Tammikuiset 2006

Sateiset terveiset... ja sumuiset. Kylläpä kivan keväisen ilman heitti päälle, menimme tänään kerhoon kävellen ja sateessa sitten talsittiin takaisin.. :/ plääh.

Viime yö oli taas kivaa rallia, viereen, omaan sänkyyn, pulloa, viereen... Tuntuu kuin olisin tuomittu elinkautiseen valvomiseen tän lapsen kanssa!
Ihan hirvittää jos tahti sama ens syksynä et miten sitä jaksaa töihin itsensä kammeta :\| . Oon varmaa aiemminki sitä jo täällä pähkäilly.

Santerille siitä hoitoon tottumisesta, on niin yksilöllistä, olen joskus ollu harjoittelijana ihan pienten ryhmässä, niin toisilla meni pidempään kuin toisilla taas lyhyemmän ajan. Toiset ei alkuun reagoi mitenkään, mutta sit kun huomaavat et tää onkin pysyvä juttu, alkavat sitten protestoida. Mut vois kai olettaa et parissa viikosta 1kk:teen voi kestää sellanen vaikea vaihe. Tiedän kyllä mite se sydäntä kaivamaan, kun joutuu huutavana jättämään lapsen toisen syliin.. :hug:

Saa nähdä miten sitte meillä alkaa tuo rutiini hoitua, kun nyt jo näyttää sellasta omaa päätä, jos mikä ei mielytä ni sit on oksat pois!! :D Jännittää sekin mite hoito tulee järjestymään, saadaanko tähän lähelle, vaiko sitte hiukan kauemmas ryhmikseen. Nuo iltavuorot on kyl hankalia muutenkin, kun siinä on se nukkumaanmeno niin samaan aikaan, ja ennekuin tottuu siihen rytmiin. Minulla kans tuo iltahaku olis siin 9 pintaan ja ukkeli on yleensä unilla siin 9maissa siis normaalisti. Alkuun olisi tarkotus koettaa saada meille kotiin joko minun äitini tai muu, ettei tarvias kauheesti noita iltavuoroja laittaa hoiotopaikkaan, ainaskaan ihan heti alkuun.
Joo , siinäpä tätä sepustusta taas tulikin, joten se on moro!
 
Maaliskuuta, arvon mammat!

Ollaan oltu vähän taustalla, sillä takana on sairastelua jos jonkinmoista. Aaro siis aloitti päiväkodin tasan 1-vuotiaana, ja kuten realistit varoittelivatkin, se on käyhnyt läpi erilaisia tauteja. Keuhkoputken tulehdus/keuhkoihin asti mennyt ystkä (lääkittiin antibiootilla), kuumeilua pari kertaa sekä Noro-virus, joka piti pojan kotona yli viikon...ja vanhemmat pari päivää per henkilö.

No, iloisella ja reippaalla mielellä ollaan, vaikka kovin monia ehjiä päiväkotiviikkoja ei ole pojalle vielä kertynytkään. Nyt Aaro kuitenkin jo viihtyy siellä.

Parhaillaan on terve vaihe meneillään, ja uusinta uutta on kelloradion painikkeiden monipuolinen käyttö.

Lattialla makaavan kiukkukohtauksia on meilläkin. Yöpulloa ei enää. Aika paljon nukkuu meidän välissämme, vaikka on sillä oma päästävedettävä sänkykin.
 
Moikka!

Tänään muutettiin tuo vierashuone vauvanhuoneeksi ja nyt selkä ja hartiat kipeenä! Sen siitä saa, kun pitää jättää hommat viimetippaan!

Aada on just päikkäreillä ja pitäis itekkii mennä lepäilee, mut pienet kuulumiset ensin tänne!

Meillä sanoja tulee koko ajan lisää, aika nopsaa oppii! Mutta kyllä niitä myös unohtuu!

Eilen käytii uimassa ja kivaahan se taas oli. On vaa vissiin aika väsyttävää touhua, kun on aina unessa samantien, kun lähetää autolla kotiin päin!

Pulkkailu on täällä myös suosiossa, mutta taitaa mennä kelit niin heikoiksi, että on pulkkailut pulkkailtu tältä vuodelta!

