Tammikuu 2013 vauvat

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
haimi
Moi!

Löytyykö ketään, kenellä tammikuussa 2013 LA? :)

Mulla heinäkuussa 2011 syntynyt tyttö ja tänään plussasin ja menkkojen mukaan olis tammikuun alussa laskettu aika :) Nyt olisi menossa rv7! Jännää!! :)

( tein uuden alotuksen, kun tuli virhe tohon "tammikuu 2012 vauvat" :D )
 
Moip! Tällä yksi tänään plussannut ja vielä vähän sen mukaiset fiiliksetkin :D Laskettu aikani lienee 1.2., en sitten tiedä kummalle kuulle osuu. Kuten haimillakin, myös minulla on 07/11 syntynyt tyllerö kotona.:)

*muoks* ei vitsi mikä moka! Oma tyttöni on siis syntynyt 2010 :D Että tänlaista tyhjäpäisyyttä ilmoilla :D
 
Viimeksi muokattu:
haimi
Jee, kiva kun ilmoittauduitte! :)

Tuolla on odotus-puolellakin yksi ryhmä, mutta se on tosi suuri.. Jatketaanko täällä keskustelua?

Tässä hei linkki mun odotusblogiin nuppusia.blogspot.com

Miten teillä on mennyt tämä alku? :)

Mulla paha olo ja turvotus hävisi muutama päivä sitten.. väsyttää silloin tällöin..

Vatsa on tosin paisunut kuin pullataikina takan päällä, eli suuri viikkoihin nähden. toiv siellä on kyydissä vaan yksi ;)

nuppu 8+2
 
Hei! Täälä olis kans yks, joka vois tulla mukaan! Jos kaikki menee hyvin niin LA on tammikuun puolessa välissä. Viikkoja on nyt 8+2. Ekaa ultraa odotellessa ja edelleenkin on sellanen olo,että ei voi uskoa todeksi. Ensimmäinen lapsi tulossa.

Tällähetkellä kaveripiirissä ei ole ketään raskaana tai ei ole ollut pitkään aikaan niin mukava kun voi kysellä täälä,että millaisia tuntemuksia on ollut.

Haimi: Mulla on ollut kans ihan järkyttävä turvotus ja todella epämukava sellanen kesti jonku kaks viikkoo ja nyt on alkanut helpottamaan.

Millon teillä on eka ultra? Mulla noin viikon päästä. Jännittää!!=) toivottavasti mahaasukilla on kaikki hyvin.

Onko teillä ollut minkälaisia oireiluja alkuraskaudesta?
 
Heippa! Täällä kans yksi iloisesti plussasta yllättynyt! :) Onnea kaikille plussanneille!!! Mulla olis viikot 7+0 menossa, ekaa neuvolaa vasta viikolla 10+0.... ei malttais odottaa et pääsee kuulemaan sydänäänet. LA menis sinne 21.1.2013 jos oikein olen laskeskellu. Olen kotona hoitovapaalla 11 kk ikäisen pojan kanssa. Kamala pahoinvointi ja väsymys menee ja tulee. Niin ja miljoona finniä naamassa, ihan samat oireet kuin esikoisenkin kanssa.
 
Heippa kaikille kanssaodottelijoille! Olen lueskellut täällä keskusteluja jo tovin, mutta nyt kun itsellä plussat tärähti tiskiin niin päätin ihan kirjautua ja liittyä ylpeänä erityisesti tähän ketjuun! Tammikuun loppupuolella LA, nyt menossa RV 6+6 :) Innokkaana, mutta vielä varovaisena miehen kanssa täällä hihkutaan esikoisestamme!
 
haimi
Hei, kiva kun on tullut uusia tänne! :) Tervetuloa ja onnea kaikille odotukseen!

Mulla alkaa pahoinvointi vähentyä, mutta väsymys on vielä kova.. Esikoinen on vielä alle 1v ja pitää tämän äidin kiireisenä jatkuvilla touhuillaan!

