni: itselläni edellisestä liitosta kaksi luomulasta, toinen pieni koululainen, toinen vielä päiväkoti-ikäinen. Nämä luomulapset saivat alkunsa todella helposti, esikoinen toisella yrittämällä ja nuorempi ensimmäisellä yrittämällä. Nykyisellä miehelläni ei ole lapsia.

Haave yhteisestä lapsesta tuli kesällä 2010 ja syyskuussa 2010 jätin e-pillerit pois. Kun kuukausi toisensa perään tuli pettymys eikä ensimmäistäkään haamua tikkuun, sain viimein houkuteltua mieheni yksityiselle klinikalle lapsettomuustutkimuksiin kesällä 2011. Mitään järkevää selitystä tälle lapsettomuudelle ei löytynyt tutkimuksissa. Ikäisekseni (nyt 40) olen lääkärin mukaan vielä varsin hedelmällinen. Tutkimusten jälkeen sitten aloitettiin inseminaatiohoidot. Kolmen epäonnistuneen inssin jälkeen olin jo heittänyt pyyhkeen kehään, mutta lääkäri sai meidän vielä harkitsemaan mahdollista IVF:ää ja sinä aikana tulemaan vielä 1-2 inssiin. Neljäs inssi tehtiin 25.11. Koska olin jo menettänyt toivoni (ja kiertokin heittelehti välillä 25-35) olin kahden viikon kuluttua inssistä hieman ihmeissäni kun menkkoja ei kuulunut eikä näkynyt.... Soitin jopa klinikalle että milloinkas tässä kannattaisi testata kun siitä ei ollut lääkärin kanssa puhetta. Testipäivä olisi ollut 9.12., mutta negaa peläten en uskaltanu testata ennen kuin su 11.12 klo 4.40 :LOL: Oli siinä miehellä hyvä ilme kun herätin kesken unien kertoakseni uutiset ;)

Nyt kasassa viikkoja 8+4. Oireina 24/7 pahoinvointi (pahenee iltaa kohden), kaikki maistuu ja haisee pahalle, mitään ei tee mieli syödä, kylmät kädet ja jalat, yöllä pitää käydä pissalla... ja alavatsa on alkanut pömpöttää. Pahin paleleminen on onneks alkanut vähän helpottaa :)

