Talven 2011-2012 Lapsettomuushoidoista vauvautuneet!

Perustetaanpa nyt sitten tama ketju meille vauvautuneille!!

En ole aiemmin ollut ketjun perustajana, joten minulla ei ole hajuakaan miten tallaista listaa "paivitetaan" tms. Halusin vaan perustaa paikan, jossa voidaan jatkaa keskustelua raskauden jalkeen vauva asioista. :)

Mina olen siis ensimmainen Listalla!!

Dreamer74, ensimmainen lapsi, tytto, syntyi syyskuun 14 paiva keisarinleikkauksella viikolla 36+!

Meidan tytto syntyi 4 viikkoa etuajassa. Han sai alkunsa tammikuun PAS hoidosta. Tanaan han tayttaa 7 viikkoa!

Meilla mennaan pulloruokinnalla, koska minun maidon tuotantoni ei koskaan kaynnistynyt kunnolla laakkeista, pumppauksesta ja kaikenmaailman kikkailuista huolimatta... Tytto syo noin 90-120ml paivalla 3-4 tunnin valein ja yolla 5 tunnin valein. Ne viiden tunnin unet ovatkin pisimmat vuorokauden aikana. Talla viikolla tytto on ruvennut kovasti hymyilemaan aidille ja saanut aidin itkemaan... :)
 
Hei. Tulen tänne kirjoittelemaan kunhan vähän löytyy taas enemmän aikaa. Vauva kyllä nukkuu paljon, mutta muuten tuntuu että hommaa on paljon enemmän kuin ennen. Nyt iloitaan ihanasta terveestä tytöstä ja siitä, että on jo 10 kg karissut synnytyksen jälkeen vaikka on mennyt vasta viikko.

Tyttö kasvaa kohisten, nukkuu 3-4h pätkissä ja syö jo n. 60-100 ml/syöttö. Rintaa ei enää huoli koska on tottunut pullon nopeuteen. Mulla kun kesti että maito nousi, mutta saan pumpattua omaa maitoa jo n. 100 ml/kerta.

Kiitos uudesta ketjusta, palaan paremmalla ajalla.
 
Susirouva kokeile vielä sitä rintaa.. Jos siis haluat imettää ja vaihda pullot aventin pulloihin ja tutteihin.. Niillä vauva joutuu tekemäön töitä samalla tavalla kuin rinnalla. Meillä on pullo kulkenut kokoajanmukana.. Mä lypsän aamulla n. 100ml ja myuten on rinnalla. Lypsetyn maidon mies antaa illalla tai sit laitan pakkaseen..

Itse en ole mikään imetyksen gimopuolestapuhuja mutta se helpottaa kun liikiuu vauvan kanssa.. Ei tarvi kantaa pulloja mukana..

Mä kyllä aion kokeilla iltavelliä kunhan poika täyttää 3kk.. Jos se pidentäs yönukkumista.
 
LadyBlue, meillä on juuri niitä Aventin tuttipulloja, ja niissä ne sinivalkoiset renkulat. Silti meistä tuntuu että sitä maitoa tulee sieltä suihkuamalla, kun pullon kaataa väärinpäin. Ostettiinkin niitä juuri sen vuoksi, että olisi olleet sellaisia jotka tukee imetystä, mutta tehdäänkö jotain väärin kun tuntuu ettei ne meillä kovin hitaita ole?

Ostettiin sitten ns. tavallinen yksireikäinen tuttipullokin, mutta siitä vauva saa ilmaa vatsaansa ihan liikaa, joten sitä ei enää käytetä, vaan palattiin niihin Aventeihin.

Rintaa yritän vieläkin antaa, mutta vauva suuttuu ihan hirveästi aina kun laitan rinnalle. Kävin imetystuki.net (vai mikä se nyt on) sivuillakin hakemassa neuvoja. Mua kun tuo imettämättömyys harmittaa tosi paljon. Vauva kun oli muutaman ensimmäisen päivän rinnalla ihan hyvin, vaikkei paljoa maitoa silloin saanutkaan. Kaipaan jo sitä läheisyyttäkin vauvan kanssa :(. Ja tunnen itseni todella epäonnistuneeksi kun en ole saanut sitä imetystä toimimaan. (Enkä sitten kyllä ajattele niin kenestäkään muusta kuin itsestäni, mulla kun sitä maitoa oikeasti tulisi, ettei olisi mitään syytä miksi se ei voisi onnistua). Aion yrittää vieläkin.

En oikein löytänyt hyviä imetysasentojakaan, ainoastaan kainaloimetys toimi silloin alussa. Mulle on hankalaa se, etten haluaisi itkettää vauvaa yhtään. Enkä pitää ns. nälässäkään. On tuo pikkuriikkinen vaan niin rakas ja ihana, että sydäntä särkee kun vauva itkee. Yritän vain ajatella, että se olisi vauvalle paras jos siinä imetyksessä onnistuisi.

En ole muuten oikein ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Enkä tuonne toiselle puolelle vastailemaankaan. Jotenkin sitä hommaa on niin paljon enemmän kuin ennen, ja vauvan kanssakin tulee vietettyä paljon aikaa. Annan sen nukkua sylissäkin aika usein. Meillä tuo vauva saa olla koko ajan meidän lähellä, ja nukkuukin meidän välissä sängyssä. Sänky kun on sellainen ekstra leveä, että mahtuu hyvin. Sairaalassakin nukkui kapeassa sairaalasängyssä vieressäni, jotenkin sitä vaan vaistomaisesti osaa varoa.

Meillä on mennyt vauvan kanssa tosi kivasti. Ollaan ulkoiltukin kerran. Saatiin terveydenhoitajalta lupa ulkoilla jo normaalisti vaikka vauva on vasta viikon vanha. Vauva syö ja nukkuu hyvin, ja vatsakin toimii hienosti. Jotain hyötyä siitä ylilaikaisuudestakin sitten on, kun on tuo suolisto ehtinyt kehittyä hyvin. Mutta kyllä ne loppu raskauden kaksi viimeisintä viikkoa oli melkein rankemmat kuin sektiosta toipuminen. Nyt menenkin jo ilman mitään kipulääkkeitä, tikit sain pois torstaina. Olo alkaa olla jo suht koht normaali.

Dreamer, ihanan pitkät syöttövälit teillä yöllä :). Tosin ei meilläkään yö syöttöjä ole kuin klo 12 aikaan, klo 3:30 (mikä kestää vähän pidempään), ja seuraava sitten kuuden aikaan aamulla.

