Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Tänään oli varhaisultra ja ihan oikeassa paikassa pikkuinen oli:heart:Sykkeetkin löytyi:)Kyllä voin sanoa, että pala tipahti sydämmeltä. Lääkäri sanoi, että on hyvin epätodennäköistä, että tulee keskenmenoa kerta sykkeet löyty ja aiempikin raskaus meni hyvin. Nyt sitä uskaltaa jo ihan luottavaisin mielin olla onnellinen tästä:)

La muuttui pari päivää, eli se olis 17.1.2012. Eilen oli ihan järkyttävä pääkipu jonka seurauksena lensi oksennus.. Näyttää nää pahoinvoinnit vaan pahenevan.

Hyvää viikonloppua kaikille ja oli nyt aika omaa napaa juttua, mutta pakko päästä hehkuttamaan. tinker_ rv6+3
 
Sartsa83
MM Voi eih! :( Ei saaaaa!!! :( Isoja tsemppi ja jaksuhaleja. Jospa kuitenkin... *pieni toivo* :hug:

Nijan ei kaikissa raskauksissa ole välttämättä ees oireita. Että ole nyt ihan huoleti siellä. Jos jotain vuotoa alkaa, niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä. Ootkos kuitenkin sinne neuvolaan siis jo soittanu? Ja voithan sä varmuuden vuoks jokatapauksessa varhaisultrassakin käydä, niin saat varmuuden masuasukista.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista lopuille! :flower:

Hohhoijaa tätä touhua. Niin omaa napaa kaikkialla... jotkut yrittää kovasti täällä tsemppailla ja kommentoida ja tukea, niin mitä siitä saa? Kukaan ei vastaa mitään siihen, eikä kommentoi sitten mitä itse on kirjottanut. Turha kait tämmösessä pinossa on sitten tämän enempää olla, kun kaikki näyttävät kirjottavan vain omasta tilastaan. Mun mielestä näitten keskustelujen tarkotus on nimenomaan kommentoida toisiamme täällä vuoronperään. Vai meneekö se niin että sitten vasta kun kirjotellaan kuinka paskasti menee, niin sitten joku kommentoi?

Mut voi siis poistaa tosta listasta. Ja toivotan kaikille oikein ihanaa raskausaikaa. En vain ole tottunut tällaiseen, missä jokainen vuorollaan puhuu pelkästään mitä itselle kuuluu. Meillä kun oli "Elokuussa 2010 synnyttävät" -pinossa tapana kommentoida ensin toisiamme ja sen jälkeen kertoa omat kuulumiset. Oli kiva siten lukea mitä muille kuuluu ja saada itsekin jotain kommenttia. Tuli olo, et oli tervetullut. Itsehän tuon pinon perustin, mutta jokainen joka sinne tuli, tuli huomatuksi, eikä tarvinnut tuntea ulkopuolista oloa.
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän suora
Sartsa83 varmasti ihan totta, että moni kirjoittaa vaan omia juttujaa eikä niinkään muillekkin jotain.. Mutta tässäkin ketjussa on niin monta jäsentä, että menee aika sekaisin kuka kirjotti mitäkin ja vaikka jos päivän olen pois ja luen kaksikin sivua ja kirjoitan viestin, on kauhean vaikea muistaa mitä kaikki oli kirjottanut. Ainoastaan ne jää mieleen, mistä itselläkin on jotain kokemusta jne. Varmaan sekin vaikuttaa, että alkuraskaus on aika ihmeellistä enkä ainakaan minä pysty hirveän järkevästi ajattelemaan aina :D
 
Sartsa83
tinker_ siis mä ymmärrän aivan vallan hyvin kun toista tässä itsekin nyt odotan, että aina sitä ei vaan osaa ajatella selkeästi ja menee tosiaan sekasinkin välillä kirjotusten kanssa, mutta noh.. itsellä kun on tapana kirjottaa aina sitä mukaan kun luen (selailen aina nuita taakse päin ja kirjotan aina ihminen kerrallaan ja tosiaan lopuksi omat asiat). En voi tietenkään vaatia toisilta sitä samaa... jotenki sitä vain ois halunnut päästä keskusteluihin mukaan ja sisälle niihin ja sitten tulee kovin ulkopuolinen ja epätoivottu olo. Mamma Mirabella tuossa nyt jotain mulle vastaskin kun häntä kommentoin ja joku toinen kommentoi takasin kun häntä kommentoin, mutta muuten...

Anteeksi tämä vuodatus... en halua mitenkään pahoittaa kenenkään mieltä. Noni ja nyt mä jo itken.. :'( Oon siis todella todella pahoillani....
 
Hirmuisesti haleja keskenmenon kohdanneille :hug:
Ja tsemppiä murehtijoille!

