+++TAMMI-HUHTIKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

[align=center]

NIMI*********** HOITO ************ LASKETTUAIKA
[/align]

Jozefina........................1.ICSI......................................8.10.09
Raitanen.......................2.IVF..................................... 13.10.09
Angela77.......................3.IVF......................................13.10.09
Peppiäinen.....................1.IVF......................................14.10.09
Viol................................3.inssi................................... 15.10.09
Lion32...........................1.PAS/1.IVF............................ 18.10.09
mm72...........................1.IVF.......................................19.10.09
Braba...........................3.IVF.......................................20.10.09
Silve.............................1.IVF......................................21.10.09
Ellastiina.......................1.PAS/1.IVF............................. 22.10.09
Dragon-lady...................1.PAS/1.IVF.............................25.10.09
Bardolino.......................3.PAS......................................5.11.09
Pupuvaimo................................................................???
Kauniskuu................................................................... 7.11.09
Titonia............................1.inssi................................... 8.11.09
Pantalaimon....................1.inssi.....................................24.11.09
Velho...............................1.IVF.....................................5.12.09
Haltia.............................1.PAS/1.IVF............................ 6.12.09
Kuumetta........................2.IVF.....................................11.12.09
Aurorae..........................luomuylläri...............................12.12.09
Soleil76........................1.IVF/ICSI/2.PAS....................... 14.12.09
Tiinuli 81.........................1.IVF.....................................16.12.09
Irene80..........................1.IVF..................................... 17.12.09
Hilma78..........................1.ICSI....................................20.12.09
T0iv0..............................2.IVF.....................................???
Pumpuli-72.......................6.IVF.....................................???
Veena..............................luomuylläri.............................28.12.09
nuuskis80........................ 2.IVF.................................... 30.12.09
viiva..................................1.IVF..................................30.12.09
Wilson.............................1.IVF/2.PAS...........................???
tahtoovauvan...................1.IVF.....................................6.1.09
kesäsiili............................2.IVF.....................................???
millis1981..........................1.IVF/1.PAS...........................???
jerpuska............................???.......................................???
HepaH...............................1.IVF/1.PAS..........................???
Hempukka123.....................1.inssi..................................???
mussu...............................1.inssi..................................7.1.09
Lapinmatkaaja.....................1.inssi.................................???








 
I am in! :wave:

Eli pari viikkoa sitten sain plussan, 1. IVF:n/ICSI:n (puolet ja puolet) 2. PAS. Pari päivää sitten ehdin jo itkeä keskenmenoa, kun yhtäkkiä alkoi järkyttävä vuoto. Yö meni valvoessa ja toivo katosi aamuun mennessä. Mutta KAPPAS vuoto rauhottui ja varhais-varhais-ultrassa näkyi juuri oikean kokoinen alkio ja mikä parasta: sydämen lyönnit!

Nyt on sitten oireetkin kaatuneet kunnolla päälle. Kuvottaa lähes koko ajan, yöks.

Laskettu aika on tämän hetken tietojen mukaan 14.12. Jouluksi kotiin. :)
 
Merkkailenpa tämän pinon myös itselleni. B)

Viol: Ymmärrän kyllä, että tuollainen huolettaa. Kauhea tilanne! :( Vauvat saattavat yllättää sitkeydellään, toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi! :hug:

soleil: Tervetuloa! :wave:
 
Nyt ehkä uskallan jo osallistua aktiivisesti keskusteluun. Eli viime viikolla kerroinkin teille tästä meidän luomuplussasta, jonka ei pitänyt olla mahdollinen endometrioosin aiheuttamien tuhojen vuoksi. Tänään oli vihdoin odotettu ja pelätty ultra, ja jo jonkin aikaa on ollut oikeanpuoleista alavatsakipua, joka herätti kovasti pelkoja.

Kuin ihmeen kaupalla masussa köllötteli noin 7mm mittainen viikkoja vastaava tyyppi, jonka sydän löi vinhasti!

Edelleen on aika varattuna elokuun loppuun pakastealkion siirtoon..kun uskaltais vaan perua sen. Jotenki tuntuu, että sen haluais vielä pitää hetken voimassa kaiken varalta. Laskettu aika ois näillä näkymin 12.12. jos kaikki menee hyvin.
 