Jypy & Murmeli 8+4
 
No niin ja kiitos Jypy ja Scarlet olette jo kirjoitanut teidän taustat..
Minulla on myös yksi lapsi edellisesta avioliitossa joka täytä 18v kesäkuussa.ette vois kuvittellakaan asua tän ikäinen tyttö..:D.. nykysen miehen kanssa olaan jo 6 vuotta yhdessa ja aloimme lasta yrittämään 2008 loppu puolilla...vikoja meillä ei ole mutta ei vaan siitä onnistuu..hankeudumme hoitoon jo silloin ja 4 kuukautta syönkin siitä clomi mutta siitä ei ole apu.. ja piti yrittä itse se raskaus, mutta jostain syystä clomit on sekoitanut kuukautisia että joudun syömään terolut puoli vuotta..lapsen tulo ei kuulunut ja muuten vuona 2009 matkustamme melkein koko ajan että hoidot oli vaikeä ajattella.. 2010 menin Naistenklinikkalle (joskus Lokakuusa) ja sieltä minulle annetin se clomi söin marras ja joulu kun piti vaan yrittää raskautta luomuna.Tammikuun aikana 2011 kun tuli menkaat niin uskalsin kysyä lääkärilta onko mahdollista tehä inssi ja heti vastaus että jo miksi ei ja antoi mulle puregon ja pregnylin resepti ja myös piikityksen oppitus, meni niin nopeasti että huh huh!!Helmikuun 4 olin sitten jo ensimainen inssi ja arvaatkapa sain heti plussa ja iloitsimme todella! mutta 5+2 meni keskin..seurava inssi ei voinut tehä heti kun mulla oli vuoto aika pitkä ja tietysti menkaat meni aivaan sekaisen..piti syödä muistaksini terolut että vuoto tulis normaali.toukukuun ultra oli kaikki ok ja aloitin puregon ja 3 kesäkuutta oli 2 inssi siitä oli nega..taas meni menkaat sekaisen ja taas syön terolutia ja tulis normaali puregonin pistos taas alkoi lokakuussa ja lääkäri jo sanoi että on viimeinen inssi ja jopa sanoi että näytä hyvältä mutta negahan se olikin..:(
Marraskuun alussa soitin Väestoliito ja varasin aika ja sain jopa heti eli 16.11 ja minua ultratiin ja oli vuoto jostain syystä ja myös oli neste kohdussa:( joten lääkäri määräs terolut mutta piti syödä 3 kertaa päivässä..kysynkiin etä 3 kertaa? kun naistenkliniikka antoi vaan kerran päivässä , lääkäri sanoi että otaa se kolme kertaa päivässä että hormoni toimi paljon paremmin..:D 26.11. alkoikin tipptelua ja lääkeet lopui vastaa 28 pv. mutta kun luin reseptista niin olihan sielä että tipputtelua voi alkaa muutamaan pv ennen kun lääkeet loppu.1.12 alkoi normaali vuoto mutta niukkamin kun aikaisimen vuodot ja kesti se tsan 3 pv. 13.12 kävin ultrassa ja lääkäri toteesi että ovoluin jo pari päivä sitten:) silloin olemme suunittelut milloin pitää alotaa primolut ja puregon ja kaikki ivf.hen suunta joka suunittelu olis tokka viikko Tammikuussa.. noh 21.12 aloitin primolut 3 kertaa päivässä ja 22.12 en tiedä miks mutta kävin apteekissa ja ostin testin en edes kertonut mieheläni, mutta silti söin primolut kiltisti. 24.12 joulu aattona nousin vähän yli 7 aamu ja pääin tehä testi ja en uskonut näkemäni pluussa herätin mieheni ja sanoin että annan jo sulle paras lahja mitä et voinut kuvittelikaan.. ja mies pärkä keskin unia piti avaata silmät ja katso clearbluen vahvan plussa:D.lähetin lääkärini viestin että sain plusan ja sain vastaus että lopetaa lääkeen syönti ja onnittelut!!jolupäivänä teen vielä uudestaan ja vahva plussa oli..28.pv teen uudestaan ja silloin jo luki 2-3 viikko raskaana.. 4 .1 2012 teen uudestaan testin ja siloin jo 3+ raskaana. ja tänään laskettuna olisi 6+5 :D voiko tämän pikuinen nyt pyssy matkaan lopuun asti eli 2.9 olisi laskettu aikaa:)
kauhean vässynyt ja ruoka ei yhtään maistuu vaikka koko ajan nälkä:(
hyvää viikonloppua ja kiitos vielä jypylle.
ps. missä muuten asutte? olisi joskus kivaa tavattaa ihan aidosti kun meidän masu on jo isoja:D
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Mirdav moikka sullekin :) Täällä me nyt sitten jutellaan kolmistaan, toivottavasti pikkuhiljaa muutkin löytää tiensä tänne.
Noi viikkonäytölliset digitestit on muuten loistavia, kun tulos on selkeästi "Raskaana" eikä mitään epämääräisten viivojen tulkintaa :D Sellaisella minäkin eilen ekan plussan tein. Toinen samanlainen odottaa kaapissa, ajattelin reilun viikon päästä tsekata onko viikkolukema noussut...

Jypy, hyvä kuulla että nää mahan muljailut ja nippailut on normaaleja. Välillä on voimakkaampiakin vihlaisuja, mutta menevät ohi parissa-kolmessa sekunnissa yleensä. Edelleen ravaan vessassa katsomassa, että "nytkö ne menkat alkoi", välillä kun on ihan semmoinen olo että jaahas, nyt lorahti. Mutta ei, toistaiseksi ainakaan ei mitään vuotoja näy.

