Tammikuiset 2008 ?

Aloittelin tänne uutta pinoa! Jos haluatte, voisin lisäillä "tietolistaa" samaan tyyliin, kuin taaperopuolella on ollut, suoraan en viitsi kopsata, kun niin moni on jäänyt keskusteluista pois.

edellinen keskustelu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/taaperot-1-2v/1313334-tammitaaperot-08-vol-2-a/

Menossa mukana:

2.1.

Saaru POIKA 4300g, 53,5cm, 38cm
3v. mitat:

katja87 POIKA 3540g, 49,5cm
3v. mitat:14,5kg 99cm

8.1.

Gorthaur POIKA 3800g, 51cm, 35cm
3v. MITAT: 13,9kg ja 93,6cm

11.1.

Piku81 POIKA 2065g, 44cm
3v. mitat: 11,4 kg 92,5 cm

15.1.

Villivadelma TYTTÖ 3070g, 47cm
3v. mitat:


20.1.

Neamma TYTTÖ 3550g 49 cm, 33 cm
3v. mitat: 15 kg 96 cm

22.1.

MaijaM TYTTÖ 3120g, 48cm
3v. mitat: 16 kg 101,2 cm


24.1.

jenniS POIKA 3414g, 51cm
3v.mitat:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos MaijaM! ..oisko ideaa että laittaisi alkuun listan niistä henkilöistä ketkä on osallistunut keskusteluun esim. viimeisen 3kk aikana.. 3v mittoja voisi laittaa mukaan? Meillä tosin neuvola vasta 25.2. kun uusivat käyttöjärjestelmää neuvolossa niin meni vähän pitkälle tuo aika.. Hammaslääkäri ois ollut viime viikolla, mutta aika peruuntui aamulla kun oli hammaslääkäri sairastunut, niin ei sittenotettu ollenkaan uutta aikaa. Mie en pysty käyttämään ja mies siirsi sen takia töihin menoa, niin ei viitsi nyt samaa juttua uusiks ottaa, kun ei mistään niin kamalan tärkeästä asiasta kuitekaan kyse.
 
Kiitos MaijaM! Emmalla on neuvola 24.1, joten sitten saamme 3-vuotis mitat. :) Laitan ne sitten tänne, niin saat lisättyä listaan. Hammaslääkäri on perjantaina.
Tänään alkoi Emman kerho joululoman jälkeen. Kyllä oli taas sinne meno vaikeeta tauon jälkeen, Emma ei olis millään jäänyt. :| Lopulta onneksi jäi ihan itkemättä. Kovin valitti että tulee niin ikävä äitiä... No, kyllä se taas tästä. :)
Neamma ja Emma 20.1 3 v!!!
 
Lisäilen alkulistaa, viimeistään, kun 3v. mittoja alkaa tulla. Meillä ois ensviikolla neuvola, ja samalla ois tarkoitus ottaa vesirokkorokote. Hammaslääkäriä ei meillä nyt 3v. ole, vaan seuraava käynti vasta vuoden päästä. Mehän käytiin vasta kesällä ekaa kertaa hammaslääkärissä, kun oli vähän venynyt ajan varaaminen, mutta kaikki oli silloin mallillaan ja plakkitestikin näytti 0.

Nyt uskaltaa jo hehkuttaa tännekkin, meillä vihdoin ennen joulua päästiin eroon yövaipasta. Päivällähän vaippaa ei ole käytetty "ikuisuuksiin", mutta aamulla ollut aina märkä vaippa, joten yöllä ei olla ilman ees uskallettu koittaa. Nyt sit kuitenkin päätettiin koittaa vaipattomuutta, kun Laura itse halusi, ja aikasta hyvin on sujunut. Iltaisin ollaan käytetty pissalla ennen kun itse käydään nukkumaan, mutta aamuyöllä on sitten ihan ite herännyt vessaan. =D

Nyt tuntuu, että aika vaan menee liian nopsaan, ja kohta eessä töihin paluu. En tosiaan tiedä, millä ihmeellä saadaan arki sitten sujumaan, mutta kai se jotenkin järjestyy, kun kerta on pakko. Mulla ei tänävuonna ole lomiakaan kuin 1 viikko, kun käytin kesäloman vanhempainvapaan jälkeen, miehen isäkuukauden aikana, kun toivorikkaana vielä luulin silloin löytäväni uuden työpaikan.

Neammalle vielä onnea odotukseen, koska sulla on la. jos saa udella?
 
