**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 3)**

pixien kertomus sai täällä kyllä kyyneleet silmiin, musta on tullut kaamee itkupilli :ashamed: kaunista, niin kaunista.. :heart:

ennenaikaiset supistukset ja kaikenmaailman kivut on sitten ällöttäviä, joten paljoon tsemmppiä JJ-T:lle muistahan huilia! been there esikkoa ootellessa joten siksi muistuttelen siitä levosta vaikka itekin vois tietty sen aina muistaa.. sitä ei enää osaa eikä kerkiä niin osotukseen keskittyä ja kuulostella itseään tarpeeksi kriittisesti kun kaksi naperoa jo hyörii jaloissa jatkuvasti..
 
Itselläkin on itku herkässä näiden imetyshormoien kanssa kun muistelen tota synnytystä. En vieläkään meinaa uskoa todeksi että voi päästä noin helpolla. Mutta esikoisen synnytyksessä kärsin kyllä vähintään kymmenen synnytyksen edestä, joten kiva että nyt meni näin.

Kiitos kysymästä Emiliina, hyvin on lähtenyt vauva-arki rullaamaan. Maito on noussut kyl turhankin hyvin, kiristää mutta en viitsis pumppailla ettei se ihan villiinny. Viime yönä katseltiin tyhmänä miehen kanssa leffoja kahteen asti yöllä ku tytöt nukku ja sit valvottiin viiteen kun Pikkiriikki heräili tiheeseen syömään. Mut sen jälkeen sain nukkua ruhtinaallisesti yhteentoista :D
En vaan jaksais odottaa että pääsis jo vaunuttelemaan. Tosi tylsää jumittaa kaks viikkoa sisällä. Esikoisen kanssa ollaan sit vuorotellen ulkoiltu, tänään mennään sen kanssa kaksistaan katsomaan nukketeatteria. =)

JJ-t: Ikävää tollanen kipuilu. Jaksuja sen kanssa. :hug: Mutta hyvin sulla on viikkoja jo, ei hätää vaikka lähtis syntymään. Mukavahan se olis vaan vähän pienempää synnytellä. =)

Kuva vielä...



Pixie ja Pikkiriikki 4 vrk
 
Pixie: Oikein paljon onnea!!! :flower: :flower: :flower: Synnytystarinasi oli koskettava. Itse en helposti herkisty, ni tuota lukiessa kyllä.

Meillä o menny kans kivasti. Neiti on jo ainakin pari viikkoa kääntynyt selältä mahalleen ja mahalta selälleen. Kova on höpöttää ja mieletön nauramaan. Ei itke turhia. Nukkuu yöllä 12h. Tässä odottelen kutsua vauvauintiin, mutta eipä sitä ole kuulunut.. 17.2. oli nla, ja nti on 64 cm (viimeksi 58cm) ja painaa 6795 g (viimeksi 5655g)

Mie oon saanut pudotettua painoa, että olen nyt 10,4 kg kevyempi kuin raskauden alussa. Eli nyt painan 64 kg =) . Hyvä minä.

JJ-t: Voimia ja jaksamisia sinulle! :hug:
 
Onnea Pixie hirmuisesti pikkuisesta prinsessasta. :flower: :heart: Aivan ihanan suloinen on hän. :)
Ja kiva että synnytyskin sujui mukavasti ja nopeasti. :)

Käytiin tuossa 13.2. Annin kanssa 4 kk neuvolassa ja neiti oli 62,5 cm ja 7995 g. Oli aika hauskaa lukea että nean poitsu on samanpainoinen mutta 7 senttiä pitempi. Meillä siis aika tuhti tyttönen. :D

Ihana masu siulla, SS. Vähän olen kateellinen siitä. ;) Tai no miun maha on suunnilleen tuon näköinen vaikka en raskaana olekkaan. :p

JJ-t:lle tsemppiä täältäkin loppuajan kolotuksien kanssa.

RD Mein neiti ei käänny muuta kuin masulta selälleen ja senkin vissiin tehnyt kokonaiset 3 kertaa. Oikea laiskamato taitaa olla. :D Muut lapsukaiset on tuossa vaiheessa jo suunnilleen kontanneet...

