Tammikuiset 2006

ONNEA ROUVA80 vauvan syntymän johdosta :flower: :heart: Mullakin on vauvakuume vaikka ei ainakaan vielä aleta yrittämään vauvaa... Kolme on jo siis ennestään mutta mun haaveissa on vielä yksi lapsi =) Jospa sit joskus-toivottavasti :heart:

Oon ollu ite kamalan väsynyt kun aloitin työt pari kk sitten, pojalla on onneksi hoidossa menny hyvin. Toivottavasti ei taas tuu korvatulehdusta kun meinaa olla taas nuha iskemässä poikaan :(
Mut ehkä tää mun väsymys tästä talttuu kun kesä koittaa ja kesäloma, lähdetään jonnekin reissuun sitten.

Heippa taas :wave:
 
Rouva80! Onnittelut ihanasta pikku-kaverista! Tosi suloinen oli tuossa profiilikuvassa!
Minä täällä tuskailen olemattomien (?) raskausoireiden kanssa, heti kuvittelen itelleni oireita, kun on vain tehty päätös että toinen saa tulla. Eilen oli muka kohtu kipeä menkkamaisesti, ja menkkojen ei pitäis vielä hyvään toviin tulla. Mut tuskinpa tuo ihan näin helposti tärppäis ;) . Mut katsellaan katsellaan, ilmoittelen teille kyllä lähes ensimmäisenä uutisista, jahka niitä joskus toiv. saadaan. On nimittäin ajateltu, että sukulaisille ja tutuille ei heti kerrottais, huomaisivat sit masun kasvaessa itse kukin. Mut en tiedä kyllä malttaisinko pitää sit suurta suutani kiinni! =)
 
Ja siis jos nyt kuulumisia vähän tuostakin olemassa olevasta lapsesta =)
Eli Iiro on nyt oppinu syömään itse, joskin vähänkään huonompaa ruokaa ni joutuu kyllä syöttämään vielä, mut puurot ja hyvät päiväruoat maistuu kyllä ihan itse syötyinäkin.

Toinen juttu on rajojen kokeileminen.... sitä lajia on viimeaikoina nähty aika kiitettävän paljon. Kehotukset ja kiellot menee ihan kuuroille korville, ja pukemistilanteissa, siis ulos lähtiessä, Iiro vääntää ittensä tiukalle kaarelle taaksepäin, jotta lattialle jalkojen väliin puettavaksi istuttaminen olisi mahdollisimman hankalaa. Ja kun yritän hakea puettavaksi ni lähtee karkuun ja pakoon... Ja puree, joskin sen uskoisin olevan vain ikenien kutinaa, hää nimittäin puree kaikkea mikä tielle osuu, ja ei niinkään rikkomismeiningillä vaan sillai hangaten, eli ikenet varmasti kutisee. Sit hää potkii hoitopöydällä mua suoraan daisareihin... blaah! Aaaargh! AAARGH!!! Kuulunee ikään? Toivottavasti? Onko muilla vastaavaa?
 
rasmus pikaseen
Ihan mainio tuo Ipun kertoma hoitopöytä-juttu, tääl kiherän itekseen, vaikka voin siis hyvin kuvitella et on hiukka rasittavaa... Meil ei oo oltu selällää vaipanvaihdossa enää varmaan 7kk iän jälkee enkä siis kunnolla enää muistakkaan miten homma toimii siten.. :D :D
Kuulunee ikään, meil ollu tänää oikeen megaraivaripäivä, alkoi aamupalalla ja jatkui iltaan asti vaihtelevasti vähän kaikesta (0 syömiset, nukkumiset ja ulkoilut..) Hohhoijakkaa, tälläsen päivän jälkee kyllä melkein toivois et ois ollu töissä :saint:

Öitä kaikille tasapuolisesti!!
 
Moi!

Voi minkä ihanuuden Rouva80 on saattanu maailmaan :heart:
Onnea tuhannesti koko perheelle!