Hei,

Kiitos Maija uudesta pinosta:flower:

Meillä on tänään se virallinen syntymäpäivä ja sunnuntaina juhlittiin lähimpien kesken ja oli kyllä ihana päivä ja hulinaa riitti:) Kyllähän oli väsy kun ei kerinnyt muutamaan päivään ollenkaan hengähtää kun hommia riitti niin paljon. Mut pääasia et juhlat oli onnistuneet.

Neuvolaan Jasu menee perjantaina ja jeminan 1.5v neuvola on huomenna, saas nähdä kumpi painaa enemmän:D

Hienoa kun olette Maija saaneet yövaipan poissa:flower:siis käytätkö yöllä Lauran pissalla vaikka ei itse herää? Meillä on vielä yövaippa käytössä, mutta päivävaippa jätettiin poissa kesällä, ja se sujui ihan hienosti. Minähän välillä käytin Jasun joskus 23 aikoihin pisssalla (eli hän ei itse herännyt siihen joskus edes ollenkaan) Ja sit yleensä 4-6 aikaan sit itse heräs pissalle, ja tuolloin oli yleensä aamulla vaippa kuiva, mut lopetin sitten sen kun ei kuulemma nopeuta kuivaksi oppimista ollenkaan.. Mut nykyään Jasu herää yöllä vaihtelevasti 2-3 kertaa pissalle (ennen ei herätty ollenkaan), ja mua meinaa se väsyttää kun aina unet katkiaa|O mut ei tokihan minä häntä käytän. Yö valo meillä otettiin käyttöön myös nyt, kun tuntui et alkaa hieman mielikuvitus tekemään tepposia..
Ja nyt kun siirryttiin vihdoinkin nukkumaan jatkettavaan niin on alkanut aamuyöllä sit hipsimään viereen nukkumaan..Mites muilla nukkuuko teidän leikki-ikäiset koko yön heräämättä omassa sängyssään?

Jees mut meidän tiedot saa kans lisäillä ja ilmoittelen sit neuvolan jälkeen 3v mitat..

Piku ja Jasu
 
Meillä taas opittiin kuukausi sitten PÄIVÄkuivaksi..3 pissavahinkoa on kyllä tullu sen jälkeenki..mut ihan hyvältä nyt näyttää. Tuleeko muilla pissavahinkoja vielä?

Meillä muuten Albert sairasti joulukuussa ton vesirokon, oli liki 200 näppylää ja kuumetta 40 pari päivää, mut hyvä kun sairasti alta pois, ei edes harkittu rokotetta, vaan nimenomaan haluttiin sairastaa.. :)

piku: Meillä Albert on nukkunu jo yli 1½v jatkettavassa, ja kuutena yönä viikossa kömpii viereen..ei haittaa :heart:
Ja meillä otettiin kans viime viikolla yövalo käyttöön kun alkoi pelottaa nukahtamistilanteissa, ei meinannu millään jäädä enää yhtäkkiä makuuhuoneeseen yksin, niin käytiin ostaa hieno SalamaMcQueen yövalo :D
 
Viimeksi muokattu:
Moi.

Meillä oli jo neuvola viime viikolla. Uudet mitat oli 13,9kg ja 93,6cm. Selvityi 4-vuotiaalle tarkoitetuista tehtävistä. Motorisesti ikätasoinen. Muuten ihan kaikki ok paitsi pukemimis- ja riisumisjutut jälkijunassa. Tää meitin jätkä tykkää olla passattavana, ei sitten mitään viittis tehdä itse. Syömään on joutunut nyt itse kokonaan pari kuukautta, kun lopetettiin kokonaan avustaminen siinä syömisessä. Olihan se alkuunsa sitten syömättä, mut alkoi kuiteski syömään, ko ei viittinyt nälissäänkään olla. Nyt pukemis- ja riisumisjutuissa sama homma. Osaa kyllä laittaa, mut mielummin kiukuttelee aikansa ja sen tappelun jälkeen pukee. Alkais vaan heti pukemaan ilman sitä pelleilyä niin päästäisiin nopeammin pihallekin, kun joka tapauksessa joutuu itse pukemaan..

Päiväkuiva on ollut kesäkuusta lähtien. Yövaippa vielä käytössä ja tod. näk vielä pitkään. Pissat tulee yöllä vaippaan 1-3 krt/vko.

Nukkuu omassa sängyssään hyvin. Tällä hetkellä on meidän makkarissa matkasängyssä. Muutettiin 1 kk sitten omakotitaloon ja on vielä remppa kesken. Sampon huoneesta puuttuu vielä listat. Sitten, kun ne saadaan sinne niin jätkä siirtyy omaan boxiinsa.