Eipä tänne meille sen kummempia, äiti alkaa olla jo ihan valmis lähtemään laitokselle :D Vielä kuukausi eteenpäin, ni alkaa olla jo aika lähellä. Pikkusen alkaa jo jännittää!

rouva80, Aada ja "sisko" 35+1
 
Moikka täältäkin suunnalta!

Kyllä on tää nettailu vähnetynyt aika lailla töihin menon jälkeen... Santerin kirjotus jäi mieleen, siitä hoitoon menosta ja siihen tottumisesta. Kokemusta mulla ei ole kuin muutamalta päivältä mutta niin se oli ollut itkuinen tää meidänkin poika ekoina päivinä. Oli syönyt muttei nukkunut kuin puoli tuntia päivässä! Arvatkaa oliko raukka ihan naatti kun hain hoidosta. Ekana iltana nukkui klo 17-21, heräs vähäks aikaa jolloin puuroa nassuun ja iltapesut. Yöunille hyvin sujuvasti 21:30-.. Seuraavana iltana ei ollut ihan noin väsynyt.
Hoitaja on mun mielestä tosi mukava ja rento ja kertoi että joillain menee tosiaan se kuukausi tottuessa. Aika vaan näyttää milloin meidän poju nukkuu ihan oikeet päiväunet. Ruoka kuitenkin maittoi, siitä hoitaja misti kehuakin :LOL: . Sellanen suursyömäri tää mies..
Tässä samalla ollaan ihmetelty oisko lukalla maitoallergiaa. Kevytmaidosta tuli ihan hirveet punotukset poskiin ja pyllyyn. Mahan veti kuralle ja vatsaa väänti itkukohtauksista päätellen. Hylaan siirryttiin, mutta nyt näyttää että ei sekään käy. Pylly ihan punasena taas! kakkakin löystynyt...vaihdoin sit soijamaitoon. Pöh, pojalla pääsi ihan hirveet irvistykset! ei suostunut juomaan. Noh, kokeilin kauramaitoo. Ei, ei sitäkään juonut kuin desin päivässä! Nyt löysin sit riisimaidon ja viikon Luka on juonut sitä ihan ilman irvistyksiä ja punoituksia. Neuvolaankin soittelin tästä maito asiasta ja sanoivat vaan että kokeile sitä ja kokeile tätä... sitäpä tässä ollaan sitten tehty. Pari viikkoa pidettiin neuvolan suosituksesta täysin maidotonta ruokalinjaa ja silloin oireet hävisivät kokonaan. Eli maidolle taidetaan olla herkkiä. Nyt sit seuraavan testaillaan voiko hapanmaitotuotteita käyttää.

Että semmosta.

Tänään taas pulkkailtiin, vaikka ilma ei ole mikään morsian. Kumisaappaat jalassa saa ulkona olla, sentään lunta vielä.
Huomenna sit taas töihin ja poju hoitoon.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Mamma ja Luka 1v2kk
 
Huoh...
en ole nyt paljoa jaksanut..
"Vauvani" todettiin tuulimunaraskaudeksi, ja eilen lääkkeellinen keskeytys päätti tilanteen.
:ashamed:
Pikkuinen taaperoni jaksaa isoveljensä avustuksella onneksi piristää kovia kokenutta äippää :'(

Mukavaa kevään jatkoa kaikille teille!
Siirryn nyt hieman syrjempään hetkeksi..


-Mimma-
 
Moi taas :wave:
Mäkin oon nyt vapaapäivillä, on peräti 5 päivää vapaata peräkkäin töistä! Tänään meinattiin lähteä ostamaan pojalle kevätpukua, josko joku kiva löytyisi, ja halpa... :whistle: Itsellekin pitäs ostaa jotain vaik kevättakki mutta taitaa jäädä haaveeksi kun lapset menee kuitenkin edelle, ja isommat lapset osaa jo vaatia ja kaikki ei todellakaan käy vaatteista mitä mä ehdotan :kieh: Isommat on siis 12 ja 10v.
Ulkona on niin kuraista ja märkää ettei tee mieli olla pihassa ollenkaan, ollaan sit rattailla heitetty lenkkiä että tulee ulkoiltua.

