Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Sannuli88 mä soitin neuvolaan tällä viikolla ja ens torstaina olis jo eka aika. Ihmettelen kyllä miten näinkin alussa kun jo toista odotan, mutta mikäs siinä :)

Lara-- niin missä vaiheessa sulla näytti tuo clearblue 3+? Saa nähä mikä viikko itellä nyt on :D

Luulisin, että rv5+5. Tänään aamulla oli tosi etova olo, rinnat on myös kipeenä..
 
tinker_: Vähän paha sanoa ihan varmaksi, kun laskettuaika tosiaan heitteli... Mutta veikkaan että olin 6+ jotain... 17.1.2010 olen näköjään tehnyt testin tuloksella raskaana 1-2 ja 4.2.2010 raskaana 3+ eli ihan on paikkansa ainakin pitänyt viikkojen kasvu :)
 
Heips! Ihanan aurinkoinen päivä tänään ja heräsin ihan superpirteänä vaikka en saanut kun 6 tunnin unet. Kesä <3

Tervetuloa Lonely!

Neuvolaan soitin heti samana päivänä kun tein plussan, koska neuvolan sivuilta luin, että heti plussan jälkeen on hyvä ottaa yhteyttä. Sikälikin ihan hyvä, että meinas tosiaan olla vähän sen aikataulun sovittamisen kanssa ongelmaa.

Liikuntaan Kävin eilen sit kahvakuulailemassa ja löysin kyllä jo juttuja, joita ei pystyny tekemään kun rupesi kiristämään jostain tmv. Ja sen lisäksi huomasin, että sykkeet nousee tosi paljon helpommin tosi korkealle. Mulla muutenkin nousee liikkuessa sykkeet korkealle, mutta eilen tuntui että ne pamahti kattoon samantien. Ja jouduin kyllä jättämään sen 12 kilon kuulan lattialle suurimmassa osassa heilautuksia ja tyytymään siihen 8 kilon kuulaan : / Ja se sitten taas tuntui ihan superkevyeltä kun on tottunu 4 kiloa suurempaan vastukseen :D
Aattelin kyllä jatkaa kaikkea sitä liikuntaa mitä tähänkin asti, joskin mahallaan maaten tehtävät liikkeet täytyy kai jättää jossain vaiheessa.

ONTänään on ollut ikäviä menkkamaisia kipuja alaselässä, mutta toivon, että se on ihan normaalia.
 
Neuvolasta: Mä ajattelin tänään soittaa neuvolaan. Viime kerralla soitin neuvolaan vasta rv6+0 ja silloin sain ajan parin viikon päähän, mutta sattuneesta syystä en sinne sitten koskaan mennyt. Ja ens viikolla vois sitten varata ajan varhaisultraan. En oo kuullut että meidän neuvolassa mitään ultrausmahdollisuutta olis.

Tupakoinnista: Mairalle tosiaankin tsemppiä lopettamiseen. Mä poltin seitsemän vuotta ennen kuin lopetin. Ekan kerran lopetin ekan plussan tultua joulukuun 20. päivä. Poltin rauhassa nautiskellen viimeisen tupakkani. Tai no niin mä luulin. Se raskaus oli kemiallinen ja alkoi sitten taas tupakka maistua. Kauan ei sitä kestänyt, sillä uudenvuodenlupauksena päätin lopettaa tupakoinnin. Oli hyvä vedota aina siihen lupaukseen, kun moni ihmetteli. :D Aluksi oli vaikeaa, kun ei aina muistanut, ettei polta. Mutta mitään pahoja vieroitusoireita ei ollut, parina päivänä lievää pääsärkyä vain. (Tänään illalla tulee 20 viikkoa lopettamisesta :D)Oon sitten vaan haistellut vieressä kun mies polttaa. En toki silloin kun olen raskaana (ollut). Viime raskaudessa se haju rupes jopa oksettamaan. Tällä kertaa ei vielä kuvota se haju. Nyt täytyy vaan pyytää muutenkin miestä menemään kauemmas polttamaan.