Tervetuloa Soleil! Me ollaan varmaan piinailtu jossain pinossa yhdessä... Onneksi olkoon plussasta! Miten voi olla yksi siirto sekä IVF että ICSI? Vuotoa on ollut useammallakin. Itsellänikin runsaasti yhdessä vaiheessa. Kyseessä oli hematooma.

Aurorae: Onneksi olkoon sykkeestä!!! Siellä se köllii!

Ellastiina (14+0)
 
Minunkin mielestä oli hyvä ajatus rajata tätä pinoa vähän. Kun alkaa olemaan useampi kymmen odottajia (niinkuin noissa eri kuukausien pinoissakin on) keskustelua tulee niin paljon, ettei kukaan tule juuri oikein tutuksi, tässä on mielestäni nyt kivan kokoinen ja jo tutumpi porukka :)

Kiitos kaikille ultraonnitteluista. Tulin todella hyvälle mielelle niitä lukiessa. Ihanaa, miten voimme elää toistemme raskauksissa mukana. On kyllä ihanaa, kun ollaan kaikki siinä mielessä samassa tilanteessa, että lapsi on suurempi aarre kuin mikään muu.

Tänään soitin neuvolaan ja varasin ensimmäisen ajan jonka sain rv 10 eli 15.5 vasta. Sitten mun pitäis varata siihen nt-ultraan aikaa, mutta ongelma on, että en tiedä missä sairaalassa haluan synnyttää. Edelleen arvon sen Tammisaaren ja Jorvin välillä. Tammisaaren valitsisin ehdottomasti, mutta onhan siellä näin Espoosta aika hankala ravata ultrissa ja sitten pelottaa, että jos synnytyksessä tapahtuukin jotain ja lapsi tarvitsisi tehohoitoa, niin kuoleeko se Tammisaaressa. Kamalaa miettimistä. Voi olla että tilaan sen ajan Jorviin. Meidän neuvola-täti kuullosti puhelimessa oikein mukavalta. Kerroinkin, että tämä raskaus on saanut alkunsa hedelmöityshoidoilla, jotenkin se tuntui luontevalta.

Minäkin olen miettinyt kotiin jäämistä, ja että kuinka pitkäksi aikaa se olisi mahdollista. Tällä hetkellä tuntuu, että olen varmaan ensimmäisen vuoden kokonaan kotona ja ehkä lapsen ollessa n 1,5 voisin tehdä 2 -3 päivää viikossa töitä. Sitten toivoisimme, että saisimme lapselle myös sisaruksen/sisaruksia, joten elämme varmaan aikalailla sen mukaan miten elämä sujuu, sen enempää sitä stressaamatta. Kun tämän ensimmäisen saaminenkin otti aikansa, en ihmettelisi, vaikka ehtisin olla kakkosta ennen töissä 5-vuotta.

Aurorae Ianaa, että pieni sydän sykki, on se vaan niin ihmeellistä nähdä. Itse olen kokopäivän toistellut lääkärin kauniita sanoja, ja tarkastellut ultrakuvia. :heart:

Soleil Ihanaa, että sinäkin pääsit tänne pinoon. Paljon onnea odotukseen.

Muoks vielä viikot mukaan eli Haltia ja Pikkupeikko 7 + 4
 
Ellastiina,

kiva kun aloitit uuden ketjun. Minua alkoikin vähän jo edellisessä ketjussa ahdistaa, kun en ehtinyt oikein päästä tutuksi kenenkään kanssa. Hyvä, jos sama porukka pysyy loppuvuoden kasassa niin ehtii paremmin perehtyä itse kunkin kuulumisiin :) .


soleil

Ihanaa, että vuodosta huolimatta kaikki on pienellä hyvin!



Pantalaimon

:wave:


Aurorae

Ihana kuulla tuollaisiakin uutisia, ihmeluomuplussa :) . Hienoa, että pikkuruisella oli kaikki hyvin! Meillä onkin laskettu aika peräkkäisinä päivinä :) .


haltia

Tutun kuuloisia pohdintoja sinulla. Minä olen vähän miettinyt Naistenklinikkaa sen takia, että Lastenklinikka on lähempänä kuin Kätilöopistoa... vaikka matkaero ei tosiaan ole suurensuuri.

