Tammikuiset 2020

Mullaki esikoinen 13 v ja toinen lapsi täyttää syksyllä 12v. Molemmat entisestä liitosta. Nyt eka yhteinen lapsi nykyisen miehen kanssa.
Millainen tunnelma sinulla on odotuksen suhteen? Itsellä kakkosta odottaessa tuntui kuin olisi ollut ekaa kertaa asialla. Nyt on pienempi väli, niin on jotenkin sentään muistissa edellinen raskaus.
Meillä kesti kahden ekan välissä, kun hoidin ensin opinnot loppuun ja työkuviot kuntoon. Sitten kun ajateltiin, että toinen voisi tulla niin ei se niin nopeaa ollutkaan.
 
Moikka!
Täällä ois kans yks tammi vauvaa odottava. Tänään aamulla plussasin. Ei entuudestaan lapsia, yksi keskenmeno takana et nyt vähän jännittää miten ensimmäinen kolmannes menee. Miten jätän fb ryhmään pyynnön?
 
Millainen tunnelma sinulla on odotuksen suhteen? Itsellä kakkosta odottaessa tuntui kuin olisi ollut ekaa kertaa asialla.
Mulla on juurikin tunne että ihan ku olisin ekaa kertaa raskaana. Silloin olin nuori 19 v ja peloton mistään keskenmenoista ym. ja nyt ihan eri fiiliksellä ku on nähny että se ei ole helppoa tuo raskautuminen välttämättä. Isommalla kiitollisuudella oon tän raskauden ottanut vastaan ❤
 
Varovaisesti mukaan. Plussasin torstaina, oletettavasti LA olisi jossakin 16.1 kieppeillä.

Hieman varautuneena tähän raskauteen,sillä 10/18 kkm viikoilla 9, senjälkeen ei alkaneita raskauksia. Sitäennen 7/18 km, 4/16 km ja 10/15 kkm viikoilla 13+.

Ennestään 6/14 poika❤
 
Heippa! Liityn varovaisesti mukaan tammikuisiin :) tein eilen ensimmäisen plussatestin, testiviiva hieman himmeä, mutta kuitenkin tulkittavissa. Tänään aamulla uusi testi ja viiva vahvistui eilisestä :love: raskauslaskurin mukaan LA olis 15.1.2020. Ja tämä siis tarttunut matkaan e-pillereistä huolimatta.

Taustaa pikkusen: ollaan puolisoni kanssa 21v. molemmat, seurustelua takana 6 vuotta, puolet ajasta kihloissa ja avoliitossa. Suurin haaveeni on aina ollut äidiksi tuleminen. Puolisokin haluaa lapsia, mutta ei vielä, siispä raskaustestin nähdessään hän tokaisi, että ”kauankos tässä on aikaa hankkiutua siitä eroon?”:cautious: Taloudellisesti meillä menee ihan hyvin, minulla on vakituinen työ ja mies opiskelee vielä reilun vuoden. Ei olla kumpikaan kovia menemään, siis baareissa tai muuallakaan, joten se siitä kuuluisasta ”nuoruuden menettämisestä”.
Minun ajatukseni tietenkin on, että lapsi pidetään. Mies taas ajattelee että ainoa vaihtoehto on abortti (n)
 
Tää alkaa olla aikamoista jännitysnäytelmää. Diagnosoin tuossa itselleni jo keskeytyneen keskenmenon ja tuulimunan, kun raskausoireet hälveni ja tein uuden digin, joka oli mun mielestä haalistunut kun avasin sen.

Nyt mulla on taas rinnat ihan kipeät, ja vähän "outo olo", ei kuitenkaan pahoinvointia niinkuin alussa. Ja tajusin, että tulkitsin digiä väärin, ja se onkin kontrolliviiva joka oli haaleampi, se toinen viiva sitä vastoin vahvistunut!

Torstai-aamuna ultra ja sekoan tässä ennen sitä. Edelleen epäilen vahvasti että on tuulimuna tai alkava keskenmeno, mutta ehkä pieni toivon hippunen on taas herännytkin.. o_O
 
Paljon onnea uusille tammikuisille! :love:

@em85 faceryhmä alkaa olla jo mukavan aktiivinen, tervetuloa siis jos suinkin kiinnostaa. Sovittu on toki, että kaikki asiat pysyy vain ryhmän sisällä eikä juoruilla vaikka tuttuja olisikin. Itsellä ainakin harmittavasti tahtoo jäädä täällä kirjoittelu jossain kohtaa, kun tuo fb on niin paljon kätevämpi.