Sartsa83: Tuskimpa näillä pinoilla on sen suurempaa määrättyä tarkoitusta ja varmasti jokainen saa kirjottaa just omaa mieltä painavista tai ilahduttavista asioista oli ne sitten omia asioita tai muiden pinossa kirjottavien kirjoituksiin kommentointeja.
On kiva lukea muiden samassa tilanteessa olevien kuulumisia, mutta ehkä tärkeämpää itselleni on saada purkaa omia huolia raskauteen liittyen. On kiva kun joku kommentoi, mutta jos ei niin ei se minua haittaa. Raskaus on kuitenkin vasta ihan alussa eikä olla vielä muille paljoa kerrottu ja myöhemmin kun on kerrottukin en tietenkään voi jatkuvasti puhua vain raskaudestani. Siksi on hyvä, että saan tänne sitten kertoa asioita.

Täytyy myöntää, että kyllä itsekin välillä tympäännyn, hermostus ja joskus olen jopa suuttunut toisten väitteisiin, mutta sellaiset asiat kannattaa vaan ylittää ja onhan se niinkin, että kaikki pinot tai palstat tai ihan tälläiset keskustelut yleensäkin eivät vaan sovi kaikille. Tsemppiä pahaan mieleen ja onnelista odotusta Sartsa83 :)

ON: Täällä voidaan suoraan sanottuna huonosti. Itse pahoinvointia ei ole kuin ajoittain, mutta muuten kroppa ei suostu yhteistyöhön. Mulla tuli kuopuksen odotuksen 4 viimeisen kk aikana seuraksi kova jalkakipu joka esti nukkumisen lähes kokonaan. Kipu jäi ja jalka on niin huono, että sillä ei juurikaan kävellä. Nivelet piti piikittää nyt tällä viikolla, mutta nyt mitään ei tehdä raskauden takia. Kivut ovat olleet ihan helvetilliset. Mulla tavallisesti kipulääkkeenä Panacod ja sitä olen joutunut pari kertaa ottamaan kun nukkumisesta ja olemisesta ei ole kertakaikkiaan tullut mitään taas reiluun viikkoon. Fysiatri kielsi ottamasta Panacodia ilman synnytys- tai terveyskeskuslääkärin lupaa ja viime kerrasta tiedän, ettei ainakaan terkkarista anneta Panacodia. Ihan suoraan sanottuna pelkään että miten ihmeessä selviän tästä :'(

Toinen ongelma on uniongelmat jotka ovat vaivanneet kaikissa raskauksissa. Kun kivut saa pois niin en silti saa nukuttua. Pari viikkoa nyt menty 2-4 tuntia yössä nukkuen :|

Bassets 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille! Uskaltaisikohan sitä liittyä joukkoon? :) Tänään tein testin, ja selkeä plussa tuli, viiva ei tosin ollut yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Testaan varmaan lauantaina uudestaan, tuli hommattua useampi testi. :D

Meillä on jo yksi poika, 1v1kk, ja jos kaikki menee hyvin, niin ikäeroa olisi tulossa 1v9kk. Nettilaskurin mukaan laskettu aika olisi 28.1., eli listan häntäpäässä ollaan. Mulla on synnytyksen jälkeen kierrot olleet 28-34 päivää, laskin nyt kuitenkin 30 päivän mukaan.

Oireita ei juurikaan ole. Mä odotin kuukautisia alkavaksi pitkään, mulla tuli kierron puolivälistä lähtien veristä vuotoa, mitä lie olikaan. Enää ei onneksi ole vuotanut moneen päivään. Repäisykipuja tuntuu välillä esim. sohvalta noustessa. Naama on saanut muutaman näppylän. Eilen illalla iski järjetön turvotus, ja tuntui kuin mahassa olisi myllertänyt jo isokin vauva. :LOL: Niin ja mä muuten vielä imetän poikaani, olen kuullut että se voi vaikuttaa oireisiin, esim. pahoinvointiin että sitä ei tulisikaan. Pojasta oksensin kaksi kuukautta, tosin pahoinvointi alkoi vasta rv7+.

