**TAMMIKUU2008**marraskuu

Meikäläinen kirjoitti pitkät selostukset, mut kirjoitus hävis ennenkuin ehin edes lähettää sitä :kieh:

Joten tiivistetysti nyt:

maya: kävipäs sulle hankalasti, kun se poika iski sillai, mut voimia ja onneksi kaikki oli hyvin! :hug:

Joku kertoi, että kipeiden supistusten jälkeen suoli toimii. Sama täällä mulla kans, mut se on vaan hyvä (nimimerkillä ummetus ei oo kivaa)

Kerhossa on tänään käyty ja siellä joulukortteja lisää askarreltu (omien lisäksi) eli nyt niitä riittää! Ens torstaina meillä ei olekaan kerhoa kun on tuo itsenäisyyspäivä (pitää muistaa muuten itsenäisyyspäiväkynttilät ostaa ikkunalle... se on mulla perinteenä ja tuli vaan tässä nyt mieleen). Kerhoon mennään siis kahden viikon päästä keskiviikkona ja sit onkin viimeinen kerta tälle vuodelle ja pikkujoulut (kiva juttu).

Mutta nyt iltapalalle!

Tammiäiti rv 33+1 ja lapset
 
Mun pikkusiskolla oli munuaistiehyissä oikealla puolella tukos ja se huomattiin vasta noin kuukaus ennen laskettua aikaa. Kun hän oli reilun kuukauden vanha hänet leikattiin. Tällä hetkellä hän on 19 vuotias eikä mikään ole kiellettyä esim alkoholi tai perheen perustaminen. Täysin terve. Mitä nyt hänen munuaisensa jakaa työnsä niin että vasen hoitaa noin 65 % hommista ja oikea noin 35%. Hän kävi vauvana aika useasti lastenlinnassa tarkistuksissa ja kun hän oli 15 hän kävi viimeisimmän kerran jonka jälkeen sanoivat että oma lääkäri hoitaa jatkossa.
Raskastahan se meille muulle perheelle oli kun vauvan selviytymisestä ei oikein osattu silloin sanoa mitään eikä tulevaisuudesta mutta poittina tässä että kyllä asioilla on tapana järjestyä, huoli tietenkin on suuri. Voimia ja jaksamisia.
 
Niin kunpa oiskin jokin poppakonsti tähän issiasvaivaa. Kovasti olen kysellyt hierojilta, hyöhyketerapeutilta yms oisko jotain konstia. Mutta tähä ei taida purra kuin synnytys. Mulla on joka raskaudessa ollu enne rv30 sekä loppu ajasta nämä vaivat. Tässä sitten vain odotellaan milloinkas se Aatto raaskii syntyä. Alle kuukausi mulla enää laskettuun aikaa, mutta koko ajan lisää varauksella sen 2vk siihen, ku molemmat aikasemmat menneet yli. Koskaanhan sitä ei tiedä vaikka syntyiskin ajallaan taikka hiukka aikasemmin, mutte suuremmalla todennäköisyydellä kuitenkin myöhemmin. Lääkärikin oli sitä mieltä.

Huomenna jo vaihtuu taas kuukaus ja ollaan taas askeleen lähempänä vauvan saamista :heart: Kyllä se aika menee hurjaa vaihtia ja on ollut ihanaa kun täällä on saanu jakaa omia ajatuksia ja miettteitä (säästänyt ehkä joitain kavereitakin noilta vauvahöpinöiltä :LOL: ) Mutta ois kiva sitten jatkaa tuolla vauva-puolellakin samalla poppoolla synnytyksien jälkeenkin, eikö vain? :D

Siellä oli muutamia muitakin joilla joulukuun lopussa laskettu aika..Sofianna, Helinä, SuTi, tahtoo äidiksi kuinkas teillä on menny ja menee, onko odotettavissa vauva tälle vuodelle. Tais täällä olla kyl muutamia joilla meinaa vaavi ottaa ennakkoa. Taitaa tulla meiän poppoolla uskomaton ja kiireinen joulu ja vuoden vaihde ku vauvoja varrotaan ja synnytellään:) Mut toivotaan että kaikille kuitne malttais vaavit olla mahollisimman lähelle laskettua aikaa masussa. (itellä toisin päin, kuhan malttais tulla ajoissa poiskin :LOL: ) Nyt oon kovasti päättänyt että 3vk ei mennä yli, niinku viimeksi. Laskettu aika on nii pitävä et se ei ainakaan pitäs heittää, et sen takiin ei käynnisty.

Mutta tulipa taas aamun aloitusta.. Jospa tässä aikani kuluksi sitten taas alkaisin uutta kuukauspinoa laitteleen alulle, jos muille sopii...

Saaru ja Aattomiäs 36+0 (herttinen sentääs)
 
Hello vaan, täältäkin!
Ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä. Ja kuinkas ollakkaan hirveä päänsärky joka aamulla viiden hujakoilla herätti, minä siinä heti verenpainetta mittaamaan ja pilvissähän ne oli.Apua! Kuinka saisin laskemaan nuo kiusalliset paineet?? Ei ole turvotusta ja painoa oli tullut 100g/2vko. Onko muilla ollut vastaavaa? paine oli siis 154/104 koko aamun olen sit juonu vettä urakalla, stressiä pukkaa :eek: olenko joulun sairaalassa :( Mutta minkäs sille voi jos ei paineet ala laskeen, kuitenkin yritän olla stressaamatta ja hoen itselleni muista mikä on tärkein! Jospa nyt kuitenkin keskittyisin olennaiseen.
Eilen neuvolakäynnillä muuten kaikki ok. Pissa puhdas, hb 129(en syö rautaa),sf 33,5cm, rt, liikkeet ++.

Kyllä olen Saarun kanssa samaa mieltä että jatketaan keskusteluja vauva-puolella sit kääröjen synnyttyä. On tämä sellainen "henkireikä"

tulipa siinä taas purettua

glaudia rv.34+2

Päivän jatkoja kaikille!
 

Yhteistyössä