Tammikuiset 2020

Tervetuloa uusille mukaan! hauskaa, miten monella on laskettu 4.1. Mullakin preglife tarjoaa sitä, vau.fi laski 5.1.

Oireita sais tulla vähän lisää että tää tuntuis todellisemmalta. Mut lohdullista kuulla et oireetonta on jollain muullakin, ehkä se voi olla normaalia :eek:
Täällä on tissit turvonnut (ei arat) ja tuntemukset alavatsalla.
 
  • Tykkää
Reactions: elizabethK
@joulutoive Kyllä mullakin on iso osa ajasta myös oireetonta. Aamupäivisin on huonoin olo, mutta aamut ja illat melko oireettomia pahoinvoinnin suhteen. Vatsan runsaat vihlaisut on vaihtuneet kevyeen turvotukseen ja jomotukseen, toki välillä vähän repäisee sisuksista.

Pelkään edelleen tosi paljon keskenmenoa/tuulimunaa, ja odotan jo sitä että pääsis vaikka viikolle 6+ ja alkaisi vaan kunnon pahoinvointi. Oon lueskellut että monella on vielä viikolla 5+ tosi vähäisesti oireita. Aika kuluu niin hitaasti!

Soitin muuten sinne lapsettomuuspolille, ne vaan perui ajan ja onnitteli, ja jos huonosti käy niin voin sitten varata sieltä uuden ajan. Neuvolaan sain ajan 22.5. En pyytänytkään polilta ultraa, meillä on onneksi se perhearten ultra 1,5 viikon päästä. Menispä tää aika nopeasti...
 
Mulla on tähän mennessä ollut aika normaali olo. Alussa olleet kuukautismaiset kivut ovat onneksi laantuneet (oli kovia kipuja ja tilannetta seurataan vielä verikokein, hcg noussut normaalisti). Rintojen arkuus nyt isoin oire sekä iltaa kohden voimistuva väsymys.. Viikkoja tietysti vielä vähän, joten eiköhän oireita tule lisää kun viikkoja kertyy enemmän (y):)

@peanut_butter täälläkin mietitty tuota alkoholipuolta erityisesti, kun haluaisimme pitää asian salassa vielä jonkin aikaa..:D
 
Täällä ei onneks tällä hetkellä oo tiedossa mitään juhlia tms jossa tulis ongelmaks miten piilottaa oma juomattomuus, mutta työni puolesta oon paljon miettinyt että missä kohtaa olisi hyvä työpaikalla kertoa raskaudesta. Työskentelen lähihoitajana joten työ on fyysistä eikä aina nyrkiniskuiltakaan vältytä. Varasin varhaisultran rv:lle 6+6 jotta nähtäisiin onko kaikki hyvin, ehkä sen jälkeen olisi hyvä kertoa esimiehelle, jos siis kaikki on ok. Siihen saakka yritän sinnitellä myöskin yövuorot joista voi tulla vaikeita jos raskausoireita (kuten väsymystä) ilmaantuu enemmänkin o_O . Onko muilla kokemusta 3-vuorotyöstä raskauden aikana, miten niistä öistä selviää kunnialla? :censored:
 
Täällä ei onneks tällä hetkellä oo tiedossa mitään juhlia tms jossa tulis ongelmaks miten piilottaa oma juomattomuus, mutta työni puolesta oon paljon miettinyt että missä kohtaa olisi hyvä työpaikalla kertoa raskaudesta. Työskentelen lähihoitajana joten työ on fyysistä eikä aina nyrkiniskuiltakaan vältytä. Varasin varhaisultran rv:lle 6+6 jotta nähtäisiin onko kaikki hyvin, ehkä sen jälkeen olisi hyvä kertoa esimiehelle, jos siis kaikki on ok. Siihen saakka yritän sinnitellä myöskin yövuorot joista voi tulla vaikeita jos raskausoireita (kuten väsymystä) ilmaantuu enemmänkin o_O . Onko muilla kokemusta 3-vuorotyöstä raskauden aikana, miten niistä öistä selviää kunnialla? :censored:
Täällä myös aika sama tilanne. Työskentelen lähihoitajana ja meillä myös töissä fyysistä väkivaltaa. Parissa aiemmassa raskauksissa (menneet kesken rv11) tein myös yövuoroja mutta väsytti kyllä normaalia enemmän. En kertonut töissä, ajattelin et odotan ekaan ultraan. Kuitenkin aika hyvin suojassa se möykky taitaa olla melko pitkään, ite oon luottanut siihen :)
 