Mutta nyt pitää mennä nukkumaan että jaksaa taas heräillä yöllä :).
 
Dreamer74 kiitos ketjusta! Kiva lukea teidän muiden vauva-arjesta :) Täällä tyttö on jo 10 viikkoa vanha. Meidän vauva ei taas suostu syömään lainkaan pulloa tai tuttia. Alussa ahdisti tosi paljon, kun en pääse edes jumpalle, mutta nyt olen tyytynyt ajatukseen, että meidän vauva on tällainen, eikä tätä kauaa kestä.
Imetys oli tääläkin aluksi hankalaa, ote oli väärä ja liika maidontulo itketti vauvaa. Nytkin saa välillä rintaraivareita..
Vauva nukkuu yöllä nykyisin n. 22-04 ja -08, yhdellä syötöllä siis mennään. Päivällä nukkuu kolmet tunnin unet ja yhden 2-3 tunnin pätkän. Hereillä jaksaa olla max. 2 tuntia päivisin ja hereillä ollessaan syö 1-3x tunnissa.

Arkea värittää refluksi. Esim. tällä viikolla on itkenyt kolme iltaa, eilen ei itkenyt, mutta oksensi x4 meidän molempien vaatteet vaihtoon. Parempaan suuntaan kuitenkin mennään koko ajan ja tasapainoillaan lääkityksen kanssa. Illat on kyllä sellaisia, että vaatii molempien vanhempien panoksen, isikin on siis saanut unohtaa harrastukset toistaiseksi.

Yhtä kaikki, vauva kasvaa hyvin, hymyilee valloittavasti, huitoo raajoillaan ja juttelee. Ihana rakkauspakkaus!

Ymmärrän täysin tuon teidän tuskan imetysvaikeuksista, itse luulin alkuun vauvan itkun johtuvan maidontulostani. Voi sitä syyllisyyden määrää! Vieläkin koen sitä, pelkään jos olenkin syönyt jotain joka sattuu
pienen mahaan. Mutta teillähän isätkin saa osallistua vauvan ruokintaan, sekin on upea kokemus isälle ja vauvalle. Älkää suotta syyllistäkö siitä itseänne, se ei todellakaan määritä teitä äitinä!!! Mikäli joku haluaa vielä yrittää niin itse sain imetystukihenkilöltä hyviä ohjeita.

Pian meidän isit saa juhlia eka kertaa! Mitä olette keksineet isänpäivälahjaksi? Vinkkejä kaivataan...

Hyvää vointia ja terveyttä kaikille!
 
Ai niin, Susirouva, sellainen vinkki vielä, että meillä rintaraivariin auttaa kun kävelee ja laulaa samalla kun imettää. Kaikkea on tullut kokeiltua, kun tosiaan pullo & tutti saavat oksennusrefleksin aikaan. Ja laittaa lämpöpakkauksella tai lypsämällä herumisen jo valmiiksi käyntiin jos vauva on kärsimättömällä päällä. Se itkun kuunteleminen on tosiaan karmeaa, meillä refluksi aiheutti pahimmillaan 12 tunnin itkun putkeen! Ihan kamalaa!!!! Ihanalle kuulostaa teidän perhepeti :) Tämä vauva ei voi nukkua kainalossa, koska hänellä pitää olla pääpuoli aina korotettuna. Minusta on toisaalta kyllä kiva päästäkin rauhassa miehen kainaloon ;)
 
Moi

Voin liittyä kans seuraan. :) Meillä on jo melkein 4 kk neiti (6.7. syntynyt), alkuun saatu 3 icsin passilla. Aivan valloittava ja ihana pakkaus, ollaan sulaa vahaa vaan neidin edessä kun hymyilee valloittavasti. Nyt ulkona nukkumassa. Muuten on mukavasti mennyt mutta huonosti nukkuu yöllä, alkuun nukkui paremmin mutta n 2½-3 kk alkoi nukkua huonommin ja huonommin, herää 6-15 kertaa yön aikana. Olen nyt vaan yrittänyt tottua ajatukseen että neiti herää eikä sille oikein mitään voi. Tuttia ei suostu ottamaan eikä pulloa myöskään eli täysimetyksellä ollaan menty. EN usko että nälkäänsä herää joka kerta kun ei aina syö, muuta kun ottaa vaan tissin suuhun (tuttina.. :/ ) mutta lähes aina vaatii sen tissin nukahtamiseen. Perhepetissä ollaan nukuttu alusta asti.

Tsemppiä imetykseen, kannattaa yrittää vaan tarjota rintaa. Mulla oli kans n viikon kausi kun neiti oli vajaa 2 kk että olin varma että maito ei riitä kun neiti oli kiukkuinen, söi ja söi (mun mielestä) tyhjiä tissejä mutta sinnikkääsi vaan imetin koko ajan ja välit vielä lypsin pumpulla niin muutaman päivän päästä alkoi maitoa sitten tulla kunnolla ja siitä asti on hyvin riittänyt. Sen jälkeen n kuukauden ajan lypsin päivitäin pari kertaa vähän maitoa että olisi tisseillä "ylituotantoa" mutta nyt maito riittää hyvin ilman extralypsyjä.

Missä päin Suomea muut asustavat? Me ollaan Pohjanmaalta. Mukavaa sunnuntaita itse kullekin.

PS. Isänpäivävinkkejä otetaan kans vastaan. Eilen laitoin vauvan käden ja jalan kuvan taikataikina"laattaan", saa nähdä onnistuuko kun kuivuu. SIis aattelin isänpäiväksi pientä taulua tms missä vauvan jalan ja käden kuvan olisi ikuistettuna.
 
Moikka!!
Myy75, mina asun USAn mantereella, joten tarinani on hieman erilainen. Mieheni on amerikkalainen. Paikallisen kulttuurin mukaan mennaan... :)

Susirouva, minulla lahti myos raskauskilot tosi nopeasti. Kahdessa viikossa oli paino alle lahto-raskaus painon. Nestetta taisi enimmakseen olla. Mutta on kroppa silti eri muotoinen kuin ennen. Mahan kohdalla pieni pussukka ja arpi....

