?? TAMMIKUU 2008 ??

Heippa,

Juu - ekan kanssa ehti niin murehtia ja miettiä kaikkia kauhuskenaarioita ennenkun se 12 vkoa oli täynnä. Nyt on ihmeen luottavainen (koputan samalla kuitenkin puuta). Kun tosiaan jos nyt olen ns 4-5 vkolla, niin eihän sydänääniä olisi edes odotettavissa 1-2 viikkoon. Ja onneksi tilastotiedekin rauhoittaa, koska kohdunulkopuoliset raskaudet ovat kuitenkin pitkällä juoksulla aika harvinaisia. Eikä ole ollut mitään vatsakipuja tms... Toivotaan kuitenkin että hcg-arvot ovat korkealla, niin sekin rauhoittaa.

Jaksan vaan ihmetellä möhömahaani? :LOL: Onko muilla ollut vastaava näin alkuvaiheessa? Onko pöhötys laskeutunut vai vain jatkanut sitten kasvamista....
 
yksoikeestimusta
Hb tänään tarkistettu koulun terkalla (joka on myös kätilö) ja oli 122, eli laskenut vähän viime kerrasta, saa nähä mitä kahen viikon päästä nlassa...

Mulla varsinkin iltaisin maha pömpöttää yllättävän paljon, saman verran kuin viimeksi viikolla 14 ehkä ja viikkoja just ja just 6 :eek: Mullakin toka raskaus ja maha palautui ihan täysin tässä välissä, mutta ehkä sitte venyy helpommin tai jtn.. tai on viikkoja enemmän tai entä jos siellä onkin kaksi?? :eek: No ei varmaan, ehkä tää johtuu siitä että olen saanut nauttia myös syömisestä nyt ilman pahoinvointia.
 
Täällä kans turvottaa mielettömän paljon. Esikoisestakin oli ensimmäisillä viikoilla ja sitten pikkuhiljaa tasoittui ja alkoi tulla oikea vauvamasu. Mulla oli ainakin vielä esikon aikana kohtu tosi korkealla ja maha alkoi nousemaan vauvamahaksi melko aikaisin. :D Toivotaan, että nyt menis sinne rv12 niin ei tarttis ihmisten ihmetellä... :kieh: . Ajateltiin vasta sitten kertoilla. :whistle:
 
Moi kaikille!

Täällä kans yks pömppövatsa! Kiva kuulla että muillakin, normaalia tämä varmaan sitten on =) Ja just iltasin ihan pahinta se turvotus, ja syönnin jälkeen. Meillä on töissä sellaset aivan hirvittävät työhousut joissa kaulus yltää tissien alle ja sit kun pienikokosena ihmisenä en saanut tarpeeks pieniä housuja, joudun kuromaan ne vyöllä tiukalle että pysyyvät jalassa. Arvatkaa vaan miltä tuntuu kumarrella, kun se kaulus ja vyö painaa turvonnutta mahaa! :x :x Jos ei muuten okseta niin sit ainakin alkaa oksettaa! Tänään muuten oli kolmas pahoinvointipv. Ihan outoa kun sitä on vain silloin tällöin. Sitten olen alkanut puuskuttaa, siis jos teen jotain kumartuneena, puuskutan kun viimesillään raskaana oleva!

Hei sinä joka (nimim. unohtu...) kirjottelit että oot nyt lopettanu allergialääkkeiden syönnin kun olet raskaana. Miks ihmeessä?? Itsekin olen siitepölyallerginen, nenä vuotaa keväästä syksyyn, mutta käytän raskaudesta huolimatta lääkkeitä. Olen käynyt asian takia lääkärillä ja saanut sellaiset lääkkeet joita voi käyttää raskauden aikana. Minulle se lääkäri ainakin painotti sitä, että parempi käyttää lääkitystä kun olla käyttämättä, koska se ettei käytä, voi aiheuttaa hengitystietulehduksia ja muutenkin kun nenä on tukossa tai vuotaa, ei happi kulje normaalisti, ja jos äiti ei saa tarpeeksi happea ei myöskään sikiö saa tarpeeksi happea. Eli käy ihmeessä hakemassa reseptit sellaisiin allergialääkkeisiin joita voi käyttää raskaana ollessa! =)
 