 
AE: Minua taas pelottaa, että kui aikasee tuo lähtee kävelee, kerran nyt on jo tuollaiset menohalut :whistle: . Muut tyttöset o lähteny kääntyilee paljon myöhemmin. Ja tuo jo vetää jalkoja mahan alle ja siitä työntäsee vähä eteenpäin. Selälleen, kun laittaa, ni ei mee ku hetki ja ollaan masullaan. :heart:
 
SS sulla on ihan samanmuotonen masu kun mulla on ollut, nyt siis hieman alempana kun laskeutunut.. meille poika tulossa, tiedättekö te kumpi teille tulee?? tuo muoto on siksi niin samanlainen kun sullakin tuossa suht ylhäällä tollanen "kumpu" joka jatkuu alas suorana. elikkä pylly pystyssä :D (ainakin täälä)

kiva kun te jo vauvan syliin saaneet jaksatte täällä välillä käydä kirjottelemassa :heart: onkos muuten olemassa pinoa syntyneiden taikka vauvojen puolella??

täälä sama olo jatkuu |O tänään oli pitkä päivä ja nyt joka paikkaa särkee! keskiviikkona lääkärineuvola ja jos ei kohdunsuulla ole mitään muutosta niin alan kyllä sauna, seksi, siivoamis kuurin koska muuten ei tyyppi tule ikinä ulos :headwall:

toisaalta mitäs muutakaan nämä mun kivut eneteilis, kun synnytystä..? pari viikkoa vielä niin sitten olisi hyvä, kiitos!! :D

rd tosi hienosti oot saanut painon putoamaan!! varmasti mahtava fiilis, onnea!! :heart: kuinkas sen työhaastattelun kanssa meni..?

JJ-t ja Joona 35+0 :heart:
 
JJ-t: Kuten tiesinkin, ei paikkaa, mutta ei kaduta/suututakaan. Oli kuitenkin sellainen haastattelutilanne, jossa e aikaisemmin oo ollutkaan :D

Eilen kävin istrussa valkkaa kehyksiä. Keskiviikkona ois näöntarkastus ja sitten itse lasit tilaukseen. Ensimmäinen kehys oli, mikä kävi silmään ja se sopi. Kerrankin ei tarvinnut hirveän kauaa valita. Aurinkolaseja kahtelen viel keskiviikkona, kun en ihan 100%:n tyytyväinen niihin oo. Pakko saada vähän piristystä, ku jotenkin alkaa tuntumaan siltä, että olen jämähtänyt paikoilleni.

Olin torstaina haastattelemassa kesän emäntä ja isäntä -hakijoita ja valinnat jo tehtiinkin ja maanantaina olisi sitten muut kesätyöntekijöiden haastattelut. Eli edes jotain.

Ja ens viikolla pääsen takas salille + pumppiin. Kaivannut olenkin jo sinne :D. Olen Milkaa käyttänyt kyl painona, mutta ei se sama asia oo :D

19.3. sain vasta kampaaja-ajan, että katotaan mitä silloin teen :D

Mutta nyt jatkaa. :wave:
 
Nostellaas pinoa vähän. :)

No nyt kun just pääsin valittamasta että ei meidän neiti tee muuta kun köllöttelee, niin eilen Anni nousi sitterissä istumaan itse ja nyt tänään kääntyi sitten myös selältä mahalleen. :D Odotteli siis vissiin vaan että äiti tuskastuu...

JJ-t kyseli että onko pinoa vauvapuolella. Ei siellä sellasta ole. Tässä mietinkin että olisko hyvä ajatus perustaa tuollainen kerho, missä voisi sitten jatkaa juttelua? Tuli vaan mieleen kun tuolla lokakuisten pinossa sellasta puuhattiin.

Tänään pitäs lähteä katsomaan koiranpentuja. Jos vaikka löytyisi meille sopiva karvakerä tuolta. Vaikka tuolla aikaisemmin kirjoittelin että Roki-koira jää meille, niin etsin sille kuitenkin nyt uuden kodin. Perjantaina lähtee sitten sinne toisen koiran kaveriksi.