IMETYKSESTA. Kovasti sita taallakin korostetaan kuinka tarkeaa on. Oma maidontuotanto ei tosiaan onnistunut. Pumppasin ekasta paivasta lahtien 3 tunnin valein kaksois-sahko-rintapumpulla, kun vauva oli vastasyntyneitten teholla. Koitin juoda paljon ja levata. Koitin pidella vauvaa kovasti sylissa ja laakityskin aloitettiin, jonka tarkoituksena on provosoida maidon tuotantoa. Samaan aikaan vauvaa pullosyotettiin siella teholla, koska lahtopaino oli jo pieni (2,5 kiloa), eivat halunneet etta lahtee yhtaan laskemaan. Noh, 5 paivaa oli ihan kuivaa, sitten alkoi tulla muutama millilitra kerrallaan. Kotiin paastessamme maitoa tuli koko 24 h aikana noin desin verran. Pumppasin sitkeasti edelleen 3 tunnin valein plus syotin vauvaa siina valissa pullolla ja kerasin kaikki vuorokauden aikana pumppaamat rintamaidot yhteen aamu pulloon. DESILITRA paivassa siis. Voitte kai kuvitella, etta 2 viikon paasta olin aivan loppuunpalanut ja paatin luopua turhasta pumppauksesta. Itse rinnalle ei meidankaan tytto halunnut, kun ei sielta tullut mitaan ulos. Muutaman kerran sain kokea tuon ilon, etta han yritti vahan aikaa, mutta muuten alkoi heti kiukutella. Itkin isot itkut myos epaonnistumisen tunteen vuoksi, mutta meidan vauvan laakari kehui minua kovasti, etta olen tehnyt kovan tyon ja vauva sai kuitenkin melkein 3 viikon ajan tarkeita aineksia aidinmaidosta. Kaikilla se ei vaan onnistu... Eipa tama raskauskaan meinannut meilla onnistua.

Haaveilija 82 meilla myos refluksi vaivaa. Taalla lisataan riisihiutaleita maitoon, jotta siite tulisi raskaampaa ja pysyisi paremmin mahassa. Laakitys on myos paalla ja korvike on vaihdettu maito allergikon korvikkeeseen, koska normi korvike aiheutti kovasti ilmavaivoja ja huuto kohtauksia. Nyt on ehka vahan parempi. Tytto on 7 viikkoa ja painaa jo yli 4 kiloa. Viime yona nukkui 6,5 tuntia putkeen omassa huoneessa ja omassa sangyssa. Meilla on baby monitori kuvan ja aanen kanssa... Ekan kuukauden nukkui myos meidan huoneessa, mutta omassa matkasangyssa minun sankyni vieressa.

Dreamer74
 
Kerib, niin on se vaan niin ihanaa :heart:. Samoin meillä, viiden vuoden yritys on nyt palkittu. Tulee ihan tippa linssiin vieläkin kun tätä ajattelee. Aika uskomattoman tuntuistahan tämä vieläkin on.

Dreamer, aah, ihanaa 6,5h putkeen!!! Siitä saadaan vielä pitkään haaveilla näillä suunnilla. Meillä tyttö herää nyt kahden tunnin välein syömään.
Kuulostaa tosi rankalta tuo sinun imetys/pumppaus historiasi. En olisi minäkään jaksanut. Eipä sitä kannata enää yhtään miettiä, hyvin se vauva korvikkeellakin kasvaa. Meillä naisilla taitaa vaan olla niin korvien välissä se imetysjuttu, että sitä sitten tuntee syyllisyyttä vaikka ei olisi aiheellistakaan. Ja vaikka ei ole oikeasti muuta vaihtoehtoa kuin antaa sitä korviketta.

Mulla tulee nyt maitoa n. 80ml.100ml/ pumppauskerta, ja sitä maitoa vauva saa n. kolme kertaa päivässä, mutta usein kun on rintamaidon vuoro, niin sitten rääpii siitä vain osan, ettei valitettavasti ihan kaikkea juo. Harmillista heittää sitä aina viemäriin. Tuo rintamaitohan kyllä säilyisi sen kuusi tuntia huoneenlämmössä, mutta meidän vauva ei pidä huoneenlämpöisestä maidosta, vaan sen pitää olla vähän lämpimämpää, joten rintamaitoakin tulee sitten lämmitettyä jos sitä ei heti päästä antamaan. Sitten sitä ei voi enää uudelleen lämmittää, eikä siis kelpaa myöhemmin enää vauvalle sellaisenaan. Mutta näillä nyt mennään. Yritän pitää sen maidon tuotannon kuitenkin käynnissä.

Isäinpäiväksi olen ajatellut jotain kipsiin painettavaa jalanjälkeä tms. Meillä (ja varmasti teillä muillakin) tuo vauva on niiiin rakas isillekin. Sylittelee vauvaa paljon, ja seurustelee vauvnan kanssa mielellään, mm. pussailee sen jalkoja vaipan vaihdon yhteydessä yms. super söpöä. Yölläkin heräilee syöttelemään vauvaa että minä saan myös välillä vähän pidempiä unipätkiä.

Myy, teillä ollaan jo isoja :). Vaikka pieni vauva onkin ihana, niin vähän odotan että tuosta kasvaa, kun sitten ei aiankaan tarvitse enää murehtia koliikista jos ilman sitä pääsee kolmeen kuukauteen. Ja muutenkin, näin pieni vauva on niin kauhean herkkä kaikkelle. Tehtiin eilen ensimmäinen kauppareissu vauvan kanssa vaunuilla, ja voi kauhea kun meitä jännitti :D. Ihan hyvin se meni, mutta takaisin tullessa vauva jo hermoistui kun ei ollut heti maitoa tarjolla. Kyllä äidin sydäntä raastoi kuunnella se viisi minuuttia vauvan itkua kun vauva oli turvakaukalossa. Ostettiin eilen sitteri, kun huomattiin että se on vauvalle kiva välillä olla vähän jossain muualla kuin ihan vaaka tasossa lattialla tai sylissä. Me muuten asustellaan Vantaalla :).

Haaveilija, kuulostaa tosi rankalta mitä teillä on ollut. Onneksi olette selvinneet siitä. Kiitos vinkeistä :).

Nyt pitää taas mennä...
 
Viimeksi muokattu:
Tänne tulen myös minä ja poika tänään tasan 1vko:heart:
Rytmistä ei tietoakaan, mutta eipä vielä haittaa. Maitoa tulee paljon, nousi jo 2päivää synnytyksestä ja aivan mielettömät meijerit ovat rinnat nyt, en tunne omakseni :LOL:

Ihana tapaus, nukkuu ja syö ei juuri itke. Päivisin ollaan pidetty jatkuvasti sylissä, yöt nukkuu omassa sängyssä. Viime yönä nukkui jopa kaksi 3h pätkää =)

Eilen oli ensimmäinen tissittelypäivä eli oli tissillä n. kerran tunnissa lähes 30min kerrallaan.