Onnea Neammalle!

Gorthaur 29+3
 
Katja: Hui kun oli näppyinen teidän Albert, mut tosiaan hyvä et pienenä sairastaa. Minä en oikein osaa nukkua kunnolla enää sit kun poika tulee viereen, pyörii ja hyörii ja narskuttelee hampaita niin paljon. Mut toki se on jollain tapaa ihanaa kun siinä vieressä onkin, eipä tuo enää sit jossain vaiheessa enää äiskän viereen kömmi:D Mies on meillä vielä huonompi nukkumaan, jos Jasu vieressä, ja monasti jos kovin yöllä siihen hipsii, niin isi siirtyy sohvalle.

Gothaur: Teillähän on hienosti jo jos nuinkin kuiva on yöllä, kyl meillä tulee melkeen joka yö sit vähän pissaa vaippaan, siis vaikka tahtoiskin pissalle yöllä, ilmeiseti ehtii pikkasen lirahtaa tai jotain. Ja nuita pissa vahinkoja meillä ei ole, mut toki semmoisia, et muutama tippa touhutessa saattaa lirahtaa, ennenkuin malttaa sit potalle tahtoa.

Meillä ei Jasu pue vielä itse, tai en varmaan oo tarpeeksi sitä patistanut siihen. Itse riisuu kyllä vaatteet, kun avaan puvun. Potalle mennessä laskee housut ja nostaa, mut muuten minä aina puen. Kyllä se saattaa kuitenkin oma aloittesesti joskus ottaa esim. housut jostain ja laittaa jalkaa, ja väliin pukee lakkia tai hanskoja jos löytää.. Pitääkin nyt kuiten alkaa enemmän antaan pojalle mahdollisuutta pukea itse.

ja illan jatkoja:wave:
 
Viimeksi muokattu:
koitin vähän tuonne alkuun koota listaa, tietokone vaan jumii taas niin paljon, että pitää paremmalla ajalla tarkemmin katsella ja muokkailla.

Piku: ollaan nyt herätelty pissalle, ennen kun itse käydään nukkumaan, aamuyöstä sitten Laura on heräillyt itsekseen. Muutaman kerran pissavahinko on käynyt, ja juuri "alkuyöstä", eli ilmeisesti sillon nukkuu sikeämmin eikä itse oikein osaa herätä pissalle. Muuten ei meilläkään ei yövaipasta ois vielä vrmaan luovuttu, mutta alkoi olemaan niin taistelua sen laittaminen, kun Laura ei sitä halunnut pitää, niin totesin sit vaan yks ilta et ei laiteta. Muutoin meillä nukutaan koko yö omassa huoneessa, joskus tulee aamusta meidän sänkyyn jatkamaan unia, jos vessakäynti osuu "sopivasti".
 
Iltaa!
Nukkumisesta: Emma tosiaan nukkuu kaikki yöt mun vieressä. Oma sänky olisi ihan kiinni meidän sängyssä, mutta ei suostu siellä nukkumaan. Ja kun vasta nyt on alkanut nukkua muutamalla herätyksellä, niin saa nukkuakin vieressä. Kunhan mä saan nukkua! :D Mietin vaan että miten mahdutaan kaikki sänkyyn kun vauva syntyy.. No, jos tää uusin tulokas tykkäisikin nukkua omassa sängyssä. ;)
Vaipoista: Meilläkin yövaippa käytössä. Joskus Emma herää monena yönä peräkkäin pissalla itse ja välillä taas ei... Esikoinen kun oli yökuiva alle 2 vuotiaana, niin vähän kyllä olen ihmetyllyt miksei Emma ole. Mutta hyvä kuulla, että muillakin sama juttu. Siis että ei ole kai mitenkään erikoista. Maijam: Onnea kun pääsitte eroon yövaipasta!
Vesirokosta: Emma sairasti vesirokon lokakuussa. Niitä näppyjä oli satoja ja kutina kamala ja kuumetta yli 40 astetta. Mutta nyt on sekin sitten sairastettu.
Kiitos onniteluista! LA olisi 27.7, mutta tänään olin ultrassa ja sen mukaan LA olisi 31.7. Ei kuitenkaan muutettu sitä. Mutta siis elokuulle todennäköisesti menee synnytys. Emma odottaa kovin tohkeissaan pikkusisarusta. Joka päivä laulaa vaaville ja halaa masua. :heart:
Jasulle synttärionnittelut!!! Ja SAMPOLLE MYÖS!!!!
Neamma ja Emma
 