Mulla on nyt tilanne, mikä aiheuttaa päänvaivaa. Otin nimittäin reilut viisi viikkoa sitten jäykkäkouristusrokotteen, ja terveydenhoitoja sanoi, että ei saa sitten kuukauteen tulla raskaaksi. No kuinkas kävikään. :ashamed: Mulla meni ensimmäinen raskaus kesken, ja toista yritettiin saada alulle vuodenpäivät, joten en todellakaan olisi uskonut, että nyt tärppää heti, kun ehkäisy jää pois. Itse me tästä kuitenkin vastuun kannamme, en vaan kehtaa soittaa neuvolaan. :D

Ihan uskomatonta olla taas odotuspuolella, en mä usko todeksi vielä koko raskautta. Toivon kuitenkin NIIN kovasti, että totta on ja hyvin menee. Hehee, meidän kun piti tehdä toinen isolla ikäerolla, niin mä ainakin vannoin tuoreena äitinä vuosi sitten. :whistle: Lueskelen vähän tätä pinoa ja katselen, minne pitää laittaa tietoja, että pääsee listaan mukaan. :wave:

Empuuu rv 4+6 (vissiin)
 
Viimeksi muokattu:
Heei sartsa älä mee! :wave::)

Se on tosi että aikalailla omaa napaa on, ainakin näin alussa .
Itse ennenkin näissä pinoissa ollut niin se on kummasti muuttunut kunnon keskusteluksi ja toisten asioihin kommenttoinniksi lähes kaikilla kun kaikki on ns. turvallisilla vesillä raskautensa kanssa :)

Nythän tää on tällasta oksetusta, limaa, päänsärkyä, turvotusta ja vuotoa sekä iloa ja sydänääniä koko homma :D ;)

Ja mulla henk koht on ongelma tuo tekstien taaksepäin selaus ( teen sitä myös :) ) silloin kun omalla koneella oon. Mun pitää hopusti kirjottaa läppärillä jotain kuulumista ja hyvän päivän tovotuksia kaikille kun onnistun aina sohimaan koko kirjoitetun tekstin jonnekin hornan kuuseen siitä :headwall:

Ja mun muisti on niin huono etten muista kuka kysyi jotain tai kenelle olin kirjoittamassa niin täytyy aina tarkistaa ;)
 
Ela
No jopas.. Minusta on ainakin aivan täysin normaalia ja luonnollista, että tässä elämänvaiheessa, alkuraskaudessa, ne jutut on pitkälti omaa napaa : / Etenkin kun on pahoinvointia yms muuta pikku vaivaa on, niin ei jaksa oikein sen kummemmin kommentoida, varsinkin jos ei ole asiasta omaa kokemusta.

Mulla on ainakin kokemus, että kun pinossa tutustutaan ja tulee se porukka jotka aktiivisesti kirjottelee, niin se toisten kirjoitusten kommentointikin tulee sieltä sitten automaattisesti. Mut en minä ainakaan osais hermostua siitä, ettei tuiki tuntemattomat ihmiset kommentoi joka väliin miun kirjotuksia, enkä edes haluaisi sellaista "pakkopullaa", että kaikkea nyt pitää kommentoida..
 
  • Tykkää
Reactions: Tapiontytär
No jopas.. Minusta on ainakin aivan täysin normaalia ja luonnollista, että tässä elämänvaiheessa, alkuraskaudessa, ne jutut on pitkälti omaa napaa : / Etenkin kun on pahoinvointia yms muuta pikku vaivaa on, niin ei jaksa oikein sen kummemmin kommentoida, varsinkin jos ei ole asiasta omaa kokemusta.

Mulla on ainakin kokemus, että kun pinossa tutustutaan ja tulee se porukka jotka aktiivisesti kirjottelee, niin se toisten kirjoitusten kommentointikin tulee sieltä sitten automaattisesti. Mut en minä ainakaan osais hermostua siitä, ettei tuiki tuntemattomat ihmiset kommentoi joka väliin miun kirjotuksia, enkä edes haluaisi sellaista "pakkopullaa", että kaikkea nyt pitää kommentoida..
Mä olen kyllä niin samaa mieltä tästä. Toki ois hyvä kommentoida toisten asioista, mutta minusta on parasta niin että kommentoi silloin, jos on jotain ihan oikeasti sanottavaa eikä vaan silleen että on "pakko nyt jotenkin kommentoida". Sellaiset pakko-kommentit paistaa kyllä minusta aika selvästi tekstistä läpi, eivätkä ainakaan omaa mieltäni tuolloin juuri lämmitä :( Eiköhän se keskustelu parane, kunhan porukka alkaa päästä "turvallisemmille" vesille :)
 
Sartsa Sitä vartenhan tää palsta on että saa omia tunteitaan purkaa?Ei voi odottaa että jokainen muistaisi/ehtisi jokaiseen viestiin kommentoimaan, enkä minä ainakaan suoraan sanottuna viitsi jokaiseen voivotukseen ja nippaukseen haleja lähetellä.. Ja ei, tarkoitukseni ei ole olla tyly, pino on vaan nyt jo niin äärimmäisen laaja että lähinnä tulee tsempattua niitä jotka oikeasti sitä tsemppausta tarvitsee ja jutusteltua asioista joista jotain kokemusta on tai joista jotain tietää.
Ja en kirjoittanut tätäkään pahoittaakseni mieltäsi, mutta kai jokainen ymmärtää että jos vuorokauden poissaolon aikana tulee yli 2 sivua tekstiä, on vaikea kommentoida kaikkeen jotain.. : /

Mutta jos olet päättänyt poistua, niin oikein iloista, ihanaa ja rauhallista odotusta sinulle! :) Toivon kuitenkin että tulisit sinäkin kuulumisiasi kertomaan, kyllä tää elo tässä pinossa tasaantuu, kunhan päästään isommille viikoille.