Minäkin kerroin jo meidän neuvolantädille, että vauvanalku on saatu alkionsiirrosta. Ei muuten olisi vielä antanut minulle neuvola-aikaa, vaan olisi pitänyt ensin odottaa kaksien kuukautisten poisjäämistä. Neuvola on ensi viikolla.

Meilläkin on toiveena sekä se, että voisin olla kotona mahdollisimman pitkään lapsen kanssa, että se, että pikkusisaruksia tulisi myös heti kun mahdollista.. Saa nähdä, miten elämä kuljettaa.



Omaa napukkaa ).(

Huomenna meillä alkaa 7. viikko :) ja on aika Väestöliittoon ultraan :). Jännittävää!!!!! Ja samalla hiukan pelottavaa. Toivottavasti huomenna tähän aikaan olen superhyperhelpottunut...

Tänään ja eilen on ollut aamuisin (lähinnä matkalla töihin) etovaa oloa, ei tosin vielä lähelläkään pahoinvointia. Leikkasin kuitenkin varmuuden vuoksi taskuun palan inkivääriä. Se tuoksu kuulemma voi helpottaa pahoinvointia.

Meillä on laskettu aika 11.12, jos voisit Ellastiina lisätä sen tuonne ensimmäiseen viestiin.

Ihanaa, että huomenna päästään näkemään, onko tuolla sisällä joku (en halua edes ajatella, ettei olisi). Harmittaa tosi paljon, että iloa himmentää kovasti nyt tällä viikolla nuo tapaamispulmat miehen lasten kanssa. Nyt mies onneksi sai järjestymään kolmen päivän tapaamisen- mutta se maksaa meille jälleen yli 1000 euroa. Huoh. Ehkä meidän lapsi voi tyytyä käytettyihin rattaisiin ja muihin vermeisiin (marttyyri, heh). No, pääasia että hän pääsee tapaamaan lapsiaan.

Joka tapauksessa huomenna on jännittävä päivä :) .



 
Hei,

Vieläkö tänne kerkeää ja mahtuu mukaan :)
Viiden raskaustestin jälkeen on PAKKO uskoa, että raskaana ollaan! Olo ja tunne on uskomaton...Oireita alkaa jo olemaan mm. väsymys (miten voiki väsyttää näin palio ja koko ajan :eek: ), tissit kipiänä, vähän huonoa oloa (mutta kuitenki pitäs koko ajan jotain syödä), päätä särkee aika palio välillä... tätä kai tämä tulee nyt olemaan :) IHANAA :heart:

Plussa tuli nyt 2.ivf:stä, siirto oli 9.4. Ihan alussahan tässä ollaan, mutta ei millään jaksais ressata enempiä :/ Tänään soitin väestöliittoon ja varhaisultra on 18.5. Hoitajaa meinas vähä naurattaa, ku sanoin, että "Kaikki tekemäni 5 raskaustestiä näyttää plussaa, joten täsä ollaan vissiin raskaana" :LOL:

Vau.fi-sivuston mukaan laskettuaika ois 30.12.

Tässä nyt oli vähä taustatietoa :)

Jos joku ihana immeinen lisää mut listaan niin, tiedot ois : nuuskis80, 2.ifv, 30.12.

nuuskis, rv 4+1
 
Kyllä taas on tullut tekstiä.... =)

nuuskis80 Tervetuloa mukaan :flower: itse oon tehnyt tästä raskaudesta 9 testiä joten en kovinkaan luottavainen ole ollut :LOL: + tietty veritesti viä jonka kinusin

kuumetta Paljon onnea huomiseen ultraan :heart:

Aurorae voi ihanaa, kiva kuulla hyviä ultrauutisia! Minuu on kans huolestuttanut toispuoleinen kipuilu mutta onneksi se ei tarkoita automaattisesti kohdunulkoistaraskautta

soleil76 Tervetuloa mukaan :flower: varmasti on ihanaa nähdä pikkuisen sydämensyke :heart:

Ellastiina Lisäisitkö listaan mun nimen jälkeen lasketunajan joka on nettilaskureiden mukaan 16.12 =)

