Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Täälläkin on ollut närästystä. Kesti hetken tajuta että mitä se on kun ei ole vuosiin närästänyt.

Onko kellään muuten kokemusta raskautumisesta pahasta endometrioosista huolimatta? Olisikohan tuon turvin mahdollista päästä varhaisultraan... Itseä kovin mietityttää kun endokystan leikkauksen yhteydessä muutama vuosi sitten minulle sanottiin että mahdollisuudet hedelmöittymisestä ilman apuja on pienet. Kovin tietenkin haluttaisi että sinne kurkattaisiin, että missä kunnossa se kohtu on ja onko kirppu oikeassa paikassa. Mutta niin siis, onko täällä ketään joka tietäisi ko asiasta enemmän?

Ngale & Kirppu 6+1
 
felicia
:wave:

Heippa taas kaikille! Saanen hypätä takaisin tänne, ei sitten ollutkaan keskenmeno! Tulen juuri ultrasta jossa sydän sykki kiivaasti :heart:

Mulla tosiaan alkoi vuoto 2,5 viikkoa sitten ja vuoto koveni ja oli ns. oikeaa verta. Yllätyksekseni lääkärissä viime viikolla kohtu olikin kiinni ja kova, vaikka lääkäri veikkasi ekana keskenmenoa, halusi varmistaa sen ultralla, jossa näkyi epäselvästi jotain. Laittoivat lähetteen naistenpolille, josta en sitten saanutkaan aikaa, vaan jouduin odottelemaan. Lopulta pääsin päivystykseen tänään kun valitin pahaa oloa.
Veri tulee lääkärin mukaan eteisesta istukasta, muuta syytä ei löytynyt.

Eli laskettuaika 1.1.2012 ja sairaala jorvi.

Felicia 7+3
 
LeenaT, Minnuska78, Ngale, jag78, Anskutin, Sannuli88 ja maka

Ihanaa, kun tulee väkeä ja keskustelua lisää! =)

SenSen, :hug: Onneksi tuhru ei tarkoita vielä mitään, mutta ymmärrän huolesi. :hug: Pidetään peukkuja, että tuhrut pian häviäisi! b=)d

Tapiontytär, paljon onnea ultranäkymistä! :heart:

Tasan viikko ultraan, milläs tässä pitäisi malttaa odottaa?!
Tosi kovat kipuilut alavatsalla on edelleen mun riesana ja mullakin mielessä on käynyt mahdollisuus useammastakin pienestä. Eilen illalla miehen kanssa vitsailtiin, että jos siellä onkin kolmoset. Tosin siinä vaiheessa ei enää paljoa naurattaisi.
(Älkää käsittäkö minua väärin, sillä uskon ja tiedän monikkolasten olevan vanhemmilleen vähintään tuplaonni, sillä olen itsekin yhdet kaksoset tähän maailmaan saattanut. Sen takia toiset samanmoiset olisi jo järkytys. :D)


Neljän suora 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mahtavaa felicia! Tervetuloa takaisin! :flower:

SenSen, toivottavasti on vaaratonta tuhruilua. Mullakin tuhruili yhden päivän ajan 4+ viikoilla ja seuraavana tuli numero kakkosella istuessani jälkiruokalusikallinen kirkasta verta. Säikähdin kovasti, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään, joten oli varmaan jotain kiinnittymisen yhteydessä kohtuun jäänyttä joka sitten siinä äkistellessä tuli pois. :ashamed:

Tervetuloa kaikille uusille plussaajille!

).( Voi yökötys! Eipä auta sea band -rannekkeet ei... Kaksi aamua alkanut pirjotessa ja tälläkin hetkellä tekisi mieli mennä kylppärin puolelle... Että osaa olla kökkö olo. Eilen soitin jo Jorviin np-ultra aikaa ja sain sen jo neljän viikon päähän! :O Silloin pitäisi olla 11+0 melko lailla tasan. Siihen asti pitää siis kärvistellä ilman varmistusta, että mahassa on joku. Ehkä sen kestää... Nyt vaan hirveä miettiminen mihin esikoinen siksi ajaksi hoitoon, kun sinne ei saa tuoda lapsia (varmistin vielä puhelimessa) eikä haluttaisi kertoa vielä ennen ultraa kenellekään. Mies kun haluaa mukaan ultraan. No, on tässä neljä viikkoa aikaa keksiä ratkaisu jos sinne asti päästään.

