Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Mä oon pohtinu tuota varhaisultraa, mutta mietin, onko mun järkee mennä sinne, kun parin viikon päästä on eka neuvola ja siitä muutama viikko niin on np ultra... ois se kiva saada varmuus onko siel mitä, mut mut....

7+4
 
Minäkin pelkään keskenmenoa ihan kamalasti :/ Toisaalta tekisi mieli mennä aiemmin ultraan mutta sitten taas mieluiten omalle lääkärille, sieltä saa kuitenkin tarvittaessa uuden hoitosuunnitelman. Puuh, kun vain pikkuinen nyt pysyiosi kyydissä. Maha on enemmän menkkamaisesti kyllä nyt kipeä, eikä niinkään nipistele. Äklö olo on ja rinnat edelleen arat ja pinna hieman kireällä aika ajoin :ashamed:

rv 5+2
 
Lista päivitetty. :)

Tosiaan kivasti on joukko lisääntynyt, nyt on jo 62 odottajaa eli paljon vauvoja tammikuulle siis. :heart:

Pahoittelut jonzcu84 ja ngale ja voimia jatkoon. :hug:

Tervetuloa uudet plussanneet ja paljon tarrasukkia matkaan. :flower:

Ja vielä onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille. :)

Amom Oletko kokeillut tuohon hiivaan tuota Femiflor-kuuria? Minulla se on auttanut tosi hyvin, kun raskausaikana aina saa taistella noiden tulehdusten kanssa. :( Juuri eilen oli viimeinen Gyno-Daktarin puikko käytössä ja sitten samalla pidän tuon 10 päivän kuurin niin hyvin häviää hiiva.

inkalilla Meillä oli myös vähän samanlainen alku tälle raskaudelle, toisenlaisiakin vaihtoehtoja pohdittiin, mutta tultiin siihen tulokseen että ei ole meitä varten. :) Pari ensimmäistä päivää meni totutellessa ajatukseen, mutta nyt ihan hyvillä mielin odotellaan uutta pientä meidän elämään.

Seksistä oli puhetta. Samaan tahtiin jatkuu kuin ennenkin, eli pari kolme kertaa viikossa. Vähän ehkä on limakalvot herkemmät, mutta liukasteella hoituu tuo hyvin. :)

(.) En edes tiedä että onko enää mitään oireita, kun on niin kiirettä että ei ole ehtinyt edes pohtimaan moisia. Tässä yksi ilta oli ihan kauheat vatsakivut, ei pystynyt hengittämään kunnolla ja pisti tuonne hartioihin. Paniikissa jo mietin että onkohan kohdunulkoinen kun tuollain pistää, mutta ei nyt ole enää ollut mitään sellaisia oireita. Neuvolassa meinasin kuitenkin tuosta mainita maanantaina.

Pihalla on vietetty tämäkin päivä, meillä on melko iso puutarha joten tämä kevät on kiireistä aikaa. :) Nyt olisi siemeniä kylvetty, perunoita istutettu ja kasvihuone laitettu kuntoon. Se hyvä puoli tuossa kiireessä on että aika tosiaan menee siivillä, niin ei ehdi tuntua niin pitkältä tämä alkuraskaus. :D

Kiitos Neljän suora ja Jomi lohdutuksesta. Ehkä se tästä vielä hyväksi muuttuu, mutta jotenkin tällä hetkellä tuntuu vaan masentavalta, varsinkin kun itse ehdin jo ilmoittaa hoitovapaankin syyskuun alkuun saakka. Kesällä muutenkin tuota rahaa kuluu kaikenlaiseen, mutta ehkä tässä jotenkin pärjäillään.

MLM ja monsteri
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Jonzcu ja Ngale :'(

Täälläkin oireet kadonneet :( ainoastaan itkuherkkyys on tallella. Ultrakin siirtyi muutaman päivän eteenpäin, joten jännäilen sitten 9.6 saakka. Mutta päätin etten stressaa asialla, kun en siihen mitenkään voi vaikuttaa.

Seksiä ei täällä paljon harrasteta, mulla on alapäähän tungettava lääkitys vielä tonne ultraan saakka, joten ei paljon peitonheiluttelut kiinnosta.