Omia kuulumisia, pahoinvointia on ilmaantunut. Tänään töissä kyökin niin että tuli sit ylös asti :/ mutta en valita, tätä on niin odotettu :heart: Huomenna soitan klinikanhoitajalle josko ultran voisi saada aikasemmaksi kun on vasta rv8. Pelottaa niin tämä vasemmanpuolen kipuilu vieläkin

T:Tiinuli 6+1
 
Hyvä juttu tämä vähän rajatumpi uusi pino, ei paisu niin mahdottomaksi. Musta ainakin tuntui kuukausikohtainen odottajien pino niin valtavalta että sinne hukkuisi.

mm72 , varmaan kaikilla on noita samoja pelkoja, että ei siellä masussa enää kasvakaan elämää - mulla ainakin aika ajoin... no nyt jännäilen ultraa joka vielä tänään, onneksi sen jälkeen taas tietää paremmin.

Lion, sulla oli siis eka neuvolalääkäri eilen? Kiinnostaisikin tietää, mitä siellä oikein tehdään?

kuumetta, onnea ultraan, tai ehkä olet siellä jo? Toi eka ultra on varmasti kaikista jännin ja koskettavin, kun näkee ne sydämenlyönnit eka kerran :heart:
Auroraelle myös paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!
 
Huomenia!

Aurorae: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

kuumetta: Tsemppiä ultraan!

Nuuskis: Tervetuloa! :wave: Teillä onkin luvassa jännittävä uusi vuosi. :D

haltia ja muut: On hauskaa lukea teidän pohdintoja synnytyssairaalan valinnasta. Meilläpäin kun ei ole kuin yksi vaihtoehto. :D Toki se onkin sitten iso yliopistollinen keskussairaala, joten sinänsä ei valittamista.

Tiinuli: Uskon, että tuo vasemmanpuolinen kipuilu on vaaratonta ja keltarauhasesta johtuvaa. Mulle lapsettomuuspolin gyne selitti, että monilla se saattaa oireilla melko voimakkaastikin. Itselläni oli ihan alussa kipuja oikealla puolella (mistä ovuloin), mutta ei mitenkään häiritsevän paljon.

-Pantsu 9+3
 
Olisin kysellyt että mille viikolle olette lugeja käyttäneet?

Ja jos on muita joilla on metformiini- nimistä lääkettä, niin mihin asti olette sitä syöneet?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

toivo +pippuri 5+3 (la laskurin mukaan 22.12)
 
Tervetuloa joukkoon mukaan soleil ja nuuskis! :wave:

Hyvä idea oli rajata tämä pino tässä vaiheessa! Itse vasta vähän aikaa sitten plussanneena mietin aluksi, että voikohan joukkoonne vielä "tunkeutua", mutta täällä sitä nyt sitten ollaan. Eipähän tarvitse kuitenkaan kysymysten kanssa yksin painiskella ja on mukavaa, kun osa on jo niin "pitkällä" niin saa arvokasta tietoa miten tulee toimia, kun esikoista täälläkin odotellaan ja kaikki on uutta ja ihmeellistä.

tOivO: Taitaa noissa lugeissa olla vähän erilainen käytäntö joka puolella. Itse olen Treen Väestöliiton asiakas ja ohje oli, että luget lopetetaan testipäivään oli plussaa tai negaa.

Irene ja Onni 6+1 (varhaisultraan enää 6 päivää)
 
ELLASTIINA: Mulla laskettu aika on 5.11. Näkyy puuttuvan vielä listalta :p

TOIVO: Kannattaa kysyä hoitopaikasta neuvoa lugejen suhteen, kun käytännöt tosiaan vaihtelevat hoitopaikoittain ja riipuvat mikä hoito on "alla". Itse lopetin zumet ja luget rv 10 jälkeen pikkuhiljaa vähentäen. Nyt on menossa kortisonivähennys.

AURORAELLE onnittelut ultranäkymistä :heart:

MUILLE joilla on tänään ultra niin tsemppiä sinne!

UUSILLE tervetuloa!

ON: Niskat jumissa ja päätä särkee edelleen. Kolme iltavuoroa olis vielä ennen vapaata ja sitä NP-ultraa...

Bartsu ja toukka 12+1
 
Hei!

Kiva tämä uusi pino!