Ensiviikolla olisi yksipäivä töitä ja juhannuksen jälkeen ainakin kolmepäivää. Mukavaa vaihtelua kotona olemiselle ja isä saa olla esikoisen kanssa :)

nuppu 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: tammimama
Kappas, meillä taitaa HAIMI*olla lähekkäin la. Huomasin että mun pahoinvointi hellittää kun lepään mutta palaa takaisin kun teen paljon töitä. Nyt sitten hengailen saikulla pari päivää ja nukun ainakin aamu seiskaan =)
 
Minkälainen teillä on ollu toi eka ultra? Mulla oli mielenkiintoinen kokemus....:headwall:

Kävin maanantaina nyt ensimmäistä kertaa ja mun mielestä se oli vähän erillainen kun odotin. Puoltoista tuntii sinne varattiin sitä aikaa ja neuvolan immeinen kyseli kaikkee mahollista ja saatiin lippuja ja lappuja mukaan. Mutta Oudointahan tässä oli se,että mulla on ollut ennen tätä raskautta kaksi kemiallista ja hän pisti ne siihen neuvolakorttiin ylös keskenmenoina ja tuumas vaan,että olis hyvä mennä ultraan vielä ennen sitä kahennentoista viikon ultraa kun on näitä keskenmenojakin ollut!!!! Siis mitä helv.... eihän niitä pidetä minään?! no sitte se teki ultrauksen vatsanpäältä....eikös se pitäs tehä alateitse?: / sano siinä vielä,että välttämättä ei kuulu mitään ja viikkoja oli kasassa 9+3. noh se siinä liikkusen ultran kanssa ja ei oikein mitään tapahtunu niin hän kysyy,että millon tein raskaustestin? arvaa iskikö paniikki,että on kesken mennyt kaikkien edellä mainittujen puheitten takia!!! noh sitte hän haki toisen ultran ja sillä saatiin sydänäänet kuulumaan ja nähtiin syke.... laitteet oli varmaan 80-luvulta... Loppuhuipennukseksi hän sit sano,että saat plussan tänne korttin kun sydän äänet kuulu.... NO VOI KIITOS!!!!:stick:


Siis oikeesti??? Onneks en ole herkimmästä päästä stressaaja. en varmaan nukkuis tällä hetkellä kun pelkäisin keskenmenoa niin paljon tuon jälkeen.

Johan helpotti päästä purkautumaan...:LOL:
Mites teillä on mennyt?
Tammimama: Onko ollut pahoinvointia tai väsymystä?
Haimi: Onko sulla turvotus vähentynyt vatsasta? Mulla on ihan hirvee turvotus vieläkin päällä... iltasin housut painaa melkolailla.

Hyvää viikonlopun jatkoo kaikille!
 
Moikka MIE84,
Tosiaan mielenkiintoinen toi sun eka ultra. Mulla on menossa ihan ensimmäinen raskaus ikinä ja ultraan pitäisi pian tulla kutsu, menossa vasta 8+6, joten ei oo vielä mikään kiire. Suurin pelko on kyllä se että mitä jos mitään ei löydy, mutta yritän olla miettimättä tota ajatusta. Käypi miten käypi. Lääkärissä kun kävin niin lääkäri mainitsi että huonovointisuus on hyvä raskauden merkki. Kuulemma useammassa tuulimuna- raskaudessa ei ole mitään kunnon oireita, joten JESH kiva kun oksettaa ja etoo kaikki hajut, jospa se onkin hyvä asia.

Ihmetyttää muuten kemiallisten raskauksien merkitseminen keskenmenoiksi, selitettiinkö sulle miksi?

Oma olo on vähän parantunut, mutta se niin paljon vaihtelee siitä huolimatta. Ihan ensimmäisinä viikkoina turvotti ja tuntu siltä että pitäis jo siinä vaiheetta vetää mama- housut päälle, mutta sekin on jo helpottanut ja mahdun taas omiin pikkuvaatteisiin. Onhan se toki ihan ok että raskauden aikana nousee paino sen 10-12 kg mutta neuvolan tytsy ehdotti että mun kohdalla voi nousta helposti vaikka 16kg. Painan nykyseltään sen 58kg ja oon 172 pitkä, joten 16 kuulostaa kyllä aika hurjalta... meinaan, se on yli neljäsosa mun nykyisestä painosta :S

tammimasu.blogspot.fi
 
moikka, hei huomasin kans että mun iho rupes heti tempuilee kun tulin raskaaks. Vaihdoin meikkivoiteen cliniquen antiblemish sävyttävään voiteeseen ja hankin pesuaineen ja kasvoveden vichyltä.. multa hävis finnit ja kaikki alle viikossa. Luin kans netistä ettei kannata myöskään käyttää ollenkaan mitään meikki-sieniä tai -siveltimiä jos niitä ei pese joka käytön jälkeen ..
t. Elena