Meillä esikolla (vajaa 2 ja puoli vuotta) on ollu ihan karmee viikko. Siis ei voi kukaan vihotella niin paljoo äidilleen? Kauheeta. Kun mitään en tee oikein, suuttuu joka asiasta ja siis tarkoitan JOKA ASIASTA!
Yx aamu tosissaan veti aamulla herneet nenään kun annoin väärän lusikan aamupalan syöntiin (siis samanlaisen kuin aina ennenkin, olis vissiin pitäny tajuta antaa toisenlainen josta olis sit kans voinu kiukuta), päivä jatku potalle menosta josta se suuttu, sit se kiukkus potalla olosta ja halus pois, kitin hakee pois niin se vaan koitti kylppärissä hinautua karjuen karkuun ja huito vaan mua... sitä rataa meni koko päivä, ei saa koskea, ei katsoa, mitään ei haluu tehdä eikä olla tekemättä mitään. Jos pyydän auttamaan niin suuttuu, mutta jos teen auttamatta niin suuttuu. HUOH!
Tänään oli eka vähän iisimpi päivä, voin kyllä sanoo että söi naista nää päivät. Ehdottelin jo vaihtareita johonkin lapseen, jos kuukauden vaihto vaikka olis hyvä ;)
Jonnella on huomenna se neuvola josta saadaan lähete puheterapiaan.

Sirkkurallaati voi hyvin, se on sellanen mamman halinalle :heart:
Vuoden päästä sit vissiin samanlainen kun Jonne nyt :p

Ipulle tsemppiä kakkosraskauteen :)

White
 
Joo meilläkään ei hoitopöytää käytetä enää ku aamuisin ja iltaisin, päivävaipat vaihdetaan milloin missäkin lattialla, vessassa, eteisessä, olkkarissa... Minä en vain ole oppinut sylissä vaihtamaan, vaikka koetin sitä opetellakin oikein. Mut ei, ei vain taipunut homma minulla. Ja toistaiseksi ok, kun Iiro kerta malttaa makoilla paikoillaan sen tovin. Sit joskus jos raatsimme siirtyä housuvaippoihin niin sit varmaan vaihdetaan lennossa seisaaltaan! Mut vielä mennään teippivaipoilla, vähän halvempia kun ovat. Kait. Niin minä ainakin oletan =)

Joku muuten kysyi tuolla vaippojen menekkiä, niin meillä menee päivässä... oottakees... 5 tai 6 meillä taitaa mennä. Meillä poika on kova juomaan, oma tipottamaton muki lojuu koko ajan jossain ja siitä poika juo vettä pitkin päivää, niin vaipat on kovin pissaisia. Ja tällä hetkellä kun ei pottailu juurikaan innosta niin senkin takia vaippoja menee enemmän kun kakatkin tulee vaippaan.

Juu ja Iiro on oppinu steppaamaan. Seisoo paikallaan ja polkee jaloillaan, tai ottaa tavallaan askelia, liikkumatta kuitenkaan mihinkään. Vaikea selittää. Mutta steppailu on kyllä kuvaavin sana. Ja nauraa sitten itselleen, ja aloittaa saman alusta uudelleen. Eipä voi itekään muuta kuin nauraa! =) =) =)
 
Heips täältäkii! Päivä tuntuu olevan jo pitkällä kun ukkeli päättikin nousta jo kuuden maissa, plaah!
No ulkoiltu on ja haravoitu, kiukuttu ja eka lämmin ateriakin syöty.. syötiin ihan olkkarissa Teletappeja katsellen kun kauhee Kriisi iski, kun piti tulla ulkoa sisään. Suosittelen muillekkin, jos ei mikään temppu enää toimi, meillä siis todella harvoin tälläistä harrastetaan, mut aina ei sitten jaksa vaan pitää kiinni kaikista periaatteista. :D

Kohta varmaan valmista kauraa päikkäreille. Ja sitte pääsenkii jatkamaan noita pihahommeleita.

