+++TAMMI-HUHTIKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

Eli klikkaa mun nimen alla olevaa oranssia kirjekuorta, niin pääset kirjoittamaan mulle yv:tä. Mä sitten laitan sulle takaisin salasanan.

Kerhosivulle pääsee tuolta Kaksplussan etusivulta. Siellä on oikeassa laidassa melko alhaalla kerhovalikko. Kun klikkaa Kerhot-otsikkoa, pääsee kerhojen etusivulle. Meidän kerho on nimeltään "Alkuvuoden 2009 lapsettomuushoidoista plussanneet" ("Tammi-huhti..." jne. olisi ollut liian pitkä ). Siitä kun klikkaa, pääsee syöttämään salasanan. Mun täytyy sitten vielä hyväksyä jäsenhakemukset, sitten pääsee katselemaan keskusteluita ym.
 
Huomenta!

Ihanaa, aurinko paistaa ja on lämmintä! Vaikkakin tämä lämpö tuo lisää pukeutumisongelmia, kun ei voi laittaa mitään ohutta päälle, joka paljastaa masun ;)

Tänään on sitten se kauan odotettu neuvolalääkäri. Ikävä kyllä se on vasta iltapäivällä työpäivän jälkeen. En tykkää iltapäiväajoista, inhottavaa odottaa koko päivä, yleensä otan aamun ekan ajan, mutta niitä ei ollut vapaana. Jännittää kuuluuko sydänäänet. Mies ei tällä kertaa pääse mukaan, mutta tulee mukaan neuvolaan viimeistään heinäkuussa, kun on seuraava lääkäri ja olemme molemmat lomalla.

Mua on nyt alkanut vaivaamaan ikävä vaiva, ummetus. Yleensä vatsa toimii kellontarkkuudella, nyt ei sitten enää. Välillä on aika tukala olo ja ahdistaa. Päänsärky on vähän hellittänyt. Iltaväsy on taas aikamoista, nukahdan heti, kun painan pään tyynyyn.

Masussa on aika hiljaista, ei oikein mitään tuntemuksia ollut viikonloppunakaan, vaikka silloin olin löysissä vaatteissa. Siksi jännittää se lääkäri tänään entistä enemmän, kun on ollut niin hiljaista masussa. Eilen tuntui jotain, kun imuroin ja siivosin, mutta muuten ei oikein mitään.

Vielä en siis ole siirtynyt äitiyshousuihin, mutta eiköhän se aika koita tässä parin viikon sisään. Sitten vaan pitää laittaa pitempiä paitoja ja löysempiä, että masu vielä pysyisi salassa rakenneultraan asti. Voi olla vaikeeta, mutta yritän =) Jos en sinne asti pysty masua piilottelemaan, niin ainakin yt-neuvotteluiden loppuun asti pakko pitää salassa, ne pitäisi loppua parin viikon sisällä.

Näin mun parasta kaveria viikonloppuna. En sitten kuitenkaan kertonut raskaudesta, koska masussa tosiaan ollut niin hiljaista viime aikoina. Muutenkin nyt päätimme miehen kanssa, että ei kerrota kellekään ennen rakenneultraa. Ainoastaan mun vanhemmat tietää, mutta ei miehen. Kyllä tässä nyt kuukauden pystyy vielä olemaan ihan hissukseen, kun on tähänkin asti pystynyt olemaan :whistle:

Painonnoususta: Mulla nousi paino ekassa raskaudessa n. 20 kg ja luulen, että nyt käy samoin. Olin ihan samoissa mitoissa nyt tämän raskauden alkaessa kuin ekankin ja samaa tahtia on paino noussut kuin ekankin kerran. Nyt olen kieltämättä syönyt vähän huonommin kuin ekalla kertaa. Suklaata on mennyt jo nyt liikaa, viimeksi sitä meni loppuraskaudessa päivittäin :ashamed: Kesän grillailut vielä pahentavat tilannetta! Avasimme grillikauden jo lauantaina ja siitä se sitten lähtee! Mun neuvolantäti on tällä kertaa tosi nuori ja hoikka tyttö, saa nähdä tuleeko valitusta painosta. Mulla oli painoa pikkuisen liikaa nytkin, mietti laitetaanko mua sokerirasitukseen. Esikoisesta en käynyt, vaikka paino nousi kohinalla. Kaikista inhottavinta tässä raskaudessa on kyllä neuvolan painonseuranta! En siedä sitä yhtään :/ No, mutta se tulee mikä on tullakseen ja sen kanssa on pystyttävä elämään!