Viimeksi muokattu:
Tännehän on tullut illan aikana tekstiä, kiva kun on taas keskustelut heränneet henkiin :)

Meillä Albert riisuu housut, ja nostaa pikkarit takaisin ylös pissan jälkeen..ja ulkoilun jälkeen riisuu haalarin,hatun ja hanskat +kengät riisui pakkasilla kun ne oli kuomat. Mut ite ei pue päälle..ja vaikka miten yrittäisin niin ei ala pukemaan, ei se mitään kiukuttele tms..mut ei vaan pue. Se oottaa nätisti kun puen pari hoitolasta,ei tee elettäkään että alkais pukemaan vaikka miten tsemppaisin. Pakkohan mun on sit se pukee, kun ei auta sekään että menen muiden lasten kans ulos, se jäis tänne nätisti leikkimään sisälle,ei sitä haittais..

Neamma: Luin vähän aikaa sitten tutkimuksen (en muista minkä laatima tutkimus oli, mutta eiköhän kuitenkin anna jonkinnäköistä suuntaa asiaan) jossa oli kerrottu, että 90% 2-v täyttävistä kastelevat vielä öisin, 50% 3-v, 25% 4-v, ja 10% 5v.. Eli en olisi sinuna kovin huolissaan, enemmän poikkeus tainut olla tuo teidän esikoinen :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,pitkästä pitkästä aikaa!
Ei ole tullutkaan käytyä täällä aikoihin, mutta ykskaks tuli mieleen että pitää tulla kurkistamaan.Oli kiva huomata että täällä käydään edelleen keskustelua.
Osallistustaan siis heti keskusteluun mukaan :).
Vaipoista: Yöllä on edelleen vaippa käytössä sekä pidemmillä reissuilla,esim.automatkoilla tai jos mennää johonkin tapahtumaan jossa ei niin vaan vessaan pääse.Joskus ajattelin ettei Luca opi varmaan ikinä kuivaksi :D mutta niin vaan viime kesänä :).

Nukkumisesta: Luca menee nukkumaan omaan sänkyyn mutta lähes aina jossain vaiheessa yötä hipsii meidän väliin.Pitäisi varmaan alkaa tekemään asialle jotain ennen kun meidän sängyssä on ruuhka mutten ole vielä jaksanut.Pikkuveli nukkuu meillä niin huonosti että siihen menee uniasioissa tällä hetkellä kaikki energia.

Luca on edelleen kotona päivät.Tai no käy to-pe aamuisin Vantaan kaupungin järjestämässä kerhossa ja nyt aloittaa vielä seurakunnan kerhossa tiistai aamuisin. Tarkoitus olisi elokuusta pistää molemmat pojat osapäivähoitoon, meille kun on kesäkuussa tulossa pikku kolmonen niin helpotusta itselle.Täytyy vaan toivoa että saataisiin tuosta lähipäiväkodista paikka, jos ei niin sitten pojat pysyvät kotona ja aloitetaan kerho rumbat.

Vesirokkoa ei ole meillä näkynyt,muuten ollaan kyllä sairastettu enemmän ja vähemmän. Lucalla leikattiin juuri ennen joulua kitarisat joka helpotti paljon hengitysongelmia.Lucalla on siis jonkin sortin astmaoireita.Koirasta jouduttiin jo keväällä luopumaan ja sen myötä saatiin lääkkeet onneksi jättää pois.Tuo leikkaus oli vaan vielä kun kitarisat todettiin niin isoiksi.

Parin viikon päästä pitäisi juhlia synttäreitä.Meidän muumifani toivoi muumi synttäreitä joten ne saa :). Pääsee taas äiti toteuttmaan itseään kakkujen parissa :D:D

Jahas,meillä herättiin joten palataan taas.

-Jenni,Luca,Lenny ja Tupu 17+6-
 
Lisäilin jenniS:n mukaan alkulistaan :)

Me päädyttiin tuo vesirokkorokote ottamaan, kun muutamalla tutulla on vesirokko ollut todella paha, ja luultavasti joitakin arpia jää "ikuisesti". En sitten keksinyt miksi tuo pitäisi sairastaa, kun ei ole vielä tautia mistään saatu, eli nyt kun näppärästi menee neuvolan yhteydessä niin rokotetaan.