Tuntuu todella hassulta, että olen oikeasti nyt RASKAANA :) Tuntuu ihan kuin mulla olisi joku virtuaalipersoona, joka kirjoittelee nettiin kuin MUKA olisi plussannut :D Pitää välillä ihan potkaista itseään, että hei, totta se on.

Oletteko muuten kertoneet jo lähipiirille raskaudesta?
 
Mä testasin ensin ovistestillä kun muuta ei kaapissa ollut :LOL:

Sitten laitoin miehen apteekkiin kun pelkäsin että joku tuttu näkee mut siellä ostoksilla (olen asunut täällä niin pitkään että todennäköisyys tuttuun törmäämiseen olisi ollut erittäin suuri). Illalla sitten tein semmoisen viivallisen raskaustestin ja seuraavana päivänä vielä toisen samanlaisen.

Ei olla vielä kerrottu kenellekään. Ollaan päätetty että kerrotaan vasta np-ultran ja seerumiseulan tulosten jälkeen. Mua nimittäin pelottaa ihan hirveästi että lapsi ei ole terve... :(

Kyllä itselläkin on vielä aika epätodellinen fiilis tähän raskauden suhteen. Kun odotti ja pettyi kuukausi toisensa perään niin tuntuu ihan uskomattomalta. Ei auta vaikka pikkuisen on nähnyt ultrassa jo kaksi kertaa.
 
Niin on todella vaikea usko että ollaan raskaana:) mutta minäkin pelkä tuota lapsen terveyten.. muuten menetteko lapsivesi tutkimuksen? päätös on kai meidän tehtava mutta siinä on riski menettä myös lapsen, minä olen itse katllinen joten en taida mene siihen tutkimuksen..täällä kyllä välillä maha nippailu ja välillä tule valeanruskea vuoto mutta tosin pieni tippa ei aina mutta joskus...soitinkin sairaalan mutta sanoivat että normaalia..
 
Ette kyllä usko miten höyrähtänyt mä olen: tein tänään uuden Apteekin raskaustestin, ihan vaan nähdäkseni että onhan se viiva tummunut puolessatoista vuorokaudessa :LOL: Kyllä siihen oli tullut väriä paljon lisää. Joten ainakin tässä vaiheessa ilmeisesti hormonitaso on nousussa. Hehe. Näin vaikeaa sitä tosiaan on uskoa vieläkään olevansa raskaana...
Tänään oli joku omituinen närästys-mahakramppikohtaus, ehdin jo vähän pelästyä, mutta ilmeisesti kaikenlaisiin tuntemuksiin on hyvä tottua, kun tämäkin hellitti hetken päästä. Plääh. Tulispa nyt se ultra äkkiä...
 
Tuo lapsivesitutkimus pelottaa aika lailla. Mulla on joka asiassa aina niin tavattoman huono tuuri, etten tiedä uskaltaisinko ottaa riskiä. No, katsotaan mitä np-ultra ja veriseula näyttää ja mitä ammattilaiset sanovat asiaa.

Jotenkin tuntuu että pahin kuvotus voisi olla takana...ehkä. Tänä aamuna pystyin jopa juoman 2 kuppia teetä :LOL: Ja makuaistikin on pikku hiljaa alkanut vähän normalisoitua, enää kaikki ei maistu p:lle :LOL:

Huomenna eka neuvolakäynti. Täytyy siellä takoa päähän että vaikka mä olen "vanha konkari" niin miehelle kaikki on täysin uutta (hänellä ei siis lapsia ed. liitosta).