Mamma Mirabelle Koita jaksaa, toivon todella että pieni vielä matkassa on... :hug:

Ihana lukea että moni on ultrassa käynyt ja sieltä hyviä uutisia saanut! :heart: Itse edelleen aikaa odottelen.. :kieh:

Nijan Hengähdäs nyt syvään, se että viiva oli haaleampi kuin kontrolli, ei tarkoita mitään..aika monessa testin ohjeessakin lukee että jos hcg taso on kovin korkea, saattaa testi alkaa vähän sekoilee kun ei "ymmärrä" sitä hcg määrää ja saattaa näyttää mitä sattuu.. :hug: Turha sitä tikkua on tuijottaa, niin kauan kun ei tule vuotoa, kaikki on meidän kirjoissa ok! :) Koita jaksaa sinäkin.. :hug:

Empuu Teretulemasta porukkaan mukaan! :) :flower:

(.) Jaksaa naurattaa, aamulla paukahti selkä ja nyt ei pysty kävelee kunnolla tai oikeestaan mitään muutakaan... :( Sitä pirun ultra aikaa ei ole tullut vieläkään ja kaikki ottaa aivoon. Viikonlopun kruunaa kyläilevä anoppi.

Tästä narinasta huolimatta, oikein ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Maira ja kirppu 6+3

Muoks. Sitä miehen mielipidettä raskaudesta piti kommentoida, meillähän herra oli heti kovin onnellinen tästä uutisesta, hänhän se oli joka alunperin sai mut puhuttua jättämään ehkäisyn pois vuoden vaihteessa.. :) Ja kun yhdessä jo se kohdunulkoinen surettiin helmikuussa, on mies selvästikkin nyt enemmän mukana kuin koskaan ennen. Antaa mun levätä ja on huolissaan voinnista, hoputtaa ottamaan yhteyttä sairaalaan et päästäis ultraan yms..On se vaan ihana ukko vaikka välillä saakin mun aivot naksahtaa.. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on kyllä pakko kommentoida tuota kommentoimista tai sen puutetta. Montakos meitä tässä tammikuun ipania odottaa, montako kymmentä se oli? Aikas monta, eikö? Eiköhän tässäkin pinossa päästä vähän lähemmäksi toisiamme kun väki vähenee ja pidot paranee, minusta tässä on nyt jo nähtävissä karsiutumista porukassa kun aika moni kai vain lukee jutut läpi muttei mitään kirjoita tai sit ovat koko pinon jo hyljäneet ja roikkuvat vain niminä listalla. Jos on joku akuutti juttu mihin nimenomaan haluaisi kommentointia niin voihan sen laittaa vaikka ISOILLA KIRJAIMILLA mutta muuten olen parin edellisen kommentoijan kanssa samaa mieltä, että minä en taatusti lähde siihen ruljanssiin että alan kirjoitella jokaiselle nimimerkille jotain ihan vaan siitä ilosta että varmasti tulee kaikki huomioitua. Nyt ei monikaan vielä ole käynyt neuvolassa ja vielä harvempi ultrassa (jonne kyllä haluaisin mutta odotan nyt mitä neuvolassa sanotaan) joten ei oikein ole muuta jaettavaa kuin nämä oman navan alaiset tarinat.

Eiköhän nyt hengitetä ihan syvään kaikki ja annetaan ajan kulua, kylä tämä tästä vielä helpommaksi muuttuu tämänkin ketjun seurailu kun tullaan tutuiksi. Itsekään en ole tässä pinossa mukana ollut kuin vasta 2vkoa vissiin, en millään voi muistaa kuka oli kuka ja mistä ja miten ja milloin ja miksi.

Mutta näin yleisesti, tsemppiä kaikille huonovointisille, kovasti voimia ikäviä uutisia saaneille ja meille muille onnellista odotusta!

R ja P.I. 7+1
 
Äskön tuli veristä vuotoo, luulin et maha olis ollu sekasin kun siihen malliin poltteli...mut ei tullu muuta tosiaan kun veristä valkkarii, ei nyt hulahtamalla mutta kuitenkin :(
Täytyy sit vissiin maanantaihin odotella et voi soittaa neuvolaan josko pääsis tarkastaa.
Neuvolaan on kyllä varattu aika 6.6 mutta tuskin sitä nyt sit enää tarvii :'(
 
Tervetuloa uusille :wave:

Ja jaksamisia huonoja uutisia saaneille :hug:

Uhmaan aikaisempia tekstejä ja tulee vaan omaa napaa, mutta nyt ei aivot toimi niin että muistaisin mihin kommentoida...