Pihahommia mäkin oon yrittänyt tehdä, että ajatukset pysyis pois koko raskaudesta. Onneksi on nyt ollut kivoja ilmoja.

Minnuska ja huurunenu(t) 4+4
 
Onpa"kiva" huomata, että meitä yllärilapsien odottajia ilmaantuu useampiakin - eli ettei itse olla todellakaan ainoita joille käy pikku ylläreitä.. ja että ajatukset ovat teilläkin yleensä olleet ylläreistä niin samansuuntaisia kuin meilläkin eli alkujärkytyksen jälkeen odotellaan kuitenkin jo ihan innolla :)

Mua on nyt vaan alkanut huolettaan ihan hirveesti se, että jos tää oikeesti meneekin kesken.. eihän sille mitään voi jos niin käy, mutta harmittaishan se kuitenkin hirveesti. Mulla on tämä päivä ollut lähes tulkoon oireeton, ei minkäänlaista pahoinvointia koko päivänä! Viikolla kuitenkin oli öklöoloa ihan riittämiin. Ja jos oireet katoaa, niin se tuskin näillä viikoilla on kovinkaan hyvä merkki..? Ääh, kai se on pakko sittenkin varata se varhaisultra jotta pääsee varmuuteen - ellei sitten ala vuotamaan itsekseen lähipäivinä.. TAI jospa tuolla masussa oliskin poikavauva ja siitä ei tarttiskaan niin oksennella kuin tytöistä :D no, kuka tietää, ärsyttää vaan itseäkin tää epävarma olo :(

Pirtsi , 30 min päästä POKS 7+0
 
Hei!

Ilmoittaudun minäkin mukaan. Tein keskiviikkona positiivisen testin. Samana päivänä kuin esikoisesta kaksi vuotta sitten. Toivottavasti ei synny samana päivänä.=)
Lapsille tulee tasan kahden vuoden ikäero. Laskettuaika on 17.01 ja synnäri naistenklinikka.
 


Heissan kaikille tammimammoille. Täällä uusi ilmoittautuja. Olen 33- vuotias kolmannen odottaja Tampereen Hervannasta (muita?). Tyttäreni ovat 10 ja 9- vuotiaat ja kolmannen LA 27.1.2012. Plussasin eilen, kun menkkoja ei kuulunut ja oli sellainen olo että nyt on tärpännyt. Vihlaisukivut ovat kenties selkein oire sekä tissien arkuus. Tsemppiä kaikille vain :)
 
Hei kaikki!
Ylläripyllärin kanssa minäkin tänne ilmoittaudun :) Perjantaina tuli plussa. Hämmentynyt olo mutta kyllä meille vielä yksi mahtuu :heart: Meille tämä olisi neljäs, esinkoinen tuli juuri 4 ja kaksoset 2 vuotta.
Hauskasti HelmiEnkeli, meillä taas tämän laskettu aika olisi oma syntymäpäiväni, ja hedelmöityspäivä kaksosten synttäripäivä =)

pavunvarsi/37/neljäs/KOS

Osanottoni niille, joilla pieni ei jaksanut matkassa mukana :hug:

Aurinkoista sunnuntaita kaikille, itse poltin eilen otsani, olisi vissiin syytä ostaa taas aurinkorasvaa :xmas:
- pavunvarsi ja nappi 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Mikä tähän pahoinvointiin auttaa?
24/7 on järkyttävän huono olo, pysty muuta tekeen kun makaan sohvalla. Ruoka ei enää maistu, mutta pakko jotain syödä. Välillä tulee sellanen olo et nyt tulee oksu, mutta ei kuitenkaan...
Parin viikon päästä pitäis mennä jo töihin jos hyvin käy...se vaan pelottaa että miten ihmeessä mä siellä pärjään. Jos koko ajan huono olo ja pitäis kuitenkin olla asiakaspalvelu työssä.

Seksi Kerrat on vähentyny, enkä kyllä uskallakaan enää hirveesti kun jostain sitä verta tulee. Limakalvot on ilmeisesti kuivat, koska jossain vaiheessa alkaa poltteleen.