Täällä myös aika sama tilanne. Työskentelen lähihoitajana ja meillä myös töissä fyysistä väkivaltaa. Parissa aiemmassa raskauksissa (menneet kesken rv11) tein myös yövuoroja mutta väsytti kyllä normaalia enemmän. En kertonut töissä, ajattelin et odotan ekaan ultraan. Kuitenkin aika hyvin suojassa se möykky taitaa olla melko pitkään, ite oon luottanut siihen :)
Samaa oon koittanu järkeillä että matkustajalla tuskin tässä vaiheessa on hätää vatsan suojissa :) muutaman päivän päästä alkaa yövuorot. hassua ku toisaalta toivoisi töiden sujuvuuden kannalta ettei raskausoireita tulisi, mutta sitten taas kuitenkin toivoisi niitä oireita jotta oikeasti tajuaisi että raskaana tässä ollaan :confused: tällä hetkellä kun oireina on vain välillä alavatsan nipistely, tänään paineen tunnetta silloin tällöin tuntunut ja ehkä hieman herkistynyt hajuaisti. Toisaalta vasta rv 5+0 menossa joten jospa niitä oireita ilmaantuisi :LOL:
 
Moikka! Olis kiva perustaa fb ryhmä meille, suljettu niin kukaan ei siinä paljastu. Olis helpompi ja mukavampi jakaa fiiliksiä. Voin sen luoda mutta tarvitsisin yhden fb kaverin joka pitää liittää ryhmään jo sitä luodessa. Sen jälkeen kaveruuden voi poistaa.

Itsellä tyttö 2/17, keskenmeno 4/19, ja nyt haamu ❤

Laittakaa joku satsa2@luukku.com sähköpostilla sun nimi niin saan lisättyä kaveriksi ja luotua meille ryhmän! ❤
 
Samaa oon koittanu järkeillä että matkustajalla tuskin tässä vaiheessa on hätää vatsan suojissa :) muutaman päivän päästä alkaa yövuorot. hassua ku toisaalta toivoisi töiden sujuvuuden kannalta ettei raskausoireita tulisi, mutta sitten taas kuitenkin toivoisi niitä oireita jotta oikeasti tajuaisi että raskaana tässä ollaan :confused: tällä hetkellä kun oireina on vain välillä alavatsan nipistely, tänään paineen tunnetta silloin tällöin tuntunut ja ehkä hieman herkistynyt hajuaisti. Toisaalta vasta rv 5+0 menossa joten jospa niitä oireita ilmaantuisi :LOL:
Ihan samat fiilikset ja oikeastaan samat oireetkin täällä. Saisi jotain vähän kontreettisempaa tulla että tää tuntuisi todelta :notworthy:

@Satsa2 meillä on jo fb ryhmä, pääset siihen mukaan kun laitat mulle yksityisviestillä
Fb profiilin tiedot :)
 
  • Tykkää
Reactions: BabyElephant
Tervetuloa uusille! :love:

Itepä menin toivomaan pahoinvointia, eilen se alkoi olla jo ihan huomattavaa. Junassa ja metrossa oli todella tuskaisaa ja oksetti. Muutenkin paha olo kesti päivällä monta tuntia. Tänään heräsin jo noin klo. 5 huonoon oloon. Toivon kyllä että tää jatkuu, se helpottaa mun oloa siitä että kaikki on hyvin. Mut kyllä vähän jännittää mitä seuraavat viikot tuo tullessaan.. Enää 8 päivää ultraan, jännittää! :love:

Peanut 5+3
 
Hei kaikille täällä olisi uusi plussannut! :love:

Tein eilen dpo 11 haalean plussan Pregchekillä, mutta tänään aamulla dpo 12 digi näytti mulle jo 2-3 viikkoa! Ihan epäuskoinen fiilis tästä :love: Laskettu aika olisi edellisten menkkojen perusteella 9.1.2020, mutta oviksen perusteella 14.1.2020.

Vähän taustaa. Olen 24-vuotias (heinäkuussa 25) ja mun lisäksi perheeseen kuuluu mies ja 10/2017 syntynyt esikoispoika. Sekä 3-vuotias labradorinnoutaja :) Yritys meillä alkoi vuoden vaihteessa ja tämä oli nyt yk5, kun tämä tammikuinen vihdoin tärppäsi.