Ai niin ja kun joku puhui iästä, niin 40v. on vielä hyvä ikä saada lapsia. Mun äiti sai kaksoset 46-vuotiaana. Ne söpöläiset on nyt 2,5v. :)

ON: Piti sit tänään tehdä vielä uus digitesti, ja ihan oikein se näytti "Raskaana 2-3" :heart:

Leena ja pienokainen 4+2
 
{Anskutin} mulla kans oli eilen menkkamaisia kipuja alaselässä. Kyllä alkoi pelottamaan että nytkö ne sieltä tulee ja homma päättyy alkutekiöihinsä. Onneks kuitenkin vielä näyttäis kaikki olevan hyvin :).

Tupakoinnista: Itse lopetin polttamisen myös uuden vuoden jälkeen, päätin että niin helpompaa ettei ihmisetkään heti siitä ala epäilemään raskautta. Yllättävän helppoa ollut itselle kun on pitänyt mielessä minkä vuoksi sen teki. Tuli sitä tosin vappuna pössyteltyä yks jos toinenkin tupakka humalassa, morkkis on kyllä sen mukainen nyt kun sai tietää olleensa jo silloin raskaan.
 
Carcas ja Lara

Kiitos viesteistä, tuli hyvä mieli :) Soitin äsken neuvolaan, ja lupas kirjottaa mulle lähetteen ultraan, tai sanoi sitä suositukseksi. Jos eivät anna aikaa niin mennään sitten yksityiselle :) Uskon ja toivon, että tämä on vain turhaa jännitystä ja kaikki on hyvin. Eilen puhuttii miehen kanssa, ja jos niin on, että tuulimuna on niin sovittiin, että istutetaan muistoksi joku kaunis kukka.
Mutta tännehän minä heti ensimmäiseksi tulen kertomaan kuinka meni :)
Ihanaa kun esikoinen on nukkunut jo yli kahden tunnin aamupäikkäreitä, sai itse nukkua ja rauhassa surffailla netissä, tänään vois lähteä pyöräileen koko perheellä :)
 
jonzcu84
Huomenta ja tervetuloa kaikki uudet :)

Tänään on mulla se munasarjojen kontrolli jos toivottavasti katotaan onko masusa kaikki on tai onko sielä ketään ees oikeessa paikassa. Mulla kyllä 2pv ollu niiiiin oksettava olo ettei ikkään, ämpäri käjesä joutunu kulkeen ja ennen se oli vaan vähän etovaa oloa...näköjään tulee sit takas voimakkaampina ku pelkäsin ku lähtivät oireet pois. Saa nähä mitä tulee lääkärikäynnistä, pahaa oloa ja paniikkihäiriön kans vielä kun en lääkäriltä ole saanut soittoa takas et mitä pannari lääkkeitä voisi syödä et pärjäis :/

Tosta kessun poltosta, mulla tulee lokakuussa 2v ilman kessua...olin polttanut 13v ja lopetin sairaaksi tulon yhteydessä ku seinään, mitään viekkareita tai muutakaa ei mulle onneksi tullu...joskus on tullu juhliessa maisteltuu mut selvin ei lopettamisen jälkeen nii ei oo nyt sit ongelmaas siitäkään :D Harvoin on semmosia oloja et aamukaffin kans voisi kessun polttaa, mut ne on jääny vaa haaveilu asteelle :D

Eipäs tällä kertaa muuta, alan jännittään tai oikeestaan koittaa rauhotteleen ittiä et voisin sinne lääkäriin mennä...huh...

jonzcu84 ja papunen 7+2
 
Hei vaan ja onnea kaikille plussanneille!

