Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Onpa "helpottavaa" kuulla etten ole ainoa joka on tässä tilanteessa.. :D
Th kyllä sano mulle et tupakoinnin lopetuksen takia hän "antaa anteeks pari kiloa lisää", mutta sanoi myös et pitäis kiinnittää ruokavalioon huomiota, asia jonka tiedän itsekkin, mutta mutta... :ashamed:
Toki tässä on nyt sekin ettei voi vaan jäädä sohvalle, kun tuo yks virtapakkaus tässä pyörii, tulee liikuttua väkisinkin, joten toivon et silläkään ei paino pääsis nousee ihan niinku ensimmäistä odottaessa jolloin oli liian helppoa maata sohvalla televisiota katsellen ja herkkuja syöden... :whistle:
 
Sartsa83
Mommys ainiin kun sä oot jo niin moninkertanen äippä. :) :heart: Aivan. Juu, no siltä se kuulostas et ois taaksepäin kallellaa oleva kohtu. :) Sulla ei sit myöskään vissii oo kovin isoks masu kasvanu? Mulla kun on eteenpäin kallellaa niin esikoisesta fundus oli viimesilläni 36cm. :p ja jätkä oli syntyessään tasan 4kg ja 51,5cm. ;)

Maira Mä taas esikoisesta liikuin rv 22 saakka n. 3krt/vko jumpissa ja silti se paino vaan nous. Ja aina en ees syöny juur mitään ja silti joka ikinen neuvolakerta oli tullu +500-1000g. :ashamed: Joten toivon niin että nää ylimääräset kilot menis vaikka tuohon lapseen masussa ja kokonaismäärä tässä raskausaikana ois sit vaikka sen 10kg, korkeintaan! Koska en tod. halua painaa yli 100kg, vaikka pitkä olenkin naiseksi, mutta en siltikään! Joku raja! Kun jos ihan kirjaopillisesti mennään, niin mulla ois tällä hetkellä ylimäärästä 15-20kg, et mun BMI ois sen 22. *huokaa* Mut koska oon tosiaan aika pitkä, niin mulle hoetaan sitä, etten näytä lihavalta, vaikka itsehän mä tietenkin itteni näen ns. läskiperseeksi mahamakkaroilla varustettuna (kun on päärynävartalo).
 
Sartsa Sf-mitta on yleensä ollut korkeimmillaan siinä 32 cm, että aika keskikonen maha ollut kyllä. Painavin lapsi on ollut 3,8 kiloa ja sillon just taisi olla tuo 32. Ei tuota ole kukaan koskaan missään sen kummemmin maininnut, ihan itse olen vaan päätellyt kun nuo äänet melko huonosti on kuuluneet. :)
 
Turvottajalle :hug: ja onnea ensi kerralle!

Jee mulla on alkanu pahoinvointi helpottaan =) Sain kaverilta pahoinvointirannekkeet, mut niistä ei ollut mun mielestä mitään apua ja luovutin. Nyt sitten on itekseen hieman helpottanu ja oon pystyny olemaan töissä ja koulussa ilman jatkuvaa tuskanhikeä. Edelleen sellainen pieni kuvotus ja väsy, mutta ei mitään sellaista, mitä ei kestäis.

Täytyy myöntää, että porukkaa on jo niin paljon, etten meinaa pysyä keskustelusta kärryillä, mutta painon noususta oli ollut puhetta. Mulla kävi kahdesta edellisestä hyvä tuuri, kun paino nousi vain sen vajaa 10kg ja kaikki kilot jäi laitokselle. Liikkuminen oli kummallakin kerralla aika rajoittunutta varhain alkaneen supistelun vuoksi, joten silloin vähän pelottikin se, kuinka paljon sitä painoa ehtiikään kertyä. Terveellinen ruokavalio auttoi kuitenkin aika paljon. Tällä kertaa painoa tulee varmaan reilummin, kun nyt jo maha on selvästi pyöristyny ja muutenkin jotenki turvottaa joka paikasta :D Ja luulen, että tuo aineenvaihduntakin on muuttunu siitä, kun viimeksi oli raskaana. Nyt tuota ikää alkaa olla lähemmäs 30 niin joitakin muutoksia on ollut havaittavissa.. :whistle:

Amom 7+4
 
Heipat! Täällä ollaan vielä. Tosiaan meitä on niin paljon että on vaikea pysyä kärryillä, en kuolemaksenikaan muista että kellä oli mitäkin menossa :D mutta luulen että kunhan tästä päästään tonne loppukesällekin niin varmaan on puolet jääneet jo matkalle, siis tarkoitan että eivät vaan ole jääneet tänne pinoon kirjoittelemaan. Lueskelen kyllä sujuvasti kuulumisia ja yritän pysyä kärryillä.