Luru rv 6+6
 
Soitin tänään neuvolaan ja eka aika olis jo ens viikon torstaina, tuntuu tosi oudolta!:DHuomenna soitan ultraa, vaikka lupailivat kyllä neuvolan kautta lähetettäkin siihen, eli rv7 pitäs olla se.. Mut mieluumin meen tuonne yksityiselle kun siellä oon aikasemminkin käyny.. Huono olo ei vielä oo, närästää vaan. Väsyttää ihan sikana ja palelee myös. Mahaa ja nivusia vihloo, mut muistelen esikoisestakin, et ois ollu samoja oireita alussa. Välillä oli ihan niinkin kipeä maha et piti kippurassa maata.. Tosin nyt sitä pelkäis enemmän kun on riskit suuremmat tuohon kohdunulkoiseen.. :(
 
Tervetuloa uudet :wave:
Taitaa tammikuu tosiaan olla aika vauvarikasta aikaa kun tännekin tupsahtelee koko ajan uusia odottajia :D

Sannuli: Onnittelut plussasta :heart:
Kiva et tulit tänne... Olin kyllä koko ajan ihan varma et plussan saat siihen testiin ;)

Tänään alkoi aamulla lievä pahoinvointi, jes! Nyt tiedän ainakin et oikeaan suuntaan ollaan menossa... Tissitkin on alkaneet kipuilemaan, etenkin noi nännit on aikas arat :whistle:

Felicia: Upeita uutisia sulla! Näin se elämä voi yllättää =)

 
Mulla kans "närästää" eli palan tunnetta on kurkussa varsinkin jos erehtyy illemmalla syömään liian tuhdisti. Kummassakaan aiemmassa raskaudessa ei ole närästystä ollut, ei edes esikoisen aikana vaikka sappirakko poistettiin vasta esikoisen jälkeen. Ja mulla kans toi närästys alkoi jo ennen plussatestiä. En kyllä haluaisi sitä riesakseni kun viimeksikin raskaus meni tositosi hyvin, ei ollut turvotusta eikä verenpainetta, hemog. pysyi hyvänä koko raskauden ajan eikä ollut niin mitään vaivoja juurikaan jos ei liitoskipuja lasketa.

R ja 5+6
 
Mahtuuko mukaan? :wave:

Positiivinen testi tehty maanantaina ja toista odotellaan :) Etomista on aamuisin, mutta muuten mennään väsymyksellä ja lämpötilojen vaihtelulla (kylmä ja kuuma koko ajan)...niin ja tietysti pissattaa :D

Jemppi, toinen, PHKS LA 20.1.12

Jemppi & pikkarainen 5+0
 
Ooh tännehän tupsahtanut iso joukko uusia, tasapuolisesti tervetuloa kaikille! :wave:

Täällä JÄRKYTTÄVÄ väsymys. Ja töissä pitäis käydä... ja illat jaksaa 4 ja 6 vuotiaiden kanssa *haukotus*... ehkä mä kömmin niiden kanssa kohta nukkuun. Paitsi, että sieltä alkaa Grayn anatomia....:p

Ainiin, sain neuvolaan ekan ultra-ajan 1.6. niin ei tartte odottaa np-ultraan asti! Ei malta odottaa...

 
HeiP!
Täälläkin yksi uusi liittyisi joukkoon mukaan :wave: . Tänään plussasin selkeät plussat kahteen testiin vaikka parin päivän päästä alkaisi vasta menkat. Syksyllä plussa muuttui negagsi viikossa. Joten vielä aika varovainen mieli. Tämä nyt kuitenkin jos selvä plussa..nimimerkillä kymmeniä nega-testejä tehnyt..Meillä jo vipeltää kotona 3-vuotias. Tämä kakkonen on ollut työn alla jo pitkään. Uskomaton tunne! Väsymys tosiaan painaa ja rinnat kipeinä..ja palelee.
Jaksamisia kaikille!

Whiterose ja 3+5 (vasta...huhhuh..)