AngelEyes ja Anni 5 kk
 
JJ-t ei haluttu sukupuolta tietää :) Mut pikkunen tosiaan on ollu koko ajan (siis sillo ain ku on ultrattu ny loppuajasta, eli pari kertaa -vkolla 20+ ja 28+) RT ja peppu tosiaa on usein tos iha ylhäällä :) Sykkeet kertois tytöstä mut linea negra (kai) pojasta.. Ja maha tosiaa on poikamasu mut joskus näyttää tyttömasulta, etenki jos istun. Mut saa nähä :D
 
Heippahei :)

Aattelin tänne kirjotella kun lueskelin nuita juttuja tuossa kanssa :)
Onnea hirmuiiiisesti kaikille jo synnyttäneille :) <3
Mulla meni välillä tosi hyvin ja välillä huonommin. Selkävaivat ovat vaivanneet kovasti ja sen takia olen myös sairaslomalla ä lomaan asti :(
Koulun harjoittelut jäivät kesken siis..:( Mutta meidän hyvinvointi on tärkeämpää :)
Verenpaineet on huidellu neuvolassa ja lääkärissä hirveen korkeella ja kotiseurannassa ne ovat olleet todella hyvät joten mietin että poden varmaan jtn valkotakkikammoa :D
Eipä tänne sen kummasempaa :)

Heidsu ja PikkuKakkone 28+4
 
kopsaan tän toisesta pinosta, minkä eilen kirjotin:
hitto, mitä menin tänään tekemään, olin siellä koulutuksessa ja oli sitten yhessä kohtaa jäätä mitä ei kyllä yhtään nähnyt.. meni jalat alta ja suoraan sanottuna lensin suoraan oikean lonkan ja käden päälle, kaiken kukkuraksi löin viel oikean silmäkulmani siihen betoniin ja kaks vekkiä ja silmä mustana.. taitaa olla aivotärähdys kun oksettaa ja päätä särkee, posket on kipeet siitä täräyksestä ja nyt alkaa muutenkin paikat jumittaa.. vauva liikkuu ja lääkärissä oli sydänäänet hyvät mut kyllä pelästyin.. nyt on vaan kiva kun silmä mustana ja kaikki kysyy että mitä tapahtu, kukaan ei usko että kaaduin vaan on klassinen selitys, jollekin ihan muulle
muuta tänne ei sitten kuulukaan..
:whistle:
onpas hiljaista..
 
umayya HUI!! :eek: onneksi selvisit säikähdyksellä ja toivotaan että nuo säryt väistyy :hug:

olin siellä neuvolalääkärissä 35+5 ja kaikki hyvin!! oikeestaan enemmän tässä ärsyttää se että mitään ei ole tapahtunut-. alakerrassa sama tilanne kun rv25 :kieh: vaikka ollutkin supistuksia viikosta 16 lähtien ja kolmatta viikkoa menkkakipua niin ei mitään ole trapahtunut!! :kieh:

sanokaas saako tää lääkäri ihan oikeesti oikean kuva alakerran tilanteesta kun sisätutkimus keste 5sekuntia ja siinä vaiheessa sai tiedoksi kohdunsuu kiinni, kanavaa 3cm ja vauva ei ole lakeutunut. se ei edes työntänyt sormia kunolla sisälle :/ mitä tosta nyt ajatella kun kaksi viikkoa sitten ultralla katsottuna vauva oli laskeutunut ja nyt ei olisi..?

kertaakaan en oikein ole voinut noihin neuvolalääkäreiden diagnooseihin luottaa :headwall:

semmosta..

JJ-t ja Joona 36+0 :heart:
 
moikka. mitäs teille kuuluu? käyn joka päivä katselemassa oisko kukaan kirjotellu kuulumisia.. hiljasta on ollu.. luka täyttää tällä viikolla 7kk. aika on mennyt kyllä nopeaan. olispa raskaus aikakin menny näin äkkiä. menkkoja täällä odottelen. ovat nyt 2 viikkoa myöhässä. eilen tein negatiivisen raskaustestin eli kaipa kierto vaan heittää synnytyksen ja e-pillereiden lopettamisen jälkeen.
en voinu syödä pillereitä kun 2 kuukautta ( cerazette ) koska mulla kesti menkat nooden aikana 4 viikkoa. eikä ollu kyllä minkäänlaisia seksihalujakaan kun niitä söin. aluksi ne sopi mulle hienosti mut sit alko vuoto eikä meinannu loppua. nyt meillä siis käytössä vaan kortsu enkä kyl koe että uuden vauvan aika olis vielä. niinpä olen helpottunu negasta ja jatkan mankkojen odottelua.
onko kellään jo uusi vauva haaveissa. itse ajattelin että jos vaikka vuoden päästä alkaisi yritys.
luka ei oo oppinu uusia temppuja. pienen matkan saattaa ryömiä,hetken istuu ilman tukea ja seisoo hetken tukea vasten.
kevätää odotellaan kun kuuta nousevaa mut ei taida tulla ikinä.. täällä vieläkin tosi paljon lunta. joensuussa siis asutaan.. toivottavasti pian alkais kevät aurinko paistaa niin kaiken jaksais paremmin.
yöt on menny nyt ihan hyvin pojalla. klo 21 viimestään menee unille ja yllensä nukahtaa hienosti yksin omaan sänkyyn, omaan huoneeseen. sit herätään 1 tai 2 kertaa yöttä. 6-8 sit aamulla ylös. tosin viime yö oli taa semmonen että herra halusi jutella kolmesta neljään.. niinpä otin sen viereen ja annoin sen siinä purppasta. oli sit nukahtanu onneks. aika usein saan myös käydä herran kääntämässä pinnasängystä mahalta selälleen ja joskus on kääntyny niin että naama on jalkapäässä ja joskus kiukkuaa pää pinnasängyn reunassa kiinni.
luka on ollu onneksi terve. pientä nuhaa ja yskää on ollu ja 1 kuumeinen päivä mut muuten ei mitään. onneks.
kirjotelkaa ja voikaa hyvin.
ihanaa kevään odotusta!!
 