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta, oireita ei juurikaan kauhean väsymyksen ja lievän etovan olon lisäksi ole mutta olo on silti rauhallinen. Kai sitä vaan parasta toivoo ja uskoo kiittimet ristissä että pieni ihme matkassa kestää ja hyvin voi. Ensimmäinen neuvola mulla onkin ensi maanantaina mutta sielläpä ei mitään ihmeitä tapahdu jos en saa itteleni puhuttua ultraan aikaa. Epäilen että vaikka saisinkin, niin se menisi tonne kesäkuun puolivälin paikkeille kun käydään pienellä lomasella tuossa välissä eikä olla maisemissa.

Mitähän muuta mun piti... No ei kai mitään sit kun en muista enää.

Raparperitaivas ja Pieni Ihme rv 6+6
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Mulla olikin jo tänään eka neuvola, sen takia nyt heti alussa, että saatiin lähete sinne varhaisultraan. Meen edelleen perjantaina yksityiselle kun terkka sano et viikko menee ennen kun lähete tulee kotiin. Ihana oli neuvolassa käydä, menispä kaikki vaan hyvin. Neuvolakertoja on selvästi vähennetty siitä viime kerrasta (-08) ja se on vähän harmi :( Mutta terkka lupaili väliin aikoja kun siltä tuntuu :)

Painosta on ollu puhetta, mulla tuli viime raskaudessa 21kg ylimäärästää:D Tyttö painoi syntyessään vain himpun verran yli 3kg..Mutta oonkin ollu aina alipainoinen. Kaikki kilot lähti 9kk synnytyksestä ja en ota kyllä mitään stressiä tosta painosta. Toki herkutella koitan vähemmän.. Aloin viime raskaudessa muuten harrastaa uintia enemmän ja voin kyllä suositella sitä kaikille :) Se on helpon tuntunen laji raskaana ollessa.
 
Täällä alettiin puhumaan painosta. :D Mä lihoin kanssa ensimmäisessä raskaudessa 20kg ja poika painoi 3.4kg, ja hoikka olin ja olen. Olisin toisaalta toivonut, että kiloja olisi saanut vaikka vähän jäädäkkin. Toivottavasti nyt tulisi jonkin verran ja vähän jäisikin.

Minäkin täällä välillä ihmettelen miten jotkut pystyvät muistaa kuka mitä kukakin on puhunut.

Mä en kestä odottaa ensi viikon tiistaihin, että pääsen ultraan. Ennen ensimmäistä lastani minulla yksi km takana, sen vuoksi kokoajan pelko persuukseen alla.

Sannukka27 ja pallero 5+5
 
Kinkkuliisa ja Peippo78


Milkaliinalle onnea pienestä pompotuksesta! :heart:

Painosta, ensimmäisessä (tupla)raskaudessa tuli noin 15 kg ja toisessa (ihan yksös)raskaudessa samanverran. Molemmista kilot oli lopputarkastuksessa hyvin lähellä alkupainoa, mutta kaksosten vauva-aikana vaa´an lukemat karkasi 10 kiloa ylöspäin. :headwall: Nyt aloituspaino oli kilon vähemmän kuin edellisen raskauden vastaava lukema. Mullakin oli hyvä suunnitelma olla ainakin 10 kg kevyempi ennen seuraavaa raskautta, mutta en sitten ehtinyt tiputtaa kuin 3 kiloa ja niistäkin kaksi oli jo hiipinyt takaisin ensimmäiseen neuvolaan mennessä. (Tosin tästä syytän osittain MM-kisakatsomoiden snäksejä. :p) Kiloakaan ei tarvitsisi tulla lisää painoa, joten yritän pitää ruokavalion kurissa ja liikkua enemmän. Epäilen kyllä, että on näillä mielialan vaihteluilla ja tällaiselle tunnesyöpölle aika utopistinen tavoite...