@Unelmista_totta jospa miehesi tarvitsee hieman aikaa sulatella uutista. Toivottavasti hänkin vielä olisi iloinen tulevasta vauvasta :)

@peanut_butter Tsemppiä ultraan! Jaksetaan vielä toivoa, että sieltä löytyisi pieni papu :love:
 
Saanko liittyä mukaan? Tässä 9. villahousut olisi yrityksessä. Viime viikolla ke vai to plussailin, nyt lähinnä varmistellut ja niin ne viivaset alkaa olemaan oikein vahvoja plussia jo. Rv 4+0 vasta ja La tammikuun 20. tai jotain sinne päin. Vähän pölhöltä tuntuu pissiä tikuille, kun eihän ne mitään takaa--> 12/18 mulla oli keskeytynyt keskenmeno ja nyt tietty sama kummittelee sielussa. Ja kaikki muut pelkoskenaariot tietysti. Tein nyt jopa digin, vaikka tiedän ihan tasan tarkkaan miltä Pctikun tulisi näyttää versus digi. Tältä aamulta tulos siis 2-3. Eli järjetön himotestaaja täällä, terve vaan! :whistle: Nyt silti aion lopettaa turhan stressinkokemisen, ja päätin jättää testaillut muille. Eihän tässä järjissään muuten pysy. Ehkä meen jossain kohtaa ar-uktraan, mutta ei sekään kiveen kirjoitettu ole

Oireina rintojen pingottuneisuus, haluttomuus, äreys ja älytön väsymys. Ja eilisiltana ihan selvästi supisteli kohtu useamman kerran. Olin ihan monttu auki, että mitä ihmettä. Koskaan ennen ei näillä viikoilla oo kyllä suppareita tuntunut. Tietysti raskaus mun mielessä kesken on menossa.
Mä en vielä uskalla Fb liittyä, mutta mahdollisesti jossain kohtaa kyllä, mikäli ryhmässä silloin vielä on tilaa.

Niin joo, mulla yhden lapsen la on ollut 20.1. Ja kyllä vaan sellainen tammivauva on kiva. Mukavassa iässä kesällä ja ei kesä kuumalla valtavan pötsin kanssa. Raskainta on loppuvaiheen närästys ja se kun ei pysty sitä kaikkea jouluruokaa syömään mitä mieli vetäis... :D
Muksaa iltaa kaikille!
 
Heippa. Jännittävin fiiliksin ilmoittaudun mukaan ja vähän epäuskoisenakin kun en tahdo millään uskoa tätä todeksi :)
Viikko sitten ensimmäisen testin tein ja siihen ilmestyi tosi hailura haamu. Nyt tasaisesti viivat vahvistunut ja eilen digikin näytti 2-3vk (y) Neuvolan varasin tänään ja eka aika oiskin jo 28.5. Jännittää, kun edellisestä kerrasta jo lähemmäs 8 vuotta kuitenkin... 16.1 ois vissiin laskettu aika. Ainakin neuvolan laskureiden mukaan.
Tota Facebook ryhmää mietin vielä (n)Kuinkahan salassa sinne pääsee ettei kukaan saa vihiä että raskaana tässä ollaan... En siis tässä vaiheessa halua olla tunnistettavissa, etenkään kun niin alkumetreillä mennään. Oireita mulla ei oo oikeastaan minkäänlaisia, väsyttää ehkä normaalia enemmän ja kauan kadoksissa ollut närästys nostelee päätään mutta muuten tosi normaali olo. Siksi tää tuntuukin niin epätodelliselta :eek:
Viikkoja vissiin nyt sitten 4+4 (n) että eiköhän ne olot ehdi vielä mullekin tulla ;)
 
Heippa.
Tota Facebook ryhmää mietin vielä (n)Kuinkahan salassa sinne pääsee ettei kukaan saa vihiä että raskaana tässä ollaan...
Se facebook on salainen ryhmä,jotai edes löydä haulla. Sinne pääsee liittymään vain laittamalla tiedot itsestään ja profiilikuvasta joulutoive:lle ja hän sit lisää sut. Eli siinä mielessä täysin salassa pysyt. :) Eli mukaan vaan rohkeasti. Samassa veneessä kaikki ollaan!
 
Mulla aika kaamea flunssa ollut pari päivää jonka vuoksi oon saikulla. Nyt äsken pissareissulla pyyhkiessä tuli vaaleanpunertavaa verta. Kipuja ei vielä toistaiseksi ole. Mä niin pelkään että huonosti käy :cry: huomenna on se ultra iltapäivällä. Nyt 5+4 ois viikkoja...
 
Voi ei Quality :cry:

Christine86, täällä mennään samoissa tunnelmissa valitettavasti.
Flunssa päällänsä ja saikulla olen ollut eilisen ja tämän päivän siksi. Mulla tuli eilen illasta kirkasta verta ihan yllättäen ja sen päälle iski menkkajomotukset. Onneksi pääsin ultraan vielä illalla. Ultrassa löytyi ruskuaispussi ja viikkoja vastaava "tiivistymä", sykettä ei näkynyt. Lisäksi löytyi muutaman sentin kokoinen hematooma istukan alta. Nyt sitten odotellaan mitä tuleman pitää. Maanantaina olisi tarkoitus käydä ultrassa tarkistamassa tilanne uudelleen. Tänään ei onneksi ole vuotanut juurikaan, mutta toisaalta vatsakivut tuntuvat pahenevan. Alkaa olla hetkittäin vaikeuksia pitää toivoa yllä.
 