Täällä voidaan hyvin ja juuri saavutettiin täysaikaisuus!! :heart: :heart: Ja mul ainaki raskausaika menny iha mieletöntä vauhtia koko ajan! Ei ees meinaa välil tajuta, et on näi pitkällä jo. Huomenna Keski-Suomeen ystävän luo, ihanaa aikaa siis elellään täällä :heart:

SS/ mytty 37+0 (PPOOOOOOOOOOOOOKKSSIIIIIIIIIIIIIIIIIISSSSSS!!)
 
pitäsköhän tännekin jotain kirjotella :ashamed:
nea jaksaa pinoa nostella, kiva homma! itsellä meinaa tää pino unohtua välistä ihan kokonaan :ashamed:
SS onnittelut poksuista :heart: eipä mene kauaa kun nyytti teillä jo sylissä :)
( . ) saikulla olen äippäloman alkuun asti, suppareita tulee, luulin niiden jo helpottaneen mutt eilen oli aika lailla ja tänäänkin jonkun verran, joten täytyy muistaa ottaa rauhallisesti..
maanantaina olis taas ultraa tiedossa, kiva päästä katsomaan miten siiri jaksaa ja onko supparit saaneet mitään aikaseks tuolla alakerrassa, toiv. ei.
mitenkähän JJ-t jakselee? käyn aina vaklailemassa muissa pinoissa teidän kuulumisia :whistle:
palaillaan! :wave:

umayya + siiri 27+4
 
Iltoja!

Miten mie oon nyt jotenkin missannut tein jutut, kun oon monena päivänän käyny katsomassa että ei näy ketjua etusivulla niin oon aatellu että eipä tänne kukaan oo kirjottanutkaan. :ashamed:

Perustin tuonne nyt sellaisen Unelmavauvat-kerhon, jos jotakuta kiinnostaa sinne kirjoitella. Yv:llä saapi salasanan. Toivottavasti saataisiin sinne keskustelua aikaiseksi. :)

AngelEyes ja Anni 5 kk
 
heippa tytöt :wave: täällä ollaan viellä yhdessä koossa |O neuvolasta lähti viime maanantaina lähete TAYS:iin että jos voitaisiin alotella käynnistely. syynä on mun huono oloni kaikin puolin ja uhkaava myrkytys. koko viikon odottelin kirjettä, mutta ei postisetä mulle sitä tuonut :/ huomenna onkin neuvola ja toivon että sinne on vastausta tullut :saint:

muutenkin myrkytyksen oireet tuntuu vaan pahenevan ja olo on tosi paska |O tulen huomenna ilmotteleen kuinka kävi. hävettää myöntää mutta salaa toivon että protskua löytyis pissasta niin pääsis konkreettisesta syystä sitten käynnisteleen. kun kaikki muut oireet tosiaan on!

JJ-t ja Joona 38+2
 
tämä lähtee nyt TAYS:iin :eek: ei ollut tullut kirjettä että sinne pääsis käynnisteleen, mutta neuvolasta laittoivat lähetteen r-myrkytyksen takia. kaikki muut oireet siis löytyy, paitsi proteiini pissasta |O toivottavasti sais vähän selkoo asioihin ja pääsis käynnistyksestä puhuun. saattavat ottaa sisälle, mutten usko olo kuitenkin ihan ok, en kuolemankielissä ole :saint:

JJ-t ja Joona 38+3
 

Yhteistyössä