Kiva kuulla miten teillä menee jo hieman isoimpien vauvojen kanssa ja tosiaan kirjoitellaan kun ehditään :)
 
Onnea Kebri ja onnea Lotte!!! Saattekin viettää siellä ihan pian ekaa isänpäivää! Oi meitä onnekkaita tässä pinossa :)

Tervetuloa myy75!!!
Tyttö nukkui 22.30-4.30 ekaan syöttöön asti, näitä lisää kiitos! Mahaa juilii oudosti, ei kai menkat voi vielä alkaa jos täysimettää, eihän...?
 
Heippa!

Kiitos Dreamer 74 että perustit ketjun tänne vauvapuolelle :) Yritän käydä täällä aktiivisemmin. Niin harvoin vaan nykyään tulee avattua tätä läppäriä ja tolla kännykällä on jotenkin niin hankala kirjoittaa kun vauva on sylissä syömässä.

Meillä kasvetaan kovaa vauhtia. Sunnuntaina tuli jo 3 kuukautta täyteen ja huomenna mennään neuvolaan. Kauhulla odotan sitä toista rotarokotusta, ensimmäinen annos kun pisti meillä systeemit ihan sekaisin. Reilu kaksiviikkoa kakkaaminen oli yhtä tuskaa :( Jännityksellä odotan vaa'an lukemia, veikkaan että 8 kiloa menee rikki. Käytössä on jo 68 cm:n kokoiset vaatteet. Ihan pelkällä rintamaidolla mennään, taidan juottaa pojalle pelkkää kermaa ;) Pullosta ei suostuta syömään eikä tuttikaan kelpaa. Eli eipä tarvitse äidin harrastaa mitään eikä käydä yksin ees ruokakaupassa. No, kyllä tää jossain vaiheessa helpottaa.

Yöt on hyvinkin erilaisia. Yhtenä yönä nukuttiin 6 tuntia ilman syöttöjä, viime yö taas oli sitten sieltä toisesta äänipäästä. Eli rytmistä ei vielä tietoakaan.

Harrastuksiakin ollaan aloiteltu ja aloittelemassa. Muskarissa ollaan jo käyty ja ensi kuussa aloitetaan vauvauinti :)

Haavelija 82 kuukautiset voi todellakin jo alkaa! Meillä siis täysimetys ja kahdet menkat jo olleet. Vähän pidempään olisivat voineet pysyä kyllä poissa, mutta minkäs teet, näillä mennään.

Refluksin kanssa kamppaileville tsemppiä! Mulla on kokemusta siitä esikoisen vauva-ajalta ja kurja on tuo tauti, mutta onneksi helpottaa yleensä vuoden ikään mennessä tai kuten meillä kahden vuoden ikään mennessä.

Isäinpäivälahjoista olitte jutelleet. Me askartelimme yhdessä isälle t-paidan johon kirjoitimme tekstiä ja painoimme tekstiiliväreillä pikkuisen jalkapohjien kuvat :heart: Voin kertoa että siinä raavaalla karjulla nousi kyyneleet silmiin kun avasi paketin ;)

Jypy & pieni suuri mies 3 kk 2 pv
 
Kiva kuulla teistä Jypy! Sielläpä on kasvettu vauhdilla! Meillä on perjantaina 3 kk:n neuvola ja epäilen et 5 kg menee rikki :D Mua kans nuo rokotukset jännittää, tyttö saa nyt vasta ekan rotan, lykättiin sitä noiden masuvaivojen vuoksi. Äh, enpä ehdi nyt enempää, yritän palata asiaan...
 
Moikka kaikki ja kiitos Dreamerille kun perustit tämän ketjun:)
Meillä nyt on 11vk ja 3pv. Meillä syö molempin maitokorvike ja imetyksen noin 100-140ml..mutta annan vaan maito korvikke silloin kun ollaan josain ulkona tai käymässä keverin luona, kotona yleenssa vaan tissista :). Maito minulla on paljon ja pumpaan myös päivitain lisäksi noin 140ml..niin joudun tietinkin syötä sen pullosta.. Vauvamme tykkä molemmista ja tutti halua silloin kun on väsynyt muuten ei se otaa:) Alussa nukuu joka kahen tunnin välein nyt päivä uunit nukuu 2-4 h,yöllä nukuu joskus 12:00-5:00 mutta yleenssa nukuu 4 tuntia. Nuku omassa sängyssä mutta vielä meidän huonessa, en ole vielä huomanut siitä walkytalky kun haluan missä on camera ..Vauvan huone on vähän kaukana kun meidän huonesta niin olohuone ja sitten vielä toinen huone ja vasta vauvan huone, niin en tiedä uskallanko jättä jo vauva niin kaukana minusta yöllä:(...
Isänpäivän lahja tilasin ifolorista kuppi josa luki World best Dad ja vauvan kuvan,, mies kun täytä 40 tätä kuutta niin teen varma siitä kipsi juttu ja painan vauvan jalka ja käsi mistä muuten niitä saa?

Haaveilija minulla on myös siitä kuukautiset juttu kun minulla on tullut 12.10. ja kesti noin 8pv mutta jo 14.11 eikä siitä vielä näy :(..

Vauva nukui jo klo.22 joten odottettava että klo.1-2 herräille joten nyt menen nukumaan..

Mirdav ja Vincent Robert 11vk ja 3pv
 
Mirdav, etsin kuumeisesti niitä kipsijuttuja isäinpäiväksi, mutta kultasepänliikkeessä oli vain niitä kummilahjoiksi tarkoitettuja kehyksiä, ja muualta en löytänyt. Sinooperia ehdotti muutama myyjä, mutten enää sinne asti lähtenyt hakemaan. Vielä mäkin haluan tuon kipsivaloksen vauvan jalasta :).

Jypy, kerrassaan ihana isäinpäivälahja teillä :heart:.

Aika paljon Mirdav teilläkin vielä heräillään. Meillä tyttö nukkuu 2-3 tunnin pätkissä, viime yönä oli yksi neljän tunnin pätkä! Joskus heräilee jopa tunnin välein. Katsotaan nyt kuinka pitkään näitä lyhyempiä unipätkiä on.

Mua myös ne rokotukset vähän jännittää. Muuten meillä on mennyt kivasti vauvan kanssa. Muutama ilta on ollut vähän itkuisempi, tai vauva rauhoittuu vain olkapäälle, ja siinä sitten on saanut kanniskella parikin tuntia putkeen, mutta eilinen ilta oli taas ihan itkuton.