Mä taidan vielä muutamat testit tehä ennen kuin uskallan faceryhmään liittyä, mutta ehdottomasti liityn kyllä pian :)
 
@peanut_butter mulla on kanssa Preglife ladattuna ja siitä tykkäsin jo ekan raskauden aikana. Myös vau.fi odotus -apin latasin justiin :)

Oireita mulla ei vielä hirveetä kirjoa ole. Ennen plussaa oli vatsa sekaisin, kova jano ja repäisykipuja. Nyt pissattaa, on semmonen painon tunne alavatsalla ja vilun väristyksiä ja sit taas ajoittain hirveetä hikoilua. Ja olo on jotenkin ihanan seesteinen, mikä oli mulla myös koko ekan raskauden :love: Pahoinvointia vähän kauhulla odotan. Se oli mulla tosi pahana viimeksi :sick:

Foolihaposta oli kans juttua. Sitä oon syöny mamavitskujen muodossa jo vähän ennen kuin alotettiin yritys :)
 
Heippa! :) Sain toissapäivänä vihdoin kunnon plussan haamun sijaan laskureiden mukaan myös täällä olisi la 4.-5.1. mutta epäilen että on ollut pidempi kierto ja la olisi vasta hieman myöhemmin. Meidän esikoinen on syntynyt 7/18 ja tuntuu kyllä uskomattomalta olla taas raskaana, mutta siis uskomattoman ihanalta :love:fb ryhmä ja sen tuoma vertaistuki kyllä kiinnostaa!
 
5+2 enkä käsitä miten tästä unisuudesta selviää ellei ole yrittäjä, voin nukkua päikkärit toimiston sohvalla. Tai no olinhan minä aikoinaan työsuhteessa raskaana, mutta työhön kuului paljon ajamista ja nukuin sitten autossa! Hatunnosto teille joitten työ ei moista mahdollista!
 
Hei täälläkin väsyttää aivan mahottomasti ja töihin pitää herätä tosi aikaisin aamulla. Kirjoitin tuossa aiemmin, että kävin verikokeissa mittauttamassa hCG-arvon joka oli silloin, 3.5. 677 U/l ja lääkärin mukaan se oli alhainen viikkoihin nähden ( tiedä nyt oliko se sillon rv 4+6 vai 5+4.) Kävin tänään sit uudestaan ja arvo oli noussut 4 päivässä 4000:een!
Miten teillä joilla arvoa mitattu, onko ollu millaset lukemat millä viikolla?
 
Hei täälläkin väsyttää aivan mahottomasti ja töihin pitää herätä tosi aikaisin aamulla. Kirjoitin tuossa aiemmin, että kävin verikokeissa mittauttamassa hCG-arvon joka oli silloin, 3.5. 677 U/l ja lääkärin mukaan se oli alhainen viikkoihin nähden ( tiedä nyt oliko se sillon rv 4+6 vai 5+4.) Kävin tänään sit uudestaan ja arvo oli noussut 4 päivässä 4000:een!
Miten teillä joilla arvoa mitattu, onko ollu millaset lukemat millä viikolla?
Saitko automaattisesti neuvolasta labra ajan vai pitikö jotain selitellä? Mä haluaisin käydä oman mielenrauhan vuoksi myös mittaamassa, mutta meidän terkkarissa ollaan tosi tiukkoina kuka saa ylimääräsiä mittauksia ja millä perusteilla, että tuskin saisin ellen jotain tarinaa keksi. :unsure:

_______

Täällä edelleen oireiden puolesta vähäistä. Tänään alavatsalla jotain jomotusta, kun tuli esikoisen kanssa riehuttua. Yllättävän rauhallisin mielin kuitenkin. Digillä sain tänään 3+, joten ainakin ollaan pidemmällä kuin keskenmenneessä. Lisäksi kaikki, pienetkin oireet on plussaa eli rauhassa vaan kohti varhaisultraa. (y)

Ja tervetuloa mukaan kaikki plussanneet!
 
Viimeksi muokattu:
Olen myös pyytänyt kutsua faceryhmään, mutta en ole saanut.. onkohan se perustettu?!
On perustettu kyllä ja parhaani mukaan oon sinne kaikki lisännyt niillä tuntomerkeillä mitkä on annettu, mutta tässä sinun tapauksessa samannimisiä oli paljon ja olin lisännyt väärän henkilön eli laittakaa mahd tarkat tunnusmerkit että osuu kerralla oikeaan :)

Miten muilla petipuuhat alkuraskaudessa, onko normaalia että sen jälkeen on outoja tuntemuksia/kipuja alavatsalla?
 

Yhteistyössä