*Tammikuu2008* KESÄKUU

Täällä kanssa yksi tammikuinen odottaja.la 10.01.08 ja toinen lapsi tulossa.kävin ekassa neuvolassa perjantaina ja viikkoja silloin 9+3.sydänäänet kuuluivat jo!!!!ihana fiilis.ehdin jo tässä ihmetellä että missä huono olo ym.mutta nyt ollaankin sit 2 pvää oltu huonovointisia.eli kyllä tässä vielä ehtii etoa.... :|
 
Menni: :hug: :'( Voimia sinne kovasti!!!!

Pikkupeikko: Peukut täällä pystyssä, että veikko pysyy matkassa. Oli varmsti ihana nähdä pikkuisen olevan kunnossa ja ihan pikkuiset jalat ja kätösetkin siellä... :heart: snif!

Me ollaan oltu kyläilemässä nyt viikonloppuna ja nautittu ulkoilmasta. Aivan ihania kelejä piisannut. Töissä meni eka viikko ihan ok. ja huomenna olis taas työpäivä. Eka iltavuoro tiedossa ja tuntuu jotenkin julmalta olla pojan nukkuma aikaan vielä töissä. Sanoin kyllä miehelle että jos ei ole väsynyt niin antaa valvoa sinne asti , että tulen.

Mä olen ollu tähän asti ihan varma, että tää uusi tulokas on ihan varmasti poika, mutta nyt kun takana on monta "itkupotkuraivari" hetkeä niin olen alkanut miettimään josko tää onkin tyttö. Esikoinen on siis poika ja olin silloin mielestäni hyvinkin leppoinen ja mukava :whistle:... nyt on naama nurinpäin jatkuvasti |O. Ja ihan mielettömästi tuo mies v.ituttaa välillä. Joskus tulee sellainen tunne, että tekis mieli vähän lisuattaa, kun niin kilahtaa. No olen selvinnyt pienellä (lukekaa tosi isolla) huudolla ja ovien paiskonnalla. Kännykkäkin sai kyytiä yksi päivä. Huh huijaa. Milloinhan tää helpottaa. Ittellä niin paha olla kun ihan oudoista asioista saa tuollaisia käskyjä... :ashamed: .

No mukavaa uutta viikkoa kaikille!!! luultavasti vasta loppuviikosta pääsen taas kirjoittelemaan ajan kanssa.

AI niin meillä np-ultra 28 päivä ja huomenna menen sinne veriseulaan.

Lellu rv10+1 :heart:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Enpä ole hetkiin kirjoitellut, mut lueskellut olen silloin tällöin. Täällä etovat olot loppuneet, mut ajoittaiset päänsäryt (etenkinöisin) vaivaa. Jahka se on kans tätä hormoonioireilua? Väsykin on vähän helpannut, mut iltaisin kyl pakko mennä ajoissa nukkumaan (mut sit heräänkin aamulla tos 6 aikaan...).

Veriseulassa kävin viime viikolla ja tänään varaan ajan NP-ultraan. Aika tuntuu menevän hirmu hitaasti...hohhoijjaa. On mullakin samoja mielialakuohuja kun Lellulla, että "tervetuloa kerhoon" vaan muillekin

:LOL: !

Mulla ei ole nyt ihmeitä asioooota, joten eipä muuta kun voimia kaikille hirmustipaljon!!!

Terkuin Sallu + "alapääkaveri" 10+2
 
Kovin on täälläkin kirjoittelut vähentyneet, mutta lueskelemassa ehdin sentään joskus käydä. Oireita riittää (aamulla taas pönttöä halasin ja eilen kolme kertaa sama juttu), mutta silti hetkittäin mieleen hiipii epäilykset, onko kaverilla kaikki ok. Onneksi se ultra on jo huomenna!

Pahoitteluni vastoinkäymisiä kohdanneille :hug:
Tuplamammoille ja uusille odottajille paljon onnea :flower: =) .

