Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Ihanaa Lilliputti, onnea tuplista!! :heart:

Nyt on varhaisultra varattu keskiviikolle 8.6. jolloin on tasan rv 7+0. Siihen on nyt sit 2 viikkoa ja 2 päivää. Meen samalle gynelle ku viimeksi ja samaan aikaan. Jännittää ja pelottaa. Viimeksi oli huonoja uutisia.
Mä niin toivon lisää oireita. Tissitkään ei oo vielä kipeät, viimeksi ne oli kipeät heti oviksesta lähtien. Eikä pahoinvoinnista oo tietoakaan. Vatsaa kyllä nippailee ja turvottaakin vähän. Huoh, miksi aika kuluu niin hitaasti..

Leena ja pienokainen 4+5
 
Paljon onnea kaksosista Lilliputti! :heart:

Onko jollain hyviä vinkkejä, miten pääsisi parhaiten eroon liiallisesta WC:ssä hyppäämisestä ja pelosta, että seuraavalla WC-reissulla onkin vuoto alkanut? Taustalla kun on tuo yksi varhainen km, niin nyt on kova pelko että tälle toiselle käy samoin ja hermoilu tuskin auttaa asiaa :(

Heiluhäntä ja pienen pieni rv 5 + 3
 
Tein kerhon tammikuisille esikoisten odottajille. En nyt keksinyt muuta yksilöllistämistä. On opettavaista kuulla konkareitten mielipiteitä, mutta ehkä olisi hauska ihan ensikertalaistenkin kanssa tätä yhteistä ihmeellistä matkaa kohti tuntematonta jakaa...? Eli tervetuloa kerhoon kaikki ensikertalaiset tammikuussa 2012 lasketunajan omaavat odottajat!

Kerhot tiedot: Tammikuun 2012 ensikertalaiset, Tammikuun 2012 ensikertalaiset - Kaksplus
 
Onpas tämä naisen luonto erikoinen... Ensimmäiseksi viivan ilmestyessä tikkuun, tuli paniikin ja kauhun sekainen raivari. Fiilis oli et ei taas, mä en halua enkä jaksa.

No nyt kaksi viikkoa myöhemmin...

Kamala paniikin ja kauhun sekainen itkukohtaus... Hirveä suru. Ei mitään vauvaa oo ees tulossa, kun ei mulla mitään oireita. Ei ensimmäistäkään. Ei mitään. Paitsi... Kamalat itkun ja kauhun sekaiset kohtaukset:whistle: ja liikkuessa kohdun kiinnikkeiden venymiskivut:p

Kyllä naisen kyky sopeutua yllättäviin käänteisiin on ihan omaa luokkaansa. Nostakaamme malja Naisen Luonnolle :heart::heart:

Huomenna soitan neuvolan. Silloin viikot 7+0

Lilliputti Onnea tuplaonnesta:heart:

Inkalilla ja öttiäinen 6+6
 
inkalilla :LOL: Juu, oon samaa mieltä, pommac-malja naisille! Kyllä tää on sellanen ihmeellinen systeemi tää naisen keho, että parhain insinöörikään ei ois tällaista osannut suunnitella. Ihanaa olla nainen, varsinkin kun saa olla raskaana oleva nainen :heart:
 
Mulle iski kans eilen paniikki, että mihin soppaan sitä on taas lusikkansa työntäny... Oltiin kummipojan synttäreillä ja siellä oli sellainen 1,5 vee täysin vahdittava tapaus, joka ei antanut äidille ja isälle hetken rauhaa edes juoda kahvia. :p huoh

Mä en kestä, omien kans kun pääsee jo NIIN helpolla (4 ja 6vee).

Mihin katos ne vaalenpunaiset lasit silmiltä ja vauvakuume? voi näitä hormoneita...: / :headwall:

:heart: Lilliputille tuplaonnittelut :heart:

 
Hypätäänpä tänne ketjuun rv 5+2 :) Eli la on ilmeisesti 21.1.2012 ja paikkana l-pks

Koko palstalta ollut pois yli vuoden, vanha tuttu eri nimellä siis ;)

Lapsia ennestään 4v ja 6v tytöt, itse olen lähellä 30 ikävuotta
 
Viimeksi muokattu:
Lilliputti3 Tuplasti onnea täältä!! OI kun ihanaa :heart: Mulla on ollut muutaman päivän ajan kaksosfiilis. Sovitaan, että se johtui sun kaksosista :) Vaikka ei sillä, kyllä meillekin olisi tuplat ihan tervetulleet :)

Onnea uusille plussanneillekin!!! Meidän joukko on kyllä kasvanut aivan valtavan suureksi!