Töiden pariin!

Angela rv 15+6
 
NP-ultrassa käyty: Kaveri oli jo lähes 7-senttiä pitkä ja oli tosi vilkkaalla päällä. Niskaturvotus oli ok sekä nenäluunmitta myös. Kyllä on mieli taas keventynyt huomattavasti. Pääsin lääkärilläkin käymään, kun tuolla pääsee, jos on lahjasolulla alkunsa saanut vauveli. En siitä edes tiennyt eikä sit vissiin neuvolantätikään. Pääsen kuulemma myös rakenneultran jälkeen vielä ultraan samasta syystä. Lääkäri sit totes mulla hiivatulehduksen. Kävin hakeen Canestenit apteekista sitten.

KERHOIDEA oli oikein hyvä!

Bartsu ja toukka 12+4
 
Angela: Täälläkin yksi, jota painontarkkailu alkaa ahdistaa, vaikka tiedän sen olevan itseni ja vauvan parhaaksi. Olen kyllä tottunut itse käymään vaa'alla ja tarkkailemaan ruokaa, mutta ainakin tässä alkuvaiheessa se on ollut tosi vaikeaa ja siitä on tietysti huono omatunto. :/ Onneksi seuraava neuvola on vasta kesäkuussa. Ehkä pahoinvointi tästä helpottaa ja jaksaa panostaa enemmän terveelliseen ruokaan ja liikuntaan.

Bartsulle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Olen laittanut yv:tä kaikille halukkaille ja hyväksynyt kerhon jäseneksi hakeneet. Jos haluaa vielä salasanan, voi vaikka täällä huikkailla, niin lähetän sitten yv:tä. :)

ON: Tänään on taas pahoinvoinnin kannalta huono päivä. Olen toki onnellinen, ettei kertaakaan ole tarvinnut oksentaa, mutta ei tää kuvotuskaan mitään kovin kivaa ole. Onneksi suurin osa opiskelukiireistä on jo takanapäin ja kaikki valmistautuvat vain vapunvietoon. :D Voi siis itsekin vetää lonkkaa ihan hyvällä omallatunnolla. ;)
 
Ihanaa, että teilläkin tärppäsi vihdoinkin!

Silve Samoissa päivissä mennään. Myös itse laitoin äippähousut jalkaan viikonloppuna. Töihin niitä en nyt vielä ole laittanut, kun yhdet housut mahtuvat jalkaan vielä. HM:sta kävin lauantaina hakemassa yhdet housut lisää, kun käytettynä hankkimissani housuissa on vielä vähän väljä se resoriosa... Nyt on vähän semmoinen välivaihe, että omat housut eivät oikein mene enää ja suurin osa äippähousuista on liian väljiä vielä...

Ellastiina (14+4)

 
Onnea uusille plussajille! :flower:

Mulla on ollut käytössä jo yli 3 viikkoa se "jatkovyö", Carefix Expander Belt (kuva esim täällä: http://www.babyidea.fi/aidille/carefixexpander.html)

Mulla toimii aivan loistavasti, ajattelin, et jos näin mennään kesään asti, niin mun ei tartte äippähousuja välttämättä ostaa lainkaan! Sit voikin kesähelteillä siirtyä mekkoihin, hameisiin ja tunikoihin&legginseihin ! :)
Tän avulla voi siis käyttää normihousuja, joihin toi jatkopala laitetaan vyötärön napinläpeen. Oon vielä lyhyempien paitojen kans käyttäny masutuubia siinä päällä: toimii loistavasti! Siinä tuli 3 pituutta mukana, nyt on se lyhyin käytössä.

Viikonloppuna hankin myös tukivyö/vaatteen, sellanen vähä tiukempaa neulosta olevan masutuubi se on oikeestaan. Jos nää pienokaiset nyt enemmän alkaa riehumaan vatsassa, ajattelin, et jos tän avulla kuitenkin pystyis helpommin liikkumaan. Nytkin on päällä vaatteiden alla, ja jotenkin nyt tän massun kans on kyl eri tukeva olo!