Niin ja laskettu aika noin 27.1
 
Neljän suora Sulla olis kyllä oikein tosi hyvää tuuria jo jos taas masussa olis enemmän kuin yksi :D Ja varmasti olisi pieni shokki ;)

whiterose Ohoh, oot kyllä aikas aikaisilla viikoilla saanut plussan testiin :D Mutta mitäpäs se haittaa, tervetuloa myös mukaan! :)

Että eilen illalla väsytti |O Teki tosi tiukkaa pysyä hereillä. Huoh, alaselkää särkee. Pelkään hirveästi että sama toistuu mitä esikoisesta. Olin rv 20 eteenpäin lähes täysin "jalaton ja selätön". Kävin kaikenmaailman lääkäreissä ja fysioterapeuteilla asiasta, kun neuvolalääkärihän ei uskonut että minussa mitään vikaa on :( "Monet hakee saikkua kun on (muka) selkä kipeä mutta tosiasia on ettei viitsi olla töissä". Työterveyslääkäri totesi että mulla on lanneselän yliliikkuvuutta ja erimittaiset jalat! Ei siis tuota erimittaisuutta livenä huomaa :D En huomaa sitä itsekään. Fysioterapeutti laittoi sellaisen ison kovakantisen kalenterin toisen jalan alle ja huomasin heti eron. Mutta saikulla oltiin siitä eteenpäin. Rv 26+3 meidän tyttö sitten syntyikin (oli itse rapsutellut sikiöpussiin reiän josta alkoivat supistukset).

Haha, mies halusi että testaan tänään uudestaan :LOL: Ei varmaan voi millään uskoa että raskaana ollaan. Tai sitten takana on jotain muuta. Viime kuussa tosiaan olin raskaana enkä millään meinannut saada kunnon plussaa (tosin kuin eilen), ja kesken meni rv 5+6. Ehkä miestä pelottaa että kesken menee taas tms. No onneksi on tänään testejä laatikossa. Tilasin siis testejä sunnuntaina eikä testit olleet vielä eilenkään laatikossa, joten kurvasin salaman nopeasti apteekkiin kun en enää voinut olla. Onneksi menin :)

Ihanaa päivää kaikille! :)
Sannuli ja vaavi 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkoi eilen kurkku tulla kipeeksi ja nyt sen on sellainen et tuntuu kun nielis haarukoita... yö meni huonosti kurkkukivun takia, ei saanu nukuttua kun nieleminen tekee niin kipeetä varsinkin kun suu kuivuu... ja sit tietty toi meidän kuopus 3,5vee änkes viereen joten oli aika ahdastakin :headwall:
Nyt on pinna kireellä ja kaikki ottaa pattiin :kieh:
Muutenkin oon kyllä ollut tosi kiukkuinen ja ailahtelevainen... Itkukin on herkässä :O
Hormooneita täytyy vissiin tästäkin syyttää :whistle:
Tääkin on ihan ihme juttu jun oon joka raskaudessa tullu kipeeksi ekoilla viikoilla.. viimeksi oli oksennustauti ja sitä edellisessä kova flunssa ja korvatulehdus... Mistä lie johtuu :confused:

 
Hei kaikille!

Olenpas tässä hetken verran vain seuraillut sivusta, kun on niin kiirettä pitänyt. No tällä viikolla minut sitten pysäytti tämä pahaolo. 3 päivää sinnittelin töissä, mutta tänään en pystynyt edes koko työmatkaa ajamaan ilman pahoinvointia, joten päätin pitää kotipäivän. Ei oo herkkua ei. Ehdin jo ajatella, ettei mulle mitään pahaa oloa varmaan tuukaan.. jep jep.

Alkaa jo merkein ärsyttää koko raskaus, vaikka enhän mä niin oikeesti ajattele. Eilen kerroin hyvälle ystävälle, jolla LA kesällä, niin vähän helpotti, kun sai purkautua. Onhan tuo mieskin ollut mua tukemassa, mutta ei se oikeen vielä tajuu, et MITÄÄN ei tee mieli.
Eli samoja mietteitä täällä kuin muillakin.

Oon vähän surkea keskustelija nyt, kun taas purin vaan omaa napaani, mutta seurailen kyllä mielenkiinnolla kaikkien juttuja, joten koittakaa kestää.

Kiiku 7+1
 
Tervetuloa mukaan, uudet plussanneet! Superisot onnittelut kaikille! :heart:

Tapiontytär Onnea hienoista ultrakuulumisista!