Mulla alkoi kans toissa yönä vuotamaan verta ihan kirkasta sellaista:( välillä se oli niukempaa, mutta välillä hieman runsaampaa ei kumminkaan menkkojen määriä. Aamupäivällä tuli sitten sentin kokoinen hyytymäkin ja sen jälkeen vuoto muuttui niukaksi ruskeaksi ja periaatteessa loppui kokonaan. Kipuja ei ole minkäänlaisia, mutta huoli on tosi suuri :( En oo nukkunut kahteen yöhön ollenkaan. Tää tais olla tässä :( Ultra on 9.6 vasta.

Minnuska ja huurunenu(t) toivottavasti 5+3
 
Minnuska & Nijan :hug:

Nijan:in nla onkin samana päivän kuin minulla, onko sulla miten nyt viikot?
Ja Minnuskalla tuo hyytymä ei kyllä oikein kivalta kuulostanut :'(

Täällä on menkat päällä edelleen , niinsanotusti.
Ei muutosta huonompaan tai parempaan!

Tuossa sellaista mäntyistä ikean trofast - hyllykkä miehen kanssa kannoin niin juuri kun kumarruin alas ja aloin nostamaan niin juilipa ikävästi alavatsalla toisella puolen!! :O
Mies siihen vaan, et no kai sä ny vielä paksuna oot jos se tuollain..?
Töissä tuli lievemmin samanlainen tuntemus tänään kun astiakorin laitoin telineen alimmalle hyllylle.
terkka sanoi ettei painavaa kannella, ja ei nuo sitä ollut kyllä..
Täytynee kumarrellessa olla kantamatta tai nostamatta mitään muutamaa kg painavampaa varmaan.

MM 5+5
 
Heipsan kaikille!

Onpa meidän joukko taas kasvanut! Tervetuloa kaikille uusille!!
Tässä meni pari päivää taas töissä niin, että en ehtinyt tänne vilkuilemaan ja nyt olen kyllä pudonnut aivan tyystin kärryiltä :) Onneksi junassa on netti niin pääsee nyt kirjoittelemaan kun ei mitään muuta voi tehdä..

Nijan ja Minnuska toivottavasti kaikki on kunnossa kaikesta huolimatta.

MM Mä oon tässä kovin pohdiskellut näitä kantamisasioita myös. Juilasee raskaita esineitä kantaessa ja periaatteessahan se ei oo kiellettyä, mutta kyllä se vähän huolettaa. Ja sitten kun nyt on siis ollut kannettavana semmoisia useemman kilon betonimöykkyjä (vain satunnaisesti) ja heliumipulloja niin oon antanu sit miesten tai muiden naisten hoitaa kantamiset. Tosi vaikea olla nostelematta ku oon tottunu tekemään aina ite :D Mut kannattaa nyt ehkä vähän sit varoa niiden painavien kanssa….

Turvottaja :hug:

MsMyway vois vaikka joskus käydä kahvilla jahka kesäloma mulla alkaa ja tuun viettään sitä Hervantaan. Laitetaan vaikka privassa viestiä :)

Painosta oli keskusteltu Itellä on kyllä enemmän kun laki sallii ja näen jo niin kuinka se neuvolan täti huokasee syvään kun näkee mut. Mutta oma aikomukseni on pitää paino tässä eikä saada kiloakaan lisää. Olin 4 päivän työreissussa ja ruoka kun oli siellä mitä oli (siis ei mitään valitse buffetista mitä haluat vaan syö tätä rasvamössöä jos pystyt) niin paino nousi 2 kiloa. Nyt oon saanu sen pois tämän viikon aikana ja tässä ajattelin pysyä.

Mies on suhtautunut aivan ihanasti. Suunnittelee jo kovasti että ”sitkun vauva” ja ”Sitkun perhe”. Ihanaa, että on niin innoissaan, koska auttaa varmasti tähän meidän etälapsenodotukseen :/ Hän jo lupasi osallistua imetysliivienkin hankintaan :D

Josta tulikin mieleeni ne imetysliivit. Aloitin tänään jo tilanteen kartoittamisen (ehkä hieman ajoissa mut eniveis). Huomasin, että kaarituki puski ulos liiveistä ja tajusin, että pitää lähteä liivikaupoille. Siinä vaiheessa tajusin, että näille mun maitotehtaille ei varmastikaan myydä missään normaalissa kaupassa liivejä, joten menee erikoismyymälöiden metsästämiseksi. Onneksi meidän toimiston alakerrassa sattuu olemaan yksi sellainen, niin helpottaa etsintää aika paljon, mutta luulen, että ylipäätään Helsingin valikoimat helpottaa elämää.