Eipä tässä muuta, taidan mennä päikkäreille itsekin että jaksaa iltapäivän ravata kaupoissa ;)

Santeri :heart:
 
moi taas

Meillä mennään jo kovaa kyytiä ulkonakin. Mä olen vetänyt Amandalle kurahousut ja takin päälle niin saa kaatuilla sit ihan rauhassa. Kurakintaat mulla on S kokoa ja on ihan liian suuret. Ei pysy kintaiden päällä. Täytyy mennä vielä katsomaan jostain josko ois jotain minikokoisia. Täytyyhän semmosiakin olla. Tänäänkin oltiin puistossa. Eilen myös. Amanda nauttiin ulkoilusta nyt kun pääsee itsekin menemään. Toki se konttaili lumessakin mut eihän se ollu ollenkaan näin kivaa. Laski tänään puistossa liukumäkeekin. Pää edellä vaan ois koko ajan tullu, joten oli vähän opettamista, ettei sieltä ihan miten vaan voi tulla. Madara oli myös puistossa ja käveltiin heidän kanssaan kotiin. Tuli vähän pidempi lenkki, mut on niin ihania ilmoja, et ei sisällä tee mieli olla.

Amanda nukkuu vielä päikkäreitä ja santru kattoo lastenohjelmia. Kohta kun saan tuon pikkuisen tuolta hereille ja syötettyä niin lähden lenkille yksinään. Sen jälkeen sit voiskin mennä vielä lasten kanssa ulkoilemaan.

Meillä on Amandalla tosi pitkittyny yskä. Käytin sitä viime viikolla lääkärilläkin, kun aattelin et jos tuubeista huolimatta korva ois tulehtunu, mut ei ollu. Nyt on nuha menny pois, mut yskii vaan vieläkin. Täytyy nyt kattoo jos ei ens viikollakaan lopu ni mennä taas uudestaan. Tosin sille on tullu tässä kolme hammastakin ja alun alkaen epäilin niitä tän räkätaudin syyksi. Meillä kun molemmat lapset on ollu oikeita räkärryysiä aina hampaiden tulon yhteydessä.

:hug: Mimmalle ja suuret suruvalittelut. Yritä pärjäillä.

Ei tässä taas enempiä

Muksaa viikonloppua kaikille

Tiia
 
Kikkis
Mimmalle tosi paljon haleja ja jaksamisia :flower:

Santeri: Mites teidän hoito on lähtenyt sujumaan?
Meilläkin oli Ellan kans ongelmia alottaa toi pph oli tosi kärttynen ja itkunen mut sit vaihdettiin päiväkotiin selkeesti viihtyy paremmin siellä..
Sulla olikin isommat lapset saman ikäsiä kun munkin :)

Täällä ei muuten ihmeitä työn tekoa ja sairastelu Salla ja ella on ollu nyt kuukauden verran kotona eka hiihtiksellä ja sit tuli sairaudet vesirokkoa kuumetta ja nokkosihottumaa ellalle ja sit kun ella tervehty salla sai vesirokon, nyt on onnex kaikki läpi käyny sen :)
Jospa sit ens viikolla saatas hoito jo alotettua...

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Edelleenkin kiitos kaikille haleista :flower:
Pikkuhiljaa alkaa helpottamaan.. välillä on hyviä päiviä, ja välillä taas niin huono olo ettei mitään jaksaisi ja itku herkässä. Kuuluu kai osaltaan hormonitoiminnan palautumiseenkin, mutta eipä sitä oikein niin vielä osaa ajatella.
Samaan syssyyn pikkuisellakin on poskihampaita pukkaamassa läpi, niin on niin kiukkuinen ja itkuinen myöskin, eikä ruoka oikein maistu. Tuo säväyttää vielä osaltaan omaa mielialaa. :ashamed:

Mutta nyt voisin mennä vähän jo lepäilemään tv:n ääreen, ja samalla askarrella hääkarkkeja... mielenkohotuspuuhaa :)

Mukavaa viikonloppua!

-mimma-
 
Moikka!

Täällä oli tänää kurja keli, räntää on satanu koko päivän ja jäi sit ulkoilematta :ashamed: Tulee välillä huono omatunto, mut en jaksanu lähtee tuonne ulos rattaita lukkimää tai sateesee seisomaa. Jospa huomenna sitte, vaikka pientä sadetta oliskii!

