Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

no niin, neulatyyny, hienoa että sait käynnistysajan ja vielä ihan parin päivän päähän! Nyt varmaan tuntuu siltä että alkaa näkyä valoakin tunnelin päässä ;) Ihme viilipytty kyllä oot, ehkä et vaan vielä tajua että vauva on tulossa :D No ei, hyvähän se on jos osaa olla rauhallinen.

Tänään itsellä käynti äitipolilla ulrtassa ja synnytystapa-arviossa. Lantio on kuulemma väljä (thanks a lot :LOL:), ultrassa virtaukset hyvät ja vauva kasvanut hyvin, nyt tasan kolme kiloa arvio. Valitettavasti sitä hemmetin lapsivettä tulee vaan lisää ja lisää, AFI-indeksi nyt 32 (normaalin yläraja 24, mulla enimmillään tähän asti ollut 29 : /). Onneksi jatkuvat supistelut oli saanu aikaan sen että kohdunsuu oli puolipehmeä, kaulaa vaan 2 cm ja auki sormelle, jee! Gyne nimittäin meinas että olis ihan hyvä jos synnytys kohta käynnistyis itsekseen niin ei tarvis keinotekoisesti lähteä käynnistämään. Ymmärsin siitä että jos vettä vielä tulee kovasti lisää (tai toki jos yhtään näyttää siltä että vauva ei enää voi hyvin) niin käynnistys olisi edessä. Jännittää... No, jos nyt viikon vielä malttaisi muksu pysyä sisällä että olisi täysiaikainen, ja se TYKSin mahdollinen ruuhkapiikki menisi ohi niin olisi tosi kiva.

Rödluvan ja Beetakingi 35+6 (huomenna poksuu =))
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa löytyi muutama minuutti että ehdin tännekin kirjoittelemaan.

Onnea Tunafishille :heart:! Sitten vain tuonne toiselle puolelle kirjoittelemaan!!

Neulatyyny, tsemppiä viimeisiin raskaushetikiin ja synnytykseen! Ei muakaan sitten enää jännittänyt tuossa vaiheessa. Sitä vaan jotenkin meni virran mukana. Ihana että nyt ainakin tiedät vähän että missä mennään. Kovin pitkälle ei voi raskaus enää jatkua :D.

Sulla kyllä kuulostaa kaikki tosi hyvältä Rödöuvan! Eipä tarvitse sunkaan enää pitkään odotella sitä omaa tuhisijaa :heart:.

Vauva alkaa heräilemään taas kohta, meidän kuulumisia voi lueskella tuolta vauvat 0-12kk puolelta :).

Mukavia loppuraskaushetkiä kaikille :heart:! Tulkaahan nopeasti tuonne vauvat puolelle!

Susirouva ja mantelisilmä 4 vk
 
Tunafish paljon onnea teille ja koko perheille:flower: ihanaaa ihanaaaa <3

Neulatyyny tsemppiä odottellaan innolla:)

Rödluvan hyvähän tuo kuulusta:) mutta onhan se hyvää jos vauva vielä pyysy vähän aika masussa, mutta kyllä toi viikot on jo hyvät. silloin kun syynytin niin oli saman aika joka oli 34vk ja vauva oli täydellinen.. kohta kohta saat pikuinen myös..
 
Ihana Mirdav kun käyt kyselemässä :) Tää ketju on muuten jo niin hiljentynyt, ei taida muita olla enää jäljellä kuin minä? Neulatyynykin on varmaan nyt saanut vauvansa. Oon kyllä kurkkinut hiukan tuota vauvapuolen ketjua mutta en nyt ole viitsinyt sinne huudella ennen kuin oma nyytti on sylissä ;)