Mulla on nyt ollut viikon verran päänsärkyä ja se rassaa, toivottavasti johtuu hormoneista, kun jostain luin, että se olisi ihan normaalia näillä viikoilla. Ja väsyttääkin taas, kun esikoinen valvottaa öisin. Ei kiva!

Mulla on maanantaina eka neuvolalääkäri ja sitä odotan mielenkiinnolla. Jospa sydänäänet kuuluisi, se kyllä helpottaisi tilannetta, on taas vähän epätoivoinen olo ollut raskauden suhteen viime päivinä. Johtunee siitä, että masuasukki ei päivisin anna itsestään merkkejä, kun olen töissä. Ei ilmeisesti tykkää mun työympäristöstä ;) Kun sitten iltaisin kotiin pääsen ja saan työhousut jalasta pois, niin alkaa pientä tönimistä tuntua. Ehkä tiukat työhousut pitää masuasukin kurissa ja muutenkin liikkeet tuntuu useimmiten, kun olen seisaaltaan. En ole siis vielä siirtynyt mammahousuihin töissä, koska ne korostaa mahaa sitten niin paljon, että raskaus on vaikea pitää salassa ja vielä olisi tarkoitus pitää raskaus salassa töissä n. kuukauden verran, rakenneultraan asti. Pääsyy on tietysti yt-neuvottelut, jotka päällä, saisin satavarmasti kenkää, jos nyt kertoisin odottavani lasta.

Pieniä flunssanoireitakin on, lähinnä nenä on ihan kuiva, siis jotenkin limakalvot kuivat, toivottavasti johtuu katupölystä tms, koska vielä mulla ei pitäisi allergiaoireita olla. Pitääkin muistaa kysyä allergialääkkeistä maanantaina lääkärissä.

Luget: minä lopetin luget plussatestiin ja se on tietääkseni Hesan VL:n normikäytäntö tuoresiirroissa.

Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista Auroraelle

Lionin lääkärikuulumisia odotellaan :)

Angela rv 15+3
 
Tervetuloa nuuskis80 ja onnea plussasta!

Lähinnä tämän vuoden vauvoja taitaa tämä pino tuoda mukanaan -- muutamat sitten 2010...

Allergialääkkeistä: Näissäkin on näköjään eri käytäntöjä. Mulle neuvolalääkäri sanoi, että vain kortisooninenäsuihkeita voi käyttää... Toiset olivat saaneet pillerin nimiäkin kai? Mulla on käytössä sarvikuonokannu, jolla olen koko kevään huuhdellut nenään. Yöllä saattaa tukkosuus vaivata ja luulenpa, että se sekä ilmankostutin ovat pitäneet tukkosuutta loitolla. Myös suolaliuosta suihkin nenääni yöllä, jos herään nenätukkoisuuteen. Kyseessä on lienee lähinnä limakalvojen kuivuminen eikä allergia mun tapauksessa.

Neuvolalääkäristä
: Itselläni oli aika tällä viikolla. Olin vähän pettynyt, kun lääkäri oli jotenkin "nuiva" ja vähäsanainen. Yleensä kai tehdään gynegologinen tutkimus, mutta nyt ei tehty, koska on kuulemma varmasti niin paljon jo tutkittu ettei tarvitse. Sopi kyllä mulle! Sitten kuunneltiin sydänäänet. Se oli semmoista jännää suhinaa, kun olin kuvitellut, että olisi selkeää tykytystä. Lääkäri totesi, että pikkuinen on varmastikin hereillä, kun on niin tiheät. Totesi sitten, että kyllä siellä joku on... Mun mielestä se oli jotenkin tyly kommentti...vai olenko yliherkkä...

Kotiäiteydestä:Toivoisin, että voisin olla kotona useamman vuoden, MUTTA mieheni jättäytyi opiskelijaksi viime vuonna... Jos hänellä on töitä siinä vaiheessa, kun vanhempainvapaa loppuu, niin jään kotiin, mutta jos ei, on pakko palata töihin... Tämä vähän stressaa mua.

|.| (oma napamerkki pikkuisen tässä muuttunut, kun töissä alkoivat housut kiristää ja farkut olivat aamulla kummasti kutistuneet pesussa...) Mulla on sisustusinto päällä. Mietin, että miten saamme raivattua vauvalle tilaa kolmiossamme, kun kaikki säilytystilat on täynnä... Muuttokin on ollut mielessä, mutta jotenkin on alkanut tuntua siltä, että olisi parempi odottaa, että miehen työasiat ovat taas kunnossa. Me olemme siinä mielessä onnekkaita että extra-säästäväinen ja ahkera puolisoni oli poikamiesvuosinaan säästänyt mukavan pesämunan ja meillä ei ole lainaa.