iloinen
Kiitos Miumau kommentistasi. Olen käynyt lääkärillä allergioideni takia jotta saisin tuon lääkityksen kohdalleen. Jätin pois nasonexin kun siinä on kortisonia ja lääkäri määräsi Glinoria tilalle. Silti mietityttää, kun Glinoriakaan ei lääketehdas kuitenkaan suosittele käytettäväksi kolmen ekan raskauskuukauden aikana. Tietenkin lääketehtaat varjelevat selustaansa, joten tietty herkästi tuon tekstin laittavat ohjeisiin... vaikka kuulemma ihan saman lääkepitoisuuden sisältävä toinen lääkemerkki on sellainen josta toinen lääketehdas sanoo, että voi käyttää raskauden aikana. Saanko udella mitä lääkeitä sinä käytät allergiaasi raskauden aikana? Oletko sattumoisin tätä Glinoria käyttänyt, minulle kun se on uusi tuttavuus?

Kiitti tiedoista!

 
kahdenemo
Iltaa ja tervetuloa ja onnea kaikille uusille :flower:
Täällä on kans yks turvonnumaha ;) tuntuu kuin joku pallo koettas työntää itteensä ulos nahoista, ja ylämahassa kuplii :$ On ollu aika huono olo koko päivän, ei oo kuiteskaan tarvinnu oksentaa.. Noinkohan menis tämä raskaus ilman oksuystävää :D Väsyttää!!

Olen muuten pannu merkille, että ne inhottavantuntuiset menkkajomotukset ja alaselkäsäryt ovat hävinneet. Tilalle on tullu pientä nippailua kohdun kohdalle, minkä näen vaan hyvänä asiana. Luulis, että silloin siellä joku kasvaa :) Ei malttais millään odottaa ensi tiistaita..

Mahojen kasvusta oli puhetta..Mulla aikalailla taaksepäin kallistunut kohtu ja kun vielä tällainen lyhyt immeinen olen, niin aika nopeesti työntyy esille. Varsinkin kakkosen kohdalla rv 12 tienoilla olin jo ihan muidenkin silmiin selkeesti raskaana. Riippui tietysti, miten pukeutui. Jänskättää, että miten nopeeta tää kolmas massua kasvattaa. (jos kasvattaa, olen vielä jotensakin aika pessimistisellä tuulella ja varauksella otan raskauden)

Täytyy lähtä pizzan paistoon, mies tulee kohta töistä ja on varmaan 15 tunnin työpäivän jälkeen hiukka nälkä..
Nimim: mitähän kivaa mulle samanpituisesta työpäivästä kotona yksin muksujen kaa :headwall:
 
Huomenta,

No lohduttavaa kuulla että muillakin pömpöttää? Ekan kanssa kun mulla oli tosi kauan piilossa, eli pystyin hyvin pitää töissä salaisuuteena sinne vkolle 15+. No onneksi nyt olen hoitovapaalla niin ei ole sitä stressiä, vaikka haluaisin minäkin odottaa ihan sinne vkolle 12 ennenkun kerrotaan muille. Saavatpahan spekuloida siis rauhassa, koska täällä suomalaiset ovat kovia juhlimaan, niin ihmettelyä varmaan riittää kun minä en otakaan sitä lasia tai toista ;) Tosin mulla on hyvä kikka hämäykseen, muillekin tiedokis. Tämä tosin vaatii tölkkejä tai siideripulloja! Eli ottaa sen ihan kiltisti ja käy siinä sitten pikku hiljaa vessassa juoma mukana ja kaataa sisällön ulos ja pistää vettä tilalle. Kukaan ei huomaa ettet ota uutta tai olet ihan selvänä, kun itse humaltuvat!!

Noista allergialääkkeistä, niin minullekin sanottiin silloin ensimmäistä odottaessa että kannattaa välttää. Ja minulla ainakin kävi niin hyvin että raskaus jotenkin helpotti kaikkia allergiaoireita, en ollut piiiiitkään aikaan ollut niin terve kun silloin raskaana. Nehän tuppaavat supistamaan verisuonia, niin luulen että siinäkin voi olla syynsä että niitä pitää välttää. Mä söin silloin zinkkiä, helokkiöljyä, e-vitamiinia, c-vitamina mm ja niistä varmaan oli apua että pysy perusterveenä. Mutta tähän on varmasti niin monta näkemystä kun lääkäriäkin! Allergiat kun ovat niin "uusi" kansantauti, ettei siihen oikein ole yhtä ja oikeaa kaavaa.