Kotidoppler tulee ilmeisesti ens viikolla :) Mitään varhaisultraa tässä enää tarvita, vaikka tiedänkin ettei sillä kovin aikasin sydänäänet kuulu.
Millä viikoilla ootte saanu kuuluun ekan kerran??

Nijan 7+0
 
joo, nyt on huoli täälläkin persiissä... :ashamed:
Tänä aamuna kun heräsin, ei pahoinvoinnista mitää tietoa, ja jotenkin oudon normi olo :'(
Ei epäilystä mitä huomen aamulla teen, soitan neuvolaan jos sitä kautta pääsen varhaisultraan...

iimukka +sekavat ajatukset .... 7+5 (???)
 
Amom, lääkäristä saatavat suunkautta otettavat pillerit olen ainakin itse todennut paljon paremmiksi ja huomattavasti halvempi vaihtoehto muutenkin. Reseptillä kun sen hakee niin pari euroa maksoi. Tästä on kyllä pari vuotta aikaa kun viimeksi olen niitä hakenut...

Pahoittelut kaikille jotka on pudonnutmatkasta. :(
 
Moikkis Tammikuisille :) Täällä yksi lisää, joka voisi ängetä pinoon. Laskettu aika olis vissiin 29.1 jos ovulaatiosta laskee. Menkoista ei kannata, liian pitkä kierto. :D Ensimmäistä tässä odoteltais jo synnäri olis varmaankin PS...

Terkuin Namppis 4+0
 
Voimia Jonzculle ja Ngalelle. :hug: Olen niin pahoillani :'(

Koko ajan hurjasti tulee uusia, taitaa tammikuussa olla ruuhkaa synnärillä =)

Ei millään malttais odottaa ekaan ultraan joka on 1.6. Miten tää aika menee niin hitaasti? :p

Juu ei maistu seksi ei ... Yritettiin viikko sitten ja oli ihan hirveetä! jotenkin limakalvot on ihan paperia. No kyllä se varmaan tästä ;)

Mua ärsyttää suuresti yövalvomiset. Yöllä pitää nousta pissalle ja sit ei uni enää tuu. Todella ärsyttävää kukkua neljältä yöllä pystyssä.

Mulla rupee jo maha pömpöttöön, parin viikon päästä ei varmaan mee enää omat housut jalkaan.

Jee laskurin mukaan "enää" 239 päivää... :heart:

 
Kamalasti tullut uusi! :) Onnea ja teretulemasta! :heart:

Ngale:lle pahoittelut.. :( :hug:

Dopplerilla kuului esikoisesta sydänäänet joskus +9 viikolla ekaa kertaa, kamala työ siinä oli kyllä ne äänet etsiä, on kuitenkin niin kamalan alhaalla ja piilossa vielä sillon.. :)

Väsymys on ihan kamalaa, väsyttää muttei saa nukuttua, mun yötkin menee heräillessä...No eiköhän se tästä.. :) Ellotuskin on kohtalaista ja turvotus kamalaa, farkut kiristää ja ahistaa ja koko ajan saa vetää mahaa sisää ettei näyttäis siltä et on rv20 paksuna.. :D Mut eiköhän sekin siitä kohta laske taas.. Autossa tuntuu tulevan se pahin olo meikäläiselle ja sit jos on liian kauan syömättä..Joten kumma juttu jos turvottaakin.. :LOL:

Pirtsi Oireet voi tulla ja mennä, se ei välttämättä ole merkki mistään..toinen päivä voi vaan olla oireettomampi ja "parempi" kun toinen.. :) :hug:

Mutta mukavaa sunnuntain jatkoa! :)

Maira ja kirppu 5+5
 
Tervetulotoivotukset taas uusille ja paljon onnea plussista! :wave:

Kotidopplerilla olen itse saanut sydänäänet kuuluviin ensimmäisessä raskaudessa rv10+5 ja toisessa rv10+2 (juuri nuo viralliset päivät tarkastin, en minä niitä muuten muistaisi). Multa löytyy jonkin verran tuota ylimääräistä tuosta kohdun päältä, joten sen takia en varmaankaan ole aiemmin löytänyt. Tästä ajattelin aloittaa metsästyksen joskus sitten rv9+. Ja kuten Maira sanoikin, ne äänet löytyy sitten TODELLA matalalta. Kaikille ensimmäistä kertaa ääniä etsiville toivotan malttia, sillä ääniä voi olla todella vaikea löytää varsinkin hyvin pienillä viikoilla!!!

