Tammikuiset 2006

Moikat!

Huh, aika kylmää :eek:

Myö käytiin eilen 1v. kuvauksessa. Olis paremminkin voinu mennä, mutta varmaan muutama ihan hyvä kuva saatiin. Ne hymykuvat jäi kuitenkin puuttumaan, Aada vaan vakavana katteli, että mitä ihmettä se kuvaaja siinä oikein mölisee :D Ja salama oli aika pelottava, se välillä itkettikin. Mutta nyt jännityksellä odotamme, millasia kuvista tulee!

Käytii sit samalla Rossossa syömässä, kun isukillakii oli syntymäpäivät. Oli Aadan eka ravintolareissu ja meni tosi hyvin! Siinä samalla se pupelsi pari palaa patonkia ja meiän pannupizzan reinoja :) Ja sit meillä oli kurkkuviipaleita mukana, ne on hyviä! Ja rusinoita vielä varalla, mutta niitä ei tarvittu!

Myö ollaa vielä toistaiseksi säilytty suht terveinä, muutama nuha pidetty, mutta ei vielä kuumetta oo ollu. Ei kyllä miehenkään kanssa paljoo sairasteta, oisko tässä yhteisen 9 vuoden aikana molemmat ollu pari kertaa kipeinä, mahatautia ei oo ollu kertaakaan, vaikka lähisuvun on kiertäny!

Meillä vielä synttärien juhlita jatkuu... Alkaa kohta jo itellä tulla kakut korvista ulos, kun vieraita käy ihan ripottelemalla ja pitäähän sitä kaikille jotai tarjota! Onnex on tää masu jo iso, ni mässäillä...

Mut nyt lähen laittaa ruokaa, perunamuusia ja nakkikastiketta! Aada tykkää muusista tosi paljon, herkkua taitaa olla muusi ja lihapullat ja keitetyt porkkanat!

Rouva80, Aada ja #"sisko" 28+ 3
 
Moikka moi :wave:
Poika on jo ihan terveen oloinen vaik lääkekuurilla vielä onkin, kun nääs on se korvatulehdus! Ulkoiltukin on vaik on aikas kylmä, 11 astetta mut päällä paljon lämmintä. Ja kun ei yhtään tuule niin ilma oli tosi kiva.
Mekin näillä näkymin juhlitaan pojan 1-vuotissynttäreitä tulevana lauantaina... saas nähdä teenkö itse kakun vai tilaanko jostain :p Mä kun en oikeen luota omiin leipomiskykyihini vaan aattelen aina että mitä jos kukaan ei tykkää :whistle: helpommalla tietty pääsee ku tilaa valmiina, mut maksaahan se enemmän. rahaa kun hoitovapaalla ei ole liikaa tuhlattavaksi :(
Mutta nyt ruuanlaittoon kun poitsu nukkuu :wave:

Santeri
 
Heippa!
Täällä ollaan yritetty tytylle iltatankkausta puuron, hedelmien ja perunan voimalla, että nukkuisi koko yön ilman "yöpulloa"..
Ongelmana on ollut se, ettei meillä syödä kuin pikkuisen kerralla, ja niinpä ei sitten koko yötä enää saada tyytyväisenä nukuttua. Nyt ollaan onneksi parempaan suuntaan menossa eikä herätä enää kuin kerran yössä, yleensä..

Ninnille on nyt iskenyt kova riisuuntumisvimma. Paitoja otetaan pois tuosta vaan, jälkijunassa poistuu sitten myös housut ja sukat.
Mutta.... tonttulakki kilikelloineen on meillä vieläkin IN ! :p B)

Mukavia pakkaspäiviä!
 
tervehdys kaikille. en ole paljon täällä seikkaillut. mutta jos nyt kun poika täytti vuoden just tänään. kipeänä tosin kuumetta 39.5 sekä nuhaa ja yskää.tarhan kalle aloitti 8.1. ja hyvin on lähtenyt tarha käyntiin alun itkujen jälkeen jää mielellään tarhaan. eilen oli neuvola pituutta 79cm ja painoa 10kg 100g. tänään olisi ollut valokuvaus mutta jouduin siirtämään kuumeen takia. nyt se on sitten 31.1 kallioniemellä.
 