Päivätkin menee tosi kivasti, vauva nukkuu kaukalossa ja vaunuissa hyvin, ja ollaankin päästy vauvan kanssa kauppaan ja vaunulenkeille tosi kivasti. Nyt vaan on luksusta kun mieskin on kotona, vähän hirvittää ensi viikko kun mies menee töihin. Miten ehdin tekemään mitään? Edes käymään suihkussa? Tuo vauva kun ei pitkiä pätkiä ainakaan nuku ns. yksin päiväs aikaan, vaan kaipaa sitä syliä ja läheisyyttä. No, jos en ehdi, niin sitten teen kaikki vasta illalla kun mies on kotona.

Miten teillä Lotte, vieläkö on ollut tuollaista helppoa vauvan kanssa? Meillä kun oli ainakin alku sellaista, ja sitten vauvalta alkoi nopeasti löytyä sitä omaa tahtoa, että opeteltiin sitten lukemaan niitä merkkejä. Mietin vain, että onhan se vauva tosi helppo joillain koko ajan, meillä vaan vähän "vaikeutui" kun ikää tuli vähän enemmän. Nyt taas helpottaa kun ymmärtää vauvaa paremmin.

Mutta paljonhan te kyllä teette vauvan eteen, että miksipä ei olisikaan tyytyväinen :).

Nyt vauva taas kutsuu tuolla..palataan taas kun on aikaa kirjoittaa.

Susirouva ja mantelisilmä 3 vk.
 
Hei kaikki ihanat aidit... :)

Meidan tytto on nyt 2 kuukautta vanha. Painoa oli tanaan neuvolassa 4,5 kiloa ja pituutta 55 senttia. Hyvin kuulemma kasvaa kayralla. Taalla on nuo rokotukset vahan eri aikaan nakojaan kuin Suomessa. Tytto on saanut jo kaksi hepatiitti B rokotusta ja tanaan sai neuvolassa 4 PIIKKIA!!! :( Siina oli 2 eri meningiitti rokotusta, polio ja hinkuyska ja sitten viela nestemmainen suun kautta otettava rotavirus vasta-aine... Voi pikku reppanaa. Iso itku tuli, mutta kesti yllattavan vahan aikaa, vain minuutin verran ja sitten rauhoittui tutin kanssa syliin. On se niin kultainen tytto.

Meilla oli viime viikonloppuna ristiaiset ja minun vanhempani tulivat Suomesta tanne kylaan. Isa on taalla 3 viikkoa ja aiti 3 kuukautta. Ihanaa! "Mummo" tosin hemmottelee pienta tyttoamme ja hanesta on jo viikossa tullut "sylilapsi", hih hih, eli haluaisi vaan olla sylissa koko ajan. Ei haittaa! Ristiaiset meni ihan mahdottoman hyvin. Tytto nukkui edellisena yona 8 tuntia ja antoi meidan nukkua. Aamulla han vaan katseli uteliaana kun laittauduimme valmiiksi, eika yhtaan itkenyt kirkossakaan. Kaikki meni tosi hyvin ja juhlat kotonakin olivat mukavat. Leivottiin aidin kanssa Suomalaisia ruokia ja juotiin oikeen Shampanjaa tyton kunniaksi. Vasta kun otettiin perhe valokuvia, tytto paatti itkea vahan, ettei nyt aivan vahalla paasty!! hah hah hah... :heart:

Meidan vauveli tosin on ollut terveena, ainoastaan pulauttelua on nyt ruokailujen yhteydessa. Taallapain maailmaa lisataan riisihiutaleita maitoon, etta siita tulisi raskaampaa ja pysyisi paremmin mahassa. Ilmavaivoja myos on valilla, mutta ei enaa mitaan sellaisia tuntien huutokohtauksia, mita oli kuukauden iassa kun alettiin etsia sopivaa korviketta. Yot tosiaan nukkuu hyvin yhdella syotolla. (sankyyn noin klo 22, heraa 3-4 aikaan syomaan ja sitten nukkuu aamu 8 saakka)

Tytto hymyilee ja paastaa pienia jokellus aania ja seuraa katseella helistinta. Viela ei oikeen osaa tarttua siihen, mutta yritetaan kovasti. Lisaksi iltaisin luetaan tytolle lasten raamattua tai mita tahansa muuta kirjaa ja soitetaan musiikkia etta rauhoittuu sankyyn. Olen kylla niin ylpea tytosta!! Helppo lapsi, ainakin viela toistaiseksi....

Dreamer ja pikku kullan muru (Eva Victoria)
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Moi taas

Joo oli meillä helppoa nää ekat 2 viikkoa. Nyt poika huutanut tai syönyt koko viime yön ja tän päivän. Kauhulla odotan ens yötä. Eli siis huudot alkoi meillä.
En oo nukkunut yöllä ollenkaan koska mieskin oli kaverinsa varpajaisissa niin yksin sai pärjätä. Ja päivällä ollaan tissitelty koko ajan. Hetken ollut isällään kunnes isä tulee kysymään olisko sillä taas nälkä. :stick:
Pahimmillaan imetin 10min välein.

Äiti on vähän väsynyt...
Mietin vaan mikä tämän nyt just aiheutti, onko ne d-tipat mitkä aloitettiin perjantaina vai tuo rintakumi jonka käytön aloitin eilen koska rinta ihan rikki vai joku mun ruokavaliossa. Onko kellään muuten kokemusta tai tietoa meneekö rintakumin kanssa imettäessä ilmaa vauvan mahaan?

Ihana nimi dreamerin tytöllä :)

Toivottavasti mekin pian opitaan tuota lasta enempi ymmärtämään.

Lotte & poika 2vko2pv
 
Lotte10 voi voi kummitissi en ole kokeilut mutta totta että tissit oli niin rikki että itken kun vauva imee, mutta ostin apteekista jotain voide ja se autoi vähän mutta enemman autoi kun laitoin oma maito nänissa ja antanut kuivu ennen kun laitoin rintaliivi.