Neuvolasta Meil mies kyl on tulossa mukaan ainakin ekalla kerralla ja sanoi mielellään tulevansa kaikkina muinakin kertoina "paitsi sitten jos sun alakertaa ronkitaan" :D Se on niin kaunopuheinen... Mut siksikin haluan että tulee mukaan, kun joutuu tosiaan olemaan vähän ulkona odotuksesta tän meidän välimatkan takia.

ONTäällä on taas porskutettu ihan tukka putkella koko päivä. Aina sillon tällön joutuu hidastaan askelia, kun alavatsaa nippasee oikeen tosissaan. Ulkona tuli vietettyä taas melkein koko päivä kylmässä kelissä ja vesisateessa ja ai että kun keittolounas sisätiloissa teki hyvää.

Ja minä nostan myös maljan naisen luonnolle. On tämä vaan hieno kokoonpano kaikkinensa!

Anskutin ja Taavetti 5+3
 
Viimeksi muokattu:
MommysLittleMonster : Mä siirryn varmaan kirjoittelemaan tuonne kerhopuolelle, joten ei tarvi laittaa mun tietoja listaan! Kiitos kuitenkin tästä ketjusta, kurkkaan varmasti välillä tätäkin, vaikken kirjoittaisikaan!
 
Voi Jul :hug: Ma muistan ekasta raskaudesta 6 kk:n pahoinvoinnin. Sita kanssa kauhulla odottelen. Toistaiseksi pysynyt vain pienessa etovassa olossa. Ala anna periksi, kylla se helpottaa. jatkat vaan vaksisin syomista, pienia annoksia ja usein. Mulla auttoi mehujaat, tai siis ne sai syotya eika tullut ulos. Muutenkin kaikki kylma (pakaste mansikat ym..) Jaatelo. Pieni valo tunnelin paassa on, etta todennakoisimmin kaikki masussa on hyvin kun noin vahvasti hormoonit kiussaa. Vaikeaa tuohon on mitaan sanoa... Voimia sulle :(

Lonely ja Sintti 4+2 (tai jotain sinne pain..)
 
Voi sua Jul :hug: Toivottavasti alkais pian helpottamaan!

Miten tänne tulee tälläi tekstiä?! :D Uusia odottajiakin tulee kuin sieniä sateella :LOL: Tänne ei ihmeempiä. Kamalan kuuma koko ajan :( (ja tietysti iltaisin paleltaa). Ajattelin nyt sitten torstaina (6+0) soittaa sinne neuvolaan. Olihan mun pakko tänään vielä testata ja niin kirkuvat värit tuli tikkuun että :D Jotenkin oli sellanen pelko kun edellinen meni kesken että mitä jos...Mutta viime raskaudessa en saanut ollenkaan vahvaa plussaa.

Mukavaa tiistaita kaikille :)
 
Jul sulle suuri lohtuhali :hug: Tuo pahoinvointi on kyllä niin peestä kuin vain voi olla - varsinkin jos se iskee noin pahana. On niin epäreilua, että osa pääsee täysin ilman oireita ja osa joutuu ihan tiputukseen kun mikään ei pysy sisällä :( Mutta tosiaan, luultavimmin masussa on kaikki ok kun noin vahvat oireet on - joskin sekään ei juuri pahimmalla hetkellä taida lohduttaa.. Oletko kokeillut niitä seaband-rannekkeita? Entä B6-vitamiinia (siis ihan erillisenä valmisteena)? Joillekin noi auttaa, mutta ei toki kaikille; esim. itselleni noistakaan ei kyllä viime raskaudessa ollut mitään apua :( mut kokeilla kannattaa!!

(.) Niin sitä sit minäkin aloittelin tätä aamua wc-pöntön halailulla. Syön normaalisti jogurtin ja pari leipäsiivua heti herättyäni, mutta tänään jätin ne leivät syömättä ja seurauksena oli sitten jonkin ajan päästä karmea olo.. Eli eipä ne oireet näköjään kokonaan olekaan kadonneet, ovat vaan pysyneet yllättävän hyvin kurissa säännöllisellä syömisellä. Huomattavasti lievempiä nämä oireet siis ovat kuin esim. viime raskaudessa mutta en toki valita jos masussa on kaikki ok. Ja vielähän nämä pahoinvoinnit (valitettavastikin) ehtivät pahentuakin moneen kertaan! Oon nyt sitten kuitenkin ihan kahden vaiheilla että menenkö sittenkään siihen varhaisultraan vai käviskö kuitenki oman mielenrauhan takia..?! En tiiä..