Mitä lempikirjoja teidän lapsilla on? Jos vaikka saisi vinkkejä, kun kirja-aleen suuntaa ;) Meillä erityisesti suosiossa on Herra Hakkarainen kirjat, ja muut Kunnakset, joissa Hakkarainen vilahtelee. Nyt Laura haluaa harjoitella laskemaan, eli Herra Hakkaraisen numeroita luetaan monta kertaa päivässä :D Yllättävän hyvin Laura osaakin laskea, luettelee numeroita useimmiten oikeassa järjestyksessä 19 asti, ja "oikeasti" osaa laskea n. viiteen.

Pukeminen meilläkin yleensä takkuaa, varsinkin jos ois kiire johonkin lähteä. Laura osaa muuten pukea itse, mutta nappien ja vetoketjujen kanssa tarvii apua. Kengätkin menee usein oikeisiin jalkoihin.
 
Otteko muut muuten harjoitelleet jo hiihtämistä ja luistelemista? Meillä on molempia, mutta lähinnä tuosta luistelemisesta on innostunut kovastikin ja pysyy jo tosi hyvin pystyssä, ja menee n. 10m matkoja kaatumatta :)
 
Katja87: me käytiin vuosi sitten muutaman kerran luistelemassa ja hiihtämässä. Tänä talvena on Laura kerran hiihtänyt ja luistimia ei ole vielä sopivia löytynyt. Mutta jospa sitä ehtisi kirpparille tms. joku päivä niin päästäis sit luistelemaankin.

Oon koittanu kauheasti etsiä Lauralle sopivaa "tanssituntia", kun sellaselle haluais. Mutta tuntuu, että joko kurssit täynnä, harjoituspaikat hankalien yhteyksien päässä, tai sitten aikataulut sopii huonosti. Pitää siis jatkaa etsimistä! Onneksi ensiviikolla alkaa taas muskari. Me kun ei nyt kevääksi olla kerhopaikkaa haettu, niin muutama harrastus ois kiva, että edes vähän enemmän pääsisi Laurakin ikäistensä kanssa touhuamaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Ai niin KATJA87: olitko sä joskus johonkin ketjuun linkittänyt jonkin linssipadan ohjeen, vai muistanko väärin? Laura tykkää tosi paljon pavuista yms. niin, jotain linssi-papupataa pitäis kokeilla
 
Heippa kaikille!

Meillä juhlittiin tänään 3-vuotis synttäreitä ja oli kyllä hienot bileet. :) Uskomatonta, että tuo pikkunen on jo 3v. :D

Yövaippa meillä jäi pois reilu kaksi vuotiaana ja päiväkuivaksi Nanu oppi reilun puolentoista vuoden iässä. Vessassa osaa käydä melko omatoimisesti, minä hoidan pyyhkimiset. Mutta siis riisuu itse housut ja menee pöntölle ja pukee itse housut jalkaan.

Pukeminen sujuu myös melko hyvin. Paidan laitan oikeinpäin valmiiksi, muuten menee usein vinksalleen. Haalarin pukee itse ja kypärämyssyn ja pipon. Kengät sujahtaa usein vääriin jalkoihin.

Vesirokkoa ei ole meillä ollut, vauvarokko oli vähän ennen joulua. Ei oteta vesirokkoon rokotetta.

Hiihtämisestä tyttö tykkää oikein kovasti! :) Mäenlasku on kumminkin se lempparipuuha ulkona.

Kirjoja meillä luetaan tosi paljon, mutta aika laidasta laitaan. Mitään tiettyä lempisarjaa ei ole. Tosin nyt ollaan luettu ahkerasti Miina ja Manu kirjoja. Ne on kyllä ihan hauskoja. :)

Nanu nukahtaa illalla meidän sänkyyn. Kun menen itse nukkumaan nostan omaansa, joka on siis meidän sängyssä kiinni. Mies kun herää viiden maissa aamulla, niin typy herää ja tulee taas viereen jatkamaan unia. Hyvin sopii tämä järjestely. Yleensä herää yöllä kun siirrän omaan sänkyyn, joskus ei halua mennä vaan nukkuu sitten koko yön vieressä.

Puuh, nyt nukkumaan rankkojen juhlien jälkeen! :)
 
Meillä ei oo vielä luisteltu eikä hiihdetty, tosin nyt on sukset saanut synttärilahjaksi, joten niintä tässä lähetään testaamaan jahka keritään.
Kirjoja Jasu lukee laidasta laitaan, eli ihan kaikki tuntuu käyvän. Tosin yksi oli ylitse muiden jasitä luettiin todella ahkerasti, Autot sarjan kirja, nimeä en kyl enää muista=)
Niin ja laskeminen on meilläkin ollut jo pitkään in sekä laulaminen=)

Vesirokko rokotetta me ei sitten taideta ottaa, ainakaan tälle erää..