T: Amira ja "Kaveri" rv 10+5
 
ilmeisesti kaikki on ihan ok, kun vuoto nyt eilen ilasta loppu... :) ja kun ei kerran kohdusta vuotanut niin eiköhän kaikki ihan ok ole... vauvan sydänääniä eilen illasta taas metsästin, ja luulen et hän on nyt kummallisessa asennossa vaan kun ei meinaa kuulua... :LOL: sain sykkeet kuuluvin arviolta puoleksi minutiksi sit hän otti ja muljahti taas jotenkin alta pois... mut eiköhän tuolla kaikki ihan hyvin ole, ainakin ultran perusteella.. laitan sen uuden selvemmän kuvan profiiliin kun kerkeän.. ;)

huomenna olis taas ultra et ei tässä paljon kerkeä epävarmuus iskee ja nyt aamulla soittivat sairaalasta et keskiviikko aamuna 7-8välillä aamula pitäs verikokeet mennä antaa ku menevät jonnekin helsinkii tutkittavaks.. ottavat jotain kromosomi/perintötekijöitä vielä mitkä voi vaikuttaa noihin keskenmenoihin, ja samassa siinä on joku tarempi tutkimus siitä tukostaipumuksestakin, et sit aloitellaan ilmeisesti jotain estolääkitystä...

kovin mua huvitti,et aika toiveikaita ne vissiin sairaalassa on tän raskauden jatkumisen suhteen kun täti anto aamulla puhelimessa mulle rakenneulra ajan jo... :LOL: se olis sit 20.8.

tälläistä tänne, nyt on lähdettävä parturille korjauttaa hiusten pidennystä, kun on päässy hiukan irtaantuu tuolta.. kiva päivän jatkoa kaikille, vaikkei tuo keli kyllä ainakaan täällä ole kovin kehutava.. vettä tulee ja ilasta eilen ukkonen jylläs kunnolla, mut kyllä höllii ku ei ole niin hirveän kuuma koko ajan... ;) )

pikkupeikko85 ja veikko 9+3 :heart:
 
Siis nyt alkaa olemaan ihan mahdotonta pitää "vatsaa sisällä". Aamusta tapasin tutun ja hän kysyi sitten tietty että olenko raskaana?? Yleensä aamuisin vatsa nyt pysyy jotenkin jossain piilossa, illalla taas pulpahtaa esille niin... Ostin viikonloppuna uusia mammavaatteita, kun alaosia kiristää ettei enää omat vaatteet tahdo sopia. Täällä kun valikoimaa on hirmusti ja tosi edulliseen hintaan! Löysin 3 yläosaa ja 1 housut, yhteensä 20 euroa! Jee!
Vähän vain hävettää jotenkin käyttää noita vaatteita, kun tuntuu että silloin vasta oikein korostaa pömppistä... liekö hormooneista vai mistä moiset tuntemukset, mutta eiköhän sitten ole jo kivaa näyttää vatsaa kun 12 vkoa täynnä, eli pari viikkoa vielä...

Pitäisi varmaan se np-ultrakin tilata... Eka pitää vaan löytää sopivan hintainen lekuri, kun menee omaan piikkiin. Toivottavasti voin rakenneultran tehdä Suomessa.

Ai niin, täällä tuntuu jo liikkeet!! Onko muilla tuntunut? Jopa mies tunsi päältä!! :heart:
 
Mama76
En olekaan kirjoitellut tänne vähään aikaan. Kovasti voimia keskenmenon kokeneille. Tervetuloa uusille!

Aika menee tavallaan hirmu nopeasti, tavallaan taas hitaasti. Mun kesäloma ei nimittäin tunnu alkavan ikuisuuksiin, toisaalta taas uskomatonta, että tosiaan kohta ollaan jo 12 rv:n rajapyykillä.

En ole edes vielä varannut aikaa neuvolaan. Ehkä pitäisi. Ja kohta pitäisi kertoa asiasta läheisillekin. Toisaalta haluaisin ensin käydä sen np-ultran, ennen kuin kerron. En ole vielä käynyt kertaakaan ultrattavana. Yksityiseltä olin varannut ajan, mutta jouduin perumaan sen muun menon takia ja lopulta en raaskinut varata uutta aikaa. Täytyy nimittäin järjestää rahoitusta kesälomarientoihin.