Pirtsi 7+2
 
Jul kuulostaa kyllä tosi ikävältä :/

Minä odotan kauhulla. että tuleeko pahoinvointia.
Ei aiemmissa raskauksissa ole mitään oireita ollut, hieman etoi mutta meni ohi mandariinlla tai appelsiinituoremehulla..
Toiveissa olenkin, että jos nyt olisi poika kun oireilee :D Pääasia että on terve ja pysyy matkassa loppuun asti.

Nyt aavistelin raskautta kun rinnat ja varsinkin nännit oli 3pvä tosi kipeät!
Harvemmin ennen kuukautisia ollut eikä yleensä ovulaation aikaankaan ja nyt ei ole kummankaan aika :)

Minullahan loppui viime vko maanantaina kuukautiset ( ! ) eli tuli vaikka raskaana pitäisi ainakin olla.Oli kyllä lyhyemmät ja niukemmat kuin yleensä.
Sillä sanonkin kun neuvolaan tänään soittelen, että tahtoisin pian ultraan varmistamaan missä mennään.

MM 5+3
 
Sartsa83
Heippa! :)

Voisin ilmoittautua tähän pinoon. Esikoinen 9kk ja juuri kolme viikoa sitten olen plussannut toisen. Tänään menossa ns. "varhaisultraan", jotta saisin varmuuden tästä raskaudesta. Tämä toinen on nyt luomuraskautuminen ja esikoinen on hormonihoidoilla. Siks tässä on nyt iiiiiiisot pyörät pyörimässä ja pienoinen paniikki, että entä jos masussa ei asukaan ketään. Mut haluisin silti ilmoittautua jo nyt pinoon. :) Tänään siis laskureiden mukaan 7+1, joka pitäisi olla aika paikkansa pitävä isojen ovulaatiokipujen takia. Tosin, ultrassahan se selvinnee... ja LA alustavasti siis ois 9.1.2011.

Edelliseen raskauteen verrattuna nyt on ollut enemmän ällötystä ja kuvotusta ja jopa kurkunpäässä maistunu oksennus, mutten ole virallisesti raskauden takia oksentanu. Heti plussauksen jälkeen oli yhtenä iltana oksentelua ja ripulointia koko yön, mut se tais olla nopea mahatauti. Muutenkin kaikki ihmeelliset ällötykset ruoista ja himot.. esikoisesta kun ei ollut mitään. Ainoa mitä esikoisesta varmaan oli oireena, oli tunteilu. Kesällä tosin himoitsin vettä koko ajan ja siks varmaan esikoinen vetääkin ruoan kanssa himoonsa vettä. :p

Sartsa ja "Mysteeri-Irmeli" rv 7+1 :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuplaonnea lilliputti3!
Meillä kans äidin puolelta suvussa kaksosia. Sen vuoksi joskus salaa toivonut saavani kaksoset. :) Äiti on itse erimunainen kaksonen ja isoäiti on identtinen. Nyt on yksi sukupolvi jäänyt välistä..

Täällä kans loppunu oireilut pariksi päiväksi. Tänä aamuna taas tuntui pikkuisen nipailuja vatsassa.
Meillä muuten anoppi huomas heti mun olemuksesta että pieniin päin ollaan :LOL: ..Ei siinä sitte auttanu vastaan väitellä :) Ja kun anoppi sai tietää niin olihan se pakko omalle äidillekkin kertoa.
 
Voi Jul, ei varmasti ole hääviä.. :( Koita jaksaa.. :hug:

Toivottavasti ette kaikki katoa tonne kerhon puolelle kirjoittaa, vaan keskustelu täälläkin pysyis vilkkaana.. :)

Mulle on nyt selvästi alkanut iskee iltapäiväellotus..Onhan mulla moista ollut jo jonkun aikaa aina sillon tällön, mut nyt on muutamana päivänä ollut oikeesti tosi paha olo.. :x Ei oo kuitenkaan oksentaa tarvinnu viel alkaa.. No, eiköhän se tästä..
Kummasti ollaan vieläkin saatu pidettyä suumme kiinni tästä olotilasta, vaikka on sukulaisissakin käyty. Kerrotaan isovanhemmille sit ekan ultran jälkeen varmaan, kun vaan sais sen ajan sinne.. :D

Mutta eipä mulla ihmeitä.. :) Oikein mukavaa päivää kaikille! :heart:

maira ja kirppu 6+0
 
okei
pahoinvointi palas tuplasti pahempana :x
Voi tsiisus! Aamu menny nieleskellessä ja käsi suun edessä. Yiritin täyttää vähän mahaa mustikkasopalla ja porkkanoilla jotta pääsin kauppaan ostaa lisää mahan täytettä...
Kyl taas on olo niin raskaana niin raskaana että...