Terve!

Kaksi ekaa päivää päiväkodissa ilman vanhempaa menivät Aarolta hyvin, mutta tämä kolmas kuulemma oli haastava. Ei meinannut uni tulla silmään eikä ruoka maistua. On kuulemma tietty normaalia, mutta vähän stressaa...
 
Heissa tännekin!
Ilari täytti 1vee jo melkein 2viikkoa sitten. Vasta tällä viikolla oltiin neuvolassa ja saatiin komiat mitat 12kg ja 81,5cm. Muuten kaikki menee mukavasti. Hauskasti töpöttää kävellä pitkiäkin pätkiä.
Ensimmäinen ulkomaanloma alkaa huomenna. Ollaan 2 viikkoa kanarialla. Ihan mukava päästä toppavaatteita karkuun vähäksi aikaa.

Pulkkailu on Ilarista hurjanhauskaa, mutta toivottavasti tykästyy lomalla polskimiseenkin.
Mukavaa talvenjatkoa.
 
Komean mittainen poika Siukulla!

Alkaa pian taas vauvakuume vaivata, mutta jos jaksais töissä vielä vuoden...

Toivutaan ensimmäisestä päiväkotiviikosta ilman vanhempia ja pidetään peukkuja, että ensi viikko menisi paremmin.
 
meillä vietetään tänään etukäteen pojan 1-vuotissynttäreitä =) täyttää ensi tiistaina vuoden. Tosin kaikki vieraat ei pääse tulemaan kun niiden omat lapset on tulleet kipeäksi, mutta syödään sit itse kakkua enemmän :p Poika osaa puhaltaa jo kynttilän, pitää ottaa kuva kun puhaltaa kakusta kynttilän, voipi olla suloisen näköistä!
Parin viikon päästä mun vanhempi lapsi täyttää 10 v ja heinäkuussa vanhin 13 :heart: Eli on ikäeroa heillä tähän pienimpään... ;) mutta suuri apu isoista siskoista on, osaavat jo hyvin katsoa perään!
Mutta kivaa viikonloppua kaikille, me aletaan syömään kakkua :p

Santeri
 
Onpas täällä hiljaista, täällähän saa aivan yksinään kirjoitella :whistle:
Meillä poika täyttää tänään vuoden :wave: Siis juhlittiin jo etukäteen lauantaina ja kakkua tuli syötyä niin äidin kuin pojankin :p Lahjoja tuli muutama, etupäässä vaatetta kuin oli toivottukin, mut myös leluja tuli. vaatetta tarvii kun kuukauden päästä poika aloittaa hoidossa niin varavaatetta tarttee. Mä oon kolmivuorotyössä joten voipi olla hankalaa aluksi mutta kun tottuu niin ehkä se siitä =) Tai sitten ei :'( haikeeta on jättää pikkunen hoitoon mut onneksi on maailman paras hoitotäti pojalla :heart:
Missä te muut oikeen luuraatte?

Kuulumisia odotellen, Santeri ja poika 1 v :heart:
 
Heippis!
On tosiaan pitkä aika kun on viimeksi tullut täällä sivuilla käytyä..

Meillä edelleen taistellaan öiden kanssa..ja ongelmanahan olivat nuo yösyömiset. Melkein joka yö heräillään 2....3 kertaa ja vellipulloa ollaan vailla.
Onkohan ihan pakko ottaa käyttöön muutaman yön huudatusohjelma, että alkaisi yöt mennä paremmin ja päivällä ruoka maistumaan... :\|

Muuten on kovin näppärä neiti. Riisuilee vaatteita, ja pukee lakkia päähän ja huiveja yms.. Ja eilen oppi kasaamaan 5 palikan tornin! ;)

Nyt päikkärit odottavat,
kuuluillaan!
 
Meidän Sannan mitat: pituus 71,5 cm ja paino 8140 grammaa. Valokuvassakin käytiin samalla reissulla, saa nähdä millaisia kuvia tuli.

Viime viikolla Sanna sairasti vauvarokon, mutta on nyt parantunut hyvin. Neuvolassa todettiin atooppista ihottumaa joten täytyy alkaa rasvailemaan tyttöä päivittäin. Muuten on kaikki ihan kunnossa.