Steppaamisesta oli puhetta,meillä kans tapahtuu sitä, liittyy usein hyvään musiikkiin tai lempiohjelman tunnariin, näyttää siis et ukko joraa :heart: :LOL: !! Tosi hauskan näköstä, mut ei tee jos pyydetään vaan sit kun on se oikee hetki hänen mielestään ;)

Meillä on ollu käytössä useimmiten just nuo housuvaipat, johtuen lähinnä siitä ettei tuo poika oo suostunu olemaan paikallaa vaipanvaihdossa, esikolle en sillon raaskinu niitä ostella, mut nyt en ole edes asiaa niin aatellu, vaikka onhan niissä hintaeroa hieman :whistle: ..
Ja yöllö on muumin juniori housuvaippa, olen huomannut sen meillä kaikkein toimivimmaksi, eli EI VUSKAA, meillä tulee kaikista muista vaipoista ohivuoto! Noin viitisen vaippaa menee per päivä, aamulla jos olis ilman vaippaa vois säästää sen yhen mut sitte on kyttäiltävä et millon tulee kakka, et kerkee sen sitte ajoissa korjata pois ennekun sitä ihteään on kaikkialla!

No nyt ei tuu ennee mitää järkevää mieleen, joten täytyy häippästä, ja Rouva80, tuuhan taas kertomaan kuulumisias milloin kerkiät!! ;)
 
Moi!

Aamulla kävin pitkät tarinat kirjottamassa, mutta hävisivät taivaan tuuliin :kieh: :kieh:

Nyt vaa lyhyesti..

Eli hyvin pyyhkii :D

Arttu on helppo lapsi ainakin vielä näin alussa, nukkuu tosi paljon ja syö nopeesti! Aamusin ja iltasin valvoo 2-3h, muuten oikeestaan vaan nukkuu ja välillä syö 10-15min! Tosi kiva kun jää Aadalle niin paljon aikaa. Aada ite oli tississä kiinni koko ajan. Mutta tilannehan voi vielä muuttua!

Aada tykkää kovasti pyöräilystä (jokohan tämän joskus aiemmin mainitsin..??) ja ovat isin kanssa käyneet joka päivä pyöräilemässä. Myös muuten viihtyy ulkona tosi hyvin, tutkii paikkoja, liottaa hanskoja rännin alla, maistelee kviä ja käpyjä, muutamaa risuakin ehtiny imeskellä.. :D Meillä kans tuota omapäisyyttä löytyy, mutta vielä ollaan raivareilta vältytty. On vaa itellä vähän huono tapa hermostua nopeesti, jos asiasta on sanottu jo 10 kertaa ja koko ajan menee tahallaan kiellettyyn paikaan, ni tulee läppästyä sormille :ashamed: Ja nyt oon sitten ruvenu saamaa tytöltä takas :( Ei siinä mitä, mutta kun ei vaa alkas muita läpsimään. Äiti yrittää nyt vaan pitää hermonsa ja näppinsä kurissa =)

Meillä ruokailu edelleen ihan opetteluasteella, siis että Aada söis ite. Jotenkii on vaaa helppo ku syöttää valmiix, mut eihän se silleen ikinä opi. Pitää vaa jatkaa, vaikka välillä kyllä aika epätoivoselta tuntuu. Eilen ostettii omat uudet välineetkin, jos alkais homma sujua! Lusikka menee suuhun ihan hyvin, mutta lautaselta ei osaa viel ottaa lusikkaan ja usein alkaa hämmentää tai hakata lusikalla lautasta sillä seurauksella, että ruokaa on kaikkialla muualla paitsi ei suussa :x

Mutt tämä tässä tällä erää, tuun taas joku päivä moikkaamaan!


rouva80, Aada ja Arttu
 
Heippa täältä!