Neuvolassa käyty..
Ei nyt sit ollutkaan kasvanut niin paljoa kun kuvittelin.. ja painotarkkailuun taas joutuu oli siis nyt 11400g (+500g) ja 92.5cm (+4cm) ja siis kolmen kuukauden päästä on uus mittaus. Punnitus oli aamulla ja kun ei hälle aamulla ruoka maistu niin sit oli painokin vähemmän kuin illalla. Meillä nimittäin illalla näyttää kotona Jasun paino 12.1kg ja ihan omromin puntarilla punnittuna.. Mut eipä vaikuttanut se tieto mitenkään terkkaan. Muuten kyllä teki kaikki testit ihan leikiten ja oikein reipas oli :)
Saattaa tosin olla et sit herkemmin laittoi painotarkkailuun, kun oli joku sijainen.. En tiedä, tietty itsekkin huolestuu hieman taas, kun oli jo huoli väistynyt kun kuitenkin syöminen selkeästi parantunut..

Meillä on muuten alkanut nyt sit ilmeiseti joku uhma, ja aika jännä kun alkoi niin just tuossa 3 v synttäreiden aikoihin.. Siis on niin uhmakas ja herkästi "räjähtelevä" ja joutuu monesti päivässä vääntämään hieman vaikeimman kautta.. No hyvähän se on et oma tahto kehittyy:whistle:

Mainittakoon et meillä oli tää neiti sit kasvanut oikein urakalla, puolessa vuodessa oli tullut 10cm ja 2kg lisää, mitat oli 83.5cm ja n.10500g, ei oo enää paljon eroa sisarruksilla=)
 
Viimeksi muokattu:
Listaan lisätty Jasun 3v. mitat, ja korjattu syntymäpäivä. :)

Meillä alkoi tänään taas joulutauon jälkeen muskari, ja nyt ekaa kertaa oli Laura isojen ryhmässä, eli saatiin ootella eteisessä, kun neiti oli "yksin" musisoimassa. Hauskaa kuulema oli. Vähän jännitti miten menee isojen ryhmässä, kun siinä osa lapsista jo vanhempia, ja aika villejä, ettei Laura ihan jalkoihin jää, mutta ainakin nyt alku näyttää hyvältä. :D
 
MaijaM: Tässä on tää linssipadan ohje:

2dl punaisia linssejä
5dl vettä
2 sipulia
1rkl öljyä
1rkl paprikajauhetta
1tlk tomaattimurskaa
2 perunaa
2-3 rkl tomaattisosetta
yrttisuolaa, oreganoa

Huuhdo linssit, kuori & hienonna sipulit ja hauduta pehmeäksi kattilan pohjalla öljyssä. Lisää kuoritut ja paloitellut perunat, tomaattisose + tomaattimurksa, linssit, mausteet ja vesi sipulin joukkoon. Anna kiehua 15min.

Mie laitan joskus tuplamäärän vettä, ja teen tosta linssikeiton, mukaan olen heittänyt myös pari porkkanaa pieneksi pilkottuna.
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen hehkutus!
Mun Emma-tyttönen täyttää tänään 3 vuotta! :heart: Äidillä on täällä niin tunteet pinnassa!
Palailen kertomaan kolmevuotis mitat maanantaina neuvolan jälkeen!
Neamma ja Emma tänään 3 v! :D
 
Emmalle synttärionnitteluja :flower:

Meillä oli tänään 3v. neuvola, pituutta oli 101,2 cm ja paino 16 kg. Laura on nyt kasvanut ihan samaan tahtiin, mitä itse olen aikanaan kasvanut, 2v. mitat meillä oli samat, ja nyt samoin :D Muutoinkin kaikista "testeistä" suoriutui hyvin ja sai kehuja reippaudesta. Ainoastaan rokote hieman mutristi suuta, mutta nopsaan sekin unohtui.
 
Ei annettu mitään rokotetta 3v-neuvolassa.

Ei olla hiihdetty eikä luisteltu. Sampo on kyllä pyytänyt luistelemaan, mut se viejä pitäisi olla sitten mä. Kukaan muu ei vie ja mä en tän pötsin kanssa mee jäälle riskeeraamaan : / Jää ensi vuoteen sitten.

Gorthaur ja 31+2
 

Yhteistyössä