(.) Minäkin kävin tänään kurkkaamassa masuun ja siellähän se pieni ihme möllötti ja sydän pompotti rinnassa. :heart: Laskettu aika otti takapakkia useamman päivän ja kirjattiin neuvolakorttiin 10.1., jos MLM viitsit päivittää. Meille tämä lääkäri sanoi, että nyt kun syke on todettu ultralla, on keskenmenon riski enää muutama prosentti.
Ai niin, ja tuosta yksityisen ultran kelakorvauksesta, lääkärin mukaan kela on kiristänyt vaatimuksia, ultraukseen on oltava erityinen syy, jotta siitä saa korvauksen. Eli siitä lääkäritaksasta (60€) sain suoraan kela-korvauksen, mutta ultran osuudesta (90€) joudun hakemaan sitä erikseen kelasta. Mulla tämä erityinen syy korvaukseen olisi epätietoisuus lasketusta ajasta (ei voitu määrittää kuukautisten perusteella). Eli maksettavaa jäi käynnistä tällä haavaa 147 €, kyllä kirpaisi. : / Kaiken lisäksi lääkäri (=ä-polin ylilääkäri) sanoi, että olisin ehdottomasti päässytkin ä-polille raskauden keston määritykseen. Meillähän neuvolantäti sanoi, ettei ä-polit noita enää tee. :headwall: No, maksetaan nyt siitä ilosta, ettei tarvitse mennä ensimmäiseen neuvolalääkäriin meidän nuoren tk-lääkärismiehen ronkittavaksi. :D


Neljän suora 7+1 (johan mulla oli nämä viikot jo monta päivää sitten ja nyt taas :rolleyes:)
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Pistänpä minäkin kommenttini painosta. Asioilla on aina puolensa. Mulla ei painoa tullut ensimmäisestä raskaudesta kuin 10 kg ja nekin melkein jäi laitokselle. Mutta ei se mitään itsekuria ollut, en vaan pystynyt syömään juuri mitään jatkuvan närästyksen takia.

Ja nyt tosiaan närästys iski kauheana heti näin alkuun, joten ei varmaan pääse painoa tulemaan. Mutta suoraan sanottuna minä taidan olla vähän kade niille, jotka pystyvät syömään mitä vain :headwall:

Meelia 6+1
 
Meelia, niinhän se on, että mikä on ikävää yhdelle, olisi ilonaihe toiselle. Mä olen kärsinyt närästyksestä aika vähän loppuraskaudesta, mutta sen verran kuitenkin, että tiedän sen olevan myös yksi pirullinen vaiva. Varsinkin jos se kiusaa läpi koko raskauden. Jaksuja! :hug:
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!:) Jotenkaan en ole saanut aikaiseksi kirjoitettua mitään, mutta päivittäin käyn kyllä lukemassa! Kiitos teille aktiivisille kirjottelijoille, mukava lukea teidän kuulumisia :)

Hurjan paljon jo meitä tammikuisia, tervetuloa kaikille uusille! Ja voimia kaikille suru uutisen kohdanneille!

Varhaisultra ja ensimmäinen neuvola jo takana päin... ultrassa käytiin jo viikolla 6+0, ja sykekin sieltä löytyi <3 Neuvolassa lasketuksi ajaksi annettiin 28.12 (,mutta ovulaation mukaan se on se 3.1)... Niskaturvotus ultra olisi jo 13.6, voikun aika menisi nopeasti:D
Ällö olo on jatkunut, oksentelemaan ei ole joutunut kuin yhden aamun.. Ja iltaturvotus, HUI! miten sitä niin kovin voi maha pyöristyä jo????

Painon noususta oli puhetta, itsellä kanssa pelko miten saa pidettyä painon kurissa.. esikoisen kanssa tuli n.25kg, mutta se on jo lähtenyt onneksi extran kanssa pois. Mutta nyt olisi tavoite, että jos ei paljoa yli 10kg tulisi :)
Väsymys on myös ollut mukana, voisin nukkua vaikka kokoajan!