Tänään juuri olin äitipolilla ultrassa, ja kävikin niin että sain käynnistysajan ensi viikon tiistaille!!! APUA :O Vauvalla oli kaikki oikein hyvin, mutta lapsivettä on yhä aivan liikaa, ja kuulemma näillä viikoilla voi jo alkaa sen takia istukan toiminta huonontua. Eli käynnistetään ennen kuin mitään pahaa ehtii tapahtua. Sanoin myös itse olevani ihan uupunut tähän jatkuvaan huoleen ja omaan tukalaan oloon, voi olla että sekin vaikutti käynnistyspäätökseen. Voi iik, kääk ja niin pois päin! Tosi ihanaa ettei tarvi enää kauaa kärvistellä tän mahan kanssa, ja on helpottunut olo kun sai päivämäärän. Toisaalta nyt taas alkoi jännittää käynnistys ja synnytys ihan hirveästi!

Viimeistään ensi viikon viikonloppuna pitäisi siis olla vauva sylissä! :)

Rödluvan ja Beetakingi 36+5
 
No voi iik ja kääk Rödluvan! Ihan pian saat sen pienen tuhisevan nyytin syliin. Pääsette sitten tutustumaan toisiinne ja itseesikin. Tämä äitiys on nimittäin niin suuri juttu, että muutama viikko siihen menee, että sen kunnolla sisäistää :) Kovasti tsemppiä viimemetreille! Ja tule vaan ihmeessä tuonne toiselle puolelle,mitä sinä täällä yksin pyörimään!
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Ihanaa Rödluvan ! Kohta ollaan kaikki päästy "tavoitteeseen" :D. Ja tosiaan, tule ihmeessä vaan tuonne toiselle puolelle. Sinähän olet yksi meistä, joten mitä ns. "väliä" missä saamme niitä kuulumisiasi lukea, vaikka vauvaasi tovin vielä odottelemme. Muutenhan me kaikki pompimme täällä lukemassa että mitä Sinulle kuuluu :D.

Se oli muuten mulle ainakin tosi ihana huomata, että näissä synnytysasioissa kuunnellaan äitejäkin. Mullakin otettiin jossain kohdissa omiakin toiveita vastaan.

Helppoa nyt sanoa, mutta ei kannata jännittää synnytystä, koska kun se aika on käsillä, kaikki menee kuitenkin niin omalla painollaan, ja koko ajan eteenpäin (paitsi mulla :D), ja kaikki tekee koko ajan kaikkensa että sulla ja vauvalla on mahdollisimman hyvä olla.

On toisaalta ihanakin olla siinä tilanteessa, se kun on jotenkin niin ainutlaatuista. Hoitohenkilökunta on mukavia (varmasti yleensä kaikkialla joitakin yksittäisiä poikkeuksia lukuun ottamatta), ja koko ajan mennään sellaista päämäärää kohti että ei milloinkaan muulloin. Itse ainakin koin sen niin, että tässä tapauksessa sen kaiken pystyy vastaanottamaan paremmin kuin että olisi kyse jostain muusta. Siinä junassa on oikeastaan ihan mukavakin olla. Tosin mulla nyt oli sektio, mutta silti, ei mua siinä koko neljä päivää kestäneessä ajassa enää pelottanut tai jännittänyt, olisin ollut valmis kaikkeen. Sektiosta toipuminenkaan ei ollut mun mielestä mitenkään kamalaa. Ja nyt haluaisin kokea sen kaiken uudestaan!!!!

Eli pointtina, etukäteen sitä ajattelee kaikesta jotenkin paljon pahemmin mitä ne sitten yleensä oikeasti onkaan. Siinä kun saa olla jotenkin niin keskipisteenä ja hyvin hoidettavana :).

Samaa mieltä Haaveilijan kanssa, että ei tätä ihan heti kyllä sisäistä, ja mulle ensimmäiset kaksi viikkoa vauvan kanssa oli jotenkin paljon vaikeammat kuin koko synnytyssessio, jos niin voi edes verrata. Vieläkin menee tässä opetellessa, ja yrittäessä saada jotain järkeä näihin päiviin. Mutta kuten siinä yhdessä Haaveilijan linkissä lukikin, niin lapsettomuushoidoilla lapsen saaneet pelkää ja huolestuu vauvan puolesta enemmän kuin luomuraskautuneet. Noin pelkistettynä sanottuna.