Ihana viikonloppu tulossa! Nauttikaa säästä ja puolisoistanne!
Ellastiina (14+1) =)
 
t0iv0 Mulle annettiin sellainen ohje tässä tuoresiirrossa etä lugeja käytän 3 päivässä 200mg. Ens viikolla kun on rv 7+0 vähennään niin että käytän 2 kertaa päivässä ja ultra on rv 8+0 silloin päätetään jatko. Metut on myös käytössä ja sisätautienlääkäri sanoi että huoletta voi käyttää rv 12 asti.

Pantalaimon mulla ivf joen ei ole keltarauhasta kummallakaan puolen ( kaiketi? ) joten ei varmaankaan siitä johtune...


Kävin klinikalla ultrassa tänään ja kyllähän se vauvanalku ihan oikeassa osoitteessa oli :heart: ruskuaispussi näkyi ja pienen pieni alkio jossa sydänkin heikosti sykki. Lääkäri sanoi että normaaliraskaus on kyseessä. Kipuihin ei osannut sanoa, veikkaili että kohdunkannattimet ovat tiukoilla niin siksi voi särkeä. Seuraava ultra on puolentoista viikon kuluttua jossa pikkuinen mittaillaan ja sykekkin pitäis näkyä selkeänä.

T:Tiinuli 6+2

 
Tsau kaikki
Löysimpäs uuden pinon :)
Ihania kuulumisia kaikilla! Näköjään yhdellä jos toisellaki epätodellisia olotiloja ja tunteita.. ja pelkoja. Niin oli/on itelläkin, ja etenki näillä viikoilla ku mitää ei konkreettisesti tunne.
NP-ultra oli tänää. Hoitaja teki. Vastasi tasan viikkoja, 12, turvotusta oli vain 1,3mm kaikki hyvin. Viuhtoi ja ponnisteli. Näkyi pieni mahd. vuotokohta josta saattaa taas joskus tuhruttaa.. Tänää meni viimenen luge jne. ja huomasin yli 2 viikkoon eka kertaa tuhruakin..mutta ei se enää masenna kun kaikki taas näillä näkymin hyvin :)
Ihanaa vkl kaikille
:heart:

Ps. laskettuaika siis 7.11.
Kauniskuu 12+0
 
Tiinuli ja Kauniskuu: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Tiinuli: No niinpä tietysti. Olishan se mun pitänyt tietää. :headwall: Mutta hyvä, että pikkuisella oli kaikki hyvin. :D

Allergialääkkeistä: Tosiaan, aika kirjavia neuvoja tuntuu olevan. Mulle sanottiin, että sitiritsiiniä ja loratadiinia saisi syödä. En kuitenkaan ole vielä popsinut pillereita, vaan käyttänyt vain nenäsumutetta ja silmätippoja. Tänään kyllä käsivarret kutisivat, mitä ne eivät koskaan tee, joten täytyy katsoa kuinka kauan kestän olla ilman antihistamiineja. :(

Tsemppiä päänsäryn kanssa painiskeleville! :hug: Itsellänikin on taipumusta jännittää niskaa ja hartioita ja sitä kautta kärsiä myös päänsärystä. Kaurapussi ja säännöllinen jumppaaminen painojen kanssa auttaa, mutta ei tietenkään hormoneista johtuvaan särkyyn. :/

-Pantsu 9+3
 
Kyllä taas olette olleet ahkeria, uusi pino ja kaikkee...
Tervetuloa uusille. Soleil ja Nuuskis.

Tiinuli Kiva kuulla että teilläkin kaikki hyvin. Mullahan oli kans vasemmalla puolella kipua mutta lekuri katsoi munasarjat vielä niin turvonneiksi ja isoiksi mistä kipu johtunee...

Päänsärky on kyllä yks kamalampia kipuja, toivottavasti te jotka siitä kärsitte saisitte nopeasti helpotusta.