Rouva80: Tosi kiva lukae teiän kuulumisia ja toivotaan et kaikki menee jatkossakin hyvin ja vauva hyvinvoivana ! Sitä väsymystä piisaa kuitenkin aina jonkin verran lasten kanssa ollessa niin hieno homma jos yöt olis rauhallisia!

Täällä ei ihmeitä, pihaa saatu nyt haravoitua ja noiden kukkapenkkien kimppuun pitäs pikkuhiljaa käydä. Ukkeli ei vaan niin oikeen viihdy tuolla ulkosalla niin aika pätkissä etenee tää homma. Hiekkalaatikko pitäis saada pihalle kans.
Syömisestä joku kirjoitteli vissiin kans, meillä yritetää opetella myös itse syömistä, systeemi on et laitetaan pojalle vähän omalle lautaselle ja loput syötän ite. Ja paljon kehuja kun ruoka tai lusikka satuu suuhun menemään :LOL: Usen kyl menee vaan lattialle, mut sitähän se on.

Koira lähtee nyt keskiviikkona muuteksiin leikattavaksi, toivotaan et siitä apuja olisi vähän, mies kypsyi asiaan aika nopsaan. Nyt taas hajut ulkona mahtavimmillaan ilmeisesti kun ei tuosta ulkoilutuksesta tunnu oikeen tulevan mitään.

Ainii, sitähän piti vielä hehkuttamani, et me ollaan nyt kohta varmaan viikon päivät nukuttu yöt ilman sitä aamuöistä maitopulloa JIHUU!
Ja ihan ite tuo poika on sen päättäny jättää, tänä aamuna heräs viiden aikaa tihrustamaan ja aattelin et nytkö se on pakko hakea, mutta ei, rauhoittui sitte isänsä kainaloon vielä vähäksi aikaa nukkumaan. Ollan kyl herätty tavallista aiemmin eli kuuden mais, mutta näköjään se on aina sitte jostain pois se tunti jos muuten nukutaan yöt hyvin.. :p

Eipä sitten muuta, laittakaas muutkin vähän eloa tälle palstalle!! :wave:
 
Moi kaikki! =)

Minä olen viime ajat niin tiiviisti kirjoitellut tuonne vauvakuume-palstalle, että on jäänyt tämä puoli vallan unholaan! Mut korjaan tilanteen ja kerron kuulumisiamme! =)

Pihatöitä on tehty täälläkin, takapiha haravoitu, terassi odottaa vielä pesua. Puutarhakalusteitakaan ei vielä tuotu, kun eihän tuo vielä ihan kesä taida tulla.

Iiron puheeseen liittyen on pieni edistysaskel: nan-nan-nan-nan-naa / nän-nän-nän-nän-nää... =) Varsinkin jos on "jumissa" jossain ni alkaa kuulua moista höpötystä, ensimmäinen jonkinlainen selkeä "puhe", vaikkei sinänsä mitään tarkoitakaan. Hauskan kuuloista!

Nukkumaan alkaminen meillä takkuaa, ottaa sen puoliskotunnin joka ilta aikaa hänen nukuttamisensa, selostaa vaan ja hakee asentoa. Ja huoneesta ei kärsi lähteä pois todellakaan! Alkaa mahoton huuto... enkä jotenkin raatsi huudattaakaan, ihmettelen, miten olen raatsinut pitää sen unikoulun puolivuotiaana!

Mulla tuli mieleen, että jaettaisko kuvat näistä ikätovereista? Laitan jo kuvan Iirosta, vaikka en siis tiedäkään onko muilla innostusta tähän. Mutta alla siis linkki meidän herraan! =)

http://www.aijaa.com/v.php?i=494906.jpg

Tässäpä kaiketi tärkeimmät meiltä, huomenna testailen että tuleeko plussaa vai tuleeko menkat... jännät päivät menossa! =)
 
Moikka!