Olen täällä taustaillu jo muutaman viikon, ja päätin että liityn mukaan, josko päästäis pikkusen kanssa kasi viikolle asti. Olisin nyt viikolla 6+4 ja tämä olisi esikoinen, mutta tällä hetkellä todella hölmistynyt ja hämmentyy olo, sillä vatsakivut alkoivat keskiviikkoiltana ja verinen vuoto:'(, muutama verinen klimppi tuli, mutta torstaiaamuna vuoto väheni, sekä vatsakivut loppuivat ja tällähetkellä vuotoa tulee enään vain paperilla pyyhittäessä eikä vatsakivuista tietoakaan. :|

Alkuviikosta tuntui että oireet katosivat, mutta nyt ovat taas tissit kipeytyneet. Pelkään pahinta, mutta toivon rippeita vielä on. Neuvolaan soitettu, ja siellä annettiin kaksi mahdollisuutta, joko raskaus mennyt kesken tai sitten on ollut kyseessä kaksoisraskaus, josta toinen tullut ulos. Hieman on sekavat fiilikset :confused: Maanantaina taas soitto neuvolaan ja varhaisultra varaus, jos tämä vuoto ei tästä runsastu.

Anteeksi omaan napaan tuijottelu ja sekava kirjoitukseni, mutta kieltämättä Felicia sinun tilanteesi antoi minulle hieman toivoa. :)
 
felicia
Ihana ilma ulkona :)

Sain neuvola-ajan jo maanantaille, kun eilen sinne soitin. Olin yllättynyt, että pitääkin jo mennä näin aikaisin, varsinkin kun en ole ensikertalainen. Systeemit muuttu kokoajan :)

Kun 7.viikko lähti käyntiin, hyvä olotilani muuttui toiseen äärilaitaan. Pahoinvointi, päänsärky, huimaus yms. Paino tippuu kun en pysty syömään entiseen malliin, ja närästys vielä kiusana. Onneksi (ja toivottavasti) kohta helppaa kun tulee lisää viikkoja.

Lilyan sairaalassa sanoivat minulle, että raskauden aikaiset vuodot on tosi yleisiä. Mulla ei muista raskauksista ole ikinä vuotanut pisaraakaan verta, joten menetin toivoni, kun verta vuosi aivan älyttömästi ja viikko kaupalla. Toivon, että se olis sullakin vaaratonta vuotoa :hug:

7+5 tänään
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vitamiinit Ite oon nyt taas plussan jälkeen syöny foolihappoo, D-vitamiinia otan jos muistan ja samoten sinkkiä. Eilen taas käväsin apteekis raskausvitamiineja kattelemassa, mutta ne hinnat! Jäi kyllä vielä ostamatta. Tosin onko ne nyt niin tarpeellisia jos yrittää syödä suht monipuolisesti tällä hetkellä?

Liikunta Oli niin tarkotus laittaa ittensä bikinikuntoon kesäks ja hyvään alkuunhan tässä jo päästiin. Litteestä masusta ei tosin oo enää tietookaan :)
Tällä hetkellä ei jaksa tehdä mitään, enkä noita palautusjuomia sais ees juodakaan näin raskaana ollessa eikä toi rahkakaan oikein maistu. Vattoja kun yritin tehdä niin tuntu hassulta, joten lopetin nekin suosiolla.

(.) Viime yönä iski aivan järkyttävä alaselän särky tai kipu, oikein oksetti. Hetken jo luulin että tää oli nyt tässä. Mut sit se meni kyllä ohi kun otin sänkyyn kuumavesipullon helpottaan kipua.
Yökötys olo on vaan voimistunu, mä toivon ja uskon että se on vaan hyvä merkki.

Nijan 6+5 (jee, kohta poksuu taas :) )
 
Ela
Neuvolassa käyty, la oli sen mukaan jo 28.12 ja viikko ja siis nyt jo 8+2. Ei kannata alkaa sitä tuonne etusivulle kuitenkaan muuttelemaan, kun olen melko varma, et ultrassa siirtyy taas sen muutaman päivä eteenpäin. Neuvolassa kun ne ei ota huomioon tota kierron pituutta ollenkaan.

Lukasin juttuja pikaseen, mut oma olo sen verran karsea taas kerran, ettei pahemmin jaksa kommentoida:( Tää kyllä vie voimat ja masentaa ihan tosissaan, ennen oon aina ollut raskaus ajat pirteä ja saanut paljon aikaan, nyt päivät kuluu sohvalla ja tekee tuskaa edes autolla ajaa tai tehdä jotain pientä kotihommaa.
 