ON Eilen oli ehkä elämäni ikävin päivä. Koko päivän oksetti (mutta ei niin paljoa, että ois tarvinnu halata pönttöä), työpäivä oli kevyet 12 tuntia välissä pääsin nukkumaan päikkärit kotiin, mutta tuo 12 tuntia tuli oltua töissä. Itketti, väsytti, ärsytti ja oli kurjaa. Kun heräsin iltapäivällä päikkäreiltä halusin vaan jäädä peiton alle makaamaan, mutta sitten oli pakko lähteä liikkeelle. Onneks tänään oli sitten vähän parempi päivä. Tai oikeastaan todella paljon parempi päivä. Tänään pääsen moikkaamaan äitiä ja sekin on ihanaa! Alavatsaa juilii säännöllisesti ja rinnat on edelleen tosi kipeenä, joten olen onnellinen siitä, että asukki taitaa edelleen kulkea mukana :)

Anskutin ja Taavetti 6+0 (ja taas poksuu viikot, ja viikot poksuu taas.. :heart: )
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Ihan kamalasti tsemppiä ja halauksia Nijan, Minnuska, MM :heart: Unohdinkohan jonkun, anteeksi jos. Itse vuosin kaksosten kanssa ekat kaksi kuukautta ja se oli IHAN KAMALAA. Lääkäritkin lupaili varhaisultrassa tuulimunia ja että toinen tulee kesken tai ehkä kumpikin, mutta onnekkaasti kävi, meidän tuulimunat kuorsaa tuolla pinnasängyissään :) Vuoto voi tulla niin monesta kohtaa ja monesta syystä. Itse olen miettinyt, että ehkä mulla vuosi sektioarpi, tai että meillä olikin aluksi kolmoset tulossa mutta yksi ei jaksanut, tai tai. Koskaan en saa tietää, mutta kurjaa se oli, kurkin pikkareihin varmaan puoli vuotta ihan joka välissä missä kehtasin.. Ääh ei tästä varmaan mitään apua ollut, mutta että voimia lähetän teille <3

Turvottajalle myös kipujen ja surun kanssa voimia :heart:

Aijai taas on kuulunut sydänääniä, niin ihanaa (ja olen kade :D ):heart:

Tervetuloa uusille :wave:

ON. Itselläni on edelleen lähinnä hämillinen olo. Suuri väsymys on, keskiverto tympeys kehossa ja sektioarven ympärillä on mitä mielenkiintoisempia tuntemuksia ja oloja mutta muuten en oikein uskalla vieläkään uskoa. Äsken tuossa itkua vingutin katsellessa synnytysohjelmaa, snif. Olisi se vaan hienoa päästä sinne asti.

Uskoisin aktivoituvani täällä palstalla enemmän sitten kun/jos alkaa olla konkreettisempaa tämä odotus. Hiukka koen olevani tämmöinen tätyli täällä palstalla, mutta ehkäpä täällä tätylilläkin on käyttöä =). Multa voi ainakin kysellä hullun vaikeista ja hitaista synnytyksistä ja kaksosista =)

Varmaan tämä meidän yhteisö tässä pikkuhiljaa löytää tyylinsä ja tapansa toimia, joka porukassa on aina erilaiset ihmiset. Lämpöä ja valoa meille kaikille, kesä tulla puksuttaa ja lehtien mukana kasvaa meillä sisällä sormia, varpaita, silmiä, neniä (toivottavasti oikeisiin paikkoihin ja oikeat määrät :rolleyes:), pieniä ihania tyyppejä hihii :heart:

-pavunvarsi ja nappi 5+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neljän suora
Sartsa83
nyt mua hävettää oikein todenteolla.. liekö joku hormonipiikki olleen tossa aiemmin? En tiiä. Edelleenkin pahottelut ja saatte ihan rauhassa kirjotella kuulumisianne, koska sitähän varten tämä juuri on. *huokaus*.. MIKÄ MUA VAIVAA TÄSSÄ RASKAUDESSA? Oon ihan pimee.. :ashamed:

Enkä mä poistu minnekään. Kiitos MM ja Maira :hug:

Ja tosiaan kaikille muille, jos harmistuitte mun moisesta purkautumisesta, niin anteeksi. :headwall: :ashamed:

Anskutin liiveistä.. käypäs kuule täällä: Taikapilvi
Siellä on todella hyviä imetysliivejä. Itse sieltä kahdet tilanneena. Ne muotoutuvat rinnan mukaan, kun rinnat kasvavat ja pienenevät. Ei ole kaaritukia. Ne ovat vähän sporttisen oloset. :) Suosittelen jos yhtään sen tyyppisistä itse tykkäisit.