Mukavaa jatkoa kaikille!
 
Heipä hei!

Nyt on pakkasta riitäny! Olin tänää napakka ja siivosin kaikki makkarit, vein ulos kaiken minkä irti sain! Petari vielä jäätyy tuolla pihallla :D Oli meinaa niiiin pölynen, että miten siinä on pystyny ees nukkuu...

Aadan kanss käytii tänää rattailla ajelemassa, kun pakkanen pikkuseksi aikaa laski alle 15 asteeseen. Pakko oli päästä välillä pihalle, kun pari päivää meni, että kaupassa vaan käytii. Meillä on toinen auto huollossa tietty just sillo ku isännällä on iltavuorot ja terttee auton töihin :( Ollaa sit kotona ihan jumissa!

Meillä on tää viikko yritetty mennä yhillä päikköreillä, ettei nuo aamut olis niin aikasia, kun kuudelta jo herättiin. Vähän menee vielä vaihtelevasti nää päivät, mutta ei kai se heti kerralla onnistu se siirtyminenkään. Yöt on kyllä menny kaikki tosi hyvin, nyt ollaa nukuttu jopa yli kaheksaan joinakin aamuina :D

En muista että oliko jo puhetta, että jätettiin maitopullo jo kokonaan pois, kun alko maitoa mennä niin hyvin nokkamukistakin, että saahaa päivän kiintiö täytee. Ja joka päivä syödää jugurttia ja juustoa ja puurot teen maitoon kokonaan. Aada ei oo kaivannu pulloa ollenkaan, vaan hyvin käy nukkumaan, kun vaan sänkyyn vie.
Nyt kyllä puuro on tökkiny aika pahasti ja pari päivää ollaa syöty muuta, mutta pitää tänää taas kokeilla jos puuro maistuis vaikka jugun kera!

Mites teillä muilla sujuu hampaiden harjaus? Meillä aika vaihtelevasti, välillä ihan kiltisti pitää suuta auki pitkänkin aikaa, mutta nykysin useemmin kääntää pään pois, puree harjaa ja työntää sitä kielellä pois. Sitkeesti oon kuitenkii aina pari harjasua aamuin illoin tehny. Ei väkisinkään viittis pestä :\|

Otettii tänää tyynykii käyttöön, kun vaihdoin lakanat sänkyyn. Meillä on sellanen ihan ohut ja littana tyyny, ei korota oikeestaa ollenkaa.

Nyt lähen vielä vähän surffailee, pitäis Aadalle ostaa huoneeseensa lipsto, että saatas vauvalle hoitopöytä käyttöön. Ajattelin sellasen Laulumaan Victoria-sarjan lipastoa, jos joku tietää. Siihen vois sit joskus hankkia koulupåöydänkii samaa sarjaa, jos niitä sit vielä valmistetaan :D

Laitampa tässä vielä yhen gallupin: Eli miten käytätte lapsilisät? Meneekö lapsen omalle tilille vai vanhemmille? Meillä ei Aadalla vielä ole tiliä (vanhempien saamattomuutta :ashamed: ), mutta oon yrittäny siirtää ne meiän yhteiselle tilille. Siirtää ne sieltä sitten Aadalle, kun saahaan oma tili perustettua. Ollaa kyllä esim. auton istuin ja turvakaukalo maksettu niistä rahoista. Ja nyt ajattelin ainakin osan maksaa myös tuosta lipastosta, eli taidan jättää yhen kuukauden rahat siirtämättä. Mie ite oon saanu omalle tilille rahat koko sen 17 vuotta ja oli ihan hyvä summa, kun ostettiin miehen kanssa ekaa asuntoa. Sain siis rahat vasta sitten, vaikka olin jo "aikuinen". Olisivat menneet ihan hukkaan, jos olisin saanu niihin vapaat kädet sillon 18 vuotiaana. Hyvä äippä ja isä, kun eivät antaneet niitä silloin!

rouva80, Aada ja "sisko" 29+4
 
Hei!