Ehkä sun vauvalla on mahavaiva? ja sanoivat kun syötät usein niin se teke sen maha sekaisen että vähentaan kaksi tuntia valein kokeille, ei se tarkoita kun ne itke niin ne halua ruoka:) meidän Vincent Robert on ainakin nyt sellainen että se itke ja vaikka on syönyt kaksi tuntia sitten niin itku ei se tarkoita että on nälkä vaan väsymys, kun yritän antaa tissi niin se vaan itke enemään,, nyt opin tuntemaan pojalini:) aamupäivä klo.10-11 mene nukumisen kylmässä huonessa heti kun laitan sille pipo/hatu niin se nukahta jo:) se nukuu noin 2-4 tuntia, jätän ikkuna auki niin raitis ilma tule sisään:)

Susirouva Joo kyllä vauvamme heräille vielä joskus usein mutta 3 yöt on ollut sille että nukuu klo. 22-23 ja herää 03 aikan syömään ja seurava herätys on 6.30 että ollaan myös nukuttu hyvin viime aikoina:) Vincent ei juuri itke paljon vaan kun on väsynyt nälkänäkaan ei itke vaan äänteli ja siitäkin opin että hänellä on nälkä ehheheh.. siis kyllä on helpo kun tietä jo paremmin vauvallemme..

Dreamer kaunis nimi sun vauva.. onnea!!

Haaveilija miten teille nyt mene? meillä kyllä syö pullosta ja tutti silloin kun on väsynyt mutta aika vähän , kerrän päivässä syö pullosta ja ei ollut mitään ongelma ainakin vielä kohta hän se on 3kk..eks sun vauva jo 3kk?

Ladyblue hyvä vinkki toi iltavelliä kohta voin antaa jo:) mutta kysyn neuvolasta kun meillä on 28 päivä aika.


kebri kivaa kun olet mukaana:)

ps.Lotte mun nänit oli rikki 2kk asti oli hyvää kokemus :) nyt on ohi.

Mirdav ja Vincent Robert 12 viikko
 
Hei! Täällä tosiaan pikkuneiti on kohta 3 kk! Neuvolassa mitat oli 5060 g ja 57 cm. Hän hymyilee ja juttelee kovasti, puhe saa koko ajan uusia sävyjä ja siitä erottaa jo mielihyvän ja -pahan sävyt selvästi. Tyttö nukkuu 22-04+04-08. Päivällä sitten ottaa 2x tunnin unet ja yhdet 2-3 tunnin unet. Rytmi on siis pysynyt samana 2 kk iästä saakka.

Lotte rintakumilla voi tosiaan mennä ilmaa masuun, d-vitamiinikim voi sen tehdä tai sitten teillä on tiheän imun kausi menossa. D-vitamiini on nopeasti testattu, pidä parin päivän tauko ja jos se auttaa niin vaihda merkkiä. Jekovit sopi meidän herkkämasuiselle. Oletko kokeillut lansinohia nännien haavoihin? Sitä vaan paljon ja suosittelen kestoliivinsuojia, paperiset tarttuu haavoihin kiinni. Paitsi ne ä.pakkauksen kestot on huonot, sellaiset lurut. Todennäköisesti teidän imuote ei ole ihan kohdallaan jos iho on rikki. Lue imetystuen sivuilta hyvät ohjeet. Vauvan vartalo kiinni sinuun, pää takakenoon ranteen ja kyynärpään puoliväliin, ei kyynärtaipeeseen. Ota rinnasta hampurilaisote ja tähtää se kitlakeen vasta kun vauvn suu on ihan auki. Sori jos saarnaan liikaa, toi teidän alku kuulostaa vaan niin tutulle.... Imetys ei tosiaan ole helppoa! Ja jos maitoa vaan riittää, niin imetä vaikka parin tunnin syötöt samasta rinnasta jolloin vauva saa rasvaisempaa takamaitoa. Sekin vähentää ilmavaivoja.

Meillä iltaitkut siis alkoi 2 vkon iässä. Tyytyväinen tyttö muuttui täysin klo 18. Osaltaan helpotti refluksilääke ja osa oli ihan koliikkia. Viimeviikolla itkut vaan loppuivat, vaikka ajattelin ettei 3 kk tule koskaan. Nyt tyttö ei itke juuri koskaan, inisee vähän jos joku on pielessä.Refluksilääkettä yritin vähentää, mutta oksensi sitten 5 x vrk. Tissi on edelleen ainoa oikea, eli maidon sakeuttaminen ei onnistu niin kuin Dreamerillä. Päivisin syö hereillä ollessaan tunnin välein ja illalla meillä on 2-3 tunnin lähes yhtäjaksoinen tissimaraton.

Minulla on vasta nyt tullut aivan mieletön rakkaus tätä lasta kohtaan!!! En malttaisi olla hetkeäkään erossa tytöstä ja ne hymyt, aaah... :D Tuntuu, että aika menee aivan liian nopeasti! Vuosi sitten näihin aikoihin mulla alkoi ivf-piikittelyt ja nyt meidän ihme on tässä sylissä niin kauniina ja täydellisenä <3
 
Moi ja kiitos vastauksista!

Kokeiltiin sitten kaikkea, lansinohhia olen lykännyt joka välissä ja kestoliivinsuojia on tullut käytettyä. Rintakumin käyttö oli kanssa rinnanpäälle hyvä kun siinä se maito koko ajan hoivaa sitä rintaa. Yhden päivän pumppasin vain kipeästä rinnasta ja nyt se on niin hyvää että oon voinut jättää rintakumit pois :)

D-vitamiinit vaihdettiin kans tuohon jekovitiin ja lisäksi annetaan vielä kuplastoppia ilmavaivoihin. Mun mielestä on kyllä auttanut.

Iltapainotteiset huudot on kyllä vielä mutta kuka vauva ei joskus huutais.

Toivotaan että tämä yö menee yhtä hyvin kun edelliset nyt kun isi on pikkujouluilemassa risteilyllä!

Kuulostaapa ikävävälle tuo refluksi, voimia sen kanssa elämiseen.
Nyt maate toivotaan unirikadta yötä meille kaikille :)

Lotte ja poika lähes 3 viikkoa
 
Dreamer, ihana nimi teidän vauvalla :)!

Olipa ihana kuulla Haaveilija että teillä on noin hyvin selvitty iltaitkuista! Mulle ei mitenkään hulmahtanut sellaista äitimäistä tunnetta kun vauva syntyi. Liekö syynä ollut se, että synnytysprosessi kesti niin kauan (sen 4 pv), vai se, että tuli sektiolla ja olin lääkkeissä + kipeä.

Lotte, meillä on myös nuo Jekovitit, ja hyvin toimii. En ole huomannut että niistä tulisi mitään vaivoja. Teillä on kyllä hyvä asenne vauvan suhteen. Kaikki vauvathan ne välillä huutelee.

Meillä on ihan normaali vauva, ja kiva kun on terve! Mutta muuten on vähän vaativahko. Vähän on ehkä ilmavaivaakin, mutta vaikka ei olekaan, niin on aika huono nukkuja. Iltaisin saa kanniskella olkapäällä sen parisen tuntia ainakin, ja yöllä herää vieläkin tunnin-, kahden välein. Joskus jopa puolen tunnin päästä edellisestä syötöstä.