Mies on yövuorossa töissä, enkä jaksamu alkaa mitää elokuvaakaan kattomaa, ni tulin sit vielä tänne koneelle surffaamaa.. Huomenna mennää aadan kaverin 1v synttäreille. Ostin h&m:stä ihan yxvärisen bodyn ja siihen olis tarkotus kirjottaa synttärisankarin nimi ja piirtää joku kiva kuva. Ja sirt olis vielä Aadan serkkujen nimpparit, eli juhlintaa riittää.

Aada kävi tänää jo pipkkusen vaille 8 nukkumaa, nii aikasee ei oo käyny monee kuukautee. Saa nähä, että joko aamuyöstä herätää ylös, ollaa isi' vastaanottamassa, kun ennen kuutta kotiutuu töistä :D

Mut nyt on pakko lähtee itekkii nukkuu, jos tosiaan herätys tulee jo kukonlaulun aikaa \|O

Meneekö muilla muuten jo aina ihan säännöllisesti päivärytmi, tai lähinnä nukkumiset? Meillä vielä vaihtelee aika paljon. Jos herätää kuudelta, Aada on jo 8-9 maissa ihan valmis unille, mutta jos nukkuu vaikka 7, jaksaa valvoa puolille päivin. Eli ihmeitä tekee tuo tunti yöunia lisää.

Mut nyt mie meen, öitä :wave:

rouva80, Aada ja "sisko" rv36
 
Kikkis kyseli miten meidän pojan hoito on alkanu sujumaan. No, alku oli yhtä itkua eikä poika suostunut syömään hoidossa mitään, mutta nyt on jo tottunut ja syö jo tosi hyvin ja muutenkin viihtyy. Sit kun mulla on iltavuoro niin on poika vähän yksinäinen hoidossa kun toiset lähtee viimeistään klo 17 hoidosta ja meidän taapero joutuu olemaan siellä klo 21 asti :( ellei sit joku pääse hakemaan aikaisemmin, mies kun on toisella paikkakunnalla töissä. Toi vuorotyö on lapsen kannalta huono juttu mut ite tykkään siitä kyllä, ja mul tosiaan on paljon vapaata kun teen lyhennettyä työaikaa. Ja pojan kummitäti ja mun sisko hakee tosiaan pojan aikaisemmin hoidosta jos oon iltavuorossa ja isosisko laittaa nukkumaan eli poika on jo unessa kun tulen töistä =)

Välillä on huono omatunto kun menin töihin kun poika on noin pieni, mut kun eka palkka tuli niin tuntui ihan hyvältä olla töissä :D

Äsken käytiin äänestämässä, illalla sit seurataan pääsikö oma ehdokas eduskuntaan. Vaik toi politiikka ei nyt niin kamalasti innostakaan :whistle:

Leppoisaa sunnuntaita :wave:

Santeri
 
oon ollu myös vähän aikaa taustalla, ollaan sairasteltu oikeen urakalla, oltiin sairaalassakin Rovaniemellä yks yö . Joonalla oli eka ilmeisesti Noro-virus ja sitten siihen päälle pukkasi RS-virus. Sairaalassa oltiin sitten eristyksessä kun epäilivät Rotaa ym. Nenämahaletkussa makasi ja oli tosi naatti poika :'(

Mutta, nyt näyttää jo hyvältä. Varmaan tästä kohta on jo oma itsensä. Tosin tuntuu,että pn jotenkint takertuvaisempi kuin ennen ja ihan sydäntä särkee kun on viime päivät näyttänyt jotenkin niin raukalta ja masentuneelta, lääkärikammonkin sai varmaan pitkäksi aikaa. :(

Mulla on kova työnhaku menossa, saa nähdä milloin tärppää, Joonan hoitoon laittaminen ei pelota varmaankaan muita kuin mua :/ Joona on niin reipas että monet on oikeen ihmetelly miten rennosti suhtautuu uusiin ihmisiin ym mutta katotaan sitten kun ajankohtaiseksi käy tuo hoitoon meneminen kummalla tulee enemmän ikävä.. ;)

Eipä muuta sitten, täytyy mennä hetkeksi löhöilemään, poika nukkunu kohta 3h päikkäreitä, ottaa varmaan takaisin nyt unettomia öitä sairastelun aikana..

-Tiia :wave:
 
Miul tulee aina vähän kirjoittelutaukoa kun mies iltavuorois ei oikeen koneelle kerkiä, nyt taas aamut alkaa niin täällä ollaan...