Tammimasu 2013
 
tammimama: Eikös siinä nää tarkemmin mitä siellä tapahtuu. Vatsan päältä ei välttämättä näy mitään. Mulle tosiaan tehtiin vatsan päältä ja odotin kokoajan,että tehdään alateitse. Ei meinattu saada mitään tapahtumaan.oli tosiaan menossa 9+3viikoissa. Nyt odottelen kovasti parin viikon päästä tehtävää ultraa!!! Sais paremmin tietoa,että mitä sieltä löytyy ja onko kaikki kunnossa ja jos kuulis ne sydänäänetki kunnolla!:heart: Edelleenkin on niin epäuskonen olo koko asiasta. Kai sitä pelkää,että jotakin sattuu. Ei olla puolison kanssa kauheasti suuniteltu tulevaa, etä kaippa hänkin on hieman varpaillaan:attn:

Niin ja ei tosiaan sanottu miksi ne kemialliset merkittiin keskenmenoiksi... Mietin vaan ite,että ei tainnut neuvolan immeinen tietää asiasta kauheasti. Ei nimittäin kysellyt asiasta sen enempää tai kertonut omaa kantaansa siihen millään tavalla. No pitää nyt seuraavalla kerralla kun pääsen omalle hoitajalle niin sanoo tuosta. Eihän se voi mennä noin! Joillakin on saattanu olla kymmeniä kemiallisia niin tuskimpa niitä mihinkään kirjataan!
 
Mie84 netissä lukee seuraavasti:
Kemiallinen ts. Biokemiallinen raskaus ei ole ”huijariraskaus”: Raskaus on kyllä ihan oikeasti alkanut – siittiösolu on hedelmöittänyt munasolun – mutta hedelmöittynyt munasolut ei koskaan kiinnity kohdunseinämään eikä raskaus siten ei ehdi kehittyä kliiniseksi, ultraäänellä havaittavissa olevaksi raskaudeksi vaan seuraa erittäin varhainen keskenmeno.

Hyvin varhaiset keskenmenot eli niin sanotut biokemialliset raskaudet ovat erittäin yleisiä, naistentautien, synnytysten ja gynekologisen endokrinologian erikoislääkäri Tuija Foudila Felicitas-Klinikalta kertoo.

”Arvioidaan, että jopa 70 prosenttia alkaneista raskauksista päättyy keskenmenoon ja että näistä suurin osa niin varhain, ettei nainen edes tiedä olleensa raskaana


ton perusteella ymmärrän miksi ne merkitään keskenmenoiksi. Kemiallinen raskaus on lyhyeen päättynyt varhainen keskenmeno, mennyt kesken ennen kun se ehtii edes kiinnittyä mutta näin käy kuulemma yleisesti vain silloin kun siinä hedelmöittyneessä munasolussa on ollut jotain vikaa, mikä olisi jokatapauksessa estänyt kehittymisen. Siitä voi vapaasti tulkita mitä mielti itse haluaa olla asiasta, eipä silla varsinaisesti väliä. En itse ajattelisi sen olevan keskenmeno, mutta lääketieteellä on oma kanta...

Ja hei mun eka ultra on rv. 11+4. Silloin tietääkseni pitäisi jo näkyä hyvin vatsanpeitteiden läpi mutta otan tästä vielä kunnolla selvää. Tuntuu vaan epämukavalta ajatukselta tuo alakautta tehtävä uä.


t. tammimasu.blogspot.fi
 
Oudon kuulonen tosiaan tuo MIE84 ultrareissu. Mulla nyt rv 10+5. Ultra on maanantaina. Ootan sitä niin paljon. Kerron sitten miten mulla meni. Olisi kyllä jo kiva tietää kumpi on masussa,mutta yritän olla kärsivällinen :). Nyt vauveli on kait 5cm.
 