Tänään meillä oli neuvola, ja aamupalan ehdin syömään klo 14:30...että sellaista täällä. Tätä viestiäkin olen kirjoittanut jo monessa eri oteessa kun vauva heräilee tuolla koko ajan. Odotan kovasti sitä 3kk ikää että nukkuisi vähän paremmin. Toivottavasti muuttuu meilläkin tuollon edes vähän pidempiuniseksi. Jo 3 h uniputki tuntuis nyt luxukselta.

Ihana vauva kyllä on, hymyileekin jo, ja ääntelehtii muutakin kuin itkua. Siis pientä jokellusta tulee silloin tällöin, enenevässä määrin :).

Mutta nyt on TAAS mentävä...baby määrää....

Susirouva ja mantelisilmä 4 vk.
 
Viimeksi muokattu:
Miten mulla oli menny tuo Dreamerin tytön nimi ohi... Kaunis nimi teillä!

Lotte kiva kun imetys alkaa helpottaa!

Iltahuutelusta meillähän tuota kantamisrallia tosiaan oli kovasti, mutta itse koin että sen jaksoi jos vaan vauva tyytyi siihen. Ne illat kun pieni itki tuntikaupalla, teit kaikkesi ja mikään ei auttanut, ne oli pahoja! Vaikka kuinka yritti ajatella, ettei se johdu itsestä niin kauhea syyllisyyden tunne oli mulla. Pahimmillaan ajattelin että vauva itkee, kun hänet "väkisin" tehtiin tähän maailmaan, että juuri tämän takia en saanut lasta kun en osaa häntä hoitaa. Varmasti nuo ajatukset johtui paljolti väsymyksestä ja avuttomuuden tunteesta. Paras neuvoinkä siis voin antaa on, että älkää hyvät ystävät syyllistäkö itseänne. Se tekee kaikesta paljon raskaampaa. Te olette parhaita äitejä lapsellenne!!! Ja ne isät on aika käteviä, ne ei uppoa noihin tunteisiin niin syvälle kuin me hormoonipäät :)

Nämä sivut jumittaa usein iltaisin. Minkähänlainen olis se facebookin salattu ryhmä, tietääkö kukaan? Vähän ahistaa sekin, että näitä tekstejä lukee muutkin meidän lisäksi. Miettikää, mekin monet ollaan "tavattu" jo siellä hoitopinossa! Tässä vielä tyttö tisuttelee ja sitten unille! Voi kun Susirouva saisit pian nukkua pidempää pätkää! Tosi raskasta tuollainen!
 
Voi ei Haaveilija, raskaita ajatuksia on ollut siellä (kin). Me ollaan niin onnekkaita, että vauvan saa aina hiljaiseksi kun vain ottaa olkapäälle. Ei siis olla jouduttu ns. huudattamaan. Mutta mulle on kyllä tullut sellaisia huono äiti- ajatuksia kun en ole osannut OMAA vauvaani nukuttaa jne.

Olen ajatellut, että eikö tuo vauva saa musta sellaista äidin turvaa kun vauva itkee myös mun perus sylissä iltaisin. Eli sinne olkapäälle on vauva laitettava, ja se tuntuu ei niin läheiseltä paikalta vauvan kannalta.

Kiitos myötätunnosta Haaveiija, tuollaisesta on apua oman jaksamisen suhteen! Kyllä meillä on kuitenkin vielä hyvin asiat kun vauva on terve, ei koliikkia, ei refluksia. Vauvan kanssa jaksaa kyllä, pääasia ettei vauvalla ole kipuja. Tämä on kuitenkin lyhyt aika, näin vanhemmiten senkin osaa ajatella paremmin. Odotetaan kyllä innolla sitä kun vauva alkaa nukkumaan vähän pidempiä välejä, ja että saisi itse taas sen tunteen että on virkeä kun herää. Nyt tämä väsymys on koko ajan päällä.

Mikään ei kyllä ole suloisempaa kuin tuollainen pieni pyöreäpäinen hampaaton tuhisija, varsinkin kun on puettu yöpukuun, silloin ne vauvat on jotenkin ylivoimaisen suloisia :D. Se oma ihana nälkäisenä nyrkkiä suuhun tunkeva pikkuinen :heart:. Meillä mm. tuosta aina tietää että nälkä on :D.

Nyt vauva nukkuu isänsä kanssa päiväunia, ja mulla on jo nyt ikävä vauvaa kun en ole tuntiin häntä nähnyt. Onneksi yöheräämisissäkin silti sitä vauvaa jaksaa ihastella ja olla siitä onnellisen kiitollinen.

Mä muuten en ole Facebookissa ollenkaan. Muuten olisi kyllä ollut tosi kiva juttu tuo. Ehkä voisi perustaa sen tilin vain tuota varten? Jos se nimittäin olisi suljettu, vain meidän keskeinen. Voisi sitten laittaa sinne valokuviakin vauvoista :). Mun mielestä ainakin olisi tosi hauska nähdä teidän muidenkin vauvoja, mutta itse ainakaan en kuvia laita mihinkään nettiin kenestäkään meistä. Tuonne voisin kyllä laittaa. Jos joku ehtii ja jaksaa perhehtyä tuohon facebookin ryhmän perustamiseen paremmin, niin tosi kiva. Sinne uskaltaisi kirjoittaakin vähän enemmän, kun nyt jo miettii että onko jollekin tunnistettavissa kun kirjoittaa tarkkoja neuvola aikojaan ja tarinoitaan tänne yms, saati vauvan nimeä jos kertoilee.

Ihana lauantai, kun meitä on taas kaksi täällä kotona! Ehtii vähän täälläkin piipahtamaan (vaikka sitä vauvaa sitten onkin ikävä :D), ja ehtii juomaan aamukahvit rauhassa. Tai ylipäätään juomaan ne. Ihmeen kiireisenä tuollainen pikkuinen vauvakin voi pitää! Vähän yllätti miten vähän sitä aikaa jääkään muuhun. Nytkin tuntuu että koti on vähän rempallaan kun ei ehdi siivoamaan niin kuin ennen, ja kaikenlaista tavaraa kerääntyy "nurkkiin" vauvan myötä. Komerot ja kaapit pursuaa...blaah. Kunnon siivousta taas kaipaa tämä talo, vaikka juuri ennen vauvan syntymää sain kaiken hyvälle mallille ja siistiksi. Mutta tuohon isompaan siivoukseen ei taida olla nyt oikein aikaa. Joulukin pitää kuitenkin ehtiä järjestämään. Ja ristiäiset.