...nyt pitää vaan jaksaa että soittavat klinikalta eiliset tulokset verikokeesta... Onneksi tuo 2-vuotias pitää äidin kyllä touhuissa ja illalla tulee kauan odotettuja vieraita Suomesta! =)
 
Aah, vihdoin soittivat labrantulokset, jotka onneksi tukivat kotitestiäkin, eli raskaus on alkutaipaleella. Halusivat että tulen lauantaina uudestaan ultraan?? Äh, en kyllä edes viitsi silloin vielä mennä - mielummin menen ensi viikolla kun oikeesti on todennäköisempää nähdä syke silloin. Luulenpa että haluavat vaan rahastaa?

Helpotti kuitenkin tuo että sai vielä uuden positiivisen tuloksen, kun sekopäänä aloin aamulla spekuloimaan että olenkohan vaan kuvitellut kaiken? hihi :kieh: Vaikka siis eihä kotitestit ikinä anna väärää plussaa! Huhujaa, onneksi oli kuvat vielä tallessa. Kait nämä skitsoilut taas kuuluvat tähän hormoonimyllerykseen...

Oltiin pikaisesti lastenkutsuillakin tässä aamupäivällä ja täytyy sanoa että kyllä siellä yksi tuttava niin polttavasti tiiraili vatsanseutua, että teki mieli vaan vetää maha sisään! heh No, kait sitä muutenkin on aika hyvän tutkan alla, kun täällä on kokoajan joku raskaana ja olenhan varmaan hyvä kandi, kun on jo esikoinen ehtinyt 2-vuotiaaksi?

Sitä niin herkistyy tietty kanssa muiden katselmuksille.

Jabadabaduu vaan siis! Nyt täytyisi innostua vielä siivoamaan vieraita varten ja petaamaan vierassänkyjä...
 
Pikkuinenko
Hei kaikille!

Uutena tänne ilmoittaudun..hieman varovaisin mielin. Eli eilen testattu plussa ja rv nyt 4+1.

Kolmatta lasta odotetaan syntyväksi LA olisi laskureiden mukaan 16.1.2008.

Tänään varailen ultraa yksityiseltä varhaisraskauden ultraan...edellisissä raskauksissa olen ollut rv 7+2 ja 7+5. Näin saa varmistettua että ei ole tuulimuna raskaus ja että sydän lyö.

Käykö moni muu teistä yksityisellä ultrissa? Millä rv:lla olette käyneet ensimmäisen kerran?

Yritän täsä hieman "kahlata" kirjoituksianne lävitse, jotta pääsisin kärryille!
 
Amira-78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 08:07 Pikkuinenko kirjoitti:
Hei kaikille!

Uutena tänne ilmoittaudun..hieman varovaisin mielin. Eli eilen testattu plussa ja rv nyt 4+1.

Kolmatta lasta odotetaan syntyväksi LA olisi laskureiden mukaan 16.1.2008.

Tänään varailen ultraa yksityiseltä varhaisraskauden ultraan...edellisissä raskauksissa olen ollut rv 7+2 ja 7+5. Näin saa varmistettua että ei ole tuulimuna raskaus ja että sydän lyö.

Käykö moni muu teistä yksityisellä ultrissa? Millä rv:lla olette käyneet ensimmäisen kerran?
Hei ja tervetuloa :) . Onnittelut plussasta :flower:

Meidän paikkakunta tarjoaa vain rakenneultran, joten varailin ite yksityiselle np-ultran kesäkuun puoliväliin. Esikoista odottaessa olin komplikaatioiden vuoksi ultrassa 6+5 vkolla - ja hyvin näkyi silloinkin syke siellä pussin sisällä. :)

-A-
 
suurperheellinen
Pahoinvointia on täälläkin jonkun verran,mutta muuten en ole kerennyt edes ajatella koko raskautta päiväkausiin..sukulaisten aiheuttamien karmeiden ongelmien takia :/ ..eilen saatiin sentään parin kilsan sähkölanka-aita vedettyä lehmille ettei tars niitä enää siivota kun se on yhtä h*vettiä selälle..täytyy toivoa että pystyy tekemään maataloustöitä mahd pitkään vaikka huolestuttaa kun maha on jo nyt ko 4.kuulla olevalla ja hevonen potkas(prkele)eilen.Siitä kimpaantuneena aattelin pistää koko konin myyntiin tai ylläpitoon,en kuitenkaan viittis jyrätyks tulla kun jo aiempia ongelmia on ollut..on tää taas tätä :headwall:
 
alkoi kuumotus kun menkat myöhässä onneks vasta kaksi-kolme päivää, joten saattaahan ne alkaakin. Toisaalta emme käytä ehkäisyä niin voihan se olla et syystäkin on jääneet pois, ken tietää vielä. En uskalla alkaa hätiköimään vielä testinkään kanssa, jos hcg onkin liian matalalla ja näyttää miinusta. Jotenkin sen testin tekeminen tuo aina sellaisen "kumpa ois plussaa" olon, vaika tässä tilanteessa ei haittaiskaan miinuksetkaan yhtään!