Kivaa illan jatkoa! :)
-Elle- ja toistaiseksi nimetön pikkuruinen 8+1 (9+0)
 
Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart: itse odottelen omaa ultraani vielä sinne perjantaihin saakka - ja taispa joillakuilla muillakin olla sama tuolloin edessä..

Jospa minäkin sit kommentoin tuota painohommelia.. Mulla lähtöpainoa on ihan reilusti liikaa, joten sen vuoksi painoa ei sais juurikaan tulla raskausaikana lisää - eikä sitä ole kyllä montaa kiloa tullutkaan kummassakaan raskaudessa. Olisko sellaiset 3-5 kg tullut lisää koko aikana ja nekin siis jääneet reilustikin synnärille. Mulle nämä raskaudet ovat siis olleet hyviä laihiksia :D Alkuraskaudessa yleensä on tullut jokunen kilo heti alkuun, mutta lopussa ei sit enää tuukaan kun ei tartte pahoinvoinnin takia olla syömässä koko aikaa ja samalla energiankulutus lisääntyy. Mutta mulla siis painoa aivan liikaa, joten hyvä vaan että onkin mennyt näin :(

Voi että mä olisinki onnellinen, jos tää pahoinvointi ei oikeesti tällä kertaa paheniskaan enää tästä. Ei oo tarvinnu ku yhtenä aamuna halailla pönttöä ja edellisissä raskauksissa se on ollut joka päiväistä "riemua" aina väh. raskauksien puoliväliin saakka :( Tosi paljon voimia pahoinvoinnin kanssa kamppaileville (ja sori tää hehkutukseni omasta voinnistani), mutta todellakin tiedän mitä se pahoinvointi saattaa pahimmillaan olla!! Toivottavasti tämä suht. hyvä vointi ei sit enteile ikäviä uutisia.. :(

Pirtsi 7+3
 
Sartsa83
Sannukka27 heh.. mä ainakin kelailen ja pompin sivulta toiselle lukemassa kirjotuksia ja sitten aina kirjotan sitä mukaan viestiä, kun oon saanu luettua. ;) En mä muuten muistais kun tähän kenttään tuun kirjottaan, et kuka on kirjottanu mitäki. :p

tinker_ meillä semmonen neuvola, johka pääsee kyllä raskausaikana niin monta kertaa kun haluaa. Esikoisesta (-10) pääsin aina kuunteleen sydänäänet kun aloin panikoimaan alussa ennen kuin aloin tunteen liikkeet. Ja sitten 28 viikon jälkeen aloin käymään viikon välein nopean mahan kasvun takia. Sillähän mä sitten 39+ jouduin kokoarvioon, kun massu oli niin kaameen iso. :)

Mommys :LOL: anteeks, mut oli niin hauskasti sanottu. Voihan se olla et tämä "eristekerroskin" estäis sen äänen kulun, mut suurimpana syynä on luultavasti lapsen asento aina kuunteluhetkellä tai jos hän liikkuu aina alta pois ja sitten tuo taaksepäin kallistunu kohtu. :) Mun veikkaus. :)

Neljän suora siellä taas yks onnellinen, joka on hyvin saanu painonsa aina takas alkupisteeseen.. vaikkakin tämä yksi nyt olikin sit 10kg enemmän, mut kuitenkin. Kateeksi käy. Mulla on toivon kipinä, että tämä masuasukki söis mun läskit ja painoa tulis vaan n. 10kg koko raskaudessa! Mutta myös minä oon semmonen tunnesyöppö ja etenkin tässä raskaudessa tuntuu muuttuvan joka hetki nui mitä tekee mieli ja mitä ei, että kattotaa vaan, niin synnyttämään mennessä meitsi painaa sen 105kg. :ashamed::'(

Kiva että siellä masussa oli elämää! :heart: VOI JESSUS mikä neuvolantäti. Mitä helkattia se menee sanomaan tommosta, joka ei piä paikkansa. Siitä hyvästä sait nyt sitte köyhtyä. :( Noh, pääasia tottakai oli että sieltä löytyi pieni ihmisenalku. :heart: Mut silti! Juu, mäkin oon kuullu tosta et kela on kiristäny noita korvauksiaan. Onneks Nokian Kaupunki maksaa 2 ultraa yksityisellä jokaiselle raskaana olevalle. Eli tämän sikiöseulannan (np-ultra) ja rakenneultran. :)