Meillä lapsilisä on toistaiseksi käytetty Aaron tarvikehankintoihin, koska toinen meistä on ollut hoitovapaalla ja talous tavanomaista tiukemmalla. Jonkin ajan päästä on tarkoitus perustaa Aarolle oma lapsilisätili.

Muutoin meillä menee mukavasti. Toinen päiväkotiviikko on ollut Aarolle jo helpompi, ja poika on silloin tällöin jopa väläytellyt hymyä kasvattajille ja leikkikavereille. Illalla Aaron käytös on ollut aika lailla samanlaista kuin ennen päiväkodin aloittamista. Kahdet päiväunet maistuvat edelleen. Yöunet poika nukkuu 22.30-8.00 eli menee nukkumaan liian myöhään, mutta emme ole millään saaneet häntä aiemmin sänkyynsä.

Aarolla on viikon ollut käytössään päästävedettävä lastensänky, jossa uni on - sitten kun se on tullut - maittanut. Aaro osaa nätisti tulla jalat edellä sängystä, mutta yöksi olemme laittaneet sen alle isot tyynyt.Onko täällä muita pinnasängyn jättäneitä?
 
Terve kaikile!

Unikouluun pääsyä odotellaan edelleen, se on jännä homma että tällaisen asian kanssa odotutetaan väsynyttä äitiä kuukausikaupalla! Ensin 3kk taistelin että lähete heltisi ja nyt kun pääsy on jo varmaa niin byrokratia puskee päälle, terkkarissa väittävät että maksusitoumus on lähtenyt ja ensikodissa sanovat että ei ole tullut - ja mun pitäisi asia sitten selvittää!! Tekisi mieli päästää muutama ärräpää :kieh: :/

Mutta, Joona onneksi näyttää jaksavan päivät ihan ok vaikka yöt onkin mitä on, väsyneitä tässä tietenkin ollaan kaikki. Joona on nyt syönytkin hyvin kun yöjuomisesta ollaan päästy eroon ja alettu juomaan tavallista maitoa =)

Kyseltiin lapsilisien käytöstä - meillä ne menevät puhtaasti ruokaan ja laskuihin, meidän tuloilla kaikki raha menee elämiseen ja säästöön puhtaat 0e. Onko muita jotka kitkuttavat asuntolainojen ym kanssa ja elävät kädestä suuhun?

Oltiin muuten yli viikko sisällä tässä männä viikolla, pakkasta oli koko ajan 25-35 astetta...
Eipä muuta, kuulumisiin! :wave:

-Tiia
 
Meilläkin lapsilisät kolmesta lapsesta menee ihan elämiseen, ruokaan ja laskujen maksuun, vaatteisiin yms. Kiva olis pystyä säästämäänkin mutta hankalaa on tässä vaiheessa :( Joskus laitan lasten tilille vähän rahaa JOS sattuu ylimääräistä olemaan :)
Meillä ei vielä ole edes harkittu pinniksestä tavalliseen sänkyyn siirtymistä. Poika on sen verran vilkas tapaus että luulen että pinniksessä nukutaan vielä pitkä tovi :whistle:
Ulkona alkoi lumisade, pääsee taas sitten lumitöihin, meillä kun mies on paljon toisella paikkakunnalla työn vuoksi niin kaik hommat jää mulle :/ mutta ei silti, hyvää liikuntaahan lumityöt on ja lapsetkin viihtyy pihalla. Me ollaan muuten päivittäin aikas paljon ulkona, pulkkaillaan tai ollaan muuten vaan pihassa lumihangessa möyrimässä :D tai siis poika on, en minä :D
Mutta hauskaa alkavaa viikonloppua, mäkin vielä nautin vapaista viikonlopuista kun työt kutsuu kuukauden päästä ja oon usein vkl töissä :/ Mutta sellaista elämä on :wave:

Santeri :heart:
 
Moikka!