Että sellaista pölinää nyt tällä kertaa. Mukavaa viikonloppua kaikille :)!

Susirouva ja mantelisilmä
 
Minustakin tuntuu etta ne pari ekaa kuukautta pienen vauvan kanssa ovat rankimmat. Menee aikaa ennenkuin tutustuu pieneen ja ennenkuin tulee varmemmiksi otteissaan ja alkaa muodostumaan rutiinit. Itsekkin tuli itkeskeltya muutamana yona ekan kuukauden aikana, kun vauva vaan huusi (kerran jopa 3 tuntia putkeen), ja mikaan ei auttanut. Kylla siina itsetunto sai kovan kolauksen ja vasymyskin tuntui ihan ylivoimaiselta. Mies joutui ottamaan "yovuoron" parikertaa, etta sain nukuttua univelat pois ja se auttoi tosi paljon!! Ja viimein tajuttiin sitten alkaa etsimaan sita oikeaa korviketta vauvalle laakarin kanssa ja otettiin narastys ja ilmavaiva laakkeet mukaan kuvioihin... Huutaminen loppui... :)

Nyt viimeaikoina meilla on ollut myos ongelmia pulauttelun kanssa, ja siksi alettiin lisaamaan riiisihiutaleita maitoon, jotta siita tulisi raskaampaa ja pysyisi paremmin mahassa. Yhtakkia vauva alkoi syomaan paljon vahemman ja itkeskelemaan enemman kuin ennen... Taas olin huolissani, etta mita nyt on vialla, kunnes tajuttiin, etta tuttipullon tutin reika piti tehda isommaksi! Tytto reppana vasyi kun piti imea niin kovasti pulloa etta sai sita paksua vellia sielta ulos, ja sitten oli nalissaan kun syominen oli niin hankalaa. Uudet reiat pulloihin ja syominen parani huomattavasti!
Juuri tammoisia hassuja oivalluksia tassa on tullut matkan varrella, ja yleensa "isojen" ongelmien takana on joku tosi yksinkertainen ratkaisu... Niin: mita muuta ne vauvat tarvitsee kun maitoa ja unta ja rakkautta???

Me saatiin lastenlaakarilta ensi kaynnilla kirja "babys first year". Siina on periaatteessa kayty lapi kaikki lapsen kasvusta/kehityksesta/terveydesta/sairauksista. Olen loytanyt siita paljon hyodyllista tietoa. Mm. tuosta vauvan itkeskelysta ja kanniskelusta sen verran, etta tutkimusten mukaan aitien PITAA vastata lapsen kaikkiin tarpeisiin 0-3kk. Eli et voi "hemmotella pilalle" 0-3kk vauvaa, vaikka juokset jokaisen inahduksen jalkeen lohduttamaan ja kanniskelemaan vauvaa. Tama ika on kuulemma tarkea perus luottamuksen kehittymiselle, ja vauva oppii sina aikana luottamaan vanhempiinsa ja tuntee olonsa turvalliseksi. Jos vauvaa siis lohdutetaan heti, kun se alkaa itkea, niin tama ennalta auttaa perusluottamuksen kehittymista, ja helpottaa kuulemman lasta tulevaisuudessakin rauhoittumaan nopeammin ja paremmin. Olkaa siis hyvilla mielilla vaikka kaikki aika meneekin vauvan kanssa. Nain sen pitaakin olla!! 3 kk iassa voi sitten alkaa pikkuhiljaa opettamaan karsivallisyytta...

Meidan tytto on nyt kohta 11 viikkoa vanha!! Kyllapa aika menee nopeasti... Me aloitettiin noin 3 viikkoa sitten tarkat iltarutiinit Evalle. Joka ilta noin 18:00 aikoihin (kun toinen meista lahtee yovuoroon toihin) aloitetaan iltarutiinit. Eli kylvetaan ja rasvaillaan iho, puetaan yopukuun. Sitten yleensa syotetaan iltapullo ja kaaritaan vauva sellaiseen "yo makuupussiin". Sen nimi taalla on Swaddling blanket, mikahan se on suomessa? Taman jalkeen mennaan vauvan omaan huoneeseen ja keinutuolissa luetaan iltasatua tai kuunnellaan musiikkia ja himmennetaan valot. Aika nopeasti vauva alkaa siina "nuokkua" jolloin pannaan omaan sankyyn ja usein nukahtaa sinne itsekseen. Joskus pitaa kayda laittamassa tuttia muutama kerta, tai syottaa vahan lisaa maitoa, mutta useimpina iltoina nykyaan tytto on yhdeksan aikaan taydessa unessa. Joinain oina nukkuu aamuun asti ja heraa noin 6-8 tienoilla, joinain oina heraa yosyotolle viela noin 2-4 valilla ja sitten nukkuu jonnekin aamu 9 saakka. Tiedan etta vauva on viela pieni, ei edes sita 3 kk, mutta tuon meidan "ihme kirjan" mukaan on hyva aloittaa ilta rutiinit ajoissa, niin ei tule myohemmin ongelmia yovalvomisen kanssa... meidan tytto oppi ihan ALYTTOMAN nopeasti taman rytmin, melkein parissa paivassa hiffasi, etta on hiljentymisen aika. Paivalla sitten koitetaan olla aktiivisia ja enemman hereilla, paljon paivan valossa ja "metelissa".

Tietenkaan joka paiva ei mene ihan nappiin, mutta yritys on kova... :)
Viime viikonloppuna kaytiin vanhempieni kanssa pikku viikonloppu reissulla ja oltiin 2 yota poissa kotoa. Mieheni sisko asui meilla sen ajan ja hoiti vauvaa ja lemmikkeja. Voi etta mika ikava oli omaa mussukkaa!! Minun piti saana joka paiva tekstiviesteja ja kuvia vauvasta ja raportteja miten menee. Yhtena yona vahan itkeskelinkin ikavaa ja 15 minuuttia ennenkuin saavuttiin kotiin reissulta, alkoi itkettaa ihan kamalasti kun oli niin ikava vauvaa... Kotiin tultuamme pidin tyttoa visusti sylissa ihan nukkumaan menoon saakka, mies poloinen ei saanut edes vauvaa syliin kun mina omin hanet kokonaan. Nain se aitiys alkaa pikkuhiljaa iskostua sydameen.... :)

Dreamer ja pikku tytteli.
 

Yhteistyössä