Epävarmaa oloa tuottaa se, että mulla on ollut viime sunnuntaista ihan hirvee päänsärky. toisaalta olen nt ollut myös flunssassakin, mutta koskaan aiempiin flunssiin ei oo liittynyt näin kovaa päänsärkyä joka tuntuu vanne maisena pään ympärillä puskattavan kovana. varsinkin istuuntuminen ja puhuminen/liikkuminen aiheuttaa hetkellisen puskuttavan jytinän päähän. aivan hirveetä. Tän flunssan aikana oon myös lämpöillyt 37C ja yli enkä muista et oisin hirveesti lämpöillyt aiempina flunssina. saa nähdä..

Mitän kuukautistuntemuksia ei ole, rinnat ei tunnu paisuneilta kuten normaalisti ennen menkkoi, vatsassa ei oo tuntunut yhtään vihlontaan menkkoihin liittyen, vuodan vaan jotain limaista valkovuotoo, joten kai pitää vaan odotella et uskaltais tehdä testin vaikka kun on 4+6 tj. nyt (jos oon raskaana) menossa 4+3 ellei muuta ilmene

En uskalla alka hirveesti vouhuttaa miehellekään

nin ja foorumiin liittyen jos oon raskaana niin sit tammikuussa saisin vaavelin, mut tää oli nyt tällainen jossiteluviesti, toiv. ette häiriinny. oli pakko saada purkaa itseäni, kun miehellekään en viiti alkaa vouhuttelee jos onkin sit turhaa. :snotty:
 
suurperheellinen
Limea,toivottavasti on tärpänny! ;)
Sitä vaan,että mulla on alkanu tän raskauden yhteydessä ihan karseet päänsäryt,migreenioireineen..joten ties vaik teilläkin.. :)
 
Heippa kaikille!
Kaippa sitä sitten voisi listalle ilmoittautua, vaik en sitte tiiä kuuluisinko joulukuun vai tammikuun puolelle, mutta muitakin 29.12 la näytti olevan. viikkoja olis nyt siis 6+5, ekaa odotellaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin ja jos menee niin KHKS:ssa pitäs synnytyksen tapahtuman. Eka neuvola on parin viikon päästä. Vähän kyllä jänskättää. Oikeestaan mitään kummosempia oireita ei vielä oo, tissit vähän kipiät ja alamahassa välillä tuntuu kouristuksia. Ja tänä aamuna ekan kerran pikkuisen ällötysolo.
 
Onnea Pikkuinenko, onnellinen ja tervetuloa!!! Limealle peukut!!!

Täällä on ollut aamusta asti todella etova olo ja kävin jo pönttöä halaamassa, mutta sain pidätettyä. Autossa huono-olo vain pahenee ja jos vähänkin liian pitkä väli syömisessä. :x Tää pahoinvointi näköjään alkaa aikaisemmin kuin esikosta. Kahvin jälkimaku on mitä hirvein, mutta kun pahus mun tekee sitä muuten niin mieli. Sama oli esikon alkuraskaudessa. Vaikka tiesi, ettei saa hirveästi juoda niin tottahan toki mulle iski kahvihimo. No parilla kupilla olen nyt selvinnyt. Meillä on lauantaina anopin 50-vuotisjuhla ja kovasti ollaan mietitty kuinka saan kieltäydyttyä alkumaljasta. Toinen murheen aihe on tuo pahoinvointi. En mä nyt voi siellä alkaa koko suvun nähden oksentelemaan. :eek: Toivotaan, että tää tästä. :whistle:

Lellu rv5+5
 
carla-81
Heippa :wave: Meitä tammikuun odottajia onkin jo mukavan paljon!