Pantsu, kiitti viestistä - sulta ilmeisesti nyt odotan kerhon jäsenhyväksyntää! :)

-Raitanen 15+6
 
Raitanen: Joo, törmäsin joskus tuohon vyöhän nettisurffailuissani. Nyt tosin olen jo huomannut, että maha tulee vähän kipeäksi, kun istuu vyötäröltäkin löysät housut jalassa koko päivän. Äitiyshousut on ihanat, kun se menee kunnolla masun päälle. Mutta tietysti, kun en ole ne päällä töissä vielä istunut, en tiedä johtuuko mahakipu yleisesti istumisesta vai siitä, että masu ei oikein tykkää mistään painon tunteesta. Mutta tuo vyö olisi tietysti hyvä lisävaruste vielä.
 
HELINÄ: :hug:

PANTSU: En mä pääse tuolla salasanalla kirjautumaan tai hakemaan jäsenyyttä :x Se vaan paiskaa mut koko ajan siihen kirjautumiskohtaan ja sanoo, et vaatii salasanan...

Bartsu ja toukka 12+4 (uusi tekonimi on työn alla, kun ei tuo enää kohta toukasta mene)
 
Helinä: Olen tosi pahoillani. :hug: Annettiinko mitään toivoa, vai oliko tuomiona tuulimuna?

bartsu: Kirjoititko varmasti numerot numeroina ja kirjaimet kirjaimina? Voin laittaa sulle vielä yv:nä sen salasanan, ettei vain olisi tullut mulle typoa tms.?

-Pantsu 9+6
 
Pantalaimon tuomio oli tuulimuna, ruskuaispussi oli 9mm, zumenonit ja luget lopetetaan tänään, jos maanantaihin mennessä ei ole vuoto alkanut niin lääkkeelliseen tyhjennykseen. itse sitä tottakai miettii että jos siellä ei vaan näkynyt vielä...
luin tuolta keskenmeno pinosta että joku oli käynyt ultrassa 6+3 ja ei ollut näkynyt kuin sikiöpussi, kahden viikon päästä löytyi sikiö ja syke.
Kiitos myötätunnosta kaikille
 
Pahoittelut ja halea Helinä22 :hug:

Tao ja Wilson - tervetuloa!

Neuvolalääkäri takana: ensin kävin hoitajalla, jossa katsottiin verenpaine, joka loistava, keskusteltiin mun voinnista ja siitä kipukohtauksesta, jonka sain 1,5 viikkoa sitten. Painokin tietysti otettiin ja olin kaatua järkytyksestä, kun astuin vaa'alle, painoa oli tullut lähes 5 kiloa lisää... siis ei voi olla oikeaa painonnousua, koska vanhat housut mahtuvat vielä päälle, vaan tuossa näkyi tämän päivän tuhti lounas ja viikonlopun grilliherkut ja mässäily! Ikinä en enää ota maanantai-iltapäivälle neuvola-aikaa! Nyt alkoi tosissaan ruokavalion tarkkailu, herkut pannaan! Paitsi vappuna on pakko herkutella ;) Liikuntaakin yritän lisätä, vaikka en tiedä mistä siihen aikaa löydän. Hoitajan jälkeen pääsin lääkärille, siellä keskusteltiin voinnista pitkään ja siitä kipukohtauksesta tietty ja mun sairastamattomasta vesirokosta. Sain reseptin vesirokkoa vastaan ja reseptit kesäksi allergialääkkeille. Sitten tehtiin normaali sisätutkimus, jossa kaikki ok, ja tosi pikaiseen kuunneltiin sydänäänet. Siis ehkä 10 sekuntia jaksoi lääkäri doppleria masulla pitää :/ Muuten siis ihan ok käynti, paitsi paino järkytti ja lääkärin nopea toiminta sydänäänien kuuntelussa harmitti. Ehkä lääkärillä oli kiire kotiin, kun kello oli jo yli neljän! Sydänäänet siis kuitenkin kuului ja syke oli 150. Eli kaikki kunnossa, se on pääasia. Seuraava neuvola sitten kesäkuussa ja saan paperit kelaa varten, sitä ennen rakenneultra 26.5.