Jul voi ei! On todella vääryys että raskauspahoinvointi menee noin rajuksi *halaus*
Oletko kysynyt pahoinvointi lääkettä, että olisko sun mahdollista saada niitä? Ei kenenkään pitäis joutua tuollai kärsii :(

iimukka 8+0
 
Heissun :) Täällä odotellaan öllötyksen alkamista. Toivottavasti säästyisin pahimmalta. Tähän astiset oireet mitä on ollut niin menkkamaisia jomotteluja alapäässä ja masussa sekä vähän nännit on herkät. Ai niin ja TURVOTTAA. Millon turvotus loppuu? Kohta ei mene enää housut jalkaan :D Naapurikin ehti jo kyselemään että onkos pienokainen matkalla. Kielsin tosin kun kyseinen emäntä on kyllä viimenen kelle kerron!

Kattelin eilen noita varhaisultran vapaita aikoja mut en oo saanu työvuorolistaa vielä niin pitkälle että uskaltais varata. En missään nimessä halua kertoa mitään vielä töissä vaikka määräaikainen paikka onkin. On jotenkin ihan superaikaista :) Käytiin kavereidenkin kanssa sunnuntaina syömässä ja myhäilin vaan miehen kanssa kun meillä oli oma pikku salaisuus :D
 
Voi ärsytys, soitin niitä pissatestin tuloksia ja ne oli ok, samaan syssyyn th alko selittää et hän ei ole ehtinyt sitä lähetettä tekemään äitipolille!Ja koittaa se nyt saada jossain kohtaa tehtyä.. :O Se nimenomaan sitä varten mut viime viikolla sinne pyyti et saa tiedot siihen lähetteeseen ja mä tottakai oletin et se teki sen siinä samalla, ihan niinkuin verikoe ja pissatesti lähetteenkin...mut ei näemmä...Saas nähä kui kauaks se aika sit venyy, kovasti se uhkaili et voi mennä sinnekkin asti et tekevät sit nt-ultran, mut eihä se sitte enää mikää varhaisultra ole.. :kieh:

Pienethän nää viikot on, eikä tässä hätä ole, mut jotenkin vaan osu heti ärsytyshermoon.. :D :p

Namppis Mullakin on ihan järjetön turvotus, maha on kun pallo eikä farkut mene kiinni enää...Ei ihan kehtais mammahousuihin vielä vaihtaa.. :D Verkkarit on aika pop, onneks ei tartte töissä olla missä pitäis pukeutua.. :p
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

inkalilla Kippis tosiaan meille naisille!

Mamma Mirabelle, Sartsa83 Tervetuloa mukaan! :wave:

Jul :hug: Tsemppiä ja jaksamisia! Koeta keskittyä ajatuksissa siihen mahtavaan palkintoon, joka meitä kaikkia toivon mukaan odottaa :heart:

iimukka Kyllä siellä masussa selkeästi on pikkuinen asukas mylläämässä!

Sokruli Voi kiitos! :heart:

Namppis88 Mä en oo uskaltanut ees kokeilla laittaa farkkuja jalkaan varmaan viikkoon :D Ei oo varmaan menossa kiinni… College- ja tuulihousuissa oon viihtynyt, tosin nuo jälkimmäisetkin jo vähän puristi jo :whistle:

Maira No jopas, kyllä muakin ärsyttäis! Luulis, ettei tommosessa lähetteen tekemisessä ihan kauheen kauan menis aikaa…

ON Voi jee tätä väsymystä… Heräsin yhdeksältä ja oon jo puolen tunnin verran ollut aivan valmis päiväunille :ashamed: Hyvä puoli tässä on se, että tällä hetkellä oon aika toimettomana kotona eli voisin kyllä periaatteessa hieman oikaista. Gradua pitäisi naputella, mutta missä lie huitelee mun inspiraatio ja motivaatio?!
Torstaina on edessä mielenkiintoinen ilta… Opiskelukavereiden kesken pitäis hieman juhlistaa. Ja kun mulla ei oo ollut tollasissa tilanteissa tapana sylkeä lasiin, niin yritän nyt kuumeisesti miettiä jotakin erittäin hyvää syytä, miksi en koske booliin lainkaan. Oon menossa perjantaina aamupäivällä lääkäriin, mutta ei se oikein riitä selitykseksi sille, että oon aivan kuivin suin. Ehkä mä sitten kerron noista ylävatsakivuista, joiden takia en oikeastikaan pysty syömään oikein mitään ilman hirveitä tuskia… Jos vaikka sanoisin, että alkoholi on erityisen paha, niin kuin varmaan onkin, jos tää jotain vatsakatarria tms. sattuu olemaan.