Ihana ilma täällä, olen reippaana tyttönä pessyt tänään terassin ja öljynnyt myös kaikki kesäkalusteet.
Maanantaina pitäs mennä kahden viikon talviloman jälkeen töihin, motivaatio aika pohjilla...
 
Ellastiina: Kiitos uudesta ketjusta, tämä oli hyvä juttu!

Soleil ja Nuuskis: Tervetuloa pinoon ja onnittelut plussista!!

Tiinuli: Onnittelut ultrasta!!! Se on ihana tunne, kun saa konkreettisen varmistuksen onneen :heart:

Angela: Äitiyshousut todellakin antavat tilaa vatsalle runsain mitoin. Sinulla voi tulla ongelmia piilotella mahaa rakenne-uä asti :D Minulla on jo pullahtanut kohtalainen maha ja tuntui, että se tuli lopulta aika salakalavan yllättävästi!! Peilin ohi kulkiessa hämmästen sivuprofiilia :LOL: Mutta on se aika ihana =)

Viol 15+1
 
Ihanaa, että olette saaneet hyviä ultrakuulumisia :heart: kyllä se ensimmäinen ultra on niin jännittävä, kun siellä raskaus jotenkin konkretisoituu.

Kauniskuu sun laskettuaika onkin mun syntymäpäivä :D


ON: tänään on sitten iskenyt se väsymys aivan entistäkin kamalempana. Töistä ei meinannut tulla mitään, kun viimeisillä voimilla yritin sinnitellä aamusta iltaan. Tuntuu, etten jaksa mitään muuta kuin nukkua, syödä, oksentaa ja voida pahoin. Plääh, kuluisi jo nämä viikot äkkiä.

Tässä pinossa sattuukin olemaan ilmeisesti aika monta, jotka ovat hoidossa Helsingin väestöliitossa. Itse kuulun myös tähän ryhmään, ja olen kylä ollut supertyytyväinen =)

Haltia ja Pikkupeikko 7 + 5
 
Iltoja =)
Onkos kenelläkään tullut alkuraskauden väsymys takaisin?,Tai pahoinvointi/kuvotus? Tänään olen ollut pitkästä aikaa ihan hirmuisen väsynyt ja nyt illasta alkoi taasen kuvottaa :x Alkuun, viikolta 5 aina viikolle 12 asti olin järkyttävän väsynyt, sellaista lohdutonta uupumusta en ennen ollut kokenut, vaikka noita peikonpoikasia tuolla jo 2 nukkuukin :heart: Ja tuo etominen oli ihan ympäri vuorokautista. Ja olin niin helpottunut, kun nuo oireet jäivät pois. Siksi tässä kyselenkin, että onko kenelläkään alkanut nuo oireet uudelleen?

PantalaimonSinullekkos se neuvolan täti oli sanonut, että vain 10-12 kg koko raskausaikana on normaalia? Täällä neuvolassa sanovat, että 12-16kg normaalisti tulee, mutta jokaisen keho reagoi eri tavalla, eikä 20 kiloakaan ole mitenkään erityistä :)
Itselleni on tullut aiemmilla kerroilla 30 kg :LOL: Ja puolessa vuodessa ovat viimeistään tipahtaneet pois ilman mitään kuntoiluja tai muuta.Painonnousu on johtunut voimakkaasta nesteenkertymisestä, nilkoissakin aina roikkuu vesipussit :/ Nyt tuossa miehelle sanoinkin, että taitaa tällä kertaa tulla ennätykset, kun ensimmäistä kertaa kesäaikaan odotan, edelliset kun ovat syntyneet molemmat toukokuussa :heart:

Ja sitten, mies sanoi, että kysytään vaan kumpi sieltä tulee =) :heart: Ei tarvii enään tuskailla ajatuksen kanssa, että kysytäänkö vai ei.Paitsi, jos tulokas laittaa jalat ristiin, eikä anna katsoa =) Kunpa odotus sujuisi hieman ripeämmin.Olen kuullut paljon siitä, miten odotusaika menee kuulema kuin siivillä, kun on jo pieni hoidettavana, mutta minusta aika etenee kyllä etanan vauhtia :) Kun oppisi malttia :ashamed:

Dragon-lady ja Lilla MY 14+3
 

Yhteistyössä