Olo on tosi väsynyt, tuntuu hassulta, että näinkin alussa väsyttää näin mielettömästi. Töissä oon ihan puhki, on kyl ollu raskaita päiviäkin. Syömisen jälkeen myös mulla olo on tosi turvonnut ja sekin tässä vähän ihmetyttää/naurattaa...Alavatsa on jo selkeesti "noussut" tai miten sen nyt sanois...Se on pinkeenä ja pikkusen pyöreyden voi siinä itse huomata. Kun nyt alkais jo pyöristymään oikein kunnolla. ...

Alavatsassa kihelmöi ja nipistelee hassusti, johtunee siitä, että siellä kohtu kasvaa ja joku pikkuinen myös :D Ihanaa! Ja neuvola on sitten reilun viikon päästä, siellä sitten kuuleekin jo sydämen sykkeen. Voi kun aika menis nopsaan. Kävin muuten verikokeissa vielä varmistamassa tän raskauden ja positiivinenhan se oli. Nyt voin vissiinkin jo uskoa :)

Carluska 6+1 (lellu, se sun laittama laskuri oli tosi hyvä)
 
PIKKUINENKO
Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille!
Vaikka itsekkin aivan uusi täällä olen.

Tänään nyt sitten papan tulos varmistettu, kaikki oli ok ja aika varattu ekaan ultraan, silloin olisi sitten rv 7+2...haluan varmistaa, että sydämensyke näkyy ja sitten kerrotaankin jo tuleville isovanhemmille yms... Eli ultra on nyt sitten 1.6, voi kuinka se tuntuu olevan kaukana!!
Mutta onneksi aika menee nopeasti!

Raskaustuntemuksia ei pahemmin ole...hieman ihmeellisiä 2hikoilu" kohtauksia ja huonovointisuutta...edellisistä raskauksista huonovointisuus on alkanut liki rv 10 ja sitten saa pönttöä halaillakkin joka aamu. Jospa nyt siltä vaivalta välttyisi...

eikös äitiyspvraha lasketa sen mukaan että jos esim. LA 15.1.2008, ja äitiysloma alkaisi vuoden 2007 puolella niin äitiyspv.raha menee vuoden 2005 verotuksen mukaan? (tai jos puolenvuoden tulot kasvaneet 20% niin sen mukaan) ?

Olen tässä nyt niin kahdenvaiheilla, meinaan minulle on tarjottu työpaikkaa ja mietin antaako luonne ottaa työpaikan vastaan vaikka tiedän jääväni pois...
 
miumau harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 19:55 iloinen kirjoitti:
Kiitos Miumau kommentistasi. Olen käynyt lääkärillä allergioideni takia jotta saisin tuon lääkityksen kohdalleen. Jätin pois nasonexin kun siinä on kortisonia ja lääkäri määräsi Glinoria tilalle. Silti mietityttää, kun Glinoriakaan ei lääketehdas kuitenkaan suosittele käytettäväksi kolmen ekan raskauskuukauden aikana. Tietenkin lääketehtaat varjelevat selustaansa, joten tietty herkästi tuon tekstin laittavat ohjeisiin... vaikka kuulemma ihan saman lääkepitoisuuden sisältävä toinen lääkemerkki on sellainen josta toinen lääketehdas sanoo, että voi käyttää raskauden aikana. Saanko udella mitä lääkeitä sinä käytät allergiaasi raskauden aikana? Oletko sattumoisin tätä Glinoria käyttänyt, minulle kun se on uusi tuttavuus?

Kiitti tiedoista!
Hei iloinen! Apuva, minulle kun lääkäri määräsi nimenomaan tuota nasonexia!!!!????!!! Tosin löysin joskus netistä sellaisen listan, jossa tuo nasonex oli myös hyväksyttyjen lääkkeiden listalla. Minulle se lääkäri sanoi, että tästä nasonexista on tehty kokeita eikä sen ole havaittu aiheuttavan sikiövaurioita. On esimerkiks tehty verikokeita odottaville äideille, jotka on käyttäny kyseistä lääkettä, eikä sitä/sen vaikuttavia ainesosia ole löydetty verestä oleellisia määriä. Mitähän tästä nyt pitäs ajatella?? Niinhän se tietysti on, että niin paljon kuin lääkäreitä, niin paljon mielipiteitä... Mieluiten olis tietenkin ilman mitään, mutta kun ei pysty! Lisäks miulla on Heinix-tabletteja pahan päivän varalle, mut onneks ainakaan vielä ei ole tarvinnu ottaa yhtään. Ne onkin jo sitten eri juttu, kun ne kulkeutuu koko kehon läpi, kuin tuo paikallisesti hoitava nenäsumute. Jossain vaiheessa mietin tuota raskauden ajoittamistakin niin etten olis raskaana siitepölyaikaan, mutta kun se raskaaks tuleminen silloin kuin haluaisi, ei olekaan niin simppeli juttu, niinku tässä on todettu...! Ja vaikka se ois onnistunukin, niin sitten olis kumminki joutunu imettämään kaikenmaailman mömmöt veressä, et... vaikeeks menee... Eipä tässä voi oikein muuta kun toivoa että pienellä on kaikki hyvin :heart:

pöh! unohdin kirjautuu
 
Pikkuinenko: Se äippäraha lasketaan viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan eli taitaa se olla jo silloin 2006 vuoden verotuksen mukaan. En ole nyt ihan varma. Sinuna ottaisin työn vastaan ja varsinkin jos sopimus menee yli sun la:n niin ota ihmeessä. Sä saat silloin palkan kolmelta ekalta kuukaudelta jos sulla on sopimus esim. sen kolmen kuukauden ajan. Mä saa äippärahan saman kuin tuolta pojalta, koska poika on vasta 1,5vuotias silloin ja 2006 vuoden tulot ei ole sen paremmat. Jos edellinen lapsi on alle kolmevuotias ennen la:ta niin saa sen saman kuin tästä edellisestä. Ihan hyvin mun mielestä. :D Ite olen saanut sairaanhoitajana melko hyvääkin äippärahaa. Nyt se on vielä sen alkuajan 90% palkasta niin aluksi on siis parempi kuin tästä edellisestä. :D No joo meni sekavaksi.
 
iloinen
Miumau&muut

Luulen että tosiaan mielipiteitä lääkärien keskuudessa tästä asiasta on monia. Muistelen, että minullekin jotkut erikoislääkärit ovat sanoneet että nasonex olisi niin paikallinen että sitä voisi huoletta käyttää. Mutta tämä erikoislääkäri jonka luona kävin viimeeksi (itsekin äiti) sanoi, että hän ei nasonexiin luottaisi juuri tuon kortisonin takia. Nyt olen netissä seikkaillut ja katsonut mitä siellä sanotaan Glinorista...hulluksihan tässä tulee, kun tosiaan ei haluaisi sikiötä vahingoittaa ja kuitenkin jotain on pakko ottaa tai sitä kävelee zombiena ympäri kaupunkia. Otin muuten itsekin tuota nasonexia ekat viisi raskausviikkoa. Tämän päivän sitten olen koettanut olla ilman mitään, mutta on tämäkin kyllä aika mahdotonta. Sarvikuonolla olen huuhdellut, mutta kun sekin kuivattaa entistä enemmän limakalvoja niin sitten olen alkanut kärsimään nenäverenvuodoista joita saa herkemmin raskauden aikana. Joten jotta saisin vähän joustavammat limakalvot olen muutaman kerran laittanut nenään Ceridaalia. Odotan ensimmäistä lastani ja tässä yksi päivä tajusin, että eihän tämä allergialääkerumba lopukaan synnytykseen vaan sehän jatkuu vielä tuon imetyksenkin ajan :(

Luulen, että päädyn huomenna aloittamaan sen säännöllisen Glinorin. Nasonexini lensi roskiin ihan vaan varalta.

Jos täällä on lisää henkilöitä jotka ovat joitain näitä lääkkeitä käyttäneet raskaana ollessaan (ja ehkä saaneet jo lapsenkin) niin olisi kiva kuulla lisäkommentteja minkälaisia neuvoja lääkärit ovat teille antaneet ja miten itse olette lääkitykseenne suhtautuneet.
 
Minäkin kävin lueskelemassa tuosta nasonexista ja kyllä karvat nous pystyyn, kun lääkelaitoksen sivuilla todetaan ettei kokeita ole tehty raskaana olevilla naisilta, ja tämä lääkäri nimenomaan sano että on tehty noita verikokeita!!! Mihin tässä nyt uskos! Mut sitten taas samassa yhteydessä, heti seuraavassa lauseessa, ne sanoo että sikiövaurioita ei ole todettu...hyvä niin, jos tuohon nyt uskoo... Lueskelin myös helistimen sivuilta keskustelua allergiasta ja lääkkeestä ja siellä monelle oli määrätty nasonexia, samoin allergia ja astmaliiton sivuilla suositellaan nasonexia -mainosta lääkefirmalle?? Eli paikallisena hoitona kortisoni niitten mielestä ok, muttei suunkautta nautittavat lääkkeet joissa kortisonia. Voi köhnä. Mihin tässä nyt sit uskos! Käynpä vielä ettimässä tietoa tuosta gilnorista... Muutkin, jos kokemusta esim. aiemmista raskauksista+allergialääkkeistä, kommentoikaa!!!