Mukavaa alkanutta viikkoa :heart:

Jypy ja Murmeli 9+0 *poks*
 
Ai niin, kiva kun kysellään jo että mitenkäs ensi kesän lomat oot ajatellut pitää... Ei oikein voi vielä vastata että joo, lähden kesälomalle xx.xx. ja siitä sitten jään mammalomalle ;)
 
Hei! Minäkin voisin kirjoitella tänne. Olin jo tuolla syksyn hoidoista plussanneiden pinossa, mutta täällähän onkin uusi pino meille tuoreille raskautuneille, kiva!

Taustaa: Ensimmäinen tulossa. Meillä takana 3 vuotta yritystä, joista eka vuosi meni oikeastaan taloa rakentaessa, enkä vielä kauheasti ajatellut asiaa. Sitten yritettiin ihan tosissaan kaikilla kotikonsteilla vuosi ja nyt hoidoissa vierähti vuosi. Eli 3 xinssi tehty ja 1. IVF:n tuoresiirrosta plussa. Mirdavin muistankin tuolta inssipinosta!

Olin jo henkisesti aivan poikki ja kun sitten 2 viikkoa IVF:n jälkeen alkoi menkkajomotus ja tuli vähän ruskeaa vuotoa ja testi nätti negaa, olin ihan luovuttanut. Pari päivää myöhemmin polilta soitettiin kuitenkin, että hcg vähän koholla 30 ja pyydettiin kontroliverikokeeseen. Hcg olikin sitten kolminkertaistunut parissa päivävvä ja jouluaaton aattona meille soitettiin hyvät uutiset. Jouluaattona tein vielä testin, johon sain viimein sen plussan! Samoin tein noita CB:n testejä useamman, missä näkyy viikot, kun tuntui niin epätodelliselle!

Tänään oli eka ultra ja siellä sen 2,5 senttisen katkaravun sydän sykki aivan kauheaa kyytiä. Itkuhan siinä tuli, olin kuitenkin varautunut pahimpaan sinne ultraan mennessä. Olo on aivan uskomaton!!!!

Scarleth Mullakin oireet on ollu tosi epämääräisiä, vähän kuvotusta, rinnat ehkä vähän arat ja joskus sellaista vihlontaa alavatsalla. Niin ja hirmuiset palelukohtaukset! Oireet tulee ja menee, joinain päivinä niitä ei ole juuri ollenkaan. Muutama lähin ystävä, jotka tiesi hoidoista, tietää myös plussasta. Mutta perheelle kerrotaan varmaan joskus parin-kolmen viikon päästä vasta.

Jypy Onnea myös sinulle! Toivottavasti saat huomenna neuvolasta vähän helpotusta peloillesi. Kiva kun perustit tän pinon!

Haaveilija ja pallero 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Heippa Haaveilijallekin! Ja tervetuloa. Et muuten arvaa miten paljon juuri helpotit mun oloa, kun kerroit että sullakin on oireet tulleet ja menneet, ja välillä ollut lähes oireettomia päiviä. Mulla nimittäin on tänään ollut sellainen, ei ole tuntunut kuin jotain pieniä vihlaisuja mahassa, ja olen tietysti heti ihan paniikissa : / Olin juuri tulossa avautumaan asiasta tänne, ja sitten onneksi löysin tuon sun kirjoituksen. Rinnatkin aristaa joskus enemmän ja joskus vähemmän. Mieli tekisi jo kikkailla seuraavan digitestin kanssa ja katsoa onko viikkolukema kasvanut, mutta toisaaltahan sellaisella voi huolestuttaa itseään vaan ihan turhaan. Kai pitäisi edelleen suhtautua niin, että suurin osa raskauksista kuitenkin menee ihan hyvin :) Voi, olen niin kade teille, jotka jo ootte siinä asti, että olette päässeet ultraan :) Mirdav, eikö sulla jo pian ole ultra, ensi viikollako?

Jypy, hienoa että pahoinvointi alkaa hellittää! Itse täällä odottelen, että koska se yrjöäminen alkaa...