Tupakoinnista Täällä myös oltu nyt huimat 3 päivää polttamatta :D Eli heti kun sain plussan testiin niin tupakat lensi roskakoppaan. Mies ei polta joten lopettaminen lienee melko "helppoa". Viime vuonna olin 1kk poltamatta ja retkahdin kun join ensimmäisen kerran :( Mutta nyt olen päättänyt pitää pääni!
 
Moi taas kaikki odottajat :)!

Tervetuloa uusille, ja onnea!

felicia, aivan ihana selviytymistarina, luo uskoa tällaisiin epätoivoisiin keskenmenon pelkääjiin :D

lilyan, tervetuloa. Täällä ollaan peukut pystyssä, että kaikki on hyvin! Lupaavalta tilanteessasi kuulostaa se, että verinen vuoto kuitenkin loppui!

ON: täällä edelleen tuhruttaa ruskeaa vuotoa! Siis jo kolmatta päivää. Keskiviikkona tuli vähän punertavaa, ja nyt perjantaina se on laantunut rusehtavaksi. Ei tässä auta muu kuin toivoa, että pikkuinen on edelleen tiukasti kiinni mukana. Eilen tein (kolmannen) raskaustestin, ja näytti jopa tummempaa testiviivaa kuin mitä kontrolli on! Huomenna ajattelin tehdä joka tapauksessa uudestaan. Epäuskoinenko? Minäkö :D? Keskenmeno vaan pelottaa ihan hirmuisesti, joten ehkä se luo mielenrauhaa nähdä ne (toivottavasti) vahvat viivat .

Onko kellään muuten tietoa raskauden aikaisista lämmöistä? Mulla ovulaation jälkeen on ollut aamulämmöt tasaisesti 37,1 - 37,2, mutta tänäaamuna "vain" 36,9. Olin jo ihan paniikissa senkin takia :ashamed: Voikohan ne siis jo tässä vaiheessa alkaa laskemaan? Jostain luin, että vasta raskauden puolivälin aikaan... Pitää taas huomenaamulla testata uudelleen, eikähän tuo nyt mikään iso dippaus ole :ashamed:...

Oireet tuntuu hävinneen, hankala edes kuvitella, että tässä raskaana olisin! En kyllä niitä valtavia vatsakipuja enää takaisin haluakaan, mutta voisiko edes jotain pientä tissien nippailua tulla mukaan kuvioihin... : /

SenSen rv 4+5
 
Mäkin voisin tupakoinnista sen verran sanoa, että ennen kun aloin esikoista oottamaan niin olin polttanu n.askin päivässä 5vuoden ajan, mutta loppu kun seinään kun plussasin. Nyt retkahdin taas aloittamaan ennen joulua, mutta lopetin n.2viikkoa sitten. Totakin oon miettiny, et miten tuli lopettaminen sopivasti mieleen vaikka plussasta ei ollu tietoakaan vielä:DMutta toivotan kaikille tsemppiä lopettamiseen!! Mitään kikkoja mulla ei siihen oo, kerrasta poikki vaan, vähentäminen siirtää vaan sitä lopettamisesta ja riippuvuus pysyy yhä, ainakin mulla näin. Se on kuitenkin loppujen lopuksi päästä kiinni kestääkö ilman tupakkaa vai ei. Ja mitäpä sitä ei oman lapsen terveyden eteen tekis :heart:
 
jonzcu84 Voi ei :( Voimahaleja :hug:

SenSen Äh, kurja tilanne :( Ootkos varannut aikaa varhaisultraan? Tiedän kyllä miltä susta tuntuu. Jouluna '09 mulla oli myös ruskeaa vuotoa jota tuli ihan siteeseen asti eikä ihan vähääkään. Säntäsin salamana apteekkiin ostamaan testin. Olihan se tietysti positiivinen. En vaan siinä mielentilassa pystynyt ajattelemaan järkevästi. Kävin varhaisultrassa jossa ei näkynyt mitään. Olin aivan järkyttynyt. Sain uuden ajan 1,5vko päähän jolloin näkyi pieni alkio, ruskuaispussi ja se sykkivä sydän :) Eli minun tapauksessani kyseessä oli vain "vanhaa verta" joka vuosi pois ja viikkoja oli oletettua vähemmän. Myös tuo sinun voisi olla sitä :) Alkuraskauden vuotohan on ihan normaalia :) Tsemppiä ja kaikenmaailman liimat, tarrat ja teipit asukille :hug:

Sannuli ja vaavi 5+1
 
Tervetulotoivotukset ja onnittelut jälleen uusille plussanneille!

jonzcu84 Voi miten surullista :hug: Voimia!

Miehen mukanaolosta ja innostuksesta ootte puhuneet. Omalla kohdalla hankala vielä mitään sanoa, kun on kyseessä eka raskaus ja plussaamisesta tulee huomenna kuluneeksi vasta viikko, mutta kyllä mies ottaa joka päivä itse puheeksi vauvan eli mielessä se pyörii hänelläkin :heart: Jännityksellä odotan, miten tilanne kehittyy sitten, kun raskaus on pidemmällä ja alkaa realisoitua paremmin.

Maira Mahtavaa, että pääsit jo ultraan ja että näkymät oli noin hienot! Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen :)

jjuuli Kiva kuulla, että äitisi otti vauvauutiset vastaan noin hyvin! Mua jännittää kans aika paljon äidille ja isälle kertominen, vaikka oon kuitenkin jo 24-vuotias ja ollaan miehen kanssa oltu naimisissa 1,5 vuotta… Tekisi mieli jo kertoa, mut hirvittää niin paljon, etten tiedä miten uskallan :D

MLM Tsemppiä teille hankalaan tilanteeseen. Toivottavasti mies löytää pian töitä!

AnPellina Onnea teillekin ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Turvottaja Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja hedelmöittyminen vain tapahtunut myöhemmin!!

lilyan Jospa vuoto olisi harmitonta ja masussa kaikki niin kuin pitääkin :hug:


Jomi 4+5 ("työnimi" pitäisi keksiä! :D )
 
jonzcu84, voi ei! Aivan hirveää :( Paljon jaksamista ja halauksia!!!

Sannuli88, ajattelin kyllä mennä varhaisultraan, jos tässä sinne asti edes selvitään! Mulla olisi reissu tulossa parin viikon päästä (silloin olisi rv 6+3 - 7+0). Olisikohan siinä järkeä jo käydä esim. 6+1 tai 6+2, vai onkohan siitä vielä mitään iloa silloin? Ovulaatiopäivä on tiedossa, ja se oli jo ennen vappua, joten viikot on vähintäänkin nuo silloin. Kiitos liimoista ja tarroista ja teipeistä, kaikki tulee niin tarpeeseen :)!!!

Vitamiineista, itse syön tavallista multivitaa (ilman a-vitamiinia) sekä lisäksi erillistä d-vitamiinivalmistetta. Ajattelin kyllä käydä ostamassa apteekista sitä raskaus + imetysvitamiinia.

Liikunnasta, mulla on jäänyt nyt vähän vähille. Mahakivut alkaa heti liikkuessa, ja pitkät lenkit ei tule kyseeseenkään. Hiljaiseloa siis yritetään elää täällä.
 
Nyt seuraa omanapaista valitusta: mä sitten niiiin vihaan tätä alkuraskauden ällökuvotusoloo!!! Mulla on oikeesti aamusta iltaan kamala olo, aamu alkaa oksentelulla, päivän pystyn jotenkin oleen seaband rannekkeiden ja jatkuvan syömisen avulla, mutta ilta yleensä päättyy oksenteluun! Tää on oikeesti niin perseestä! Kumpa viikot menis äkkiä ja oli helpottus. Toisaalta jos vanhan kaavan mukaan menee niin oon sairaalassa tipassa parin viikon päästä, toivottavasti en! Sitten harmittaa kun oon niinj poikki etten jaksa esikoisen (1,5 vuotta) kanssa olla ollenka ja siitäkin kauheet omantunnontuskat :'(

Oli pakko nyt valittaa, sori. Palailen muiden juttuihin paremmalla aikaa..

ellen rv7 POKS!
 