Tässä linkki meidän neitin kuvaan! Kuva otettu pääsiäisenä mummolasta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=495221.jpg

Aadalla on ollu eilen ja tänää maha löysällä :( Ei onnex oo menoa haitannu, mutta monet kakat on tullu vaippaan. Toivottavasti kohta menis jo ohi!

Olipa Iiro muuten jo ison ja reippaan näkönen poitsu =)

Eile ja tänää sain käytyä ihan suht pitkällä lenkillä vaunujen kanssa. Jos alkais tätä kuntoa taas kohottaa pikkuhiljaa. Miulle tuli 18kg raskausaikana :whistle: :ashamed: ja vielä olis 7.5kg jälellä. Mutta eihän tästä vielä oo kun pari viikkoa, jos ees muutama viel tippus itestää, ni loput kyllä sitten saan tippumaa helposti.

Poitsu tuossa tankkas jo ja kävi nukkuu, eka herätys onkii sit varmaa jo aikasee, jos ees nukkua ehtii. Otin tänää päikkärit, ni ei vielä väsytä.

rouva80, Aada ja Arttu - huomenna 2vk :heart:

JA Ipulle vielä peukut pystyyn huomiseen, toivottavasti plussa tulee :hug:
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=495907.jpg

Meikäläinen kirjottelee enemmän tuolla yhteisössä, mutta tuolla on nyt jonkunlainen kuva meidän pojusta. Olin vasta leikannut otsatukkaa lyhyemmäksi, kun pikku-peikon hapset ylsi silmiin ja korviin ja kutitti.

Luka tuli viikonloppuna kuumeeseen ja hirvee yskä ja nuha. Eka yön valvoin, kun poju ei voinut olla vaakatasossa yhtään, itki vaan lohduttomana. Seuraavana yönä sain jopa 5h nukkua ja viime yö oli ja melkeen normaali. Kyllä meinaa silti vätystää. Ja meikässähän tuo tuo tauti on sit ens viikolla :/

joo, mut nyt pojua vihdyttään ja sit lähdetään mummolaan mummia "kiusaan" :D
 
Mulla on melko huono omatunto kun vein pojan hoitoon vaik oon ite vapaapäivällä :ashamed: Mut aattelin että saan siivottua rauhassa ja sain myös tehtyä vappusiman :p Ja kun poika tykkää olla hoidossa ja siitä maksaa niin jos nyt tän kerran :)
Tänää aamulla kun herättiin niin vein pojan heti potalle ja pissit sieltä tuli melkeen heti! Kun vaan viittis ite nousta heti sängystä ja veis potalle niin ehkä se pottailu alkais pikkuhiljaa sujumaan... Mutta hiljaa hyvä tulee :)

Eilen huomasin että poika syö ite tosi hyvin jo ruokaa lusikalla, ei tullut edes paljon sotkua :D tietty mä syötin toisella lusikalla mut itekin se kai tajus että hei mähän osaan itsekin =) Tähän asti on melkeen vaan leikkiny lusikalla ja joskus on lusikka löytänyt suuhunkin. tai sit on läpsyttänyt ruokaa niin että sekä äiti että lapsi on ihan ruuassa :whistle:

Tulis äkkii vaan kesä, pidän jo kesäkuussa lomaa ja lähdetään jonnekin reissuun ja muutenkin on kiva kun on kesä ja kärpäset B)

Hauskaa viikkoa kaikille ja kirjoittakaa tammikuiset tännekin eikä vaan sinne yhteisöön :wave:


Santeri
 
Moi moi taas!

Täällä oon ihastellu teiän lapsosten kuvia, sulosia ja tosi "ison" näkösiä taaperoita, miten miusta tuo meiän poika on ihan vauvan näköne vielki..Voihan se olla tietty katsojan silmässäki, näyttää vauvalta viel kotoaan muuttaessaanki :saint: !
Mie oon niin toivoton käsi tän koneen kans etten uskalla mitään kuvia laittaan, menevät viel minne lie, en ollenkaas kässää näitä juttui!