Ootteko muuten kukaan liikuntaihmisiä? Siitäkin olisi mukava matkan varrella turista, että millaista treeniä itse kukin on jaksanut harrastella :)
 
Haaveilija, tervetuloa mukaan :)

Avasin tosiaan uuden pinon meille hiljattain onnistuneille kun tuolla vanhassa pinossa raskaudet ovat jo pitkällä.

Periaatteessa tiedän että tilanne on ok (kaksi varhaisraskauden ultraa takana hoitaneen lääkärin luona), mutta koska minulla on ikää näin paljon niin pelkään että sen vuoksi kaikki ei ole ok.

Iloitsin muuten liian aikaisin. Ei se pahoinvointi ole minnekään häipynyt. Kotimatkalla tänään oli oksennus tosi lähellä ja nyt en voi taas muuta kuin maata selällään kun vatsassa pyörii :(

Liikunta mulla on jäänyt tosi vähälle, ikävä kyllä. Siitä pitää huolen nuo kaksi lasta ja heidän harrastuksensa. Kun paha olo helpottaa niin lupaan aktivoitua. Kahden edellisen lapsukaisen odotusaikana liikuin aktiivisesti. Esikoisen odotusaikaan harrastin säännöllisesti spinningiä, kuntosalilla käyntiä ja bodybalancea. Liikunnan lopetin kävelylenkkejä lukuunottamatta kuukautta ennen laskettua aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Iloitsin muuten liian aikaisin. Ei se pahoinvointi ole minnekään häipynyt. Kotimatkalla tänään oli oksennus tosi lähellä ja nyt en voi taas muuta kuin maata selällään kun vatsassa pyörii :(
No voihan kettu : / Mä taas näytän saaneen riesakseni närästyksen, joka on mulle muuten ihan vieras juttu. No, sinällään en valita. Oireet tekee tästä jotenkin todellisemman tuntuista.

Mä harrastan kuntosalilla käyntiä ja lenkkeilyä, satunnaisesti jotain muutakin kuntoliikuntaa. Nyt ajattelin aloittaa tauon jälkeen taas joogan, se voisi olla sopivan rentouttavaa pääkopallekin.
 
Mä olen miettinyt mammajoogan aloittamista. Jos sitten np-ultran jälkeen. On meinaa sen verran pienet piirit kotinurkilla että mammajoogaan kun pölähdän niin sen jälkeen raskaudesta tietää koko kylä :LOL:
 
Haaveilija Tervetuloa,, joo tuttu ollaan:) olin myös jo sielä ivf puolella rekisteröinut kun mulla oli jo suunitelmat ivf.hen mutta ei tarvinutkaan..
Harrastukset: harrastin säänöllisesti Aikidoa ja karate vuona 2002 lähtien mutta viime aikoina jäi vähän harjoitukset.. täällä hetkullä en harrastaa mitään vann töissä..
Jypy joo todellakin hyvää tavataa joskus kesällä ja muut tietysti tehään treffit:)

Scarlet toi testaaminen on kyllä vähän välillä liikka olin myös tehnyt se on vain niin kivaa nähdä siitä vahvan plussa :D
Mulla on ultra viikon päästä 24.1

Toi maha kipuilu on kyllä normaali mulla on ainakin siitä ei usein mutta tuntuu. ja olo on todella huono tuntus että oksenan mutta ei silti oo ainakaan vielä ja nukuin silloin kun vaan voi ja ruoka ei maistuu lainkaan.. vitaamini otan kyllä joka päivä mutta ei se kai pahemmin autaa haluun vaan nukua!!! ehehehhe..