Moi! Hyppäisin mielelläni mukaan keskusteluun jos tänne vielä mahtuu :)
Plussattua tuli toukokuun puolella, ja laskettu aika on tammikuun puolessa välissä. 9+4 menossa, ja eka neuvolakäynti on käyty, ja ensi kuussa vasta eka ultra! Ei millään malttaisi odottaa, vaan tahtoisin tietää, että kaikki on pienellä siellä hyvin. Ollaan avomiehen kanssa niin onnellisia, mutta vielä salaa ja hys hys, vaikka tekisi mieli huutaa joka vastaantulijalle, että me saadaan vauva <3

Aika oloja on tämä alku ollut. Huono olo aina aamuisin, ja iltaisin. Olen ollut myös niin väsynyt ettei järkeä. Töistä kun tulee, niin mitään ei jaksa tehdä. Kasvoille on tullut noin miljoona finniä! Nyt kolme viimeistä viikkoa päätä on vaivannut, että mitä voi tehdä ruuaksi, koska kaikki kuvottaa.
Mutta ah, kaikesta tästä olen niin onnellinen! Aamukampa käyttöön ekaa ultraa odottaessa...
 
  • Tykkää
Reactions: tammimama
Eiks teille oo tehty siinä ensimmäisessä käynissä ultraa? Tuttu on raskaana ja hänellekki tehtiin ultra alateitse ja muistelisin,että ennen kymmentä viikkoo.

Sen takia olinki niin pettyny kun ei tehty... Olis niin mukava teitää mitä tuolla tapahtuu. Mitään muuta outoa ei ole omassa olossa kuin,että vessassa saa juosta kaks kolme kertaa yössä, kauhee nälkä iskee säänöllisesti ja hirvee väsymys koko ajan.

Vielä viikko ja ensimmäinen kolmannes olisi ohi!!!=) JA pääsee kunnon ultraan!!!

Birdiee: Mullaki kukkii hiusraja ja hiukset tippuu päästä tai niitä on tippunu joulukuusta lähtien kun lopetin pillerit. Ei sitä kyllä ymmärrä tuota väsymyksen määrää ennenkuin se sattuu omalle kohalle. Ite oon kans töitten jälkeen niin poikki,että hyväkun jaksaa ruokaa laittaa. Omalla kohdalla oli kuvotus viikolta seitsemän viikolle yhdeksän asti.. ei oo mukavaa. Pakko syödä sitä mikä tuntuu hyvältä sillä hetkellä.

Onko teillä ollut mitää vatsan juilimisia tai muuten mitään kipuja?
 
Eiks teille oo tehty siinä ensimmäisessä käynissä ultraa? Tuttu on raskaana ja hänellekki tehtiin ultra alateitse ja muistelisin,että ennen kymmentä viikkoo.

Birdiee: Mullaki kukkii hiusraja ja hiukset tippuu päästä tai niitä on tippunu joulukuusta lähtien kun lopetin pillerit. Ei sitä kyllä ymmärrä tuota väsymyksen määrää ennenkuin se sattuu omalle kohalle. Ite oon kans töitten jälkeen niin poikki,että hyväkun jaksaa ruokaa laittaa. Omalla kohdalla oli kuvotus viikolta seitsemän viikolle yhdeksän asti.. ei oo mukavaa. Pakko syödä sitä mikä tuntuu hyvältä sillä hetkellä.

Onko teillä ollut mitää vatsan juilimisia tai muuten mitään kipuja?


Mulla on ensimmäinen uä vasta 6.7 eli menossa silloin rv11+5. Kuvotusta oli pitkään aluksi ja eilen vaihtui aamulaataksi minkä jälkeen olo on ihan hyvä. Tavallaan ihan kiva että menee kerralla ohi huono olo mutta kun se laatta- olo iskee 2sekunin varoituksella työmatkalla keskustassa, not very nice.

Ihonkin oon huomannu kukkivan. Hankin uuden vichyn kasvojen puhdistus aineet ja jätin puterin pois niin iho on palannut melkein ennalleen, silti vähän ketuttaa.

Väsymys on kuitenkin vaivannut koko ajan. Aluksi en jaksanut muuta kuin nukkua koko päivän ja puolisko vähän huolestui. Nyt oon saanu hiukka voimia takasin mutta töiden jälkeen oon ihan puhki ja välillä jopa itkettää kun väsyttää niin paljon. Silloin tekisi mieli valittaa ja heittää itku-potku- raivarit keskustassa kun en jaksaisi matkata kotiin vaan haluisin jo olla kotona :D


ps. Tevetuloa joukkoon Birdiee ja summergirl92!


t: Tammimasu 2013
 

Yhteistyössä