Noniin, kävin lueskelemassa lisää... Ja löysin tiedon että tuo glinor sisältää kromoglikaattia (liekkö nyt se vaikuttava aine?), mutta kuitenkin tästä sanotaan selkeästi että se soveltuu raskaana oleville. Mutta sitten taas tuosta nasonexin sisältämästä mometasonista ei sanota mitään selkeetä ei tai kyllä nenäsumutteen yhtetydessä. Mutta mometasonia sisältävät lääkevoiteet on ehdottomasti kielletty raskauden aikana!! paikallisesti vaikuttaviahan ne voiteetkin on, niinkun tuo nenäsumutekin! Et miten se voiteena on kielletty, mut nenäsumutteena ei???? Taidanpa heti huomenna ottaa yhteyttä työterveyslääkäriin (eri kuin se jolla olen käynyt), jos sillä ois vaikka erilainen mielipide aiheeseen...<br><br>
 
kahdenemo
Taas uusia tammikuulaisia, onnea kovasti ja mukaan vaan :wave:
Mulla nyt ei sitten niin kivasti menekään, tänään alkoi taas tää ruskea tuhruvuoto :( Tai, se on sitä samaa kuin rv 4+1 ja 4+2 päivinä oli, eli tulee pyyhkiessä, mut ei joka vessakäynnillä. Ja on sellasta limaista valkovuotoo, jossa ruskeanpunertava sävy. Tulikohan nyt tarkka selostus :/ Voi elämä, että taas pelottaa. Alavatsaa ja selkää jomoilee, välistä kovempaa välistä ei yhtään. Tänään ei oo edes ollu niin äklötysolokaan kuin esim. eilen. JOten, minä olen ihan varma, että ei pääty hyvin :'(

Soitin jo hätäpäissäni äitille, vaikka ei pitäny vielä kertoo :ashamed: Oli vaan pakko puhua jollekin. Äiti tuossa äsken soittikin kysyäkseen vaan, että mitenkä jaksan.. Mulla vaan on jotenkin sellanen olo, että kaikki ei oo niinkuin pitäis. Mies on taas ihan varma, että ei oo mitään hätää ja uskoo saavansa sen pienen tytön jälleen syliinsä. Jotenki ärsyttää sekin, kun ei yhtään ota tosissaan, tai jotain :headwall: Kun ei mulla aiemmissa raskauksissa ole ollu mitään tällasia vuotoja, ainoastaan valkkaria.

Soitin neuvolaankin..Ihan vaan siltä varalta, että tiedän, mitä tehdä ja mihin mennä, jos verenvuoto alkaa oikein tosissaan. Koetti lohdutella ja sanoi, että voi olla ihan harmitonta alkuraskauden vuotoo. Ja että ultraan ei silleen oo järkee nyt mennä, koska ei siellä vielä mitään sykkeitä ym. näy eikä keskenmenolle mitään voi, jos se on tapahtuakseen.
Nyt pitäs vaan odotella rauhassa, tietäs vaan miten sekin taika tehdään. Että rauhassa :/ Ja jos tiistaina vielä sama tilanne, niin sittenhän mulla se yksityisellä ultra olis.

Anteeks tää valitus mutta pakko.. :ashamed:
Kovasti vauvaliimaa teille kaikille, että pysyis pikkuiset mukana. Ja itelle kans..
Kahdenemo ja masukki rv5+6
 
suurperheellinen
Kahdenemolle oikein paljon tsemppiä ja jaksamista :hug: :hug: !!Jospa kyseessä ois kuitenkin ihan alkuraskauden tuhruilu..toivotaan oikeen kovasti niin!Nää on niin erilaisia nää raskaudet,olihan mullakin aiemmin 4 synnytykseen johtanutta raskautta ja nyt vasta vitosen kanssa alkoi migreenikohtaukset!Pääsetko ultraan milloin?
 

Yhteistyössä