Nijan ja Minnuska :hug:

Niin ja tervetuloa Empu :wave: :flower:

Tää poistuu nyt nolona takavasemmalle ja tulee taas tänne huomenna uusin mielin.

Hyvät yöt! :heart:

(huomenna pokspoks.. ;) ) Sartsa ja Mysti 7+6 :heart:
 
Sartsa83 :hug: raskaushormonit saattavat joskus tehdä kepposiaan.. ;) Täälläkin mies saa kyllä aina välillä kokea mitä hormonivaihtelut saavat mulla aikaan :p

Pavunvarsi Tuo sun tekstin viimeinen kappale oli tosi kauniisti kirjoitettu, ihan liikutuin täällä :)

Oikein paljon jaksuja kaikille epämääräisistä vuodoista kärsiville!

Meillä oli oikein tapahtumarikas ilta. Lapsukaiset onneks ovat mummolassa yökylässä, sillä piti lähteä käyttään miestä tk:ssa tikattavana. Meni sitten irrottelemaan jäätyneitä karjalanpiirakoita toisistaan kokkiveitsellä : /

Mut nyt minäkin poistun tästä.. oon ollut vissiin tämän päivän palstaterrori tms. postausten määrän suhteen :ashamed:

Pirtsi, edelleen 7+5
 
Oumaigaad Pirtsi onpas teillä on ollut KOVAT karjalanpiirakat ja kovat aseet :p Toivottavasti ei käynyt pahasti? Ens kerralla teette jotain muuta jos lapsetkin on hoidossa jooko ;) Ja kiitos :heart:

Sartsa83 PUS, kyllä tänne mahtuu hormoni ja tunne jos toinenkin, me ollaan hei naisia :D (miksei täällä ole semmoista huulipunahymiötä??) Tottakai jäät, suahan vaivaa juurikin TÄÄ raskaus :heart:

Nymmääkin alan kömpiä petiin, HYÖT!
- pavunvarsi ja nappi 5+6
 
Sartsa83
Pirtsi ja Pavunvarsi jep, raskaushormonithan ne. Mitä ihanempia. :p Iso :hug: ja PUS molemmille. :) :heart: Tää on mulle vaan tooooodella outoa, koska esikoisesta ei ollut mitään tämmöstä. Ainoastaan olin hirveän tunneherkkä ja itkeskelin ties mistä millonkin. Mut tässä oon koko ajan ihan järjettömän pahalla tuulella, kiukkuan niin miehelle kuin pojalle ja ärisin muillekin. : / En tykkää tämmösestä ollenkaa, kun en haluu olla tämmönen hormonihirviö. Tosin, ainoona positiivisena voisin toivoa tämän johdosta tyttöä. ;) :p

*muoks siis mitä Pirtsi sun miehes teki? Voi pyhä sylvi noita miehiä! Noh, en oo yhtää sen parempi. Onnistuin ennen esikoisesta raskautumista höyläämään juustohöylällä pikkurillin auki, johon sain kaksi tikkiä. :p

Tänään POKSPOKS *tuulettaa* Sartsa ja Mysti 8+0 :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Voi Sartsa..:heart: Tuo tunteiden ailahtelu ja varsinkin raivoaminen on täällä niin tuttua.. Epäilys raskaudesta heräsi, kun raivostuin miehelle ja lapsille mitättömän pienistä asioista ja vedin hirveitä mykkäkouluja.. Nyt on jo vähän rauhallisempi olo (koputtaa puuta).. :D Mutta kiva, että päätit kuitenkin jäädä! Kommentointi lisääntyy, kunhan tässä tosiaan tutustutaan.

Kävin eilen siellä illlanvietossa, syötiin ravintolassa kaupungin laskuun ja käytiin jopa Onnelassa laulamassa karaokea! Juomattomuutta selitin vain sillä, että väsähtäisin jo kymmeneltä jos työpäivän päätteeksi joisin muutaman lasin viiniä. Tiedä sitten, menikö oikeasti läpi.. :D

Joku jo joskus aikaa sitten kyseli miehen suhtautumisesta raskauteen. Meillä mies suhtautuu tähän raskauteen vielä vähän varauksella. Alkuvuodesta kun sain keskemenon, mies oli sitoutunut raskauteeni ihan täysillä, oli päättänyt olla kokonaan ilman alkoholia koko raskuden jne (ihan esimerkkinä vaan). Keskemeno oli sitten ehkä hänellekin aikamoinen shokki. Nyt mies ei sitten ymmärrä, että minua saattaa väsyttää, huolettaa, yms yms. Hän on sitä mieltä, että miksi tehdä asiasta numeroa, kun mikään ei ole vielä varmaa, mitä tahansa voi vielä tapahtua. Kuten ehkä kanssasisareni voitte kuvitella, itse en osaa suhtautua asiaan ihan samalla tavalla.. :headwall: Ja tämä tietenkin aiheuttaa välillä keskustelua..