Lapsi vesitutkimus en taida kyllä haluaa siitä eli lääkäri vaadi siitä..
illan jatkoa sisters :D
 
Jypy, sama juttu tuon mammajoogan kanssa, täälläkin menis semmoinen mutta taidan toistaiseksi pitää matalaa profiilia ja pysytellä tavallisessa joogassa B)

Muoks. Missä vaiheessa teillä muuten alkoi väsymys hiipiä kuvioihin? Olen tässä hämmästellyt, että voiko mua jo nyt raskaus väsyttää, vai onko vaan laiskuus iskenyt. Päivän jaksan porskuttaa ihan hyvin, mutta sitten tässä joskus iltakuuden maissa väsähdän ihan totaalisesti. Ihmetyttää, että nytkö jo se väsymys voi tulla.
 
Viimeksi muokattu:
Scarlet mulla lkoi vastaa viime viikko., eloi 6 viikko..nyt kyllä ihan totallisesti poikki.. huhuhuh...noh kohta tää kyllä mene ohi...toivotavasti..vihlonta alavatsassa on vähän outoa kun nyt kuitinkin olen jo 7+2.. on Jypylla sama?
 
Kyllä se väsy iski aika lailla heti plussaamisen jälkeen. Iltaisin ei tarvii paljon unta odotella :LOL: Jos voisin niin ottaisin varmasti pienet päiväunet töistä tullessani, mutta nuo kaksi lasta pitävät huolen siitä ettei tarvitse nukkua.
 
Väsymyksestä Mua kans iltaisin alkaa väsyttä aikaisin, mutta toisaalta olen nukkunut yöt tosi levottomasti, nään kamalasti unia. En tiedä johtuuko hormooneista vai enemmän tästä kaikesta jännityksestä ja tunnemyllerryksestä. Nyt ehkä väsyttää jo vähemmän kun ihan alkuraskaudesta.

Liikunnasta Lenkkeilen koiran kanssa päivittäin ja lisäksi käyn jumpalla kerran viikossa ja latinobicissä kerran viikossa. Täytyy mennä vähän tuntemusten mukaan. Ajoittain vähän vihloo mahaa, mutta kuuluuhan sen vihloakin, kun siellä ihmisen alku kasvaa :heart: Jooga olis kyllä hyvä, rentoutuminen auttaa varmaan synnytyksessäkin

Varasin tänään neuvolaan ajan, ensi viikolla päsen jo. Tuntuu ihan uskomattomalle! Mites Jypyn neuvola meni?

Asun kans pienellä paikkakunnalla, täytyy suunnistaa raskausvitamiinejakin ostamaan vähän kauempaa ;) Itse syön tuota Multivitan raskausvitamiinia kun siinä on foolihappoa ja d-vitamiinia. Vähän kyllä häiritsee, että siihen on ympätty kaikkia muitakin vitamiineja, mitä en välttämättä tarvitsis. Mutta on niin näppärä, kun saa molemmat samasta tabletista. Mitäs te käytätte?

Haaveilija ja pallero 7+6
 
Mulla käytössä Minisun Multivitamin Mama.

Neuvolassa meni aikaa noin 1,5 tuntia. Haastetteli ja kyseli kaikenlaista, lähinnä samat kysymykset kuin esitietolomakkeessa. Sitten kävin vaa'alla, mitattiin verenpaine, otettiin pissanäyte ja verikoe. Täytti meille neuvolakorttia (jonka sainkin jo mukaani varhaisraskauden toisesta ultrasta yksit. lääkäriasemalta). Lisäksi kyseli kovasti meidän hoidoista kun hänellä ei ole kuulemma oikein käsitystä siitä mitä hoidot pitävät sisällään. Tunsin itseni ihan asiantuntijaksi :LOL:

Oikein mukava nuori nainen tämä meidän neuvola"täti". Lääkärikäynti on 15.2. Sitä ennen sitten sinne np-ultraan & veriseulaan... Ai niin, neuvolan laskureiden mukaan laskettu aika on ny 20.8. Saas nähdä mitä ultran jälkeen sanotaan... ;)

Jypy & Murmeli 9+1
 

Yhteistyössä