Meelia jos voin yhtään lohduttaa, ei tämäkään ole kivaa että voi syödä mitä vaan, koska sitten huomaa sen vaa'alla ja itselleni kun on luoja luonut niinkin ärsyttävän kropan et kilot ei lähe noin vaan, niin minä en tästä pidä. Voisin vaihtaa sun kanssa paikkoja mieluusti! :hug:

..Mun on pakko sanoa tähän väliin suuren suuret pahoittelut heille, jotka ovat nyt kohdanneet keskenmenon. :( Mikään ei ole kamalampaa kuin menettää jotain, joka ei ole kunnolla edes vielä päässyt alkuun. Toivo siitä pienokaisesta ja onni siitä että siellä masussa kasvaa pieni ihmisenalku, se riistetäänkin pois. Kukaan ei saisi joutua kokemaan tuota menetystä! Isoja voimahaleja siis kaikille! :hug:

-Ellie- Äääk! Sulla "jo" 13.6. niskaturvotus. Mä saan oottaa 27.6. saakka! Sillon ois 12+1 viikot. Eiköhän tää aika mee nopeesti. :) Juu, täällä vois kans nukkuu iiiihan koko ajan. :p Etenkin päivisin. :)

Pirtsi sulla on ollut sitten ns. "onni onnettomuudessa", jos on jo valmiiksi tilanne se ettei saisi laihtua ja raskauksissa ei oo sen enempää sitten tullutkaan. Toisaalta olen kyllä sulle taas siitä kateellinen kun toisille siitä, että ovat jo valmiiksi hoikkia ja sitten ei tule kuin se 10kg.

Tsemppiä siis sinullekin, ettei olot pahene tuosta enää. Samoin kun kaikille muille, jotka joutuvat niitä pönttöjä halaileen. Itse hihkun riemusta kun etoo ja kuvottaa, mutta kun ei kuitenkaan oksennusta tule. Se käy tossa kurkunpäässä ja nieleskelen aina kovasti ettei tarttisi mennä oksentaan ja siinä onnistunkin, mutta uskon ettei se silti ole mitään herkkua. Nimim. oksennustaudin kokenut ihan liian monta kertaa. Hyih!

Jahans.. pitäsköhän sitä maate mennä? Inhottaa kun nyt iskeny joku ihme yskänpuuska meidän koko perheelle ÖISIN?! Täällä me vuoronperää köhitään ja siten tulee huonosti nukuttua. Ei siis ihme senkää puolesta et ollaa silmät ristissä jatkuvasti, vielä kun uuden elämän kasvattaminenkin masussa väsyttää.

Hyvät yöt siis!

Sartsa ja Mysti 7+4 :heart:
 
Tuli muuten mieleen et pitihän sitä itekki jo kokeilla doppleria, nyt kun sitä osaa jo esikoisen jäljiltä käyttää oikein, mut kyl se sintti on niin siellä jossain (toivottavasti) piilossa viel et ei mittää.. :D Kokeillaan sit 3 viikon päästä uudestaan.. :heart:

Veikee kuinka mua ei nyt pelota ollenkaan, siis et mikää menis huonosti. Kohdunulkoisessa raskaudessa oli heti sellanen olo et nyt ei oo kaikki ok ja eihän se ollutkaan, nyt päivät vaan menee ja hei muuten, mä olen raskaana.. :D

Tsemppiä teille oikeasti pahoinvoiville! :hug: Ei ole varmasti hääviä ei... :(

Neljän suoralle onnea ultrakuulumisista! :heart: Harmi et toi inffo polista tuli taas liian myöhään.. :(
 
pitkän pätkän kirjoitin ja onnistuin sohimaan läppäriä niin että kaikki häipyi!! :mad:


Mä taidan kirjoitella aamulla kuulumiset uudelleen kun tuonne pöytäkoneelle menen. tällä kait kaikki ihan hyvin, vähän on vaivaa ollut nyt illasta mutta en usko sen vaarallista olevan. Mutten ollut huippu touhukas päivä! :wave:
 