Meiän olis tarkotus kokeilla tuota isompaa sänkyä Aadalle. Ensviikolla varmaan otetaan se tuolta varastosta esille ja laitetaan valmiix huoneeseen,katotaan kaikessa rauhassa kiinnostaako se vai ei. Sitä enne pitää myös sitten ostaa portti myös rappusetn yläpäähän, kun siinä ai vielä ole. Ei jotenkin tunnu kivalta, että laittais oven kokonaan kiinni tuonne Aadan huoneeseen, ettei sieltä pääse pois karkaamaan.
Muuten ei varmaa pidettäs mitään kiirettä tuohon isoon sänkyyn siirtymisen kanssa, mutta kun parin kuukauden päästä alettas tarvita pinnistä jo toiselle kaverille.. Mutta jos se tuntuu hankalalta, ni vauva voi pari kuukautta nukkua pakkauslaatikossa ja on miehen veljellä varastossa toinen pinniskii, että ei silleen panikka. Mutta kokeillaan nyt miten alkaa sujua! En kyllä siihen lähe, jos monta kertaa yössä tai illasakin alkaa karkailla sängystä omiin puuhiinsa!

Meillä oli tänää oikein unelma päivä, Herättiin vasta kaheksalta, päikkärit 13-16 ja nukkumaan 21! Näin kun menis jatkossakin, ni olis hyvä rytmi! Kelikii oli tosi hyvä, Aada ja iksä teki lumitöitä ilkona ja mie siivoilin sisällä, sit lähettii koko porukka tuohon kylälle kiekkokaukalolle kattomaa jotain pienten junnujen peliä ja makkaran syöntiin. Menee muuten kokonainen grillimakara meiän neitillä :D Ei tosin terveellisin ruoka, mutta tuskin muutamasta makkarasta sillon tällöin mitää pahaa on!
Pakkasta täällä oli 3-4 astetta ja aurinko paistoi!

Tuli sitten itelläkin nukutta päikkärit ja nyt ei yhtään nukuta :x Mieskin lähti yöksi töihin, ni joutaa täällä koneella surffailla!

Nyt lähen googlesta ettimään, jos löytyis joku kiva sydän malli, josta saisin sabluunan Aadan huoneen maalaukseen! Oli tarkotus laittaa sinne boordit kiertämään, mutta oli niin pirun kalliita, että ei raaskittu ostaa. 5 metriä olis maksanu n.26? ja vähintään 15metriä olis tarvittu.. En raaski melkein 100?:ä laitta moisiin paperiläpysköihin :ashamed:

Rouva80, Aada ja "sisko" rv30
 
Moi vaan!

Pakkasilla miekin heitin kaikki matot ja petivaatteet päiväksi jäätymään ulos, aivan niinkuin matoistakin olisi tullut kirkkaammat, kun tuotiin ne sisään!?

Lapsilisät meillä menee elämiseen. Mies työttömänä ja minä vielä tän kuun hoitovapaalla niin ei tosiaan ole yhtään ylimääräistä. Säästöt on onneksi kantanut mua tämän 4kk hoitovapaalla mut nyt on aika palata työn pariin vähäks aikaa..kunnes se vauvakuume taas iskee, tai siis kuumehan on mutta millon lie tärppää...

Poitsu on kehittynyt kovasti taas, niinku kaikilla. Palikoita pinotaan päällekäin, kiipeillään, laitetaan kansia rasioihin ja korkkeja pulloihin..kaikenmoista. Sanoja ei tuu mut se ei vauhtia hidasta.
Rokotuksella oltiin viikko sitten, yhden päivän oli kuume 39 mutta laski pian alas. Eikä tuo kuumekaan näkynyt pojan leikissä olleskaan!? Siellä klinikalla oli yks toinen vuoden ikäinen poju ja voi herran jestas oli sillä vauhtia! Meidän poika on rauhallinen kuin piimä häneen verrattuna. Kyllä pitää äidillä ja isillä kiirusta sen vintiön kaa :eek:

Parin viikon sisään saadaan ne meirän 1vee kuvat, ei malttais odottaa! Kehykset oon jo ostanut, kuhan sais ne kuvat.

Pinniksessä nukkuu poitsu täälläkin, olen kyllä ajatellut "isojen poikien" sänkyä, kun tää herra pyörii unissaan niinkuin äitinsä, että oisko tilaa enemmän lastensängyssä? No, ehkä sit seuraavasta tilistä ostas..sen astianpesukoneen jälkeen..ja ja oliko listalla muutakin ostettavaa.. :D


Mamma ja Luka (9.1.2006)
 
Moikka!