Pahoinvointi on lisääntynyt itseasiassa vasta viimeisen viikon aikana. Sehän on tavallaan ihan hyvä merkki. Toivottavasti ei vain kauhean pahaksi äidy. Maha pullottaa jo kovasti. Varsinkin iltaisin, niin kuin täällä monella. Onneksi tykkään sellaisista a-mallisista vaatteista, joilla mahaa vähän pystyn peittelemään. Kilojakin on varmaan kertynyt jo ihan liikaa. Jatkuvasti jotain pupellan. En millään haluaisi nousta vaakaan. Jotenkin en vaan tykkää yhtään siitä ajatuksesta, että joku neuvolan täti taas alkaa mun elopainoa seuraamaan ja kommentoimaan.

Eipä tässä muuta. Kovasti onnekasta odotuksen jatkoa kaikille! Palataan. =)

Mama76 10+4
 
Moikka vaan kaikille :wave:
Mulle iski sitten keuhkonputken tulehdus ja olen yskinyt niin paljon että välillä oikein mahaa vihloo.Tänään olisi lääkärille aika jospa ne jonkun antibiootti kuurin määräisi ja yskänlääkettä???On kyllä kumma että mulla ei ole ollut paljoakaan pahoinvointia kahvikin vielä maistuu välillä tuntuu vaan onko sielä mitään :LOL: Mutta vatsa on turvonnut jo siihen malliin että käytän jo mamma housuja kun omat housut jo kiristää niin pahasti, vaikka muutenkin olen aikas iso.Katsotaan jos se lääkäri vaikka kuuntelis nuo sydänäänet jos oikein nätisti pyydän :saint: Olen hyvin pahoillani keskenmenon saaneille :hug: ja onnea uusiille tulokkaille
T:Tahtoo äidiksi ja Vaavi 10+2
 
Heips. Mä varmaan ainoa, joka ei ole vielä edes neuvolaan soitellu. Tosin olen nyt ollut mökillä viikon ja keskiviikkona palaan kotiin, jos sit soittais sinnekin... Ei mulla mitään oireita ole kanssa paitsi jatkuva nälkä ja nyt iski allergiaoireetkin päälle, 7vuoteen ei ole oireita ollut ja nyt tekee melkein kuolemaa näiden kanssa=/... Hymiöt ei näköjään toimi tässä kännykkäsysteemissä :/.
 
"Ai niin, täällä tuntuu jo liikkeet!! Onko muilla tuntunut? Jopa mies tunsi päältä!! " ei ihan taida vielä olla liikkeitä mitä tunnet.. katoin et sulla on la muutama päivä vielä mua myöhemmin... kun eilen oltii ultrassa siis rv 9+2 niin meillä pieni siellä liikahteli, mut eihän se vielä tahtoisia liikkeitä tee... vauva on noin 2cm pitkä ja painaa muutaman gramman niin ei se sellaista voimaa vielä saa että sinä tuntisit sen liikehdintää.. ja ne nyt olevat liikkeet ultrassa on paremminkin sellaisia nykäisyjä,et ei se esim käsiä kunnolla vielä heiluttele jne... mahan päältä liikkeitä voi tuntea tuolla lähempänä rv20 et ei minusta kyllä ole mahdollista tuntea itse saati sit mahan päältä liikkeitä,niin syvällä lantiossa se kumminkin on vielä suojassa... =) =) oottelehan rauhassa kun liikkeet alkaa niin huomaat ettei ne niitä ollutkaan... ;)
 
Tänään käytiin sitten jo ensimmäinen neuvolalääkäri. Kaikki kunnossa! Paino laskenu edellisestä käynnistä ½kg :) Ihan hyvä jos ei kauhiasti sitten tulisikaan sitä painoa että helposti sitten saa sen takaisin lähtölukemiin (tai jopa sen alle) Pikkuinen sydänki puksutti ihanasti :heart: Seulanverikokeet oli tullut, en kuulu riskiryhmään, mutta kuitenki aika on varattuna vielä sinne np-ultraan ja siellä katsotaan toki muutakin. Vielä viikko niin pääsee näkemään pikkuisen perheenlisämme, kätöset ja jalat..Ihanaa!
Kyllä mä nyt jo uskalla alkaa nauttimaan tästä odotuksesta, viikkoja sen verran jo, täysin rinnoin mennää vasta viikon päästä ultran jälkeen.

pikkupeikko Olipa ihana kuulla että kaikki on hyvin! Peukkuja pidetään edelleen, mutta jospa tosiaan oisit sinäkin jo voiton puolelle!