Meil on kans muutamina aamuina nyt noustu jo kuuden mais normaalin 7 sijaan ja kyl poika on valmista kauraa päikkäreille 11 mais. Silloin ei oikeen tuota lounas-ruokaa kerkiä antamaan ukkeli kun on pahalla tuulella niin ei suostu syömään. Tänää onneks ja ah ihanuutta nukuttiin taas seiskaan, itelleni merkkaa kans tuo tunti lisää unta paljon. Laitan kyl nää meitin heräilyt valoisien aamujen piikkiin, viime keväänä oli sama ilmiö, ukkeli heräs tosin jo viiden mais eikä suostunu jatkamaan unia.

Tavallinen rytmi siis on et illalla 21 nukkumaan ja 7aikaan ylös. Öisin kitistään vaihtelevasti 1-2 kertaa 02-04 välillä joskus haetaa maito(tai useimmiten).
Sitte päivä-unet (yhet) nukutaan 11- 14välillä, joskus on voinu venähtää 15 astikin. Ihan ok, oon jo aika tottunu tähän, jos on levottomampaa yöllä ni sitte väsyttää, muttei muuten. Ihanaa kun voi puhua jostain rytmistä, kun minusta tuntui alussa ettei meillä ollu pitkiin aikoihin mitään rytmejä!
Ulkoilu on täällä maistunut nyt, inhaa vaa tuo märkyys, kovasti toivois jo auringon kuivattelevan maata.

Kohtahan se onkii jo pääsiäinen, esikko kyselee tasasin välein et milloin se palmusunnuntai on et pääsee virpomaan!! :LOL:

Täläistä siis täällä taasen :wave: <br><br>
 
Iltoja!

No niinhän siinä meillä kävi, että ylös noustiin 15 yli 5 aamulla \|O Eipä kokeilla aikasitettua nukkumaanmenoa toista kertaa :D

Tuo Rasmuksen kertoma unirytmi meilläkin yleensä on ollu, mutta tosiaan nyt viikon ajan suurinpiirtein herätty kuudelta ja sit on nukuttu joinakin päivinä kahdet unet. Saa nähä vaikuttaako kellojen siirtäminen miten. Mutta kohta on miulla taas rytmit kuitenkin ihan sekasin, kun uusi tulokas saapuu :heart:

Meiän piti huomenna mennä yhen miun tutun luo leikkimää, heillä myös tammikuussa syntyny lapsi, mutta hää laittokii viestiä eilen, että olivat joutuneet perjantaina sairalaan keuhkokuumeen vuoksi ja vasta huomenna pääsevät kotii. On nuo sairastelut kyllä inhottavia :(

Mie vaihoin tänää jo kevätverhot keittiöön, vaikka lunta/räntää tulikii taivaan täydeltä ja keväästä ei tietookaa. Jospa nuo vähän piristäisivät.

Ootteko muute menossa jo virpomaan? Meillä jää vielä tämäkin vuosi väliin, kun ei Aada kuitenkaan vielä ymmärrä sen homman päälle mitään. Ukoille ja mummoille vitsat tehää kerhossa, mutta muualle ei lähetä. Katotaa sit ensvuonna uudestaa.

Nyt lukee kirjaa ja nukkumaa, alkaakin jo väsyttää \|O

rouva80, Aada ja "masukki" 36+1
 
Moi taas, aamusella ehtii yleensä vähän enemmän kirjoitella kun poika ottaa tirsat. Me herätään kans yleensä poikkeuksetta ennen klo 06, joka tietenkin äidin mielestä on vielä yö... Mutta minkäs teet kun halutaan kuitenkin ees vähän omaa aikaa illalla ja poika laitetaan siis nukkumaan klo20. Pitää tehdä valintoja..

Sitä piti kysymäni että ne joiden lapset on sairastellu ja ollu vakavastikin sairaana niin että on sairaalassa asti käyty, miten pitkään "henkiset" vammat on pysyny tai onko jäänyt jotain pysyviä traumoja?