Hyppään toisesta pinosta kertomaan, että jos joku haluaa edullisesti nuo pahoinvointirannekkeet, niin myyn omani pois :) Apteekista ostin Sea Bandin mustat, jäivät tosi vähälle käytölle (alle 10 kertaa), kun pahoinvointi ei sitten koskaan kunnolla tullutkaan. Hinta oli 22e, 13e pyydän ja kirjekuoressa tulee :) Laita yksäriä, jos haluat ne :)

Branwen ja Sissi syys-lokakuisista
 
Huomenta!

Mulla tänään neuvolaan meno klo. 14.00 kun mulla alkoi eilen pieni vuoto..
On tosiaan pieni, eikä mitään kirkasta verta mutta pakkohan se on päästä tarkastaam missä mennään.
Että peukkuja vain! Näkyisipä edes pieni ja hento syke siellä, mulla kun viikkoja alle 6 vielä ja 6+2 kuulemma tarttis et näkyy.
Toisaalta mulla saattaa viikkoja olla 10+5 joten sit siellä näkyy paljon muutakin jos näin on!


MM 5+5
Mä kirjoittelen noita kuulumisia ja aiheita mistä ootte puhunut, niin iltapäivästä sitten :wave:
 
Toivotaan parasta Mamma Mirabelle! Kiva, että pääset heti neuvolaan, niin ei tarvi sitten turhaan miettiä ja huolestua!

Onpa kyllä tullut paljon lisää uusia plussaajia, onnittelut kaikille!

Painonnoususta: Mä sain esikosta kerrytettyä 18 kg, joista 12 kg jäi heti synnärille. Mä jouduin olemaan viimeksi raskauden puolivälistä sairaslomalla ja liikuntakiellossa ja tuli sitten syötyä vaan... Nyt jäljellä pari kiloa, jotka on mukavasti makkarana vyötäröllä. Mä oon muuten aika hoikka, mutta silloin masu oli kyllä valtava, kun muksu oli vielä perätilassa, eikä siis laskeutunut, sitten raskausmyrkytys vielä lopuksi ja sen myötä mukavat turvotukset... Mä olin ihan pallokala.

Mua yllätti se, kuinka hitaasti se vatsa vetäytyy suurinpiirtein normaaliin mittoihin. Muutama viikko syntymän jälkeen olin kaupassa ja yks työkaveri ihmetteli, että vieläkö mä odotan... :)

Carcas ja Sintti 7+5
 
Paino Mä odotan ja toivon että mulle tulis se 10kg, sillon painaisin jo normaalin verran. Ja sais kyllä jäädäkin muutama kilo sitten synnytyksen jälkeen.

Taaksepäin kallistunut kohtu Joillakin täällä on myös tämmönen? Mulla on joskus kanssa todettu. Onko siitä jotain "haittaa" raskauden aikana? En tiedä johtuuko siitä mutta aina menkkojen aikaan ja nytkin on ollut kipua selän puolella. Voisko se jotenkin painaa tonne jonnekin?

Mies Miten muilla mies on suhtautunut? Varsinkin jos on ollut yllätys? Täällä mies ei oikein oo alkujakaan ollu kovin innostunu. Vaikkakin itte laitto viestiä et kai sitä vauvaa vois alkaa tekeen.
Ja nyt kun se tärppäskin näin nopeeta niin mä oon kuulemma huijannu sitä, kun sanoin et siinä saattaa mennä puoli vuottakin. Ja koska mä oon tätä halunnu niin en kuulemma saa valittaa huonosta olosta tai muustakaan! Että mua ärsyttää!
Ja sunnuntaina ku grillailtiin ja sen naispuolinen kaveri oli kans mukana ja siideri keskustelun päätteeks mies sitten kerto kaverilleen, ja sano et pääsee kummiks. Että mua ärsyttää koko mies tällä hetkellä ja kovaa! Onneks mulla on vielä oma kämppä...