Täälläpä ei muuta ihmettä, koira on nyt ihan tööt, kun kävi siel eläinlääkärillä tänää, reppanan näkönen on, kun koettaa liikkua muttei jaksa päätään vielä kannatella, niin roikottaa sitä mennessään. Mies läksi töihin ja koiraki asettui nyt levolle, poitsu unilla kans ja esikko kaverillaan, joten äipällä nyt luksushetket menossa!! :D

Meillä alkoi taas pojan nokka valua, aagh, johan täs olikin jo viikko taukoa. Jos ei tää kesä ja ens syksy tuo mitään helpotusta asiaan, niin haluan ne allergiakokeet tehtäväksi, esikollakin oli kissasta oireena jatkuva nuha. En kyl toivo et mitään löytyy, mutta pakko sekin ona selvittää, jos vaan jatkuu.

Eipä täs nyt muuta mieleen tuu, joten palataan kun taas aihetta on.. ;)
 
Ei oo toistaiseksi kakkosta meille tulossa, menkathan ne alkoi... nyyh! :'( Mut uusi yritys vaan jahka nämä hilloviikot tästä loppuuvat! =)
Eipä kummempia kuulumisia, aurinkoinen kevätpäivä taas joten lähdemme pihalle ja apteekkiin ja kauppaan.

Kuvia kommentoin sen verran, että tosi suloisia muksuja on nämä Iiron ikätoverit, joku siellä oli... olikohan Aada (??) ni tosi semmoisen pikkuvanhan näköinen, ihana! =)
 
menkat alkoi täälläkin =)
Tää hymyilee sen tähden, et nää on ekat menkat synnytyksen jälkeen.
Testiä oon kerennyt tekeen melkeen joka kuukausi imetyksen vähennyttyä marras-joulukuun merkittävästi. Negaahan sieltä on (onneksi) tullut. Oihan se ikäero ollut niin pieni, että en tiiä miten oltais pärjätty.
Mutta ei silti, molempi parempi. Vauvakuumetta on sillain on-off periaatteella kokoajan :p

Mut Ipulle halit ja tsemppiä uuteen yritykseen!


niin ja IHANIA kuvia! kyllä on meidän lapsoset suloisia!
 
Moro!

Ihania kuvia tosiaan lapsosista :)
Iiro on melko samanmoinen kun min esikko, oikee suomi-poika, siniset simmut ja vaaleet hiukset :D

Kerrohan Rasmus miten koiran käytös muuttuu/muuttuuko? Toivottavsti yleinen hösellys rauhottuisi hieman. On siinä vaan oma hommansa ja vielä kun niin iso rotu kyseessä että vaikka ei pahalla hötkellä niin varmasti helpsti kuitenkin osuu aina johonkin kääntyillessään jne :)

Mie oon töissä jo jonkun päivän käyny autteleen vaikka ens ke alkaa sit oikeesti. Jännityksellä odotellen kesää...

Lapset on nuhasia, ja isäntä vähän, mie en vielä.

White
 
Moikka!

Tänne ei mitää ihmeitä.
Edelleen alkutaipaleella tuo syömismeininki, mutta kaipa se tästä. Nyt lusikka menee jo jonkún verran suuhun, mutta lautaselta Aada ei vielä osaa ottaa omaan lusikkaan, vaan pitää auttaa. Ja useesti ruoka tipahta loppumetreillä ruokalapun kaukaloon :D Mutta treenit jatkuu!

Tänää taisteltii neitin kanssa nukkumaanmenosta 2h 45min :kieh:
Ei meinannu käydä sit millää nukkumaa ja tietenkii just tänää, ku oltii sovittu et mennää kylää yksille kavereille. Ehittii sinne sit kuuden maissa, ku kolmelta oli tarkotus mennä :whistle: No, tää on välillä tätä..