Jomi 5+2
 
Hui kun tänne tulee paljon tekstiä - ei meinaa millään pysyä mukana kaikkien kuulumisissa!

Paasataan siis tähän väliin vain omaa napaa: tuhruvuoto loppui sunnuntaina! Aivan mahtavaa! Huomenna ajattelin tehdä vielä r-testin, ettei vain viivat ole heikentyneet... : / Oireita ei ole tällä hetkellä oikein mitään... välillä nippailee mahasta - varsinkin esim. lenkillä. Tissit on aivan normaalit, eikä ole mitään kylmämisiäkään niinkuin joulukuun raskaudessa. Etovaa oloa tulee satunnaisesti, erityisesti illalla töiden jälkeen, mutta vielä ei ole tarvinnut pyttyä halailla. Farkunnappi auki täälläkin töitä tehdään, sen verran ilmeisesti turvotusta kuitenkin jo ilmassa... :D Varhaisultraan menen varmaankin parin viikon päästä, eli viikolla 7. Vielä en ole neuvolaan enkä vu:n uskaltanut aikoja varailla :)

SenSen rv 5+1
 
Hei vaan kaikille.
Uusi odottaja liittyy joukkoonne. :) Tänään kävin ultrassa varmistamassa että onko siellä kohdussa mitään elämää kun maha ollut todella kipeä ja kyllähän siellä näkyi jotain.. saattoi jo syke näkyä siinä ruudulla mutta lääkäri ei vielä mennyt varmaksi sanomaan. Viikolla 6+2 mennään tällä hetkellä ja toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti <3
Raskausoireitakin olen jo havainnut, kokoaikaista huonoa oloa on ja eipä siihen muu oikein auta kuin että syö vähän väliä jotain pientä.. toivon kyllä ettein tämä jatkuisi kovinkaan pitkään :x
Rinnat ovat myös arat ja maha turvoksissa. Tuntuu että nyt on kaikki mahdolliset raskausoireet koska edellinen raskaus oli oikeestaan oireeton :)
LA olisi 15.1.2012 menkkojen mukaan laskettuna. Ja synnytyssairaala olisi Jyväskylässä ( en muista sen lyhennettä tällä hetkellä :) )

Onnea kaikille odottajille!! :flower:

nuhmuliini80 6+2
 
Heips kaikille!

lilliputti3 Tuplaonnittelut täältäkin. :) :flower:

SenSen Kiva että vuodot on loppuneet, itselläkin on joskus ollut tuota tuhrua ja se kyllä vetää mielen matalaksi.

Maira Välillä nuo terkkarit osaa olla kyllä ärsyttäviä. Täällä on sellainen harvapää tuo terveydenhoitaja, että jos ei itse huolehdi asioista niin kyllä jäävät hoitamatta. :( Viimeeksi meinasi unohtaa Kelan todistuksen ja sokerirasituksen, sitten itse muistuttelin että niin olis nyt tällästä ja tällästä. :headwall:

Jul Jaksuja pahanolon kanssa kärvistelyy. :hug:

(.) Eilen oli siis täällä ensimmäinen neuvolakäynti. Sydänääniä ei saatu kuuluviin vaikka kovasti toivoinkin että olisi kuulunut. Muuten olikin sitten lappujen täyttelyä. Parasta tuossa olikin että nyt pääsi varaamaan aikaa tuonne nt-ultraan.
Tänään jo kärsimättömänä sitten soittelinkin ja 13.6 on aika. Enää siis vajaa 3 viikkoa. =)
Olo on kyllä yllättävän hyvä nytten ollut. Välillä tuntuu varmaan jotain kasvukipuja mahassa, ainakin toivottavasti. Enemmän kun kyykkii ja sitten nousee suoraksi niin tulee sellainen repivä kipu. Eipä niitä kai turhaan repäisykivuiksi kutsuta. ;)
Taas pitäisi pihalle lähteä hommiin, perunaa pitäisi laittaa maahan ja parit omenapuutkin istutella. Rakastan tuota pihalla möyrimistä ja se vie hyvin ajatuksen pois raskaudesta. :D

MLM ja monsteri
 

Yhteistyössä