Tänään illalla en ole sitten syönyt mitään :whistle: Heh.

Hyvää illan jatkoa!

Angela rv 15+6
 
Helinä22 voimia :hug:

omaa tilitystä sorry.... oon niin masentunut kun huomasin että muilla on varhaisultrassa näkynyt jo kunnon syke rv 6 eteenpäi, toisilla jo rv 5 ja risat :ashamed: mähän kävin ultrassa rv 6+2 (mun mielestä rv 6+4 mutta lääkäri laski siirtopäivästä lähtien ja mä hedelmöittymispäivästä) niin jonkin sortin syke välissä näkyi mutta jotain lääkäri sanoi että kunnolla ei näy, kun aina välis vaan näky. Silti sanoi että normaali raskaus on kyseessä mutta katotaan reilun viikon kuluttua uusiksi .... ei halunnut vaan huolestuttaa varmaankaan. Kyllähän se hemmetin syke olisi kunnolla pitänyt näkyä niin kuin kaikilla muillakin :'(
 
Helinä: Pahoittelut ja isot :hug: täältäki :hug:

Tervetuloa Tao ja Wilson :wave:

Raitanen tuo "jatkovyö" näyttää ja kuulostaa tosi kätsyltä :) Pitää ihan harkita tollasen ostoa!

Täälä on niin turvonnu meininki, ettei farkut mee enään kiinni :'( Onneksi on muita housuja, mut neki vähä puristaa :headwall: En ymmärrä miten nyt jo voi housut puristaa :eek: Viikkoja ku on VASTA 4+5...
Oireita täällä on edelleen, että kai tuola massussa kaikki on hyvin. Tissit on kipeet, niihin ei saata koskea ollenkaan! Massua pistelee, nipistelee ja vähä kipuilee välillä. Kipuja on varsinki sillon, ku enemmän istuu ja liikkuu. Normaalia?!? Kivut on samantyyppisiä, ku menkkojen aikana. Niin ja väsyttää, krooh, miten voiki väsyttää välillä ihan hirveesti!!! :eek:

Ensimmäisen neuvolanki jo tilasin :LOL: Se on 15.5. Ja sitte parin päivän päästä onki varhaisultra! Nuihin on vielä aikaa.... :/

Nuuskis, rv 4+5
 
Tiinuli81: Älä vielä murehdi. Eiköhän nämä ole yksilökohtaisia asioita. Syke löytyi eli elämää. Luota tässä lääkärin sanaan.

Pantalaimon: Mitenhän tuolla kerhossa? Näkyykö ne kuvagalleriat ja jutut muille, kun pelkästään keskustelupalstasta sanoi, että se on vain jäsenille???
 
Ellastiina: Ei näy kuvat muille. Mun käsittääkseni jos joku ulkopuolinen yrittää kerhoon, ei pääse salasanan kyselyä pidemmälle, eli ei näe edes etusivua.

Mun täytyy siis käydä hyväksymässä kaikki uudet jäsenet, joten jos ette heti salasanan annon jälkeen pääse keskusteluosioon, älkää huolestuko. En vain ole ehtinyt hyväksyä teitä. En mä sentään koko päivää koneella päivystä. :D

Helinä: Voi kurjuus. :( Paljon voimia ja lohtuhalit vielä kerran. :hug:

Tiinuli: Älä huolestu. Mulle tosiaan polilta sanottiin, että eivät mielellään ultraa ennen kuin viikkoja on 7+, koska sykkeen näkyminen on niin yksilöllistä sitä ennen. Uskon, että jos siellä välillä näkyi syke, niin varmasti kaikki on hyvin. Voihan olla, että sydän oli juuri alkanut sykkiä, ja siksi ei ollut vielä tasainen jumputus. :hug:
 
Helinä Paljon halauksia, tiedän todella miltä tuntuu. Mulla edellinen raskaus todettiin samaisessa varhaisultrassa tuulimunaksi. Voimi, ja jaksamista. :hug:

Tiinuli Joo mulle kans sanottiin väestöliitosta että ultra vasta 7 + viikolla, jotta sydän varmasti näkyy, mun mielestä kuullostais todella hyvältä jos sydän on kuitenkin tykytellyt jo 6 +2 niin, että se on nähty.