En oo taas tännekkään kerinny. Nyt pitää ottaa taas itteensä niskasta kiinni. Jotenkin nää päivät on menny ihan hirveen nopeeta :eek:

Meillä nukutaan ja syödään edelleen hyvin. Tänään Adele on harjotelly syömään ite ja ihan hyvin se lusikka lautaselta suuhun kulki. Isännälle kirjotin kauppalappuun että tuo Adelelle sopivamman lusikan kun kaikki mitä meillä oli niin oli jotenkin ihan liika isoja sen käteen. Mä oon pakannu meijän kaikki keittökamat johkiin ja ei jaksa alkaa avaamaan laatikoita yhen lusikan takia niin saa isäntä tuoda kaupasta uusia.

Mä nyt sitten meinaan alottaa pph:na. Hoitolapsia vaan odotellessa. Oon tosi innoissani. Saan tehdä sitä mistä eniten tykkään, eli olla lasten kans. Outoo vaan kun kaupngilta sanottiin että on kova tarve hoitajista ja nyt täsää on kuitenkin kuukausi kateltu ja odoteltu että koska niitä hoitolapsia alkais tulemaan. Daniel ainakin kovin jo odottaa kavereita.

Tänään meillä oli kiva päivä kun nähtiin aamulla yks pph, joka asuu tässä meijän kadun päässä. Sen kans juteltiin ja sovittiin että kun mä alotan työt niin sitten voidaan ulkoilla yhdessä ja tehdä jotain retkiä lasten kanss..kivaa! Sitten iltapäivällä yks kaveri soitti ja pyysi meitä kyläileen sinne niin se oli kans superloistavaa. Lapsilla oli kavereita ja äitit sai turista "äitien juttuja". Kyllä se vaan kummasti piristää kun on muutakin ohjelmaa. Kun muutettiin tänne uuteen paikkaan niin on ollu vähän yksinäinen ja urpo olo kun kaverit jäi keskustaan ja täältä on pitemmät matkat kavereille ja meillä kun auto käytössä aina isännällä niin ei oo tullu lähdettyä kyläileen. Kiva nyt kun tutustuin sihen pph: jaan aamulla niin voidaan heidän kanssa alkaa ulkoileen ja muuta. Kesällä meillä sitten taas vaihtuu asuinalue että sit saa taas tutustua uusiin ihmisiin..ja onhan sekin tietty kiva!

Mä oon sitten viikonlopun lukenu matkaesitteitä kun on niin kauhee kuume päästä etelän lämpöön. Ollaan sitä varten pari vuotta säästetty ja nyt syksyllä olis tarkotus lähtee joko kyprokselle tai tunisiaan. Ei vaan osaa päättää että kumpi olis parempi.

Lapsilisistä oli juttua ja meillä menee niin että melkein kaikki menee ruokaan ja laskuihin mutta kummankin laspen lisästä menee 5e lasten tileille. Ei oo kyllä paljoo..tiedetään mutta parempi sekin kun ei mitään. Oon ajatellu että nyt kun mäkin alotan työt niin ehkä sitten vois laittaa enemmän säästöön vaikka 10e. Meillä on molemmilla omat pankit ja niihin me aina tiputellaan "hiluja".

Jaaha, isäntä tuli kaupasta.. taidan mennä ettiin kauppakassista rahkaa :p

Hyvä alkavaa viikkoo kaikille :wave:

Madara
 
Toivottavasti, madara, saat pian hoitolapsia!
Mä olen ihastellut Aaron päiväkodin eri-ikäisiä lastenhoitajia: he ovat tosi rauhallisia ja pehmeä-äänisiä mutta topakoita. Mulle esimerkiksi paksun, vähän liian ison talvitoppapuvun pukeminen letkua leikkivälle pojalle on tuottanut hikeä ja selänkolotusta joka kerta. Musta ei olis sitä tekemään kuin max kerran päivässä...

Meillä on opittu apinanpiilotusleikki, kiivetään sohvalle ja rynkytetään kaikkein rakkaimpien vanhojen puuhuonekalujen heiluvia osia niin, ettei niistä kohta ole enää kaluiksi.
 
Moikka!