Onpas tänne tullut porukkaa! :) Onnea uusille!

Neuvolasta: itse varasin jo plussaa seuranneella viikolla ja sain ajan 7.6. Muuten olisin soittanut vasta myöhemmin mutta joudun kroonisen nestetasapainoon liittyvän sairauden takia käymään kontrolleissa varmaan vähän useammin.

Liikunnasta: itselleni kävi vanhanaikaisesti eli juuri kun olin tosi hyvässä kunnossa ja kroppa timmissä niin hautomoksihan tässä ruvettiin :D Olen käynyt salilla 3-4- krt/vko ja lisäksi tehnyt pari aerobista viikossa ja samaa tahtia aion jatkaa niin kauan kuin pystyn. Toistaiseksi mennyt ihan ok, käytän kyllä salillakin sykemittaria ettei sykkeet olisi liian korkealla, ja lenkit olen lyhentänyt n. 45 minuuttiin. Oon kyllä huomannut että syke on koko ajan paljon korkeammalla, esim. salilla se 150 tulee tosi äkkiä vastaan vaikka teenkin pienillä painoilla. Samoin ylämäet ja portaiden kävely saa sykkeen pomppaamaan : /

ON: varhaisultrassa käytiin tänään ja siellähän se toukka oli, 3.2mm oli kokoa ja syke näkyi pienenä läpätyksenä. Mies oli ihan pihalla kun kuuli alkion koon, oli vaan että "Sehän on siis TOSI pieni!". No shit, sherlock :LOL: Viikkoja onkin sitten kasassa vasta 5+5 eikä 6+5 koska ovulaatio oli niin myöhään. Harmin paikka sinänsä, sitä kun haluaisi olla jo varmemmilla vesillä.
 
Miekin haluun varhaisultraan kattomaan pikkusen sydämen sykkimistä.. Vaan kun ei oikeen rahaa ole tuhlattavaksi :p
Yhä painimme sen kysymyksen ympärillä, että mennäkkö sinne yleiseen vai seulontaultraan. Minun ja tulevan isukin vanhemmilla molemmilla ala-asteikäinen lapsi ja kumpikin saaneet nt-ultrasta kehotuksen lapsivesipunktioon, jännittäneet monta viikkoa "turhaan", koska kummastakin syntyi täysin terve vauva. Eli eniten epäilyttää tuon seulonnan virhetulokset, tiedän, että itsellä menee koko raskausaika ihan mönkään, jos joudun tuollasia tuloksia jännäämään... Ja kuten mainittu, prosentit mun ikäisellä (19v) äidillä on kyllä aika hyvin puolellaan. Mutta saa nyt nähdä.
Mulla oireilu lakannut lähes kokonaan. Joskus harvoin saattaa kirpasta vatsanpohjasta, mutta muuten aika normaali olo. Lämmintä ruokaa ei tee mieli, muttei ole pahoinvointiakaan. Vatsa kuitenkin turpoaa aina iltaisin sellaiseksi palloksi, että huhhuh :D Uskon kovasti, että pieni on matkassa vielä, vaikka oireilu vähän rauhoittunut.
Vitamiineja en ole syönyt, mutta reilusti hedelmiä ja kasviksia kyllä. Maitoa on kans tullut litkittyä normaalia enemmän. Hoksasin tänään että suurin herkkuni vuohenjuusto kuuluu periaatteessa kiellettyihin ruokiin (pästöroimaton vai miten se kirjoitetaan), saa nähdä pystynkö pidättäytymään, sillä se on ollut suuuuuri herkkuni jo iät ja ajat......


jonzcu84 kovasti voimahaleja sinne!!! :heart:


jjuuli ja nappula 6+4
 
Phuh, omaa napaa tulee nyt vaan...