Heippa! Mä jo tovin oon tätä ryhmää seuraillu, mutta nyt vasta uskallan mukaan liittyä, kun aamuinen digi näytti 2-3 viikkos raskaana:love: eli mä oon 24v ja mies 26v ja olisi esikoinen molemmille. Neuvolaakin soitin ja eka aika olisi 7.6. Ja neuvolan puheitten mukaan la 16.1. Meillä oli yli vuosi yritystä takana, niin hiukan jännittää pysyykö varmasti matkassa. Oireita ei juuri ole, paitsi olen paljon virkeämpi/energisempi ku normaalistio_O:LOL: mä voisin kans faceryhmään tulla:)
 
Mulla on tänään vuotanu vaaleanpunertavaa limaista vuotoa. Iltapäivällä mukaan tuli lievää selkäkipua, enemmänki tuntui niinku lihakset ois jumissa. Kävin kuitenki lääkärissä ja emätintulehdus diagnoosina sekä huomiselle lähetettä varhaisultraan. Nyt jännittää että mitä siellä huomenna näkyy vai näkyykö mitään (n) menossa on vasta rv 6+3.
 
Tsemppiä Vega3 ja Miisa19! Mites Miisa annettiinko jotain lääkettä tulehdukseen? Mietin voisko olla sama, kuulostaa minunki oireilta nuo.

Vähän helpotti olo ku vuoto ei oo mitenkään lisääntyny eikä kivutkaan juuri. Samanlaista nippailua ja jomotusta ku muulloin, ei mitenkään vakavan tuntuista. Sain päiväpissasta cb digiin 3+ ja apteekin ultra oli tummunu niin että vahva testiviiva pärähti tikkuun ennen kontrolliviivaa :whistle:
 
Christine86 ; sain kefexin antibioottikuurin ja flagyl-emätinpuikkoja. Sitä flagyliä en vielä uskaltanut aloittaa kun pakkausselosteessa luki ettei saa käyttää raskauden ekan kolmanneksen aikana. Varmistan vielä huomenna lääkäriltä tämän, mutta kummalliselta tuntuu että silti määräsi sitä mulle. Mullaka ei se verinen vuoto sen enempää lisääntyny eikä iltapäivän jälkeen enää tullu, vaikka virtsatestin mukaan oliki veri siinä ollu koholla. selkäkivutki meni ohi itestään.
 
  • Tykkää
Reactions: Christine86
Hei!

Laitoinkin heti faceryhmään pyyntöä mutta vanhalla käyttäjätunnuksella. Hups.
Tänä aamuna plussasin ja 4+3 ois menossa ja LA 19.1. Huhhuh hassulle tuntuu kirjottaa näitä. Meillä 8/18 poika joka tuli nyt 9kk. Näille tulee siis 1,5v ikäeroa. Ei olla yrittämällä yritetty mutta ei mitään ehkäisyäkään tähän väliin otettu kun edellinen sai alkunsa inseminaatiolla. Joten taitaa se olla todellista ett saan luomu lapsen ❤❤❤
Faceryhmää tosiaan innolla odottaen ja aamukahvia etoen.
 
Varhaisultrassa käyty ja pikkuisella oli kaikki hyvin! :love: pieni oli eli luultavasti viikkoja onkin vasta 5+, mutta oikeassa paikassa ja syke lepatti jo kuvaruudussa ❤ lääkärin mukaan normaali raskaus. Parin viikon päästä uudestaan jolloin pystytään paremmin arvioimaan uusi LA. Kyllä meinas itku päästä ku näki pikkusen pisteen ruudusta ja vielä ku lääkäri näytti sykkeenki löytyvän :cry:
 
Ihan mahtavaa Miisa19! Onnea hyvistä ultrakuulumisista (y) ❤❤

Mulla tänään edessä ultra, jännittää ihan sikana! :eek: Vuoto on ainaki loppunut ja oireet jatkuu, mikä on tosi jees. Äskettäin pieni oksetus astui kehiin, mutta meni onneks ohi ku söi. Mulla ei oo ennen ollu raskauspahoinvointia mutta onpahan ollu 14 vuotta nuorempiki tuolloin (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Miisa19
Ihan mahtavaa Miisa19! Onnea hyvistä ultrakuulumisista (y) ❤❤

Mulla tänään edessä ultra, jännittää ihan sikana! :eek: Vuoto on ainaki loppunut ja oireet jatkuu, mikä on tosi jees. Äskettäin pieni oksetus astui kehiin, mutta meni onneks ohi ku söi. Mulla ei oo ennen ollu raskauspahoinvointia mutta onpahan ollu 14 vuotta nuorempiki tuolloin (n)
Pidän sulle peukkuja!!!

Mullaka ei enää tänään tullu verta ja lääkäri hieman tuntu kyseenalaistavan kannattaako mun antibioottia syödä jollei mitään tulehduksen oireita ole. Kuitenki sanoi rusehtavaa vuotoa näkyvän kun sisätutkimuksen teki. Tiiäppä sitte...
 

Yhteistyössä