Toivattavasti Madara saat pian lapsukaisia! Miulla on myös ollu tuo mielessä, jos ei töitä jossain vaiheessa muualta saa, mutta mies tekee vuorotöitä, ni se ei oikein onnistu. Ja toisex kun meiän talo on vanha rintamamiestalo, eli asutaan kolmessa kerroksessa, ni makkarit on kaikki ylhäällä ja olkkarikaan ei todellakaan ole mikään suuren suuri, että sinne mahtuis leikkimään. Aada saa sen jo kaaokseen alta aikayksikön, ni mitä tekiskään 5 lasta :eek: :D Joten taitaa jäädä meillä tämä idea totteuttamatta!

Täällä on ollu pari päivää kova pakkanen, ei olla päästy ulos ollenkaan. Alkaa olla ideat vähissä, mitä tekemistä keksittäs pitkiksi päiviksi.
Laitampa taas tähän vähän uutta galluppia: Eli mitkä ovat lastennen lempileikit/puuhat?

Meillä on viimeaikoina alkanu sellanen, että kerätään jotain tavaroita (esim. rakennuspalokoita) johonkin paikkaan yksitellen ja siirretään siitä tas takas johonkin toiseen paikkaan. Ja tosiaan yksitellen tavaroita kuskaillaa. Esim. tänää suihkussa, kylpyleluja siirreltiin pesuvadista kauhaan edestakas monta kertaa.
Ja hippa on kivaa, kun vaa äiti jaksas aina olla kiinni ottamassa! Ite kun pitäis kontata, että Aada ehtii karkuun, ni on polvet hellinä. Se vielä innostaa, jos vaikka jotkut aadan sukkikset vetäsen päähän ja ajan takaa :D Että tällästä täällä!
Nii, ja tässä parina päivänä ollaa pelattu muistipeliä sillai, että olen laittanu muutaman kortin lattialle ja nayttäny Aadalle jonkin kortin paria. Sitten Aada poimii lattialta sen toisen samanlaisen kortin. En nyt oikeen osannu selittää.. :x
Mutta ideoita tosiaan kaivataan, jos nää kylmät kelit jatkuu!

Nyt lähen vielä vilkasee uusinta kaksplussaa ja nukkuu. Mies lähti yöx töihin, joten kaksistaan täällä tytön kanssa ollaan!

Hyvää yötä! \|O
 
Moi :wave:
Kyllä aika kuluu tosi hitaasti kun joutuu olemaan sisällä pakkasen takia. Ulkona aika ainakin tuntuis menevän nopeampaan! Sisällä poika haluu vaan kiipeillä sohvalle ja sinne pääseekin ja siitä sitten tiirailee pihalle. Joskus tipuu mutta suht hyvin osaa jo tulla itse alas sohvalta-onneksi :) Välillä tuntu ettei se malta leikkiä ollenkaan leluillaan kun on niin vilkas ettei pysy paikallaan ollenkaan :D Jos äiti on lattialla kanssa leikkimässä niin sit kyllä viihtyy, mut äiti kun ei aina jaksais... :whistle:
Joskus katsellaan kirjoista kuvia ja siitäkin tykkää muttei tosiaan kauaa malta sylissä istua.
Ensi viikolla on vasta 1-vuotis neuvola, pojalla on varmaan paino noussut kun musta tuntuu että syö kuin hevonen! Tietty kuluttaakin paljon tolla liikkumisella.
Toivotaan pakkasten lauhtumista jotta päästäis pihalle, heippa taas :wave:

santeri
 
Heippa!

Meilläkin tavaroiden kuskailu yksitellen on päivittäinen leikki. Piiloon meneminen vaatekomeroon on myös hupaisaa, kuten ylipäänsä kaikki piilotusleikit. Apinan piilotus siten, että siitä jää näkyviin pieni töyhtö, on leikki jota Aaro jaksaisi leikkiä pitkäänkin.

Näiden lisäksi saatetaan joskus tanssia tai taputella jalkaa/käsiä musiikin tahdissa. Akvaarion siivous on kamalan mahtavaa: vesisaaviin kun pudottaaa tutin ei riemulla ole rajoja.
 

Yhteistyössä