iimukka, mä en usko, että yksi oireeton päivä oireellisten seassa vielä mitään pahaa tarkoittaa. Kyllä nuo oireet tulee ja menee, toiset päivät voi olla täysin oireettomia ja seuraavana saa taas halata pönttöä ihan urakalla. :hug:


Mun kiusana on myöskin edelleen nuo yöheräämiset, joiden päätteeksi en saa millään unta. :headwall: Viime yönäkin taas yhden maissa heräsin ja ties kuinka kauan pyöriskelin sängyssä. Ja tietysti sitten juuri kun sain unen päästä kiinni, aloitti yksi lapsista kitisemisen, jonka seurauksena väsynyt äiti otti pojan viereensä eikä taaskaan saanut nukuttua, kun sai vähän väliä levottomalta nukkujalta nyrkistä. :whistle: Päivät olo onkin sitten kuin nukkuneen rukouksella.
Meilläkin noita pihahommia riittäisi, joten lasten päiväuniaikakin olisi syytä käyttää vähän hyödyllisemmin kuin höyhensaarilla...

Tänään on ollut tosi kovat kivut taas alavatsalla ja nyt on alkanut huimaamaan. Ei mitään käsitystä, mistä moinenkin johtuu, mulla kun yleensä verenpaineetkin huitelee aika korkealla. Tosi kurjaa, kun ei oikein mitään voi tehdä, kun maailma pyörii silmissä.


Mukavaa pyhäpäivää kaikille!



Neljän suora 7+3
 
Hei kaikille!

Pahoittelut ensiksi teille, joiden pienokaiset eivät jaksaneet pysyä mukana :( :hug:

Tsempitykset teille, joilla tuntuu, että oireita on liian vähän ja teille, jotka kärsitte oireistanne :hug:

(.) Itse oon aika tyytyväinen olooni tällä hetkellä. *Koputtaa puuta* Äklötys ja paha olo on onneksi helpottanu. Pystyn jo syömään vähän paremmin ja tänään tuli jopa lihanhimo!! Pariin viikkoon en oo pystyny syömään ku kerran tonnikalaa pitsan päällä ja metvurstia parina päivänä leivän päällä. Nyt laitoin lihat uuniin ja illalla pääsee niitä maistelemaan :) Tissiosasto on vähän laskenut, ei oo niin kamalan pinkeänä ja kipeänä kuin aiemmin. Oli jo ihan tuskallista. Naama kukkii niinkuin heti alkoi kukkimaan hedelmöityksestä lähtien. Itkuherkkyyttä ei ole, mutta olen vähän ärhäkämpi kivahtamaan miehelle kuin aiemmin... Aina oon kyllä ollut vähän sellainen, mutta nyt oon kyllä selkeästi pahempi :ashamed: Repäisykipuja on vielä jonninverran. Kohtu on kivasti pömpöllään jo :heart: Niin ja väsymys tuntuu pahenevan... Voisin nukkua päivät pitkät, mutta harmi kun joutuu töissä käymään niin ei voi :LOL:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Ja niitä tarrasukkia kovasti :heart:

Muksuluuri rv 7!
 
Hei Voisin kans liittyä mukaan. Rv 5+2 La olisi 20.1.2012. ja EKKS. Toista tässä odotellaan.

Alkuun tuntui, että näillä mennään ja jos pois on tullakseen niin sit menee. Mutta mitä pidemmälle mennään sitä hermoheikommaksi tulee. Oireita ei ole muuta kuin väsymys ja sehän tässä vähän jännittääkin et onko ihan normaalia kun ei rinnat arista, eii pahaa oloa ei mitään. Mahaa välillä kipristelee ja turvottaa.
Ultran varasin 31.5 En tiedä kyllä onko liian aikaista. Mutta kun ei sinnekkään asti malttaisi odotella.
 