Jotenkin olin ajatellut että kun vauvan saa, niin sitä äitinä välittömästi tietää yleensä mitä tehdä, ja vauva saa äidistä helposti sellaisen turvan että sylillä hoituu enimmät vaivat. Mutta sitten saikin huomata, ettei se niin menekään, ei ollut mitään synnynnäsiä äidinvaistoja, tai maagista syliä, vaan että kaikki tilanteet oli ihan uusia ja opeteltavia sekä äidin että vauvan puolelta. Imetyksestä lähtien!

No johan tuli tekstiä, tämä oli nyt vauvan tämän kertaisten päikkäreiden aikaista juttelua :D. Nyt vauva taas heräsi joten palaillaan taas tuolla toisella puolella :).

Susirouva ja mantelisilmä 5 vk
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Hei vaan kaikille!

Pikainen päivitys......
Meille syntyi pikku prinssi maanantaina! Pituutta pikkuiselta oli 50 cm ja painoa 3470g. Synnytys meni hyvin. Alkuun oli pienellä painon kanssa ongelmia, mutta vihdoin perjantaina päästiin kotiin! Nyt ihastellaan ja ihmetellään pientä nyyttiä :)

Rödluvanille voimia ja tsemppiä huomiseen :)

Neulatyyny ja nuppis 7 päivää
 
Onnea hurjasti neulatyyny pojan syntymän johdosta!!:):flower: Ja kiitos tsempityksestä, huominen jännittää aika lailla! Pitää nyt vaan toivoa että käynnistys ottaa hyvin tulta ettei ole liian epäkypsä tilanne. Olis hirveä pettymys jos pitäis vielä palata kotiin ilman vauvaa.
 
Susirouva: Kiitos, hyvää kuuluu ja yhdessä kasassa edelleen. :)

Laskettu aika lähenee, mutta taitaa mennä yli, kun ei ole mitään oireita. Maanantaina oli vähän alaselässä menkkamaisia kipuja, mutta ne sitten loppui aamun aikana. Supistuksia ei ole tuntunut, mutta pitää toivoa, että ne sitten tunnistaa, kun synnytys käynnistyy. :)

Toisaalta sitä odottaa jo synnytystä, mutta toisaalta pidän tästä mahasta sen verran paljon, että sen puolesta ei ole kiirettä. Neuvolassakin oli tänään edelleen arvot hyvät, että ei ainakaan sen vuoksi ole hätää. En osaa oikein stressata vieläkään synnytystä, enemmän mietin sitä synnyksen jälkeistä aikaa. Vaikka meillä on noita vaatteita vauvalle, tuntuu, että mitä jos niitä ei ole tarpeeksi. Onneksi miehen voi laittaa kauppaan ostamaan lisää, jos näyttää, että jotain puuttuu. Sairaalakassia olen pakannut jonkin verran, minulla on sellainen lista josta olen sitä mukaan viivannut asian yli, kun olen saanut laitettua sen laukkuun. Ja jos jotain nyt jäisi, niin mies voi sitten tuoda sen mukanaan. Kotiutumisvaatteitakin olen vähän katsellut vauvalle valmiiksi.

Peppi1981 ja Sykerö 39+2
 
Olet Peppi kyllä hyvillä viikoilla :). Ja ihana että osaat nauttia loppuraskaudestakin. Mua ihan harmittaa että en osannut, ja nyt on ikävä raskautta ja mahaa :D.

Noista vaatteista, että varmasti sulla sen verran on että pärjäät. Itse tuli ostettua kaikenlaista turhaakin, sellaisia tosi epäkäytännöllisiä vaatteita joita ei koskaan sitten pitänytkään, tai muuten vaan liikaa liian pieniä kokoja ettei kaikkia edes ehtinyt pitämään.