Tuntuu nimittäin että Joonalta on viety osa luonteesta pois kun on sairaalassa ja lääkäreillä jouduttu ramppaamaan. On kovin sylin kaipuussa koko ajan ja nukahtaa iltaisin mun syliin oltuaan useamman tunnin siinä (ei siis iki kuuna päivänä ole tällaista tehny ennen)! En raaski kieltääkään syliin tuloa vaan oon antanu niin paljon läheisyyttä kuin suinkin oon pystynyt mutta loppuukohan tää koskaan? Näkee myös painajaisia öisin jatkuvasti ja heräilee itkemään, myös maito on taas tullu kuvioihin kun kipeenä oli pakko juottaa yölläkin. :(

Muutenkin vaikuttaa jotekin masentuneelta, tuntuu äidistä pahalta :'(

Eipä muuta, alan valmistelemaan ulos lähtöä, meillä täytyy ajoittaa ulkona oleminen niin ettei vahingossa nukahda ennen ruokaa, joskus on käyny niin että nukahtaa pulkkaan kun teen lumitöitä vaikka pulkka ei edes liiku! On tuo ulkoilma ihmeellinen asia =)

Missä päin Suomea asustelette? Ois kiva tietää kuka on lähimpänä meitä, koska tuskin meitä kauempana Pohjoisessa on ketään. Asutaan siis Ivalossa.

Heippa, näkyillään!
-Tiia
 
Maanantai päivää

Ensiks MIMMALLE: Onko teilläkin häät tulossa? meillä kans 07.07.07. Kovasti ollaan askarreltu kaiken näköistä koristelua. Kutsut on tehty ja paikkakortitkin jo. Vähän on vielä tekemättä. Hääkarkitkin on puoliksi jo tehty. Kaikki ihmettelee, miten mä viittin. Se kun on ainut kerta kun räväytän naimisiin ni haluan et kaikki on nättiä. Ja tykkään tosi paljon askartelusta.

Meillä Amanda nukkuu yöt. On nyt pari kuukautta nukkunu. Aloitin unikoulun itekseen kun neiti vaan kitisi maitoa yöllä. Mä olin sitä mieltä et se oli ihan tapa syömistä. Ei siinä menny kun kolme yötä kun kitisi ja sen jälkeen on nukkunu yöt kun enkeli. Korvatulehdukset tietty on vähän välillä valvottanu, mut nyt kun on tuubit korvissa niin ei oo sitäkään huolta. Nukkuman meillä menee molemmat tytöt 20-20.30. Omaa aikaa jää illasta vähän. Nukkumaan vaan itekin pitää mennä ajoissa sillä meillä herätään 06.30 joka aamu. Isompi ei nuku päikkäreitä enää, joten lepohetkee ei mulle suoda niin välillä sitä univelkaa kertyy jos sattuu kukkumaan itse iltaisin.

Höh, nyt en muista ketä kertoili lapsen sairaalareissusta. Olikos se TiiaJoona? ihan hirvee rumba teillä ollu, mut onneks poika on kunnossa tai kuntoutuu pikku hiljaa. Aikamoiset taudit iskeny. Voi ressua :hug: Eikä se mitään helppoa äidillekään ole. Meillä on ravattu ton vanhemman tytön kanssa sairaalassa tässä parin vuoden aikana tusina kertaa. Tytöllä pissaongelmia. Päiväkastelua tutkitaan ja ootellaan taas aikaa lisätutkimuksiin. Seuraavaksi tehdään joku urologia ja sen jälkeen virtsarakon tähystys nukutuksella. Neidillä kun on virtsaiteinfektioita ollu useita,joista 4 on vaatinut viikon sairaalassa olon ja suoraan suoneen antibiootin. Virtsatieinfektiot menneet munuaisiin asti tuon neljä kertaa, muut on saatu hoidettua kotikonstein. Kokemuksesta sanon, et on ihan #&%?$!*ä, että lapsen terveys reistailee. Meillä on edessä syksyllä leikkausoperaatio jos tytöllä on se mitä lääkärit epäilee, et virtsa valuu osittain väärään paikkaan eli ohi virtsarakon. Niin ja toisella korvakierre joka katkaistu nyt tuubituksella, et se rupee olemaan aisoissa. Yhdessä vaiheessa oli että mentiin lääkäristä lääkäriin ja sairaalasta sairaalaan...

Mut eipä tässä enempiä taas tälle päivää. Hirvee keli.

Mimmi79 Forssasta
 
Helou taasen! Täällä kans tulee vuoroin räntää ja vuoroin aurinko paistaa ja tosiaan kevättä laiteltu täälläkin verhojen muodossa.