Täälläkin on tammikuussa LA, 21.1. Olen 30-vuotias jatko-opiskelija, tällä hetkellä asun vielä ulkomailla, mutta pian pitäisi muuttaa Suomeen. Raskauden plussasin vasta maanantaina, nyt on menossa viikko 5+1. Ensimmäinen lapsi olisi tämä ja yritettiin yli vuosi. Vikaakin jo löytyi, joten toivo meinasi hiipua. Yritän ajatella, että vielä voi mennä kesken, mutta juuri nyt olen kyllä aika innossani.

Suoraan sanoen en kyllä usko, että pystyn kirjoittamaan tähän ketjuun kamalan aktiivisesti, koska tää on niin suuri ja minusta on hankalaa olla mukana tosi suurissa ketjuissa. En pysy kärryillä siitä, mitä kenellekin kuuluu. Olisiko kukaan perustamassa mitään pienempää ketjua kerhopuolelle? Esimerkiksi Helsingin / Uudenmaan odottajat tai akateemiset odottajat tai kolmikymppiset esikoisen odottajat tms? Toki kaikkien kanssa olisi kiva jutella yhtä lailla, mutta kuten sanottua, ainakaan mä en pysy perässä enää näin suuren joukon ketjussa. Jos joku virittää jotain pienempää kerhoa, johon minäkin sattuisin sopimaan mukaan, niin tulisin! Kerhopuolella voisi jutella vapautuneemmin yksityisasioistaankin.

Onnea kaikille tuoreen raskauden johdosta!
 
Iltaa kaikille!

Eilen ja tänään on ollut kyllä aikas raskaat päivät. Aamusta iltaan on tehty töitä ja vielä ulkosalla. Naama ei ihan ehkä oo palanut, mutta selkeästi kevyttä päivitystä punertavampi. Kuumottaa koko kroppaa ja kun iltapäivätorkkuja ei oo saanut, niin väsyttää aivan turkasen paljon. Noh, näillä mennään. Nyt pitäis vielä kirjottaa vähän työjuttuja ja sit siivota kämppä. Taas menee iltahommiks nääkin.

Tervetuloa kaikille uusille!!:wave:

Ngale Lämmin halaus ja osanotto suruun.

Mä olen käyttänyt hiivatulehduksiin Fluconatsol-lääkeainetta sisältäviä kapseleita, joita saa reseptillä ja pienimmän annoksen kapselia saa nyt ilman reseptiäkin. Mutta lääkeinfon mukaan niitä ei saa käyttää ilman lääkärin lupaa raskaana ollessa, että täytynee unohtaa noi nykyiset kapselit tonne kaappiin ja mahdollisen hiivatulehduksen yllättäessä käydä sit hakeen joku muu resepti. Mulla ei oo nimittäin noilla emätinpuikoilla ollut mitään tehoa koskaan. Nykyään saankin aina suoraan useemman kapselin reseptin, niin voin sitten ottaa sellaisen kuurin kun tarvitsee vaivan hävittämiseksi.

MsMyway tää ois kanssa Hervannasta :) Joskin tän vuoden majailen viikot Helsingissä, mutta loppuvuodesta on tarkoitus siirtää luunsa taas sinne.

Jotenkin nyt on ollut tosi varma olo tästä raskaudesta. Siis siinä suhteessa, että tuolla on ja pysyy :) Sen jälkeen kun tehtiin uus testi murun kanssa yhdessä ja viiva oli tummanpunainen on ollut ihanan levollinen olo. Lisäksi tää pohjaton nälkä, armoton väsymys ja nyt myös rintojen aristus auttaa vähän asiaa. Tänään totesin, että ihan lähipäivinä ei ehkä tarvi juosta, kun ei pystyny yhtään kivutonta juoksuaskelta ottamaan. Rintoja nipisteli sitten aika messevästi. Epäilen kyllä, että juoksut on nyt juostu, koska mulla on tuota rintarauhasta muutenkin kaksi kertaa tarvittava määrä ja ne on arat ihan ilmankin raskautta. Mutta joka ikisestä oireesta nautin ja kyllä myös niistä päivistä kun ei ole oireita :) Aina kun repäisee alavatsasta ajattelen, että siellä se Taavetti kiinnittyy vielä tiukemmin ja ottaa hyvää asentoa seuraavaa 8 kuukautta varten :)