Juuri kun sitä ehti jo hihkua kaiken olevan hyvin niin eikös tänään ole alkanut sitten kovat alaselkä ja alavatsa kipuillut, kivut tulee aaltoina ja vähän vuotoakin tullut. Aivan kuin kuukautiset olisi alkamassa. Taitaa tämä kirppu pudota matkasta ennen aikojaan.

Ngale + yhtään mitään? 6+3
 
SenSen Kun menin itse ultraan viikkoja piti olla jo 7, mutta mitään ei sillon siis näkynyt. Kun menin uudestaan niin hoitaja totesi että viikkoja on korkeintaan 5, ja syke näkyi jo silloin. Tietysti ei liian aikaisinkaan kannata mennä kun voi olla ettei mitään näy. On sitten kurjaa odotella seuraavaa ultraa : /
 
jonzcu84
Kiitokset kaikille :)

Mä tääl viel vähä teitä seurailen.

Maanantaina pitäis sitte tyjennykseen lähtä, kuulemma käy tosi kipiää, kerto kaveri joka on abortin tehnyt 2 kertaa sillä tavalla....eli en oikeen oota maanantaita :/ Mite voi tämmönen "pikkunenki" asia jolle ei mitään voi niin sattua nii paljon :'(

Tommonen tieto löyty tuolta:
"Useimmiten tuulimunaraskaus johtuu viallisesta munasolusta. Jokaisella naisella on synnynnäisesti viallisia munasoluja ja on vain huonoa onnea jos sellainen hedelmöittyy. Joskus harvoin voi syynä olla naisen ja miehen kromosomien yhteensopimattomuus."

jotenki ihan varma ettei vaa sovita tällä tavoin yhteen...haluaako ukkokaa enää mun kans olla ku en saanu vauvaa alulleen...huoh :( Noh, aiko lähtä mun mukaan maanantaina 4-6 tunniksi istuun sinne sairaalaan ja kahtoon ku tyhjenen...olipa tyhmästi sanottu :) Lähtis nää oireet vaa pois nii ei tarttis enää aatella et ois "raskaana".... :(

Mut OIKEEN PALJON ONNIA ja tarrasukkia muille mukaan ootukseen... :heart:

jonzcu84
 
Sinne meni mun sepustukset bittiavaruuteen, että viuhahti... :headwall: Nyt pikauusinta.

jonzcu84, suunnattomat pahoittelut ja paljon voimahaleja! :hug:

Lonely,
Kiva saada ulkomaanvahvistuskin mukaan juttuihin! :D

lilyanille myös tervetulotoivotukset mukaan ja toivotaan, että mukana pysytkin ihan loppuun saakka ja vuoto on ollut harmitonta. b=)d

SenSen, mulla ei ole yhdessäkään raskaudessa lämmöt nousseet missään vaiheessa yhtään. Ensimmäisessä raskaudessa sitä panikoin, mutta enää en vaivaa asialla päätäni, koska sillä ei selvästikään ole tuon taivaallista merkitystä, ainakaan minun kohdallani. =)

jjuuli, eikö vuohenjuustoja ole ollenkaan pastöroimattomia? Mä olen kyllä sitä syönyt ihan siekailematta joka raskaudessa, tosin suurimmaksi osaksi kypsennettynä. Tulee myös kyläillessä syötyä fetaa ja mozzarellaa tai tuorejuustoja sen enempää ajattelematta, että onkohan ne pastöroituja... :ashamed: Ensimmäisessä raskaudessa olin fanaattinen tämänkin asian suhteen, sittemmin on tullut vähän lipsuttua. :whistle:


(.) Mun pötsi on aivan JÄRKYTTÄVÄ, siis kooltaan. Sais poistua hiljalleen tämä turvotus, koska näytän ihan siltä, että olisin 20.viikolla menossa.
Tuntuu, että tämä vaan pahenee päivä päivältä ja on aamulla ihan yhtä turvoksissa kuin illastakin. No, tämä lienee pienin murheista, joten kuljen sitten vaikka teltassa ennenkuin kehtaan alkaa äitiysvaatteita käyttämään.


Neljän suora 7+1
 

Yhteistyössä