Nijan 7+4
 
Nijan mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Ei siitä mitään haittaa ainakaan viime raskaudessa/synnytyksessä oo ollu.. Maha alkoi näkyä myöhemmin, eipä oikeestaan muuta. Selkäkivuista en osaa sanoa, tuskin se kohtu tuonne niin kauas painaa? Tai mistäs minä tiedän. Iskias kipuja mulla on jo pari vuotta ollu, mutta johtuu ihan muusta..

Meillä mies on suhtautunut tosi hyvin, tottakai kun on yritetty toista niin kauan. Se pysyy enemmän järissään näissä asioissa toisin kun minä :D Osaispa itekkin ottaa yhtä rennosti edes välillä..

Pahoinvointi senkun jatkuu, samoin huimaa jos nousee äkkiä ylös. Mulla tosin on aina ollu alhanen verenpaine joten sekin vielä pahentaa tota. Eilen just neuvolassa mitattiin ja tulos oli 110/64, kuulema saa salmiakki syödä :D Jee huomenna ultra, toivottavasti näkyis pieni ihan oikeassa paikassa:heart:

tinker_ rv 6+4
 
Sannuli88 Mä en oo näillä näkymin menossa varhaisultraan. Ei oo nyt oikein varaakaan mennä, kun se tuntuu olevan aika kallista lystiä ainakin täällä Tampereen seudulla. Toki olis kiva käydä, mutta jotenkin tuntuu, että kyllä mun nyt pitäis malttaa odottaa vielä se 6-7 viikkoa!

Kinkkuliisa, Peippo78 Teretulemast pinoon :wave:

Milkaliina, Neljän suora & -Elle- Oi, onnea ihanista ultraterveisistä!

Heiluhäntä Kuulostaa kyllä ihan repäisykivuilta :) Tai tuommoisiksi mä oon ne mieltänyt.

Ella83 Kyllä mustakin olis tuntunut pahalta tuommoinen kommentti. Kyllä varmasti odottaja on välillä piinallisenkin tietoinen siitä, että mitä tahansa voi tapahtua ja koska tahansa voi tulla km jne. Ei siitä varmaan kenenkään tarvii erikseen muistuttaa.

Sannukka27 Mä oon myös vähän kateellinen huonovointisuudesta :D Mulla on ollut pari lyhyttä ällötyskohtausta vaan ja muutenkin olo suht. oireeton. Olis jotenkin parempi mieli, jos edes vähän alkais oksettaa :LOL: Ja nyt kun mä tän sanon, niin varmaan saan halailla vessanpönttöä raskauden puoliväliin saakka…

Painosta oli puhetta. Esikoista siis odotan ja painoa on jo nyt reippaasti liikaa, joten jännittää tosiaan, miten tässä käy. Ja sekin jännittää ihan hirveästi, mitä neuvolantäti sanoo ja miten ylipäänsä suhtaudutaan ylipainoiseen odottajaan :ashamed:

Meitä on tosiaan paljon ja on mahdotonta muistaa, mitä kukakin on kirjoittanut… Niinpä mulla on jo tuolta vauvakuumepuolelta asti ollut semmoinen tapa, että avaan Wordin ja naputtelen juttuni sinne. Samalla voin selata rauhassa tätä pinoa. Siinä on sekin hyvä puoli, ettei teksti pysyy tallessa, vaikka viesti häviäis lähetettäessä jonnekin bittiavaruuteen :p

Mamma Mirabelle Toivottavasti vuoto on harmitonta!

Nijan Mun mies on suhtautunut oikein hyvin, mutta meille tämä ei varsinaisesti ollut yllätys, vaan yhdeksän kuukauden yrityksen tulos. Miehellä on siis ollut hyvin aikaa käsitellä vauvan tuloa jo etukäteen ja siksi varmaan onkin nyt yhtä innoissaan kuin minäkin. Toivottavasti pääsette samalle aaltopituudelle miehes kanssa!

Me ollaan yritetty keksiä ”projektinimeä” pikkuiselle. Vaikka mä vastustan kovasti, niin mies meinaa itsepintaisesti kutsua sitä Samu-Sirkaksi :LOL: Sen mielestä se on kauhean kätevä, kun siinä on sekä pojan että tytön nimi ja lisäksi se tietysti viittaa Samu-sirkkaan :xmas:

Jomi 5+4 :heart:
 

Yhteistyössä