Ja tervetuloa kaikille uusille odottajillekin! Päivitän tässä tuhon etusivun listaanki teidät mukaan.

Kuinka moni muuten aikoo ottaa selville sukupuolen etukäteen? Me tässä vielä jahkaillaan, houkuttaa kyllä kovasti...ja varmaa kysytäänkin :D

Saaru ja pömppis 11+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
[... mahan päältä liikkeitä voi tuntea tuolla lähempänä rv20 et ei minusta kyllä ole mahdollista tuntea itse saati sit mahan päältä liikkeitä,niin syvällä lantiossa se kumminkin on vielä suojassa... =) =) oottelehan rauhassa kun liikkeet alkaa niin huomaat ettei ne niitä ollutkaan... ;)

Heippa,

Ihan miten vain, mutta esikoisesta tunsin jo vkolla 13 tosi selväsi ja kätilökin sen varmisti. Silloin pidin kylmiä käsiä vatsan päällä ja selkeästi tuntui liikkeet. Kyllä itse olen aika vakuuttunut siitä että ne ovat selkeitä liikkeitä, koska tämä tulee aina kun menee selälleen makuulle niin jonkin ajan kuluttua tuntuu selkeästi "pienoinen jännite - levottomuutta vatsassa, sitten tulee selkeitä tosin heikkoja "tömähdyksiä".

Mutta kaikki on tosiaan hyvin yksilöllistä -jollakin toisaan tuntuu vasta hyvin paljon myöhemmin. Kätilö vain sanoi silloin ekalla kerralla että vatsanpeitteeni ovat kovin ohuet, joka myös ajoi sen asiaa että saattaa tuntea herkemmin.
:)
 
Kiva täällä lueskell toisten vointeja ja vastaavia kun kaikki kuitenkin samalla viivalla melkeenpä :)

Mulla kanssa alkaa elämä taas voittamaan, ei ole 24/7 pahoinvointia ja väsymystä, ja flunssakin rupee helpottamaan.
Tänään eka neuvola, ei kuulunut vielä äänet.
Jussin jälkeen sitten ultraan katsomaan ja näkemään mikä kumma siellä masussa oikeen mun elämääni myllertää :)

oi oi, moni täällä ja voi "paksusti"
onneksi ei oma massu ole viell kasvanut, tiedä mikä monsteri sielt tuliskaan :LOL:
Tai siis massua jo omasta takaa ja iltasin se on kyll aika pallo, mutta ei kyse vauvelista, vaan turvotuksesta.
Kaikki vaatteet onneks mahtuu ja saa luvan kesän mahtuakkin :)
 
Itse tässä pahoinvointini kanssa tuskailen edelleen :/ ei ole mukavaa! ens viikolla ois taas ultra 21.6 ja 20.6 ois jälleen hääpuvun sovitusta kun viime viikolla ompelijalla kävin eikä tuo penteleen puku enää mahtunut päälle.Joudutaan näin ollen sitä suurentamaan semmoiset 10cm massun kohdalta.Maha kun on ihmeen aikaseen jo mulla ainaki kasvanut semmoiseksi somaksi pikku pallukaksi.

Niin meillä tosiaan häät 7.7 ja kovasti toivon et siihen mennessä alkais nää aamupahoinvoinnitkin rauhottua,ei ole kiva kesken vihkimisen oksennella pusikkoon,onneksi kuitenkin ulkovihkiminen niin ehkäpä se hieman helpottaa oloa.

Ja noihin liikkeeiden tuntemisjuttuihin minäkin sen verran ajattelen ottaa kantaa,et tuskin todellakaa näin aikasessa (tyylii ennen rv12) mitään liikkeitä tuntee vaikkei olisikaan ensisynnyttäjä.Eikös ne aikaisintaan voi tuntea vasta siinä rv 16 alkaen? näin olen ymmärtänyt.

Oishan tuo ihanaa jos itsekin tuntisi liikkeet ekaa kertaa siinä rv 15-16 tienoilla kun silloin ollaan juuri sopivasti häämatkalla Italiassa,hihi!
Mutta eipä tässä siis muuta.....