Mutta nyt lähden herättelemään miestä ja tuota pienempää tyttöä, ovat jo "päiväunilla" kun neiti heräsi väärällä jalalla. Sen jälkeen pitäisi lähteä esikoisen voimistelukauden päättäjäisiin.. :) Hyvää viikonloppua kaikille!
Pinuski 6+0 :)
 
Sartsa Mulla nuo raskaushormonit olivat esikoista odottaessani kaikkein pahimpia, silloin mielialat vaihteli todella paljon laidasta laitaan, mutta kyllä niitä tosiaan nytkin löytyy ;) ja auts! toi sun pikkurillin höylääminen, kyllä sitä me naisetkin osataan :(

Pavunvarsi Kaiken lisäks eilen oli miehen synttäripäivä, että oli oikein mahtava huipennus sille illalle :headwall: Kieltämättä meillä oli ihan muita suunnitelmia alunperin illalle eli oli tarkoitus saunoa kerrankin kahdestaan ja mistäs sitä tietää mitä sitä ois vielä tullut touhuiltua ;) mutta ne nyt sit jäi..

Eli tosiaan aloin laittaan pakaste karjalanpiirakoita uuniin ja nepä olivatkin jäätyneet toisiinsa kiinni enkä saanut niitä itse irti. Mies sit tuli auttaan ja otti nerona veitsitukista kokkiveitsen jolla alkoi kampeamaan niitä irti toisistaan : / ja seurauksena oli tosiaan veitsi keskisormen tyveen, aika syvä haava ja tikattavaksi :headwall: 4 tikkiä laittoivat. Onneks ei menny jänteitä poikki ja tuntokin tais säilyä aika hyvänä. Mies-raukka oli eka kertaa tikattavana. Sitä näytti jännittävän touhu niin että ihan tutisi siinä pöydällä maatessaan.. teki mieli mennä pitämään sitä kädestä mut en kehdannu nolata sitä niitten muitten nähdessä :D :D mietin siinä vaan, että onneks se oon minä meistä, joka luonnollisestikin hoitaa sen synnyttämispuolen ;)

Kamalaa, miten mä kirjoittelin tuohon mun miehestä, mut oikeesti en voi ku kehua sitä.. aivan loistava mies ja isä lapsilleen :heart: minkäs sille nyt toki voi, että hiukan tikattavaksi joutuminen jänskätti :)

On tää ihmismieli kyl niin kummallinen.. Miks mä en uskalla nyt nauttia tästä, vähä-pahoinvointisesta raskaudesta täysillä? Tätähän mä oon aina aiemmin toivonut omalle kohdallenikin (mm. kavereillani ollu juuri tällaisia raskauksia aiemmin) ja nyt ku saisin vaan olla niin oonki koko ajan hermona ku on ei ookaan yrjöolo! Mikään ei näköjään oo hyvä :headwall: Vaikka eilen näinkin sen pikku-sydämen sykkivän tuolla masussa niin silti hermostuttaa koko ajan :(

Joo, no jospa mä kömpisin nyt takas tuonne miehen viereen sänkyyn torkkumaan.. piti vaan varalta nousta syömään hiukan jotain ettei se pahaolo vaan pääsekään iskemään.

Pirtsi 7+6
 
Mamma Mirabelle Kyselit viikkoja? Nyt niitä on 7+6

Vähän kyllä tuli paniikki eilen kun sitä verta jonkin verran tuli, mutta eipä sitä tullu tosiaan kun sen kerran ja pyyhkiessä sitten vielä seuraavalla kerralla, mutta ei sekään ollu enää sellasta punasta vaan enemmänkin oranssia?! voiko se ees olla sen väristä :D Hiivaa epäilin tossa jokunen päivä sitten, mut mut...

Viime yönä oli JÄRKYTTÄVÄT alaselkä kivut, ne tuli aaltoina, samanlaisia ku pahimmat menkkakivut. Luulenpa vaan että kohtu paino taas jonnekin, mullakun on vielä scheuermannin tauti niin selkä on notkolla. Josko sen takia sitten olis enemmän sisukset tiellä kun kohtukin taaksepäin kallellaan.
Henkisesti oon varautunu siihen ettei tuolla enää mitään elämää oo, mutta sen näkee sitten kun sen aika koittaa. Nyt on taas hyvät fiilikset. Kiitos tuesta :flower:

Nijan 7+6 (näillä mennään niin kauan kun on toivoo :) )
 

Yhteistyössä