Mutta eipä tässä kummempia, huomenna mennää appiukon synttäreille ja mies oli saanu kaverinsa kanssa loistavan idean pitää yhteis varpajaiset, kun niillä synty vauva 4 päivää meiän jälkee, ni lauantaina menee sit sinne saunomaa ja ehkä muutaman olusen ja konjakin mauttimaan. Sunnuntaina makaa sit koko päivän :kieh:
Kysy kuiteskii Aadalle mummolta yöhoidon, ettei miun vielä tartte kahen kanssa keskenään kotii jäädä!

rouva80, Aada ja "Arttu"
 
Aurinkoista päivää!!

Täällä on nyt parina päivänä taisteltu päiväunien kanssa, eilen nukahti liian aikasin sisälle ja nukkui pienet tirsat päivällä ja illalla. No iltanukkuminen venyi sitte puol 10 ja tänää koetin kahdesti laittaa ukkoa unille, onnistumatta :headwall: Vasta äskö nukahti auto-ajelulle, kun en enää kolmatta kertaa jaksanu koettaa suoraan vaunuihin. HUOH.. Näinköhän tää aurinkoinen ilma sekoittaa pään vai mikä.. Ressaa äiteetä kun ei saa päiväkahviaan nautittua normaalissa rytmissä!! :saint: :D
Toivotaan parempaa huomista...

Whitelle: Joo, voin kertoilla kyllä koiran kuulumiset, kunhan alkaa näkyä, en oikeen tiedä kuinka kauan ne hormoonit viel leikkauksen jälkeen vaikuttavat, ei kai ne välittömästi katoa elimistöstä. Nyt ei ainakaa niin kauhee huoli oo jos on vapaanakin, et sais sopivan tilaisuuden tultua tehtyä "tuhoja " jonkun nartun kanssa, et silleen on vaputuneempi olo itellään jo nyt!

Muuta ei nyt tainnu olla mielessä, sitä meinasin kysyä että mistä te armaat kanssaäidit revitte sitä piiiitkäää hermoa täs syömään opettelemisen tuskaisassa taipaleessa, itseäni ressaa valtavasti kun puolet ruuasta viskotaan lattialle ja tekis mieli karjaista niin että tukka hulmuaa(en tietenkään niin tee..) ja toinen ei muuten suuta auo kuin et jos saa myös ite lapioida.. ääh ja puuh! Ja kuinka kauan tää sotkunen vaihe kestää?
Esikoinen tais opetella lähinnä päiväkodissa tän taidon kun en muista mitään, miten hänellä tää asia eteni.. :ashamed:

Kuulumisiin!! B)
 
laitanpa kuulumisia minäkin.kalle nyt vuosi ja kolme kuukautta.just oli neuvola ja mitat 11kg500g ja 81.5cm. vähän keskikäyrän yläpuolella mennään.yksi vuotiaana 10kg100g ja 79cm.kipeänä on oltu koko alku vuosi yhteensä viisi korvatulehdusta. ja nyt ollaan putkitukseen jonossa. lääkekuuri loppui eilen ja taas nenä vuotaa. onneksi ottaa lääkkeet tosi mielellään. voiko tää olla totta. kiipeily kausi on menossa kovaa kyytiä joka paikkaan pitäisi mennä. raputkin ollaan tultu kerran kierimällä onneksi ei käynyt kuinkaan,siis kävely on melkein juoksemista,niin nopea tuo jäpä on. sitten kun kiellät niin naama rupeaa vääntyyn kunnes tulee itku.tarhaan menee aamuisin tosi mielellään. ja viihtyy kuulemma tosi hyvin. syö ja nukkuu hyvin.tässä tällä erää terveisiä kaikille. ja hyvää loppu kevättä ja kesän odotusta.
 

Yhteistyössä