Terv.tunnen itseni norsuksi rv 8+6 :LOL:
 
...vielä nukkua mahallaan?? Mä en todellakaan voi, ja olen alkanut epäillä, että näinköhän tässä mennään himpun verran pidemmällä kuin luullaan. Koska minäkin tunnen jo liikkeet (odotan siis toista) kuten Jonna, tai sitten tuolla vängertää enemmän kuin yksi asukas. Eka ultra on vasta 28.6. Odotan siis sinne asti, ennenkuin tiedän mikä on tilanne. Mutta nyt mä huitelen tuonne töllön eteen katsomaan BEttyä ja syömään laatikollisen mehujäitä.

T: Nuuskis ja rv taas hukassa
 
No niin... :wave:

Eka neuvola käynti oli viime viikolla, aikas hassulta se tuntui kun tiesi ennalta jo että mikä on homman nimi. Sain taas kasan lippu/lappusia oli kuulema muuttunut neljässä vuodessä =) En tajua mutta sain seuraavan neuvolan vasta elokuun 17 pv. Ja sitten terkkari vielä ilmoitti että alkuraskauden lääkärin tarkastus on poistettu????? Olin vähän äimän käkenä hetken... Mutta onneksi ei varmaan mene kuin muutama viikko niin pääsee ekaan ultraan =)
Jouduin hakeutumaan aamulla lääkäriin kun oli puolitoista vuorokautta jo vatsaan vihlonut. Aamulla heräsin ihan kauheaan kipuun joka kesti melkein 5min. Reagoin itkulla, sattu tod.paljon. No terveys as. lääkäri ei juuri huolestunut, käski maata pari päivää ja katsotaan sitten uudestaan pitääkö käydä sairaalassa tarkistamassa. Nyt sitten kotona hermoilen.
Oksentelu jatkuu edelleen 24/7.. Alkaa voimat olla loppu!
Kauhea flunssa vaivaa, taitaa nostaan kuumeen jo ensi yöksi..
No näin täällä tällä kertaa...

Ja pakko kommentoida tuota ensimmäisten liikkeiden ajankohtaa------->
itsellä tuntui esikoisen kanssa viikolla 18, tuntuu hassulta että nyt jo tuntuisi kun ei edes sydänäänet kuulu vatsapeitteiden läpi vielä =)

Jaksamista kaikille!!!

Meiming & (ra.9+1)

:heart:
 
Siis 7+1... :whistle: Tervetuloa kaikille uusille!! Mukavaa, kun joukko kasvaa. Saa taas erilaisia näkökulmia asioihin. :)

Harmittaa vietävästi, kun ei ole tullut pidettyä aikasemmista raskauksista tarkempaa päiväkirjaa. Silloin tällöin vaan kirjotellut vihkosiin. Nyt olis niin kiva niitä lukea ja vertailla, kun ei pöhköpää enää muista niitä kaikkia pieniä oireita. Nyt kyllä olen pitänyt kirjaa tarkemmin. Tulevaisuutta ajatellen. Hassuhan minä olen, kun lisää lapsia toivon aina vaan eikä tämän hetkisestä maha-asukista ole kuin oireet. Kamala pelko jyskyttää takaraivossa, että kaikki ei ole hyvin ja se vahvistuu päivä päivältä. En tiedä mistä johtuu. Aikasemmin ei ole ollut tämmöistä "tunnetta". :( Väsymystä toivottavasti vaan...

Oottekos ajatellut kerätä semmoista vauvalaatikkoa, sitten joskus kun se vauva syntyy. Kuukausien varrelta laittaa tavaroita muistojen sekaan. Olen molemmista semmoiset kerännyt ja niitä on aivan ihana tutkia pitkästä aikaa. Kortteja ja ultrakuvia ja ensimmäinen tutti ja kaikkea hempeää ja ihanaa. Itkin ääneen, kun katselin niitä tuossa aamupäivällä. Onneksi pojat oli ulkona. Äiti on kuulemma tullut pöhlöksi (sanoi meidän 3v10kk, kun itkin katsoessani jotain sarjaa telkusta). :LOL:

Että näin täällä. Entäs muilla?

johnu
 
Helei kaikille jälleen.. Näin nämä viikot vierähtää, töitä tehden ja ihmetellen elämänmenoa!! 9+6 olis kai nyt tuo maaginen lukema. Naamavärkki on vähän rauhoittunut, ei hirveitä vinnejä enää, onneksi. Vointi on jees, ruokahalua ei oikein ole edelleenkään. Ei pahoinvointia, ei oksentelua. Satunnaista huimausta sillointällöin. Seuraava neuvola ja ultra juhannuksen jälkeisellä viikolla. Hyvillä mielin odotellessa. Ai niin tämä väsymys alkaa minullakin tuntua jo huvittavalta.. |O Ei jaksa kirjoittaakaan enempää. Zemppiä kaikille sielunsisarille.. :flower:
 
Hei!Minäkin ilmottautuisin joukkoon mukaan.Laskettu aika laskurilla on 31.01.08 ja Naistenklinikalle olisi tarkoitus mennä ponnistelemaan.Tällä hetkellä viikkoja 6+4,jos oikein lasken.Olo on aivan karmea.Muutaman viikon olen tässä jo kärvennellyt kauhean kuvotuksen ja etovan olon takia.Ei meinaa jaksaa pystyasennossa olla.En muistanutkaan,että näinkin huono olo vois tulla tai sitten aikaisemmissa raskauksissa oli asiat toisin.Vaikka kyllähän ne niin nopasti jo ehtii unohtamaan...

Neuvolaan ajattelin varailla aikaa huomenna,kun en muista pitääkö se eka ultra itse varata vai meneekö neuvolasta ensin jotain tietoja eteenpäin.Sokereiden kanssa saa taas taistella ja varmasti joudun tarkempaa seurantaan jo alkuvaiheessa.Enpä ole sisäistänyt niitä terveellisiä hyviä oppeja aikaisempien pelkojenkaan uhalla,joten tehtävää on.

Mutta muutoin ihan hyvillä mielin eteenpäin! :heart:
 
no luulen että ei ne liikkeet kyllä vielä tunnu koska vauva ei edes liiku, mut tuo rv13 kyllä uskon et liikkeet jotku tuntee.. :/ mut ei varmaan asiasta sen enempää... |O

täällä jännittää huominen ultra... äske kuuntelin vauvan sydän ääniä taas ja kivasti jumputti :heart: mut nyt nukkuu ku on aamulla jo ennen ysiä se neuvola ko tuo aamu nouseminen on vähän hankalaa... :ashamed:
 
Huhhuh, kyllä voi olla vaikeeta päästä tutkimuksiin! Oli siis viime viikolla tuhrua ja kipuja, loppuivat viikonloppuna. Selvyyttä kaipasin tähän hommaan, kun vielä sitten ilmaantui pistävä kipu lapaluun taakse, josta tietty kauhistuin kohdunulkoisen mahdollisuutta.

Tänään aloitin soittorumban neuvolasta. Sieltä käski soittamaan omahoitajalle. Pommitin koko puhelintunnin enkä päässyt läpi. Soitin uudestaan neuvolaan, missä ei olis millekään ryhdytty, mutta aikani jankattua käski menemään päivystykseen, että kyllä siellä ultraavat.

Noh, menin päivystykseen. Odotin 2 tuntia ja pääsin lääkärille, joka sanoi, että heillä ei ole ultraa! Sain lähetteen verikokeeseen ja sen tuloksia odotin taas 2 tuntia. No, hcg oli 19300 tjtn, että raskaana ollaan. Sitten sain lähetteen gynepolille, jossa eka odottelin jotain tunnin ja sitten tuli joku hoitsu siinä ottamaan taas verta ja soitteli lääkärille. No, yhtäkkiä lääkäriltä tulee käsky laittaa tippaan ja monitoriin :eek: Että siinä sitten makaan tippa kädessä ja odottelen sitä gyneä... 4 TUNTIA!!! |O

No, jotain hyvääkin, eli elävä sikiö, sydän lyö. Viikot tosin vähemmän kuin kuukautisten mukaan, eli nyt olisi 6+1. Että helmikuun puolelle menisi, mutta jos sopii, niin jään tänne, kun täällä jo kuitenkin tuttuja nimiä. :heart:

Itse kyllä olen vähän varpaillani, kun nuo viikot oli paljon vähemmän kuin mitä piti (piti olla 7+2) - eli epäilen, että jotain häikkää on, koska ovulaatio oli normipaikalla... Mutta pitää nyt toivoa vaan parasta ja odotella, toivottavasti ei tule enää vuotoja eikä kipuja!!!
 
hyvä et kaikki oli kunnossa... :hug: mulla myös oli vuotja ni ku tuolla ylempänä kirjoittelin,ja ei hätään kun ei tullu kohdusta... nyt oon just lähössä ultraan et palataanhan myöhemmin... tuun kertoo sieltä kuulumiset sit...
 
Mitenkäs on, onko kellään ollut kovia vihlontoja? Eilen aamulla kävellessä vihlo aikas lujaa alavatsalta ja vielä iltapäivälläkin ajoittain. Istuessa tai pötkötellessä ei tuntunu ollenkaan. Onko ihan normaalia, voiko väsymys/rasitus tehdä? Tai voiko orgasmi vaikuttaa tälläi seuraavana päivänä? Oli aika stressaava ja raskas vkl takana. Ja illalla sitten valkovuotoo tuli enemmän kun muulloin...Kuulostaako teistä ihan tavalliselta? Hitto ku ihminen on kovasti huolissaan! Mitään ruskehtavaa vuotoo ei kuitenkaan oo ollu. Mä vaan niin toivon että kaikki olis hyvin. Ens viikolla np-ultra.
 
eli kaikki oli hyvin ja ultrassakin käytiin sit... pieni oli 2.2cm pitkä ja ensi vaan nukkui siellä.. sit hetken päästä päätti näyttää et hengissä ollaan ja rupesi liikahtelemaan... :heart: :heart: voi että... :D LA sit tuon neuvolan mahanpäältä tehnyt ultran mukaan hiukan muuttuisi eli LA olisikin vasta 14.1.2008 joten rv olis tänään siis vasta 9+1. Taidan tuohon laskutapaan siis siirtyä et muistaa sit nuo neuvolan oikeat viikot... eli päivittelijä voisitko vaihtaa minulle LA 14.1.2008
muuten kaikki oli ok, kohdun kaula 3cm,kiinni oli ja siisti, pissa ok verenpaineetkin oli hyvät... =) mulla oli sellainen läkäri harjoittelija,eli onko se joku kandi(?) yritti sydän ääniäkin kuunnella, mut ei hän niitä saanut kuulumaan, kun se dopplerin käyttö oli jotenkin hiukan varovaista... mut puhelimessa nauhoitettua sykettä kuuntelutin hänellä, et on varmasti vauvan sykkeet mitkä olen itse löytänyt, ja nehän ne oli :heart:

tälläistä siis tänne... alko sit tuo 10viikko alusta... :LOL:

onsku mulla on ollu kovia maha kipuja ja vihlontoja varsinkin vasemmalle puolelle.. jos en nyt kovasti väärin sano muistan jostain lukeneeni että ne on ihan normaaleja kohdun kasvukipuja ne vihlonnat,et yleensä ei mistään vakavammasta ole kysymys... :) toivottavasti näin myös sinun kohdallasi... jos oikein koviksi yltyvät, niin soittele neuvolaan ja pyydä heitä tarkistaa tilanne..

mut näillä siis mennään, on niin kurja kelikin et väsymys tuntuu ihan kauhealta, et kai sitä voisi hetkeksi mennä pötkölleen takaisin... :/

pikkupeikko85 ja veikko 9+1 :heart:
 
Minulle on neuvolassa sanottu, että ne vihlonnat on kohdun kiinnityskipuja eikä niistä kannata huolestua. Tietysti jos kipu on kovaa eikä asetu, niin silloin saattaa olla joku vikana, mutta luulisin, että silloin kipu tuntuisi myös istuessa/maatessa. Ja valkovuotohan lisääntyy aina raskauden aikana, joten siitäkään tuskin kannattaa olla huolissaan.

Johnu 7+2
 

Yhteistyössä