Wilson
Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan :heart:

ON: Raskausoireista ylitse muiden on tällä hetkellä oksentelu. Voi järkytys, ja jos se voi jatkua jonnekin rv 16 asti kuten jozefinalla eihän tästä elämästä tule mitään, kun oksentaa kaiken varsinaisen ruuan 5 minaterian jälkeen. Kuvotus on sitten muuten vaan jatkuvaa, ja väsymys jotain ihmeellistä.Niin ja positiivisesta testistä asti oln palellut ihan hirveästi, j se ei vaan lopu. Villasukat jalassa yötä päivää ja kaikkien peittojen väliin pitää kääriytyä. Nyt sänkyyn, jos olo vähän helpottaisi.

Pantis vihdoin pääsin kerhoon, huh kun olikin vaikea käsittää koko systeemi, ottaa ilmeisesti aikansa, että olen siinä mukana, mutta vaikuttaa monipuoliselta ja kivalta.
 
Ihan kamalan paljon tapahtuu täällä, enkä pääse enää kunnolla nettiin niinku alussa.. ja monesti vaan pikaseen. Enkä siten kaikkiin vaiheisiin. Joten anteeksi jos en osaa kommentoida kaikille.. :ashamed:

Helinä Olen tosi pahoillani. Olen kans joskus kuullu kaikista yksilöllisistä tapahtumista miten raskaus on alkanu näkyy.. Kaikesta huolimatta toi on kyllä musertava uutinen. Voimia ja jaksuja!!

Tiinuli Joo, syke on todellaki yksilöllistä, mutta muistan iteki, miten pahalle tuntu ku gyne oli koko ajan jotenki pessimistinen.. ei antanu "lupaa" soittaa ees neuvolaa, vaan aina sano, et katellaan nyt vielä seuraavaan ultraan jne.. Ite kun muutenki oli ihan pessimisti, niin se masensi edelleen. No, mulla olikin sitä hysteeristä verenvuotoa, ja ehkä siks lekuri halus olla ylirealisti. Mut pää pystyyn, kyl varmasti kaikki on hyvin !!! :hug:

Bartsu Huisin hienot ultrakuulumiset!! Kaverihan on huisisti isompi ko noi sun viikot antaa ymmärtää =) Ku meillä vastas tasan 12+0 kun oli ultra ja tyyppi oli sen 5,4 cm.. Mut taisitki joskus laittaa että se olis ajallisesti edempänä, mutta et muuta viikkoja, vai miten se oli? :) Ai, muuten, meille ei kukaa puhunu mistää lääkäreistä tai ultrista..ihan normeilla neuvolahommilla mennään.. pöh.. ?? Kumma kun käytännöt on erit... :/ Mut muuten kuulostipa tosi hienolle toi raskauden kulku!!

Angela Harmi että sua harmitti toi painoasia. Mut, hei, mut muista kuitenki että raskaus ei ole hyvä aika alkaa laihduttaa.. toki ymmärrän kyl jos paino stressaa ja ainahan voi vähä katsoo miten syö mut älä ny syömättä nainen rupee olemaan :) !! Mua itteeni ahistaa kun sen vuodon mukana jäi toi liikunta katkolle, ja tuntuu että alkaa olla iha rapakuntoa.. Portaissa nousukin pistää puuskuttamaan, ja tuntuu että lihasten tilalle tullu enenevässä määrin kaikkea muuta. Mut mitä mä valitan, oma moka kun en saa otettua ittee niskasta!! Pöh.. Muuten, mille viikoille teillä sattuu rakenneultra? Meil menee 21+jotain .. joten aika myöhälle...

Ei vähän mä ootan, että nää kelit lämpee oikeesti kunnolla. Ihana olla kesällä masu pömpöllä, saa autuaasti antaa sen näkyä koko maailmalle, eikä tarvii kiskoo mitää toppiksia niskaan :). Ja niinku RAITANEN sanoi, saa pitää mekkoja jne. NAM! Nyt ollu kelit jo vähä sinne päin, mutta ite super-kesäihmisenä kaipaan oikein lämpimiä kelejä.

Mukavaa viikonalkua kaikille :heart:

Kauniskuu 12+3
 

Yhteistyössä