SenSen Jospa se tuhruttelu olisi harmitonta! :hug:

felicia Voi miten hienoa, että vuoto olikin väärä hälytys. :flower:

ON Luulin ensin, että mähän oon ihan rauhallinen tän raskauden suhteen, mutta eilen sitten alkoi epäilyksen peikko nostaa päätään… Tein viimeisen testin pois ihan huvikseni eli PregCheckin liuskan. Vertasin sitä viivaa sitten kaksi päivää aiemmin tekemääni PregCheckiin eikä se viiva ollut juurikaan vahvistunut. Toki se oli jo siinä ekassa liuskassa melkein yhtä vahva kuin kontrolli, että ei tuo varmaan tarkoita mitään, mut silti alkoi vähän pelottaa. Eilinen oli vielä suht. oireeton päivä, niin senkin takia juoksi ajatukset aikamoista kehää. Illalla onneksi mahaa alkoi juilia tuttuun tapaan ja se turposikin ihan potkupalloksi :D Sitten jo tuli onneksi vähän ällöttävä olokin.

Mulla on useampana päivänä ollut vähän semmoinen krapulainen olo aamuisin. Etenkin tänään oli vaikea saada mitään ruokaa alas. Nälkä on kyllä melkein koko ajan, mutta mitään ei oikein tunnu tekevän mieli. Leivoin eilen toscapiirakan, mutta eipä maistunut sekään. Normaalisti oon todella paljon makean perään (ja kyllä suolaisenkin, köh). Karppaukseen palaamista oon nyt kovasti pohtinut, koska en haluaisi kerryttää kovin paljon enää kiloja, kun niitä ennestäänkin on ihan liikaa (BMI jotain 30). Ylipaino harmittaa senkin takia, kun ei varmaan se vauvamaha ala kovin varhaisessa vaiheessa näkyä tän oman massun alta…

Jomi 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Jemppi, Whiterose ja Marja-Leena71



Tuosta miehen mukana olosta odotusaikana, mulla kun ensimmäinen raskaus oli riskiraskaus (kaksoset) ja muutenkin vaikea, mies oli tosi hyvin mukana. Jouduin sairaslomalle muistaakseni rv24 ja jo paljon sitä ennen mies oli vapaaehtoisesti ottanut hoitaakseen kaikki kotihommat. Hän myös tunnusteli vauvojen liikkeitä, kuunteli dopplerilla, kävi mukana neuvolassa ja kaikissa ultrissa. Siis juuri niinkuin olen kuvitellutkin, että isäkin on odotuksessa mukana. No, sitten kun tuli toinen raskaus, ei kyllä miestä enää paljoa kiinnostanut. Toki ultrissa kävi ja liikkeitäkin tunnusteli, kun oikein kehotin, mutta muuten oli kyllä kiinnostus laimentunut ja sain tosissani valittaa särkyjäni (lue: nalkuttaa), jos halusin apuja esim. kotitöihin. :kieh: Ja näin alun perusteella voin hyvin päätellä, että kiinnostus on edelleen laimentunut koko raskaushommaa kohtaan. Toki mies siis rakastaa lapsiaan yli kaiken ja alkujärkytyksen jälkeen tämäkin yllätysraskaus on iloksi muuttunut, mutta eihän se ymmärrä, että minähän se tässä olen jatkuvasti maha pystyssä ja saattaisin kaivata vähän tukea ja ymmärrystä. :headwall:

Että sellainen valitusvirsi tänään. :ashamed: Piti vain pikaisesti tulla riemuitsemaan uusista viikkonumeroista. ;)


Neljän suora 7+0 poks!
 
Jahas, neuvolassa käyty.. :) Th sai la:ksi 17.1, mut eipä se niin päivälleen ole.. :D
Katsottiin kaikki tarpeellinen ja th vaan naureskeli et oon rautanen akka, hemoglobiini oli 156.. :D Pissanäyte pitää viedä tk:hon maanantaina kun leukkarit oli pissassa vähän koholla, mut mulla on ollut pieni epäilys että vois olla pissatulehduksen poikaa, joten tarkistetaan se nyt sitten..
Th vilkas myös ultralla, sehän oli tiedossa ettei sykettä tms. näy tässä kohtaa, mut katsottin vaan et onko siellä mitään tapahtunut ja olihan siellä.. :heart: Eli ku yms. pelot on tällä kertaa turhia.. :D Nyt sitten vaan odotellaan aikaa äitipolille!

Hirmuisesti onnea kaikille uusille plussista!!

Maira ja Kirppu 5+2
 
Maira, :heart: Onnea ultranäkymistä rautaiselle akalle! :D On tuo mukavaa, että toisissa neuvoloissa on ultrausvehkeet. Meillä on vaan se kivikautinen doppleri-vehje, jota sitäkään terveydenhoitaja ei oikein osaa käyttää. :rolleyes:
T: Nimim. en ole katkera, mutta kumminkin :saint:
 

Yhteistyössä