Ruoan kanssa joudun nyt kyllä vähän tarkkailemaan elämääni. Aikomuksena ei oo ottaa yhtään ainutta lisäkiloa ainakaan ensimmäisen 6 kuukauden aikana (ja ne kaksi jotka tuli reissun aikana pitäis saada pois), koska tätä elopainoa on jo valmiiksi aivan liikaa. Joten jos jollain on kokemusta raskaudenaikaisesta painonhallinnasta niin kaikki vinkit otetaan vastaan :)

Nyt taidan ottaa imurin käteen ja sitten naputella ne työt kasaan. Sitten untenmaille.

Anskutin ja Taavetti 5+2
 
SenSen Kun menin itse ultraan viikkoja piti olla jo 7, mutta mitään ei sillon siis näkynyt. Kun menin uudestaan niin hoitaja totesi että viikkoja on korkeintaan 5, ja syke näkyi jo silloin. Tietysti ei liian aikaisinkaan kannata mennä kun voi olla ettei mitään näy. On sitten kurjaa odotella seuraavaa ultraa : /
Hei!
Tämän perusteella päättelisin että taisit siirtyä tuolta joulukuisista tälle puolelle tammikuisiin? Päivittelen vain meidän joulukuisten listaa ja sun kohdalla oli epävarma tilanne. Onnea jos siis olitkin vain hedelmöittynyt myöhään ja pieni on matkassa mukana =)

Poppeliini joulukuisista (päivittäjä)
 
Jippii 7+0 poksuu ja eilen illalla alkoi mahaakin ihan sen kunniaksi juilimaan ja vessanpönttöä sai morjestaa, joten taitaapa olla pikkunen matkassa vielä <3 Heh, kuinka voikaan nauttia pahasta olosta noin paljon kun se tulee muutaman päivän tauon jälkeen :D
Nytkin menossa melkoiset tsembalot tuolla masun pohjassa ja kun pitäisi töihin lähteä, saas nähä miten siellä pärjään kun oon ollut taas tässä parisen viikkoa työttömänä kotona..
Me tehtiin nyt sellainen päätös, että mennään ilmeisesti yleiseen ultraan, ei siis nt-ultraan.. Tämä päätös tosin saattaa muuttua vielä ennen kuin neuvolaan asti soittelen :)
Teretulemast kaikille uusille ja paljon tarrasukkia matkaan ihan kaikille! Mie lähden nyt uhoamaan tuota tihkusadetta ja töihin.

jjuuli ja nappula 7+0
 
Onko kellään muulla vaivannu sitkeä hiiva (sori ällö puheenaihe :x) nyt alkuraskaudessa? Mitä tälle voi enää tehdä, kun rasvat ei auta! Nyt toinen kuuri jo menossa. Ilmeisesti lääkäri voi määrätä suun kautta otettavan lääkkeen, mut tietääkö kukaan onko se tehokas? Ei huvittais turhaan mitään lääkkeitä syödä. Maitohappobakteereja olen myös ottanut, mutta ei ole ainakaan vielä ollu apua.Amom 6+5
Mä olen todennut tehokkaimmaksi tällaisen yhdistelmän:

Sisäisesti alakertaan: ACO INTIMATE CARE Moisturising Gel - Ihonhoito perustuu luotettavaan tutkimustietoon - ACO Hud Nordic

Suun kautta: FEMIFLOR MAITOHAPPOBAKTEERIVALMISTE - Yliopiston verkkoapteekki

ja yöksi nivusiin ja häppäreihin joko canesten-voidetta taikka vielä paremmaksi olen todennut basibact-voiteen.

Ja neuvolalääkärikin totesi, että tämä onkin hyvä vinkki ja toiminut useammalla jo :) Ja noita femiflor-kapseleita kannattaa nauttia sitten ihan se koko paketillinen, niitä ei montaa ole!

-Miuski & "Jimpula" elokuisista
 

Yhteistyössä