Nyt ostelen jo 68 cm vaatteita pääosin. Käytössä on 62 ja + vaatteet. Eli meillä ainakin on menty kuudessa viikossa koot: 50, 52, 56 ja 60 läpi. Itse en ainakaan suosittele edes keräämään mitään kamalia määriä /koko. Jotenkin sitä kuitenkin pesee niitä vaatteita usein, ja sitten kierrättää niitä muutamia samoja, vaikka päivässä vaihdankin usein vaatteita muutamankin kerran ja yöksikin joka kerta puhdas yövaate.

Niitä yöpukuja muuten olisi meillä saanut olla enemmän. Nyt nukuttelen välillä potkareilla ja bodyillakin kun meillä ei ole niin pajoa yöpukuja että riittää kaikille pesuväleille, enkä sittenkään halunnutkaan pitää niitä unipusseja vauvalla mitä ostin. Olivat liian paksuja ja hihattomia.

Nyt sitä vasta osaa ostaa vaualle paremmin vaatteita kun tietää mitä tarvitsee ja mitkä on käytännöllisiä ja vauvalle mukavia. Meillä esim. ohkaiset potkuhousut/puolipotkarit on olleet tosi hyviä käyttöön, kun taas sellaiset paksut oloasut esim. jää kokonaan käyttämättä kun ovat liian kuumia tai liian hankalia pukea (jotkut päästä pujotettavat kokopotkarit esim.).

Sairaalakassiin kannattaa pakata huulirasva! Muuten täälläpäin ainakin oli sairaalassa hiustenkuivaajat, ja sitä tuli pidettyä niitä sairaalavaatteita siellä alushousuja myöden kun ovat siinä tilanteessa kaikkein toimivimpia. Mun mielestä monet sairaalakassilistat on kyllä ihan turhan pitkiä. Siellä kun ollaan yleensä vaan pari päivää, ja mies kyllä pystyy tuomaan jotain sitten myöhemminkin. Esim. meillä miehelle varatut vaatteet oli turhia, kun kävi aina kotona suihkussa/saunassa jne.

Siinä nyt pari ajatusta Sinulle Peppi :). Voisit kyllä sinäkin loikata jo tuonne synnyttäneiden puolelle juttelemaan, kun olet jo maaliviivoillakin sen suhteen :).

Mukavaa loppuodotusta!

Tuli mieleen, että onko teillä kovin kylmä siellä vähän pohjoisemmassa?. Etkös saanutkin jotenkin kivasti järjestettyä talvitakinkin itsellesi, mikä päälle nyt sopii? Mitä muistelisin.

Susirouva ja mantelisilmä n.6vk (huomenna).
 
Viimeksi muokattu:
Susirouva: Kiitos vinkeistä. Meillä on varmaan joitakin vauvan vaatteita liikaa, kun saimme noita veljeltäni, jolla kumpikin lapsi on kesällä syntyneitä ja sen mukaisia. Mutta niin kuin kirjoitit, käytössä huomaa mitä tarvitsee ja paljonko.

Ostin vain anorakin ja olen sitten laittanut paljon vaatteita sen alle, että olen tarjennut käydä koiran kanssa ulkona. Huomasi vain, että parinkymmenen asteen pakkasessa tuolla takilla selkää alkaa helposti palelemaan, enkä sitten kovin pitkää lenkkiä pysty tekemään. Onneksi sentään toppahousuja pystyy käyttämään sen äitiystopin kanssa, joten jalat ovat pysyneet lämpimänä. Kauppareissuilla olen saanut juuri ja juuri toppatakkini mahtumaan kiinni vatsan alueelta, mutta silloin pitääkin laittaa ohuemmasti vaatetta alle. :)

Pitää käydä joku päivä lueskelemassa mitä siellä syntyneiden puolella kuuluu. Varmasti tulen sitten ilmoittamaan ja kirjoittelmaan kunhan pikkuinen syntyy. :)
 

Yhteistyössä