Ja saapui sitten se toinenkin kevään ilmentymä meille, joka ei niin mieluisa ole elikäs nämä allergiat.. Esikolla ollu visiin 1 1/5v asti lääkitys keväisin sekä piippu tarvittaessa ahisteluun, itelläni kans tää alkukevät tuskaa ja ylläriylläri, pojalla alkoi kans nenä juosta kilpaa meiän muitten keralla ja niinpä mentiinki tänää koko konkkaronkka lääkärille. Meil onneks niin mukava oma lääkäri et saatiin kerralla koko poppoon lääkitys kuntoon.
Ainoo haittapuoli täs on tuo rahallinen meno, sinne menivätkin sit tään äiteen viimoset pennoset apteekkiin, pojalla kun ei edes kuulemma kela korvannu mitään lääkkeestä :( ... Ei kivaa olleskaan.. MUT jos alkais nuo yöt taasen rauhoittuun, niin mitäpä siitä ei antais ja muutenki, vaikuttaa se koko yleiseen olotilaan jos on tukkonen olo.

Meillä on mentävä varmaan koko porukalla virpomaan, tosin poitsulle rajoitetusti noita palkkoja annetaan tai jos joku sukulaisita keksii jotain muuta kun suklaata palkaksi, ni se ois vaan plussaa. Mut esimerkkiähän tuo isompi siinä hyvästi antaa, kun on tosiaan intona tuosta virpomisesta. Meillä virvotaan vaa lähimmät naapurit ja sitte tädit ja mummot, siiinäkin tuota sarkaa riittää kyl. Ja jotain pientä varaan, jos sattuu noita lähinaapurien lapsia tuleman meillä virpomaan.

rasmus kera räkäisten muksujen B)
 
Aurinkoinen : Kyllä häät on tulossa, ihan pian... :eek: :saint:
Puolitoista kuukautta enää!!
Kutsut on askarreltu ja lähetetty jo jokunen viikko sitten. Nyt on rytinällä valmistunut 160 hääkarkkia... kyllähän oli hommaa, mutta muutenkin askartelen paljon, joten eipä tuo puuha juurikaan haitannut :)

Kuinka aikaisin olitte jo liikkeellä että saitte kaiken haluamanne tuolle kovasti halutulle 070707 -päivälle? ;)

-m-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 10:45 Mimma kirjoitti:
Aurinkoinen : Kyllä häät on tulossa, ihan pian... :eek: :saint:
Puolitoista kuukautta enää!!
Kutsut on askarreltu ja lähetetty jo jokunen viikko sitten. Nyt on rytinällä valmistunut 160 hääkarkkia... kyllähän oli hommaa, mutta muutenkin askartelen paljon, joten eipä tuo puuha juurikaan haitannut :)

Kuinka aikaisin olitte jo liikkeellä että saitte kaiken haluamanne tuolle kovasti halutulle 070707 -päivälle? ;)

-m-
Minä kun kotiuduin toisen lapsemme kanssa sairaalasta viime vuoden tammikuun alkupäivinä niin mies sanoi, et eiköhän meidänkin olis jo aika naimisiin mennä =) Minä sitte illalla kattelin kalenteria, et mikä päivä ois kiva. No sit löysin tuon kyseisen päivän, enkä sen paremmin aatellu ensin et se tulee hirveeks buumiks. Musta se olis vaan sillee hyvä, et mieskin ainakin muistais hääpäivämme ;) Ku ei tuo tunnu päivämääriä muistavan. Seuraavana päivänä soitin kirkon ja juhlapaikan. ensimmäinen kirkon aika oli menny muutamaa päivää mun soittoo ennen samoten haluamani juhlapaikka. Tosin meidän tulevakin paikka on oikein ihana. Et sillai 1.5vuotta ennen tulevaa hääpäivää tein varaukset.

ja muuta kuulumista:

santrulla oli taas kerhopäivä tänään. Me Amandan kanssa tehtiin ruoka taas sillävälin valmiiks ja haettiin sisko valmiiseen ruokapöytään. Nyt pienempi nukkuu ja isompi värittelee askartelujaan. Mulle ois hommia tiskien parissa. ei vaan taas millään jaksais.

Että mentävä se on taas kotihommien pariin ja santrun kanssa värityshommiin.

mimmi
 

Yhteistyössä